اخبار سوریه
86.8K subscribers
26.1K photos
10.4K videos
338 files
852 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
⚫️چرا امریکا راهبرد عدم مداخله را کنار گذاشت؟

▪️دو سال پیش یک تحلیل بسیار مهمی داشتم مبنی بر تقسیم کار امریکا در مناطق مختلف جهان از طریق ایجاد ساز و کارهای امنیتی-اقتصادی و نظامی که بر مبنای آن در اروپا، غرب آسیا و شرق قاره کهن امریکا خود به صورت مستقیم وارد جنگ نخواهد شد بلکه ناتو در اوکراین، رژیم صهیونی در غرب آسیا و ائتلاف موسوم به آکوس و کواد در شرق آسیا عمل خواهند کرد. اما مساله مهم این است که چه شد که امریکا به ناگهان این سیاست را کنار گذاشت و به شکل مستقیم وارد نبرد با ایران و متحدانش شد؟ چه مسائلی پیش آمد و چه موضوعاتی در این زمینه مطرح شد؟

▪️این سوال بسیار مهم مطرح می‌شود که آیا امریکا سیاست عدم مداخله مستقیم را کنار گذاشته؟ آیا امریکا دیگر توان ادامه مسیر را به شکل گذشته ندارد؟ چه مسائل و مواردی باعث شد که امریکا خود وارد جنگ شده و به این شکل راهبردی را که سال‌ها برای اجرای آن سرمایه‌گذاری شده بود، کنار بگذارد؟ تبعات این تصمیم اشتباه چیست؟ این واقعیت که امریکا قرار بود پشتیبان هر سه جبهه باشد را پیش از این توضیح دادم، حالا توضیح می‌دهم که روایت‌ها از چه قرار خواهد بود و عواملی که باعث تغییر رویکرد امریکا شد چه بود و چه آینده‌ای را رقم زد.....

🆔@SyrianKhabar
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

در میان مؤمنان مردانى هستند که بر سر عهدى که با خدا بستند صادقانه ایستاده اند; بعضى پیمان خود را به آخر بردند(ودرراه اوشربت شهادت نوشیدند)، و بعضى دیگر در انتظارند; و هیچ گونه تغییرى در پیمان خود ندادند... (احزاب/33)

بروید و شأن نزول این آیه را که پس از نبرد بدر بر نبی اکرم (ص) نازل شد را بخوانید تا بدانید که حضرت دوست در مورد آن‌هایی که بر عهدشان وفا می‌کنند چه وعده‌ای داده است...

🇮🇷@SyrianKhabar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
📸 انتشار نخستین‌بار؛ تصویری از سرلشکر پاسدار شهید حاج محمدسعید ایزدی(حاج رمضان) از فرماندهان نیروی قدس سپاه در کنار فرمانده شهید کل قوا

🌷چند قاب از مردی که هیچ‌وقت توی قاب‌ها نبود
📢 مجموعه روایت #معماران_ایران_قوی؛ قسمت هشتم؛ محمدسعید ایزدی

▪️یک. فلسطین برایش فقط یک مساله‌ی سیاسی یا نظامی و امنیتی و کاری نبود، اعتقادی هم بود. ایمانی هم بود. پشت سر مجاهدان و فرماندهان فلسطینی نماز می‌خواند. بعضی وقت‌ها که فرماندهان و مسئولان فلسطینی مهمانش بودند به همسرش می‌سپرد غذاهای دلخواه آنان را درست کند. فلسطینی‌ها کوفته تبریزی، قرمه سبزی و آش ماست دوست داشتند. محرم که می‌رسید در محل کار و سکونتش مجلس عزای حسین(ع) بر پا می‌کرد. فلسطینی‌ها هم می‌آمدند. زمانی که لبنان بود از غذای روضه و عزای حسین(ع) برای خانه و خانواده‌های دوستان فلسطینی‌اش هم می‌فرستاد. محمدسعید ایزدی یا به تعبیر جهادی‌ها «حاج رمضان» به همسرش گفته بود: «هرکس برای پرونده‌ی فلسطین کار کند منّتی ندارد؛ کار کردن برای قدس آدم را بالا می‌برد.»

