اخبار سوریه
86.8K subscribers
26.1K photos
10.3K videos
337 files
850 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همان گونه که انتظار می‌رفت و پیش از این هم ایران تهدید کرده بود تاسیسات پتروشیمی در منطقه الجبیل در در پاسخ به حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حمله به زیرساخت‌های کشورمان هدف قرار گرفت. تا این لحظه اصابت دست کم یک تیر موشک به این منطقه گزارش شده که باعث بروز آتش‌سوزی‌های وسیعی شده است.

دوستان دست اندرکار روز گذشته به من گفته بودند که شک نکن که به تلافی حمله به تاسیسات یوتیلیتی در پارس جنوبی ما نیز تاسیسات یوتیلیتی در عربستان، کویت، امارات را هدف قرار قرار می‌دهیم...

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امشب عروسی ملانیا ترامپ است... ایران در حال کوبیدن گسترده و سنگین تاسیسات پتروشیمی در سعودی است. استفاده از موشک‌های بارانی به منظور انهدام حداکثری صورت می‌گیرد...

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
امشب عروسی ملانیا ترامپ است... ایران در حال کوبیدن گسترده و سنگین تاسیسات پتروشیمی در سعودی است. استفاده از موشک‌های بارانی به منظور انهدام حداکثری صورت می‌گیرد... 🇮🇷@SyrianKhabar
وقتی می‌گویم آل یهود و آل سعود فامیل هستند به این دلیل است... در برابر چشم تمام عالم و آدم موشک مانند شهاب سنگ به تاسیسات صنعتی آل سعود در منطقه صنعتی جبیل اصابت کرده و موشک بارانی ده‌ها نقطه را در این تاسیسات با آتش کشیده و بعد می‌بینید که مانند سانسورچی‌های یهودی می‌گویند هفت موشک بالستیک را رهگیری کرده‌ایم و ترکش‌های آن به تاسیسات پتروشیمی رژیم اصابت کرده است...

پس در واقع ایران هفت تیر موشک و شاید هم ۱۰ تیر موشک به سمت تاسیسات صنعتی رژیم مزدور و وابسته سعودی در ساحل خلیج فارس اصابت کرده است. صهیونیست‌ها هم دیشب گفتند ترکش موشک‌ها به حیفا اصابت کرده و اتفاقی نیفتاده است ولی تمام ویدیوها و فیلم‌هایی که منتشر می‌شود نشان از ویرانی و آتش سوزی گسترده در این منطقه دارد...

🇮🇷@SyrianKhabar
Audio
🔴گزارش جنگ شماره ۴۳؛ نبرد در سایه تهدیدات ترامپ و پایمردی ایران

🔻در این گزارش نگاهی داشته‌ایم به تحولات روز دوشنبه و آنچه در صحنه نبرد اتفاق افتاد. پس از شکست تروریست‌های آمریکایی در جنوب اصفهان شاهد تداوم حملات صهیونیست‌ها به زیرساخت‌های کشورمان بودیم که این حملات با پاسخ‌های کوبنده و گسترده یگان‌های موشکی و پهبادی کشور در سطح منطقه و اراضی اشغالی پاسخ داده شد.

🔻در سایه تهدیدات مکرر و مداوم ترامپ و اقدامات مخرب صهیونیست‌ها ساعتی پیش شاهد حمله سنگین موشکی ایران به تاسیسات پتروشیمی رژیم سعودی در ساحل خلیج فارس بودیم؛ مجتمع یوتیلیتی این منطقه که مشابه تاسیسات هدف قرار گرفته ایران است، زیر ضرب موشک‌ها رفت و شاهد آتش سوزی‌های گسترده در این منطقه صنعتی بودیم. این حملات نشان داد که ایران به هیچ عنوان در راهبرد کلان خودش برای پاسخ به دشمن کوتاه نخواهد آمد.

