This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برادرِ علی لاریجانی:
از برادرم هیچ سر و تنی نمونده بود، فقط یه دست ازش مونده بود و همون رو خاک کردیم.
😀
از برادرم هیچ سر و تنی نمونده بود، فقط یه دست ازش مونده بود و همون رو خاک کردیم.
😀
🍾113🎉14❤6👏5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨 انفجار کارخانه در روستای اقدسیه شهرستان چهارباغ استان البرز
احتمالا کارخانه چسب رازی
احتمالا کارخانه چسب رازی
🍾61🔥7👍3🤷♀2❤1🙏1
👤خبر احتمالی جایگزینی سعید جلیلی به جای قالیباف عالیه😂
قشنگ مغز جی دی ونس رو میگاد طوری که ۲۴ ساعت بعد خودش میشینه پشت F35 و حمله میکنه.
باورتون نمیشه؟ از کاترین اشتون بپرسید که دعوتش میکرد به اسلام و پای مذاکره پا میشد میرفت نماز.
این کسخلیش تو یه لیگ دیگه است. مبارک همه مون، این دیگه به تنهایی باعث میشه جمهوری اسلامی سقوط کنه
قشنگ مغز جی دی ونس رو میگاد طوری که ۲۴ ساعت بعد خودش میشینه پشت F35 و حمله میکنه.
باورتون نمیشه؟ از کاترین اشتون بپرسید که دعوتش میکرد به اسلام و پای مذاکره پا میشد میرفت نماز.
این کسخلیش تو یه لیگ دیگه است. مبارک همه مون، این دیگه به تنهایی باعث میشه جمهوری اسلامی سقوط کنه
🍾92🎉10👏7🤯6🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پیرمرد سوری از دستگیری امجد یوسف، نوچه قاسم سلیمانی و عامل جنایت هولناک محله تضامن دمشق، اینطور خوشحالی کرده و دست میزند. چنین صحنههایی را بهزودی در ایران هم فراوان خواهیم دید. مطمئن باشید.
👍108❤30👏11🍾6
👤یه مدل از قحطی هست که مواد خوراکی تو بازار نیس که مردم بخرن!
یه مدلش هم اینجوریه که همه چی هست ولی قشر بزرگی از جامعه پول ندارن که بخرن!
کسی که ماهی ۳۰-۲۰ میلیون در میاره چطوری تخم مرغ بخره دونه ای ۲۰ هزار تومن و برنج کیلویی ۵۰۰ هزار تومن؟
یه مدلش هم اینجوریه که همه چی هست ولی قشر بزرگی از جامعه پول ندارن که بخرن!
کسی که ماهی ۳۰-۲۰ میلیون در میاره چطوری تخم مرغ بخره دونه ای ۲۰ هزار تومن و برنج کیلویی ۵۰۰ هزار تومن؟
👌62😢9🤬7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فقط به آنچه برای جلوگیری از ورود فلسطینیها ساخته اند، نگاه کنید!
۷ لایه دیوار مرزی،
و آنها به هر کسی که سعی در عبور از آن داشته باشد شلیک میکنند.
به احتمال قوی در فکر خود گفتید اسرائیل است
اما صبر کنید، اینجا اسرائیل نیست،اینجا مصر است.
اینجا مرز مصر و غزه است.
نویسنده ی متن در نهایت نوشته:
اما اگر بگوییم «اسرائیل»، شاید برایتان مهم باشد.
۷ لایه دیوار مرزی،
و آنها به هر کسی که سعی در عبور از آن داشته باشد شلیک میکنند.
به احتمال قوی در فکر خود گفتید اسرائیل است
اما صبر کنید، اینجا اسرائیل نیست،اینجا مصر است.
اینجا مرز مصر و غزه است.
نویسنده ی متن در نهایت نوشته:
اما اگر بگوییم «اسرائیل»، شاید برایتان مهم باشد.