▪️ دو. سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ بود که اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد. پیکر شهید زاهدی را از دمشق به تهران منتقل کرده و برای خواندن نماز به بیت رهبری برده بودند. حاج رمضان هم رفته بود. شهید خامنه‌ای بعد از خواندن نماز گفته بودند بگویید همسر حاج رمضان بیاید. همسرش را آورده بود. شهید خامنه‌ای به همسر حاجی گفته بودند تو هم در اجرهای این مرد شریکی. بعدش هم گفته بود ما حاج رمضان را دوست داریم و هنوز خیلی کارها با او داریم. فرمانده‌ی درونگرا حتما بعد از شنیدن این تعریف‌ها خیلی خوشحال شده و بعدش هم خجالت کشیده. فرمانده حتی درجه نظامی‌اش را هم از خانواده‌اش پنهان کرده بود.

▪️ سه. آذرماه ۱۳۷۱ اسرائیل بیش از ۴۰۰ نفر از نخبگان فلسطینی ساکن نوار غزه و کرانه‌ی باختری را از این سرزمین‌ها اخراج و آنها را با کامیون به نوار اشغالی جنوب لبنان منتقل کرد. منطقه‌ای که تا ۸ سال بعد در کنترل مزدوران لبنانی هم‌پیمان اسرائیل بود. اسرا در دشتی نزدیک نوار مرزی ساکن شدند. اعلام کردند تا بازگشت به سرزمین مادری خود این منطقه را ترک نخواهند کرد. اسرائیل می‌خواست با این کار مسئله مقاومت را برای همیشه حل کند اما اتفاق دیگری افتاد. حاج رمضان که ۸ سال بود به لبنان اعزام شده بود سراغشان رفت. تصویرش را امروز حماس به مناسبت سالروز شهادتش منتشر کرد.

▪️ چهار. حادثه‌ی پیجرها و بعدش هم ترور سیدحسن نصرالله و سیدهاشم صفی‌الدین ضربه‌ی سنگینی به حزب‌الله بود. همه حتی در ایران هم قالب تهی کرده بودند. سال‌ها از اوایل دهه‌ی ۶۰ در لبنان بود و خیلی‌ها می‌شناختند و به او ایمان داشتند. در تهران به او اجازه‌ی حضور نمی‌دادند. در هر صورت خودش را به بیروت رساند. دانه‌به‌دانه سراغ مسئولان و فرماندهان لایه‌های مختلف حزب‌الله رفت. پیغام داد. صحبت کرد. جلسه گرفت. اعتقاد داشت حزب خدا خیلی ریشه‌دارتر و مستحکم‌تر از آن است که با این ضربه‌ها از هم بپاشد فقط آن وسط یکی باید میان‌داری و بزرگی می‌کرد. برای همین هم خودش آستین بالا زد. خبرش زود همه جا پیچید که رمضان آمده!

▪️ پنج. رابط بین فلسطینی‌ها و شهید خامنه‌ای بود. جریان‌های فلسطینی به حدی به صداقت و امانتش اعتماد داشتند که حتی نامه‌های خودشان به شهید خامنه‌ای را هم به حاج رمضان می‌دادند. اعتمادی که حاصل سه دهه ارتباط برادرانه بود میان یک فرمانده‌ی شیعه و یک مجاهد سنی. همسرش روایت جالبی از این قضایا دارد: «من با اجازه‌ی ایشان بعضی از این نامه‌ها را دیده‌ام. این نامه‌ها و تمجیدها بسیار عاطفی و دلی است.‌ ایشان نشان می‌داد می‌گفت مثلاً ببین محمد ضیف برای آقا چه نوشته. شاید سربازی که در ایران دارد خدمت می‌کند و عاشقانه آقا را دوست دارد همچنین نامه‌ای نمی‌نوشت.»

