شنیدم که کوتوله حاکم بر جزایر اشغالی دیلمون ایران امروز حرفی زده که موشها را هم ناراحت کرده است! طرف گفته «ایران با دم شیر بازی نکند!» میگویند شهر که شلوغ شد قورباغه هم هفت تیر میکشد اما بلانسبت شیر، تقصیر بچههای موشکی و پهپادی ما است که این موشِ کوچولوی مزدور و کوتوله زبان درآورده و حرف مفت میزند. اگر وسط جنگ دو سه تا پسِ گردنی هم به این چاقالِ بیعرضهی مزدور میزدند و زبان از حلق سیاه و پر از جنایتش میکشیدند بیرون، اینگونه زباندرازی نمیکرد...
خیلی خودداری میکنم و سعی میکنم حرف نزنم، اما در این سالها بارها گفتم و نوشتم، بارها تاکید کردم که باید این اراذل و اوباش بازمانده کمپانی هند شرقی را باید بابت 200 سال غارت و خیانت، 200 سال نوکری و مزدوری، 200 سال اشغال و حالا هم زباندرازی به بند کشید... اینها شاپور ذوالاکتاف را میخواهند، متاسفانه رفتار «همسایهمدارانه» ایران در حالی که یک مشت جک و جانور همسایه ما هستند فقط خیانت به تاریخ و ملتهای مظلوم است. ای کاش بخشی از کار دست من بود؛ آن وقت استخوانهای اینها را موش میخورد! افسوس که نیست افسوس...
@SyrianKhabar
خیلی خودداری میکنم و سعی میکنم حرف نزنم، اما در این سالها بارها گفتم و نوشتم، بارها تاکید کردم که باید این اراذل و اوباش بازمانده کمپانی هند شرقی را باید بابت 200 سال غارت و خیانت، 200 سال نوکری و مزدوری، 200 سال اشغال و حالا هم زباندرازی به بند کشید... اینها شاپور ذوالاکتاف را میخواهند، متاسفانه رفتار «همسایهمدارانه» ایران در حالی که یک مشت جک و جانور همسایه ما هستند فقط خیانت به تاریخ و ملتهای مظلوم است. ای کاش بخشی از کار دست من بود؛ آن وقت استخوانهای اینها را موش میخورد! افسوس که نیست افسوس...
@SyrianKhabar
⚫️ماجرای موافقت ایران با آتشبس و حقیقت ماجرا
▪️اما در مورد خبر آتشبس؛ چند نفری پیام دادند که فلانی چرا خبر و کار نمیکنی؟ ایران با آتشبس موافقت کرده و این را سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده است! چون دو به شک بودم، خبر را کار نکردم؛ من خبرهای موثقی از شب گذشته داشتم که قرار نیست ایران در مورد آتشبس موضع رسمی بگیرد، چرا که همانگونه که پیش از این بارها گفتم، پذیرش آتشبس یک جانبه ترامپ و موضعگیری رسمی در مورد آن یعنی مشروعیت دادن به محاصره دریایی و اینکه آنها طرف پیروز میدان هستند. بنابراین شک داشتم...
▪️حالا هم دیدم که برخی از منابع دارند خبر را تکذیب میکنند؛ دارند میگویند خبر درست نیست و آن طرفی هم که این خبر را به نقل از بقایی منتشر کرده، آن را از روی خروجی خود حذف کرده است. واضح است که ایران در این شرایط باید وارد مرحله ابهام شود، مانند ابهام هستهای! یعنی موضع رسمی نباید گرفت و رفتار باید به صورت کامل جنگی باشد. این بهترین و اصلیترین موضعی است که کشور میتواند در این شرایط بگیرد و دشمن را در وضعیت شک گیر بیندازد.
▪️از طرف دیگر خبرهایی که تروریستهای امریکایی و برخی از رسانههای غربی به نقل از منابع پاکستانی در مورد اینکه در تهران مقامات منتظر تاییدیه پیشنهادات امریکا توسط رهبر مقتدر انقلاب هستند؛ 100 درصد دروغ است. پیشنهادات ترامپ و امریکا آنقدر بیارزش بوده که دست هر کسی میدادند رد میکرد و هیچ نیازی در این زمینه احساس نمیشد. نظام اسلامی حاکم بر ایران دیکتاتوری نیست که در آن شخص رهبری به تنهایی تصمیم بگیرند و آنها میخواهند اینگونه القا کنند؛ همه در کنار هم برای ایران عزیز تصمیم میگیرند.
▪️در هر صورت، با توجه به شواهد و قرائن عملیاتی ایران و با توجه به وضعیت بغرنج طرف امریکایی و اوضاع آشفته کشورکهای مزدور و منافق منطقه در حوزه اقتصادی و حتی بحران جهانیِ انرژی، ایران از وضعیت فعلی به شدت راضی است؛ اگر برای ترامپ مهم نیست چه بر سر مزدورانش میآید، برای ایران که اصلا مهم نیست و اگر برای امریکا مهم نیست که چه بر سر شرکای تجاریاش میآید در تهران میگویند به درک، هر بلایی که میخواهد سر آنها بیاید... بگذارید دزدان دریایی صلیبی جهان را به آشوب بکشند.
▪️این مسائل و مواردی است که باید مدنظر قرار داد؛ ایران به عنوان پیروز میدان نبرد راهکارهای شگفتانگیزی برای مراحل بعد نبرد دارد در حالی که دشمن امریکایی و صهیونی هیچ راهکاری جز همان مسیر پیشین ندارد؛ ابتکار عمل میدانی ایران میتواند شرایط را به شکل عجیبی تغییر دهد و من بر این باور هستم که این را ژنرالهای پرادعای امریکایی امروز بیش از همه میدانند و میفهمند که اگر ناوهای آنها به ناگهان وسط دریا آتشبگیرند و منهدم شوند تهماندهی آبروی نیروی دریایی امریکا هم بر باد میرود... ایران دنبال فرصت است.
🇮🇷@SyrianKhabar
▪️اما در مورد خبر آتشبس؛ چند نفری پیام دادند که فلانی چرا خبر و کار نمیکنی؟ ایران با آتشبس موافقت کرده و این را سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده است! چون دو به شک بودم، خبر را کار نکردم؛ من خبرهای موثقی از شب گذشته داشتم که قرار نیست ایران در مورد آتشبس موضع رسمی بگیرد، چرا که همانگونه که پیش از این بارها گفتم، پذیرش آتشبس یک جانبه ترامپ و موضعگیری رسمی در مورد آن یعنی مشروعیت دادن به محاصره دریایی و اینکه آنها طرف پیروز میدان هستند. بنابراین شک داشتم...
▪️حالا هم دیدم که برخی از منابع دارند خبر را تکذیب میکنند؛ دارند میگویند خبر درست نیست و آن طرفی هم که این خبر را به نقل از بقایی منتشر کرده، آن را از روی خروجی خود حذف کرده است. واضح است که ایران در این شرایط باید وارد مرحله ابهام شود، مانند ابهام هستهای! یعنی موضع رسمی نباید گرفت و رفتار باید به صورت کامل جنگی باشد. این بهترین و اصلیترین موضعی است که کشور میتواند در این شرایط بگیرد و دشمن را در وضعیت شک گیر بیندازد.
▪️از طرف دیگر خبرهایی که تروریستهای امریکایی و برخی از رسانههای غربی به نقل از منابع پاکستانی در مورد اینکه در تهران مقامات منتظر تاییدیه پیشنهادات امریکا توسط رهبر مقتدر انقلاب هستند؛ 100 درصد دروغ است. پیشنهادات ترامپ و امریکا آنقدر بیارزش بوده که دست هر کسی میدادند رد میکرد و هیچ نیازی در این زمینه احساس نمیشد. نظام اسلامی حاکم بر ایران دیکتاتوری نیست که در آن شخص رهبری به تنهایی تصمیم بگیرند و آنها میخواهند اینگونه القا کنند؛ همه در کنار هم برای ایران عزیز تصمیم میگیرند.
