اخبار سوریه
86.8K subscribers
26.1K photos
10.4K videos
338 files
852 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بازگشت سوخترسان‌های امریکایی به پایگاه هوایی العدید در قطر پیام روشن امریکا به ایران است که فعلا خیال تجاوز ندارد!! (فکر کرده‌اند که ایرانی‌ها ساده‌لوح، به دروغ‌ها و وعده‌های آن‌ها اعتماد دارند!) این سوخترسان‌ها از پایگاه هوایی اللد/ بن‌گوریون در اراضی اشغالی به این پایگاه منتقل شده‌اند.

دیدم برخی گفته‌اند که این اقدام امریکایی‌ها پیامی به طرف ایرانی است که نمی‌خواهند منطقه را ترک کنند! آن‌ها ناچار به ترک منطقه ما خواهند بود. گام‌هایی که برداشته شده مقدمه رویدادهای بزرگی است که آینده را مشخص خواهد کرد. العدید به گونه‌ای هدف قرار گرفته که دیگر توان عملیاتی چندانی ندارد.

نیروگاه برق پایگاه در کنار اتاق عملیات، پناه‌گاه‌های زیرزمینی، شلترها و تاسیسات مهم پشتیبانی همه در حملات حساب‌شده موشکی و پهپادی ایران و متحدانش به شکل قابل توجهی منهدم شده است. در واقع، امروز این پایگاه توان پشتیبانی از این سوخترسان‌ها را ندارد و در هر نبردی در آینده مثل آب خوردن منهدم خواهند شد.

🇮🇷@SyrianKhabar
کلی مطلب در مورد این حمله نوشتم و پاک شد! واقعا دیگر حوصله ندارم آن همه را بنویسم...

اما خلاصه آن این است: در طول نبرد میهنی سوم مقاومت اسلامی لبنان دوربردترین شلیک موشکی خود علیه رژیم را با یک تیر موشک کروز قدس انجام داد و هدف پالایشگاه رژیم در بندر اسدود بود. پس از چند ماه و اعمال سانسور شدید رژیم حالا مشخص شده که آنچه آنها در مورد رهگیری این موشک ادعا کرده‌اند مثل همیشه دروغی بیشه نبوده است... موشک با دقت به هدف خود که مخازن ذخیره سوخت جت در این پالایشگاه بود اصابت و آن را نابود کرده است!

دقت کنید که رینگ پدافندیه این منطقه به دلیل وجود تاسیسات راهبردی رژیم یعنی کارخانجات رافائل و البیت سیستم و همچنین تاسیسات نفتی و گازی بسیار قوی بود اما حالا مشخص شده که در واقع آنجا هیچ رینگ پدافندی نداشته و باید منتظر تصاویر بیشتر از انهدام‌های گسترده‌تر باشیم...

البته خیلی هم خلاصه نشد...

🇮🇷@SyrianKhabar
اما در مورد انفجار تاسیسات گازی در قطر؛ آنچه در راس لفان روی داد نه ۱ حادثه بلکه یک اقدام کاملاً خرابکارانه و به نوعی تروریستی بود! ۱۳ کشته و ۶۶ زخمی حاصل این خرابکاری در یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین ارکان تولید گاز در تاسیسات قطر بود.

این خرابکاری یا اقدام تروریستی هدفی بسیار مهم داشت و البته پیامی مهم‌تر؛ هدفش ضربه زدن به قطر به عنوان مبتکر و پرداخت کننده هزینه پایان جنگ و زدیک کننده دیدگاه‌های ایران و آمریکا و پیامش به آمریکا بود که این فقط ایران نیست که می‌تواند به زیرساخت‌های انرژی ضربه وارد کند بلکه ما هم می‌توانیم این کار را کنیم!

به باور من رژیم تروریست یهودی و رژیم صهیونیستی آل نهیان پشت این اقدام تروریستی و خرابکارانه بودند؛ نقطه‌ای که در در آن خرابکاری شده یک گره مهم در خط تولید ال ان جی به شمار می‌رود تا جایی که یکی از دوستان آگاه که اشراف داشت به من گفت در استحصال گاز و فرآوری آن مشکل ایجاد شده است!

اگر در حملات ما ۲۰ درصد از توان تولید گاز قطر از دست رفت و تاسیسات هلیوم منهدم شد؛ در این اقدام خرابکارانه و تروریستی دست کم ۱۰ تا ۱۲ درصد از این ظرفیت دچار مشکل شده است...

🆔@SyrianKhabar
اخبار سوریه
اما در مورد انفجار تاسیسات گازی در قطر؛ آنچه در راس لفان روی داد نه ۱ حادثه بلکه یک اقدام کاملاً خرابکارانه و به نوعی تروریستی بود! ۱۳ کشته و ۶۶ زخمی حاصل این خرابکاری در یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین ارکان تولید گاز در تاسیسات قطر بود. این خرابکاری یا اقدام…
🔲انفجار در تاسیسات گازی قطر و ضرورت درس گرفتن ما!

اجازه بدهید اینگونه به شما بگویم که تاسیسات گازی منهدم شده موسوم به برزان از ظرفیت تولید روزانه ۱.۴ میلیارد فوت مکعب گاز برخوردار است و گاز مورد نیاز صنایع داخلی و بخش تولید برق قطر را از طریق خطوط لوله تامین می‌کند. این مجموعه همچنین توانایی تولید اتان، میعانات گازی، گاز مایع نفتی (ال‌پی‌جی) و گوگرد را برای مصرف داخلی و همچنین بازارهای صادراتی دارد!

حالا خودتان بروید یک جستجو کنید که میزان تولید و استحصال گاز در قطر روزانه چند میلیارد فوت مکعب بوده که با چنین انفجاری ۱.۴ میلیارد فوت مکعب آن به این ترتیب از دست رفته است. این انفجار عملاً نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در قطر و دیگر نیروگاه‌های برق کوچک که وظیفه تامین برق مورد نیاز شبه جزیره کوچک اما پرمصرف را برعهده داشت، در خطر می‌اندازد و به باور من ضربه بزرگ به صنعت گاز این کشور وارد کرده است.

این انفجار را می‌توان از زوایای مختلفی بررسی کرد و تحلیل‌های گوناگونی ارائه داد. من در فضای رسانه کشور متاسفانه هیچ تحلیلی مبنی بر خرابکاری و اقدام تروریستی ندیدم و این یعنی رسانه‌هایی که در کشور ما علم غیب دارند و کنه افراد را بیشتر از خودشان ‌می‌فهمند و در می‌آورند، از تحلیل چنین روند رویکردی عاجز بود و عملاً ساده و بی‌خیال از کنار آن گذشتند! این حادثه نشان می‌دهد که جنگ به شکل دیگری در خلیج فارس تشدید خواهد شد و ما شاهد اتفاقات و رویدادهای مختلفی خواهیم بود که نیازمند هوشمندی و هوشیاری زیادی است.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
🔲انفجار در تاسیسات گازی قطر و ضرورت درس گرفتن ما! اجازه بدهید اینگونه به شما بگویم که تاسیسات گازی منهدم شده موسوم به برزان از ظرفیت تولید روزانه ۱.۴ میلیارد فوت مکعب گاز برخوردار است و گاز مورد نیاز صنایع داخلی و بخش تولید برق قطر را از طریق خطوط لوله تامین…
🔴روزی که خدا به یکی از صنایع راهبردی کشور رحم کرد! حادثه‌ای که بر آن سرپوش گذاشتند

🔻به عبارت بهتر باید دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما نسبت به چنین خرابکاری‌هایی در تاسیسات انرژی کشور هوشیار باشند. چند روز پیش از شروع جنگ در یکی از صنایع پتروشیمی کشور در عسلویه که پلی پروپیلن تولید می‌کند خرابکاری روی می‌دهد و‌‌ خدا رحم می‌کند که اتفاقی نمی‌افتد و تاسیسات مهم و ارزشمند آن منفجر نمی‌شود. بی‌عرضگی مدیریتی باعث چنین حادثه‌ای شد که منجر به شات داون آن مجموعه مهم گردید!

🔻جالب است که بدانید پول زیادی هم خرج کردند تا کسی متوجه نشود! بر روی این حادثه سرپوش گذاشتند و حتی دستگاه‌های امنیتی را هم خبر نکردند تا آن را بازرسی کرده و عامل یا عوامل خرابکاری را که به گفته منابع من در تاسیسات برقی آن پتروشیمی دستکاری کرده بودند را پیدا و از حوادث بعدی جلوگیری کنند! به نظر شما چنین مدیری در تاسیسات گازی قطر وجود نداشته است؟! یک اخلال کوچک می‌تواند باعث یک حادثه بزرگ و گرفتار شدن یک کشور شود!

🔻این‌ها همه درس و تجربه است و کافی است فقط به بانک‌های کشور نگاه کنید تا بدانید دشمن در خباثت و در کثافتکاری تا چه اندازه استاد است و چگونه می‌تواند نه تنها افراد را برای تخریب زیرساخت‌ها تحریک کرده و از شبکه نفوذ و نفاق استفاده کند، بلکه روی حماقت و بی‌عرضگی برخی از مدیران ایرانی که غرق در لجن و دزدی شده‌اند حساب ویژه باز کند! مدیرانی که هزاران دلار به خارج از کشور می‌فرستند تا خبری که علیه آنها در اینستاگرام منتشر شده حذف شود اما وقتی به خود ما می‌رسند سطح نفاق‌شان حال آدم را به هم می‌زند.

🔻حالا امیدوارم کسی دنبال این پتروشیمی و مدیرعامل آن نگردد؛ این وظیفه دستگاه امنیتی کشور است که اشراف داشته باشد و بداند که چه اتفاقاتی در مجموعه‌ها روی می‌دهد. در این روزها باید کنترل و نظارت و ارتباطات در سطوح مختلف برقرار باشد و از نیروهای نخبه و کارکشته کشور در حوزه امنیت استفاده شود تا کشور شاهد جنگی غیر قابل کنترل در حوزه سایبری نگردد. اگر داستان برخی از بانک‌ها را بدانید که چه هزینه‌هایی کردند اما باز هم مشخص شد که در چاه ویل ریخته‌اند تعجب می‌کنید!.

🔻یک تحقیق در مورد سخنان مدیر عامل سابق بانک ملی کنید! دوستی می‌گفت که او در یکی از جلسات با صدای بلند اعلام کرده که چند همت برای افزایش امنیت شبکه و زیرساخت‌های فنی بانک هزینه کرده است اما هیچکس بعد از آن نرفت تحقیق کند که این پول‌ها به چه کسی داده شد؛ کدام شرکت با کدام سابقه چندین همت پول گرفتند و دست آخر هم دها هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مردم در این بانک حبس شد دشمن به سادگی این چند همت را به پول سیاه تبدیل کرد!

🔻آنقدر حرف در دلم هست و آنقدر درد دارم که اگر بگویم شک ندارم که برای خودم دردسر درست می‌کنم؛ من فقط دلم برای کشورم می‌سوزد، دلم برای مردمم می‌سوزد و دلم برای آنهایی تنگ می‌شود که در تنگناهای زندگی مانده‌اند اما تنگه شرافت و کرامت را رها نکرده و در دریا و کوه و بیابان مردانه ایستاده‌اند تا کسی نتواند به این خاک تعرضی کند اما چه باید کرد از آن مدیران منافق و غبارآلودی که از هزار دشمن بدتر هستند ضررهایی می‌زنند که دشمن با هزار موشک و بمب نمی‌تواند....

🇮🇷@SyrianKhabar