👍86👏14👌7💯3❤1🤬1
در یک گزارش میدانی در لندن، خبرنگار البیسی در جریان ارتباطی مشکوک در تلگرام قرار گرفته که در آن یک حساب کاربری خود را مرتبط با سرویس اطلاعاتی جمهوریاسلامی معرفی کرده است.در این ارتباط، از او خواسته شده بهعنوان «اولین مرحله اعتمادسازی»، تصاویری از دونالد ترامپ، و بنیامین نتانیاهو را در یکی از خیابانهای معروف لندن چاپ کرده، به آتش بکشد و ویدئوی آن را ارسال کند. در مقابل، وعده پرداخت رمزارز نیز مطرح شده است.این ارتباط از طریق یک کانال تلگرامی آغاز شده بود که با ادعای ارائه «کارهای پردرآمد» و جذب نیرو، کاربران را هدف قرار میداد. سپس درخواست وارد مرحلهای شد که کارشناسان آن را نمونهای از «آزمون اعتماد اولیه» در روند جذب تدریجی توصیف میکنند.در این گزارش آمده بر اساس اظهارات کارشناسان امنیتی، این مدل میتواند مقدمهای برای کشاندن افراد به اقدامات جدیتر مانند آتشسوزی عمدی باشد؛ الگویی که در آن افراد ابتدا کارهای ساده انجام میدهند و سپس به سمت عملیات خطرناکتر هدایت میشوند.مقامات همچنین میگویند این نوع شبکهها معمولاً از افراد با انگیزه مالی استفاده میکنند و آنها را بهعنوان «عناصر قابل جایگزین» به کار میگیرند که پس از ورود پلیس، بهراحتی کنار گذاشته میشوند.پس از دریافت این پیامها، خبرنگار البیسی موضوع را به پلیس ضدتروریسم گزارش داده و تمامی مکاتبات در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است.
❤51👍14🤯5🍾1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پزشکیان:
دشمنان زیرساختهای ما را هدف قرار دادهاند و تلاش میکنند ما را محاصره کنند تا مردم را ناراضی کنند و رضایت فعلی را به نارضایتی تبدیل کنند.
مردم نباید اجازه دهند شرایط نارضایتی به وجود آید.
فعلاً نیازی به فداکاری مردم نداریم، اما باید مصرف را کنترل کنیم.
در خانه، به جای روشن کردن ۱۰ چراغ، از ۲ چراغ استفاده کنید—چه مشکلی دارد؟
مردم اگر خودشون بمیرند و دیگه اصلا قید زندگی را بزنند کمک بزرگی به ما کردن
سطح رضایت مردم ایران به مقداری بالا بود که حکومت جنایتکار اسلامی به این نتیجه رسید که اینترنت را باید قطع کند
سطح حمایت مردمی به قله رسیده با همین فرمون برید جلو
دشمنان زیرساختهای ما را هدف قرار دادهاند و تلاش میکنند ما را محاصره کنند تا مردم را ناراضی کنند و رضایت فعلی را به نارضایتی تبدیل کنند.
مردم نباید اجازه دهند شرایط نارضایتی به وجود آید.
فعلاً نیازی به فداکاری مردم نداریم، اما باید مصرف را کنترل کنیم.
