🔵فوکویاما: امریکا در برابر ایران کاملاً تسلیم شد
🔹این روزها اظهارنظرها و طرح دیدگاههای مختلف در جامعه سیاسی، دیپلماتیک و دانشگاهی امریکا و جهان در مورد تفاهمنامه پایان جنگ میان ایران و امریکا بسیار گسترده و شایع است. تقریباً شما هر پادکست یا رسانهای را ببینید، در مورد این تفاهمنامه صحبت میکنند و همه هم برخلاف برخیها در داخل کشور بر این باور هستند که ایران پیروز مطلق این جنگ بود و امریکا به صورت کامل در برابر ایران تسلیم شد.
🔹در همین رابطه فرانسیس فوکویاما استاد دانشگاه آمریکایی که همه او را میشناسند در یادداشتی توافق اولیه آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ را نشاندهنده تسلیم کامل آمریکا در برابر ایران دانست که اساسا ساعت را به ماه فوریه و پیش از آغاز جنگ تحمیلی سوم علیه ایران بازگرداند ـ زمانی که تنگه هرمز باز بود و آمریکا و رژیم صهیونیستی هنوز بمباران ایران را آغاز نکرده بودند. به گفته او، این توافق صرفا مشکلی را حل کرد که خود دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی با شروع جنگ غیرقانونی علیه ایران آغاز کرده بودند.
🔹فوکویاما در این یادداشت که در نشریه «پرسوئیشن» منتشر شده، نوشت: این توافق اهدافی را که ترامپ آغاز این جنگ را با آن توجیه کرد به مذاکرات آینده موکول میکند؛ هیچ تغییر رژیم یا «تسلیم بیقید و شرطی» رخ نداده است، تعهدی برای تحویل ذخایر اورانیوم غنیشده یا توقف غنیسازی، پایان حمایت از متحدان منطقهای ایران مانند حوثیها (انصارالله یمن) و متوقف کردن سرکوب معترضان انجام نگرفته است. (دقت کنید، منظورش از معترضان چه کسانی است؟ آیا همان افرادی که برای حمله دشمن زمینهسازی کردهاند نیست؟!)
🔹در ادامه این مطلب آمده است: تمام مسائل اختلافبرانگیز به مذاکرات آتی در طول آتشبس ۶۰ روزه موکول شده است، در حالی که بعید به نظر میرسد ایران در این مدت کوتاه در مورد مسائلی که نمایانگر هویت اصلی آن است، تغییری ایجاد کند. ترامپ تهدید کرده که در صورت دست نیافتن به توافقی نهایی، جنگ را از سر گرفته و احتمالا ایالات متحده را با دریافت ۲۰ درصد از درآمدهای منطقه به آنچه «نگهبان خاورمیانه» خوانده، تبدیل کند؛ تهدیدی که هم برای کشورهای منطقه و هم برای افکار عمومی آمریکا که مایلند هر چه زودتر کار آمریکا در این منطقه تمام شود، مضحک و غیرقابلقبول است.
🔹فوکویاما با اشاره به انتقادهای مکرر ترامپ از توافق هستهای ۲۰۱۵ که در دولت باراک اوباما، رئیسجمهور پیشین آمریکا انجام شد و مقایسه آن با توافقی که با ایران انجام شد، بیان کرد: توافق ترامپ به مراتب ضعیفتر از توافق سال ۲۰۱۵ اوباما است که غنیسازی ایران را به ۳.۶۷ درصد محدود و نظارت بازرسان خارجی را تضمین میکرد و ایران تا زمان خروج ترامپ از این توافق در سال ۲۰۱۸ به آن پایبند بود. (این قیاس این روزها در سطح جامعه امریکا در حال گسترش است و خود اوباما هم به آن اشاره کرد)
🔹وی که به شدت از اینکه این جنگ نتوانسته اهدافش را محقق کند (در واقع به نظر میرسد که او مخالف جنگ نبوده، از اینکه امریکا شکست خورده عصبانی است) مینویسد: واضح است که ترامپ تحت فشار داخلی ناشی از افزایش قیمت نفت و تورم بر اثر وضعیت تنگه هرمز ناچار شده است که این آبراه را به هر قیمتی بازگشایی کند و با توجه به بیمیلی او به اعزام نیروی زمینی به ایران، چارهای جز عقبنشینی و پذیرفتن بازگشت به وضعیت پیش از ۲۸ فوریه (زمان آغاز حملات غیرقانونی علیه ایران) نداشته است.
🔹به نظر میرسد که فوکویاما از ترامپ بابت بیعرضگیاش در نابودی ایران ناراحت است و به همین دلیل او را هدف قرار داده و در پایان یادداشت خود آورده است: با وجود اینکه بازگشایی تنگه هرمز به نفع جهان است و شاید پایگاه حامیان سرسخت ترامپ در جنبش «ماگا» این را یک پیروزی تلقی کنند اما دیگران به خوبی درک میکنند که قدرتمندترین کشور جهان از سوی رئیسجمهوری بیخاصیت و نادان اداره میشود که برای منافع شخصی خود هزینههای گزافی را به دیگر کشورها و حتی به مردم کشورش تحمیل میکند.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔹این روزها اظهارنظرها و طرح دیدگاههای مختلف در جامعه سیاسی، دیپلماتیک و دانشگاهی امریکا و جهان در مورد تفاهمنامه پایان جنگ میان ایران و امریکا بسیار گسترده و شایع است. تقریباً شما هر پادکست یا رسانهای را ببینید، در مورد این تفاهمنامه صحبت میکنند و همه هم برخلاف برخیها در داخل کشور بر این باور هستند که ایران پیروز مطلق این جنگ بود و امریکا به صورت کامل در برابر ایران تسلیم شد.
🔹در همین رابطه فرانسیس فوکویاما استاد دانشگاه آمریکایی که همه او را میشناسند در یادداشتی توافق اولیه آمریکا و ایران برای پایان دادن به جنگ را نشاندهنده تسلیم کامل آمریکا در برابر ایران دانست که اساسا ساعت را به ماه فوریه و پیش از آغاز جنگ تحمیلی سوم علیه ایران بازگرداند ـ زمانی که تنگه هرمز باز بود و آمریکا و رژیم صهیونیستی هنوز بمباران ایران را آغاز نکرده بودند. به گفته او، این توافق صرفا مشکلی را حل کرد که خود دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی با شروع جنگ غیرقانونی علیه ایران آغاز کرده بودند.