▪️در هر صورت، با توجه به شواهد و قرائن عملیاتی ایران و با توجه به وضعیت بغرنج طرف امریکایی و اوضاع آشفته کشورکهای مزدور و منافق منطقه در حوزه اقتصادی و حتی بحران جهانیِ انرژی، ایران از وضعیت فعلی به شدت راضی است؛ اگر برای ترامپ مهم نیست چه بر سر مزدورانش میآید، برای ایران که اصلا مهم نیست و اگر برای امریکا مهم نیست که چه بر سر شرکای تجاریاش میآید در تهران میگویند به درک، هر بلایی که میخواهد سر آنها بیاید... بگذارید دزدان دریایی صلیبی جهان را به آشوب بکشند.
▪️این مسائل و مواردی است که باید مدنظر قرار داد؛ ایران به عنوان پیروز میدان نبرد راهکارهای شگفتانگیزی برای مراحل بعد نبرد دارد در حالی که دشمن امریکایی و صهیونی هیچ راهکاری جز همان مسیر پیشین ندارد؛ ابتکار عمل میدانی ایران میتواند شرایط را به شکل عجیبی تغییر دهد و من بر این باور هستم که این را ژنرالهای پرادعای امریکایی امروز بیش از همه میدانند و میفهمند که اگر ناوهای آنها به ناگهان وسط دریا آتشبگیرند و منهدم شوند تهماندهی آبروی نیروی دریایی امریکا هم بر باد میرود... ایران دنبال فرصت است.
🇮🇷@SyrianKhabar
در همین حال سفیر کشورمان در اسلام آباد ساعتی پیش با نخست وزیر پاکستان دیدار کرده است. رضا امیریمقدم که از چهرههای مقتدر و کارآزموده کشور است و سوابق طولانی در امور سیاسی و امنیتی دارد بدون شک دیدگاههای ایران را به طرف پاکستانی منتقل کرده است. به باور من، یکی از دلایلی که پاکستان میانجی مذاکرات شد حضور چنین سفیری در اسلام آباد بود. از محتوای کامل این دیدار هیچ خبری منتشر نشده است.
🇮🇷@SyrianKhabar
🇮🇷@SyrianKhabar
🔲تمرینات نظامی گسترده امریکا و مزدورانش در فیلیپین
➖در سایه شکست سنگین امریکا در غرب آسیا، تروریستهای امریکایی که فکر میکنند درسهای بزرگی از این جنگ گرفتهاند، در جنوب شرق آسیا تمرینهای نظامی بزرگی را با متحدان و مزدوران منطقهای و بینالمللی خود در یکی از جزایر فیلیپین برگزار میکنند. در تمرینات «بالیکاتان-۲۰۲۶» (از ۲۰ آوریل تا ۸ مه)، بیش از ۱۷۰۰۰ نظامی به جزیره ایتبایات (استان باتانز، فیلیپین) منتقل شدند، جایی که عملیات در شرایطی بسیار نزدیک به شرایط جنگی تمرین میشود.
➖تمرکز اصلی بر سناریوهای احتمالی درگیری در دریای جنوبی چین و تنگه تایوان است. بخش عمدهای از تمرین توسط نیروهای مسلح آمریکا (حدود ۱۰ هزار نفر) و همچنین نیروهای مسلح فیلیپین (حدود ۵۰۰۰ نفر)، استرالیا (حدود ۴۰۰ نظامی) و ژاپن (تا ۱۴۰۰ نفر) انجام میشود. برای اولین بار کانادا، فرانسه و نیوزیلند نیز به طور کامل شرکت میکنند.
➖تمرین شامل شلیکهای آموزشی-رزمی در آبهای دریای جنوبی چین و نزدیکی تایوان و همچنین دفاع ساحلی در شمال جزیره لوزون است. با وجود اظهارات رسمی مبنی بر عدم «تمرین در نزدیکی تایوان»، جغرافیای واقعی مانورها نشاندهنده آمادگی برای یک درگیری منطقهای احتمالی است.
➖از جمله تجهیزات به کار رفته، سامانه موشکی آمریکایی «تیفون» است که از سال ۲۰۲۴ در این مجمعالجزایر مستقر شده و پیشتر واکنش شدید چین را برانگیخته بود. ژاپن نیز قصد دارد از موشک ضدکشتی «نوع ۸۸» برای هدف قرار دادن اهداف دریایی آموزشی استفاده کند. طبق معمول چینیها فقط به این رزمایش اعتراض کردند!
🆔@SyrianKhabar
➖در سایه شکست سنگین امریکا در غرب آسیا، تروریستهای امریکایی که فکر میکنند درسهای بزرگی از این جنگ گرفتهاند، در جنوب شرق آسیا تمرینهای نظامی بزرگی را با متحدان و مزدوران منطقهای و بینالمللی خود در یکی از جزایر فیلیپین برگزار میکنند. در تمرینات «بالیکاتان-۲۰۲۶» (از ۲۰ آوریل تا ۸ مه)، بیش از ۱۷۰۰۰ نظامی به جزیره ایتبایات (استان باتانز، فیلیپین) منتقل شدند، جایی که عملیات در شرایطی بسیار نزدیک به شرایط جنگی تمرین میشود.
➖تمرکز اصلی بر سناریوهای احتمالی درگیری در دریای جنوبی چین و تنگه تایوان است. بخش عمدهای از تمرین توسط نیروهای مسلح آمریکا (حدود ۱۰ هزار نفر) و همچنین نیروهای مسلح فیلیپین (حدود ۵۰۰۰ نفر)، استرالیا (حدود ۴۰۰ نظامی) و ژاپن (تا ۱۴۰۰ نفر) انجام میشود. برای اولین بار کانادا، فرانسه و نیوزیلند نیز به طور کامل شرکت میکنند.
➖تمرین شامل شلیکهای آموزشی-رزمی در آبهای دریای جنوبی چین و نزدیکی تایوان و همچنین دفاع ساحلی در شمال جزیره لوزون است. با وجود اظهارات رسمی مبنی بر عدم «تمرین در نزدیکی تایوان»، جغرافیای واقعی مانورها نشاندهنده آمادگی برای یک درگیری منطقهای احتمالی است.
➖از جمله تجهیزات به کار رفته، سامانه موشکی آمریکایی «تیفون» است که از سال ۲۰۲۴ در این مجمعالجزایر مستقر شده و پیشتر واکنش شدید چین را برانگیخته بود. ژاپن نیز قصد دارد از موشک ضدکشتی «نوع ۸۸» برای هدف قرار دادن اهداف دریایی آموزشی استفاده کند. طبق معمول چینیها فقط به این رزمایش اعتراض کردند!
🆔@SyrianKhabar
اخبار سوریه
🔲تمرینات نظامی گسترده امریکا و مزدورانش در فیلیپین ➖در سایه شکست سنگین امریکا در غرب آسیا، تروریستهای امریکایی که فکر میکنند درسهای بزرگی از این جنگ گرفتهاند، در جنوب شرق آسیا تمرینهای نظامی بزرگی را با متحدان و مزدوران منطقهای و بینالمللی خود در یکی…
🔴امریکا پیروزی در جنگ علیه ایران را مقدمه مهار جهانی چین میداند!
🔻به عنوان یک روزنامهنگار و تحلیلگر مسائل سیاسی و نظامی و امنیتی در طول سالهای گذشته و به ویژه با شروع جنگ در اوکراین و شکست غرب از شرق و ناتوانی در پیشروی در جبهه روسیه تاکید داشتم که آنها برای آنکه بتوانند چین را به زانو در بیاورند بدون شک به سراغ ایران خواهند آمد؛ در این زمینه بارها تاکید کردم که جنگ علیه ایران یکی از معدود راههایی است که امریکا برای محاصره چین و منهدم کردن اقتصاد این کشور در پیش دارد. چین به اندازهای قدرتمند شده که تحریمها و تعرفهها کاری با آن نمیتواند کند و تنها راه، بستن مسیرهای انرژی روی این کشور است.
