🔴هشدار نیروی دریایی سپاه پاسداران: شناورها حرکت کنند، هدف قرار میگیرند
🔺روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد روز گذشته با اعلام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مجوز عبور شناورهای غیر نظامی از "کریدور لارک" تعدادی از شناورها با مدیریت و هماهنگی نیروی دریایی سپاه از تنگه هرمز عبور کردند.
🔺لکن در پی نقض تعهد شرایط آتش بس، دشمن امریکایی محاصره دریایی شناورها و بنادر ایرانی را لغو نکرد، لذا از امروز عصر تنگه هرمز تا لغو این محاصره مسدود می شود.
🔺بنابراین هشدار می دهیم هیچ نوع شناوری از لنگرگاه خود در خلیج فارس و دریای عمان تحرکی نداشته و نزدیک شدن به تنگه هرمز به منزله همکاری با دشمن تلقی و شناور متخلف مورد هدف قرار خواهد گرفت.
🔺همچنین به همه شناورها و مالکان آنها اعلام میکنیم تنها از مرجع رسمی نیروی دریایی سپاه و ارتباط با کانال 16 اخبار را دنبال و صحبتهای رئیس جمهور تروریست امریکا در تنگه هرمز و خلیج فارس هیچ اعتباری ندارد.
🇮🇷 @SyrianKhabar
🔺روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد روز گذشته با اعلام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مجوز عبور شناورهای غیر نظامی از "کریدور لارک" تعدادی از شناورها با مدیریت و هماهنگی نیروی دریایی سپاه از تنگه هرمز عبور کردند.
🔺لکن در پی نقض تعهد شرایط آتش بس، دشمن امریکایی محاصره دریایی شناورها و بنادر ایرانی را لغو نکرد، لذا از امروز عصر تنگه هرمز تا لغو این محاصره مسدود می شود.
🔺بنابراین هشدار می دهیم هیچ نوع شناوری از لنگرگاه خود در خلیج فارس و دریای عمان تحرکی نداشته و نزدیک شدن به تنگه هرمز به منزله همکاری با دشمن تلقی و شناور متخلف مورد هدف قرار خواهد گرفت.
🔺همچنین به همه شناورها و مالکان آنها اعلام میکنیم تنها از مرجع رسمی نیروی دریایی سپاه و ارتباط با کانال 16 اخبار را دنبال و صحبتهای رئیس جمهور تروریست امریکا در تنگه هرمز و خلیج فارس هیچ اعتباری ندارد.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔵پاسخ دقیق سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات منافقانه اروپاییها
🔹سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان کایا کالاس مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ایران را دعوت به پایبندی به حقوق بینالملل و باز گذاشتن بیقید و شرط تنگه هرمز کرده است، پرسید: از کدام «حقوق بینالملل» سخن میگویید؟
🔹وی سؤال کرد: آیا منظور همان «حقوق بینالملل» است که به اتحادیه اروپا اجازه میدهد نسبت به تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران رضایت داده و نسبت به جنایتهای ارتکابی علیه ایرانیان چشمپوشی کند؟!
🔹بقائی خطاب به کالاس در شبکه ایکس نوشت: لطفاً این خطابهها را متوقف کنید. قصور مزمن اروپا در رعایت قواعد حقوق بینالملل، خطابههای آنها درباره «حقوق بینالملل» را به جلوهای آشکار از ریاکاری تبدیل کرده است.
🔹سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: هیچ قاعدهای در حقوق بینالملل، ایران را بهعنوان دولت ساحلی تنگه هرمز از اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده متجاوزان از این تنگه جهت انجام حملات غیرقانونی علیه ایران منع نمیکند.
🔹این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: مفهوم «عبور بیقیدوشرط» در تنگه هرمز، از زمانی که پایگاهها و امکانات نظامی آمریکا در پیرامون این تنگه برای اجرای عملیات نظامی تجاوزکارانه علیه ایران مورد استفاده قرار گرفت، عملاً موضوعیت ندارد و مسبب این وضعیت بدون تردید آمریکا است
🇮🇷@SyrianKhabar
🔹سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان کایا کالاس مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ایران را دعوت به پایبندی به حقوق بینالملل و باز گذاشتن بیقید و شرط تنگه هرمز کرده است، پرسید: از کدام «حقوق بینالملل» سخن میگویید؟
🔹وی سؤال کرد: آیا منظور همان «حقوق بینالملل» است که به اتحادیه اروپا اجازه میدهد نسبت به تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران رضایت داده و نسبت به جنایتهای ارتکابی علیه ایرانیان چشمپوشی کند؟!
🔹بقائی خطاب به کالاس در شبکه ایکس نوشت: لطفاً این خطابهها را متوقف کنید. قصور مزمن اروپا در رعایت قواعد حقوق بینالملل، خطابههای آنها درباره «حقوق بینالملل» را به جلوهای آشکار از ریاکاری تبدیل کرده است.
🔹سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: هیچ قاعدهای در حقوق بینالملل، ایران را بهعنوان دولت ساحلی تنگه هرمز از اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده متجاوزان از این تنگه جهت انجام حملات غیرقانونی علیه ایران منع نمیکند.
🔹این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: مفهوم «عبور بیقیدوشرط» در تنگه هرمز، از زمانی که پایگاهها و امکانات نظامی آمریکا در پیرامون این تنگه برای اجرای عملیات نظامی تجاوزکارانه علیه ایران مورد استفاده قرار گرفت، عملاً موضوعیت ندارد و مسبب این وضعیت بدون تردید آمریکا است
🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ساز و کار عبور شناورهای مختلف تجاری از تنگه هرمز. مسئول کنترل ترافیک دریایی در تنگه هرمز در گفتگویی توضیح میدهد که هر شناور برای عبور از تنگه هرمز باید چه مراحلی را طی کند و بر اساس چه سازوکاری اقدام به ورود و خروج از تنگه هرمز بر اساس مسیرهای تعیین شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایران و هدایت کامل نیروی دریایی سپاه کند.
🇮🇷@SyrianKhabar
🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
واقع نگری و در نظر گرفتن حقیقت مهمترین عامل پیروزی است... 🇮🇷@SyrianKhabar
➖پیرو این چند کلمه که شامگاه جمعه نوشتم میخواستم بعدها توضیحاتی بدهم اما فکر نمیکردم که رئیس مجلس در صحبتهای خود به این قشنگی و به این درستی و دقت واقع نگری و در نظر گرفتن حقیقت را سرلوحه کار قرار داده و در همان ابتدا با این رویکرد وارد صحبت با مردم شود.
➖من هنوز همه گفتگو را گوش نکرده و این پست را دقیقاً در جایی مینویسم که آقای قالیباف در مورد برخی اظهار نظرها و موضعگیریها توسط رسانهها و شاید هم سیاسیون یا برخی طرفهای دیگر به خوبی واکنش نشان داده و از آنها میخواهد از گفتن صحبتهایی که دور از واقع نگری و حقیقت است خودداری کنند. دامنه این صحبتها بنابر آنچه که یس مجلس میگوید حتی به خود رادیو و تلویزیون در برنامههای مختلف چنین حرفهایی را مطرح کردهاند؟!
➖در یکی از سلسله گزارشهای جنگ به نکتهای اشاره کردم آن هم در مورد مبحث مذاکرات اسلام آباد بود - که طبق معمول ملانقطیها به دلیل آنکه این گزارشها را گوش نمیکنند، میآیند و حرفهای دولا پهنا به آدم میزنند و خودشان را هم عقل کل میدانند- و گفتم که اگر ما در نبرد میهنی نخست و پس از تصرف فاو در عملیات والفجر ۸ از موضع قدرت با صدام معدوم و رژیم بعث وارد گفتوگو میشدیم بدون شک نتایج بهتر و خسارت کمتری (با توجه به تداوم جنگ و عملیاتهای کربلای ۴ و ۵ و همچنین بعدها دخالت آمریکا و از دست دادن تمام دستاوردهای عملیاتهای پیشین در بهار و تابستان سال ۱۳۶۷) میدیدیم.