در خانه، به جای روشن کردن ۱۰ چراغ، از ۲ چراغ استفاده کنید—چه مشکلی دارد؟
مردم اگر خودشون بمیرند و دیگه اصلا قید زندگی را بزنند کمک بزرگی به ما کردن
سطح رضایت مردم ایران به مقداری بالا بود که حکومت جنایتکار اسلامی به این نتیجه رسید که اینترنت را باید قطع کند
سطح حمایت مردمی به قله رسیده با همین فرمون برید جلو
🤬85🔥15❤6🤯2
Forwarded from saied shemirani سعید شمیرانی
درود بر مبارز میهن اهورایی جناب شمیرانی
آزادی و سلامتی دو نعمتی که باید به ایران باز گردد و از خداوند برای شما و فعالان آرزوی سلامتی و پیروزی در این روزگار پر درد و سیاه که با آمدن آن خمینی پست به ایران از بهشت زهرا پیام آور مرگ آفرینی بود و بدتر از خودش نجاست تاریخ یعنی خامنه ای روسی که زیاد جنایت کرد و غارتها ، خاک و میهن پرستان خیلی عذاب کشیدند و خیلی ظلمها دیدند آن مادران داغدار ، حتی یکروز هم زیاد است برای ماندن چنین فرقه ی سیاه که چهار سر پیدا کرده احمد وحیدی ضد بشری -جلیلی پست فطرت مذهبی -مجتبی دزد نیمه جان مخفی شده -بقایای پنج ح ، شبها از قدرت نمایی خانواده های سپاه و حکومتی با تکان دادن منافع ، آرامش و امنیت را از مردم عادی گرفته و در خفقان و بی اینترنتی روزهای سختی را سپری کردیم ، به درستی تاکید داشتید و ما دو ضرورت را می خواهیم : یکی مسلح شدن کنترل شده به افراد مشخص میهن پرستان مبارزان با اهداف درست
دیگری اینترنت آزاد در دسترس پر سرعت که دیگر حکومت تبهکار نتواند فیلتر کند قطع کند ، اینتر نت آزاد تا رهایی و انتخابات آزاد
آزادی و سلامتی دو نعمتی که باید به ایران باز گردد و از خداوند برای شما و فعالان آرزوی سلامتی و پیروزی در این روزگار پر درد و سیاه که با آمدن آن خمینی پست به ایران از بهشت زهرا پیام آور مرگ آفرینی بود و بدتر از خودش نجاست تاریخ یعنی خامنه ای روسی که زیاد جنایت کرد و غارتها ، خاک و میهن پرستان خیلی عذاب کشیدند و خیلی ظلمها دیدند آن مادران داغدار ، حتی یکروز هم زیاد است برای ماندن چنین فرقه ی سیاه که چهار سر پیدا کرده احمد وحیدی ضد بشری -جلیلی پست فطرت مذهبی -مجتبی دزد نیمه جان مخفی شده -بقایای پنج ح ، شبها از قدرت نمایی خانواده های سپاه و حکومتی با تکان دادن منافع ، آرامش و امنیت را از مردم عادی گرفته و در خفقان و بی اینترنتی روزهای سختی را سپری کردیم ، به درستی تاکید داشتید و ما دو ضرورت را می خواهیم : یکی مسلح شدن کنترل شده به افراد مشخص میهن پرستان مبارزان با اهداف درست
دیگری اینترنت آزاد در دسترس پر سرعت که دیگر حکومت تبهکار نتواند فیلتر کند قطع کند ، اینتر نت آزاد تا رهایی و انتخابات آزاد
❤33👍4
Forwarded from saied shemirani سعید شمیرانی
درود احترام...