🔻حتی تاکید کردم که این محاصرهای که امریکای ترامپ در اقیانوس هند به نام ایران دارد انجام میدهد در واقع برای به زانو در آوردن چین است و بسیاری از تحلیلگران واقعنگر جهان به این مساله هم اشاره کردهاند. این مهم در تهران نیز به صورت عام مورد توافق است و ترامپ میخواهد پیش از سفر ماه آینده خود به چین، ابزارهایی سفت و سخت برای معامله با شی جین پینگ در اختیار داشته باشد. اینکه چینیها تا چه اندازه به این مساله اهمیت میدهند خود مسالهای دیگر است، اما حقیقت آن است که طرح بزرگ امریکا برای محاصره چین شروع شده است.
🔻برای فهم دقیقتر این مساله میتوانید گزارشها و تحلیلهای قدیمی کانال را دوباره مرور کنید. این مساله را من از سال 1395 و حتی پیش از آن هم بارها مطرح کرده و با طرح و نقشه آن را تحلیل کرده بودم. اما حالا یک ژنرال امریکایی به صراحت آن را تایید کرده است.
@SyrianKhabar🆔
🔻به عنوان یک روزنامهنگار و تحلیلگر مسائل سیاسی و نظامی و امنیتی در طول سالهای گذشته و به ویژه با شروع جنگ در اوکراین و شکست غرب از شرق و ناتوانی در پیشروی در جبهه روسیه تاکید داشتم که آنها برای آنکه بتوانند چین را به زانو در بیاورند بدون شک به سراغ ایران خواهند آمد؛ در این زمینه بارها تاکید کردم که جنگ علیه ایران یکی از معدود راههایی است که امریکا برای محاصره چین و منهدم کردن اقتصاد این کشور در پیش دارد. چین به اندازهای قدرتمند شده که تحریمها و تعرفهها کاری با آن نمیتواند کند و تنها راه، بستن مسیرهای انرژی روی این کشور است.
🔻حتی تاکید کردم که این محاصرهای که امریکای ترامپ در اقیانوس هند به نام ایران دارد انجام میدهد در واقع برای به زانو در آوردن چین است و بسیاری از تحلیلگران واقعنگر جهان به این مساله هم اشاره کردهاند. این مهم در تهران نیز به صورت عام مورد توافق است و ترامپ میخواهد پیش از سفر ماه آینده خود به چین، ابزارهایی سفت و سخت برای معامله با شی جین پینگ در اختیار داشته باشد. اینکه چینیها تا چه اندازه به این مساله اهمیت میدهند خود مسالهای دیگر است، اما حقیقت آن است که طرح بزرگ امریکا برای محاصره چین شروع شده است.
🔻برای فهم دقیقتر این مساله میتوانید گزارشها و تحلیلهای قدیمی کانال را دوباره مرور کنید. این مساله را من از سال 1395 و حتی پیش از آن هم بارها مطرح کرده و با طرح و نقشه آن را تحلیل کرده بودم. اما حالا یک ژنرال امریکایی به صراحت آن را تایید کرده است.
@SyrianKhabar🆔
اخبار سوریه
🔴امریکا پیروزی در جنگ علیه ایران را مقدمه مهار جهانی چین میداند! 🔻به عنوان یک روزنامهنگار و تحلیلگر مسائل سیاسی و نظامی و امنیتی در طول سالهای گذشته و به ویژه با شروع جنگ در اوکراین و شکست غرب از شرق و ناتوانی در پیشروی در جبهه روسیه تاکید داشتم که آنها…
➖ژنرال ساموئل پاپارو سخنان مهمی را در سنا مطرح کرده که سعی خواهم کرد بخشهایی از آن را در پادکست بعد برای شما تحلیل و ارزیابی کنم چرا که نمیشود در یک گزارش مکتوب خیلی به آن پرداخت. اما تیتر پست پیوست را با دقت بخوانید و به تیتر واشنگتن پست از این سخنرانی نیز با دقت نگاه کنید. مهمترین مساله برای منِ خبرنگار و ناظر این است که این ژنرال امریکایی به شکل عجیبی مدعی شده که «پیروزی در جنگ علیه ایران باید حواس چین را جمع کرده باشد!» و این همان توهمی است که امروز اروپاییها در برابر روسیه در اوکراین دارند؛ توهم بیپایان پیروزی و شکست نخوردن که غرب را در خود فروبرده و مانع از پذیرش حقیقت توسط آنها شده است.
➖فرمول کلیدی که پاپارو بیان کرد این است: «هیچ چیز جایگزین پیروزی در میدان نبرد نمیشود.» به گفته او، توانایی به نتیجه رساندن کمپینهای نظامی باید اصلیترین استدلال برای پکن باشد. «من میخواهم چین ببیند که آمریکا توانایی و اراده مقابله با تجاوز را دارد و هیچ شکی در این باره نداشته باشد»، او تأکید کرد. در این ساختار، مهار به عنوان «وظیفه عالی» تعریف میشود. پاپارو اشاره کرد که فرماندهی هند-آرام اقیانوسیه ارتش آمریکا قبلاً در عملیاتهایی علیه ایران، از جمله حملات به اهداف دریایی و رهگیری کشتیها، مشارکت داشته است.
➖نکته جالب آن است که امریکا در برابر ایران یک شکست راهبردی را متحمل شده و این را چینیها بیش از همه میدانند و حتی خود امریکاییها نیز فهمی در این مورد دارند. اینکه این شکست را چگونه به عنوان یک پیروزی به مخاطب به ویژه سناتورهای متوهم امریکایی میفروشند نکته جالبی است. من نتوانستم به بخش سوال و جواب حضور این ژنرال امریکایی (که به نظرم بیش از آنکه نظامی باشد، یکی مثل خود هگزت و ترامپ، یک وراج بیمحتوا است) در سنا دست پیدا کنم، اما اگر افق دید آنها در مورد جنگ این است که پس وای به حال ارتش امریکا!!
🆔@SyrianKhabar
➖فرمول کلیدی که پاپارو بیان کرد این است: «هیچ چیز جایگزین پیروزی در میدان نبرد نمیشود.» به گفته او، توانایی به نتیجه رساندن کمپینهای نظامی باید اصلیترین استدلال برای پکن باشد. «من میخواهم چین ببیند که آمریکا توانایی و اراده مقابله با تجاوز را دارد و هیچ شکی در این باره نداشته باشد»، او تأکید کرد. در این ساختار، مهار به عنوان «وظیفه عالی» تعریف میشود. پاپارو اشاره کرد که فرماندهی هند-آرام اقیانوسیه ارتش آمریکا قبلاً در عملیاتهایی علیه ایران، از جمله حملات به اهداف دریایی و رهگیری کشتیها، مشارکت داشته است.
➖نکته جالب آن است که امریکا در برابر ایران یک شکست راهبردی را متحمل شده و این را چینیها بیش از همه میدانند و حتی خود امریکاییها نیز فهمی در این مورد دارند. اینکه این شکست را چگونه به عنوان یک پیروزی به مخاطب به ویژه سناتورهای متوهم امریکایی میفروشند نکته جالبی است. من نتوانستم به بخش سوال و جواب حضور این ژنرال امریکایی (که به نظرم بیش از آنکه نظامی باشد، یکی مثل خود هگزت و ترامپ، یک وراج بیمحتوا است) در سنا دست پیدا کنم، اما اگر افق دید آنها در مورد جنگ این است که پس وای به حال ارتش امریکا!!
🆔@SyrianKhabar
✴️پیام ایران به جهان؛ باید برای نجات اقتصاد جهانی از دزدی دریایی آمریکا دست به کار شد
🔸به این اظهار نظر رئیس مجلس دقت کنید؛ شاید به نظر شما یک اظهار نظر ساده و پیش پا افتاده باشد اما مبتنی بر طالبی که در پستهای پیشین خدمت شما عرض کردم باید آن را تحلیل کنید. به باور من مهمترین و اصلیترین نکته در این چند خط، دفاع ایران از اقتصاد جهانی است و امروز ایران برای نجات اقتصاد جهان از دزدی دریایی و قلدری آمریکا دارد تلاش میکند.
