اخبار سوریه
86.8K subscribers
26.2K photos
10.4K videos
338 files
853 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
شرکت امارات آلومینیوم اعلام کرد که کارخانه تولید الطویله (واقعا اسمش برازنده است) متعلق به این گروه در حمله موشکی-پهپادی ایران هدف قرار گرفته و آسیب دیده است!

خوب شد گفت، وگرنه نمی‌دونستیم که ایران این تاسیسات را هدف قرار داده است. جهت اطلاع شما، مراکز صنعتی متعددی در منطقه هدف قرار گرفته که تحت سانسور شدید است. نکته جالب آنکه در بیانیه قرارگاه مرکزی هم هیچ خبری از مناطق و مراکزی که مورد اصابت قرار گرفتند، نیامده است!

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اینجا هم فرودگاه کویت است؛ کسی هم که آمده آتش را خاموش کند، بخش آتش‌نشانی ارتش!!! آل صباح است که همه از دم پاکستانی، بنگلادشی و اردنی و مصری. حتی یک کویتی هم داخل این جماعت نیست. یک مشت گشنه که اگر این کشورک‌ها از بین بروند، همه از گرسنگی خواهند مرد. این روزها که می‌بینید نخست‌وزیر انگلیسی پاکستان به دریوزگی وساطت افتاده دلیلش همین مسائل است. میلیون‌ها پاکستانی در این مناطق کار می‌کنند و سالانه میلیاردها دلار پول به این کشور می‌برند، سالانه میلیاردها دلار از طرق مختلف به پاکستان از این کشورک‌ها پول می‌رسد و نابودی آن‌ها، یعنی نابودی پاکستان، هند، بنگلادش، مصر و حتی اردن.....

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این هم لحظه هدف‌گیری و سرنگونی پهپاد MQ-9 تروریست‌های آمریکایی که شب گذشته آمده بود تا با حمله به سایت‌های موشکی اطراف شیراز مانع از شلیک موشک به سمت واضع تروریست‌های آمریکایی گردد... اما هم خود این پهپاد هدف قرار گرفت و سرنگون شد و هم یک جنگنده اف ۱۶ هدف قرار گرفت و قبل از رسیدن به پایگاه سرنگون گردید.

به امید خدا روند سرنگونی جنگنده‌های دشمن تشدید خواهد شد و آن‌ها آخرین داشته‌های پهپادی خود را هم وارد میدان خواهند کرد تا شاید بتوانند بازی را به نفع خود تغییر دهند اما این اتفاق روی نخواهد داد چرا که خداوند چنین مقدر کرده که آنها شکست بخورند و ما پیروز این میدان باشیم. زدن هر پهپاد مسلح از این خانواده به اندازه یک جنگنده ارزش دارد.

🇮🇷@SyrianKhabar
یک رگبار جدید از ایران با هدف جنوب اراضی اشغالی و تاسیسات دشمن در صحرای نقب در حال رسیدن به مواضع دشمن است... دعا کنید که انشاالله ماجرای دیمونا و عراد یک بار دیگر تکرار شود.

🇮🇷@SyrianKbabar
آژیرهای فرار به سوراخ موش در بئرالسبع و مناطق پیرامونی آن به صدا درآمده است. در حالی که من دارم این خبرها را می‌نویسم، دشمن در حال به‌روزرسانی محل‌های اصابت است. در موقعیت‌های مختلف صدای آژیر به گوش می‌رسد که به امید خدا همه اصابت کند.

🇮🇷@SyrianKhabar
آژیر حمله موشکی در بندر اشغالی ام الرشراش. به نظر باید شلیک از سمت یمن باشد....

@SyrianKhabar
Audio
🔴گزارش جنگ شماره ۳۳؛ ورود یمن و تغییر معادلات نبرد

🔻پس از ۴ هفته انتظار، سرانجام ارتش یمن برای پشتیبانی از جبهه مقاومت وارد میدان نبرد شد و با قرائت بیانیه‌ای توسط سخنگوی نیروهای مسلح و سپس شلیک ۱۱ تیر موشک کروز به سمت جنوب اراضی اشغالی ورود خود به این نبرد سرنوشت ساز و تاریخی را اعلام کرد. ورود ارتش یمن به جنگ فراتر از نقش نظامی یک نقش راهبردی و ژئواکونومیک دارد که ما در این گزارش به صورت مفصل به آن اشاره کرده‌ایم.

