اخبار سوریه
86.7K subscribers
26.1K photos
10.4K videos
338 files
852 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
با دست دست کردن ارتش روسیه و طولانی شدن زمان جنگ زمان کافی به ناتو داده شد تا بتواند خودش را برای حملات گسترده و سنگین به مناطق مختلف روسیه آماده کند. در دومین روز متوالی در حملات گسترده و بی‌سابقه در واقع مزدوران ناتو به روسیه و به ویژه شهر مسکو شاهد پرتاب بیش از ۳۰۰ فروند انواع پهپادهای انهدامی هستیم....

🆔@SyrianKhabar
احتمال بسته شدن تنگه هرمز و ممنوع شدن رفت و آمد در آن بسیار زیاد است! در حالی که در طول ۷۲ ساعت گذشته رفت و آمد در این تنگه در حال افزایش است، به دلیل عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش (پایان جنگ در لبنان و عقب نشینی تروریست‌های یهودی) احتمال دارد به زودی شاهد ممنوعیت رفت و آمد در تنگه باشیم.

@SyrianKhabar
بیانیه صادر شده از اتاق عملیات مقاومت اسلامی:‏
     
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
﴿أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ﴾‏
صَدَقَ اللهُ العَلِيّ العَظِيم

رد ادعاهای دشمن اسرائیلی درباره نقض آتش‌بس توسط حزب‌الله، مقاومت اسلامی تأکید می‌کند که دشمن هرگز از ۲۷-۱۱-۲۰۲۴ تا ۱۶-۰۴-۲۰۲۶ و همچنین تا نتایج تفاهم اخیر ایران و آمریکا که در بند اول آن پایان جنگ در تمام جبهه‌ها از جمله لبنان تأکید شده است، به هیچ توافق آتش‌بسی پایبند نبوده است.

بلکه دشمن اسرائیلی در نقض‌های مکرر آتش‌بس، جنایت‌ها و تخریب ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی را ادامه داده است و به تجاوزات زمینی از طریق تلاش برای نفوذ و کنترل روستاها و مناطقی که پیش از توافق به آن‌ها دست نیافته بود، ادامه داده است. تحقیر اسرائیل نسبت به آتش‌بس به حدی است که رئیس ستاد ارتش دشمن، جنایتکار آیال زامیر، دو هفته پیش اعلام کرد «در لبنان آتش‌بسی وجود ندارد»، و سخنگوی ارتش او دیروز بار دیگر بر ادامه فعالیت نیروهای اشغالگر در جنوب لبنان تأکید کرد و طبق عادت خود، دشمن برای جبران ناتوانی در مقابله با مجاهدان مقاومت و پوشش شکست‌ها و خساراتش در میدان نبرد، به ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان و هدف قرار دادن روستاهای امن روی می‌آورد، همان‌طور که امروز پس از مقابله مجاهدان شجاع با تلاش پیشروی به سمت تپه علی الطاهر در شب گذشته رخ داد.

مقاومت اسلامی همیشه آماده مقابله با هر تجاوزی است، مجاهدان آن با شجاعت و روحیه حسینی کربلایی از خاک و مردم خود دفاع می‌کنند و با تیرهای خود ارتش دشمن را به سختی مجروح و کشته می‌کنند، ده‌ها افسر و سرباز دشمن کشته و زخمی شده‌اند و تجهیزات آن‌ها آسیب‌های جدی دیده است، و میان ما و آن‌ها روزها، شب‌ها و میدان نبرد ادامه دارد.

﴿وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيم﴾‏
جمعه ۱۹-۰۶-۲۰۲۶‏
۰۴ محرّم ۱۴۴۸ هـ

🇮🇷@SyrianKhabar
اطلاعیه نهاد مدیریت مدیریت آبراه خلیج فارس از کشتی‌هایی که درخواست عبور امن از تنگه هرمز را دارند....

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در جریان حملات روز گذشته ناتو به مسکو یگان‌های مختلف ارتش روسیه مجهز به انواع دوش پرتاب برای رهگیری هپادهای انهدامی دشمن فعالیت می‌کردند....

🇮🇷@SyrianKhabar
🔴ناامیدی عمیق صهیونیست‌ها و یهودی‌ها از....