🔸تا هفته پیش این تروریستهای آمریکایی بودند که با هیاهو و جنجال در کنار گوریل نافهم حاکم بر کاخ سفید خود را مدافع قتصاد جهان جا میزدند اما امروز این ایران است که دارد برای نجات اقتصاد جهان تلاش میکند. این اوج هوشمندی و دقت نظر یران در این شرایط را میرساند که با یک حساب و کتاب متفاوت به راهبندان و دزدی دریایی ناوگان تروریستهای صلیبی مینگرد.
🔸امروز که ایران توانسته جهان را متوجه کند که آمریکا یک ببر کاغذی بیش نیست، دارد آنها را دعوت میکند که برای جلوگیری از تداوم قلدری و راهزنی دریایی آمریکاییها نیز اگر نتوانند کاری کنند، این باز ایران است که باید پیش قدم شود و برای نجات اقتصاد جهان دست به کار شود. من امیدوارم آنهایی که به قول معروف اهل رسانه هستند و اهل تحلیل، نگاه خود را نسبت به این موضوع متفاوت کنند...
🔸فرمانده ارتش تروریستی آمریکا میگوید ما برای مهار چین باید در جنگها پیروز شویم و دزدی دریایی میکنیم، اما ایران میگوید برای نجات اقتصاد جهان باید با قلدری و دزدی دریایی آمریکا مقابله کرد. کدام یک از این استدلالها امروز در جهان بیشتر پذیرش دارد؟!
🇮🇷@SyrianKhabar
🔸به این اظهار نظر رئیس مجلس دقت کنید؛ شاید به نظر شما یک اظهار نظر ساده و پیش پا افتاده باشد اما مبتنی بر طالبی که در پستهای پیشین خدمت شما عرض کردم باید آن را تحلیل کنید. به باور من مهمترین و اصلیترین نکته در این چند خط، دفاع ایران از اقتصاد جهانی است و امروز ایران برای نجات اقتصاد جهان از دزدی دریایی و قلدری آمریکا دارد تلاش میکند.
🔸تا هفته پیش این تروریستهای آمریکایی بودند که با هیاهو و جنجال در کنار گوریل نافهم حاکم بر کاخ سفید خود را مدافع قتصاد جهان جا میزدند اما امروز این ایران است که دارد برای نجات اقتصاد جهان تلاش میکند. این اوج هوشمندی و دقت نظر یران در این شرایط را میرساند که با یک حساب و کتاب متفاوت به راهبندان و دزدی دریایی ناوگان تروریستهای صلیبی مینگرد.
🔸امروز که ایران توانسته جهان را متوجه کند که آمریکا یک ببر کاغذی بیش نیست، دارد آنها را دعوت میکند که برای جلوگیری از تداوم قلدری و راهزنی دریایی آمریکاییها نیز اگر نتوانند کاری کنند، این باز ایران است که باید پیش قدم شود و برای نجات اقتصاد جهان دست به کار شود. من امیدوارم آنهایی که به قول معروف اهل رسانه هستند و اهل تحلیل، نگاه خود را نسبت به این موضوع متفاوت کنند...
🔸فرمانده ارتش تروریستی آمریکا میگوید ما برای مهار چین باید در جنگها پیروز شویم و دزدی دریایی میکنیم، اما ایران میگوید برای نجات اقتصاد جهان باید با قلدری و دزدی دریایی آمریکا مقابله کرد. کدام یک از این استدلالها امروز در جهان بیشتر پذیرش دارد؟!
🇮🇷@SyrianKhabar
🔵سوابق بد کره جنوبی و تنها راه اصلاح مسیر
🔹چانگ بیانگها فرستاده دولت کره جنوبی ساعتی پیش با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد... امیدوارم که آقای عراقچی با یاد این فلکزدههای مزدور امریکا آورده باشد که هیچ اختیاری، هیچ توانی و هیچ قدرتی برای یک رابطه مستقل و مستقیم با ایران ندارند. اقتصاد کره جنوبی به صورت 100 درصد به خلیج فارس نه تنها در حوزه واردات انرژی، بلکه به صدها عامل دیگر مرتبط است. شرکتها و کمپانیهای مافیایی کره جنوبی (این را برای آن عده نادانی میگویم که فکر میکنند کره جنوبی خیلی بهبهی است) پروژههای بزرگ و میلیاردی در غرب آسیا دارند و بازار مصرف دهها میلیارد دلاری در این منطقه در اختیار این شرکتها است.
🔹فقط در حوزه ساخت نفتکشها، کشتیهای LNGبر، توسعه تکنولوژیهای نوین، توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی آنها سالانه بیش از 200 میلیارد دلار در منطقه تجارت دارند. فقط به فروش گوشی سامسونگ و خودروهای کرهای نگاهی گذرا داشته باشید به به خوبی متوجه اوضاع قمر در عقرب این مزدوران امریکا خواهید شد. حالا هم این یابو آمده تا راهی پیدا کند، اما نه تنها باید خسارت سالها نوکری امریکا و رژیم صهیونی و عربهای پاپتی و شکمباره را بدهد، بلکه باید از امروز به بعد هزینههای ایران را هم پرداخت کنند. سالی 15 میلیارد دلار برای کره جنوبی چیزی نیست، علاوه بر این باید در انتقال تکنولوژی، خرید نفت و میعانات گازی و برخی موارد دیگر هم همکاری کنند.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔹چانگ بیانگها فرستاده دولت کره جنوبی ساعتی پیش با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد... امیدوارم که آقای عراقچی با یاد این فلکزدههای مزدور امریکا آورده باشد که هیچ اختیاری، هیچ توانی و هیچ قدرتی برای یک رابطه مستقل و مستقیم با ایران ندارند. اقتصاد کره جنوبی به صورت 100 درصد به خلیج فارس نه تنها در حوزه واردات انرژی، بلکه به صدها عامل دیگر مرتبط است. شرکتها و کمپانیهای مافیایی کره جنوبی (این را برای آن عده نادانی میگویم که فکر میکنند کره جنوبی خیلی بهبهی است) پروژههای بزرگ و میلیاردی در غرب آسیا دارند و بازار مصرف دهها میلیارد دلاری در این منطقه در اختیار این شرکتها است.
🔹فقط در حوزه ساخت نفتکشها، کشتیهای LNGبر، توسعه تکنولوژیهای نوین، توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی آنها سالانه بیش از 200 میلیارد دلار در منطقه تجارت دارند. فقط به فروش گوشی سامسونگ و خودروهای کرهای نگاهی گذرا داشته باشید به به خوبی متوجه اوضاع قمر در عقرب این مزدوران امریکا خواهید شد. حالا هم این یابو آمده تا راهی پیدا کند، اما نه تنها باید خسارت سالها نوکری امریکا و رژیم صهیونی و عربهای پاپتی و شکمباره را بدهد، بلکه باید از امروز به بعد هزینههای ایران را هم پرداخت کنند. سالی 15 میلیارد دلار برای کره جنوبی چیزی نیست، علاوه بر این باید در انتقال تکنولوژی، خرید نفت و میعانات گازی و برخی موارد دیگر هم همکاری کنند.
🇮🇷@SyrianKhabar
در حالی که گوریل قمارباز آمریکایی در طول ۸ هفته گذشته ۸۰ بار از نابودی نیروی دریایی ایران حرف مفت زده، امروز هم دهها فروند قایق موشک انداز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خروج از لنگرگاههای خود در تنگه هرمز جولان دادند و برای نظارت بر رفت و آمد در این آب راهه و یادآوری این نکته به همه که حرف اول و آخر را در اینجا پاسداران ایرانی به نیابت از ملت بزرگ ایران میزنند، ساعتها گشت زنی مسلحانه داشتند.