🔻آنچه در ۲۴ ساعت گذشته از حملات سنگین ایران به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب اراضی اشغالی و همچنین حملات گسترده موشکی و پهبادی به صنایع انرژی در آن سوی خلیج فارس شاهدش بوده‌ایم، بیانگر این است که ایران عزم خودش را برای رفتن تا نقطه آخر جذب کرده و اگر رئیس جمهور ابله آمریکا بخواهد تهدیداتش را عملی کند، آن کسی که دچار فروپاشی خواهد شد آمریکا است نه ایران.

✔️ ما در این گزارش علاوه بر این موارد در مورد عملیات تروریست‌های آمریکایی در اصفهان نیز چند نکته را برای شما یادآور شدم. امیدوارم این گزارش مورد لطف و عنایت همیشگی شما قرار بگیرد.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه pinned «🔴«ما خود دیوانه‌ایم...ـ» 🔻درست سه هفته پیش اینجا نوشتم: «اگر او قیافه مرد دیوانه را می‌گیرد، ما خود دیوانه هستیم» و این اصل مساله است؛ این گوریل ابله فکر نمی‌کرد از خودش دیوانه‌تر هم وجود داشته باشد، فکر نمی‌کرد کاری که شروع کرده‌اند ما را به نقطه بدون بازگشت…»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در حالی که حملات تروریست‌های یهودی و صلیبی به مناطق مختلف کشور از تهران اصفهان چابهار و هرجایی که دستشان برسد ادامه دارد، موشک‌های ایرانی نیز در کنار پهپادها اهداف از پیش تعیین شده خود را منهدم می‌کنند. این یک تصویر تازه از اصابت موشک به منطقه صنعتی جبیر در ساحل سواحل خلیج فارس است ه سعودی‌ها گفته بودند ۷ موشک را رهگیری و فقط ترکش آنها به این تاسیسات اصابت کرده است!

بسیاری از ویدیوهایی که پخش می‌شود مخصوصاً آن ویدیویی که الان تلویزیون دارد منتشر می‌کند و حتی برخی خبرگزاری‌های داخلی بازنشر می‌کنند اشتباه است. با این حال این تاسیسات هدف قرار گرفته و در ادامه نیز هدف قرار خواهند گرفت. آنچه آمریکایی‌ها دارند انجام می‌دهند هیچ تاثیری بر خروجی جنگ نخواهد داشت بلکه عزم و اراده ما برای نابودی تمام زیرساخت‌های منطقه تشدید خواهد شد.

🇮🇷@SyrianKhabar
باز هم شاهد حملات موشکی سنگین به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی یا به عبارت بهتر در منطقه نقب و اطراف شهر آلوده بئرالسبع هستیم. آنگونه که در این تصویر مشخص است احتمالاً یک اصابت هم به منطقه صنعتی عسقلان داشته باشیم. با توجه به حملات وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های کشورمان نیروهای مسلح به هیچ عنوان نباید هیچگونه مماشاتی با آل صهیون داشته یاشند؛ همان گونه که شب گذشته تاسیسات رژیم صهیونیستی در حیفا هدف قرار گرفت، باید با همان شدت و حدت هم تاسیسات دشمن در تمام سرزمین‌های اشغالی زیر آتش بروند.

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای سهمگین در ین منطقه خبر می‌دهند و باید منتظر ماند و دید که کجا هدف قرار گرفته است.

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دست کم در این ویدیو شاهد شیرجه دو تیر موشک به سمت اهدافی در منطقه نقب هستیم. هیچ خبری از سامانه پدافندی دشمن نیست و مهمتر از همه اینکه موشک‌ها بارانی هم نیستند... به نظرم موشک‌های کمی با همدیگر متفاوت باشند و این را هم می‌دانم که تعداد موشک‌ها بیش از دو فروند است و باید دید بقیه موشک‌ها قرار است به کجا اصابت کنند.

در این چند روز ایران هرچه زده اصابت کرده است؛ این موضوعی بود که دشمن دوست نداشت آغاز شود ولی آغاز شد و ایانش جز با نابودی رژیم و انهدام کامل زیرساخت‌هایش همراه نخواهد بود. بارها خدمت شما گفتم و نوشتم که ما جز با نابودی کامل زیرساخت‌های رژیم این جنگ را به پایان نخواهیم برد. حالا نتانیاهو و دارودسته‌اش هرچه دوست دارند جنایت کنند و حمله کنند چرا که چند برابرش اجرا خواهد شد و این موضوعی است که بسته به رفتار آنها به پایان خواهد رسید.

فقط این را بدانید که هیچ تاسیسات کلیدی و راهبردی سالم باقی نمی‌ماند و ما همه را منهدم خواهیم کرد... تمام تاسیساتی که صهیونیست‌ها آنجا کار می‌کنند و مهمتر از همه تاسیسات هوش مصنوعی، های‌تک، تاسیساتی که مرتبط با کمپانی‌های آمریکایی است و بالاتر از همه صنایع نفت و گاز و برق.‌ خواهیم دید که چه بلایی بر سر یهود خواهد آمد.

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نوشته است که انفجار یک نفتکش در زیر پل آمریکایی‌ها در شهر پاناما... به نظر این نفتکش در ورودی کانال پاناما منهدم شده است! قمارباز آمریکایی شاید فکر نکند که دست ما تا کجا می‌رسد و قدرت ما تا کجا گسترش پیدا کرده است..‌. این یک حادثه پیش پا افتاده و اتفاقی نیست؛ آن هم در ورودی کانال پاناما کی از کلیدی‌ترین مناطق جهان که ترامپ با تهدیدات گسترده چند ماه پیش آن را از کنترل چینی‌ها خارج کرده بود...

@SyrianKhabar
🔴انهدام یک نفتکش در ورودی کانال پاناما از سمت اقیانوس آرام

🔻خط زرد دقیقاً همان پل آمریکایی است که درست در ورودی کانال پاناما از سمت اقیانوس آرام قرار دارد. در تصویر حتی یک نفتکش در حال ورود به کانال مشاهده می‌شود و کمی جلوتر تاسیسات بندری گسترده‌ای هم قابل مشاهده است. منفجر شدن یک نفتکش آن هم در این حجم و در این وسعت به هیچ عنوان اتفاقی نیست و دلایل بسیار مهمی دارد.

🔻آنچه که ترامپ و اطرافیان نادان و کودنش اور نمی‌کردند شاید حالا کمی برایشان باورپذیر باشد؛ قرار نیست فقط تنگی هرمز و باب المندب بسته شده باشد و قرار نیست آمریکایی‌ها در منطقه ما حضور داشته باشند ما نیز سال‌های سال است برای چنین روزهایی برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ما چندین دهه است که در آمریکای مرکزی و لاتین حضور پررنگی داریم و ین شاید یکی دیگر از شگفتی‌هایی باشد که ترامپ انتظارش را نداشته باشد.

🔻ما منتظر اخبار تکمیلی در این زمینه می‌مانیم و می‌خواهیم ببینیم که داستان از چه قرار است و امل این انفجار چیست و نفتکشی که در این نقطه که ورودی اصلی کانال پاناما است به چه دلیل به ناگهان چنین منهدم می‌شود که پل مهم روی کانال را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این ویدیو که تازه منتشر شد کمی بیشتر توضیح می‌دهد که دقیقاً انفجار کجا بوده و برخلاف خبر اولیه که نوشته بود یک نفتکش منهدم شده به نظر خازن ذخیره نفت خام یا فرآورده‌های نفتی در نزدیکی یا زیر پل آمریکایی‌ها منفجر شده است. در تصویر اول ه شکلی به نظر می‌رسید که انگار با انفجار یک نفتکش در ورودی کانال پاناما روبرو هستیم....