🔻اما در ابتدای این گزارش نگاهی داشته‌ایم به تحولات میدان در طول ۳۰ ساعت گذشته و حملات موثر نیروهای مسلح کشورمان به مواضع دشمن، جنگ زیرساخت‌ها و مهمتر از همه تلفات سنگین و بی‌سابقه‌ای که دشمن آمریکایی در حملات دقیق و حساب شده موشکی و پهبادی کشورمان به امارات و کویت متحمل شده است. این تلفات به حدی سنگین و بی‌سابقه است که لاپوشانی آن به این سادگی امکان‌پذیر نیست.

🔻امیدوارم که این گزارش مورد توجه شما قرار بگیرد و تنها خواهشی که از شما دارم و اگر برای شما امکان دارد این گزارش را با دوستان خود در هر کجایی که هستند؛ در هر گروه یا کانالی که هستید به اشتراک بگذارید تا همه دوستان از روند جنگ و‌ تحولات میدانی و پیامدهای سیاسی اقتصادی آن آگاه شوند. از لطف شما ممنونم.

🇮🇷@SyrianKhabar
برخی منابع می‌گویند فرمانده گردان پدافندی فلاخن داوود در منطقه تل‌ آویو در پی تلاش برای رهگیری موشک‌های ایرانی به هلاکت رسیده است. اسم این افسر ارشد میتسالیخ گفته شده که به نظر می‌رسد به دلیل اصابت به خود سامانه کشته شده است... صهیونیست‌ها در این گونه مسائل خیلی لاپوشانی می‌کنند.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
منابع خبری از حمله به منزل غصبی شپش مسعود قاچاقچی در دهوک خبر می‌دهند. مشخص نیست مسعود شپش در آنجا بوده یا اینکه در سوراخی دیگر خزیده است... البته مشخص است که این کار ما نبوده و مردک مزدور کلی دشمن داشته و دارد. @SyrianKhabar
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۴۹ عملیات وعده‌صادق۴ تجاوز پهپادی به منزل رئیس اقلیم کردستان عراق در دهوک را محکوم کرد

✔️متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

تجاوز پهپادی به منزل رئیس اقلیم کردستان عراق در دهوک، مصداق عمل تروریستی از سوی دشمنان متجاوز است که سابقه آن را در روزهای اخیر در ترور ناجوانمردانه مقامات ارشد ایرانی و مردم مظلوم ایران توسط ارتش های تروریست آمریکایی و صهیونیستی شاهد بوده‌ایم.

این اقدامات تروریستی از تلاش خبیثانه دشمنان جنگ افروز برای صدمه به صلح، ثبات و همکاری های منطقه ای میان اقلیم کردستان و کشورهای همجوار حکایت می کند.

سپاه پاسداران این تجاوز تروریستی را محکوم می کند و نسبت به حمایت و دفاع از امنیت همسایگان با تقویت همکاری های امنیتی و ایجاد سپر دفاع دسته جمعی در منطقه توسط کشورها و بازیگران منطقه‌ای در قبال شرارت‌های ارتش‌ آمریکایی و رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی می کند.

🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️باید تاسیسات آلومینیوم امارات به صورت کامل منهدم شود

▪️در حالی که اولاد زاید همیشه اجازه توسعه برخی بنادر ایرانی مانند چابهار را نمی‌دادند، هر جایی که خودشان هم سرمایه‌گذاری کرده بودند، اجازه کار شرکت‌های ایرانی را نمی‌دادند. جهت یادآوری باید بگویم که آلومینیوم امارات اجازه پیشرفت و کار را در صنابع آلومینیوم کشورمان، به ویژه صنابع بزرگ المهدی را نمی‌داد. به گفته برخی از دوستان، به ویژه مدیران سابق این مجموعه، یک سری از مواد اولیه فقط در اختیار امارات بوده و خیلی کم و گزینشی در اختیار ما قرار می‌دهد و معمولا در بهترین حالت می‌توانستیم با ۲۰ درصد ظرفیت کار کنیم و تقریبا همان هم مقرون به صرفه و قابل رقابت نبوده در کل همیشه می‌گفت مقصر اصلی آلومینیوم امارات هست که اجازه پیشرفت نمی‌دهد و همیشه راه را برای ما می‌بندد...