▪️ شش. بیش از ۲۰ سال اسرائیلی‌ها دنبالش بودند. تا پیش از شهادت سه مرتبه هم برای ترورش دست به اقدام زده بود که همگی ناموفق مانده بود. کسی که سال‌ها با اسطوره‌هایی مانند عماد مغنیه، محمد ضیف و یحیی سنوار حشر و نشر داشت می‌‌دانست که در برابر دشمن اسرائیلی نباید هیچ ردی از خودش بر جای بگذارد. به دلیل مسائل امنیتی آنقدر در فضاهای بسته، زیر سقف، به دور از فضای آزاد و نور آفتاب سر کرده بود که ویتامین دی بدنش به ۵ نانوگرم در میلی‌لیتر خون رسیده بود. عددی که در حالت طبیعی باید بیش از ۲۰ باشد. همین هم باعث شده بود که این اواخر دچار ترک‌های ریز استخوانی شود و درد بکشد...

📥 نسخه با کیفیت عکس

🔍متن کامل را از اینجا بخوانید👇
farsi.khamenei.ir/others-report?id=63066
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
شهید-محمدسعید-ایزدی(حاج-رمضان).jpg
3 MB
سَلَامٌ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ ۚ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ

[و خطاب به آنان گويند] درود بر شما به خاطر آنكه شكيبايى نموديد، پس[اكنون ببينيد كه] فرجامِ اين سراى چه نيكوست... (رعد / 24)

🇮🇷@SyrianKhabar
🔵باز هم دروغگویی ترامپ در مورد تنگه هرمز

🔹ترامپ می‌گوید تنگه هرمز باز است و رفت و آمد در آن به صورت کامل جریان دارد! ترامپ بهتر از همه می‌داند که رفت و آمد در تنگه هرمز هنوز هم کنترل شده و بسیار محدود است؛ تقریبا در ۴۸ ساعت گذشته تمام کشتی‌هایی که از این تنگه وارد خلیج فارس شده و از آن با اقیانوس هند رفته‌اند، متعلق به ایران بوده‌اند. اما نکته بسیار مهمی که اینجا وجود دارد و جالب است برای شما بگویم اظهار نظر معاون ترامپ در مورد عبور ۹۰ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز در طول روزهای گذشته بوده است!

🔹بدانید که تقریباً نیمی از این نفت متعلق به کشورمان بود و با وجود اعلام مدیرعامل شرکت ملی نفت مبنی بر صادرات ۳۵ میلیون بشکه نفت در طول روزهای گذشته، اما منابع دیگری این عدد را بیشتر و نزدیک به ۵۰ میلیون بشکه می‌دانند و تاکید دارند که به همین میزان هم فت در نفتکش‌ها و دیگر مخازن جهت صادرات ذخیره شده و به محض خریداری توسط مشتری‌ها، صادر خواهد شد.

🔹ترامپ می‌داند که تنگه هرمز به شدت کنترل شده و باز نیست اما برای اینکه به زعم خودش بازار نفت را کنترل و از جهش ماروپله‌ای قیمت‌ها جلوگیری کند چنین حرفی را می‌زند. اما باز هم جهت اطلاع شما باید بگویم که به دلیل اینکه نفت به اندازه کافی در بازارهای جهانی وجود ندارد، قیمت‌ها بالای ۱۱۰ به ازای هر بشکه فروخته می‌شود. حالا سعی خواهم کرد در گزارشی کوتاه در مورد وضعیت بازار نفت و انرژی نکاتی را خدمت شما بگویم تا بدانید که هنوز روزهای سیاه طلای سیاه فرا نرسیده است.