انشالله که به زودی این اتفاق هم روی می‌دهد و یک نفتکش در کانال پاناما به شکلی منهدم خواهد شد که رفت و آمد در آن به صورت کامل متوقف شود.‌ همانگونه که در پست قبل هم خدمت شما گفتم دست ما باز است و قدرت ما گسترده و مهم‌تر از همه، دوستان بسیار خوبی در آنجا داریم که می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

🇮🇷@SyrianKhabar
شیخک نشین‌های حاشیه خلیج فارس و تمام تاسیسات زیرساخت‌های آنها در حال حاضر زیر آتش قدرتمند فرزندان برومند ایران قرار دارد. موشک‌ها و پهپادها در حال کوبیدن رژیمک آل نهیان، آل خلیفه و آل صباح هستند انشالله به زودی خبر انهدام زیرساخت‌ها و تاسیسات آل ثانی و آل سعود و تمام این مزدوران بی‌ریشه منتشر شود... این حملات ه صورت قدرتمند و یکپارچه در حال اجرا است و دوستان از مناطق مختلف کشور اخباری از شلیک موشک و پهپاد مخابره می‌کنند. هیچ جنایتی و هیچ خیانتی بدون پاسخ نخواهد ماند...

🇮🇷@SyrianKhabar
✴️پاسخی برای سرگشتگی و حیرت ترامپ....

🔸خوب خدا را شکر پهپادها به منطقه شرقیه و پایگاه الخرج هم رسیدند و چند پهپاد خرج این پایگاه و تروریست‌های صلیبی و یهودی موجود در آن کردند... آنچه واضح است باید تا چند ساعت دیگر سرنوشت همه ماه‌ها شاید به زبانی بهتر سال‌های آینده مشخص شود... دسته بزن و قدرت انهدام و البته اراده بالای شلیک فرزندان ایران هیچ شکی را برای دشمن باقی نگذاشت ایران تا تهِ ماجرا خواهد رفت.

🔸سفت کن شل کن ترامپ هم هیچ فایده‌ای نخواهد داشت؛ قرار نیست جنگ با خواست و اراده تروریست‌های آمریکایی به پایان برسد آنچه که اینجا و در این سرزمین قابل فهم و درک است این است که مقاومت بهترین ابزار برای رسیدن به بالاترین نتیجه است. موشک‌ها و پهپادهای ما ابزار چانه زنی و قدرت عامله ما در هر مذاکره‌ای هستند. ساعت‌های آینده مشخص خواهد شد که میز مذاکره به چه شکل چیده می‌شود ترامپ به تنهایی رای امضای بیانیه تسلیم می‌آید یا اینکه...

🔸دیدم وال استریت ژورنال خبری منتشر کرده که در آن آمده است ترامپ دنبال اجرای دیدگاه و نظر مردم آمریکا است! که بر این باورند نباید جنگ‌های طولانی داشت و باید به خانه برگشت؟!؟ این نشریه در ادامه نوشته که جمهوری‌خواهان از افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر انتخابات ماه نوامبر وحشت زده شده‌اند! این حرف‌ها در حالی زده می‌شود که همین وال استریت ژورنال در ابتدای خبرش نوشته بوده که ترامپ می‌خواسته دستور اجرای حمله در روز سه‌شنبه را بدهد اما روند مذاکرات او را پشیمان کرده است؟!

🔸تمام این اخبار ساختار پرداخته است برای افکار عمومی در خارج از آمریکا؛ تنها چیزی که مشخص است ما باید به آن تکیه کنیم قدرت نظامی و توان پایداری و پایمردی خودمان است؛ دشمن در هر صورت دشمن است و در هر شکل با ایران ما مخالف و با مردم ما به شکل بسیار خطرناکی شمنی می‌کند. تصمیم ما در میدان موشک و گلوله و سرب داغ است؛ ما قرار است در میدان بمانیم و تمام هزینه‌ها را تحمل کنیم و البته چند برابر هزینه بر آمریکا تحمیل کنیم...