➖کسی که تاریخ نخوانده باشد و صرفاً در این روزها تمام سوادش را از فضای مجازی و نقل قول این و آن به دست میآورد و مشخص است که نه آن دوران را به یاد میآورد و نه میداند در آن روزها چه اتفاقی افتاد و چه عواملی باعث شد که در سال ۱۳۶۷ امام راحل با قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ موافقت کرده (که از آن به عنوان نوشیدن جام زهر یاد میکنند..) امروز هم دقیقاً ما در همان نقطه تاریخی قرار داریم و من میخواستم پیرو این پستی که دو روز پیش نوشتم بار دیگر همین نکات را تاکید و تایید کنم.
➖من بارها در این کانال تاکید کردم که ما با قدرتمندترین و جنایتکارترین نیروهای نظامی جهان وارد نبرد شده و آنها را شکست دادیم؛ اما بارها تاکید کردم که این به معنی نابودی آمریکا نیست و ما آمریکا را در منطقه خودمان شکست داده و چون ما در جغرافیای ایران میجنگیم دشمن حریف ما نخواهد شد. برای بسیاری فهم و درک این مسئله سخت است و من هم از ترس زبان برخیها که متاسفانه در نفهمی دراز و در شیطنت دست شیطان را از پشت بسته نخواستم ورود کنم.
➖اما حالا رئیس مجلس که در واقع فرمانده اتاق جنگ هست و همزمان در حوزه دیپلماسی نیز جور خیلیها را میکشد، این مسیر را باز کرده و من میتوانم دلیل این چند کلمه که نوشتم را خیلی راحتتر برای شما توضیح دهم. برخیها از من پرسیدند که منظورت از واقع نگری و در نظر گرفتن حقیقت به عنوان مهمترین عامل پیروزی چیست، گفتم بعداً توضیح میدهم و حالا این توضیح را شما داشته باشید... در واقع ما باید در نقطه پیروزی و در جایی که دشمن التماس میکند با او وارد مذاکره میشدیم شرایط خودمان را میگفتیم و اگر نمیپذیرفت - که بدون شک نمیپذیرفت- میدان نبرد را از ما که نگرفته بودند؟!
➖به نظرم تا اینجا حرف رئیس مجلس این است که ما باید در مورد جنگ و آنچه در جنگ گذشته واقع نگری داشته باشیم با در نظر گرفتن حقیقت راه پیروزی و مسیر موفقیت نهایی و رسیدن به نتیجه عالی را هموار کنیم. حالا من ادامه این گفتگو را باید ببینم و در مورد برخی مسائل دیگر نیز اگر ضرورتی داشت نقطه نظرم را خدمت شما ارائه خواهم کرد.
🇮🇷@SyrianKhabar
➖من هنوز همه گفتگو را گوش نکرده و این پست را دقیقاً در جایی مینویسم که آقای قالیباف در مورد برخی اظهار نظرها و موضعگیریها توسط رسانهها و شاید هم سیاسیون یا برخی طرفهای دیگر به خوبی واکنش نشان داده و از آنها میخواهد از گفتن صحبتهایی که دور از واقع نگری و حقیقت است خودداری کنند. دامنه این صحبتها بنابر آنچه که یس مجلس میگوید حتی به خود رادیو و تلویزیون در برنامههای مختلف چنین حرفهایی را مطرح کردهاند؟!
➖در یکی از سلسله گزارشهای جنگ به نکتهای اشاره کردم آن هم در مورد مبحث مذاکرات اسلام آباد بود - که طبق معمول ملانقطیها به دلیل آنکه این گزارشها را گوش نمیکنند، میآیند و حرفهای دولا پهنا به آدم میزنند و خودشان را هم عقل کل میدانند- و گفتم که اگر ما در نبرد میهنی نخست و پس از تصرف فاو در عملیات والفجر ۸ از موضع قدرت با صدام معدوم و رژیم بعث وارد گفتوگو میشدیم بدون شک نتایج بهتر و خسارت کمتری (با توجه به تداوم جنگ و عملیاتهای کربلای ۴ و ۵ و همچنین بعدها دخالت آمریکا و از دست دادن تمام دستاوردهای عملیاتهای پیشین در بهار و تابستان سال ۱۳۶۷) میدیدیم.
➖کسی که تاریخ نخوانده باشد و صرفاً در این روزها تمام سوادش را از فضای مجازی و نقل قول این و آن به دست میآورد و مشخص است که نه آن دوران را به یاد میآورد و نه میداند در آن روزها چه اتفاقی افتاد و چه عواملی باعث شد که در سال ۱۳۶۷ امام راحل با قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ موافقت کرده (که از آن به عنوان نوشیدن جام زهر یاد میکنند..) امروز هم دقیقاً ما در همان نقطه تاریخی قرار داریم و من میخواستم پیرو این پستی که دو روز پیش نوشتم بار دیگر همین نکات را تاکید و تایید کنم.
➖من بارها در این کانال تاکید کردم که ما با قدرتمندترین و جنایتکارترین نیروهای نظامی جهان وارد نبرد شده و آنها را شکست دادیم؛ اما بارها تاکید کردم که این به معنی نابودی آمریکا نیست و ما آمریکا را در منطقه خودمان شکست داده و چون ما در جغرافیای ایران میجنگیم دشمن حریف ما نخواهد شد. برای بسیاری فهم و درک این مسئله سخت است و من هم از ترس زبان برخیها که متاسفانه در نفهمی دراز و در شیطنت دست شیطان را از پشت بسته نخواستم ورود کنم.
➖اما حالا رئیس مجلس که در واقع فرمانده اتاق جنگ هست و همزمان در حوزه دیپلماسی نیز جور خیلیها را میکشد، این مسیر را باز کرده و من میتوانم دلیل این چند کلمه که نوشتم را خیلی راحتتر برای شما توضیح دهم. برخیها از من پرسیدند که منظورت از واقع نگری و در نظر گرفتن حقیقت به عنوان مهمترین عامل پیروزی چیست، گفتم بعداً توضیح میدهم و حالا این توضیح را شما داشته باشید... در واقع ما باید در نقطه پیروزی و در جایی که دشمن التماس میکند با او وارد مذاکره میشدیم شرایط خودمان را میگفتیم و اگر نمیپذیرفت - که بدون شک نمیپذیرفت- میدان نبرد را از ما که نگرفته بودند؟!
➖به نظرم تا اینجا حرف رئیس مجلس این است که ما باید در مورد جنگ و آنچه در جنگ گذشته واقع نگری داشته باشیم با در نظر گرفتن حقیقت راه پیروزی و مسیر موفقیت نهایی و رسیدن به نتیجه عالی را هموار کنیم. حالا من ادامه این گفتگو را باید ببینم و در مورد برخی مسائل دیگر نیز اگر ضرورتی داشت نقطه نظرم را خدمت شما ارائه خواهم کرد.
🇮🇷@SyrianKhabar
دور جدید نبرد با دور قبل زمین تا آسمان متفاوت است؛ ما به شکل متفاوتی خواهیم جنگید و اگر دشمن فکر میکند از تاکتیکهای ما در دور نخست چیزهایی یاد گرفته که میتواند بر اساس آن عمل کند سخت در اشتباه است. همانگونه که در دور نخست نبرد میهنی سوم ما به دشمن یاد دادیم که باید چگونه بجنگد در مرحله دوم آن به او یاد خواهیم داد که آنچه یاد گرفته در برابر آنچه که باید یاد بگیرد چیزی نیست. رزمندگان مکتب شهید سید علی خامنهای داشتههایی دارند و آموزههایی را به میدان خواهند آورد دشمن باورش هم نخواهد شد....
من چند هفته پیش هم خدمت شما گفتم و تاکید کردم که مرحله دوم جنگ به شکلی خواهد بود که دشمن را وادار به تسلیم خواهیم کرد. من اگر جای آمریکاییها بودم همین الان تن به خواستههای ایران میدادم و کوتاه میآمدم و با ترک منطقه غرب آسیا، افتضاح یک شکست بزرگتر را تحمل نمیکردم اما چه باید کرد که ابزار ترامپ دست یهود است و آنها نیز دنبال منافع خودشان هستند و اصلاً برایشان نه ترامپ مهم است و نه آمریکا... برای ما هم نه رژیم صهیونیستی مهم است و نه آمریکا بلکه برای ما فقط ایران مهم است.