🔹این را بدانید که وضعیت بازار انرژی در جهان بسیار پیچیده و مبهم است و نه تنها تولید کنندگان و صادرکنندگان مطرح نفت که بخش عمده‌ای از عرضه جهانی را تامین می‌کنند هنوز نتوانسته‌اند حتی ۱۰ درصد از ظرفیت پیش از جنگ خود را بازسازی کنند، سلسله عوامل مختلفی که در طول ماه‌های گذشته جریان داشته ازار انرژی را به شکل شکننده‌ای دچار بحران کرده است. ترامپ به خوبی می‌داند که هر ماجراجویی جدیدی در خلیج فارس می‌تواند بحران را عمیق‌تر کرده و اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهان را به شدت دچار مشکل کند.

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بازگشت سوخترسان‌های امریکایی به پایگاه هوایی العدید در قطر پیام روشن امریکا به ایران است که فعلا خیال تجاوز ندارد!! (فکر کرده‌اند که ایرانی‌ها ساده‌لوح، به دروغ‌ها و وعده‌های آن‌ها اعتماد دارند!) این سوخترسان‌ها از پایگاه هوایی اللد/ بن‌گوریون در اراضی اشغالی به این پایگاه منتقل شده‌اند.

دیدم برخی گفته‌اند که این اقدام امریکایی‌ها پیامی به طرف ایرانی است که نمی‌خواهند منطقه را ترک کنند! آن‌ها ناچار به ترک منطقه ما خواهند بود. گام‌هایی که برداشته شده مقدمه رویدادهای بزرگی است که آینده را مشخص خواهد کرد. العدید به گونه‌ای هدف قرار گرفته که دیگر توان عملیاتی چندانی ندارد.

نیروگاه برق پایگاه در کنار اتاق عملیات، پناه‌گاه‌های زیرزمینی، شلترها و تاسیسات مهم پشتیبانی همه در حملات حساب‌شده موشکی و پهپادی ایران و متحدانش به شکل قابل توجهی منهدم شده است. در واقع، امروز این پایگاه توان پشتیبانی از این سوخترسان‌ها را ندارد و در هر نبردی در آینده مثل آب خوردن منهدم خواهند شد.

🇮🇷@SyrianKhabar
کلی مطلب در مورد این حمله نوشتم و پاک شد! واقعا دیگر حوصله ندارم آن همه را بنویسم...

اما خلاصه آن این است: در طول نبرد میهنی سوم مقاومت اسلامی لبنان دوربردترین شلیک موشکی خود علیه رژیم را با یک تیر موشک کروز قدس انجام داد و هدف پالایشگاه رژیم در بندر اسدود بود. پس از چند ماه و اعمال سانسور شدید رژیم حالا مشخص شده که آنچه آنها در مورد رهگیری این موشک ادعا کرده‌اند مثل همیشه دروغی بیشه نبوده است... موشک با دقت به هدف خود که مخازن ذخیره سوخت جت در این پالایشگاه بود اصابت و آن را نابود کرده است!

دقت کنید که رینگ پدافندیه این منطقه به دلیل وجود تاسیسات راهبردی رژیم یعنی کارخانجات رافائل و البیت سیستم و همچنین تاسیسات نفتی و گازی بسیار قوی بود اما حالا مشخص شده که در واقع آنجا هیچ رینگ پدافندی نداشته و باید منتظر تصاویر بیشتر از انهدام‌های گسترده‌تر باشیم...

البته خیلی هم خلاصه نشد...

🇮🇷@SyrianKhabar
اما در مورد انفجار تاسیسات گازی در قطر؛ آنچه در راس لفان روی داد نه ۱ حادثه بلکه یک اقدام کاملاً خرابکارانه و به نوعی تروریستی بود! ۱۳ کشته و ۶۶ زخمی حاصل این خرابکاری در یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین ارکان تولید گاز در تاسیسات قطر بود.

این خرابکاری یا اقدام تروریستی هدفی بسیار مهم داشت و البته پیامی مهم‌تر؛ هدفش ضربه زدن به قطر به عنوان مبتکر و پرداخت کننده هزینه پایان جنگ و زدیک کننده دیدگاه‌های ایران و آمریکا و پیامش به آمریکا بود که این فقط ایران نیست که می‌تواند به زیرساخت‌های انرژی ضربه وارد کند بلکه ما هم می‌توانیم این کار را کنیم!