🔸توضیح دادم که ما قرار است کاری کنیم که ترامپ در خواب هم نمی‌بیند و باورش نشود؛ او در این چند ساعت خبر از قدرت آتش ایران گرفته و به خوبی متوجه خواهد شد آنچه که به او در مورد کم شدن توان آفندی موشک‌ها و پهپادهای ایرانی گفته‌اند دروغی بیش نیست؛ او همین الان دارد به صورت زنده آتش سوزی در تاسیسات انرژی در حوزه خلیج فارس را مشاهده می‌کند و می‌داند که هر آتش سوزی و هر حمله‌ای یعنی چند ده دلار افزایش در قیمت نفت و اثرش در پمپ بنزین‌های آمریکا و تاثیرش بر هزینه و جیب آمریکایی‌ها.

🔸 ما این معادله را خیلی خوب می‌دانیم و خوب می‌دانیم چگونه باید آن را مدیریت کنیم هرچند که یک تروریست احمق بیاید تهدید کند و بگوید فلان می‌کنم و بهمان می‌کنم... اگر ترامپ ا امروز در حمله ما به تاسیسات و پایگاه‌های آمریکا در حوزه خلیج فارس و بستن تنگه هرمز و حتی پاسخی که به حمله به پارس جنوبی دادیم شگفت زده شده، از پاسخی که روز سه‌شنبه خواهیم داد، سرگشته و حیرت زده خواهد شد.

🇮🇷@SyrianKhabar
اجازه بدهید یک خدا قوتی هم به رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان بگوییم که روز دوشنبه با ۶۱ عملیات که ۳۸ عملیات آن داخل اراضی اشغالی بوده است و برخی از حملات تا عمق ۷۵ کیلومتری فلسطین اشغالی انجام شده، چند ساعتی اگر خدا بخواهد بیهوش بشوم و اگر عمری باقی بود دوباره در خدمت شما خواهم بود...

تمام تلاشم در این ساعت‌ها بر این قرار گرفته بود که بتوانم دیدی وسیع دقیق و صحیح به شما از تحولات عرصه سیاست و میدان را به صورت همزمان ارائه کنم. دعا بفرمایید که در این ماموریت مهم و حیاتی برای کشور عزیزم ایران سربلند و مردم خوبش موفق بوده باشم.

🇮🇷@SyrianKhabar
تروریست‌های آمریکایی از یک ساعت پیش اقدام به بمباران وسیع جزیره خارک کردند. دست کم ۳۸ پرتابه به مناطق مختلف خارک اصابت کرد و بر اساس پیگیری‌های من هیچ آسیبی به تاسیسات نفتی و پتروشیمی در این جزیره وارد نشده اما دوستان تاکید داشتند که جنگنده‌های به شکل گسترده‌ای اقدام به بمباران مناطق وسیع از جزیره خارک کرده است. تا این لحظه اخباری از تلفات در بین شهروندان و نیروهای فنی و تخصصی گزارش نشده است.

🇮🇷@SyrianKhabar
بار دیگر اراضی اشغالی هدف حمله مشترک مقاومت اسلامی لبنان و رزمندگان هوافضای ایران قرار گرفت. اخبار واصله حاکی از آن است که موشک‌های بارانی ایران برای افی حملات وحشیانه و ددمنشانه صهیونیست‌ها به مراکز جمعیتی و مسکونی کشور تل‌آویو را شخم بزنند...

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در همین حال از استانبول گزارش می‌رسد که افراد مسلح ناشناس به کنسولگری رژیم صهیونیستی در این شهر حمله کردند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در تبادل آتش میان نیروهای محافظ کنسولگری و افراد مهاجم سه نفر کشته و و مامور پلیس هم زخمی شده‌اند.