جناب شمیرانی لطفا این مطلب داخل کانال بذارین که مردم تو بازی این رژیم کثیف گرفتار نشن
در زمان شوروی زندانیانی که از اتاق های بازجوییهای حکومت کمونیست شوروی بیرون می آمدند،یک نقطه مشترک داشتن چیزی که بازجوها و زندانبان ها به این افراد گفته بودن این بود که زندانیان را به این باور برسانن که در جهان بیرون از این درب و دیوار ها شما را (از یاد بردن و فراموش شدین) دیگر هیچکسی شما را به یاد نمی آورد تنها مأیوس گیر افتادین و آن بیرون درب همه چیز عادی و گل و بلبل است،سعی میکردن به او تلقین کنند آن چه بوده و کرده و ارزشش نداشته در همچنین مرحلهای تلاش میکردن تا تمام باورهای فرد سقوط کند ازهم بپاشد تمام این اقدامات و شکنجه ها زجر دادن زندانی برای این بود که او را عبرتی بسازند برای جامعه و برای آنهایی که در باورشان آزادی و رهایی بود، دیکتاتورها و حکومت های کمونیستی به اعتراف و اطلاعات اهميت نمیدن تنها چیزی براشون خیلی مهم و حیاتی بود (شکست افکار و باورهای شخص آزادی خواه بود) مردمی که دنیای باورش و افکارش شکسته و متلاشی شود دیگر برای حکومت ها خطرناک نیست وحتی مطیع فرمانبر میشود او دیگر فکر میکند که از خاطر وحافظه مردم جامعه پاک شده است و در محیط و دنیای زندان و اردوگاه تنها بیکس است
همان کاری که جمهوری اسلامی در حال تلقین به همه ایرانیان است و همه
ایرانیان در اردوگاهی بنام ایران که سر زمین آزادگان هست زندانی کرده تا ما فراموشمان شود جهان و جامعه آزاد،
اما آزادی در خون ایرانیان است که هر لحظه در حال جوشیدن است و محال فراموش مان شود و یک روز این سرزمین مقدس را از شر دیکتاتور پاک خواهیم کرد
باتشکر فرزند ایران
جناب شمیرانی لطفا این مطلب داخل کانال بذارین که مردم تو بازی این رژیم کثیف گرفتار نشن
در زمان شوروی زندانیانی که از اتاق های بازجوییهای حکومت کمونیست شوروی بیرون می آمدند،یک نقطه مشترک داشتن چیزی که بازجوها و زندانبان ها به این افراد گفته بودن این بود که زندانیان را به این باور برسانن که در جهان بیرون از این درب و دیوار ها شما را (از یاد بردن و فراموش شدین) دیگر هیچکسی شما را به یاد نمی آورد تنها مأیوس گیر افتادین و آن بیرون درب همه چیز عادی و گل و بلبل است،سعی میکردن به او تلقین کنند آن چه بوده و کرده و ارزشش نداشته در همچنین مرحلهای تلاش میکردن تا تمام باورهای فرد سقوط کند ازهم بپاشد تمام این اقدامات و شکنجه ها زجر دادن زندانی برای این بود که او را عبرتی بسازند برای جامعه و برای آنهایی که در باورشان آزادی و رهایی بود، دیکتاتورها و حکومت های کمونیستی به اعتراف و اطلاعات اهميت نمیدن تنها چیزی براشون خیلی مهم و حیاتی بود (شکست افکار و باورهای شخص آزادی خواه بود) مردمی که دنیای باورش و افکارش شکسته و متلاشی شود دیگر برای حکومت ها خطرناک نیست وحتی مطیع فرمانبر میشود او دیگر فکر میکند که از خاطر وحافظه مردم جامعه پاک شده است و در محیط و دنیای زندان و اردوگاه تنها بیکس است
همان کاری که جمهوری اسلامی در حال تلقین به همه ایرانیان است و همه
ایرانیان در اردوگاهی بنام ایران که سر زمین آزادگان هست زندانی کرده تا ما فراموشمان شود جهان و جامعه آزاد،
اما آزادی در خون ایرانیان است که هر لحظه در حال جوشیدن است و محال فراموش مان شود و یک روز این سرزمین مقدس را از شر دیکتاتور پاک خواهیم کرد
باتشکر فرزند ایران
❤35👍6💯5👏2
Forwarded from saied shemirani سعید شمیرانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صمد از عراق اومده از جمهوری اسلامی دفاع کنه
فقط قیافه مجری زن رو ببینید چه حس احساسی میگیره
من و ما سالها با این بیناموسهای عراقی به دلیل تجاوز به خاک ایران جنگیدیم جان دادیم، خون دادیم، زندگی دادیم که پای این دشمنان به آب و خاک ایران باز نشود بعد ببینید که حکومت جنایتکار اسلامی با خوشحالی تمام پای همه اینها را نه تنها باز کرده بلکه با پول و زن صیغه ای آنها را به ایران کشانده است
یعنی بیناموس تر از این جنایتکاران در ایران داریم؟؟
فقط قیافه مجری زن رو ببینید چه حس احساسی میگیره
من و ما سالها با این بیناموسهای عراقی به دلیل تجاوز به خاک ایران جنگیدیم جان دادیم، خون دادیم، زندگی دادیم که پای این دشمنان به آب و خاک ایران باز نشود بعد ببینید که حکومت جنایتکار اسلامی با خوشحالی تمام پای همه اینها را نه تنها باز کرده بلکه با پول و زن صیغه ای آنها را به ایران کشانده است
یعنی بیناموس تر از این جنایتکاران در ایران داریم؟؟
🤬96👍3🔥3❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مرندی: اگر جنگ از سر گرفته شود، ساکنان امارات و عربستان باید به عراق و یمن مهاجرت کنند.