🔹فوکویاما در این یادداشت که در نشریه «پرسوئیشن» منتشر شده، نوشت: این توافق اهدافی را که ترامپ آغاز این جنگ را با آن توجیه کرد به مذاکرات آینده موکول میکند؛ هیچ تغییر رژیم یا «تسلیم بیقید و شرطی» رخ نداده است، تعهدی برای تحویل ذخایر اورانیوم غنیشده یا توقف غنیسازی، پایان حمایت از متحدان منطقهای ایران مانند حوثیها (انصارالله یمن) و متوقف کردن سرکوب معترضان انجام نگرفته است. (دقت کنید، منظورش از معترضان چه کسانی است؟ آیا همان افرادی که برای حمله دشمن زمینهسازی کردهاند نیست؟!)
🔹در ادامه این مطلب آمده است: تمام مسائل اختلافبرانگیز به مذاکرات آتی در طول آتشبس ۶۰ روزه موکول شده است، در حالی که بعید به نظر میرسد ایران در این مدت کوتاه در مورد مسائلی که نمایانگر هویت اصلی آن است، تغییری ایجاد کند. ترامپ تهدید کرده که در صورت دست نیافتن به توافقی نهایی، جنگ را از سر گرفته و احتمالا ایالات متحده را با دریافت ۲۰ درصد از درآمدهای منطقه به آنچه «نگهبان خاورمیانه» خوانده، تبدیل کند؛ تهدیدی که هم برای کشورهای منطقه و هم برای افکار عمومی آمریکا که مایلند هر چه زودتر کار آمریکا در این منطقه تمام شود، مضحک و غیرقابلقبول است.
🔹فوکویاما با اشاره به انتقادهای مکرر ترامپ از توافق هستهای ۲۰۱۵ که در دولت باراک اوباما، رئیسجمهور پیشین آمریکا انجام شد و مقایسه آن با توافقی که با ایران انجام شد، بیان کرد: توافق ترامپ به مراتب ضعیفتر از توافق سال ۲۰۱۵ اوباما است که غنیسازی ایران را به ۳.۶۷ درصد محدود و نظارت بازرسان خارجی را تضمین میکرد و ایران تا زمان خروج ترامپ از این توافق در سال ۲۰۱۸ به آن پایبند بود. (این قیاس این روزها در سطح جامعه امریکا در حال گسترش است و خود اوباما هم به آن اشاره کرد)
🔹وی که به شدت از اینکه این جنگ نتوانسته اهدافش را محقق کند (در واقع به نظر میرسد که او مخالف جنگ نبوده، از اینکه امریکا شکست خورده عصبانی است) مینویسد: واضح است که ترامپ تحت فشار داخلی ناشی از افزایش قیمت نفت و تورم بر اثر وضعیت تنگه هرمز ناچار شده است که این آبراه را به هر قیمتی بازگشایی کند و با توجه به بیمیلی او به اعزام نیروی زمینی به ایران، چارهای جز عقبنشینی و پذیرفتن بازگشت به وضعیت پیش از ۲۸ فوریه (زمان آغاز حملات غیرقانونی علیه ایران) نداشته است.
🔹به نظر میرسد که فوکویاما از ترامپ بابت بیعرضگیاش در نابودی ایران ناراحت است و به همین دلیل او را هدف قرار داده و در پایان یادداشت خود آورده است: با وجود اینکه بازگشایی تنگه هرمز به نفع جهان است و شاید پایگاه حامیان سرسخت ترامپ در جنبش «ماگا» این را یک پیروزی تلقی کنند اما دیگران به خوبی درک میکنند که قدرتمندترین کشور جهان از سوی رئیسجمهوری بیخاصیت و نادان اداره میشود که برای منافع شخصی خود هزینههای گزافی را به دیگر کشورها و حتی به مردم کشورش تحمیل میکند.
🇮🇷@SyrianKhabar
همانگونه که گفتم در طول جنگ بر اساس آماری که برخی از دوستان آگاه به من دادند حدود ۲۸۰ رادار، سامانه ارتباطی و ایستگاههای ماهوارهای در حملات دقیق پهپادی و موشکی ایران در تمام منطقه منهدم شدند. بر اساس آن چیزی که من شنیدهام ر هر نقطهای از منطقه که تشعشع سیگنالی صادر میشد، پهپادها به سمت آن پرواز میکردند و نکته جالب در آنکه یک مدل از پهپاد شاهد که مانند پهپاد امید نیروی زمینی ارتش برای زدن رادارها توسعه یافته، این ماموریت مهم را انجام میداد.
اینجا ایگاه ارتباطات ماهوارهای اولاد زاید در منطقه گمرکی جبل علی دبی است، همانگونه که مشاهده میکنید این مرکز هدف حمله پهبادی قرار گرفته و منهدم شده است. رژیم مزدور و منافق امارات با هزینه هنگفت در طول سالهای گذشته دسترسیهای ماهواره مختلفی داشت که این امکانات و تجهیزات عمدتاً تروریستهای آمریکایی استفاده میکردند. هنوز مانده تا زیرساختهای راداری و ارتباطی دشمن که در سطح منطقه نابود شده معرفی شوند.
دوستانی که علاقه دارند و میتوانند، باید این اهداف را جمع زده و در نهایت بگویند که چه تعداد از سامانههای دشمن در این حوزه منهدم شدند... واقعیت آن است که این شبکه راداری که توسط ایران منهدم شده به این سادگی دیگر قابل باسازی نیستند و تقریباً یک دهه باید طول بکشد تا این تاسیسات بار دیگر بازسازی شوند.
🇮🇷@SyrianKhabar
اینجا ایگاه ارتباطات ماهوارهای اولاد زاید در منطقه گمرکی جبل علی دبی است، همانگونه که مشاهده میکنید این مرکز هدف حمله پهبادی قرار گرفته و منهدم شده است. رژیم مزدور و منافق امارات با هزینه هنگفت در طول سالهای گذشته دسترسیهای ماهواره مختلفی داشت که این امکانات و تجهیزات عمدتاً تروریستهای آمریکایی استفاده میکردند. هنوز مانده تا زیرساختهای راداری و ارتباطی دشمن که در سطح منطقه نابود شده معرفی شوند.