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔵هشدار ایران به اعراب منطقه خویشتن‌داری تمام شد؛ هیچ چیزی برای شما باقی نخواهد ماند

🔹روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: نیروهای دریایی و هوافضای سپاه پاسداران از سحرگاه امروز در موج ۹۹ عملیات وعده صادق ۴ با رمز مبارک «یا فاطمه الزهرا (س)» و تقدیم به شهدای جامعه کلیمیان و مسیحیانِ جنگهای تحمیلی، طی یک عملیات ترکیبی در واکنش به جنایات دشمن در تجاوز به نیروگاه‌های پتروشیمی عسلویه و بخشی از تأسیسات آن، پایگاه‌ها و منافع آمریکا در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و مراکز تجمع نظامیان و کنترل فرماندهی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را زیر ضربات موشک‌های بالستیک و کروز و پهپادهای تهاجمی قرار دادند.

🔹در بخش نخست حملات، بزرگترین مجتمع پتروشیمی متعلق به شرکت‌های آمریکایی سادرا، اکسون موبیل و داوکمیکال واقع در منطقه «الجبیل» عربستان و مجتمع بزرگ پتروشیمی شرکت آمریکایی «شورون فیلیپس» مستقر در «الجُعیمه» عربستان با موشک‌های میان برد و چند فروند پهپادهای انتحاری مورد هدف موثر قرار گرفتند.

🔹یک کشتی کانتینربر متعلق به رژیم صهیونیستی که مأموریت داشت با استفاده از بندر «خورفکان» امارات، بدون عبور از تنگه هرمز تجهیزات نظامی مورد نیاز رژیم صهیونیستی را بصورت زمینی به رژیم برساند، طی یک عملیات اطلاعاتی و تهاجم موشکی مورد اصابت دقیق رزمندگان اسلام قرار گرفت. انهدام این کشتی هشداری به تمام کشتی هایی است که بخواهند با رژیم صهیونیستی و آمریکا به هر نحوی همکاری کنند.

🔹موضع ناو گروه هواپیمابر "CVN 72" تروریست های امریکایی در اعماق اقیانوس هند نیز با استفاده از موشک های کروز دریایی برد بلند، مورد تهاجم قرار گرفت.

🔹رهبران بی‌خرد آمریکا که همه‌ی منافع خود را به پای صهیونیست‌ها ریخته اند، حتی قدرت محاسبه این را ندارند که در مقابل حمله به زیرساخت‌های ما چه سرمایه‌های مهمی از آنان در تیررس رزمندگان ماست

🔹سپاه پاسداران باردیگر اعلام می دارد که ارتش تروریست آمریکا اگر از خطوط قرمز عبور کند، پاسخ ما فراتر از منطقه خواهد بود. ما شروع کننده حمله به اهداف غیرنظامی نبوده و نخواهیم بود؛ اما برای مقابله به مثل در برابر تجاوزات رذیلانه به تأسیسات غیرنظامی، درنگ نخواهیم کرد.

🔹ما با زیرساخت‌های آمریکا و شرکایش کاری خواهیم کرد که آمریکا و متحدانش تا سال‌ها از نفت و گاز منطقه محروم شوند. شرکای منطقه‌ای آمریکا نیز بدانند تا امروز به جهت حسن همجواری خویشتنداری زیادی داشته و در انتخاب اهداف مقابله به مثل ملاحظاتی داشته ایم ولیکن زین پس همه‌ی این ملاحظات برداشته شده است.