با همین فرمون برید جلو خیلی خوبه
شما اما این شکل را عوض کنید
این حکومت جنایتکار اسلامی خواهد بود که مجبور به فرار خواهد شد
اینترنت را باز کنید تا راستی ازمایی شود
در ضمن اگر ترامپ دست بی بی را باز بگذارد خیلی راحت شماها پودر خواهید شد و اصلا بازی به اونجا کشیده نمیشه
با همین فرمون برید جلو خیلی خوبه
شما اما این شکل را عوض کنید
این حکومت جنایتکار اسلامی خواهد بود که مجبور به فرار خواهد شد
اینترنت را باز کنید تا راستی ازمایی شود
در ضمن اگر ترامپ دست بی بی را باز بگذارد خیلی راحت شماها پودر خواهید شد و اصلا بازی به اونجا کشیده نمیشه
👍61🤬11🤷♀2💯2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر نگوییم آلمانیها سهمی داشته اند اما به هر حال دولت آلمان هیچ کاری نخواهد کرد
کارآگاه شمایید
ادامه دهید
کارآگاه شمایید
ادامه دهید
🤬88👌5👍4❤2
Forwarded from saied shemirani سعید شمیرانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نسخه انگلیسی مرا ببوس در قالب بلوز و جز بسیارزیبا.
اول انگلیسیها وبعدهها فرانسویها درسده های گذشته تمام دست آوردهای ایرانیان راغارت کردند، دزدیدند وبعد ازخروج کتابها ازایران وتصاحب تمام دست آوردها ودانش ایرانیان را به نام خود زدند وبا نامهای اساتیدشان به مردم اروپا و جهان فروختند که امروزدردانشگاههای ترازاول جهان درس داده میشود.
ضعف سیاسی، اجتماعی وتاریخی پیشینگان ما بود که دست آوردها دزدیده وغارت گشت ونه تنها به سرقت رفت بلکه تمام دانش ودست آوردهای ایرانیان که ازکوششها وتلاشها از هزاره ها عبورکرده بود وبه نسلهای بعدی به ارث برجای مانده بود بدون حضورکپی رایت بالا کشیده شد.
ولی امروزبه دلیل امکانات ارتباطاتی ازیک سؤ حضور پرشورایرانیان وسطح دانش وآگاهی آنها درسرتا سرجهان این روندها نه تنها بازیافت بلکه بیشتر شناخته خواهد شد.
درآینده تمام دزدیهای تاریخی انجام گشته ازسوی کشورها به ایران وایرانی بازخواهد گشت ومردم جهان ازآنهمه دست آورد شگفت زده خواهند شد.
آنچه را که ایرانیان درشکلها وزمینههای گوناگون ساخته اند اگربازنگری شود دنیای زیباتری خواهیم داشت زیرا ایرانی زیباست، پردانش است ومیخواهد زندگی کند.
