اخبار سوریه
86.8K subscribers
26.1K photos
10.3K videos
337 files
850 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
✴️وقتی ترس ایران ریخت....

🔸یک روزگاری در ایران برخی‌ها از جنگ با امریکا ترس داشتند، فکر می‌کردند که جنگیدن همزمان با امریکا، رژیم تروریست یهودی و مزدوران عرب آن‌ها سخت و شاید هم غیرممکن باشد، اما پس از دو دور نبرد، این ترس فروریخت و امروز در ایران کسی از جنگ با امریکا و رژیم تروریست صهیونی نمی‌ترسد. این همان چیزی است که به نظرم در تل‌ آویو و واشنگتن آن فهمیده و حالا آن‌ها هستند که می‌ترسند. گزینه‌های روز میز دیگر اعتباری ندارد، با تمام شدت و با نهایت جنایت و قساوت تجربه شدند و دیگر به آن شکل قابل اجرا نیستند.

🔸ایران امروز دیگر از جنگ نمی‌ترسد، واهمه ندارد و با قدرت هر چه تمام‌تر در میدان مانده و در حال به چالش کشیدن دشمن است؛ نه از تهدید رژیم اشغالگر و تروریست صهیونیستی بابت ادامه جنایت‌هایش در لبنان واهمه دارد و نه از بستن تنگه هرمز و پاسخ شفاف و قوی دادن به رئیس جمهور تروریست امریکا. دست دشمن برای ما رو شده، تمام تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و برنامه‌هایی که سال‌ها و شاید هم نیم قرن برایش برنامه‌ریزی کرده و جهت اجرا برایش سلاح توسعه داده بودند امروز دیگر هیچ ارزشی ندارد چرا که ایران دست آن‌ها را خوانده است.

🔸بارها گفتم و نوشتم که امروز دشمن در موضع ضعف است، تهدیدات ترامپ بلافاصله پاسخ داده می‌شود، تجربه جنگ منطقه‌ای و تبعات سنگین آن برای امریکا و اقتصاد جهانی نشان داد که ایران به راحتی می‌تواند جنگ را فراتر زا منطقه برده و در ابعاد جدیدتر و گسترده‌تری آن را اجرایی کند؛ دشمن فهمیده که اگر ایرانی‌ها حرفی می‌زنند درست و دقیق بوده و به آن عمل می‌کنند. بزرگ‌ترین اشتباه ترامپ و نتانیاهو چکاندن ماشه بود؛ ماشه کشیده شد، جنایت‌ها صورت گرفت اما ایران ایستاد، مقاومت کرد و پاسخ داد..

🔸تهدید به کشیدن دوباره ماشه هیچ اعتباری ندارد، هیچ ارزشی ندارد، باعث تغییر ذهنیت و اراده ایرانی‌ها نخواهد شد. ایران نقاط ضعف دشمن را خوب فهمیده، آن‌ها را زخم کرده و در هر نوبت این زخم‌ها را فشار می‌دهد تا دردش همه جهان را دربر بگیرد. هیچ کس در جهان دیگر تهدید کردن ایران را معتبر نمی‌داند اما تهدیدِ ایران علیه امریکا و رژیم را کاملا معتبر می‌داند. دشمن فکر می‌کرد می‌تواند قواعد جدیدی را وارد بازی کند اما این ابران بود که قاعده را تغییر داد و چارچوب‌های جدیدی برای نشان دادن محدویت‌های دشمن اجرا کرد.

🔸دشمن هیچ گزینه‌ای جز مذاکره ندارد، یعنی راه دومی ندارد و هر مسیری به سمت جنگ باعث تخریب دوباره اقتصاد جهانی خواهد شد. نقش ایران دراقتصاد جهانی واقعا هیچ است اما قرار است این نقش به واسطه یک یپروزی تاریخی گسترده، عمیق و برای مردم ایران سودآور باشد. نقش ایران در اقتصاد جهانی اندک است، اما نشان داده نقشش در ویران کردن اقتصاد جهان بسیار بالا است؛ این را همه دیگر می‌دانند... امروز ایران بابت اجرایی کردن این نقش هیچ تردیدی ندارد و کسی بهتر از ترامپ و اوباش رژیم تروریست امریکا آن را بهتر نمی‌دانند.