دوستانی که علاقه دارند و میتوانند، باید این اهداف را جمع زده و در نهایت بگویند که چه تعداد از سامانههای دشمن در این حوزه منهدم شدند... واقعیت آن است که این شبکه راداری که توسط ایران منهدم شده به این سادگی دیگر قابل باسازی نیستند و تقریباً یک دهه باید طول بکشد تا این تاسیسات بار دیگر بازسازی شوند.
🇮🇷@SyrianKhabar
این هم با محبت شما خریداری شد... متاسفانه بانک تجارت با مشکل مواجه شد و در خرید برخی اقلام به مشکل برخوردیم. دعا بفرمایید مشکل بانک تجارت برطرف گردد تا ما هم بتوانیم انجام وظیفه کنیم. دوستان ما همچنان نیازمند کمک شما هستند و هرچه که از دستمان بر بیاید و از ما بخواهند ما دریغ نخواهیم کرد.
🇮🇷@SyrianKhabar
🇮🇷@SyrianKhabar
ارتش جنایتکار تروریست رژیم یهودی از هلاکت دو قلاده کفتار خود با نام گروهبان یوآو کلاین و گروهبان کلاس اول نیر بن خبر داده است. در حادثه کلاین، سرهنگ دوم دور گدالیا بن سیمهون و دو سرباز جنایتکار دیگر که نامشان اعلام نشده نیز کشته شدند. در حادثه بن آری، دو سرباز دیگر به شدت زخمی شدند و یک افسر تروریسم جنایتکار دیگر نیز زخمی شده است.
من بارها در مورد تحولات میدان در درگیری میان مقاومت لبنان و تروریستهای متجاوز یهودی به شما گفتهام که بر اساس اعلام کارشناسان آگاه و کسانی که از داخل رژیم اطلاع دارند، تلفات معمولاً از یک سوم تا یک پنجم کمتر گفته میشود. مثلاً اگر جایی گفته شد که چهار قلاده یهودی به هلاکت رسیده است شما آن را باید ضرب ۳ کنید و اگر گفتند دو قلاده به هلاکت رسیده باید ضرب ۴ کنید و اگر گفتند که یکی سقط شده باید آن را ضرب ۵ کنید...
این را چند وقت پیش سرهنگ ویلکرسون آمریکایی در یک گفتگو یوتیوبی به نقل از دوستانش در ارتش این رژیم اعلام کرد. او با تاکید گفت که معمولاً تلفات ۳ تا ۴ برابر بیشتر است. این یعنی آنکه دشمن وضعیت مناسبی ندارد و عصبانیت آشفتگی آنها در مورد تحولات جنوب لبنان و سطح مقاومت رزمندگان لبنانی بسیار بالا است.
🇮🇷@SyrianKhabar
من بارها در مورد تحولات میدان در درگیری میان مقاومت لبنان و تروریستهای متجاوز یهودی به شما گفتهام که بر اساس اعلام کارشناسان آگاه و کسانی که از داخل رژیم اطلاع دارند، تلفات معمولاً از یک سوم تا یک پنجم کمتر گفته میشود. مثلاً اگر جایی گفته شد که چهار قلاده یهودی به هلاکت رسیده است شما آن را باید ضرب ۳ کنید و اگر گفتند دو قلاده به هلاکت رسیده باید ضرب ۴ کنید و اگر گفتند که یکی سقط شده باید آن را ضرب ۵ کنید...
این را چند وقت پیش سرهنگ ویلکرسون آمریکایی در یک گفتگو یوتیوبی به نقل از دوستانش در ارتش این رژیم اعلام کرد. او با تاکید گفت که معمولاً تلفات ۳ تا ۴ برابر بیشتر است. این یعنی آنکه دشمن وضعیت مناسبی ندارد و عصبانیت آشفتگی آنها در مورد تحولات جنوب لبنان و سطح مقاومت رزمندگان لبنانی بسیار بالا است.
🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️سند جنایت تروریستهای آمریکایی برنده جایزه جهانی
▪️در حالی که هیئت مذاکره کننده بلندپایه کشورمان ساعتی پیش با هواپیمای شرکت معراج که به یاد ۱۶۸ گل پرپر شده ایرانی در مدرسه شجره طیبه میناب با کد «میناب ۱۶۸» در سوئیس فرود آمد تا پیام جنایت هولناک دژخیمان جنایتکار آمریکایی را به گوش جهانیان برساند، تصویر مشهور که از این جنایته ضد بشری گرفته شده در حافظه تاریخی مردم جهان ثبت شد.
▪️گفته میشود مرتضی آخوندی عکاس ایرانی موفق شد در رقابتی بینالمللی و در میان صدها اثر از عکاسان سراسر جهان، مقام نخست بخش «عکاسی خبری» مسابقه Golden Shot Photography Awards 2026 را از آن خود کند... امیدوارم که هیچگاه اجازه ندهیم که این جنایت دشمن آمریکایی فراموش شود.
▪️تمام هیئتهای مذاکره کننده دیپلماتیک ایران در تمام دیدارهای خود باید تصاویر این کودکان مظلوم بیگناه را که در آتش رژیم ضد بشری آمریکا اربا اربا شدند را با خود در همه جا به نمایش بگذارند به سفارتخانههای بیخاصیت ایران در تمام دنیا از خود عرضه و شهامت نشان داده و نمایشگاههای مختلفی را با تصاویر این جنایت در کشورهایی که در آنجا یکار میگردند، برپا کنند.
🇮🇷@SyrianKhabar
▪️در حالی که هیئت مذاکره کننده بلندپایه کشورمان ساعتی پیش با هواپیمای شرکت معراج که به یاد ۱۶۸ گل پرپر شده ایرانی در مدرسه شجره طیبه میناب با کد «میناب ۱۶۸» در سوئیس فرود آمد تا پیام جنایت هولناک دژخیمان جنایتکار آمریکایی را به گوش جهانیان برساند، تصویر مشهور که از این جنایته ضد بشری گرفته شده در حافظه تاریخی مردم جهان ثبت شد.
▪️گفته میشود مرتضی آخوندی عکاس ایرانی موفق شد در رقابتی بینالمللی و در میان صدها اثر از عکاسان سراسر جهان، مقام نخست بخش «عکاسی خبری» مسابقه Golden Shot Photography Awards 2026 را از آن خود کند... امیدوارم که هیچگاه اجازه ندهیم که این جنایت دشمن آمریکایی فراموش شود.