#سعید_شمیرانی
#جنبش_فداییان_ایران
اول انگلیسیها وبعدهها فرانسویها درسده های گذشته تمام دست آوردهای ایرانیان راغارت کردند، دزدیدند وبعد ازخروج کتابها ازایران وتصاحب تمام دست آوردها ودانش ایرانیان را به نام خود زدند وبا نامهای اساتیدشان به مردم اروپا و جهان فروختند که امروزدردانشگاههای ترازاول جهان درس داده میشود.
ضعف سیاسی، اجتماعی وتاریخی پیشینگان ما بود که دست آوردها دزدیده وغارت گشت ونه تنها به سرقت رفت بلکه تمام دانش ودست آوردهای ایرانیان که ازکوششها وتلاشها از هزاره ها عبورکرده بود وبه نسلهای بعدی به ارث برجای مانده بود بدون حضورکپی رایت بالا کشیده شد.
ولی امروزبه دلیل امکانات ارتباطاتی ازیک سؤ حضور پرشورایرانیان وسطح دانش وآگاهی آنها درسرتا سرجهان این روندها نه تنها بازیافت بلکه بیشتر شناخته خواهد شد.
درآینده تمام دزدیهای تاریخی انجام گشته ازسوی کشورها به ایران وایرانی بازخواهد گشت ومردم جهان ازآنهمه دست آورد شگفت زده خواهند شد.
آنچه را که ایرانیان درشکلها وزمینههای گوناگون ساخته اند اگربازنگری شود دنیای زیباتری خواهیم داشت زیرا ایرانی زیباست، پردانش است ومیخواهد زندگی کند.
#سعید_شمیرانی
#جنبش_فداییان_ایران
👍51❤17
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تظاهرات ایرانیان مقیم اشتوتگارت آلمان در حمایت از مردم دلیر داخل ایران
شنبه ۲۵ آپریل
شنبه ۲۵ آپریل
❤81🙏6🕊2👍1🔥1👏1🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رئیس جمهور ترامپ سفر استیو ویتکاف و جارد کوشنر به پاکستان برای مذاکرات صلح با ایران را لغو کرد.
ترامپ میگوید مذاکرهکنندگان آمریکایی «دیگر ۱۸ ساعت پرواز نخواهند داشت تا بنشینند و درباره هیچ چیز صحبت کنند.»
«ایران میتواند هر زمان تماس بگیرد.»
ترامپ میگوید مذاکرهکنندگان آمریکایی «دیگر ۱۸ ساعت پرواز نخواهند داشت تا بنشینند و درباره هیچ چیز صحبت کنند.»
«ایران میتواند هر زمان تماس بگیرد.»
🔥66💯19👍4
نیما منصفی
یک نکته در مورد نفت ایران:
آیا میدانستید شرکت هالیبرتون
(با مدیریت دیکچنی معاون بوش)، سال ۱۳۸۲ در ایران پروژه داشت؟
🛑آنچه در تلویزیون از مسدود شدن دائمی چاههای نفت ایران در اثر ادامهی محاصره اقتصادی میشنوید، دقیق نیست.
۱. چاه نفت مسدود یا غیرقابل استفاده نمیشود. در بدترین حالت آسیب میبیند که با تکنولوژی روزِ حفاری (شلوم برژه، هالی برتون یا بیکر هیوز) دوباره قابل برداشت خواهد بود.
۲. در بین مهندسین نفت این ضربالمثل شده که تکنولوژی نفت هم مثل صنعت هوایی مطلقا در انحصار شرکتهای آمریکایی است؛ یعنی آنکس که درد دهد، درمان را هم در اختیار دارد. (نه اروپا و نه چین)
حتی اگر شرکتهای چینی و اروپایی بخواهند در حفاریهای پیچیده وارد شوند هم باز به قطعات و فناوریهای شرکتهای بزرگ آمریکایی نیاز دارند.