🔻سطح ناراحتی و عصبانیت صهیونیست‌ها از تفاهم نامه‌ای که نه به دار است نه به بار، اما کاغذ پاره‌ای است ه آینده منطقه و جهان را به روشنی نشان می‌دهد را می‌توان در این تیتر نشریه صهیونیستی دید. رسانه دست راستی یهودی که به کانون‌های درت و جریان‌های نفوذ نزدیک است و معمولاً نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنها را منتشر می‌کند. حمله به ترامپ در این نشریه در واقع پیامی روشن و آشکار به رئیس جمهور آمریکا است که در تمام طول سه دهه گذشته تنها کسی بود که حاضر شد منافع آمریکا را به خاطر یهودی‌های بی‌وطن و تروریست‌های صهیونیست به خطر بیندازد!

🔻این تیتر که در آن خطاب به ترامپ گفته شده «می‌توانستی بزرگترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا باشی اما رفوزه شدی» بیش از آنکه پیامی به ترامپ و تهدید او باشد، حکایت ناامیدی و سرخوردگی جریان‌های جنگ طلب و توسعه طلب در سرزمین‌های اشغالی است. اگر از آن دسته کسانی هستید که تحولات فلسطین اشغالی و رژیم اشغالگر را با دقت پیگیری کنید متوجه هستید که همه آنها متفق القول بر این باورند ترامپ آخرین شانس رژیم برای دستیابی به اهداف نامشروعش در غرب آسیا است...

🔻ترامپ چه در دوره اول چه در این دوره آنچه را که از دستش برآمد برای این رژیم کرد با طناب نتان‌یابو با ایران وارد جنگ شد، آمریکا را به مرز نابودی و رکود کشاند، آینده خود و حزبش را به خطر انداخت، تمام متحدان آمریکا را از این کشور ناراحت و دلخور کرد، ولی امروز شما می‌بینید که صهیونیست‌ها از آنچه که او کرده ناراحت هستند! در واقع این ذات یهود است که اگر دستت را تا آرنج در عسل کنی و در حلقشان فرو کنی، باز هم تو را گاز خواهند گرفت!

🔻در واقع این وشه‌ای از شکست تاریخی و فضاحت باری است که صهیونیست‌ها و جریان تروریسم یهودی به دلیل ۸ دهه قتل و ویرانی و کشتار و ترور، باید متحمل می‌شدند... آنها فکر می‌کنند که چون در توهم خود «قوم برگزیده» هستند پس هر غلطی که دوست دارند می‌توانند کنند و کسی را هم یارای برخورد با آنها نیست! اما از آنجایی که چوب خدا صدا ندارد و نظر خداوند به سمت مظلومان و مستضعفان است و عدالتش بر تمام کائنات حاکم است آنها باید این چنین ادب می‌شدند و این گونه دای حقارتشان را جهان می‌شنید.

🔻من باور دارم که صهیونیست‌ها یهودی‌های تروریست اشغالگر فلسطین که برای چند دهه با در دست داشتن ابزار رسانه و دروغگویی و پنهان شدن پشت هلوکاست در حال تحمیق مردم آمریکا و حتی اروپا بوده و از آنها باج‌گیری فکری و مالی می‌کردند، امروز به چنان دریوزگی افتاده‌اند که آن سرش ناپیدا. این حکمت خدای بزرگ است که اجازه نمی‌دهد بساط ظلم و بی‌عدالتی در جهان مخلوق او توسط گروهی بداندیش و شیطان صفت تداوم یابد... اگر این چنین بود که من به عنوان یک مخلوق باور کنید به خالق خودم ناباور می‌شدم.

🔻این عدالت خداوند است که ظالمان را به دست صالحان و شیاطین را به دست مومنان ادب کند. امروز در جامعه آمریکا شناخت از ماهیت صهیونیست‌ها و سطح دروغگویی آن‌ها به شدت افزایش یافته است؛ دوران چپاول فکری مردم جهان توسط این اراذل و اوباش حقیر و ضعیف کش به پایان رسیده و به باور من در پناه قدرت گرفتن مومنان و صالحان ما شاهد روزگار جدیدی هستیم ه خروجی آن را در همین چند کلمه‌ای که بالا آمده، مشاهده می‌کنید.