▪️تمام هیئتهای مذاکره کننده دیپلماتیک ایران در تمام دیدارهای خود باید تصاویر این کودکان مظلوم بیگناه را که در آتش رژیم ضد بشری آمریکا اربا اربا شدند را با خود در همه جا به نمایش بگذارند به سفارتخانههای بیخاصیت ایران در تمام دنیا از خود عرضه و شهامت نشان داده و نمایشگاههای مختلفی را با تصاویر این جنایت در کشورهایی که در آنجا یکار میگردند، برپا کنند.
🇮🇷@SyrianKhabar
من شهادت میدهم که حسین شریعتمداری از معدود افرادی است که در طول دو دهه گذشته مسئله هموطنان ما در مجمع الجزایر اشغالی دیلمون را فراموش نکرده و همواره نسبت به آن ذکر میدهد. از روزی که او در دهه ۸۰ آواز کوچه باغی را نوشت تا امروز قریباً ۲۰ سال میگذرد و در همین چند وقت در چند نوبت به ضرورت رسیدگی به وضعیت هموطنان ما در آن سوی خلیج فارس که تحت ظلم و ستم کوتولههای مزدور و وابسته آل خلیفه هستند، تاکید کرده است.
این جزایر بعد از بیش از نیم قرن جدایی از مام میهن باید به خاک ایران بازگردانده شود؛ در این زمینه دلایل متعددی وجود دارد اما مهمترین دلیل آن ظلمی است که بر این مردم توسط وهابیهای استخدام شده میرود. رژیم مزدور و مستبد آل خلیفه اید چوب این جنایتهایش را بخورد و بابت تمام ظلمهایی که بر ساکنان حقیقی و واقعی این جزایر کرده، تقاص پس بدهد.
نباید اجازه داد سگ تولههای پس افتاده عیسی کوتوله جوانان جزیره منامه و محرق را آزار و اذیت کنند فکر کنند میتوانند قسر در بروند... یکی از بزرگترین اشتباهات ایران در نبرد میهنی سوم این بود که با وجود توانایی انهدام کاخ این شیخک بیعرضه آن را هدف قرار نداد و مراکز امنیتی و شکنجهگاههای تحت مدیریت افسران انگلیسی را در هم نکوبید.
این دردی جانکاه است که هر از چند گاهی خبری مبنی بر شهادت یک نفر یا دستگیری چند نفر از شیعیان این منطقه میآید... ما باید تکلیفمان را با این مزدوران سرکوبگر و جنایتکار که حالا رفیق گرمابه و گلستان یهودیها شدهاند یکسره کرده آنها را برای محاکمه دستگیر کنیم.
🇮🇷@SyrianKhabar
این جزایر بعد از بیش از نیم قرن جدایی از مام میهن باید به خاک ایران بازگردانده شود؛ در این زمینه دلایل متعددی وجود دارد اما مهمترین دلیل آن ظلمی است که بر این مردم توسط وهابیهای استخدام شده میرود. رژیم مزدور و مستبد آل خلیفه اید چوب این جنایتهایش را بخورد و بابت تمام ظلمهایی که بر ساکنان حقیقی و واقعی این جزایر کرده، تقاص پس بدهد.
نباید اجازه داد سگ تولههای پس افتاده عیسی کوتوله جوانان جزیره منامه و محرق را آزار و اذیت کنند فکر کنند میتوانند قسر در بروند... یکی از بزرگترین اشتباهات ایران در نبرد میهنی سوم این بود که با وجود توانایی انهدام کاخ این شیخک بیعرضه آن را هدف قرار نداد و مراکز امنیتی و شکنجهگاههای تحت مدیریت افسران انگلیسی را در هم نکوبید.
این دردی جانکاه است که هر از چند گاهی خبری مبنی بر شهادت یک نفر یا دستگیری چند نفر از شیعیان این منطقه میآید... ما باید تکلیفمان را با این مزدوران سرکوبگر و جنایتکار که حالا رفیق گرمابه و گلستان یهودیها شدهاند یکسره کرده آنها را برای محاکمه دستگیر کنیم.
🇮🇷@SyrianKhabar
Audio
🔲گزارش جنگ شماره ۱۰۳؛ بررسی ابعاد شکست راهبردی آمریکا و اثرات آن بر...
🔘در این گزارش که در تداوم سلسله گزارشهای تبیینی در مورد شکست تاریخی و بیسابقه محور صلیبی یهودی از ایران و محور مقاومت است، بار دیگر با بررسی عمق این شکست و سطح تلفات وارد شده به آمریکا تاثیر آن بر رفتارهای آمریکا در منطقه و جهان را مورد اشاره قرار دادم. در این گزارش که تایید و تاکیدی است بر سلسله گزارشهایی که توسط بسیاری از اندیشکدهها و کارشناسان جهانی در مورد ابعاد شکست آمریکا منتشر شده، تلاش کردم تا به شما ثابت کنم واقعیتهای عینی و میدانی با حقایق قلب شده و غیر واقعی چقدر فاصله دارد.
🔘در هر صورت شکست آمریکا از ایران در غرب آسیا اثراتش بر اروپا، آسیا،آفریقا و حتی آمریکا را به همراه خواهد داشت و باعث شکلگیری جریانها و ائتلافهای جدیدی در این مناطق خواهد شد. آمریکا به عنوان یک قدرت غیر قابل اتکا و غیر قابل اعتماد جایگاه سابق خودش را ندارد و ین مسئله باعث شکلگیری جهانی شده که در آن قدرتهای نوظهور به شکل منطقهای امنیت را برقرار خواهند کرد. ایران پس از حدود نیم قرن توانست آمریکا را که مدعی ژاندارمی خلیج فارس و غرب آسیا بود کنار زده و خود بار دیگر این جایگاه را با قدرت به دست بگیرد...
🇮🇷@SyrianKhabar
🔘در این گزارش که در تداوم سلسله گزارشهای تبیینی در مورد شکست تاریخی و بیسابقه محور صلیبی یهودی از ایران و محور مقاومت است، بار دیگر با بررسی عمق این شکست و سطح تلفات وارد شده به آمریکا تاثیر آن بر رفتارهای آمریکا در منطقه و جهان را مورد اشاره قرار دادم. در این گزارش که تایید و تاکیدی است بر سلسله گزارشهایی که توسط بسیاری از اندیشکدهها و کارشناسان جهانی در مورد ابعاد شکست آمریکا منتشر شده، تلاش کردم تا به شما ثابت کنم واقعیتهای عینی و میدانی با حقایق قلب شده و غیر واقعی چقدر فاصله دارد.
🔘در هر صورت شکست آمریکا از ایران در غرب آسیا اثراتش بر اروپا، آسیا،آفریقا و حتی آمریکا را به همراه خواهد داشت و باعث شکلگیری جریانها و ائتلافهای جدیدی در این مناطق خواهد شد. آمریکا به عنوان یک قدرت غیر قابل اتکا و غیر قابل اعتماد جایگاه سابق خودش را ندارد و ین مسئله باعث شکلگیری جهانی شده که در آن قدرتهای نوظهور به شکل منطقهای امنیت را برقرار خواهند کرد. ایران پس از حدود نیم قرن توانست آمریکا را که مدعی ژاندارمی خلیج فارس و غرب آسیا بود کنار زده و خود بار دیگر این جایگاه را با قدرت به دست بگیرد...
🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه pinned «دوستان عزیز سلام متاسفانه در طول یک هفته گذشته به دلیل ایجاد مشکل برای بانکهای مختلف از جمله بانک تجارت که محبتها و کمکهای شما به آنجا واریز میشد من نتوانستم کار خیلی خاصی برای عزیزان کنم چرا که برداشت از این بانک عملاً غیر ممکن است. با این حال با توجه…»
🔲حال و روز خراب رسانههای رژیم صهیونیستی
➖گاهی اوقات وقتی مطالب و یادداشتهای برخی از نویسندگان صهیونیست را میخوانم حالم به هم میخورد؛ معلوم نیست میخواهند چه کسی را خر کنند خودشان که خر هستند، اما اینکه فکر میکنند چه کسان دیگری قرار است خر بشوند واقعا برایم سوال است.... رون بن یشای امروز یک مطلب نوشته بود که آدم با خواندنش سردرد میگیرد، حیرت زده با آمارها و ارقامی که معلوم نیست از کجا درآورده بود نگاه میکردم و متعجب از اینکه خودش موقع نوشتن این مطلب خندهاش نگرفته چند خطی را خواندم و وقتی فهمیدم چرت و پرت است ادامه ندادم....
➖حتی نویسندگان صهیونیست دچار حیرت و سرگشتگی و سرگردانی در تحلیل رویدادها و روندهای موجود شدهاند. آنها نمیدانند دقیقاً قرار است چه اتفاقی بیفتد و هر روز مجبورند تا ستونهایی که در نشریات و رسانههای مختلف این رژیم دارند را پر کنند و پر از حرفهای تکراری و پر از دستورات صادر شده از دستگاههای نظامی و امنیتی شده است! به باور من رژیم صهیونیستی نه در حوزه نظامی امنیتی بلکه در حوزه فکری و رسانهای که برای سالها میتوانست تولید محتوا کرده و همه را سر کار بگذارد نیز شکست خورده است. به عنوان مثال یکی از آنها مطلبی در مورد فعالیت ارتش رژیم در جنوب لبنان نوشته بود که نشان میداد طرف یا خودش خر است یا یک خر دیگر او را راهنمایی کرده است..!؟
🇮🇷@SyrianKhabar
➖گاهی اوقات وقتی مطالب و یادداشتهای برخی از نویسندگان صهیونیست را میخوانم حالم به هم میخورد؛ معلوم نیست میخواهند چه کسی را خر کنند خودشان که خر هستند، اما اینکه فکر میکنند چه کسان دیگری قرار است خر بشوند واقعا برایم سوال است.... رون بن یشای امروز یک مطلب نوشته بود که آدم با خواندنش سردرد میگیرد، حیرت زده با آمارها و ارقامی که معلوم نیست از کجا درآورده بود نگاه میکردم و متعجب از اینکه خودش موقع نوشتن این مطلب خندهاش نگرفته چند خطی را خواندم و وقتی فهمیدم چرت و پرت است ادامه ندادم....
➖حتی نویسندگان صهیونیست دچار حیرت و سرگشتگی و سرگردانی در تحلیل رویدادها و روندهای موجود شدهاند. آنها نمیدانند دقیقاً قرار است چه اتفاقی بیفتد و هر روز مجبورند تا ستونهایی که در نشریات و رسانههای مختلف این رژیم دارند را پر کنند و پر از حرفهای تکراری و پر از دستورات صادر شده از دستگاههای نظامی و امنیتی شده است! به باور من رژیم صهیونیستی نه در حوزه نظامی امنیتی بلکه در حوزه فکری و رسانهای که برای سالها میتوانست تولید محتوا کرده و همه را سر کار بگذارد نیز شکست خورده است. به عنوان مثال یکی از آنها مطلبی در مورد فعالیت ارتش رژیم در جنوب لبنان نوشته بود که نشان میداد طرف یا خودش خر است یا یک خر دیگر او را راهنمایی کرده است..!؟
🇮🇷@SyrianKhabar
🔺نخستین سالگرد عروج ملکوتی و عاشورایی یار و غمخوار رزمندگان محور مقاومت حاج رمضان برگزار میشود. اینان بلندپایگان عشق و ایثار و حاضران و ناظران مکتب سرخ حسینی و رهپویان حکمت ایرانی برای اعتلای جهان درگیر جهل و ظلم هستند؛ مردانی فرشتهگون و روحانی که اگر نگوییم خود در جمع اولیاءالله هستند، بلکه از آنها برکت گرفته و حرکتشان در سایه شهامت و شجاعت علوی و مردمداری ایرانی برای همیشه در حافظه مردم ایران و عاشقان مقاومت در برابر ظلم و اشغالگری مانا خواهد بود....
🔺راه شهید حاج رمضان و تمام یاران صدیقش در این مسیر عاشورایی و در این مرتبه الهی پر رهرو باد... نامهای که مشاهده میکنید حاج رمضان با خط مبارک خود خطاب به دبیرکل محترم حزب الله لبنان، رزمنده مجاهد و مبارز آیت الله حاج شیخ نعیم قاسم مرقوم کرده است.
🇮🇷@Syriankhabar
🔺راه شهید حاج رمضان و تمام یاران صدیقش در این مسیر عاشورایی و در این مرتبه الهی پر رهرو باد... نامهای که مشاهده میکنید حاج رمضان با خط مبارک خود خطاب به دبیرکل محترم حزب الله لبنان، رزمنده مجاهد و مبارز آیت الله حاج شیخ نعیم قاسم مرقوم کرده است.