🔸بنابر این، امروز نه تنها ترس ایران از جنگ ریخته، بلکه ترس کشورک‌های خائن و مزدور امریکا در منطقه بابت جنگ علیه ایران بیشتر هم شده است، ایران بی اعتباری قدرت امریکا را نشان داد، ایران به همه نشان داد که امریکا رژیم بی اعتبار و غیرقابل اعتمادی است، ایران نشان داد که حالا او گزینه‌هایش را روی میز قرار می‌دهد؛ هر کسی می‌خواهد می‌تواند آن را امتحان کند. هر چند من بر این باور هستم که جنگ هنوز به پایان نرسیده، اما تا این لحظه ایران با تثبیت معادلات وحشت، دشمن را به عقب رانده و این معادله فعلا برقرار است.

🇮🇷@SyrianKhabar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
اخبار سوریه
✴️وقتی ترس ایران ریخت.... 🔸یک روزگاری در ایران برخی‌ها از جنگ با امریکا ترس داشتند، فکر می‌کردند که جنگیدن همزمان با امریکا، رژیم تروریست یهودی و مزدوران عرب آن‌ها سخت و شاید هم غیرممکن باشد، اما پس از دو دور نبرد، این ترس فروریخت و امروز در ایران کسی از…
از شما به عنوان شاگردی کوچ تقاضا دارم که این مطلب را بادقت بخوانید... مطلب مهمی است که باید آن را به شکلی عمیق بدانید و درک کنید... اینکه می‌نویسم تهدیدهای ترامپ هیچ ارزشی ندارد و صرفاً باد هوا است و مقامات ایرانی هم می‌گویند آن را «به جایی» نمی‌گیریم این یعنی بی‌اعتبار شدن تهدید؛ شما تا زمانی که ماشه را نکشیده‌ای قدرت ترساندن را داری. تفنگت اگر پر باشد که گلوله از آن خارج شد و اگر هم خالی باشد که در هر دو صورت حریف دستت را خوانده است. اتفاقات یک سال گذشته بسیار مهم، سرنوشت‌ساز و تاثیر گذار است. روسای جمهور امریکا به باور من درک دقیقی از این مساله داشتند؛ می‌دانستند که گزینه‌ها تا زمانی معتبر هستند که از آن استفاده نشده باشد. وقتی استفاده شدند که دیگر هیچ... ترامپ با بلاهت ذانی خودش دو بار فرصت‌های تاریخی را به ایرانی‌ها داد.... خروج از برجام و امروز هم شلیک به سمت ایران. هیچ یک از روسای جمهور امریکا با وجود جنایت‌هایی که ترامپ کرده، باعث و بانی پایان بازی نبودند. به این مسائل با دید عمیق‌تری نگاه کنید.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
از شما به عنوان شاگردی کوچ تقاضا دارم که این مطلب را بادقت بخوانید... مطلب مهمی است که باید آن را به شکلی عمیق بدانید و درک کنید... اینکه می‌نویسم تهدیدهای ترامپ هیچ ارزشی ندارد و صرفاً باد هوا است و مقامات ایرانی هم می‌گویند آن را «به جایی» نمی‌گیریم این…
⚫️ترامپ باید عذرخواهی کند و رژیم هم از جنوب لبنان عقب‌نشینی...

▪️شما به همین توئیت آخر گوریل امریکایی در خلال مذاکرات و آنچه در مصاجبه‌اش گفت، دقت کنید! ترامپ به هیچ عنوان سیاستمدار خوبی نیست، نتانیاهو هم نیست، جفت‌شان ابله، کودن و جنایتکار هستند. نتانیاهو با حمله به ضاحیه فرصت را در اختیار ایران قرار داد تا بازی را آنگونه که خودش دوست دارد ببندد و امروز هم ترامپ با گفته‌های ابلهانه‌اش علیه ایران در خلال مذاکرات باعث شد تا تیم مذاکره‌کننده ایرانی نشست را ترک کرده و به محل اقامت خود بروند!

▪️حالا ترامپ که فکر می‌کرد با این حماقت و یاوه‌گویی می‌تواند خودش را در موقعیت و موضع برتر معرفی کرده و در مقابل حامیانش در ماگا قمپز در کند، باید هم عذرخواهی کند و هم تروریست‌های جنایتکار یهودی را مجبور به تخلیه جنوب لبنان کند تا شاید مذاکرات را در شرایط فعلی از مرگ نشان بدهد. ترامپ هم بابد این دو کار را انجام دهد و هم دهان گشادش را ببندد و دیگر مزخرف نگوید چرا که هر بار گنده‌گویی کند و حرف بی ربط بزند با پاسخ صریح و سنگین ایران مواجه می شود...