دست کم ۳۳ قایق موشک انداز در این گشت دریایی حضور داشتند که در بدبینانهترین حالت بالغ بر ۵۰ تیر موشک ضد کشتی در کلاسهای مختلف با خود حمل میکردند و همین تعداد موشک برای پاسخ دادن به هر تهدید احتمالی کفایت میکند. این یک واقعیت آشکار و عینی است که ایران تنگه هرمز را به عنوان یک منطقه سرزمینی در اختیار دارد و علاوه بر آنکه تمایل دارد آن را به صورت کامل بازگشایی کند میخواهد قوانین امنیتی و سرزمینی خود را هم بر آنجا اعمال کند....
و شک نکنید که این کار را کرده و بعد از این هم همین رویکرد و همین اتفاق خواهد افتاد.
🇮🇷@SyrianKhabar
دست کم ۳۳ قایق موشک انداز در این گشت دریایی حضور داشتند که در بدبینانهترین حالت بالغ بر ۵۰ تیر موشک ضد کشتی در کلاسهای مختلف با خود حمل میکردند و همین تعداد موشک برای پاسخ دادن به هر تهدید احتمالی کفایت میکند. این یک واقعیت آشکار و عینی است که ایران تنگه هرمز را به عنوان یک منطقه سرزمینی در اختیار دارد و علاوه بر آنکه تمایل دارد آن را به صورت کامل بازگشایی کند میخواهد قوانین امنیتی و سرزمینی خود را هم بر آنجا اعمال کند....
و شک نکنید که این کار را کرده و بعد از این هم همین رویکرد و همین اتفاق خواهد افتاد.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔳سومین عملیات تلافیجویانه مقاومت اسلامی لبنان
🔘در ادامه عملیاتهای تلافیجویانه مقاومت اسلامی لبنان علیه اقدامات تروریستهای یهودی در نقض آتشبس، امروز برای سومین بار رزمندگان لبنانی به مواضع دشمن یهودی حمله کردند. در حالی که بر اساس آمار منتشر شده توسط ارتش لبنان از زمان آغاز شروع آتشبس در لبنان بیش از 200 بار یهودِ عنود آتشبس را نقض کردهاند، مقاومت تصمیم گرفته تا به صورت حرفهای و با قدرت به دشمن پاسخ بدهد.
🔘امروز صبح و در اولین پاسخ یک مرکز توپخانه دشمن در البیاضیه هدف پهپاد انهدامی مقاومت قرار گرفت که منهدم شد و حالا در سومین عملیات که اعلام الحربی گزارش آن را منتشر کرده، شاهد حمله به یک تجمع از تروریستهای کودککش یهودی در شهرک اشغالی القنطره هستیم. این حمله به احتمال زیاد با استفاده از یک FPV صورت گرفته است که این حملات معمولا بسیار دقیق و پرتلفات هستند.
🔘به نظرم جنایتکاران یهودی فکر نمیکردند که مقاومت علیرغم صبوری که دارد وارد معادله پاسخ سخت و سنگین شود، آنها دچار نوعی سرخوردگی محض شده و از شروع دوباره درگیریها هراس دارند. تلفاتی که در هفته آخر درگیریها متحمل شدند به شکلی بیسابقه بود که ترس را این بزدلهای کودککشِ ضعیفکش چند برابر کرده است.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔘در ادامه عملیاتهای تلافیجویانه مقاومت اسلامی لبنان علیه اقدامات تروریستهای یهودی در نقض آتشبس، امروز برای سومین بار رزمندگان لبنانی به مواضع دشمن یهودی حمله کردند. در حالی که بر اساس آمار منتشر شده توسط ارتش لبنان از زمان آغاز شروع آتشبس در لبنان بیش از 200 بار یهودِ عنود آتشبس را نقض کردهاند، مقاومت تصمیم گرفته تا به صورت حرفهای و با قدرت به دشمن پاسخ بدهد.
🔘امروز صبح و در اولین پاسخ یک مرکز توپخانه دشمن در البیاضیه هدف پهپاد انهدامی مقاومت قرار گرفت که منهدم شد و حالا در سومین عملیات که اعلام الحربی گزارش آن را منتشر کرده، شاهد حمله به یک تجمع از تروریستهای کودککش یهودی در شهرک اشغالی القنطره هستیم. این حمله به احتمال زیاد با استفاده از یک FPV صورت گرفته است که این حملات معمولا بسیار دقیق و پرتلفات هستند.
🔘به نظرم جنایتکاران یهودی فکر نمیکردند که مقاومت علیرغم صبوری که دارد وارد معادله پاسخ سخت و سنگین شود، آنها دچار نوعی سرخوردگی محض شده و از شروع دوباره درگیریها هراس دارند. تلفاتی که در هفته آخر درگیریها متحمل شدند به شکلی بیسابقه بود که ترس را این بزدلهای کودککشِ ضعیفکش چند برابر کرده است.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔴اندونزی هم در تنگه مالاکا عوارضی برقرار میکند
🔻هنوز دو ماه از آغاز جنگ محور صلیبی-یهودی علیه ایران و اقدام کشورمان در کنترل کامل تنگه هرمز و ایجاد عوارضی در این تنگه نگذشته حالا دولت اندونزی اعلام کرده که قصد دارد در تنگه مالاکا به عنوان یکی از مهمترین شریانهای اقتصادی جهان، عوارضی برقرار کند. بوربایا یودهی سادیوا، وزیر دارایی اندونزی، روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور در حال برنامهریزی برای ایجاد سامانهای بهمنظور دریافت عوارض از کشتیهایی است که از تنگه مالاکا عبور میکنند.
🔻به گزارش روزنامه «جاکارتا گلوب»، این مقام اندونزیایی با بیان یانکه با وجود قرار گرفتن کشورش در یکی از مهمترین مسیرهای جهانی تجارت و انتقال انرژی، در حال حاضر هیچگونه عوارضی از کشتیهای عبوری دریافت نمیشود، گفت: اندونزی قصد دارد این سامانه جدید را با هماهنگی کشورهای همسایه اجرا کند؛ اقدامی که در چارچوب چشمانداز پرابوو سوبیانتو، رئیسجمهور برای تقویت نقش این کشور در تجارت جهانی صورت میگیرد.
🔻وزیر دارایی اندونزی تأکید کرد که این طرح هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و احتمال دارد اجرای آن به زودی عملی نشود؛ چرا که رسیدن به توافق با کشورهای ساحلی دشوار است و ممکن است واکنشهایی را نیز برانگیزد.
✔️تنگه مالاکا، که اندونزی، مالزی و سنگاپور در اطراف آن قرار دارند، اتصالدهنده اقیانوس هند و اقیانوس آرام است.
🆔@SyrianKhabar
🔻هنوز دو ماه از آغاز جنگ محور صلیبی-یهودی علیه ایران و اقدام کشورمان در کنترل کامل تنگه هرمز و ایجاد عوارضی در این تنگه نگذشته حالا دولت اندونزی اعلام کرده که قصد دارد در تنگه مالاکا به عنوان یکی از مهمترین شریانهای اقتصادی جهان، عوارضی برقرار کند. بوربایا یودهی سادیوا، وزیر دارایی اندونزی، روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور در حال برنامهریزی برای ایجاد سامانهای بهمنظور دریافت عوارض از کشتیهایی است که از تنگه مالاکا عبور میکنند.
🔻به گزارش روزنامه «جاکارتا گلوب»، این مقام اندونزیایی با بیان یانکه با وجود قرار گرفتن کشورش در یکی از مهمترین مسیرهای جهانی تجارت و انتقال انرژی، در حال حاضر هیچگونه عوارضی از کشتیهای عبوری دریافت نمیشود، گفت: اندونزی قصد دارد این سامانه جدید را با هماهنگی کشورهای همسایه اجرا کند؛ اقدامی که در چارچوب چشمانداز پرابوو سوبیانتو، رئیسجمهور برای تقویت نقش این کشور در تجارت جهانی صورت میگیرد.
🔻وزیر دارایی اندونزی تأکید کرد که این طرح هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و احتمال دارد اجرای آن به زودی عملی نشود؛ چرا که رسیدن به توافق با کشورهای ساحلی دشوار است و ممکن است واکنشهایی را نیز برانگیزد.