🇮🇷@SyrianKhabar
من چند هفته پیش هم خدمت شما گفتم و تاکید کردم که مرحله دوم جنگ به شکلی خواهد بود که دشمن را وادار به تسلیم خواهیم کرد. من اگر جای آمریکاییها بودم همین الان تن به خواستههای ایران میدادم و کوتاه میآمدم و با ترک منطقه غرب آسیا، افتضاح یک شکست بزرگتر را تحمل نمیکردم اما چه باید کرد که ابزار ترامپ دست یهود است و آنها نیز دنبال منافع خودشان هستند و اصلاً برایشان نه ترامپ مهم است و نه آمریکا... برای ما هم نه رژیم صهیونیستی مهم است و نه آمریکا بلکه برای ما فقط ایران مهم است.
🇮🇷@SyrianKhabar
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻همانگونه که گفتم حدود دو هفته تنفس در جنگ فرصتی بینظیر برای یگانهای مختلف نیروهای مسلح کشورمان بود تا خود را برای یک دور شدید و سنگین نبرد دیگر آماده کنند. بنابر برخی گزارشها، برای دور جدید نبرد علاوه بر پایگاههایی که پیش از این در خط آتش بودند، چند پایگاه دیگر نیز دستور فعالیت گرفتهاند که نشان میدهد ایران قصد دارد حجم آتش را تشدید کند
🔻در همین زمینه سردار موسوی، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با انتشار فیلم اورهال و بازسازی ذخایر موشکی و پهپادی در یکی از پایگاههای موشکی نوشت: «در دوره توقف آتش، سرعت ما در بروزرسانی و پرکردن سکوهای پرتاب موشک و پهپاد، از قبل جنگ هم بیشتر است. خبر داریم که دشمن در ایجاد این شرایط برای خود ناتوان است و مجبورند مهمات را از آنسوی دنیا قطرهچکانی بیاورند. این مرحله جنگ را هم باختند! هم تنگه را باختند؛ هم لبنان و منطقه را.»
🔻در واقع فرمانده هوافضا به صراحت دارد میگوید از آنجایی که ایران در داخل خاک خود باید آمادگیها را تجدید کند، این مسئله برای دشمن هزینه بسیار بیشتر و سختتری دارد. آنچه شما در این ویدیو مشاهده کردید از یکی از پایگاههای موشکی کشور است که در آن شاید حجم موشک نشان از قدرت کشور دارد...
🇮🇷@SyrianKhabar
🔻در همین زمینه سردار موسوی، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با انتشار فیلم اورهال و بازسازی ذخایر موشکی و پهپادی در یکی از پایگاههای موشکی نوشت: «در دوره توقف آتش، سرعت ما در بروزرسانی و پرکردن سکوهای پرتاب موشک و پهپاد، از قبل جنگ هم بیشتر است. خبر داریم که دشمن در ایجاد این شرایط برای خود ناتوان است و مجبورند مهمات را از آنسوی دنیا قطرهچکانی بیاورند. این مرحله جنگ را هم باختند! هم تنگه را باختند؛ هم لبنان و منطقه را.»
🔻در واقع فرمانده هوافضا به صراحت دارد میگوید از آنجایی که ایران در داخل خاک خود باید آمادگیها را تجدید کند، این مسئله برای دشمن هزینه بسیار بیشتر و سختتری دارد. آنچه شما در این ویدیو مشاهده کردید از یکی از پایگاههای موشکی کشور است که در آن شاید حجم موشک نشان از قدرت کشور دارد...
🇮🇷@SyrianKhabar
اینکه چرا ترامپ مشاور و داماد یهودی و صهیونیست خودش را بار دیگر به پاکستان فرستاده و همزمان با آن همان تهدیدات پیشین را تکرار کرده، مسئله مهم و کلیدی را در خود دارد که به آن اشاره خواهم کرد...
🇮🇷@SyrianKhabar
🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔸این ویدیویی است که از تلویزیون پخش شده و گفتگو با افسر مسئول یگانی است که جنگنده اف ۳۵ آمریکایی را در مرکز کشور هدف قرار داد و سرنگون کرد. برای من سرنگون کردن این جنگنده اصلاً اتفاق خیلی پیچیده و خیلی عجیب و غریبی نبود چرا که بر این باور بوده و هستم که اگر افسران جوان پدافند ما همین خودباوری را که در این ویدیو به آن اشاره میکنند همیشه داشته باشند، سرنگون کردن این هواگرد دشمن کار خیلی شاق و سختی نیست.
🔸در این ویدیو چند نکته مهم و بنیادی وجود دارد که من هم پیش از این به آن در مورد اف۳۵ اشاره کردهام؛ نخست آنکه اف ۳۵ درست است که یک جنگنده رادار گریز به شمار میرود و دارای سامانههای جنگال بسیار پیشرفتهای است، اما نامرئی نیست و قابل دیدن است و هر چیزی که قابل دیدن باشد قابلیت رصد و رهگیری و در نهایت سرنگونی را دارد.
🔸در مورد این جنگنده هم همین اتفاق افتاده و دوستان ما در پدافند هوافضای سپاه توانستند با سامانههای نوین پدافندی این هواگرد متخاصم را رصد و روی آن قفل و سرانجام بدون آنکه متوجه شود هدف قرار دهند که این موشک با انفجار مجاورتی این جنگنده را به زیر کشید و لاشه آن در آن سوی خلیج فارس سقوط کرد.
🔸موضوع دیگر آن است که شبکه یکپارچه پدافندی کشور در تمام طول دوره نبرد علی رغم اقدامات جنگ الکترونیک و اخلالهای گستردهای که دشمن از خاک عراق و مناطق پیرامونی و همچنین با استفاده از هواگردهای خود لیه آنها به کار میبرد، توانست پویایی و مانایی شگفتانگیزی در میدان نبرد از خود نشان دهد که این موضوع به ویژه در سرنگونی بیش از ۱۵۰ پهپاد رزمی و شناسایی پهن پیکر دشمن، خود را نشان داد.
🔸دشمن با استفاده از تجربیات نبرد گذشته و ادعاهای مطرح شده در مورد نابودی شبکه پدافندی و راداری ایران خیال خودش را از بابت امن بودن آسمان کشورمان راحت کرده بود ولی واقعیت آن است که این مسئله درست نبود و شبکه پدافندی ایران بسیار گستردهتر و مجهزتر از تصورات دشمن بود مانند تصور باطلی که در مورد قدرت موشکی و پدافندی کشورمان داشت.
🔸من همچنان معتقدم که بزرگترین پدافند یک کشور، توانمندی آفندی است و اگر یگانهای موشکی و پهپادی ما با قدرت عمل نمیکردند و دشمن را روی زمین زمین گیر نمیکردند داستان بسیار متفاوت میشد. نیروهای مسلح ما موفق شدند ماشین جنگی دشمن را روی زمین متوقف کنند و سطح خسارتهای وارد شده به دشمن در پایگاههای مختلف در سراسر غرب آسیا وحشتناک و غیر قابل برآورد است.
🔸بر همین اساس معتقدم که در دور جدید نبرد نیز ما در حوزه آفند و پدافند شگفتانههای بسیاری خواهیم داشت؛ عادت نیروهای مسلح ایران است که هیچ وقت مشت خود را به صورت کامل باز نکنند و همیشه گزینههایی برای روزهای بعد نگه دارند. دشمن یهودی در نبرد میهنی دوم با تمام توانش پا به میدان گذاشت و بر همین اساس در نبرد سوم نمیتوانست چیزی فراتر یا غافلگیری بیشتری جز ترور به همراه داشته باشد. دشمن آمریکایی هم در این نبرد آنچه را که از استعداد و تاکتیک ندوخته بود به کار گرفت و امروز نمیتواند بعد ناگفتهای از خود را به نمایش بگذارد.