🇮🇷@Syriankhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک مهمات سرگردان روسی Geran-2 مجهز به جستجوگر الکترواپتیکال (EO) به انباری در استان زاپوریژژیا حمله کرد که گزارش شده برای نگهداری پهپادهای FPV استفاده میشد.
🇮🇷@SyrianKhabar
🇮🇷@SyrianKhabar
🔴تصاویر تاریخی از دیدار شهید حاج رمضان با رهبران جنبش حماس در جنوب لبنان
🔻اعلام العسکری گردانهای شهید قسام تصاویری تاریخی را منتشر کرده که در آن از دیدار شهید حاج رمضان با رهبران تبعیدی ماس در جنوب لبنان روایت میشود. من آن روزها را خیلی خوب یادم هست؛ اخبار به صورت جسته گریخته تصاویر آنها را منتشر میکرد و همانگونه که در این تصاویر میبینید همه جوان بودند از جمله شهید عبدالعزیز الرنتیسی.
🔻یکی از مهلکترین اشتباهاتی که دستگاه سیاسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی انجام داد همین تبعید رهبران حماس بود. اینکه عدهای تبلیغ میکنند که رژیم صهیونیستی معمولاً تصمیماتش درست بوده و اشتباه نیست، این یکی از مهمترین اشتباهاتی بود که رژیم کرد و با هوشیاری و هوشمندی حاج رمضان که در آن سالها در لبنان حضور داشت، ارتباطی صمیمانه و دوستانه میان او و رهبران مقاومت شکل گرفت که تا زمان شهادت همه آنها ادامه داشت.
🔻در حالی که تا آن روزها بسیاری از رهبران جوان جنبش حماس به جای ارتباط ایدئولوژیک نوعی تشکیک ایدئولوژیک نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران داشتند، این ارتباطات و نشست و برخاستها باعث شد آنها به گنج بزرگی به اسم ایران دسترسی پیدا کنند و ایران نیز توانست با یک سرمایهگذاری سنگین و طولانی مدت در میانه مذاکرات سازش، مسیر دیگری را پیش بگیرد... حاج رمضان از همین نقطه قاومت فلسطین در غزه را گسترش داد و سالها بعد ارتشی را فراهم کرد که بزرگترین شکست را بر پیکره عنکبوتی این رژیم وارد آورد...
🇮🇷@SyrianKhabar
🔻اعلام العسکری گردانهای شهید قسام تصاویری تاریخی را منتشر کرده که در آن از دیدار شهید حاج رمضان با رهبران تبعیدی ماس در جنوب لبنان روایت میشود. من آن روزها را خیلی خوب یادم هست؛ اخبار به صورت جسته گریخته تصاویر آنها را منتشر میکرد و همانگونه که در این تصاویر میبینید همه جوان بودند از جمله شهید عبدالعزیز الرنتیسی.
🔻یکی از مهلکترین اشتباهاتی که دستگاه سیاسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی انجام داد همین تبعید رهبران حماس بود. اینکه عدهای تبلیغ میکنند که رژیم صهیونیستی معمولاً تصمیماتش درست بوده و اشتباه نیست، این یکی از مهمترین اشتباهاتی بود که رژیم کرد و با هوشیاری و هوشمندی حاج رمضان که در آن سالها در لبنان حضور داشت، ارتباطی صمیمانه و دوستانه میان او و رهبران مقاومت شکل گرفت که تا زمان شهادت همه آنها ادامه داشت.
🔻در حالی که تا آن روزها بسیاری از رهبران جوان جنبش حماس به جای ارتباط ایدئولوژیک نوعی تشکیک ایدئولوژیک نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران داشتند، این ارتباطات و نشست و برخاستها باعث شد آنها به گنج بزرگی به اسم ایران دسترسی پیدا کنند و ایران نیز توانست با یک سرمایهگذاری سنگین و طولانی مدت در میانه مذاکرات سازش، مسیر دیگری را پیش بگیرد... حاج رمضان از همین نقطه قاومت فلسطین در غزه را گسترش داد و سالها بعد ارتشی را فراهم کرد که بزرگترین شکست را بر پیکره عنکبوتی این رژیم وارد آورد...
🇮🇷@SyrianKhabar
🔵باخت در باخت اروپاییها در مذاکرات ایران و آمریکا
🔹در وسط اروپا، و بدون اطلاع این کشورهای ضعیف، مزدور و بیخاصیت، امریکا با میانجیگری دو کشور مسلمان و همسایه ایران، در حال مذاکره با کشور ما است؛ در واقع نه تنها ترامپ و آمریکا بلکه به واسطه خیانتها و بیعرضگیهای کشورهای اروپایی در طول دو دهه گذشته آنها برای همیشه از میز مذاکرات کنار گذاشته شدند.
🔹امروز نه تنها کشورهای اروپایی از مذاکرات ایران و آمریکا بیاطلاع بوده و هستند؛ بلکه رژیم صهیونیستی نیز با وجود نفوذ بسیار زیاد در ساختار سیاسی و امنیتی آمریکا از این مذاکرات بی اطلاع است و نمیداند طرفین چه بده بستانی با هم دارند... در مورد نتایج مذاکرات کسی چیزی نمیداند اما به صورت واضح و مشخص در تمام طول چند دهه گذشته همه تلاش رژیم صهیونیستی به ویژه نتانیاهو بر این قرار داشته که ایران و آمریکا با یکدیگر مذاکره نکنند...
🔹هرچند امریکاییها بسیار نامرد و بدعهد هستند، اما واقعیت آن است که شرایط دنیا نیز امروز آنگونه نیست که آمریکا توان زیاده گویی و زیادهخواهی داشته باشد و شکستش در نبرد با ایران و محور مقاومت تمام معادلات جهان را به هم زده است. من هیچ وقت به آمریکا و مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم ولی همانگونه که گفتم دنیا فرق کرده و ما شاهد روندها و رویدادهای جدیدی هستیم که برونداد آن پیچیدگیهایی از کمتر کسی به آن فکر میکند...
🔹بنابراین ما باید منتظر بمانیم و نتیجه پیروزی خود در نبرد را به چشم ببینیم... مذاکرات نفسگیر و سخت است تا ما در این زمینه تجربه انبوهی داریم که حاصل ربع قرن مبارزه دیپلماتیک با دشمن است..