✔️تنگه مالاکا، که اندونزی، مالزی و سنگاپور در اطراف آن قرار دارند، اتصالدهنده اقیانوس هند و اقیانوس آرام است.
🆔@SyrianKhabar
حملات پهپادی به مواضع گروهکهای تروریستی در شمال عراق برای چندمین شب متوالی ادامه دارد و صدای انفجار در اطراف اربیل که مقر گروهکهای تروریستی اجارهای است، به وضوح شنیده میشود.
🇮🇷@SyrianKhabar
🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️ارتش شکست ناپذیر آمریکا حمله به نفتکشهای موشک انداز را ادامه میدهد
▪️دولت تروریست و ارتش بدبخت و شکست خورده آمریکا که در نبرد با نیروهای مسلح و ملت ایران هیچ کاری از پیش نبردند و جز قتل و کشتار و ویرانی و به هم ریختن اقتصاد جهان دستاوردی نداشتند، حالا در دریاها میخواهند بر شناورهای تجاری که هیچ سلاحی ندارند پیروز شوند! قدرتمندترین ارتش دنیا پس از آنکه از رزمندگان ایرانی و مقاومت در منطقه تو دهنی محکمی خورد، بعد از آنکه دید نمیتواند اهدافش را محقق کند، بعد از آن که دید پیروزی در کار نیست و اگر ادامه دهد فقط شکست پشت شکست نصیبش خواهد شد حالا هم جنگی را شروع کرده که سالها پیش در آن شکست خورده بود
▪️در مورد جنگ دریاها و حمله به کشتیها و شناورها بارها برای شما توضیح دادم و گفتم که چه تاریخی بر آن گذشته است؛ حالا ارتش تروریستی آمریکا درمانده و سرگشته از ناتوانی از جنگ در میدان،دریاها را دنبال کشتیهایی میگردد که هیچ سلاحی ندارند و مدام از حمله به این کشتی و آن کشتی خبر میدهد و نکته خندهدار ماجرا اینجاست که خود رئیس جمهور گاوِ گاوچرانهای آمریکایی میآید و با چنان آب و تابی از حمله به یک کشتی تجاری و نفتکش صحبت میکند که تو گویی نبرد ناو بیسمارک را مورد حمله قرار داده است؟!
▪️این خصلت کسانی است که جنگ را در میدان باخته و خیلی خوب هم میدانند که ادامه دادن این مسیر چه تبعات ویرانگری نه تنها برای اقتصاد لرزان جهان که برای خود آمریکاییها و نوکرانشان در پی خواهد داشت؛ ایران سالهاست ثابت کرده که به هیچ عنوان نه کوتاه میآید و نه پا پس میکشد و برای دفاع از منافع ملت و مردم خود چشم در برابر چشم تلافی میکند. حالا هم خبرگزاری انگلیسی رویترز در خبری به نقل از ارتش شکست ناپذیر آمریکا خبر داده که سه فروند نفتکش موشک انداز ایرانی را در اقیانوسها رصد کرده است؟!
▪️عجب موفقیت بزرگی! این ارتش بینظیر است! درست مانند یهودیهایِ جنایتکار بچه کش ۲۴ ماه از زمین و آسمان و دریا بر یک باریکه ۳۶۰ کیلومتر مربعی بیش از صد هزار تن بمب و موشک و انواع و اقسام و گلوله ریختند اما نتوانستند بر اراده رزمندگان فلسطینی غلبه کنند. ذات این باند جنایتکار هیچ تفاوتی با هم ندارد حالا چه صلیبی باشد چه یهودی؛ آنها همه از یک قماش و از یک فکر میآیند و همه مشتی جنایتکار پلید هستند که در میدان نبرد شکست میخورند و به سراغ جایی میروند که دفاعی نداشته باشد!
▪️ارتش تروریستی آمریکا در نیم قرن گذشته با هیچ ارتش مسلح و قدرتمندی روبرو نشده و هرجا رفته به سراغ کشورهای فقیر و بدبخت و در محاصره رفته است که هیچ شیرازهای نداشتند اما آوازه مردانشان به گونهای بود که باز هم آنها را روی زمین خار و خفیف کردند. اما حالا که نیروهای مسلح ایران به این جنایتکاران بزدل و به این هیولاهای هالیوودی خالی کردند که جنگ یعنی چه و موشک و پهپاد چه طعمی دارد حالا به سراغ جایی رفتهاند که نه موشک دارد و نه پهباد.... آنها میدانند برابر پاسخ خواهند گرفت. این داستان هم خیلی ادامه پیدا نخواهد کرد و به زودی با شکست سرافکندگی ناوگان دزدان دریایی صلیبی در برابر چشم جهانیان به پایان خواهد رسید...
🇮🇷@SyrianKhabar
▪️دولت تروریست و ارتش بدبخت و شکست خورده آمریکا که در نبرد با نیروهای مسلح و ملت ایران هیچ کاری از پیش نبردند و جز قتل و کشتار و ویرانی و به هم ریختن اقتصاد جهان دستاوردی نداشتند، حالا در دریاها میخواهند بر شناورهای تجاری که هیچ سلاحی ندارند پیروز شوند! قدرتمندترین ارتش دنیا پس از آنکه از رزمندگان ایرانی و مقاومت در منطقه تو دهنی محکمی خورد، بعد از آنکه دید نمیتواند اهدافش را محقق کند، بعد از آن که دید پیروزی در کار نیست و اگر ادامه دهد فقط شکست پشت شکست نصیبش خواهد شد حالا هم جنگی را شروع کرده که سالها پیش در آن شکست خورده بود
▪️در مورد جنگ دریاها و حمله به کشتیها و شناورها بارها برای شما توضیح دادم و گفتم که چه تاریخی بر آن گذشته است؛ حالا ارتش تروریستی آمریکا درمانده و سرگشته از ناتوانی از جنگ در میدان،دریاها را دنبال کشتیهایی میگردد که هیچ سلاحی ندارند و مدام از حمله به این کشتی و آن کشتی خبر میدهد و نکته خندهدار ماجرا اینجاست که خود رئیس جمهور گاوِ گاوچرانهای آمریکایی میآید و با چنان آب و تابی از حمله به یک کشتی تجاری و نفتکش صحبت میکند که تو گویی نبرد ناو بیسمارک را مورد حمله قرار داده است؟!
▪️این خصلت کسانی است که جنگ را در میدان باخته و خیلی خوب هم میدانند که ادامه دادن این مسیر چه تبعات ویرانگری نه تنها برای اقتصاد لرزان جهان که برای خود آمریکاییها و نوکرانشان در پی خواهد داشت؛ ایران سالهاست ثابت کرده که به هیچ عنوان نه کوتاه میآید و نه پا پس میکشد و برای دفاع از منافع ملت و مردم خود چشم در برابر چشم تلافی میکند. حالا هم خبرگزاری انگلیسی رویترز در خبری به نقل از ارتش شکست ناپذیر آمریکا خبر داده که سه فروند نفتکش موشک انداز ایرانی را در اقیانوسها رصد کرده است؟!
▪️عجب موفقیت بزرگی! این ارتش بینظیر است! درست مانند یهودیهایِ جنایتکار بچه کش ۲۴ ماه از زمین و آسمان و دریا بر یک باریکه ۳۶۰ کیلومتر مربعی بیش از صد هزار تن بمب و موشک و انواع و اقسام و گلوله ریختند اما نتوانستند بر اراده رزمندگان فلسطینی غلبه کنند. ذات این باند جنایتکار هیچ تفاوتی با هم ندارد حالا چه صلیبی باشد چه یهودی؛ آنها همه از یک قماش و از یک فکر میآیند و همه مشتی جنایتکار پلید هستند که در میدان نبرد شکست میخورند و به سراغ جایی میروند که دفاعی نداشته باشد!