۳. تمام مشکلاتی که در روزهای آینده در چاههای ایران بوجود خواهد آمد، در کمتر از دو ماه توسط شرکتهای آمریکایی قابل حل هستند.
🧨 نکته مهم که خیلیها نمیدانند. سال ۱۳۸۱ تمام این شرکتهای آمریکایی مستقیما در ایران فعالیت میکردند.
هارلی برتون به مدیریت دیکچنی، در دوبی (جبل علی) بخشی را در آفیس اصلی شرکت ایجاد کرده بود به اسم
HPSL، این بخش فقط برای ایران، سوریه، سودان و لیبی فعالیت میکرد.
اگر با مهندسین نفتی قدیمی ایرانی صحبت کنید، خیلیهاشون در دفتر اصلی شرکت هارلیبرتون در دوبی در آن سالها جلسهها داشتهاند!
❌ شرکت بیکر هیوز هم با ثبت یک شرکت در ایران
(بیکر ایسترن) حتی با تولز و لوگوی بیکر فعالیت میکرد.
❌ شرکت وِدرفورد هم در پروژههای نفتی ایران مشارکت داشت.
۴ سرویس کمپانی بزرگ نفتی آمریکایی همه در چاههای نفتی ایران فعال بودند.
شرکتهای اپراتوری هم همه با شرکت نفت فلات قاره ایران و پترو ایران قرارداد داشتند.
شِل، پترو برَس، ایمپکس، توتال، او ام وی، نورث هیدور، استت اویل همگی در ایران کار میکردند.
☠️ با فعال شدن سپاه در صنعت نفت، رانتیها یکی یکی جای این شرکتهای آمریکایی را گرفتند و روز به روز ظرفیت استخراج نفت ایران کاهش پیدا کرد.
سرویس کمپانیهای رانتی داخلی مثل بانک پاسارگاد (هولدینگ نفتوگاز پاسارگاد)- ستاد اجرایی فرمان امام و پیمانکارهای خردتر مثل پترو کاریز، پترو دانیال (تخصصی وایرلاین)، سروَک، همه به چپاول سفره باقیمانده از نفت مشغول شدند.
کار تا جایی پیش رفت که هولدینگ پاسارگاد اختیار چاههای نفتی را در دست میگرفت، و پیمانکارها هم همه شرکتهای زیرمجموعهاش بودند!
شرکت دیگر غارتگر نفتی، پترو گوهر فراساحل کیش بود که با اختصار (PGFK) فعالیت میکرد و تماما در اختیار سپاه بود. در ابتدای کار پلتفورم (دکل) های نفتی آفشور با کیفیت و جکآپهای نو و حتی هلیکوپتر هم داشت.
(با هلیکوپتر، آخوند روی دکلها برای بازدید میفرستاد).
کوتاه سخن اینکه این روزها هر افسانهای در مورد نابودی صنعت نفت میشنوید، باور نکنید.
تمام چاههای ایران چه نیازمند artifitial lift باشند و چه تکنولوژیهای تخصصی EOR، با چند ماه فعالیت شرکتهای مادر آمریکایی پس از آزادی ایران، احیا خواهند شد.
پ:
حاصل صحبت با چند مهندس نفت با سابقه.
یک نکته در مورد نفت ایران:
آیا میدانستید شرکت هالیبرتون
(با مدیریت دیکچنی معاون بوش)، سال ۱۳۸۲ در ایران پروژه داشت؟
🛑آنچه در تلویزیون از مسدود شدن دائمی چاههای نفت ایران در اثر ادامهی محاصره اقتصادی میشنوید، دقیق نیست.
۱. چاه نفت مسدود یا غیرقابل استفاده نمیشود. در بدترین حالت آسیب میبیند که با تکنولوژی روزِ حفاری (شلوم برژه، هالی برتون یا بیکر هیوز) دوباره قابل برداشت خواهد بود.