🔸اما این در مورد نیروهای مسلح ما اصلاً صدق نمیکند؛ چه در حوزه پدافند و چه در حوزه آفند وانمندیهای ایران همچنان مخفی مانده و فقط در میدان نبرد است که میتوان گوشهای از این توانمندیها را مشاهده کرد. شاید در این نبرد اتفاقاتی روی دهد که به هیچ عنوان در مخیله دشمن نگنجد و ما شاهد نه تنها سرنگونی پی در پی هواگردهای دشمن در آسمان کشور باشیم، بلکه در دریا و روی زمین نیز اتفاقاتی را شاهد باشیم که غیر قابل تکرار است.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔸در این ویدیو چند نکته مهم و بنیادی وجود دارد که من هم پیش از این به آن در مورد اف۳۵ اشاره کردهام؛ نخست آنکه اف ۳۵ درست است که یک جنگنده رادار گریز به شمار میرود و دارای سامانههای جنگال بسیار پیشرفتهای است، اما نامرئی نیست و قابل دیدن است و هر چیزی که قابل دیدن باشد قابلیت رصد و رهگیری و در نهایت سرنگونی را دارد.
🔸در مورد این جنگنده هم همین اتفاق افتاده و دوستان ما در پدافند هوافضای سپاه توانستند با سامانههای نوین پدافندی این هواگرد متخاصم را رصد و روی آن قفل و سرانجام بدون آنکه متوجه شود هدف قرار دهند که این موشک با انفجار مجاورتی این جنگنده را به زیر کشید و لاشه آن در آن سوی خلیج فارس سقوط کرد.
🔸موضوع دیگر آن است که شبکه یکپارچه پدافندی کشور در تمام طول دوره نبرد علی رغم اقدامات جنگ الکترونیک و اخلالهای گستردهای که دشمن از خاک عراق و مناطق پیرامونی و همچنین با استفاده از هواگردهای خود لیه آنها به کار میبرد، توانست پویایی و مانایی شگفتانگیزی در میدان نبرد از خود نشان دهد که این موضوع به ویژه در سرنگونی بیش از ۱۵۰ پهپاد رزمی و شناسایی پهن پیکر دشمن، خود را نشان داد.
🔸دشمن با استفاده از تجربیات نبرد گذشته و ادعاهای مطرح شده در مورد نابودی شبکه پدافندی و راداری ایران خیال خودش را از بابت امن بودن آسمان کشورمان راحت کرده بود ولی واقعیت آن است که این مسئله درست نبود و شبکه پدافندی ایران بسیار گستردهتر و مجهزتر از تصورات دشمن بود مانند تصور باطلی که در مورد قدرت موشکی و پدافندی کشورمان داشت.
🔸من همچنان معتقدم که بزرگترین پدافند یک کشور، توانمندی آفندی است و اگر یگانهای موشکی و پهپادی ما با قدرت عمل نمیکردند و دشمن را روی زمین زمین گیر نمیکردند داستان بسیار متفاوت میشد. نیروهای مسلح ما موفق شدند ماشین جنگی دشمن را روی زمین متوقف کنند و سطح خسارتهای وارد شده به دشمن در پایگاههای مختلف در سراسر غرب آسیا وحشتناک و غیر قابل برآورد است.
🔸بر همین اساس معتقدم که در دور جدید نبرد نیز ما در حوزه آفند و پدافند شگفتانههای بسیاری خواهیم داشت؛ عادت نیروهای مسلح ایران است که هیچ وقت مشت خود را به صورت کامل باز نکنند و همیشه گزینههایی برای روزهای بعد نگه دارند. دشمن یهودی در نبرد میهنی دوم با تمام توانش پا به میدان گذاشت و بر همین اساس در نبرد سوم نمیتوانست چیزی فراتر یا غافلگیری بیشتری جز ترور به همراه داشته باشد. دشمن آمریکایی هم در این نبرد آنچه را که از استعداد و تاکتیک ندوخته بود به کار گرفت و امروز نمیتواند بعد ناگفتهای از خود را به نمایش بگذارد.
🔸اما این در مورد نیروهای مسلح ما اصلاً صدق نمیکند؛ چه در حوزه پدافند و چه در حوزه آفند وانمندیهای ایران همچنان مخفی مانده و فقط در میدان نبرد است که میتوان گوشهای از این توانمندیها را مشاهده کرد. شاید در این نبرد اتفاقاتی روی دهد که به هیچ عنوان در مخیله دشمن نگنجد و ما شاهد نه تنها سرنگونی پی در پی هواگردهای دشمن در آسمان کشور باشیم، بلکه در دریا و روی زمین نیز اتفاقاتی را شاهد باشیم که غیر قابل تکرار است.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔵 بارندگیهای خوب در سراسر ملک ایران
🔹در دوران دفاع مقدس نخست، در هشت سالی که کشور درگیر نبردی نابرابر با شرق و غرب و ارتجاع منطقه بود، خداوند درِ رحمتش را به روی ملت ایران باز کرد و در همه آن هشت سال، بارندگی در کشور عالی و برداشت محصول هم در عجیب بود... یک بار در همین زمستانی که گذشت نوشتم که در این سال جنگ (سال 1404) ایزد بزرگ، خدای ایران حواسش به این ملت هست، حواسش به این آب و خاک هست و سال آبی جاری را به یکی از بینظیرترین سالهای آبی در طول دو دهه گذشته تبدیل کرده است.
🔹پرشدگی سدها قابل قبول است (انشاءالله به زودی با بارندگیهای خودبی که در تهران هم داریم وضعیت آب پایتخت ایرانزمین و مردم شهیدپرور و مقاوم آنجا نیز به لطف یزدان بهتر و عالی خواهد شد) و در ادامه لطف حضرت دوست، یک سامانه بارشی دیگر هم قابل مشاهده است که سطح تازهای از بارندگیها را در کشور رقم خواهد زد. اردیبهشت ماه طلایی در حالی بر ایران سایه خواهد افکند که بارندگی نه تنها در سرچشمههای کارون، کرخه، دز و زایندهرود که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه نیز عالی خواهد بود.
🔹در این میان، خراسانها نیز دشت آبی باشکوهی خواهند داشت که به باورم بیسابقه است... به جز بخشهایی جنوب شرق کشور، تقریبا همه ملک ایران یک بار بوی خاک باران خورده به مشامشان خواهد رسید.... باشد که یکتای دانا، آفریدگار توانا، خدای ایران و جهان در مهر و بخشش افزون بر این بر این مردم گشوده شود... انشاءالله.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔹در دوران دفاع مقدس نخست، در هشت سالی که کشور درگیر نبردی نابرابر با شرق و غرب و ارتجاع منطقه بود، خداوند درِ رحمتش را به روی ملت ایران باز کرد و در همه آن هشت سال، بارندگی در کشور عالی و برداشت محصول هم در عجیب بود... یک بار در همین زمستانی که گذشت نوشتم که در این سال جنگ (سال 1404) ایزد بزرگ، خدای ایران حواسش به این ملت هست، حواسش به این آب و خاک هست و سال آبی جاری را به یکی از بینظیرترین سالهای آبی در طول دو دهه گذشته تبدیل کرده است.
🔹پرشدگی سدها قابل قبول است (انشاءالله به زودی با بارندگیهای خودبی که در تهران هم داریم وضعیت آب پایتخت ایرانزمین و مردم شهیدپرور و مقاوم آنجا نیز به لطف یزدان بهتر و عالی خواهد شد) و در ادامه لطف حضرت دوست، یک سامانه بارشی دیگر هم قابل مشاهده است که سطح تازهای از بارندگیها را در کشور رقم خواهد زد. اردیبهشت ماه طلایی در حالی بر ایران سایه خواهد افکند که بارندگی نه تنها در سرچشمههای کارون، کرخه، دز و زایندهرود که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه نیز عالی خواهد بود.