▪️ارتش تروریستی آمریکا در نیم قرن گذشته با هیچ ارتش مسلح و قدرتمندی روبرو نشده و هرجا رفته به سراغ کشورهای فقیر و بدبخت و در محاصره رفته است که هیچ شیرازهای نداشتند اما آوازه مردانشان به گونهای بود که باز هم آنها را روی زمین خار و خفیف کردند. اما حالا که نیروهای مسلح ایران به این جنایتکاران بزدل و به این هیولاهای هالیوودی خالی کردند که جنگ یعنی چه و موشک و پهپاد چه طعمی دارد حالا به سراغ جایی رفتهاند که نه موشک دارد و نه پهباد.... آنها میدانند برابر پاسخ خواهند گرفت. این داستان هم خیلی ادامه پیدا نخواهد کرد و به زودی با شکست سرافکندگی ناوگان دزدان دریایی صلیبی در برابر چشم جهانیان به پایان خواهد رسید...
🇮🇷@SyrianKhabar
فقط در حیرتم از آنهایی که تمام مزخرفات ترامپ را منتشر میکنند؟! کسانی که عرضه تولید یک خط محتوا را ندارند منتشر کننده دروغهای گوریل آمریکایی و دیگر رسانههای صهیونیستی و صلیبی! برای تک تک اینها متاسفم آنهایی که ادعایشان در مورد دشمن شناسی آسمان را سوراخ میکند اما شعورشان در مورد رسانه به اندازه مگس هم نیست...
واقعا جای بسی تاسف دارد!
🇮🇷@SyrianKhabar
واقعا جای بسی تاسف دارد!
🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویدیویی که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توقیف دو فروند کشتی متخلف کانتینربر وابسته به رژیم صهیونیستی در تنگه هرمز منتشر کرده است. این دو کشتی که ر میکردند میتوانند با خاموش کردن سامانههای ناوبری خود و مخفی ماندن در پناه مه و درگیر بودن نیروی دریایی سپاه با یک کشتی دیگر از تنگه عبور کرده و خود را به دریای عمان برسانند، حالا به بندرعباس منتقل شده تا ما به ازایی باشند نسبت به شتیهایی که دزدان دریایی آمریکایی از ایران ربوده فکر میکنند میتوانند آنها را غارت کنند...
🇮🇷@SyrianKhabar
🇮🇷@SyrianKhabar
✴️آمال خلیل هم به یاران شهیدش پیوست/ جنایتکاران یهودی و دشمنی با اهل حقیقت
🔸شاید روز گذشته که آمال خلیل در نوب لبنان و به دست تروریستهای جنایتکار یهودی به شهادت رسید شما نامش را شنیدید اما من به عنوان یکی از کسانی که سالهای درازی است رسانههای لبنانی را میخوانم، روزانه با گزارشهای آمال خلیل و با قلم او آشنا بودم... سالهای سال است که در روزنامه الاخبار نزدیک به حزب الله قلم میزند روزنامهای که بزرگترین شعارش لبنان، عدالت و مخالفت با اشغالگری صهیونیستها و جنایتکاران آمریکایی است.
🔸آمال خلیل هم به قول ابراهیم الامین سردبیر الاخبار که او را به عنوان آمال جنوب یا همان آرزوهای جنوب میخواند به خیل شهدای خبرنگاری پیوست که به باور من کلاه دلارهای سعودی مانند بسیاری از شبه خبرنگاران مزدور لبنانی سرشان نرفت و برای چند دلار بیشتر در سانههای زرد جریان موسوم به ۱۴ مارس قلم نزد و امروز هم مزد این شرافتش را با شهادت شرافتمندانه گرفت.
🔸من یک خبرنگارم و شغلم هم خبرنگاری است، در ایران که اگر به جایی وصل نباشی یا باندی و حزبی فکر نکنی یا اینکه پکیج فروش و کلاهبردار نباشی یا اهل رانت و زد و بند نباشی مثل من کلاهت پس معرکه است، اما حداقل این را میدانم که هنوز هم در لبنان و بسیاری از نقاط دنیا خبرنگار واقعی سرگرم خبرنگاری هستند...
🔸در بسیاری از اوقات با خودم فکر میکنم اگر در خارج از ایران بودم و جایی که قدر و منزلت خبرنگار را به صورت واقعی میدانستند، وضع زندگی و حال روزم چگونه بود؟! هرچند همیشه راضیم به رضای خدا و شاکرم به درگاهش اما وقتی اطرافم را نگاه میکنم که چه کسانی عنوان خبرنگار را یدک میکشند و با رابطه و زد و بند چه درآمدهایی دارند حرفی برایم نمیماند... خوش به حال حاج علی شعیب و آمال خلیل و تمام آن خبرنگارانی که در راه گفتن حقیقت به شهادت رسیدند.
🔸همیشه بر این باور بوده و هستم که خبرنگاری که حرف برای گفتن نداشته باشد، کسی که مدعی خبرنگاری است اما دو کلمه تحلیل و چند جمله گزارش و چند خبر که در تاریخ بماند از خود به یادگار نگذارد هیچ وقت نباید نام خودش را خبرنگار بگذارد. خبرنگاری روح بلند و ادهای میخواهد اندیشه تسخیر ناپذیر فکر رها میخواهد، خبرنگاری یعنی آنکه با ایمان باشی و برای گفتن حقیقت دست و دلت نلرزد...
🔸نمیدانم خودم تا چه اندازه با این ویژگیها که میگویم مطابقت دارم اما همیشه تلاشم این بوده و هست که جز این نباشم ولی گاهی اوقات امعه بلایی بر سر آدم در میآورد و روزگار به گونهای بازی میکند که تو هم ممکن است مهره کوچکی در این شطرنج پیچیده باشی که هرچه هم تلاش کنی توسط اصحاب قدرت به بازی گرفته نشوی عاقبت یک جایی اگر خودت را ندزدند، اگر قلمت را حریف نشوند تلاش میکنند تا به نامت بازی کنند.
🔸این روزها که دیگر از رسانه جز نام و از نوشتن جز سردهم کردن کلامهای پاره و بی سر و ته چیزی باقی نمانده، در روزگاری که فضای مجازی جای حقیقت را گرفته و هر کسی میتواند خودش را خبرنگار و صاحب خبر بداند بودن و نوشتن و اندیشیدن واقعاً سخت و طاقت فرسا شده است... این روزها حتی برای ما کار کردن هم سخت شده است؛ خیلی هم سخت.
🔸خدا میداند اگر نبود عشق به ایران، اگر نبود عشق به مردم ایران و تپیدن دل در خانه سینه برای مام میهن شاید من هم به جای خبرنگاری کارگری میکردم... گفتن این جملات برایم آنقدر سخت و سنگین است و فکر کردن به آن هم چنان دردآور و زجرآور که شاید بارها نوشتم و پاک کردهام ولی چه باید کرد که در کار باید قلندر بود و دل به دریا زد...
✔️به قول رهی معیری:
عاشقی باش که گویند به دریا زد و رفت/ نه که گویند خسی بود که جوبارش برد....
🇮🇷@SyrianKhabar
🔸شاید روز گذشته که آمال خلیل در نوب لبنان و به دست تروریستهای جنایتکار یهودی به شهادت رسید شما نامش را شنیدید اما من به عنوان یکی از کسانی که سالهای درازی است رسانههای لبنانی را میخوانم، روزانه با گزارشهای آمال خلیل و با قلم او آشنا بودم... سالهای سال است که در روزنامه الاخبار نزدیک به حزب الله قلم میزند روزنامهای که بزرگترین شعارش لبنان، عدالت و مخالفت با اشغالگری صهیونیستها و جنایتکاران آمریکایی است.
🔸آمال خلیل هم به قول ابراهیم الامین سردبیر الاخبار که او را به عنوان آمال جنوب یا همان آرزوهای جنوب میخواند به خیل شهدای خبرنگاری پیوست که به باور من کلاه دلارهای سعودی مانند بسیاری از شبه خبرنگاران مزدور لبنانی سرشان نرفت و برای چند دلار بیشتر در سانههای زرد جریان موسوم به ۱۴ مارس قلم نزد و امروز هم مزد این شرافتش را با شهادت شرافتمندانه گرفت.