به باور من رژیم تروریست یهودی و رژیم صهیونیستی آل نهیان پشت این اقدام تروریستی و خرابکارانه بودند؛ نقطه‌ای که در در آن خرابکاری شده یک گره مهم در خط تولید ال ان جی به شمار می‌رود تا جایی که یکی از دوستان آگاه که اشراف داشت به من گفت در استحصال گاز و فرآوری آن مشکل ایجاد شده است!

اگر در حملات ما ۲۰ درصد از توان تولید گاز قطر از دست رفت و تاسیسات هلیوم منهدم شد؛ در این اقدام خرابکارانه و تروریستی دست کم ۱۰ تا ۱۲ درصد از این ظرفیت دچار مشکل شده است...

🆔@SyrianKhabar
اخبار سوریه
اما در مورد انفجار تاسیسات گازی در قطر؛ آنچه در راس لفان روی داد نه ۱ حادثه بلکه یک اقدام کاملاً خرابکارانه و به نوعی تروریستی بود! ۱۳ کشته و ۶۶ زخمی حاصل این خرابکاری در یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین ارکان تولید گاز در تاسیسات قطر بود. این خرابکاری یا اقدام…
🔲انفجار در تاسیسات گازی قطر و ضرورت درس گرفتن ما!

اجازه بدهید اینگونه به شما بگویم که تاسیسات گازی منهدم شده موسوم به برزان از ظرفیت تولید روزانه ۱.۴ میلیارد فوت مکعب گاز برخوردار است و گاز مورد نیاز صنایع داخلی و بخش تولید برق قطر را از طریق خطوط لوله تامین می‌کند. این مجموعه همچنین توانایی تولید اتان، میعانات گازی، گاز مایع نفتی (ال‌پی‌جی) و گوگرد را برای مصرف داخلی و همچنین بازارهای صادراتی دارد!

حالا خودتان بروید یک جستجو کنید که میزان تولید و استحصال گاز در قطر روزانه چند میلیارد فوت مکعب بوده که با چنین انفجاری ۱.۴ میلیارد فوت مکعب آن به این ترتیب از دست رفته است. این انفجار عملاً نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در قطر و دیگر نیروگاه‌های برق کوچک که وظیفه تامین برق مورد نیاز شبه جزیره کوچک اما پرمصرف را برعهده داشت، در خطر می‌اندازد و به باور من ضربه بزرگ به صنعت گاز این کشور وارد کرده است.

این انفجار را می‌توان از زوایای مختلفی بررسی کرد و تحلیل‌های گوناگونی ارائه داد. من در فضای رسانه کشور متاسفانه هیچ تحلیلی مبنی بر خرابکاری و اقدام تروریستی ندیدم و این یعنی رسانه‌هایی که در کشور ما علم غیب دارند و کنه افراد را بیشتر از خودشان ‌می‌فهمند و در می‌آورند، از تحلیل چنین روند رویکردی عاجز بود و عملاً ساده و بی‌خیال از کنار آن گذشتند! این حادثه نشان می‌دهد که جنگ به شکل دیگری در خلیج فارس تشدید خواهد شد و ما شاهد اتفاقات و رویدادهای مختلفی خواهیم بود که نیازمند هوشمندی و هوشیاری زیادی است.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
🔲انفجار در تاسیسات گازی قطر و ضرورت درس گرفتن ما! اجازه بدهید اینگونه به شما بگویم که تاسیسات گازی منهدم شده موسوم به برزان از ظرفیت تولید روزانه ۱.۴ میلیارد فوت مکعب گاز برخوردار است و گاز مورد نیاز صنایع داخلی و بخش تولید برق قطر را از طریق خطوط لوله تامین…
🔴روزی که خدا به یکی از صنایع راهبردی کشور رحم کرد! حادثه‌ای که بر آن سرپوش گذاشتند