🇮🇷@SyrianKhabar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
منابع از وقوع انفجار در دوحه خبر می‌دهند! هنوز در مورد دلیل یا عامل این انفجار گزارشی منتشر نشده است.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
منابع از وقوع انفجار در دوحه خبر می‌دهند! هنوز در مورد دلیل یا عامل این انفجار گزارشی منتشر نشده است. 🇮🇷@SyrianKhabar
از قرار معلوم انفجار در شهر الخور در نزدیکی دوحه روی داده و تا این لحظه رسانه‌های قطری و مقامات این شیخک نشین چیزی در مورد این انفجار نگفته‌اند!!!

🆔@SyrianKhabar
در مورد انفجار در الخور گفته می‌شود که‌ انفجار دوم بوده و انفجار اول در خود دوحه صورت گرفته است. این هم تصویری است که رسانه‌ها از انفجار منتشر کرده و به نظر می‌رسد چیزی باید ترکیده و در حال آتش گرفتن است. به نظر من انفجار در تاسیسات گاز یا در یک ایستگاه گازی یا خطوط انتقال گاز باید صورت گرفته باشد!

🇮🇷@SyrianKhabar
انفجار در تاسیسات گازی راس لفان صورت گرفته و از طرف دیگر وزارت کشور آل ثانی گفته که هیچ خسارتی انسانی در پی نداشته و گروه‌های امدادی در حال عزیمت به محل حادثه هستند!! هر حادثه‌ای در این تاسیسات گازی می‌تواند بر روند تولید گاز و صادرات آن به بازارهای جهانی تاثیر بگذارد...

🆔@SyrianKhabar
پیام فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران قاآنی به تروریست‌های کودک‌کش یهودی

ای متجاوزان صهیونیست و سربازان تروریست، شما در کمتر از چهار روز ۱۰۰ نفر کشته داده‌اید!!! اگر از جنوب لبنان با پای خود خارج نشوید، سناریوی سال ۲۰۰۰ تکرار خواهد شد، همان سناریویی که در آن با شرمندگی و ننگ از این سرزمین فرار کردید.

امروز، اگر بر تجاوز و اشغال اصرار کنید، با ذلت و شکست اخراج خواهید شد.

خودتان این را می‌دانید.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
پیام فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران قاآنی به تروریست‌های کودک‌کش یهودی ای متجاوزان صهیونیست و سربازان تروریست، شما در کمتر از چهار روز ۱۰۰ نفر کشته داده‌اید!!! اگر از جنوب لبنان با پای خود خارج نشوید، سناریوی سال ۲۰۰۰ تکرار خواهد شد، همان سناریویی که در…
تاکید سردار قاآنی روی کشته شدن ۱۰۰ قلاده تروریست یهودی در جنوب لبنان آن هم در چهار روز ‌بسیار مهم است. ما از تلفات سنگین رژیم اطلاع داشتیم و برای شما نوشتم که وقتی تلفات بالا باشد سانسور هم بیشتر می‌شود اما آماری که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به عنوان متولی امر داده، نشان از خسارت گسترده‌تر و سنگین‌تر دشمن در این نبرد دارد.

اینکه رئیس جمهور تروریست و جنایتکار آمریکا اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بر حزب الله غلبه کند و به همین دلیل باید این مسئولیت را به سرکرده القاعده در سوریه بسپارد، شاید از همین زاویه قابل تحلیل باشد. تلاش رژیم برای اشغال یکی از بلندی‌های راهبردی و مهم جنوب لبنان که همان بلندی علی طاهر باشد خسارت سنگینی برای آنها در پی داشت. در واقع ماشین جنگی رژیم در این منطقه به صورت کامل متوقف شد.

در این منطقه که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه‌های حزب الله قرار دارد؛ رژیم اصرار داشت که این بلندی را اشغال کند اما رزمندگان مقاومت با نبردی عاشورایی و حسینی درسی فراموش نشدنی به دشمن متجاوز یهودی دادند. وقتی رسانه‌های رژیم را در مورد حجم تلفات و ابراز تاسف از بلایی که سرشان در جنوب لبنان آمده پیگیری می‌کنم به خوبی متوجه واقعیت امر می‌شوم.