▪️حالا هم که فرصت به دست ما افتاده، باید این صنایع را به شکلی بزنیم که کمر راست نکنند، به تلافی این چند دهه چوب لای چرخ اقتصاد ایران کردن. در این سال‌ها همیشه می‌نوشتم و می‌گفتم که بدترین مخلوقات دنیا اولاد زاید هستند، محمد بن زاید از همه مخلوفات دنیا بدتر است، اول او، بعد الهام خاله باکویی، بعد عردوغان اخوانی، بعد نتانیاهو، بعد ترامپ بعد حاکم قطر، بعد بن سلمان و آخر از همه شیطان.... این‌ها را از من به یادگار داشته باشید؛ شیطان پیش این جماعت حرام‌لقمه شرف دارد... باور کنید اگر شیطان الان حاضر می‌شد می‌گفت من را با این ها مقایسه نکن... شیطان هم از این‌ها گریزان است. با این حال، باید صنایع آلومینیوم امارات نابود شود یا اینکه هزینه‌اش را بدهند...

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مرکاوازنی رزمندگان لبنانی همچنان ادامه دارد و آنها در تازه‌ترین شکار خود با استفاده از موشک‌های ضد زره الماس ۱ یک دستگاه تانک مرکوا را در اطراف منطقه برکه دبل هدف قرار دادند. هدف قرار گرفتن با استفاده از موشک‌های ضد زره باعث خسارت سنگینی به تانک خواهد شد و اگر شانس بیاورند و منفجر نشود و دچار آتش سوزی نگردد باید ماه‌ها در صف انتظار برای تعمیرات اساسی قرار بگیرد.‌ گاهی اوقات تانک به صورت کامل منهدم می‌گردد و بازسازی آن اصلاً به صرفه نیست.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
تصویری از پایگاه هوایی گدازاده سلطان در شرق ریاض. این پایگاه که در طول روزهای گذشته هدف حملات مختلف قرار گرفته بود و بر اساس یک تاکتیک حساب شده ابتدا تاسیسات راداری و پدافندی اطراف آن به صورت کامل منهدم شد، حالا با دقت هرچه تمام‌تر توسط موشک‌های دقیق و هدایت…
شب گذشته اعلام کردم که حتما هواپیماهای آواکس موجود در پایگاه گدازاده سلطان در منطقه الخرج منهدم شده است؛ حالا وال استریت ژورنال گزارش داده که دستکم یک فروند (یعنی در واقع تعداد بیشتری) از این هواپیماهای راهبردی نیروی هوایی ارتش تروریستی امریکا در حمله موشکی و پهپادی ایران منهدم شده‌ است. ایران نخستین کشوری است که توانسته این هواپیما را منهدم کند. در حالی که فقط 16 فروند از آواکس E-3 در اختیار ارتش جنایتکار امریکا استف انهدام دو فروند از آن‌ها با توجه به سرویس دوره‌ای بخشی از آن‌ها، ضرری هنگفت است.

🇮🇷@SyrianKhabar
دو روز پیش نیز یک فروند هواپیمای گشت دریایی پی ۸ پوزایدون نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا در جزیره منامه منهدم شد. این هواپیما که در داخل آشیانه قرار داشت، توسط پهپادهای انهدامی به خاکستر تبدیل گردید تا کلکسیون کارها و انهدام‌های ایران در این جنگ بسیار متنوع شود. سکوت تروریست‌های آمریکایی در برابر حملات دقیق و هدفمند و موثر ایران چیزی را عوض نخواهد کرد اما در میدان شان می‌دهد که چه کسی دست بالاتر را دارد.