🔸من یک خبرنگارم و شغلم هم خبرنگاری است، در ایران که اگر به جایی وصل نباشی یا باندی و حزبی فکر نکنی یا اینکه پکیج فروش و کلاهبردار نباشی یا اهل رانت و زد و بند نباشی مثل من کلاهت پس معرکه است، اما حداقل این را میدانم که هنوز هم در لبنان و بسیاری از نقاط دنیا خبرنگار واقعی سرگرم خبرنگاری هستند...
🔸در بسیاری از اوقات با خودم فکر میکنم اگر در خارج از ایران بودم و جایی که قدر و منزلت خبرنگار را به صورت واقعی میدانستند، وضع زندگی و حال روزم چگونه بود؟! هرچند همیشه راضیم به رضای خدا و شاکرم به درگاهش اما وقتی اطرافم را نگاه میکنم که چه کسانی عنوان خبرنگار را یدک میکشند و با رابطه و زد و بند چه درآمدهایی دارند حرفی برایم نمیماند... خوش به حال حاج علی شعیب و آمال خلیل و تمام آن خبرنگارانی که در راه گفتن حقیقت به شهادت رسیدند.
🔸همیشه بر این باور بوده و هستم که خبرنگاری که حرف برای گفتن نداشته باشد، کسی که مدعی خبرنگاری است اما دو کلمه تحلیل و چند جمله گزارش و چند خبر که در تاریخ بماند از خود به یادگار نگذارد هیچ وقت نباید نام خودش را خبرنگار بگذارد. خبرنگاری روح بلند و ادهای میخواهد اندیشه تسخیر ناپذیر فکر رها میخواهد، خبرنگاری یعنی آنکه با ایمان باشی و برای گفتن حقیقت دست و دلت نلرزد...
🔸نمیدانم خودم تا چه اندازه با این ویژگیها که میگویم مطابقت دارم اما همیشه تلاشم این بوده و هست که جز این نباشم ولی گاهی اوقات امعه بلایی بر سر آدم در میآورد و روزگار به گونهای بازی میکند که تو هم ممکن است مهره کوچکی در این شطرنج پیچیده باشی که هرچه هم تلاش کنی توسط اصحاب قدرت به بازی گرفته نشوی عاقبت یک جایی اگر خودت را ندزدند، اگر قلمت را حریف نشوند تلاش میکنند تا به نامت بازی کنند.
🔸این روزها که دیگر از رسانه جز نام و از نوشتن جز سردهم کردن کلامهای پاره و بی سر و ته چیزی باقی نمانده، در روزگاری که فضای مجازی جای حقیقت را گرفته و هر کسی میتواند خودش را خبرنگار و صاحب خبر بداند بودن و نوشتن و اندیشیدن واقعاً سخت و طاقت فرسا شده است... این روزها حتی برای ما کار کردن هم سخت شده است؛ خیلی هم سخت.
🔸خدا میداند اگر نبود عشق به ایران، اگر نبود عشق به مردم ایران و تپیدن دل در خانه سینه برای مام میهن شاید من هم به جای خبرنگاری کارگری میکردم... گفتن این جملات برایم آنقدر سخت و سنگین است و فکر کردن به آن هم چنان دردآور و زجرآور که شاید بارها نوشتم و پاک کردهام ولی چه باید کرد که در کار باید قلندر بود و دل به دریا زد...
✔️به قول رهی معیری:
عاشقی باش که گویند به دریا زد و رفت/ نه که گویند خسی بود که جوبارش برد....
🇮🇷@SyrianKhabar
Audio
🔴گزارش جنگ شماره ۶۰؛ بازگشت دشمن به نبرد در فکرها؛ نگاهی به جنگ با ایران و ارتباط آن با جبهه شرق
🔺به شماره ۶۰ گزارش جنگ رسیدیم و این گزارشها با موضوعات مختلف و محورهای گوناگون به دعای خیر شما به شرط حیات حتماً ادامه پیدا خواهد کرد. هرچند تلاش داشتم این گزارش را به صورت کامل در مورد تحولات میدانی در منطقه و همچنین تاثیرات این جنگ بر آینده رفتاری آمریکا در جبهه شرق و جنگ با چین اختصاص دهم، اما در ابتدا به یک موضوع مهم پرداختم.
🔺بر اساس تمام شاخصها و بر اساس تمام برآوردهای رسانهای و تجربیاتی که داشته و دارم، به نظر میرسد که دشمن ا شکست در میدان نبرد و حتی ناتوانی در تحمیل خواستههای خودش در میز مذاکره و همچنین وحشت از بازگشت دوباره به عرصه نبرد میخواهد به سمت گزینههای قدیمی خودش حرکت کند. این را در گزارش پیشین هم خدمت شما در مورد اهداف ترامپ از تمدید یک جانبه آتش بس مورد اشاره قرار دادم.
🔺ولی حالا مشخص است که دشمن به سراغ افکار عمومی آمده و میخواهد با استفاده از تجربیات قدیمی در اختلاف افکنی میان ایرانیان باز هم این مسیر را باز کند شاید بتواند از شیطان برای پیشبرد اهداف پلید خود بهره گرفته و شکست سنگین به تاریخی از فرزندان ایران را به این شکل جبران کند. در بخش نخستین گزارش توضیحی در این زمینه دادم که به نظرم از بخش دوم بسیار مهمتر است...
🇮🇷@SyrianKhabar
🔺به شماره ۶۰ گزارش جنگ رسیدیم و این گزارشها با موضوعات مختلف و محورهای گوناگون به دعای خیر شما به شرط حیات حتماً ادامه پیدا خواهد کرد. هرچند تلاش داشتم این گزارش را به صورت کامل در مورد تحولات میدانی در منطقه و همچنین تاثیرات این جنگ بر آینده رفتاری آمریکا در جبهه شرق و جنگ با چین اختصاص دهم، اما در ابتدا به یک موضوع مهم پرداختم.
🔺بر اساس تمام شاخصها و بر اساس تمام برآوردهای رسانهای و تجربیاتی که داشته و دارم، به نظر میرسد که دشمن ا شکست در میدان نبرد و حتی ناتوانی در تحمیل خواستههای خودش در میز مذاکره و همچنین وحشت از بازگشت دوباره به عرصه نبرد میخواهد به سمت گزینههای قدیمی خودش حرکت کند. این را در گزارش پیشین هم خدمت شما در مورد اهداف ترامپ از تمدید یک جانبه آتش بس مورد اشاره قرار دادم.
🔺ولی حالا مشخص است که دشمن به سراغ افکار عمومی آمده و میخواهد با استفاده از تجربیات قدیمی در اختلاف افکنی میان ایرانیان باز هم این مسیر را باز کند شاید بتواند از شیطان برای پیشبرد اهداف پلید خود بهره گرفته و شکست سنگین به تاریخی از فرزندان ایران را به این شکل جبران کند. در بخش نخستین گزارش توضیحی در این زمینه دادم که به نظرم از بخش دوم بسیار مهمتر است...
🇮🇷@SyrianKhabar
گفته میشود در منطقه غرب تهران در گرمدره صدای انفجار به گوش میرسد... به احتمال بسیار زیاد آنچه که به عنوان آتش بس ترامپ گفته میشد و خیلی هم از ابتدا اعتبار نداشت، احتمالاً توسط خود آنها نقض و به پایان رسیده است...
من منتظر اخبار رسمی در این زمینه میمانم و متاسفانه آنقدر سرعت اینترنت کم است که حتی نمیشود یک فایل را هم بارگذاری کرد.
🇮🇷@SyrianKhabar
من منتظر اخبار رسمی در این زمینه میمانم و متاسفانه آنقدر سرعت اینترنت کم است که حتی نمیشود یک فایل را هم بارگذاری کرد.
🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برخی منابع با انتشار این تصاویر میگویند که اجسام ناشناسی از کویت به سمت ایران پرتاب شده است؟! حالا اینکه به سمت کجا پرتاب شده و چه اتفاقی افتاده مشخص نیست....
🇮🇷@SyrianKhabar
🇮🇷@SyrianKhabar