اگر دشمن می‌توانست این بلندی را اشغال کند، بدون شک ضربه‌ای بزرگ به حزب‌الله وارد شده بود ولی برخلاف ادعای ارتش جنایتکار صهیونیست، نه تنها هیچ رزمنده مقاومت در این منطقه در محاصره قرار نگرفته بود بلکه جنایتکاران متجاوز رژیم از سه طرف زیر آتش قرار گرفته و لاشه متعفن عناصر متجاوز خود را هم نتوانستند به عقب بکشند....

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
تاکید سردار قاآنی روی کشته شدن ۱۰۰ قلاده تروریست یهودی در جنوب لبنان آن هم در چهار روز ‌بسیار مهم است. ما از تلفات سنگین رژیم اطلاع داشتیم و برای شما نوشتم که وقتی تلفات بالا باشد سانسور هم بیشتر می‌شود اما آماری که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به عنوان…
🔴چرا پیام سردار قاآنی مهم است؟!

🔻گزارش کوتاه توضیحی در مورد یام فرمانده نیروی قدس سپاه و اهمیت آن داده‌ام. این پیام بسیار مهم است و حامل نکات دقیق و کلیدی است که در این شرایط بر ارزیابی‌های دشمن اثر می‌گذارد... آره خودتان گزارش را گوش کنید متوجه خواهید شد که به چه مسائل و مواردی پرداخته‌ام... با التماس دعا

🇮🇷@SyrianKhabar
ترامپ با حمله به مخالفانش یعنی دموکرات‌ها و رسانه‌های مخالف که او را بابت شکست در جنگ ا ایران سرزنش می‌کنند گفته: «ما در جنگ پیروز شدیم چون تنگه هرمز را باز کردیم!»

بعد هرچی فکر می‌کنم که چگونه قرار است با چنین ابلهی - که مشخص نیست خودش ابله است یا دیگران را ابله فرض کرده - مذاکره کنیم! بسیاری از رسانه‌ها نیز برای او دست گرفتند که بله ترامپ پیروز شد چرا که تنگی که باز بود را با جنگ بست و بعد به التماس به ایران و دادن امتیاز به صورت محدود باز شد!

جهان پیرامونی ما به شکل عجیبی پر از کمدی‌های تلخ و گزنده‌ای است که آدم نمی‌داند باید با شنیدن و دیدن آنها بخندد یا زهرخند بزند یا گریه کند! فهم و درک این مسائل بسیار پیچیده و سخت نیست خیلی ساده می‌توان با محاسبات کوتاه و اندک عمق فاجعه‌ای را که بشر امروز در آن زندگی می‌کند درک کرد. رهبرانی که روز به روز کوتوله‌تر می‌شوند و ملت‌هایی که ساعت به ساعت از حقیقت به واقعیت فاصله می‌گیرند.

ما در یک دی تلخ و البته تراژدی بی‌پایان از سقوط زندگی می‌کنیم که مشخص نیست پایان آن را کدام حماسه غم انگیز بشری رقم خواهد زد. هرچند ما بر این باوریم که با ظهور منجی، جهان در آن سراشیبی و سقوط و حالت تعادل رسیده و شر می‌تواند خودش را معنا کند و بفهمد که چیست و چرا خلق شده اما انتظار برای ظهور خود پدیده‌ای است که نسل‌ها را در خود فرو برده و شاید ما نیز به عنوان نسل در انتظار چنین سرنوشتی داشته باشیم.

اما وقتی که مدعی ابرقدرتی جهان در انحطاط به سراشیبی سقوط می‌افتد مشخص است آن‌هایی که خودشان را به این مدعی گره زده‌اند چه تکلیفی خواهند داشت.

🆔@SyrianKhabar
جان خودتان هر مزخرفی را که دیدید به عنوان خبر منتشر نکنید! از بس که این اعداد مختلف و مسخره از میزان خسارت‌های آمریکا در جنگ و هزینه‌های وارد شده به وزارت جنگ آمریکا در رسانه‌های فارسی زبان منتشر شد حالم به هم می‌خورد! خودشان هم نمی‌روند یک مطالعه کنند یک حساب و کتاب کنند و یک چرتکه بیندازند که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است!