🔹در این میان، خراسانها نیز دشت آبی باشکوهی خواهند داشت که به باورم بیسابقه است... به جز بخشهایی جنوب شرق کشور، تقریبا همه ملک ایران یک بار بوی خاک باران خورده به مشامشان خواهد رسید.... باشد که یکتای دانا، آفریدگار توانا، خدای ایران و جهان در مهر و بخشش افزون بر این بر این مردم گشوده شود... انشاءالله.
🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
🔻همانگونه که گفتم حدود دو هفته تنفس در جنگ فرصتی بینظیر برای یگانهای مختلف نیروهای مسلح کشورمان بود تا خود را برای یک دور شدید و سنگین نبرد دیگر آماده کنند. بنابر برخی گزارشها، برای دور جدید نبرد علاوه بر پایگاههایی که پیش از این در خط آتش بودند، چند پایگاه…
این عکس را از ویدئو گرفتم و یادم رفت در موردش توضیح بدهم؛ همانگونه که بارها گفتم و نوشتم در هر نبرد تازهای شاهد رونمایی بخش جدیدی از توانمندیهای ویژه ایران خواهیم بود. در ویدئوی منتشر شده توسط فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، نکات مهم بسیاری وجود داشت، اما سه چهار ثانیه قابل توجه نیز برای خریداران و علاقمندان وجود داشت که در تصویر مشاهده میکنید... این یعنی آنکه قابلیتهای جدید برای افزایش نرخ آتش با استفاده از موشکهای خانواده عماد در دستور کار قرار دارد...
🇮🇷@SyrianKhabar
🇮🇷@SyrianKhabar
Audio
🔴گزارش جنگ شماره ۵۶؛ مذاکره بهانهای برای آغاز جنگ
♦️در گزارش شماره ۵۶ جنگ به هیاهوی ترامپ در مورد مذاکره و ارسال فرستاده و داماد یهودی و صهیونیستش به اسلام آباد برای آنچه مذاکره با ایران خوانده پرداختهایم. واضح است که ترامپ ناکام و شکست خورده از جنگی که میتوانست وارد آن نشود دنبال راه خروج میگردد او که از تغییر حکومت و تجزیه ایران امروز به باز کردن تنگه هرمز رسیده در این زمینه هم ناکام مانده و حالا دم از مذاکره میزند.
♦️من در این گزارش تلاش کردم برای شما توضیح دهم که هدف از مذاکره ترامپ چیست و پشت این همه هیاهوی او برای مذاکره و گسیل داماد و فرستادهاش به پاکستان برای مذاکره چه نکاتی وجود دارد! تا لحظه ضبط این گزارش هنوز ایران هیچ اظهار نظری در مورد ادعاها و هیاهوی رئیس جمهور کذاب آمریکا نداشته و عملاً تشخیص داده که باید روزی سکوت بگیرد. این مسئله ترامپ را بیشتر عصبانی و آشفته کرده است و نشان میدهد که راهکار انتخابی ایران دقیق و درست است و این در حالیست که نیروهای مسلح آماده دادن درسی فراموش نشدنی به متجاوزان یهودی و صلیبی هستند...
🇮🇷@SyrianKhabar
♦️در گزارش شماره ۵۶ جنگ به هیاهوی ترامپ در مورد مذاکره و ارسال فرستاده و داماد یهودی و صهیونیستش به اسلام آباد برای آنچه مذاکره با ایران خوانده پرداختهایم. واضح است که ترامپ ناکام و شکست خورده از جنگی که میتوانست وارد آن نشود دنبال راه خروج میگردد او که از تغییر حکومت و تجزیه ایران امروز به باز کردن تنگه هرمز رسیده در این زمینه هم ناکام مانده و حالا دم از مذاکره میزند.
♦️من در این گزارش تلاش کردم برای شما توضیح دهم که هدف از مذاکره ترامپ چیست و پشت این همه هیاهوی او برای مذاکره و گسیل داماد و فرستادهاش به پاکستان برای مذاکره چه نکاتی وجود دارد! تا لحظه ضبط این گزارش هنوز ایران هیچ اظهار نظری در مورد ادعاها و هیاهوی رئیس جمهور کذاب آمریکا نداشته و عملاً تشخیص داده که باید روزی سکوت بگیرد. این مسئله ترامپ را بیشتر عصبانی و آشفته کرده است و نشان میدهد که راهکار انتخابی ایران دقیق و درست است و این در حالیست که نیروهای مسلح آماده دادن درسی فراموش نشدنی به متجاوزان یهودی و صلیبی هستند...
🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️خبرهای منتشر شده درباره دور دوم مذاکرات در اسلام آباد درست نیست
▪️ زیاده خواهی آمریکا و مطالبات غیرمعقول و غیرواقع بینانه، تغییر مکرر مواضع، تناقضگوییهای مستمر، و ادامه به اصطلاح محاصره دریایی که نقض تفاهم آتشبس محسوب میشود، به همراه لفاظیهای تهدیدآمیز، تا کنون مانع پیشرفت مذاکرات شده و در این شرایط دورنمای روشنی برای مذاکراتی نتیجهبخش تصور نمیشود.
▪️خبرهای منتشر شده توسط آمریکا بازی رسانه ای آنها و در راستای "بازی سرزنش" به منظور فشار بر ایران است. / ایرنا
🇮🇷@SyrianKhabar
▪️ زیاده خواهی آمریکا و مطالبات غیرمعقول و غیرواقع بینانه، تغییر مکرر مواضع، تناقضگوییهای مستمر، و ادامه به اصطلاح محاصره دریایی که نقض تفاهم آتشبس محسوب میشود، به همراه لفاظیهای تهدیدآمیز، تا کنون مانع پیشرفت مذاکرات شده و در این شرایط دورنمای روشنی برای مذاکراتی نتیجهبخش تصور نمیشود.
▪️خبرهای منتشر شده توسط آمریکا بازی رسانه ای آنها و در راستای "بازی سرزنش" به منظور فشار بر ایران است. / ایرنا
🇮🇷@SyrianKhabar
⚪️حمایت نیروی دریایی سپاه از کشتی ایرانی و عقبنشینی تروریستهای امریکایی
▫️ امروز در پاسخ به بسته شدن تنگه هرمز و بازگرداندن کشتیهای تجاری هندی و انگلیسی و اقدامات کنترلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای تروریستی آمریکایی مستقر در آبهای اطراف دریای عمان به طرف یک کشتی تجاری ایرانی تیراندازی کردهاند تا او را مجبور به بازگشت به سمت آبهای سرزمینی ایران نمایند. با حضور به هنگام و واکنش سریع واحدهای نیروی دریایی سپاه در حمایت از کشتی ایرانی آمریکاییها ناگزیر به عقبنشینی و ترک منطقه شدند.
▫️حضور به موقع و پشتیبانی نیروی دریایی سپاه پاسداران از کشتی تجاری کشورمان که در واقع، حمایت قدرت نظامی از امنیت اقتصادی و تجاری است باعث میشود تا تروریستهای امریکایی بدانند که قدرت عکسالعمل و بازی چندانی ندارند. با توجه به شرایط موجود، برخی منابع آگاه تاکید دارند که احتمال حمله به ناوهای جنگی امریکا در منطقه وجود دارد. برخی از این ناوها در تیررس موشکهای ایرانی هستند و ممکن است هر لحظه هدف تیرهای غیب قرار بگیرند.
▫️پیش از این گفتم و نوشتم که اگر من جای امریکاییها بودم، هر چه سریعتر منطقه را ترک و با همین دستاوردها کنار میآمدم. مرحله بعد جنگ برای ایرانِ آب دیده و مستحکم دستاوردهای بزرگی خواهد داشت و برای تروریستهای امریکایی و صهیونی و اوباشِ منافق عرب بسیار دردناک و سخت خواهد بود... طرح آفندی ایران بسیار دقیق و گسترده است و از آنجایی که آخرین مرحله نبرد به شمار میرود، شلیکها نیز بیسابقه و غیرقابل شمارش و باور خواهد بود.
🇮🇷@SyrianKhabar
▫️ امروز در پاسخ به بسته شدن تنگه هرمز و بازگرداندن کشتیهای تجاری هندی و انگلیسی و اقدامات کنترلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای تروریستی آمریکایی مستقر در آبهای اطراف دریای عمان به طرف یک کشتی تجاری ایرانی تیراندازی کردهاند تا او را مجبور به بازگشت به سمت آبهای سرزمینی ایران نمایند. با حضور به هنگام و واکنش سریع واحدهای نیروی دریایی سپاه در حمایت از کشتی ایرانی آمریکاییها ناگزیر به عقبنشینی و ترک منطقه شدند.
▫️حضور به موقع و پشتیبانی نیروی دریایی سپاه پاسداران از کشتی تجاری کشورمان که در واقع، حمایت قدرت نظامی از امنیت اقتصادی و تجاری است باعث میشود تا تروریستهای امریکایی بدانند که قدرت عکسالعمل و بازی چندانی ندارند. با توجه به شرایط موجود، برخی منابع آگاه تاکید دارند که احتمال حمله به ناوهای جنگی امریکا در منطقه وجود دارد. برخی از این ناوها در تیررس موشکهای ایرانی هستند و ممکن است هر لحظه هدف تیرهای غیب قرار بگیرند.
▫️پیش از این گفتم و نوشتم که اگر من جای امریکاییها بودم، هر چه سریعتر منطقه را ترک و با همین دستاوردها کنار میآمدم. مرحله بعد جنگ برای ایرانِ آب دیده و مستحکم دستاوردهای بزرگی خواهد داشت و برای تروریستهای امریکایی و صهیونی و اوباشِ منافق عرب بسیار دردناک و سخت خواهد بود... طرح آفندی ایران بسیار دقیق و گسترده است و از آنجایی که آخرین مرحله نبرد به شمار میرود، شلیکها نیز بیسابقه و غیرقابل شمارش و باور خواهد بود.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔳هشدار صریح و شفاف استاد دانشگاه تهران به جریان نفاق عربی در منطقه:
➖کشورهای شریک جرم آمریکا در منطقه را ترک کنید؛ آن مناطق به زودی غیرقابل سکونت خواهد شد؛
➖ امارات متحده عربی، بحرین، عربستان سعودی، قطر و کویت را فوراً ترک کنید. ایران تلافی خواهد کرد و همه چیز را نابود خواهد کرد؛
➖ این رژیمها شرکای مقصر در ائتلاف نسلکشِ اپستین هستند و بخشیده نخواهند شد. افزایش دما در خلیج فارس بهزودی این مناطق را غیرقابل سکونت خواهد کرد.
🇮🇷@SyrianKhabar
➖کشورهای شریک جرم آمریکا در منطقه را ترک کنید؛ آن مناطق به زودی غیرقابل سکونت خواهد شد؛
➖ امارات متحده عربی، بحرین، عربستان سعودی، قطر و کویت را فوراً ترک کنید. ایران تلافی خواهد کرد و همه چیز را نابود خواهد کرد؛
➖ این رژیمها شرکای مقصر در ائتلاف نسلکشِ اپستین هستند و بخشیده نخواهند شد. افزایش دما در خلیج فارس بهزودی این مناطق را غیرقابل سکونت خواهد کرد.
🇮🇷@SyrianKhabar
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
در طول ۷ هفته نبرد مقاومت اسلامی لبنان دهها تیر موشک سنگین به سمت مواضع دشمن یهودی شلیک کرد. در این میان موشکهای کروز خانواده قدس در ویرایشهای مختلف که در سالهای گوناگون به انبارها و زرادخانه حزب الله منتقل شده بود نقش ویژهای ایفا کردند. این موشکهای کروز بودند که به کشتی انگلیسی اصابت کرده و این موشکها بودند که در اسدود یکی از مهمترین کارخانجات شرکت رافائل را در هم کوبیدند.
این ویدیو اگر اشتباه نکنم مربوط به ۲۸ مارس و حمله به زیرساختهای نظامی رژیم صهیونیستی در شهرک معالوت ترشیحا است... با توجه به اینکه موشک به نقطه صفر مرزی اصابت کرده و در این منطقه هیچ سامانه پدافندی قابل توجهی برای مقابله با موشکهای کروز وجود ندارد اصابت آن قطعی و خسارت آن سنگین بوده است.
🇮🇷@SyrianKhabar
این ویدیو اگر اشتباه نکنم مربوط به ۲۸ مارس و حمله به زیرساختهای نظامی رژیم صهیونیستی در شهرک معالوت ترشیحا است... با توجه به اینکه موشک به نقطه صفر مرزی اصابت کرده و در این منطقه هیچ سامانه پدافندی قابل توجهی برای مقابله با موشکهای کروز وجود ندارد اصابت آن قطعی و خسارت آن سنگین بوده است.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔴گشتزنی ۵۰ قایق نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز
🔻اما امروز ۳۰ فروردین و در ادامه کنترل هوشمند تنگه هرمز و نظارت بر عبور و مرور در این تنگه، نزدیک به ۵۰ قایق موشک انداز نیروی دریایی سپاه پاسداران با عبور کامل از تنگه ورود به آبهای سرزمینی و ساحلی عمان اقدام به بررسی این آبراهه کردند. این قایقها با پشتیبانی کامل یگانهای پدافندی و موشکی نیروی دریایی سپاه و ارتش و همچنین هوشیاری کامل نسبت به اقدامات دشمن گشتزنیهای روزانه خود را ادامه میدهند و حضور آنها در این آبراهه برای تضمین امنیت و تامین رفت و آمد ر این منطقه حساس و راهبردی بسیار مهم ارزیابی میگردد.
🔻نکته مهم و قابل توجه نیست آنکه تروریستهای آمریکایی به خوبی شاهد فعالیت قایقهای موشک انداز و گشتیهای نیروی دریایی سپاه پاسداران هستند اما میدانند که هرگونه نزدیک شدن به این قایقها میتواند تبعات سنگینی در پی داشته باشد. همانگونه که خدمت شما گفتم ایران همین الان هم میتواند ناوهای آمریکایی را در عمق تا ۲۰۰۰ کیلومتری از سواحل خود هدف قرار دهد ولی هنوز تصمیم سیاسی در این زمینه گرفته نشده و همه منتظر دستورات سطح بالا در این زمینه هستند.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔻اما امروز ۳۰ فروردین و در ادامه کنترل هوشمند تنگه هرمز و نظارت بر عبور و مرور در این تنگه، نزدیک به ۵۰ قایق موشک انداز نیروی دریایی سپاه پاسداران با عبور کامل از تنگه ورود به آبهای سرزمینی و ساحلی عمان اقدام به بررسی این آبراهه کردند. این قایقها با پشتیبانی کامل یگانهای پدافندی و موشکی نیروی دریایی سپاه و ارتش و همچنین هوشیاری کامل نسبت به اقدامات دشمن گشتزنیهای روزانه خود را ادامه میدهند و حضور آنها در این آبراهه برای تضمین امنیت و تامین رفت و آمد ر این منطقه حساس و راهبردی بسیار مهم ارزیابی میگردد.
🔻نکته مهم و قابل توجه نیست آنکه تروریستهای آمریکایی به خوبی شاهد فعالیت قایقهای موشک انداز و گشتیهای نیروی دریایی سپاه پاسداران هستند اما میدانند که هرگونه نزدیک شدن به این قایقها میتواند تبعات سنگینی در پی داشته باشد. همانگونه که خدمت شما گفتم ایران همین الان هم میتواند ناوهای آمریکایی را در عمق تا ۲۰۰۰ کیلومتری از سواحل خود هدف قرار دهد ولی هنوز تصمیم سیاسی در این زمینه گرفته نشده و همه منتظر دستورات سطح بالا در این زمینه هستند.
🇮🇷@SyrianKhabar
با توجه به برخی اظهارنظرهای ترامپ، مشخص است که بار دیگر نتانیابو و موساد در حال تغذیه او هستند.... آنچه که میگوید و مینویسد با وقایع میدانی اصلا همخوانی ندارد. این مقدمه حملات دشمن است؛ نیروهای مسلح ما باید در این زمینه پیشدستی کنند و همه پایگاههایی که دشمن از آن استفاده میکند را باید با قدرت و شدت در هم بکویند... نمیدانم میشود یا نه اما این خواسته بسیاری از مردم کشور است؛ پایگاههای دشمن را به شکلی هدف قرار دهید که حتی شلیک موشک های پدافندی باقیمانده برای دشمن جز هدر دادن موشکها، دستاوردی برای رژیم نداشته باشد.
@SyrianKhabar
@SyrianKhabar
✴️نفتکشهایی که باید هدف قرار بگیرند...
🔸بنابر برخی آمارها، کمی بیش از 120 میلیون بشکه نفت در نفتکشها در خلیج فارس قرار دارد که میشود صادرات 8 روز نفت از همه کشورهای خلیج فارس. یعنی روزانه 15 میلیون بشکه. در طول دوره جنگ نزدیک 17 نفتکش هدف قرار گرفت که قابلیت حمل بیش از 25 میلیون تا 30 میلیون بشکه نفت را داشتند. همچنین تعدادی کشتی LNGبر هم در منطقه مستقر هستند که همه بارگیری شده و آماده خروج از تنگه هرمز هستند.
🔸یکی از مهمترین اقدامات ایران پس از شروع دایره جنگ، شناسایی و هدف قرار دادن این کشتیها است. به جز دوستان عراقی ما، همه نفتکشها باید هدف قرار بگیرند تا یک بشکه نفت و یک فوت مکعب گاز (به هر شکلی) از این منطقه خارج نشود. هزینه جنگ طلبی و جنگ افروزی گوریل امریکایی را باید خودش و مردم امریکا و البته، مزدورانش در منطقه پرداخت کنند. بازی باید به شکلی سیاه و تاریک به پایان برسد
🔸 من همین الان شنیدهام که در کشورهای اروپایی و شرق آسیا (کره جنوبی و ژاپن) همچنین در استرالیا و بسیاری از کشورهای افریقایی مشکل سوخت هواپیما به وجود آمده و د بسیاری از کشورها حالت فوق العاده برقرار شده است. این وضعیت باید ادامه داشته باشد. در صورت بروز جنگ باید فرودگاههای منطقه همگی به شکلی باید منهدم شوند که تا ماهها دیگر کسی هوس سفر به این منطقه را نکند...
🇮🇷@SyrianKhabar
🔸بنابر برخی آمارها، کمی بیش از 120 میلیون بشکه نفت در نفتکشها در خلیج فارس قرار دارد که میشود صادرات 8 روز نفت از همه کشورهای خلیج فارس. یعنی روزانه 15 میلیون بشکه. در طول دوره جنگ نزدیک 17 نفتکش هدف قرار گرفت که قابلیت حمل بیش از 25 میلیون تا 30 میلیون بشکه نفت را داشتند. همچنین تعدادی کشتی LNGبر هم در منطقه مستقر هستند که همه بارگیری شده و آماده خروج از تنگه هرمز هستند.
🔸یکی از مهمترین اقدامات ایران پس از شروع دایره جنگ، شناسایی و هدف قرار دادن این کشتیها است. به جز دوستان عراقی ما، همه نفتکشها باید هدف قرار بگیرند تا یک بشکه نفت و یک فوت مکعب گاز (به هر شکلی) از این منطقه خارج نشود. هزینه جنگ طلبی و جنگ افروزی گوریل امریکایی را باید خودش و مردم امریکا و البته، مزدورانش در منطقه پرداخت کنند. بازی باید به شکلی سیاه و تاریک به پایان برسد
🔸 من همین الان شنیدهام که در کشورهای اروپایی و شرق آسیا (کره جنوبی و ژاپن) همچنین در استرالیا و بسیاری از کشورهای افریقایی مشکل سوخت هواپیما به وجود آمده و د بسیاری از کشورها حالت فوق العاده برقرار شده است. این وضعیت باید ادامه داشته باشد. در صورت بروز جنگ باید فرودگاههای منطقه همگی به شکلی باید منهدم شوند که تا ماهها دیگر کسی هوس سفر به این منطقه را نکند...
🇮🇷@SyrianKhabar
کلا هیات حاکمه امریکا یه مشت بیمار جنسی هستند، از دم. این یکی سناتور جمهوری خواه، گراهام است که افتخار میکند «مفعول» است و حالا این «مفعول» از طبقه اپستین از ترامپ پدوفیل بچهخوار خواسته که به «محاصره» تنکه هرمز ادامه دهد چرا که با این کار «همه کارتها» را در اختیار خواهد داشت...
من نمیگویم که چه پیش خواهد آمد (در پستهای پیشین به صورت تلویحی توضیح دادم) اما به زودی خواهید دید که چگونه به غلط کردن افتاده و میگوید که باید منطقه شمال اقیانوس هند را ترک کنیم... این بیمارهای جنسی صهیونیست وقتی که با چوب تر مواجه میشوند، مثل گاو و خر اطاعت میکنند.
🇮🇷@SyrianKhabar
من نمیگویم که چه پیش خواهد آمد (در پستهای پیشین به صورت تلویحی توضیح دادم) اما به زودی خواهید دید که چگونه به غلط کردن افتاده و میگوید که باید منطقه شمال اقیانوس هند را ترک کنیم... این بیمارهای جنسی صهیونیست وقتی که با چوب تر مواجه میشوند، مثل گاو و خر اطاعت میکنند.
🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️تشدید بحران اقتصادی در امارات و التماس به ترامپ برای فرستادن دلار!
▪️در ادامه بحران اقتصادی در کشورکهای حاشیه خلیج فارس، وال استریت ژورنال گزارش داده که این روزها با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم میکنند در تماس مکرر و مستقیم با دولت تروریست ترامپ قرار دارند تا در صورت تداوم جنگ، بتوانند به مقداری دلار جهت مدیریت داخلی خود دسترسی پیدا کنند؟! این مسئله به خوبی بر تشدید بحران اقتصادی در این منطقه به ویژه در کشورک قلابی و مزدور امارات صحه میگذارد.
▪️در واقع این روزها بزرگترین مشکل اولاد زاید بحران اقتصادی شدید ناشی از بیپولی است؛ آنها به شدت از مشکلات اقتصادی رنج میبرند و به دلیل آنکه آمریکا حاضر نیست پول خودشان را به آنها برگرداند ناچار شدهاند مقادیر زیادی طلا را با قیمت زیر بازار بفروشند که این اقدام نیز هیچ مشکلی از آنها را حل نکرده است. اماراتیهایی که سالانه چندین تن طلای خام از کشورهای مختلف وارد کرده و پس از فراوری آنها را به صورت شمش میفروختند به این یکی از محلهای درامد آنها بود حالا دیگر نمیتوانند طلای خام نیز وارد کنند.
▪️همانگونه که میدانید نرخ برابری درهم امارات با دلار آمریکا پیوند خورده و هرگونه افزایش و کاهش ارزش دلار روی درهم اثر مستقیم دارد. با این حال اماراتیها یک پیوند اقتصادی و مالی گسترده با آمریکاییها داشته و دبی بزرگترین مرکز پولشویی جهان تحت نظارت آمریکا است که در آن دلارهای کثیف سیا، موساد و ام آی ۶ در معاملات مختلف سفید شده و رای کثافتکاریهای جنایتکاران یهودی و صلیبی به سییستم مالی جهان تزریق میگردد.
▪️حالا خبر وال استریت ژورنال در مورد تماس مکرر اولاد زاید با کاخ سفید برای دسترسی به پول خودشان سطح وابستگی و بدبختی را نشان میدهد؛ در گزارشهایی که در هفتههای گذشته بارها خدمت شما منتشر کردم این نکته را یادآور شدم که پولی که سال گذشته در همین روزها عربهای مزدور و منافق وعده دادند که در آمریکا سرمایهگذاری خواهند کرد، حالا برای بازسازی و حل مشکلات اقتصادی خودشان باید در همین مناطق هزینه شود.