🔻حالا حمله این باند تروریست و ملعون به یک تروریست ملعون دیگر به باور من بخشی از همان عدالت خداوند است؛ خداوند بر اساس همان خط عدالت جهانی خود و سعادت بشری ظالمان را به ظالمان مشغول کرده و عابدان و عارفان را نجات می‌بخشد. باید به عدالت خداوند ایمان داشت، باید به وعده او در مورد پیروزی مومنان و صالحان باور داشت و با تمام وجود جهت این پیروزی و تحقق وعده الهی در میدان مبارزه ماند...‌

🇮🇷@SyrianKhabar
لیست پهپادهای اوکراینی ک دیروز ب مسکو حمله کردن

«سیچن»
برد تقریبی – تا ۱۴۰۰ کیلومتر.
بخش جنگی – تا ۴۰ کیلوگرم.
سرعت – تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت.

FP-1
برد پرواز – تا ۲۶۰۰ کیلومتر.
حداکثر سرعت – تا ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت.
سرعت کروز – ۱۴۰-۱۸۰ کیلومتر بر ساعت.
حداکثر بار مفید – تا ۶۰ کیلوگرم.

«لوتی»
برد – تا ۲۰۰۰ کیلومتر.
بخش جنگی – ۵۰-۷۵ کیلوگرم.
سرعت – تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت.

«موروک»
برد – تا ۸۰۰ کیلومتر.
بخش جنگی – حدود ۳۰ کیلوگرم.
سرعت – حدود ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت

«بارس»
برد – حدود ۷۰۰-۸۰۰ کیلومتر.
بخش جنگی – تقریبا تا ۱۰۰ کیلوگرم.

🇮🇷@Syriankhabar
هشدار فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به صهیونیست‌ها در مورد غزه.... این پیام نشان می‌دهد که در تل‌آویو یهودی‌ها در تلاش هستند تا به غزه در محاصره، گرسنه و نیمه‌ویران دوباره حمله کنند. این ذات یهود است، مشتی تروریستِ بدذاتِ که کارشان ضعیف‌کشی است... با این حال همه چیز بر خلاف خواست آن‌ها پیش خواهد رفت.

🇮🇷@SyrianKhabar
به نظر جولانی دارد یکی یکی یاران و همراهان سابقش را با آمریکایی‌ها می‌فروشد؛ هر آنچه را که خودش توانست ترور کرده و به اسم داعش اعلام نمود و آنچه را که نتوانست آدرس داد تا آمریکایی‌ها ترور کنند... در طول ساعت‌های گذشته چندین حمله به مناطقی در استان ادلب صورت گرفت که حالا مشخص شده هدفش مواضع و پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌های گروهک‌های تروریستی وابسته به القاعده بوده است.

جولانی یاران سابقش را در حالی به آمریکایی‌ها می‌فروشد که آنها نقش مهمی در بقای او ایفا کرده و هزاران کشته جهت به قدرت رسیدن این زندانی سابق در کمپ بوکا داشتند! یکی از افرادی که ساعتی پیش خبر آمد که در حمله هواگردهای آمریکایی به هلاکت رسیده سامی العریدی از سرکرده‌های گروهک تروریستی حراس الدین است که به همراه تعدادی از نزدیکانش در این حملات کشته شدند.

این حملات همچنان ادامه دارد و باید دید که آیا جولانی آدرس دقیق مخفیگاه‌های این گروهک‌ را به آمریکایی‌ها داده است یا اینکه دارد به صورت یکی یکی این‌ها را می‌فروشد. در هر صورت قیمت فروش این این تروریست‌ها نیز هنوز مشخص نیست شاید ترامپ دنبال آن است تا با این حملات برای خودش اعتباری کسب کند.

این تروریست‌ها نیم قرن جنگیدند و دستگاه‌های اطلاعاتی غربی برخی از آنها را پیدا نکردند اما در سوریه جولانی، همه در حال کشته شدن هستند.