۲. در بین مهندسین نفت این ضربالمثل شده که تکنولوژی نفت هم مثل صنعت هوایی مطلقا در انحصار شرکتهای آمریکایی است؛ یعنی آنکس که درد دهد، درمان را هم در اختیار دارد. (نه اروپا و نه چین)
حتی اگر شرکتهای چینی و اروپایی بخواهند در حفاریهای پیچیده وارد شوند هم باز به قطعات و فناوریهای شرکتهای بزرگ آمریکایی نیاز دارند.
۳. تمام مشکلاتی که در روزهای آینده در چاههای ایران بوجود خواهد آمد، در کمتر از دو ماه توسط شرکتهای آمریکایی قابل حل هستند.
🧨 نکته مهم که خیلیها نمیدانند. سال ۱۳۸۱ تمام این شرکتهای آمریکایی مستقیما در ایران فعالیت میکردند.
هارلی برتون به مدیریت دیکچنی، در دوبی (جبل علی) بخشی را در آفیس اصلی شرکت ایجاد کرده بود به اسم
HPSL، این بخش فقط برای ایران، سوریه، سودان و لیبی فعالیت میکرد.
اگر با مهندسین نفتی قدیمی ایرانی صحبت کنید، خیلیهاشون در دفتر اصلی شرکت هارلیبرتون در دوبی در آن سالها جلسهها داشتهاند!
❌ شرکت بیکر هیوز هم با ثبت یک شرکت در ایران
(بیکر ایسترن) حتی با تولز و لوگوی بیکر فعالیت میکرد.
❌ شرکت وِدرفورد هم در پروژههای نفتی ایران مشارکت داشت.
۴ سرویس کمپانی بزرگ نفتی آمریکایی همه در چاههای نفتی ایران فعال بودند.
شرکتهای اپراتوری هم همه با شرکت نفت فلات قاره ایران و پترو ایران قرارداد داشتند.
شِل، پترو برَس، ایمپکس، توتال، او ام وی، نورث هیدور، استت اویل همگی در ایران کار میکردند.
☠️ با فعال شدن سپاه در صنعت نفت، رانتیها یکی یکی جای این شرکتهای آمریکایی را گرفتند و روز به روز ظرفیت استخراج نفت ایران کاهش پیدا کرد.
سرویس کمپانیهای رانتی داخلی مثل بانک پاسارگاد (هولدینگ نفتوگاز پاسارگاد)- ستاد اجرایی فرمان امام و پیمانکارهای خردتر مثل پترو کاریز، پترو دانیال (تخصصی وایرلاین)، سروَک، همه به چپاول سفره باقیمانده از نفت مشغول شدند.
کار تا جایی پیش رفت که هولدینگ پاسارگاد اختیار چاههای نفتی را در دست میگرفت، و پیمانکارها هم همه شرکتهای زیرمجموعهاش بودند!
شرکت دیگر غارتگر نفتی، پترو گوهر فراساحل کیش بود که با اختصار (PGFK) فعالیت میکرد و تماما در اختیار سپاه بود. در ابتدای کار پلتفورم (دکل) های نفتی آفشور با کیفیت و جکآپهای نو و حتی هلیکوپتر هم داشت.
(با هلیکوپتر، آخوند روی دکلها برای بازدید میفرستاد).
کوتاه سخن اینکه این روزها هر افسانهای در مورد نابودی صنعت نفت میشنوید، باور نکنید.
تمام چاههای ایران چه نیازمند artifitial lift باشند و چه تکنولوژیهای تخصصی EOR، با چند ماه فعالیت شرکتهای مادر آمریکایی پس از آزادی ایران، احیا خواهند شد.
پ:
حاصل صحبت با چند مهندس نفت با سابقه.
👍51❤18🤬3👏1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بیانیه دفتر شاهزاده رضا پهلوی در رابطه با حوادث اخیر در برلین
❤72🤬9🙏7💯1