▪️گفته شده بود که کشورکهای منافق و مزدور عرب حاشیه خلیج فارس یک صندوق سرمایهگذاری چند تریلیون دلاری دارند اما پرس جوها و تحقیقات گسترده هفتههای اخیر من و گروهی از دوستانم مشخص کرده که آنها در این مورد بلوف زده و اصلاً چنین پولی در اختیار ندارند. من حتی دیدم یکی از خبرگزاریهای داخلی ما از عدد ۶ تریلیون دلار صحبت کرده بود که به هیچ عنوان دقیق و درست نیست چرا که هزینههای روزمره و ولخرجیهای این اراذل و اوباش چنان زیاد است که چیزی برای سپردن آن به صندوق سرمایهگذاری باقی نمیماند.
▪️در همین مورد کافی است نگاهی به وضعیت عربستان داشته باشید که به دلیل بحران اقتصادی و کسری مداوم بودجه پروژههای متوهمانه بن سلمان در دریای سرخ، حتی شهر علمی سلمان را به شکل قابلتوجهی غیر عملیاتی کرد که همه نشان دهنده بحران مالی در این منطقه است. از طرف دیگر کسری بودجه ۵۳ درصدی سال ۲۰۲۵ کویت نیز نمونهای دیگر است و این مسئله در مورد خطر نیز صدق میکند که به دلیل هزینههای زیاد جام جهانی، پرداخت هزینه تروریستها در سوریه و کمک به اردوغان و همچنین و باج رشوههای هنگفتی که به اروپا و آمریکا داده وضعیت خوبی ندارند.
▪️در هر صورت درخواست اولاد زاید از گوریل آمریکایی برای تزریق دلار به اقتصاد نها نشان میدهد که اوضاع تا چه اندازه بحرانی و خراب است؛ این یعنی آنکه امروز اماراتیها شکل ارزی و دلاری دارند و نمیتوانند با شرایط اقتصادی فعلی هزینههای خود را تامین کنند. این یعنی آنکه نه صنعت توریسم آنها مانند گذشته کار میکند، نه شرکتهای هواپیمایی درآمدزایی دارند و نه بخش املاک که رکن سوم اقتصاد آنها به شمار میرود توانسته ارز آوری لازم را داشته باشد...
▪️یک زمانی بازار ارز ایران از طریق امارات و به ویژه دبی مدیریت میشد و همین موضوع باعث شده بود تا اولاد خائن و مزدور زاید از آن به عنوان ابزاری جهت خرابکاری در اقتصاد ایران استفاده کنند و کم هم از این ابزار بهره نگرفتند و دردسرهای بسیاری برای ما درست کردند. اما امروز خداوند به شکل دیگری دارد از این اوباش انتقام میگیرد و بلایی بر سرشان آمده که به اندازه کافی دلار جهت مدیریت سیستم مالی خود ندارند.
🆔@SyrianKhabar
▪️در ادامه بحران اقتصادی در کشورکهای حاشیه خلیج فارس، وال استریت ژورنال گزارش داده که این روزها با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم میکنند در تماس مکرر و مستقیم با دولت تروریست ترامپ قرار دارند تا در صورت تداوم جنگ، بتوانند به مقداری دلار جهت مدیریت داخلی خود دسترسی پیدا کنند؟! این مسئله به خوبی بر تشدید بحران اقتصادی در این منطقه به ویژه در کشورک قلابی و مزدور امارات صحه میگذارد.
▪️در واقع این روزها بزرگترین مشکل اولاد زاید بحران اقتصادی شدید ناشی از بیپولی است؛ آنها به شدت از مشکلات اقتصادی رنج میبرند و به دلیل آنکه آمریکا حاضر نیست پول خودشان را به آنها برگرداند ناچار شدهاند مقادیر زیادی طلا را با قیمت زیر بازار بفروشند که این اقدام نیز هیچ مشکلی از آنها را حل نکرده است. اماراتیهایی که سالانه چندین تن طلای خام از کشورهای مختلف وارد کرده و پس از فراوری آنها را به صورت شمش میفروختند به این یکی از محلهای درامد آنها بود حالا دیگر نمیتوانند طلای خام نیز وارد کنند.
▪️همانگونه که میدانید نرخ برابری درهم امارات با دلار آمریکا پیوند خورده و هرگونه افزایش و کاهش ارزش دلار روی درهم اثر مستقیم دارد. با این حال اماراتیها یک پیوند اقتصادی و مالی گسترده با آمریکاییها داشته و دبی بزرگترین مرکز پولشویی جهان تحت نظارت آمریکا است که در آن دلارهای کثیف سیا، موساد و ام آی ۶ در معاملات مختلف سفید شده و رای کثافتکاریهای جنایتکاران یهودی و صلیبی به سییستم مالی جهان تزریق میگردد.
▪️حالا خبر وال استریت ژورنال در مورد تماس مکرر اولاد زاید با کاخ سفید برای دسترسی به پول خودشان سطح وابستگی و بدبختی را نشان میدهد؛ در گزارشهایی که در هفتههای گذشته بارها خدمت شما منتشر کردم این نکته را یادآور شدم که پولی که سال گذشته در همین روزها عربهای مزدور و منافق وعده دادند که در آمریکا سرمایهگذاری خواهند کرد، حالا برای بازسازی و حل مشکلات اقتصادی خودشان باید در همین مناطق هزینه شود.
▪️گفته شده بود که کشورکهای منافق و مزدور عرب حاشیه خلیج فارس یک صندوق سرمایهگذاری چند تریلیون دلاری دارند اما پرس جوها و تحقیقات گسترده هفتههای اخیر من و گروهی از دوستانم مشخص کرده که آنها در این مورد بلوف زده و اصلاً چنین پولی در اختیار ندارند. من حتی دیدم یکی از خبرگزاریهای داخلی ما از عدد ۶ تریلیون دلار صحبت کرده بود که به هیچ عنوان دقیق و درست نیست چرا که هزینههای روزمره و ولخرجیهای این اراذل و اوباش چنان زیاد است که چیزی برای سپردن آن به صندوق سرمایهگذاری باقی نمیماند.
▪️در همین مورد کافی است نگاهی به وضعیت عربستان داشته باشید که به دلیل بحران اقتصادی و کسری مداوم بودجه پروژههای متوهمانه بن سلمان در دریای سرخ، حتی شهر علمی سلمان را به شکل قابلتوجهی غیر عملیاتی کرد که همه نشان دهنده بحران مالی در این منطقه است. از طرف دیگر کسری بودجه ۵۳ درصدی سال ۲۰۲۵ کویت نیز نمونهای دیگر است و این مسئله در مورد خطر نیز صدق میکند که به دلیل هزینههای زیاد جام جهانی، پرداخت هزینه تروریستها در سوریه و کمک به اردوغان و همچنین و باج رشوههای هنگفتی که به اروپا و آمریکا داده وضعیت خوبی ندارند.
▪️در هر صورت درخواست اولاد زاید از گوریل آمریکایی برای تزریق دلار به اقتصاد نها نشان میدهد که اوضاع تا چه اندازه بحرانی و خراب است؛ این یعنی آنکه امروز اماراتیها شکل ارزی و دلاری دارند و نمیتوانند با شرایط اقتصادی فعلی هزینههای خود را تامین کنند. این یعنی آنکه نه صنعت توریسم آنها مانند گذشته کار میکند، نه شرکتهای هواپیمایی درآمدزایی دارند و نه بخش املاک که رکن سوم اقتصاد آنها به شمار میرود توانسته ارز آوری لازم را داشته باشد...
▪️یک زمانی بازار ارز ایران از طریق امارات و به ویژه دبی مدیریت میشد و همین موضوع باعث شده بود تا اولاد خائن و مزدور زاید از آن به عنوان ابزاری جهت خرابکاری در اقتصاد ایران استفاده کنند و کم هم از این ابزار بهره نگرفتند و دردسرهای بسیاری برای ما درست کردند. اما امروز خداوند به شکل دیگری دارد از این اوباش انتقام میگیرد و بلایی بر سرشان آمده که به اندازه کافی دلار جهت مدیریت سیستم مالی خود ندارند.
🆔@SyrianKhabar