هر چند نفری که در آمریکا دور هم جمع شده و تیمی شدند تا با نوشتن چند خط مزخرف یک مشت دلار به دست بیاورند، می‌شوند منبع رسانه‌های ایرانی! شما خسارت‌هایی که به پایگاه پنجم دریایی تروریست‌های آمریکایی در جزیره منامه وارد شد را ندیدید؟! می‌دانید آن پایگاه بیش از ۵۰ میلیارد دلار به پول امروز ارزش دارد؟!

یا به عبارت بهتر می‌دانید که اگر قرار باشد همین پایگاه که ایران ۷۰ درصد آن را منهدم کرد از صفر ساخته شود باید ۵۰ میلیارد دلار هزینه شود؟! بعد نمی‌دانم کدام الاغ بازنشسته ارتش تروریستی آمریکا که گرفتار کاسبی هستند از فلان خراب شده می‌نویسد که جنگ با ایران ۴۰ میلیارد دلار برای پنتاگون هزینه داشته است! بیش از ۸۰ میلیارد دلار فقط هواگردهای آمریکا توسط ایران نابود شدند؟! شما می‌نویسید ۴۰ میلیون دلار و هیچ توضیحی هم نمی‌دهید!

من نمی‌دانم کی رسانه‌های ما می‌خواهند الفبای نبرد رسانه و جنگ روایت‌ها را یاد بگیرند و هر مزخرفی را که دشمن منتشر کرد، بازنشر نکنند. ۱۳ پایگاه دشمن آمریکایی در منطقه بیش از ۷۰ درصد منهدم شده است و هر یک از این پایگاه‌ها بین ۲۰ تا ۵۰ میلیارد دلار ارزش داشته‌اند و این به جز ۱۴ پایگاه دیگری است که آنها نیز همه خسارت‌هایی بین ۰ تا ۷۰ درصد دیده‌اند! آن وقت می‌گویید ۴۰ میلیارد دلار؟! آن هم دلار امروز!؟

🆔@Syrianakhabar
Audio
🔲گزارش جنگ شماره ۱۰۴؛ ارتباط جنگ در اوکراین با نبرد آینده ایران و آمریکا

🔘در این گزارش که دو بخش دارد و بخش اول آن توضیحی در مورد برخی مسائل و موارد کانال و محبتی است که برخی از دوستان اینجا و آنجا به بنده دارند و مطالب و نکاتی را مطرح می‌کنند، توضیحاتی دادم که اگر تمایل دارید می‌توانید گوش کنید و اگر هم تمایل ندارید می‌توانید پادکست را از دقیقه ۱۰ به بعد گوش کنید که به اصل موضوع یعنی تحولات شرق اروپا و جنگ روسیه و ناتو می‌پردازد.

🔘همانگونه که مستحضر هستید و اطلاع دارید جنگ در شرق اروپا در حال زبانه کشیدن است و روزانه حملات گسترده و ویرانگری توسط روسیه و ناتو به مواضع طرفین انجام می‌شود که عمده تمرکز این حملات بر روی منابع انرژی و مراکز سوخت قرار دارد. در این گزارش توضیح مفصلی در مورد ارتباط نبرد آینده ایران و آمریکا بر نبرد کنونی و آینده روسیه و ناتو در اوکراین داده‌ام. همانگونه که می‌دانید من همیشه بر این عقیده و باور بوده و هستم که تحولات در غرب آسیا با تحولات در شرق اروپا با یکدیگر نسبت برابر دارند چرا که طرف اصلی هر دو جنگ، یکی هست یعنی آمریکا!

🔘بر همین اساس ضمن برشمردن وضعیت فعلی میدان نبرد و آنچه که در حال روی دادن و رخ نمودن در این میدان است، در نهایت به شما گفته‌ام که نگاه ما به این جنگ چگونه باید باشد و تحولات این منطقه چه تاثیری بر مسیر مذاکرات و نتیجه تحولات منطقه ما خواهد داشت. امیدوارم که این گزارشم مورد توجه و عنایت شما قرار بگیرد. با سپاس از همه محبت‌های شما به ویژه دوستانی که همیشه با نگاهی مهربانانه به کانال اخبار سوریه کمک کرده و به تداوم کار این حقیر به عنوان برادر کوچک‌تر خودشان انگیزه داده‌اند.

🇮🇷@SyrianKhabar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM