This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گاهی اوقات باید شما چیزهایی را ببینید و از آن آگاه باشید که هم برای جهانبینی شما مناسب است و هم میتواند ذهنیت شما را نسبت به تحولاتی که در حال روی دادن است بازتر و هوشیار کند. آنچه در اوکراین میگذرد، یکی از آخرین کثافتکاریهای جریانات قدرت و ثروت است از بیش از دو قرن پیش به واسطه ائتلاف میان جریانهای یهودی و کمپانی هند شرقی شکل گرفت و نخستین کثافتکاری آن را میتوان در اشغال فلسطین دید.
در فلسطین اشغالی اراذل و اوباشی از بیش از ۱۵۰ کشور جهان که خود را هودی میخواندند جمع شدند تا قتل و کشتار و ویرانی را به ارمغان بیاورند. امروز همان جریان قدرت و ثروت در اوکراین دارد این کار را میکند! مقاومت تاریخی روسها در برابر توسعه طلبی و اشغالگری جریانهای یهودی و کارگزاران باقیمانده از کمپانی هند شرقی که امروز در قالب کمپانی بریتیش پترولیوم متبلور شده، باعث خلق شدن چنین صحنههایی شده است.
مزدورانی از دهها کشور جهان با حقوقهای چند هزار دلاری جهت جنگ با روسیه در اوکراین جمع شدهاند اما این گونه به روی همدیگر اسلحه میکشند. در این ویدیو شما شاهد درگیری میان مزدوران برزیلی و کلمبیایی با شبه نظامیان اوکراینی هستید که مشخص نیست به چه دلیل به جان هم افتادهاند. وقتی هدف کثیف و کارگزار نیز جانی باشد، هیچگاه پیروزی به دست نخواهد آمد بلکه کفتارها بر سر میراث نامبارک یکدیگر را میدرند...
🆔@SyrianKhabar
در فلسطین اشغالی اراذل و اوباشی از بیش از ۱۵۰ کشور جهان که خود را هودی میخواندند جمع شدند تا قتل و کشتار و ویرانی را به ارمغان بیاورند. امروز همان جریان قدرت و ثروت در اوکراین دارد این کار را میکند! مقاومت تاریخی روسها در برابر توسعه طلبی و اشغالگری جریانهای یهودی و کارگزاران باقیمانده از کمپانی هند شرقی که امروز در قالب کمپانی بریتیش پترولیوم متبلور شده، باعث خلق شدن چنین صحنههایی شده است.
مزدورانی از دهها کشور جهان با حقوقهای چند هزار دلاری جهت جنگ با روسیه در اوکراین جمع شدهاند اما این گونه به روی همدیگر اسلحه میکشند. در این ویدیو شما شاهد درگیری میان مزدوران برزیلی و کلمبیایی با شبه نظامیان اوکراینی هستید که مشخص نیست به چه دلیل به جان هم افتادهاند. وقتی هدف کثیف و کارگزار نیز جانی باشد، هیچگاه پیروزی به دست نخواهد آمد بلکه کفتارها بر سر میراث نامبارک یکدیگر را میدرند...
🆔@SyrianKhabar
اخبار سوریه
یکی دیگر از نخست وزیرهای انگلیس خبیث و حامی بزرگ جنگها و فتنهها در جهان از سمت خود کنارهگیری کرد.... کیر استارمر در حالی ست وزیری را ترک میکند که در روزهای نخست حضورش در این جایگاه از ایدههای مختلف جنگ علیه ایران و روسیه حمایت کرده بود و مواضع خطرناک…
گفته میشود در خانه شماره ۱۰ گربهای با نام لری زندگی میکند که تا این لحظه ۶ نخست وزیر انگلیس را بدرقه کرده است... انشاءالله هر شش ماه یک نخست وزیر عوض کنند و هیچ وقت روی خوش و زندگی راحت را به چشم نبینند. بگذارید خیلی ساده به شما بگویم که وضعیت اقتصادی در انگلیس به شکلی افتضاح و خراب است که هر رد دیگری هم وارد خانه شماره ۱۰ شود نمیتواند آن را حل و فصل کند.
جنگ افروزی انگلیسیها در طول ربع قرن گذشته و همراهی و همگامی با آمریکاییها از اشغال افغانستان تا حمله به عراق و جنگ علیه لیبی، سوریه، یمن، فتنهگری علیه ایران و مهمتر از همه جنگ افروزی در اوکراین که فکر میکردند باعث خواهد شد تا آنها نیز بال در بال جنایتکاران آمریکایی چیزی دستشان را بگیرد، تنها نتیجهای که برایشان داشت یک اقتصاد نیمه ویران و بدهی گسترده بود که به این سادگی آنها را رها نخواهد کرد.
هر کسی وارد این خراب شده شود به خاطر قرنها نگ افروزی و فتنهگری علیه ملتهای دیگر به نفرین ابدی دچار میشود. استارمر که در طول یک دهه گذشته ششمین نخست وزیریست که خانه شماره ۱۰ به خودش دیده در حالی ینجا را ترک میکند که زخم عمیقی به نام اوکراین که دستگاه اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بر دوش مردم اروپا گذاشت، فعلاً آنها را رها نخواهد کرد...
🆔@SyrianKhabar
جنگ افروزی انگلیسیها در طول ربع قرن گذشته و همراهی و همگامی با آمریکاییها از اشغال افغانستان تا حمله به عراق و جنگ علیه لیبی، سوریه، یمن، فتنهگری علیه ایران و مهمتر از همه جنگ افروزی در اوکراین که فکر میکردند باعث خواهد شد تا آنها نیز بال در بال جنایتکاران آمریکایی چیزی دستشان را بگیرد، تنها نتیجهای که برایشان داشت یک اقتصاد نیمه ویران و بدهی گسترده بود که به این سادگی آنها را رها نخواهد کرد.
هر کسی وارد این خراب شده شود به خاطر قرنها نگ افروزی و فتنهگری علیه ملتهای دیگر به نفرین ابدی دچار میشود. استارمر که در طول یک دهه گذشته ششمین نخست وزیریست که خانه شماره ۱۰ به خودش دیده در حالی ینجا را ترک میکند که زخم عمیقی به نام اوکراین که دستگاه اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بر دوش مردم اروپا گذاشت، فعلاً آنها را رها نخواهد کرد...
🆔@SyrianKhabar
🔳گزارشی که خیرخواهی و حرفهای گری در آن نیست...
➖از آنجایی که مساله هستهای در دور نخست مذاکرات ایران و امریکا در سوئیس جایی نداشته، اعلام خبر بازگشت بازرسان /جاسوسان سازمان بینالمللی انرژی اتمی به ایران بیش از آنکه یک خبر واقعی باشد، به نظر تلاشی از طرف وزیر خزانهداری امریکا است تا بابت عقبنشینیهایی که در برابر ایران کردهاند، بتوانند افکار عمومی امریکا و حامیان ترامپ را راضی نگه دارد.
➖از اینکه میبینم رسانههای داخلی پیش از تایید یا رد یک خبر توسط مسوولان ایرانی، به ویژه هیات مذاکره کننده آن را پوشش میدهند چیزی جز تاسف نمیتوان ابراز داشت. حجم سیاسیکاری و بازیهای اشتباهی که افکار عمومی و مردم را هدف قرار داده خیلی زیاده شده و نتایج خیلی بدی هم به همراه خواهد داشت. یک حرفی وزیر خزانهداری امریکا مطرح کرده که بر پایه تفاهمنامه 14 بندی و دستور کار مذاکرات درست نیست، چگونه است که خبرگزاری داخلی ما آن را تایید میکند و بعد خودش هم مینویسد که مسوولان ایرانی هنوز در مورد آن واکنش نشان ندادهاند؟
➖این شکل خبرنویسی به هیچ عنوان اخلاقی نیست، اگر خبرگزاری تسنیم به تیم مذاکرهکننده و افراد حاضر در آن دسترسی ندارد فکر نکنید که یکی مثل بنده دسترسی دارم. مطمئن هستم که دسترسی بالایی هم دارند اما تصمیم گرفتند سوال نکنند، بنویسند تا بعد چه شود... این شکل کار کردن خبر جز برای دو قطبی کردن جامعه هیچ نتیجهای ندارد.
➖بنده هم مخالف 100درصد بازگشت جاسوسان انتر آرژانتینی به ایران هستم و همه ایرانیها هم مخالف هستند؛ اینکه کسی فکر کند تیم مذاکره کننده این را نمیداند هم اشتباه است. کلا این خبر از روی خیرخواهی نوشته نشده است! بعد از 25 سال کار رسانهای که بدون شک از نویسنده این خبر و حتی دبیرسرویس و بسیاری از خبرنگاران تسنیم بیشتر است، این را میگویم...
🇮🇷@SyrianKhabar
➖از آنجایی که مساله هستهای در دور نخست مذاکرات ایران و امریکا در سوئیس جایی نداشته، اعلام خبر بازگشت بازرسان /جاسوسان سازمان بینالمللی انرژی اتمی به ایران بیش از آنکه یک خبر واقعی باشد، به نظر تلاشی از طرف وزیر خزانهداری امریکا است تا بابت عقبنشینیهایی که در برابر ایران کردهاند، بتوانند افکار عمومی امریکا و حامیان ترامپ را راضی نگه دارد.
➖از اینکه میبینم رسانههای داخلی پیش از تایید یا رد یک خبر توسط مسوولان ایرانی، به ویژه هیات مذاکره کننده آن را پوشش میدهند چیزی جز تاسف نمیتوان ابراز داشت. حجم سیاسیکاری و بازیهای اشتباهی که افکار عمومی و مردم را هدف قرار داده خیلی زیاده شده و نتایج خیلی بدی هم به همراه خواهد داشت. یک حرفی وزیر خزانهداری امریکا مطرح کرده که بر پایه تفاهمنامه 14 بندی و دستور کار مذاکرات درست نیست، چگونه است که خبرگزاری داخلی ما آن را تایید میکند و بعد خودش هم مینویسد که مسوولان ایرانی هنوز در مورد آن واکنش نشان ندادهاند؟
➖این شکل خبرنویسی به هیچ عنوان اخلاقی نیست، اگر خبرگزاری تسنیم به تیم مذاکرهکننده و افراد حاضر در آن دسترسی ندارد فکر نکنید که یکی مثل بنده دسترسی دارم. مطمئن هستم که دسترسی بالایی هم دارند اما تصمیم گرفتند سوال نکنند، بنویسند تا بعد چه شود... این شکل کار کردن خبر جز برای دو قطبی کردن جامعه هیچ نتیجهای ندارد.
➖بنده هم مخالف 100درصد بازگشت جاسوسان انتر آرژانتینی به ایران هستم و همه ایرانیها هم مخالف هستند؛ اینکه کسی فکر کند تیم مذاکره کننده این را نمیداند هم اشتباه است. کلا این خبر از روی خیرخواهی نوشته نشده است! بعد از 25 سال کار رسانهای که بدون شک از نویسنده این خبر و حتی دبیرسرویس و بسیاری از خبرنگاران تسنیم بیشتر است، این را میگویم...
🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
🔳گزارشی که خیرخواهی و حرفهای گری در آن نیست... ➖از آنجایی که مساله هستهای در دور نخست مذاکرات ایران و امریکا در سوئیس جایی نداشته، اعلام خبر بازگشت بازرسان /جاسوسان سازمان بینالمللی انرژی اتمی به ایران بیش از آنکه یک خبر واقعی باشد، به نظر تلاشی از طرف…
وقتی میگویم در خبر خبرگزاری تسنیم صداقت و دلسوزی وجود ندارد و حتی اخلاق حرفهای رعایت نشده است، به همین دلیل است. الان یکی از دوستان از اکانت انگلیسی خبرگزاری تسنیم این توییت را برایم فرستاد که به نقل از سخنگوی وزارت خارجه اخبار مربوط به اجازه دادن به ورود بازرسان ﷼ جاسوسان سازمان بینالمللی را تکذیب کرده است؟!
نوشتم که ۲۵ سال کار خبری نوشتن صدها هزار گزارش و تحلیل و مصاحبه تجربهای برای من به ارمغان آورده که میدانم چه خبری میتواند درست باشد و چه خبری اشتباه! به ساعت انتشار خبر در توییتر تسنیم و ساعت انتشار خبر در سایت فارسی این خبرگزاری دقت کنید؟! من نمیخواهم قضاوت کنم که میدانستند این خبر دروغ است یا نه و قضاوت را فقط بر عهده شما میگذارم!
ما قرار است چه چیزی را ثابت کنیم؟! قرار است چه چیزی را به مردم بگوییم و چه چیزی را به عنوان راست و چه چیزی را به عنوان دروغ تحویل آنها بدهیم؟! آیا فکر نمیکنیم که مردم عقل و شعور دارند مخاطب میفهمد و درک میکنه تو پیگیری میکند؟! این موارد را که میبینم از خودم به عنوان یک خبرنگار بدم میآید؛ از خودم به عنوان کسی که بیش از نصف عمرش را صرف نوشتن خبرو تحلیل کرده حالم به هم میخورد و نمیدانم آنهایی که چنین کاری میکنند چه قضاوتی در مورد خودشان میکنند و آیا آن دنیا را نمیبینند؟!
آیا فکر نمیکنند که خداوند کریم و رحیم ناظر بر اعمال ما و حاضر بر افکار ما است؟!
🇮🇷@SyrianKhabar
نوشتم که ۲۵ سال کار خبری نوشتن صدها هزار گزارش و تحلیل و مصاحبه تجربهای برای من به ارمغان آورده که میدانم چه خبری میتواند درست باشد و چه خبری اشتباه! به ساعت انتشار خبر در توییتر تسنیم و ساعت انتشار خبر در سایت فارسی این خبرگزاری دقت کنید؟! من نمیخواهم قضاوت کنم که میدانستند این خبر دروغ است یا نه و قضاوت را فقط بر عهده شما میگذارم!
ما قرار است چه چیزی را ثابت کنیم؟! قرار است چه چیزی را به مردم بگوییم و چه چیزی را به عنوان راست و چه چیزی را به عنوان دروغ تحویل آنها بدهیم؟! آیا فکر نمیکنیم که مردم عقل و شعور دارند مخاطب میفهمد و درک میکنه تو پیگیری میکند؟! این موارد را که میبینم از خودم به عنوان یک خبرنگار بدم میآید؛ از خودم به عنوان کسی که بیش از نصف عمرش را صرف نوشتن خبرو تحلیل کرده حالم به هم میخورد و نمیدانم آنهایی که چنین کاری میکنند چه قضاوتی در مورد خودشان میکنند و آیا آن دنیا را نمیبینند؟!
آیا فکر نمیکنند که خداوند کریم و رحیم ناظر بر اعمال ما و حاضر بر افکار ما است؟!
🇮🇷@SyrianKhabar
قالیباف و عراقچی هنوز به تهران نرسیده راهی سفر عمان شدند و قرار است پزشکیان هم فردا به همراه یک هیات بلندپایه راهی پاکستان شود. تصمیمات در عالیترین سطوح نظام برای توسعه روابط منطقهای و ایجاد شبکههای جدید انتقال کالا در دست اجرا است. ایران قرار است یکی از بنادر عمان را با سرعت توسعه دهد و از طرف دیگر پاکستانیها هم قرار است بندر قاسم را هر چه سریعتر در کلاس یک بندر قابل توجه ارتقا دهند. رویدادهایی که در سطح منطقه در جریان است، پیچیده و برای بسیاری باید جالب باشد. تحولات را باید به شکل دقیق و از نزدیک پیگیری کرد.
🇮🇷@SyrianKhabar
🇮🇷@SyrianKhabar
🔴برگزاری نشست امنیتی ایران با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس
🔻قرار است پس از مذاکرات ایران با امریکا، نشست امنیتی میان ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برگزار شود. نخست وزیر و معاون وزیر خارجه قطر که در گفتوگوی تفصیلی با شبکه الجزیره این خبر را اعلام کرده با تاکید بر حمایت از چنین مذاکراتی و ضرورت آن، از واژه «شورای همکاری خلیج فارس» استفاده کرده که خنده دار است. این شورای همکاری دیگر وجود ندارد، این شورا از همان ابتدای تشکیل ابتر به دنیا آمد، ناقص بود و همین نقص هم باعث شد هیچ وقت قابل تکیه نباشد.
🔻برگزاری چنین نشستی، یعنی تصمیمات آن در سطوح بالا و با مشورت این شیخکها با ارباب آمریکایی گرفته شده است. وقتی امریکا چنین اجازهای میدهد معنی مهمی دارد؛ معنای آن درک یک اصل مهم در واشنگتن است که نمیتواند چتر امنیتی را برای این کشورکها تدارک ببیند، این حکومتها که از زمان تشکیل وابسته بودهاند، اختیاری از طرف خود نداشتهاند حالا باید تصمیمات سختی بگیرند. در مورد ابعاد این تصمیم و مسائل و موارد مترتب بر آن انشاءالله حتما بیشتر حرف خواهیم زد... این خبر یعنی پذیرش حقایق جدید در سطح منطقه توسط امریکا و این حکومتهای مزدور.
🇮🇷@SyrianKhabr
🔻قرار است پس از مذاکرات ایران با امریکا، نشست امنیتی میان ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برگزار شود. نخست وزیر و معاون وزیر خارجه قطر که در گفتوگوی تفصیلی با شبکه الجزیره این خبر را اعلام کرده با تاکید بر حمایت از چنین مذاکراتی و ضرورت آن، از واژه «شورای همکاری خلیج فارس» استفاده کرده که خنده دار است. این شورای همکاری دیگر وجود ندارد، این شورا از همان ابتدای تشکیل ابتر به دنیا آمد، ناقص بود و همین نقص هم باعث شد هیچ وقت قابل تکیه نباشد.
🔻برگزاری چنین نشستی، یعنی تصمیمات آن در سطوح بالا و با مشورت این شیخکها با ارباب آمریکایی گرفته شده است. وقتی امریکا چنین اجازهای میدهد معنی مهمی دارد؛ معنای آن درک یک اصل مهم در واشنگتن است که نمیتواند چتر امنیتی را برای این کشورکها تدارک ببیند، این حکومتها که از زمان تشکیل وابسته بودهاند، اختیاری از طرف خود نداشتهاند حالا باید تصمیمات سختی بگیرند. در مورد ابعاد این تصمیم و مسائل و موارد مترتب بر آن انشاءالله حتما بیشتر حرف خواهیم زد... این خبر یعنی پذیرش حقایق جدید در سطح منطقه توسط امریکا و این حکومتهای مزدور.
🇮🇷@SyrianKhabr
https://www.tasnimnews.ir/fa/media/1405/04/01/3623752
انتقادی از تسنیم کردم، اما این گفتوگوی آقای اسداللهی در مورد وضعیت مقاومت لبنان با این خبرگزاری را حتما ببینید، اطلاعات خوبی ارائه میدهد. کار خوب را باید دید، اشتباه را هم باید گفت و اینها منافی هم نیستند.
@SyrianKhabar
انتقادی از تسنیم کردم، اما این گفتوگوی آقای اسداللهی در مورد وضعیت مقاومت لبنان با این خبرگزاری را حتما ببینید، اطلاعات خوبی ارائه میدهد. کار خوب را باید دید، اشتباه را هم باید گفت و اینها منافی هم نیستند.
@SyrianKhabar
✴️درخواست مهم از فرماندهی محترم کل قوا
🔸در حالی که نیروهای مسلح در حالت آماده باش کامل قرار دارند و همه چیز در وضعیت عملیاتی است از فرماندهی محترم کل قوا به عنوان فردی که به درد دل بسیاری از رزمندگان گوش میدهد از نزدیک با آنها در ارتباط است و مشکلات و نارساییهای آنها را میداند درخواست دارم که فرامین اجرایی را صادر و دستور دهند تا نتایج بررسیها به عرض آن مقام محترم برسد.
🔸در طول یک سال گذشته روزهای بسیار سختی بر نیروهای مسلح به ویژه بخشهای عملیاتی گذشت و اکثریت نیروها بر اساس تکلیف الهی و وظیفه ملی و دینی خود در میدان ایستاده، جانفشانی کرده و با شکست دشمن طبق هدایتهای فرمانده و رهبر شهید به سرافرازی ایران عزیز کمک کردند. این نیروها که از جان گذشته و چنین موفقیتی را برای ایران عزیز ثبت کردهاند نیازمند توجه هستند.
🔸هر چند اطلاع دارم که بر اساس تجربیات هر دو نبرد و تحولات پیرامونی آن فرماندهی محترم کل قوا حسب گزارشات دریافتی دستوراتی برای اصلاح سازمانی نیروهای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر کردهاند، اما حقایقی وجود دارد که چشمپوشی از آن میتواند تبعات سنگینی در پی داشته باشد، باید دستور فرمایید تا یک بازرسی کامل و همه جانیه از همه یگانها به عمل بیاید.
🔸در واقع، باید بازرسی بدون حضور فرماندهان ارشد یگانهای ستادی و عملیاتی از نیروهای رزمنده تا کادرهای مختلف باید به شکلی عمل بیاید که هیچ کس نتواند در کلیت نتایج دست برده و آن را دچار ایراد کند. بنده اطلاع دارم که بودهاند افرادی که به هر طریق در جایگاه فرماندهی قرار گرفته اما بیش از آنکه فرمانده باشند «درمانده» بوده و به جای آنکه یار باشند، «بار» بوده و مشکلاتی را ایجاد کردهاند.
🔸باید پرسشنامههایی تهیه شده و از طریق دفتر بازرسی فرماندهی محترم کل قوا به همه یگانهای نیروهای مسلح به شکل حضوری ارسال و نقطهنظرات رزمندگان در همه سطوح گرفته شود. اینکه رزمندهای که این روزها در بدترین وضعیت در استانهای جنوبی و در خط مقدم نبرد با بدترین شرایط در آمادهباش حاضر است اما باید بابت اقدامات فرماندهی ناتوان خود زجر بکشد، اصلا درست نیست.
🔸متاسفانه خبرهای در دست است که در برخی از مناطق و یگانها برخی از فرماندهان به جای حل مشکلات، خود به مشکل مضاعفی برای رزمندگان تبدیل شده و برخی نیز با تصمیمات اشتباه عملیاتی جان نیروها را به خطر انداختهاند. خواهشمند است که این موارد را دستور فرمایید تا بازرس محترم با در نظر داشتن خداوند و خون شهدا و امام شهید به شکل دقیق انجام دهد.
🔸باید نه تنها یک پالایش جدی در سطج فرماندهان در همه نیروهای نظامی کشور صورت بگیرد، بلکه باید آنهایی که ناتوان بوده برکنار و افراد توانمند، شجاع، مدیر و مدبر را به جای آنها منصوب کرد. با توجه به تداوم نبرد با دشمن در آینده نزدیک این بررسی و تغییرات میتواند کمک فراوانی به نیروها برای ماندن در میدان نبرد و مقاومت در برابر دشمن کند.
🔸متاسفانه در برخی از یگانها شاهد اجحاف به نیروهای رزمنده، فشارهای روحی و روانی، توبیخهای بیخود و بیجهت و.... مشاهده میشود و آن هم توسط فرماندهانی که خود نقشی در میدان نبرد نداشته و صرفاً به دلیل درجه یا جایگاه توانستهاند موقعیت خود را حفظ کنند. رزمندگان و فرماندهان شجاع و قابل، سرمایههایی هستند که باید قدرت آن را دانست.
🔸این نوشته را بر مبنای هفتهها ارتباط، شنیدن درد دلها و گوش دادن به مشکلات آنها مینویسم؛ قاعدتا کسی از من نخواسته تا این مطلب را منتشر کنم اما واضح است که به عنوان کسی که از نزدیک با این بچهها ارتباط داشته و مشکلات عجیب معیشتی و زندگی آنها را میبینم ناراحت شده و وظیفه خود میدانم تا گوشهای از مشکلات آن را به اطلاع فرماندهی محترم کل قوا برسانم.
🔸واضح است که دستورات و اوامر صادره و تاکید بر اجرایی شدن و در نهایت اعمال قانون و دلجویی از نیروهای رزمنده و برکشیدن افراد لایق و مجرب به جای اندک فرماندهان توصیهای و سفارشی که بسیاری از چنین درماندههایی در دوره جنگ ترک خدمت کرده و سر پست خود حاضر نشدند ما را در دور بعد نبرد کمک خواهد کرد و دعای خیر این رزمندگان و نیروهای پرتلاش و مخلص را در پی خواهد داشت.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔸در حالی که نیروهای مسلح در حالت آماده باش کامل قرار دارند و همه چیز در وضعیت عملیاتی است از فرماندهی محترم کل قوا به عنوان فردی که به درد دل بسیاری از رزمندگان گوش میدهد از نزدیک با آنها در ارتباط است و مشکلات و نارساییهای آنها را میداند درخواست دارم که فرامین اجرایی را صادر و دستور دهند تا نتایج بررسیها به عرض آن مقام محترم برسد.
🔸در طول یک سال گذشته روزهای بسیار سختی بر نیروهای مسلح به ویژه بخشهای عملیاتی گذشت و اکثریت نیروها بر اساس تکلیف الهی و وظیفه ملی و دینی خود در میدان ایستاده، جانفشانی کرده و با شکست دشمن طبق هدایتهای فرمانده و رهبر شهید به سرافرازی ایران عزیز کمک کردند. این نیروها که از جان گذشته و چنین موفقیتی را برای ایران عزیز ثبت کردهاند نیازمند توجه هستند.
🔸هر چند اطلاع دارم که بر اساس تجربیات هر دو نبرد و تحولات پیرامونی آن فرماندهی محترم کل قوا حسب گزارشات دریافتی دستوراتی برای اصلاح سازمانی نیروهای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر کردهاند، اما حقایقی وجود دارد که چشمپوشی از آن میتواند تبعات سنگینی در پی داشته باشد، باید دستور فرمایید تا یک بازرسی کامل و همه جانیه از همه یگانها به عمل بیاید.
🔸در واقع، باید بازرسی بدون حضور فرماندهان ارشد یگانهای ستادی و عملیاتی از نیروهای رزمنده تا کادرهای مختلف باید به شکلی عمل بیاید که هیچ کس نتواند در کلیت نتایج دست برده و آن را دچار ایراد کند. بنده اطلاع دارم که بودهاند افرادی که به هر طریق در جایگاه فرماندهی قرار گرفته اما بیش از آنکه فرمانده باشند «درمانده» بوده و به جای آنکه یار باشند، «بار» بوده و مشکلاتی را ایجاد کردهاند.
🔸باید پرسشنامههایی تهیه شده و از طریق دفتر بازرسی فرماندهی محترم کل قوا به همه یگانهای نیروهای مسلح به شکل حضوری ارسال و نقطهنظرات رزمندگان در همه سطوح گرفته شود. اینکه رزمندهای که این روزها در بدترین وضعیت در استانهای جنوبی و در خط مقدم نبرد با بدترین شرایط در آمادهباش حاضر است اما باید بابت اقدامات فرماندهی ناتوان خود زجر بکشد، اصلا درست نیست.
🔸متاسفانه خبرهای در دست است که در برخی از مناطق و یگانها برخی از فرماندهان به جای حل مشکلات، خود به مشکل مضاعفی برای رزمندگان تبدیل شده و برخی نیز با تصمیمات اشتباه عملیاتی جان نیروها را به خطر انداختهاند. خواهشمند است که این موارد را دستور فرمایید تا بازرس محترم با در نظر داشتن خداوند و خون شهدا و امام شهید به شکل دقیق انجام دهد.
🔸باید نه تنها یک پالایش جدی در سطج فرماندهان در همه نیروهای نظامی کشور صورت بگیرد، بلکه باید آنهایی که ناتوان بوده برکنار و افراد توانمند، شجاع، مدیر و مدبر را به جای آنها منصوب کرد. با توجه به تداوم نبرد با دشمن در آینده نزدیک این بررسی و تغییرات میتواند کمک فراوانی به نیروها برای ماندن در میدان نبرد و مقاومت در برابر دشمن کند.
🔸متاسفانه در برخی از یگانها شاهد اجحاف به نیروهای رزمنده، فشارهای روحی و روانی، توبیخهای بیخود و بیجهت و.... مشاهده میشود و آن هم توسط فرماندهانی که خود نقشی در میدان نبرد نداشته و صرفاً به دلیل درجه یا جایگاه توانستهاند موقعیت خود را حفظ کنند. رزمندگان و فرماندهان شجاع و قابل، سرمایههایی هستند که باید قدرت آن را دانست.
🔸این نوشته را بر مبنای هفتهها ارتباط، شنیدن درد دلها و گوش دادن به مشکلات آنها مینویسم؛ قاعدتا کسی از من نخواسته تا این مطلب را منتشر کنم اما واضح است که به عنوان کسی که از نزدیک با این بچهها ارتباط داشته و مشکلات عجیب معیشتی و زندگی آنها را میبینم ناراحت شده و وظیفه خود میدانم تا گوشهای از مشکلات آن را به اطلاع فرماندهی محترم کل قوا برسانم.
🔸واضح است که دستورات و اوامر صادره و تاکید بر اجرایی شدن و در نهایت اعمال قانون و دلجویی از نیروهای رزمنده و برکشیدن افراد لایق و مجرب به جای اندک فرماندهان توصیهای و سفارشی که بسیاری از چنین درماندههایی در دوره جنگ ترک خدمت کرده و سر پست خود حاضر نشدند ما را در دور بعد نبرد کمک خواهد کرد و دعای خیر این رزمندگان و نیروهای پرتلاش و مخلص را در پی خواهد داشت.
🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️چرا امریکا راهبرد عدم مداخله را کنار گذاشت؟
▪️دو سال پیش یک تحلیل بسیار مهمی داشتم مبنی بر تقسیم کار امریکا در مناطق مختلف جهان از طریق ایجاد ساز و کارهای امنیتی-اقتصادی و نظامی که بر مبنای آن در اروپا، غرب آسیا و شرق قاره کهن امریکا خود به صورت مستقیم وارد جنگ نخواهد شد بلکه ناتو در اوکراین، رژیم صهیونی در غرب آسیا و ائتلاف موسوم به آکوس و کواد در شرق آسیا عمل خواهند کرد. اما مساله مهم این است که چه شد که امریکا به ناگهان این سیاست را کنار گذاشت و به شکل مستقیم وارد نبرد با ایران و متحدانش شد؟ چه مسائلی پیش آمد و چه موضوعاتی در این زمینه مطرح شد؟
▪️این سوال بسیار مهم مطرح میشود که آیا امریکا سیاست عدم مداخله مستقیم را کنار گذاشته؟ آیا امریکا دیگر توان ادامه مسیر را به شکل گذشته ندارد؟ چه مسائل و مواردی باعث شد که امریکا خود وارد جنگ شده و به این شکل راهبردی را که سالها برای اجرای آن سرمایهگذاری شده بود، کنار بگذارد؟ تبعات این تصمیم اشتباه چیست؟ این واقعیت که امریکا قرار بود پشتیبان هر سه جبهه باشد را پیش از این توضیح دادم، حالا توضیح میدهم که روایتها از چه قرار خواهد بود و عواملی که باعث تغییر رویکرد امریکا شد چه بود و چه آیندهای را رقم زد.....
🆔@SyrianKhabar
▪️دو سال پیش یک تحلیل بسیار مهمی داشتم مبنی بر تقسیم کار امریکا در مناطق مختلف جهان از طریق ایجاد ساز و کارهای امنیتی-اقتصادی و نظامی که بر مبنای آن در اروپا، غرب آسیا و شرق قاره کهن امریکا خود به صورت مستقیم وارد جنگ نخواهد شد بلکه ناتو در اوکراین، رژیم صهیونی در غرب آسیا و ائتلاف موسوم به آکوس و کواد در شرق آسیا عمل خواهند کرد. اما مساله مهم این است که چه شد که امریکا به ناگهان این سیاست را کنار گذاشت و به شکل مستقیم وارد نبرد با ایران و متحدانش شد؟ چه مسائلی پیش آمد و چه موضوعاتی در این زمینه مطرح شد؟
▪️این سوال بسیار مهم مطرح میشود که آیا امریکا سیاست عدم مداخله مستقیم را کنار گذاشته؟ آیا امریکا دیگر توان ادامه مسیر را به شکل گذشته ندارد؟ چه مسائل و مواردی باعث شد که امریکا خود وارد جنگ شده و به این شکل راهبردی را که سالها برای اجرای آن سرمایهگذاری شده بود، کنار بگذارد؟ تبعات این تصمیم اشتباه چیست؟ این واقعیت که امریکا قرار بود پشتیبان هر سه جبهه باشد را پیش از این توضیح دادم، حالا توضیح میدهم که روایتها از چه قرار خواهد بود و عواملی که باعث تغییر رویکرد امریکا شد چه بود و چه آیندهای را رقم زد.....
🆔@SyrianKhabar
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً
در میان مؤمنان مردانى هستند که بر سر عهدى که با خدا بستند صادقانه ایستاده اند; بعضى پیمان خود را به آخر بردند(ودرراه اوشربت شهادت نوشیدند)، و بعضى دیگر در انتظارند; و هیچ گونه تغییرى در پیمان خود ندادند... (احزاب/33)
بروید و شأن نزول این آیه را که پس از نبرد بدر بر نبی اکرم (ص) نازل شد را بخوانید تا بدانید که حضرت دوست در مورد آنهایی که بر عهدشان وفا میکنند چه وعدهای داده است...
🇮🇷 @SyrianKhabar
در میان مؤمنان مردانى هستند که بر سر عهدى که با خدا بستند صادقانه ایستاده اند; بعضى پیمان خود را به آخر بردند(ودرراه اوشربت شهادت نوشیدند)، و بعضى دیگر در انتظارند; و هیچ گونه تغییرى در پیمان خود ندادند... (احزاب/33)
بروید و شأن نزول این آیه را که پس از نبرد بدر بر نبی اکرم (ص) نازل شد را بخوانید تا بدانید که حضرت دوست در مورد آنهایی که بر عهدشان وفا میکنند چه وعدهای داده است...
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from اخبار رهبر شهید انقلاب 🇮🇷
🔍 متن کامل را از اینجا بخوانید👇
farsi.khamenei.ir/others-report?id=63066
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
شهید-محمدسعید-ایزدی(حاج-رمضان).jpg
3 MB
سَلَامٌ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ ۚ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ
[و خطاب به آنان گويند] درود بر شما به خاطر آنكه شكيبايى نموديد، پس[اكنون ببينيد كه] فرجامِ اين سراى چه نيكوست... (رعد / 24)
🇮🇷@SyrianKhabar
[و خطاب به آنان گويند] درود بر شما به خاطر آنكه شكيبايى نموديد، پس[اكنون ببينيد كه] فرجامِ اين سراى چه نيكوست... (رعد / 24)
🇮🇷@SyrianKhabar
🔵باز هم دروغگویی ترامپ در مورد تنگه هرمز
🔹ترامپ میگوید تنگه هرمز باز است و رفت و آمد در آن به صورت کامل جریان دارد! ترامپ بهتر از همه میداند که رفت و آمد در تنگه هرمز هنوز هم کنترل شده و بسیار محدود است؛ تقریبا در ۴۸ ساعت گذشته تمام کشتیهایی که از این تنگه وارد خلیج فارس شده و از آن با اقیانوس هند رفتهاند، متعلق به ایران بودهاند. اما نکته بسیار مهمی که اینجا وجود دارد و جالب است برای شما بگویم اظهار نظر معاون ترامپ در مورد عبور ۹۰ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز در طول روزهای گذشته بوده است!
🔹بدانید که تقریباً نیمی از این نفت متعلق به کشورمان بود و با وجود اعلام مدیرعامل شرکت ملی نفت مبنی بر صادرات ۳۵ میلیون بشکه نفت در طول روزهای گذشته، اما منابع دیگری این عدد را بیشتر و نزدیک به ۵۰ میلیون بشکه میدانند و تاکید دارند که به همین میزان هم فت در نفتکشها و دیگر مخازن جهت صادرات ذخیره شده و به محض خریداری توسط مشتریها، صادر خواهد شد.
🔹ترامپ میداند که تنگه هرمز به شدت کنترل شده و باز نیست اما برای اینکه به زعم خودش بازار نفت را کنترل و از جهش ماروپلهای قیمتها جلوگیری کند چنین حرفی را میزند. اما باز هم جهت اطلاع شما باید بگویم که به دلیل اینکه نفت به اندازه کافی در بازارهای جهانی وجود ندارد، قیمتها بالای ۱۱۰ به ازای هر بشکه فروخته میشود. حالا سعی خواهم کرد در گزارشی کوتاه در مورد وضعیت بازار نفت و انرژی نکاتی را خدمت شما بگویم تا بدانید که هنوز روزهای سیاه طلای سیاه فرا نرسیده است.
🔹این را بدانید که وضعیت بازار انرژی در جهان بسیار پیچیده و مبهم است و نه تنها تولید کنندگان و صادرکنندگان مطرح نفت که بخش عمدهای از عرضه جهانی را تامین میکنند هنوز نتوانستهاند حتی ۱۰ درصد از ظرفیت پیش از جنگ خود را بازسازی کنند، سلسله عوامل مختلفی که در طول ماههای گذشته جریان داشته ازار انرژی را به شکل شکنندهای دچار بحران کرده است. ترامپ به خوبی میداند که هر ماجراجویی جدیدی در خلیج فارس میتواند بحران را عمیقتر کرده و اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهان را به شدت دچار مشکل کند.
🇮🇷@SyrianKhabar
🔹ترامپ میگوید تنگه هرمز باز است و رفت و آمد در آن به صورت کامل جریان دارد! ترامپ بهتر از همه میداند که رفت و آمد در تنگه هرمز هنوز هم کنترل شده و بسیار محدود است؛ تقریبا در ۴۸ ساعت گذشته تمام کشتیهایی که از این تنگه وارد خلیج فارس شده و از آن با اقیانوس هند رفتهاند، متعلق به ایران بودهاند. اما نکته بسیار مهمی که اینجا وجود دارد و جالب است برای شما بگویم اظهار نظر معاون ترامپ در مورد عبور ۹۰ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز در طول روزهای گذشته بوده است!
🔹بدانید که تقریباً نیمی از این نفت متعلق به کشورمان بود و با وجود اعلام مدیرعامل شرکت ملی نفت مبنی بر صادرات ۳۵ میلیون بشکه نفت در طول روزهای گذشته، اما منابع دیگری این عدد را بیشتر و نزدیک به ۵۰ میلیون بشکه میدانند و تاکید دارند که به همین میزان هم فت در نفتکشها و دیگر مخازن جهت صادرات ذخیره شده و به محض خریداری توسط مشتریها، صادر خواهد شد.
🔹ترامپ میداند که تنگه هرمز به شدت کنترل شده و باز نیست اما برای اینکه به زعم خودش بازار نفت را کنترل و از جهش ماروپلهای قیمتها جلوگیری کند چنین حرفی را میزند. اما باز هم جهت اطلاع شما باید بگویم که به دلیل اینکه نفت به اندازه کافی در بازارهای جهانی وجود ندارد، قیمتها بالای ۱۱۰ به ازای هر بشکه فروخته میشود. حالا سعی خواهم کرد در گزارشی کوتاه در مورد وضعیت بازار نفت و انرژی نکاتی را خدمت شما بگویم تا بدانید که هنوز روزهای سیاه طلای سیاه فرا نرسیده است.
🔹این را بدانید که وضعیت بازار انرژی در جهان بسیار پیچیده و مبهم است و نه تنها تولید کنندگان و صادرکنندگان مطرح نفت که بخش عمدهای از عرضه جهانی را تامین میکنند هنوز نتوانستهاند حتی ۱۰ درصد از ظرفیت پیش از جنگ خود را بازسازی کنند، سلسله عوامل مختلفی که در طول ماههای گذشته جریان داشته ازار انرژی را به شکل شکنندهای دچار بحران کرده است. ترامپ به خوبی میداند که هر ماجراجویی جدیدی در خلیج فارس میتواند بحران را عمیقتر کرده و اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهان را به شدت دچار مشکل کند.
🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بازگشت سوخترسانهای امریکایی به پایگاه هوایی العدید در قطر پیام روشن امریکا به ایران است که فعلا خیال تجاوز ندارد!! (فکر کردهاند که ایرانیها سادهلوح، به دروغها و وعدههای آنها اعتماد دارند!) این سوخترسانها از پایگاه هوایی اللد/ بنگوریون در اراضی اشغالی به این پایگاه منتقل شدهاند.
دیدم برخی گفتهاند که این اقدام امریکاییها پیامی به طرف ایرانی است که نمیخواهند منطقه را ترک کنند! آنها ناچار به ترک منطقه ما خواهند بود. گامهایی که برداشته شده مقدمه رویدادهای بزرگی است که آینده را مشخص خواهد کرد. العدید به گونهای هدف قرار گرفته که دیگر توان عملیاتی چندانی ندارد.
نیروگاه برق پایگاه در کنار اتاق عملیات، پناهگاههای زیرزمینی، شلترها و تاسیسات مهم پشتیبانی همه در حملات حسابشده موشکی و پهپادی ایران و متحدانش به شکل قابل توجهی منهدم شده است. در واقع، امروز این پایگاه توان پشتیبانی از این سوخترسانها را ندارد و در هر نبردی در آینده مثل آب خوردن منهدم خواهند شد.
🇮🇷@SyrianKhabar
دیدم برخی گفتهاند که این اقدام امریکاییها پیامی به طرف ایرانی است که نمیخواهند منطقه را ترک کنند! آنها ناچار به ترک منطقه ما خواهند بود. گامهایی که برداشته شده مقدمه رویدادهای بزرگی است که آینده را مشخص خواهد کرد. العدید به گونهای هدف قرار گرفته که دیگر توان عملیاتی چندانی ندارد.
نیروگاه برق پایگاه در کنار اتاق عملیات، پناهگاههای زیرزمینی، شلترها و تاسیسات مهم پشتیبانی همه در حملات حسابشده موشکی و پهپادی ایران و متحدانش به شکل قابل توجهی منهدم شده است. در واقع، امروز این پایگاه توان پشتیبانی از این سوخترسانها را ندارد و در هر نبردی در آینده مثل آب خوردن منهدم خواهند شد.
🇮🇷@SyrianKhabar
کلی مطلب در مورد این حمله نوشتم و پاک شد! واقعا دیگر حوصله ندارم آن همه را بنویسم...
اما خلاصه آن این است: در طول نبرد میهنی سوم مقاومت اسلامی لبنان دوربردترین شلیک موشکی خود علیه رژیم را با یک تیر موشک کروز قدس انجام داد و هدف پالایشگاه رژیم در بندر اسدود بود. پس از چند ماه و اعمال سانسور شدید رژیم حالا مشخص شده که آنچه آنها در مورد رهگیری این موشک ادعا کردهاند مثل همیشه دروغی بیشه نبوده است... موشک با دقت به هدف خود که مخازن ذخیره سوخت جت در این پالایشگاه بود اصابت و آن را نابود کرده است!
دقت کنید که رینگ پدافندیه این منطقه به دلیل وجود تاسیسات راهبردی رژیم یعنی کارخانجات رافائل و البیت سیستم و همچنین تاسیسات نفتی و گازی بسیار قوی بود اما حالا مشخص شده که در واقع آنجا هیچ رینگ پدافندی نداشته و باید منتظر تصاویر بیشتر از انهدامهای گستردهتر باشیم...
البته خیلی هم خلاصه نشد...
🇮🇷@SyrianKhabar
اما خلاصه آن این است: در طول نبرد میهنی سوم مقاومت اسلامی لبنان دوربردترین شلیک موشکی خود علیه رژیم را با یک تیر موشک کروز قدس انجام داد و هدف پالایشگاه رژیم در بندر اسدود بود. پس از چند ماه و اعمال سانسور شدید رژیم حالا مشخص شده که آنچه آنها در مورد رهگیری این موشک ادعا کردهاند مثل همیشه دروغی بیشه نبوده است... موشک با دقت به هدف خود که مخازن ذخیره سوخت جت در این پالایشگاه بود اصابت و آن را نابود کرده است!
دقت کنید که رینگ پدافندیه این منطقه به دلیل وجود تاسیسات راهبردی رژیم یعنی کارخانجات رافائل و البیت سیستم و همچنین تاسیسات نفتی و گازی بسیار قوی بود اما حالا مشخص شده که در واقع آنجا هیچ رینگ پدافندی نداشته و باید منتظر تصاویر بیشتر از انهدامهای گستردهتر باشیم...
البته خیلی هم خلاصه نشد...
🇮🇷@SyrianKhabar
اما در مورد انفجار تاسیسات گازی در قطر؛ آنچه در راس لفان روی داد نه ۱ حادثه بلکه یک اقدام کاملاً خرابکارانه و به نوعی تروریستی بود! ۱۳ کشته و ۶۶ زخمی حاصل این خرابکاری در یکی از حساسترین و مهمترین ارکان تولید گاز در تاسیسات قطر بود.
این خرابکاری یا اقدام تروریستی هدفی بسیار مهم داشت و البته پیامی مهمتر؛ هدفش ضربه زدن به قطر به عنوان مبتکر و پرداخت کننده هزینه پایان جنگ و زدیک کننده دیدگاههای ایران و آمریکا و پیامش به آمریکا بود که این فقط ایران نیست که میتواند به زیرساختهای انرژی ضربه وارد کند بلکه ما هم میتوانیم این کار را کنیم!
به باور من رژیم تروریست یهودی و رژیم صهیونیستی آل نهیان پشت این اقدام تروریستی و خرابکارانه بودند؛ نقطهای که در در آن خرابکاری شده یک گره مهم در خط تولید ال ان جی به شمار میرود تا جایی که یکی از دوستان آگاه که اشراف داشت به من گفت در استحصال گاز و فرآوری آن مشکل ایجاد شده است!
اگر در حملات ما ۲۰ درصد از توان تولید گاز قطر از دست رفت و تاسیسات هلیوم منهدم شد؛ در این اقدام خرابکارانه و تروریستی دست کم ۱۰ تا ۱۲ درصد از این ظرفیت دچار مشکل شده است...
🆔@SyrianKhabar
این خرابکاری یا اقدام تروریستی هدفی بسیار مهم داشت و البته پیامی مهمتر؛ هدفش ضربه زدن به قطر به عنوان مبتکر و پرداخت کننده هزینه پایان جنگ و زدیک کننده دیدگاههای ایران و آمریکا و پیامش به آمریکا بود که این فقط ایران نیست که میتواند به زیرساختهای انرژی ضربه وارد کند بلکه ما هم میتوانیم این کار را کنیم!
به باور من رژیم تروریست یهودی و رژیم صهیونیستی آل نهیان پشت این اقدام تروریستی و خرابکارانه بودند؛ نقطهای که در در آن خرابکاری شده یک گره مهم در خط تولید ال ان جی به شمار میرود تا جایی که یکی از دوستان آگاه که اشراف داشت به من گفت در استحصال گاز و فرآوری آن مشکل ایجاد شده است!
اگر در حملات ما ۲۰ درصد از توان تولید گاز قطر از دست رفت و تاسیسات هلیوم منهدم شد؛ در این اقدام خرابکارانه و تروریستی دست کم ۱۰ تا ۱۲ درصد از این ظرفیت دچار مشکل شده است...
🆔@SyrianKhabar
اخبار سوریه
اما در مورد انفجار تاسیسات گازی در قطر؛ آنچه در راس لفان روی داد نه ۱ حادثه بلکه یک اقدام کاملاً خرابکارانه و به نوعی تروریستی بود! ۱۳ کشته و ۶۶ زخمی حاصل این خرابکاری در یکی از حساسترین و مهمترین ارکان تولید گاز در تاسیسات قطر بود. این خرابکاری یا اقدام…
🔲انفجار در تاسیسات گازی قطر و ضرورت درس گرفتن ما!
➖اجازه بدهید اینگونه به شما بگویم که تاسیسات گازی منهدم شده موسوم به برزان از ظرفیت تولید روزانه ۱.۴ میلیارد فوت مکعب گاز برخوردار است و گاز مورد نیاز صنایع داخلی و بخش تولید برق قطر را از طریق خطوط لوله تامین میکند. این مجموعه همچنین توانایی تولید اتان، میعانات گازی، گاز مایع نفتی (الپیجی) و گوگرد را برای مصرف داخلی و همچنین بازارهای صادراتی دارد!
➖حالا خودتان بروید یک جستجو کنید که میزان تولید و استحصال گاز در قطر روزانه چند میلیارد فوت مکعب بوده که با چنین انفجاری ۱.۴ میلیارد فوت مکعب آن به این ترتیب از دست رفته است. این انفجار عملاً نیروگاههای سیکل ترکیبی در قطر و دیگر نیروگاههای برق کوچک که وظیفه تامین برق مورد نیاز شبه جزیره کوچک اما پرمصرف را برعهده داشت، در خطر میاندازد و به باور من ضربه بزرگ به صنعت گاز این کشور وارد کرده است.
➖این انفجار را میتوان از زوایای مختلفی بررسی کرد و تحلیلهای گوناگونی ارائه داد. من در فضای رسانه کشور متاسفانه هیچ تحلیلی مبنی بر خرابکاری و اقدام تروریستی ندیدم و این یعنی رسانههایی که در کشور ما علم غیب دارند و کنه افراد را بیشتر از خودشان میفهمند و در میآورند، از تحلیل چنین روند رویکردی عاجز بود و عملاً ساده و بیخیال از کنار آن گذشتند! این حادثه نشان میدهد که جنگ به شکل دیگری در خلیج فارس تشدید خواهد شد و ما شاهد اتفاقات و رویدادهای مختلفی خواهیم بود که نیازمند هوشمندی و هوشیاری زیادی است.
🇮🇷@SyrianKhabar
➖اجازه بدهید اینگونه به شما بگویم که تاسیسات گازی منهدم شده موسوم به برزان از ظرفیت تولید روزانه ۱.۴ میلیارد فوت مکعب گاز برخوردار است و گاز مورد نیاز صنایع داخلی و بخش تولید برق قطر را از طریق خطوط لوله تامین میکند. این مجموعه همچنین توانایی تولید اتان، میعانات گازی، گاز مایع نفتی (الپیجی) و گوگرد را برای مصرف داخلی و همچنین بازارهای صادراتی دارد!
➖حالا خودتان بروید یک جستجو کنید که میزان تولید و استحصال گاز در قطر روزانه چند میلیارد فوت مکعب بوده که با چنین انفجاری ۱.۴ میلیارد فوت مکعب آن به این ترتیب از دست رفته است. این انفجار عملاً نیروگاههای سیکل ترکیبی در قطر و دیگر نیروگاههای برق کوچک که وظیفه تامین برق مورد نیاز شبه جزیره کوچک اما پرمصرف را برعهده داشت، در خطر میاندازد و به باور من ضربه بزرگ به صنعت گاز این کشور وارد کرده است.
➖این انفجار را میتوان از زوایای مختلفی بررسی کرد و تحلیلهای گوناگونی ارائه داد. من در فضای رسانه کشور متاسفانه هیچ تحلیلی مبنی بر خرابکاری و اقدام تروریستی ندیدم و این یعنی رسانههایی که در کشور ما علم غیب دارند و کنه افراد را بیشتر از خودشان میفهمند و در میآورند، از تحلیل چنین روند رویکردی عاجز بود و عملاً ساده و بیخیال از کنار آن گذشتند! این حادثه نشان میدهد که جنگ به شکل دیگری در خلیج فارس تشدید خواهد شد و ما شاهد اتفاقات و رویدادهای مختلفی خواهیم بود که نیازمند هوشمندی و هوشیاری زیادی است.
🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
🔲انفجار در تاسیسات گازی قطر و ضرورت درس گرفتن ما! ➖اجازه بدهید اینگونه به شما بگویم که تاسیسات گازی منهدم شده موسوم به برزان از ظرفیت تولید روزانه ۱.۴ میلیارد فوت مکعب گاز برخوردار است و گاز مورد نیاز صنایع داخلی و بخش تولید برق قطر را از طریق خطوط لوله تامین…
🔴روزی که خدا به یکی از صنایع راهبردی کشور رحم کرد! حادثهای که بر آن سرپوش گذاشتند
🔻به عبارت بهتر باید دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی ما نسبت به چنین خرابکاریهایی در تاسیسات انرژی کشور هوشیار باشند. چند روز پیش از شروع جنگ در یکی از صنایع پتروشیمی کشور در عسلویه که پلی پروپیلن تولید میکند خرابکاری روی میدهد و خدا رحم میکند که اتفاقی نمیافتد و تاسیسات مهم و ارزشمند آن منفجر نمیشود. بیعرضگی مدیریتی باعث چنین حادثهای شد که منجر به شات داون آن مجموعه مهم گردید!
🔻جالب است که بدانید پول زیادی هم خرج کردند تا کسی متوجه نشود! بر روی این حادثه سرپوش گذاشتند و حتی دستگاههای امنیتی را هم خبر نکردند تا آن را بازرسی کرده و عامل یا عوامل خرابکاری را که به گفته منابع من در تاسیسات برقی آن پتروشیمی دستکاری کرده بودند را پیدا و از حوادث بعدی جلوگیری کنند! به نظر شما چنین مدیری در تاسیسات گازی قطر وجود نداشته است؟! یک اخلال کوچک میتواند باعث یک حادثه بزرگ و گرفتار شدن یک کشور شود!
🔻اینها همه درس و تجربه است و کافی است فقط به بانکهای کشور نگاه کنید تا بدانید دشمن در خباثت و در کثافتکاری تا چه اندازه استاد است و چگونه میتواند نه تنها افراد را برای تخریب زیرساختها تحریک کرده و از شبکه نفوذ و نفاق استفاده کند، بلکه روی حماقت و بیعرضگی برخی از مدیران ایرانی که غرق در لجن و دزدی شدهاند حساب ویژه باز کند! مدیرانی که هزاران دلار به خارج از کشور میفرستند تا خبری که علیه آنها در اینستاگرام منتشر شده حذف شود اما وقتی به خود ما میرسند سطح نفاقشان حال آدم را به هم میزند.
🔻حالا امیدوارم کسی دنبال این پتروشیمی و مدیرعامل آن نگردد؛ این وظیفه دستگاه امنیتی کشور است که اشراف داشته باشد و بداند که چه اتفاقاتی در مجموعهها روی میدهد. در این روزها باید کنترل و نظارت و ارتباطات در سطوح مختلف برقرار باشد و از نیروهای نخبه و کارکشته کشور در حوزه امنیت استفاده شود تا کشور شاهد جنگی غیر قابل کنترل در حوزه سایبری نگردد. اگر داستان برخی از بانکها را بدانید که چه هزینههایی کردند اما باز هم مشخص شد که در چاه ویل ریختهاند تعجب میکنید!.
🔻یک تحقیق در مورد سخنان مدیر عامل سابق بانک ملی کنید! دوستی میگفت که او در یکی از جلسات با صدای بلند اعلام کرده که چند همت برای افزایش امنیت شبکه و زیرساختهای فنی بانک هزینه کرده است اما هیچکس بعد از آن نرفت تحقیق کند که این پولها به چه کسی داده شد؛ کدام شرکت با کدام سابقه چندین همت پول گرفتند و دست آخر هم دها هزار میلیارد تومان از داراییهای مردم در این بانک حبس شد دشمن به سادگی این چند همت را به پول سیاه تبدیل کرد!
🔻آنقدر حرف در دلم هست و آنقدر درد دارم که اگر بگویم شک ندارم که برای خودم دردسر درست میکنم؛ من فقط دلم برای کشورم میسوزد، دلم برای مردمم میسوزد و دلم برای آنهایی تنگ میشود که در تنگناهای زندگی ماندهاند اما تنگه شرافت و کرامت را رها نکرده و در دریا و کوه و بیابان مردانه ایستادهاند تا کسی نتواند به این خاک تعرضی کند اما چه باید کرد از آن مدیران منافق و غبارآلودی که از هزار دشمن بدتر هستند ضررهایی میزنند که دشمن با هزار موشک و بمب نمیتواند....
🇮🇷@SyrianKhabar
🔻به عبارت بهتر باید دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی ما نسبت به چنین خرابکاریهایی در تاسیسات انرژی کشور هوشیار باشند. چند روز پیش از شروع جنگ در یکی از صنایع پتروشیمی کشور در عسلویه که پلی پروپیلن تولید میکند خرابکاری روی میدهد و خدا رحم میکند که اتفاقی نمیافتد و تاسیسات مهم و ارزشمند آن منفجر نمیشود. بیعرضگی مدیریتی باعث چنین حادثهای شد که منجر به شات داون آن مجموعه مهم گردید!
🔻جالب است که بدانید پول زیادی هم خرج کردند تا کسی متوجه نشود! بر روی این حادثه سرپوش گذاشتند و حتی دستگاههای امنیتی را هم خبر نکردند تا آن را بازرسی کرده و عامل یا عوامل خرابکاری را که به گفته منابع من در تاسیسات برقی آن پتروشیمی دستکاری کرده بودند را پیدا و از حوادث بعدی جلوگیری کنند! به نظر شما چنین مدیری در تاسیسات گازی قطر وجود نداشته است؟! یک اخلال کوچک میتواند باعث یک حادثه بزرگ و گرفتار شدن یک کشور شود!
🔻اینها همه درس و تجربه است و کافی است فقط به بانکهای کشور نگاه کنید تا بدانید دشمن در خباثت و در کثافتکاری تا چه اندازه استاد است و چگونه میتواند نه تنها افراد را برای تخریب زیرساختها تحریک کرده و از شبکه نفوذ و نفاق استفاده کند، بلکه روی حماقت و بیعرضگی برخی از مدیران ایرانی که غرق در لجن و دزدی شدهاند حساب ویژه باز کند! مدیرانی که هزاران دلار به خارج از کشور میفرستند تا خبری که علیه آنها در اینستاگرام منتشر شده حذف شود اما وقتی به خود ما میرسند سطح نفاقشان حال آدم را به هم میزند.
🔻حالا امیدوارم کسی دنبال این پتروشیمی و مدیرعامل آن نگردد؛ این وظیفه دستگاه امنیتی کشور است که اشراف داشته باشد و بداند که چه اتفاقاتی در مجموعهها روی میدهد. در این روزها باید کنترل و نظارت و ارتباطات در سطوح مختلف برقرار باشد و از نیروهای نخبه و کارکشته کشور در حوزه امنیت استفاده شود تا کشور شاهد جنگی غیر قابل کنترل در حوزه سایبری نگردد. اگر داستان برخی از بانکها را بدانید که چه هزینههایی کردند اما باز هم مشخص شد که در چاه ویل ریختهاند تعجب میکنید!.
🔻یک تحقیق در مورد سخنان مدیر عامل سابق بانک ملی کنید! دوستی میگفت که او در یکی از جلسات با صدای بلند اعلام کرده که چند همت برای افزایش امنیت شبکه و زیرساختهای فنی بانک هزینه کرده است اما هیچکس بعد از آن نرفت تحقیق کند که این پولها به چه کسی داده شد؛ کدام شرکت با کدام سابقه چندین همت پول گرفتند و دست آخر هم دها هزار میلیارد تومان از داراییهای مردم در این بانک حبس شد دشمن به سادگی این چند همت را به پول سیاه تبدیل کرد!
🔻آنقدر حرف در دلم هست و آنقدر درد دارم که اگر بگویم شک ندارم که برای خودم دردسر درست میکنم؛ من فقط دلم برای کشورم میسوزد، دلم برای مردمم میسوزد و دلم برای آنهایی تنگ میشود که در تنگناهای زندگی ماندهاند اما تنگه شرافت و کرامت را رها نکرده و در دریا و کوه و بیابان مردانه ایستادهاند تا کسی نتواند به این خاک تعرضی کند اما چه باید کرد از آن مدیران منافق و غبارآلودی که از هزار دشمن بدتر هستند ضررهایی میزنند که دشمن با هزار موشک و بمب نمیتواند....
🇮🇷@SyrianKhabar
🔹چقدر این آیات آخر جزء ۵ در سوره نساء در مورد منافقان و کافران زیبا و پر از مفاهیم عجیب ایمانی است. در پستهای پیشین و مطالب گذشته در مورد منافقان خیلی صحبت کردم که چه ویژگیهایی دارند و چگونه لباس ریا بر تن کرده و میخواهند خود را بر مومنان برتری دهند. اما حقیقتش را بخواهید وقتی عکس این صفحه را گرفتم هدفم همین آیه ۱۴۱ بود؛ که فرموده است:
♦️ وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا / و خداوند هرگز هیچ راه سلطه ای به سود کافران بر ضد مؤمنان قرار نداده است.
🔹در طول ماههای گذشته و شاید هم سالهای گذشته آنچه را که از این آیه درک کرده بودم را برای شما گفتم و نوشتم؛ بارها تاکید کردم که امکان ندارد کافران بتوانند بر اهل ایمان غلبه کنند و دلیلش هم این بود که آنانی که در میدان نبرد حضور داشته و با کافران میجنگیدند اهل ایمان بودند و آنهایی که دعا میکردند نیز اهل ایمان بودند؛ با ایمان به همین آیه بود که ایمان داشتم در این نبرد پیروز خواهیم شد.
🔹خدمت شما گفتم که هر وقت قرآن تلاوت میکنید حتماً آن را با ترجمه بخوانید؛ نمیخواهد روزی یک جزء تلاوت کنید؛ یک صفحه کفایت میکند اما با معنی و با دقت تلاوت کنید. سعی کنید تا معنا و مفهوم الهی که در این آیات وجود دارد را با تمام وجود درک کنید و آنگاه خواهید دید که ایمان شما وعده الهی چقدر ستحکم میشود...
🇮🇷@SyrianKhabar
♦️ وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا / و خداوند هرگز هیچ راه سلطه ای به سود کافران بر ضد مؤمنان قرار نداده است.
🔹در طول ماههای گذشته و شاید هم سالهای گذشته آنچه را که از این آیه درک کرده بودم را برای شما گفتم و نوشتم؛ بارها تاکید کردم که امکان ندارد کافران بتوانند بر اهل ایمان غلبه کنند و دلیلش هم این بود که آنانی که در میدان نبرد حضور داشته و با کافران میجنگیدند اهل ایمان بودند و آنهایی که دعا میکردند نیز اهل ایمان بودند؛ با ایمان به همین آیه بود که ایمان داشتم در این نبرد پیروز خواهیم شد.
🔹خدمت شما گفتم که هر وقت قرآن تلاوت میکنید حتماً آن را با ترجمه بخوانید؛ نمیخواهد روزی یک جزء تلاوت کنید؛ یک صفحه کفایت میکند اما با معنی و با دقت تلاوت کنید. سعی کنید تا معنا و مفهوم الهی که در این آیات وجود دارد را با تمام وجود درک کنید و آنگاه خواهید دید که ایمان شما وعده الهی چقدر ستحکم میشود...
🇮🇷@SyrianKhabar
🔲وای بر کسانی که دانسته دروغ میگویند
🔘آن نادانی که تفاوت میان عوارض و پرداختهای زیست محیطی و تامین امنیت در تنگه هرمز را نمیداند بهتر است که دهان گشادش را خیلی باز نکند. این افراد ۲۴ ساعت شبانه روز در این رسانه و آن رسانه و در این پادکست آن پادکست ول میچرخند، از اعقاب ابوموسی اشعری هستند که فهم درستی از امام جامعه در وسط میدان جنگ نداشتند...
🔘اینها که سابقه یک روز حضور در میدان نبرد را ندارند به تنها میدان نبرد آنها خالی کردن دل مردم و ایجاد تفرقه است مانند دوران جوانی که به آمریکا رفتند در جنگ حضور نداشتند حالا هم بهتر است به همان جا بروند و اجازه دهند همانهایی که جنگ را اداره کردند این جنگ را هم اداره کنند! افسوس از این جامعه که افراد خردمند خانهنشین شدهاند و خُردها که خرد را به سخره گرفتهاند در حال نمایش بلاهت خود هستند.
🔘وقتی امام جامعه و رهبر یک ملت مسئلهای را مورد تاکید قرار میدهد حتماً اجرا خواهد شد من متاسفم برای صدا و سیمای آقای جبلی که یک روز با آوردن فردی که اسرار کشور و اسناد محرمانه را با بلاهت تمام و به شکل ناقص ر برابر دوربین خواند و بعد ناچار شدند عذرخواهی کنند و امروز هم تریبون به کسانی میدهند که مانند همیشه در حال پاشیدن بذر اختلاف در جامعه است!؟
✔️وای بر کسانی که دانسته با علم دروغ میگویند به تخم فتنه میکارند...!
@SyrianKhabar
🔘آن نادانی که تفاوت میان عوارض و پرداختهای زیست محیطی و تامین امنیت در تنگه هرمز را نمیداند بهتر است که دهان گشادش را خیلی باز نکند. این افراد ۲۴ ساعت شبانه روز در این رسانه و آن رسانه و در این پادکست آن پادکست ول میچرخند، از اعقاب ابوموسی اشعری هستند که فهم درستی از امام جامعه در وسط میدان جنگ نداشتند...
🔘اینها که سابقه یک روز حضور در میدان نبرد را ندارند به تنها میدان نبرد آنها خالی کردن دل مردم و ایجاد تفرقه است مانند دوران جوانی که به آمریکا رفتند در جنگ حضور نداشتند حالا هم بهتر است به همان جا بروند و اجازه دهند همانهایی که جنگ را اداره کردند این جنگ را هم اداره کنند! افسوس از این جامعه که افراد خردمند خانهنشین شدهاند و خُردها که خرد را به سخره گرفتهاند در حال نمایش بلاهت خود هستند.
🔘وقتی امام جامعه و رهبر یک ملت مسئلهای را مورد تاکید قرار میدهد حتماً اجرا خواهد شد من متاسفم برای صدا و سیمای آقای جبلی که یک روز با آوردن فردی که اسرار کشور و اسناد محرمانه را با بلاهت تمام و به شکل ناقص ر برابر دوربین خواند و بعد ناچار شدند عذرخواهی کنند و امروز هم تریبون به کسانی میدهند که مانند همیشه در حال پاشیدن بذر اختلاف در جامعه است!؟
✔️وای بر کسانی که دانسته با علم دروغ میگویند به تخم فتنه میکارند...!
@SyrianKhabar