🇮🇷@SyrianKhabar
✴️حملات گسترده پهپادی ارتش به زیرساخت‌های دشمن در سراسر منطقه

🔸ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به تجاوزات دشمن آمریکایی_ صهیونیستی به صنایع پتروشیمی و دیگر زیرساخت های کشور، از شب گذشته «واحد تولید برق و منبع ذخیره‌سازی سوخت صنایع پتروشیمی» در جنوب سرزمین‌های اشغالی در نزدیکی دیمونا، «مرکز تعمیر و نگهداری نیروی دریایی آمریکا در بندر جبل‌علی امارات متحده عربی» و سامانه‌های راداری و ساختمان‌های اسکان نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی احمد الجابر کویت را هدف حملات پرحجم پهپادی قرار داد.‌

🔸منطقه صنعتی دیمونا از حساسیت بالا برای اقتصاد و امنیت رژیم صهیونی برخوردار بوده و محل بزرگ‌ترین مجتمع شیمیایی رژیم در صحرای نقب است. واحد تولید برق و منبع ذخیره‌سازی سوخت صنایع پتروشیمی در آن منطقه قرار داشته و مواد شیمیایی آن برای برخی مصارف نظامی رژیم صهیونیستی کاربرد دارد.‌

🔸مرکز تعمیر و نگهداری نیروی دریایی آمریکا در بندر جبل‌علی در امارات متحده عربی، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنادر پهلوگیری ناوهای نیروی دریایی آمریکا در منطقه، یک مرکز پشتیبانی و تعمیراتی مهم برای شناورها را به ناوگان آمریکا ارائه می‌دهد.‌

🔸پایگاه هوایی احمد الجابر کویت میزبان نیروهای نظامی آمریکا است که سامانه‌های راداری و آشیانه‌هایی با قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای نظامی را داشته و یگان ۳۳۲ نیروی هوایی آمریکا در این پایگاه مستقر است.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
🔴حملات ایران و متحدانش سنگین‌تر، عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود 🔻حملات سنگین‌تر و سخت‌تر می‌شود... روزهای سرنوشت‌ساز و سختی در برابر دشمن قرار دارد. تا جایی که شنیده‌ام، دستکم 5 پایگاه موشکی و پهپادی جدید از چند روز پیش دستور فعالیت گرفته‌اند و نیروها برای راه‌اندازی…
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴ورود لانچرهای دو فروندی فتاح و خیبرشکن با سر جنگی یک تن

🔻این ویدیویی است که به تازگی منتشر شده و گفته شده که هوافضای سپاه آن را منتشر کرده است که همراه با پیام فرمانده مقتدر هوافضای کشورمان بوده است. سید مجید موسوی امروز تاکید کرده بود که جنگ شکل دیگری خواهد گرفت و حالا لانچرهای دو فروندی موشک‌های خیبر شکن و فتاح با سر جنگی یک تن وارد میدان نبرد شدند و این یعنی آنکه ایران قرار است دو برابر شلیک کند.

🔻روز گذشته در پستی که به پیوسته است به شما عرض کرده بودم که شهرهای موشکی جدید در حال ورود به میدان نبرد هستند و قرار است حجم آتش به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. موشک‌های جدید و پیشرفته‌تر به همراه سر جنگی قدرتمندتر حالا وارد میدان شده و امروز در بخشی از عملیات‌ها این موشک‌ها شرکت داشته و شلیک کرده‌اند. تا امروز تمام موشک‌های شلیک شده خانواده خیبرشکن از لانچرهای تک فروندی بوده است، ولی ورود لانچرهای دو فروندی یعنی آنکه از یک پایگاه اگر ۵ لانچر خارج شود ۱۰ تیر موشک شلیک می‌گردد...

ا🔻ین در حالی است که به احتمال زیاد شاهد استفاده از خیبرشکن نسل ۴ باشیم، موشک‌های بسیار قدرتمند و پیشرفته‌ای که فقط یک نسل با فتاح اختلاف دارند، برد بیشتری داشته و می‌توانند تا بالای ۲۲۰۰ کیلومتر را زیر آتش بگیرند. ورود دست کم ۵ پایگاه موشکی جدید هوافضا در حالی که نیروی دریایی سپاه هنوز از یک پنجم پایگاه‌های موشکی و پهبادی خود استفاده می‌کند، یعنی آنکه ایران هنوز دست به کار هم نشده است..و

🇮🇷@SyrianKhabar