🆔@SyrianKhabar
Audio
🔴گزارش چند شماره ۱۰۲؛ بن‌بست دشمن و ضرورت و هوشیاری ما

🔺در این گزارش نگاهی داشتم به تحولات این روزهای میدان و اثرات آن بر دیپلماسی. واضح است که این روزها مباحث مختلفی در جامعه در حال شکل‌گیری باشد و هر کسی تلاش کند تا نقطه نظر و دیدگاه خودش را به عنوان حقیقت محض و واقعیت موجود ثبت و ضبط کند. این نکات نشان از پویای یک جامعه مدرن و پیشرفته دارد اما باید دقت داشت که گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که می‌تواند بسیاری از دستاوردها را زیر سوال ببرد.‌

🔺این گزارش نگاهی دارد به وضعیت این روزها در سطح منطقه به ویژه اراضی اشغالی، نگاه اعراب مذاکره و تحولات داخلی آمریکا و اثرات میدان بر این تحولات. با توجه به پیام دقیق و حکیمانه رهبر انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا باید با یک افق وسیع‌تر و دقیق‌تر تحولات پیش رو را مورد نقد و بررسی قرار داد...‌

🇮🇷@SyrianKhabar
دوستان عزیز سلام

متاسفانه در طول یک هفته گذشته به دلیل ایجاد مشکل برای بانک‌های مختلف از جمله بانک تجارت که محبت‌ها و کمک‌های شما به آنجا واریز می‌شد من نتوانستم کار خیلی خاصی برای عزیزان کنم چرا که برداشت از این بانک عملاً غیر ممکن است. با این حال با توجه به تقاضاهایی که دوستان داشتند و من نیز واقعاً شرمنده آنها شدم، این شماره کارت و شماره شبا از بانک مهر ایران را اینجا می‌گذارم تا اگر دوستی تمایل داشت که به دوستان ما کمک کند از این طریق لطف خودش را به ما برساند.

انشاالله که هرچه زودتر مشکل بانک تجارت هم حل شود چرا که واقعاً در طول چند روز گذشته به جز دو سه مورد که دوستان زحمت کشیده و از خودپرداز واریزی داشتند و من هم نتوانستم از آنها استفاده کنم، عملاً هیچ کاری از دستم بر نیامد. به امید خدا هرچه زودتر سئولین امر بتوانند مشکلات این بانک‌ها را حل کنند..و

شماره کارت:

6063731157282915

شماره شبا

IR260600280201003861962001

نمی‌دانم می‌شود به این کارت و شماره شبا پولی واریز کرد یا نه! هرچند در این شرایط اقتصادی واقعاً هیچ انتظاری ندارم ولی اگر دوستی یا دوستانی توانستند، از این حساب می‌شود استفاده و پول برداشت کرد. خداوند به همه شما خیر و برکت بدهد.

✔️از همه شما التماس دعای فراوان دارم

🇮🇷@SyrianKhabar
حتماً برای رزمندگان لبنانی دعای فتح و سلامتی کنید، دعا به هیچ عنوان فراموش نشود! خداوند حاضر و ناظر بوده و دعاهای ما حتماً در پیروزی این دلاورمردان تاثیرگذار است.... ان‌شاءالله

🇮🇷@SyrianKhabar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
⚫️دردسری که باز هم برای بنده درست شد!!!

▪️ای کسانی که رفته‌اید و به اسم کانال اخبار سوریه کانال زده‌اید و مردم آزاری می‌کنید جان هر کسی دوست دارید اسم کانال خودتان را عوض کنید! امروز تماس گرفتند که شما عکس یک بنده خدایی را در کانال کار کرده‌اید و از شما شکایت کرده است! پلیس فتا تماس گرفته و محکم و با اقتدار می‌گوید که این کانال شماست و عکس فلانی را کار کردید و من هرچه توضیح می‌دهم که برادر جان من در مورد مسائل داخلی که چیزی نمی‌نویسم چه برسد در مورد مسائل محلی و استانی! حالا از کدام استان و کدام شهرستان تماس گرفته بماند!

▪️می‌پرسم آدرس کانال چیست؟! آدرس را می‌گوید تاکید می‌کنم برادر جان این آدرس کانال من نیست کانال اخبار سوریه آدرسش این است و تاکید می‌کند چه فرقی دارد! وقتی می‌فهمد که چقدر خراب کرده و ضایع شده بدون اینکه بخواهد ادامه بدهد تلفن را قطع می‌کند ولی این سوال برای من می‌ماند: چرا می‌روید به اسم کانال اخبار سوریه کانال درست می‌کنید و بعد با آبروی مردم بازی می‌کنید عکس مردم را منتشر می‌کنید تا بروند و شکایت کنند؟!

▪️به پیر به پیغمبر این کار درستی نیست! گفت عکس چه فردی را هم کار کرده و من هرچه اصرار می‌کردم تاریخ بده چه تاریخی چه زمانی می‌گوید قبل از جنگ! و من هرچه فکر می‌کنم که چه دلیلی دارد قبل از جنگ من عکس یک فرد خاص آن هم در فلان استان را کار کنم عقلم به جایی نمی‌رسد! ای کاش دوستان ما در پلیس فتا پیش از آنکه پیامک بدهند و زنگ بزنند کمی بررسی کنند و وارسی کنند! اما از آنهایی که به اسم کانال اخبار سوریه کانال ساخته‌اند تقاضای اکید دارم که اسم کانال خودشان را عوض کنند...

@SyrianKbabar
مخلوط کردن راست و دروغ و بی‌اطلاعی از تحولات پشت پرده و رویدادها باز می‌شود تا هر کسی از راه برسد اظهار و فضلی کند که بیش از آنکه فضل باشد جهالت است! آنچه در این چند خط آمده یک قسمت درست و دو قسمت اشتباه است و نمی‌شود شما برای اینکه ناآگاهی خود را تسری دهید، ضرورتی ندارد یک درست عینی را بردارید و دو اشتباه را به آن منگنه کنید و به خورد مخاطب بدید تو گویی که ر سه حرفی که می‌زنی درست است...

متاسفم که جامعه گرفتار مشتی جاهل شده که چنان اعتماد به نفسی دارند که آدم را حیرت زده می‌کند! امروز داشتم یک ویدیو می‌دیدم که می‌گفت هرچه احمق‌تر اعتماد به نفس بالاتر! وقتی این مطالب را می‌بینم حیرت می‌کنم که چگونه همچین چیزی ممکن است!

🇮🇷@SyrianKhabar
بیانیه صادر شده از اتاق عملیات مقاومت اسلامی:‏
     
به نام خداوند بخشنده مهربان
﴿به کسانی که به آنها جنگ اعلام شده به خاطر ظلمی که بر آنها رفته اجازه داده شده است و خداوند بر یاری آنها تواناست﴾‏
خداوند بزرگ و بلندمرتبه راست گفته است.

دشمن اسرائیلی بار دیگر با ادعاهای دروغین بهانه‌جویی می‌کند تا نقض آتش‌بس که هرگز به آن پایبند نبوده است، از جمله تخلفاتی که از دیشب تا امروز انجام می‌دهد را توجیه کند.

و مقاومت اسلامی تأکید می‌کند که از عصر جمعه ۱۹-۰۶-۲۰۲۶ به آتش‌بس پایبند بوده است حتی پس از نقض آن توسط دشمن از همان لحظات اولیه، اما دست خود را روی ماشه نگه داشته است به خاطر عهدشکنی و خیانت دائمی دشمن.

دوباره، و تحت پوشش آتش‌بس، دشمن دیشب تلاش نفوذ به سمت ارتفاع علی الطاهر را انجام داد که با وجود تلاش‌های مکرر برای تصرف آن، همچنان برایش دست‌نیافتنی باقی ماند.

و هنگامی که نیروی پیاده‌نظام نفوذی وابسته به لشکر کوماندو در ارتش دشمن به کمینی از مجاهدان مقاومت رسید، مجاهدان با سلاح‌های مناسب به مقابله پرداختند و تعداد مشخصی کشته و زخمی در صفوف آنها به جا گذاشتند. سپس دشمن به انجام حملات شدید در داخل و خارج منطقه عملیات پرداخت و مانند همیشه غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار داد تا شکست نظامی خود را پنهان کند.

مقاومت اسلامی اعلام می‌کند که در کنار پایبندی به آتش‌بس، در مقابله با هر تلاشی که دشمن برای تصرف زمین‌ها و گسترش اشغال خود انجام دهد، کوتاهی نخواهد کرد و مجاهدانش با آمادگی کامل در کمین خواهند بود تا دفاعی کربلایی از زمین، مردم و وطن خود داشته باشند، وفادار به عهد خود با خدا و مردم عزیزشان هرچقدر هم که فداکاری لازم باشد.

🇮🇷@SyrianKhabar