ارتش مدعی و جنایتکار آمریکا که کلاه نتانیاهو سرش رفت فکر می‌کرد که ایران چیزی برای دفاع از خودش ندارد حالا به شکلی درمانده و سته شده که دیگر قدرت دفاع از دارایی‌های راهبردی خودش در منطقه را هم ندارد. ایران با اشراف کامل و همه جانبه بر تحرکات دشمن در منطقه ضربات بی‌سابقه و دردناکی را بر آنها وارد کرده و ان‌شاءالله وارد خواهد کرد.

🇮🇷@SyrianKhabar
در حالی که داشتم دو خبر بالا را می‌نوشتم، باز هم آژیر فرار به سوراخ موش در صحرای نقب و پادگان‌شهرک‌های یهودی‌نشین در این منطقه به صدا درآمد. باز هم مرکز هشدارها، شهر بیابانی بئرالسبع بود که در طول ساعت‌های گذشته چندین با هدف قرار گرفت. ایران موفق شده تا با استفاده از تاکتیک تغییر در میدان هدف گیری و پیدا کردن اهداف مهم و کلیدی، ضربات دردناکی را به دشمن وارد کند.

🇮🇷@SyrianKhabar
این هم یکی از فیل تر شکن فروش‌ها است.... نگران جنگ و جان مردم نیست، از اینکه چرا کاسبی‌اس خوابیده شکایت دارد... تازه یادش به میلیون‌ها کسب و کار افتاده و با بلاهت تمام نمی‌داند که بخش بزرگی از کسب و کارهای جهان خوابیده‌اند، اقتصاد جهان در خطر است. این‌ها آن اندازه شعور ندارند که نمی‌فهمند که بالاتر از اقتصاد، استقلال یک کشور است. این‌ها که این روزها مشخص نیست خودشان با چه ترفندی به نت دسترسی دارند (مانند خیلی‌های دیگر!!) دلشان نه برای کشور می‌سوزد، نه برای مردم می‌سوزد و نه برای اقتصاد مردم... مانند اراذل و اوباشی که خودشان را هنرمند و بازیگر می‌نامند دنبال کاسبی هستند.... فقط کاسبی.

🇮🇷@SyrianKhabar
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا: نیروهای مسلح به وعده صادق ۴ تا پیروزی نهایی ادامه خواهند داد. نیروهای مسلح گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی سید مجتبی خامنه‌ای عملیات‌های وعده صادق ۴ را تا پیروزی نهایی ادامه خواهند داد.

🇮🇷@SyrianKhabar
🛑پایگاه ویکتوری و سفارت شیطان؛ بغداد را باید پاکسازی کرد

♦️در حالی که تروریست‌های امریکایی قرار بود پایگاه ویکتوری در فرودگاه بین‌المللی بغداد را تخلیه کنند، نه تنها چنین کاری نکرده‌اند، بلکه همزمان در حال حمله به واحدهای ارتش، حشد الشعبی و نیروهای وزارت کشور عراق هستند! پایگاه ویکتوری برای بخش پدافند تروریست‌های امریکایی بسیار اهمیت دارد و یکی از نقاط مهم تخلیه جاسوس‌ها و عناصر وابسته امریکا در بغداد به شمار می‌رود. حملات مکرر و پیاپی مقاومت عراق به این پایگاه نباید منحصر به پهپاد باشد، باید با استفاده از راکت‌های سنگین فلق و موشک‌های قدرتمندی که مقاومت در اختیار دارد، مراکز باقی مانده، به ویژه رادارهای مخفی شده در این پایگاه را منهدم کنند.

♦️تروریست‌های امریکایی همزمان در پایتخت عراق پایگاه نظامی دارند، در سفارت خود در بغداد پایگاه نظامی دارند، در مناطق دیگر نیز حضور نظامی در خاک عراق دارند اما به زیرساخت‌ها، نیروهای مسلح و پلیس این کشور حمله می‌کنند. این مساله نشان می‌دهد که ارتش عراق و فرمانده کل قوا (که همان سودانی باشد) باید تصمیمی فوری گرفته و به نیروهای مسلح عراق دستور دهد تا به صورت زمینی به این پایگاه حمله کرده و آن را به صورت کامل در اختیار بگیرند. این جز بی‌عرضگی نخست‌وزیر و دیگر رده‌های نظامی امریکا نیست؟ کجای دنیا ما شاهد چنین رفتاری هستیم که در خاک آن کشور باشی و به نیروهای مسلح آن حمله کنی... قانون جنگل هم این شکلی نیست.