🔻به عبارت بهتر باید دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما نسبت به چنین خرابکاری‌هایی در تاسیسات انرژی کشور هوشیار باشند. چند روز پیش از شروع جنگ در یکی از صنایع پتروشیمی کشور در عسلویه که پلی پروپیلن تولید می‌کند خرابکاری روی می‌دهد و‌‌ خدا رحم می‌کند که اتفاقی نمی‌افتد و تاسیسات مهم و ارزشمند آن منفجر نمی‌شود. بی‌عرضگی مدیریتی باعث چنین حادثه‌ای شد که منجر به شات داون آن مجموعه مهم گردید!

🔻جالب است که بدانید پول زیادی هم خرج کردند تا کسی متوجه نشود! بر روی این حادثه سرپوش گذاشتند و حتی دستگاه‌های امنیتی را هم خبر نکردند تا آن را بازرسی کرده و عامل یا عوامل خرابکاری را که به گفته منابع من در تاسیسات برقی آن پتروشیمی دستکاری کرده بودند را پیدا و از حوادث بعدی جلوگیری کنند! به نظر شما چنین مدیری در تاسیسات گازی قطر وجود نداشته است؟! یک اخلال کوچک می‌تواند باعث یک حادثه بزرگ و گرفتار شدن یک کشور شود!

🔻این‌ها همه درس و تجربه است و کافی است فقط به بانک‌های کشور نگاه کنید تا بدانید دشمن در خباثت و در کثافتکاری تا چه اندازه استاد است و چگونه می‌تواند نه تنها افراد را برای تخریب زیرساخت‌ها تحریک کرده و از شبکه نفوذ و نفاق استفاده کند، بلکه روی حماقت و بی‌عرضگی برخی از مدیران ایرانی که غرق در لجن و دزدی شده‌اند حساب ویژه باز کند! مدیرانی که هزاران دلار به خارج از کشور می‌فرستند تا خبری که علیه آنها در اینستاگرام منتشر شده حذف شود اما وقتی به خود ما می‌رسند سطح نفاق‌شان حال آدم را به هم می‌زند.

🔻حالا امیدوارم کسی دنبال این پتروشیمی و مدیرعامل آن نگردد؛ این وظیفه دستگاه امنیتی کشور است که اشراف داشته باشد و بداند که چه اتفاقاتی در مجموعه‌ها روی می‌دهد. در این روزها باید کنترل و نظارت و ارتباطات در سطوح مختلف برقرار باشد و از نیروهای نخبه و کارکشته کشور در حوزه امنیت استفاده شود تا کشور شاهد جنگی غیر قابل کنترل در حوزه سایبری نگردد. اگر داستان برخی از بانک‌ها را بدانید که چه هزینه‌هایی کردند اما باز هم مشخص شد که در چاه ویل ریخته‌اند تعجب می‌کنید!.

🔻یک تحقیق در مورد سخنان مدیر عامل سابق بانک ملی کنید! دوستی می‌گفت که او در یکی از جلسات با صدای بلند اعلام کرده که چند همت برای افزایش امنیت شبکه و زیرساخت‌های فنی بانک هزینه کرده است اما هیچکس بعد از آن نرفت تحقیق کند که این پول‌ها به چه کسی داده شد؛ کدام شرکت با کدام سابقه چندین همت پول گرفتند و دست آخر هم دها هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مردم در این بانک حبس شد دشمن به سادگی این چند همت را به پول سیاه تبدیل کرد!

🔻آنقدر حرف در دلم هست و آنقدر درد دارم که اگر بگویم شک ندارم که برای خودم دردسر درست می‌کنم؛ من فقط دلم برای کشورم می‌سوزد، دلم برای مردمم می‌سوزد و دلم برای آنهایی تنگ می‌شود که در تنگناهای زندگی مانده‌اند اما تنگه شرافت و کرامت را رها نکرده و در دریا و کوه و بیابان مردانه ایستاده‌اند تا کسی نتواند به این خاک تعرضی کند اما چه باید کرد از آن مدیران منافق و غبارآلودی که از هزار دشمن بدتر هستند ضررهایی می‌زنند که دشمن با هزار موشک و بمب نمی‌تواند....