🇮🇷@SyrianKhabar
🔹در وسط اروپا، و بدون اطلاع این کشورهای ضعیف، مزدور و بیخاصیت، امریکا با میانجیگری دو کشور مسلمان و همسایه ایران، در حال مذاکره با کشور ما است؛ در واقع نه تنها ترامپ و آمریکا بلکه به واسطه خیانتها و بیعرضگیهای کشورهای اروپایی در طول دو دهه گذشته آنها برای همیشه از میز مذاکرات کنار گذاشته شدند.
🔹امروز نه تنها کشورهای اروپایی از مذاکرات ایران و آمریکا بیاطلاع بوده و هستند؛ بلکه رژیم صهیونیستی نیز با وجود نفوذ بسیار زیاد در ساختار سیاسی و امنیتی آمریکا از این مذاکرات بی اطلاع است و نمیداند طرفین چه بده بستانی با هم دارند... در مورد نتایج مذاکرات کسی چیزی نمیداند اما به صورت واضح و مشخص در تمام طول چند دهه گذشته همه تلاش رژیم صهیونیستی به ویژه نتانیاهو بر این قرار داشته که ایران و آمریکا با یکدیگر مذاکره نکنند...
🔹هرچند امریکاییها بسیار نامرد و بدعهد هستند، اما واقعیت آن است که شرایط دنیا نیز امروز آنگونه نیست که آمریکا توان زیاده گویی و زیادهخواهی داشته باشد و شکستش در نبرد با ایران و محور مقاومت تمام معادلات جهان را به هم زده است. من هیچ وقت به آمریکا و مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم ولی همانگونه که گفتم دنیا فرق کرده و ما شاهد روندها و رویدادهای جدیدی هستیم که برونداد آن پیچیدگیهایی از کمتر کسی به آن فکر میکند...
🔹بنابراین ما باید منتظر بمانیم و نتیجه پیروزی خود در نبرد را به چشم ببینیم... مذاکرات نفسگیر و سخت است تا ما در این زمینه تجربه انبوهی داریم که حاصل ربع قرن مبارزه دیپلماتیک با دشمن است..
🇮🇷@SyrianKhabar
🔲موضعگیریها و حرفهای ترامپ پشیزی ارزش ندارد؛ مهم حقیقت قدرت ملت ایران است
➖مسلم و مشخص است که همزمان با شروع مذاکرات طبیعی است که مزخرف گویی و وراجیهای رئیس جمهور ابله آمریکا از سر گرفته شود؛ آنچه ترامپ میگوید از موضوع قدرت نیست بلکه ناشی از شکست فضاحت بار او در میدان نبرد است. او جنگ را باخته به ناچار است خودش را به نوعی در برابر افکار عمومی آمریکا و حامیانش احیا کند.
➖او هرچه دوست دارد میتواند بگوید هر حرفی که دوست دارد میتواند بزند و هر غلط اضافی که میخواهد کند؛ مهم این است که ما آنچه را که میخواهیم به دست بیاوریم. به هیچ عنوان روی حرفها و موضعگیریهای ترامپ و مقامات آمریکایی تمرکز نکنید و برایتان حتی یک ذره هم ارزش نداشته باشد؛ آن را شکست خوردند و ناچارند اینگونه حرف بزنند. آنها به هیچ عنوان نتوانستند کوچکترین صحنهای از پیروزی را خلق کرده و بابت آن چیزی را تحویل افکار عمومی خود بدهند.
➖همین که هد ایرانی آرزوی گرفتن یک عکس یادگاری را هم از آنها گرفت و هوشیاری و هوشمندی و با وجود تاخیر ۲۰ دقیقهای در آغاز گفتگوها حتی به چینش میز مذاکره هم اعتراض کرد نشان از مان تجربه طولانی میدهد که در طول نیمه قرن گذشته دیپلماسی ایرانی آموخته و با آن بزرگ شده است. همانگونه که برخی از مقامات سیاسی کشورمان در طول ساعتهای گذشته گفتهاند، هدف از این مذاکرات آشتی با آمریکا نیست بلکه گرفتن حق و حقوق ملت ایران است و همانگونه که بارها خدمت شما عرض کردم حق نیز گرفتنی است نه دادنی.
➖بنابراین حساسیت زیادی روی نچه که دشمن میگوید نداشته باشید و خیلی هم خودتان را درگیر آن نکنید؛ حرفها باد هوا هستند و آنچه مهم است عمل و نتیجه است. به عصبانیت گوریل آمریکایی دقت کنید که چگونه به هم ریخته و آشفته است! نگاه کنید که او چگونه قافیه را باخته و دچار هرزگی زبانی و کلامی شده است! اینها نشانه قوت و موفقیت ترامپ آمریکا نیست بلکه دلیلی بر شکست یک ابرقدرت است. بارها گفتم و نوشتم که باید به مسئله مهم و راهبردی پیش آمده دقت کنید نه مسائل ظاهری و کلامی.
➖دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم فقط طرفهای قدرتمند هستند پشت میز مذاکره حاضر میشوند و بقیه باید منتظر نتیجه میز مذاکره بمانند... روز گذشته رئیس جمهور ترکیه در مراسم به آب انداختن دو فروند کشتی دقیقاً همین مسئله را مورد تاکید قرار داد؛ او دید که چگونه ابر قدرت آمریکا در برابر قدرت ملت ایران ناچار به کرنش شد و سرانجام مجبور به پذیرش حقیقت این قدرت و مذاکره برابر با ایرانیان گردید... این مسئله را دیگران میبینند و خیلی بد و نامناسب است که خودمان آن را نبینیم و مشاهده نکنیم.
➖بنابراین نه حرفهای ترامپ برای من اهمیت دارد نه معاونش و نه آن سناتور مفعول؛ برای من تثبیت معادلات و پذیرش حقیقت قدرت ملت ایران و نیروهای مسلح ما ارزش و اهمیت دارد؛ برای من آنچه مهم است تثبیت این حقیقت واقعی و عینی است که دشمن به شکل برابر با ما در میز مذاکره حاضر و خواستههای ما را بپذیرد. نگاه نکنید که خودمان چگونه میبینیم بلکه دقت کنید که جهان چگونه به این مسئله نگاه میکند. کوت بینی و دیدن نوک دماغ نشانه ضعف و سستی است و نه نشانه اندیشه و قدرت.