♦️حملات ساعتی پیش مقاومت اسلامی عراق به این پایگاه تا این لحظه ادامه دارد، اما باید حملات گسترده‌تر و سنگین‌تر باشد. همچنین باید سفارت امریکا که مقر جاسوس‌های سیا، موساد و حتی برخی از عناصر امنیتی عربی است نیز هدف قرار گرفته و اجازه تداوم حضور به دشمن داده نشود. رادارهایی که در این پایگاه مستقر است، بخشی از سامانه جنگ الکترونیک و هدایت جنگنده‌های امریکایی برای عملیات در داخل ایران است. با نابودی هر بخش از این پایگاه، دشمن یک بخش از توانمندی‌های خودش را از دست میدهد.... پس تا می‌توانید این مناطق را در هم بکوبید...
🇮🇷@SyrianKhabar
✴️اجرای ۴۱ عملیات آفندی توسط مقاومت عراق در روز شنبه

🔸باید خدا قوت به مقاومت اسلامی عراق گفت که در روز شنبه و در آغاز هفته پنجم دفاع مقدس جهان اسلام/شیعیان علیه کفار صلیبی و یهودی و منافقان منطقه‌ای در یک رکورد تاریخی ۴۱ عملیات مختلف را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانده است. لازم به ذکر است که مقاومت عراق از صبح روز شنبه در یک عملیات گسترده و بی‌سابقه ۵ پایگاه اصلی در اردن را زیر ضرب موشک‌ها و پهپادهای خودش برد و خسارت‌های سنگینی به رژیم مزدور حاکم بر اردن وارد کرد.

🔸در این عملیات‌ها بیش از یکصد تیر موشک و پهپاد شلیک و پرتاب شدند (البته من دست کم می‌گیرم معمولاً و اگر بخواهیم به صورت واقعی دردسر بگیریم بیش از ۱۵۰ پهپاد توسط گروه‌های ۲۳ گانه مقاومت عراق پرتاب شده است) که همانگونه که گفتم عمده آنها به مواضع تروریست‌های آمریکایی در اردن اصابت کرد. با توجه به چند جبهه‌ای شدن نبرد، دشمن به هیچ عنوان نخواهد توانست صحنه را مدیریت کند.

🔸در روزهای آینده شما اخبار خوب و بی‌نظیری از کل‌گیری یک مرحله جدید از نبرد در سطح منطقه را خواهید شنید؛ دشمن تلفات سنگین و بی‌سابقه‌ای داده و توان مدیریت سهمیه نبرد را از دست داده است. قدرت آتش امروز در تمام جغرافیای غرب آسیا در جریان است و نقاط قوت محور مقاومت در حال برجسته شدن و نقاط ضعف دشمن نیز در حال نمایان شدن است. هر روز که جنگ یش می‌رود، جبهه دشمن آشفته‌تر و ناتوان‌تر می‌گردد.

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سخنگوی نیروهای مسلح یمن، سرتیپ «یحیی سریع»: نیروهای مسلح ما عملیات نظامی دوم را با یک دسته از موشک‌های کروز و پهپادها انجام دادند که تعدادی از اهداف حیاتی و نظامی دشمن صهیونیستی در جنوب فلسطين اشغالی را هدف قرار دادند

این عملیات همزمان با عملیات‌های نظامی که برادران مجاهد در إيران و حزب الله در لبنان انجام می‌دهند، بوده و به لطف خدا اهداف خود را با موفقیت محقق کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که روند عملیات‌های نیروهای مسلح این کشور تا تحقق اهداف ادامه خواهد یافت و در هماهنگی کامل با برادران در جبهه مقاومت و در دکترین اتحاد جبه‌ها دشمن را هدف قرار می‌دهد...

🇮🇷@SyrianKhabar
مواضع اولاد زاید زیر آتش است...

🇮🇷@SyrianKhabar