🇮🇷@SyrianKhabar
🔹چقدر این آیات آخر جزء ۵ در سوره نساء در مورد منافقان و کافران زیبا و پر از مفاهیم عجیب ایمانی است. در پست‌های پیشین و مطالب گذشته در مورد منافقان خیلی صحبت کردم که چه ویژگی‌هایی دارند و چگونه لباس ریا بر تن کرده و می‌خواهند خود را بر مومنان برتری دهند. اما حقیقتش را بخواهید وقتی عکس این صفحه را گرفتم هدفم همین آیه ۱۴۱ بود؛ که فرموده است:

♦️ وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا / و خداوند هرگز هیچ راه سلطه ای به سود کافران بر ضد مؤمنان قرار نداده است.

🔹در طول ماه‌های گذشته و شاید هم سال‌های گذشته آنچه را که از این آیه درک کرده بودم را برای شما گفتم و نوشتم؛ بارها تاکید کردم که امکان ندارد کافران بتوانند بر اهل ایمان غلبه کنند و دلیلش هم این بود که آنانی که در میدان نبرد حضور داشته و با کافران می‌جنگیدند اهل ایمان بودند و آن‌هایی که دعا می‌کردند نیز اهل ایمان بودند؛ با ایمان به همین آیه بود که ایمان داشتم در این نبرد پیروز خواهیم شد.

🔹خدمت شما گفتم که هر وقت قرآن تلاوت می‌کنید حتماً آن را با ترجمه بخوانید؛ نمی‌خواهد روزی یک جزء تلاوت کنید؛ یک صفحه کفایت می‌کند اما با معنی و با دقت تلاوت کنید. سعی کنید تا معنا و مفهوم الهی که در این آیات وجود دارد را با تمام وجود درک کنید و آنگاه خواهید دید که ایمان شما وعده الهی چقدر ستحکم می‌شود...

🇮🇷@SyrianKhabar
🔲وای بر کسانی که دانسته دروغ می‌گویند

🔘آن نادانی که تفاوت میان عوارض و پرداخت‌های زیست محیطی و تامین امنیت در تنگه هرمز را نمی‌داند بهتر است که دهان گشادش را خیلی باز نکند. این افراد ۲۴ ساعت شبانه روز در این رسانه و آن رسانه و در این پادکست آن پادکست ول می‌چرخند، از اعقاب ابوموسی اشعری هستند که فهم درستی از امام جامعه در وسط میدان جنگ نداشتند...

🔘این‌ها که سابقه یک روز حضور در میدان نبرد را ندارند به تنها میدان نبرد آنها خالی کردن دل مردم و ایجاد تفرقه است مانند دوران جوانی که به آمریکا رفتند در جنگ حضور نداشتند حالا هم بهتر است به همان جا بروند و اجازه دهند همان‌هایی که جنگ را اداره کردند این جنگ را هم اداره کنند! افسوس از این جامعه که افراد خردمند خانه‌نشین شده‌اند و خُردها که خرد را به سخره گرفته‌اند در حال نمایش بلاهت خود هستند.

🔘وقتی امام جامعه و رهبر یک ملت مسئله‌ای را مورد تاکید قرار می‌دهد حتماً اجرا خواهد شد من متاسفم برای صدا و سیمای آقای جبلی که یک روز با آوردن فردی که اسرار کشور و اسناد محرمانه را با بلاهت تمام و به شکل ناقص ر برابر دوربین‌ خواند و بعد ناچار شدند عذرخواهی کنند و امروز هم تریبون به کسانی می‌دهند که مانند همیشه در حال پاشیدن بذر اختلاف در جامعه است!؟

✔️وای بر کسانی که دانسته با علم دروغ می‌گویند به تخم فتنه می‌کارند...!

@SyrianKhabar