➖آینده نگری و نگاه به واقعیات میدان از اصول بنیادین هر حرکت و هر اقدامی است؛ دشمن میداند که حتی اگر صد بار با ما وارد نبرد شود چیزی به دست نخواهد آورد؛ اما متاسفانه عده نادان کوتوله در کشورمان این را نه میدانند و نه حاضر هستند به دیگران گوش داده و منطق قدرت را بپذیرند. منطق قدرت میگوید کسی را که بعد از ۵۰ سال تحریم و تهدید و جنگ نتوانستی شکست بدهی؛ دیگر هیچگاه نخواهی توانست شکست بدهی... به باور من دشمن این را فهمیده و متوجه شده و به همین دلیل ترامپ به عنوان بالاترین مقام آمریکایی متن تفاهمنامه را با دومین نفر ایران امضا میکند و خوشحال و شاد آن را به همه نشان میدهد...
🇮🇷 @SyrianKhabar
➖مسلم و مشخص است که همزمان با شروع مذاکرات طبیعی است که مزخرف گویی و وراجیهای رئیس جمهور ابله آمریکا از سر گرفته شود؛ آنچه ترامپ میگوید از موضوع قدرت نیست بلکه ناشی از شکست فضاحت بار او در میدان نبرد است. او جنگ را باخته به ناچار است خودش را به نوعی در برابر افکار عمومی آمریکا و حامیانش احیا کند.
➖او هرچه دوست دارد میتواند بگوید هر حرفی که دوست دارد میتواند بزند و هر غلط اضافی که میخواهد کند؛ مهم این است که ما آنچه را که میخواهیم به دست بیاوریم. به هیچ عنوان روی حرفها و موضعگیریهای ترامپ و مقامات آمریکایی تمرکز نکنید و برایتان حتی یک ذره هم ارزش نداشته باشد؛ آن را شکست خوردند و ناچارند اینگونه حرف بزنند. آنها به هیچ عنوان نتوانستند کوچکترین صحنهای از پیروزی را خلق کرده و بابت آن چیزی را تحویل افکار عمومی خود بدهند.
➖همین که هد ایرانی آرزوی گرفتن یک عکس یادگاری را هم از آنها گرفت و هوشیاری و هوشمندی و با وجود تاخیر ۲۰ دقیقهای در آغاز گفتگوها حتی به چینش میز مذاکره هم اعتراض کرد نشان از مان تجربه طولانی میدهد که در طول نیمه قرن گذشته دیپلماسی ایرانی آموخته و با آن بزرگ شده است. همانگونه که برخی از مقامات سیاسی کشورمان در طول ساعتهای گذشته گفتهاند، هدف از این مذاکرات آشتی با آمریکا نیست بلکه گرفتن حق و حقوق ملت ایران است و همانگونه که بارها خدمت شما عرض کردم حق نیز گرفتنی است نه دادنی.
➖بنابراین حساسیت زیادی روی نچه که دشمن میگوید نداشته باشید و خیلی هم خودتان را درگیر آن نکنید؛ حرفها باد هوا هستند و آنچه مهم است عمل و نتیجه است. به عصبانیت گوریل آمریکایی دقت کنید که چگونه به هم ریخته و آشفته است! نگاه کنید که او چگونه قافیه را باخته و دچار هرزگی زبانی و کلامی شده است! اینها نشانه قوت و موفقیت ترامپ آمریکا نیست بلکه دلیلی بر شکست یک ابرقدرت است. بارها گفتم و نوشتم که باید به مسئله مهم و راهبردی پیش آمده دقت کنید نه مسائل ظاهری و کلامی.
➖دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم فقط طرفهای قدرتمند هستند پشت میز مذاکره حاضر میشوند و بقیه باید منتظر نتیجه میز مذاکره بمانند... روز گذشته رئیس جمهور ترکیه در مراسم به آب انداختن دو فروند کشتی دقیقاً همین مسئله را مورد تاکید قرار داد؛ او دید که چگونه ابر قدرت آمریکا در برابر قدرت ملت ایران ناچار به کرنش شد و سرانجام مجبور به پذیرش حقیقت این قدرت و مذاکره برابر با ایرانیان گردید... این مسئله را دیگران میبینند و خیلی بد و نامناسب است که خودمان آن را نبینیم و مشاهده نکنیم.
➖بنابراین نه حرفهای ترامپ برای من اهمیت دارد نه معاونش و نه آن سناتور مفعول؛ برای من تثبیت معادلات و پذیرش حقیقت قدرت ملت ایران و نیروهای مسلح ما ارزش و اهمیت دارد؛ برای من آنچه مهم است تثبیت این حقیقت واقعی و عینی است که دشمن به شکل برابر با ما در میز مذاکره حاضر و خواستههای ما را بپذیرد. نگاه نکنید که خودمان چگونه میبینیم بلکه دقت کنید که جهان چگونه به این مسئله نگاه میکند. کوت بینی و دیدن نوک دماغ نشانه ضعف و سستی است و نه نشانه اندیشه و قدرت.
➖آینده نگری و نگاه به واقعیات میدان از اصول بنیادین هر حرکت و هر اقدامی است؛ دشمن میداند که حتی اگر صد بار با ما وارد نبرد شود چیزی به دست نخواهد آورد؛ اما متاسفانه عده نادان کوتوله در کشورمان این را نه میدانند و نه حاضر هستند به دیگران گوش داده و منطق قدرت را بپذیرند. منطق قدرت میگوید کسی را که بعد از ۵۰ سال تحریم و تهدید و جنگ نتوانستی شکست بدهی؛ دیگر هیچگاه نخواهی توانست شکست بدهی... به باور من دشمن این را فهمیده و متوجه شده و به همین دلیل ترامپ به عنوان بالاترین مقام آمریکایی متن تفاهمنامه را با دومین نفر ایران امضا میکند و خوشحال و شاد آن را به همه نشان میدهد...
قدرت حرمت دارد و اقتدار حریم؛ ملتها ارزش دارند و مردم مفهوم این ارزش هستند؛ افکار ریشه دارند و اندیشهها پر از حکمتهایی هستند که برای درک آن باید اندیشید و بر واقعیات جهان آگاه بود... همین قدرت و اقتدار است و همین ارزش ملت ایران و حضور مردم است که باعث شده امروز ایرانیان خود را در چنین جایگاه رفیعی ببینند و از موضع قدرت با دشمن مذاکره کنند... وضعیت ما امروز اینگونه است که دشمن آمریکایی نیم قرن دنبال مذاکره از موضع بالاتر با ایران بود و نتوانست... همه تلاش ترامپ هم امروز این است که این گونه القا کند که دارد از موضع بالاتر مذاکره میکند در حالی که این چنین نیست...
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM