اخبار سوریه
86.7K subscribers
26.1K photos
10.4K videos
338 files
852 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
🔳این شرط مهم ایران در مورد عبور از تنگه هرمز باشد؛

هر کشوری، هر دولتی و هر طرفی که بخواهد همکاری نظامی با شیخک‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس داشته باشد، آن‌ها را برای ماجراجویی تازه مسلح کند، به آن‌ها سلاح و مهمات بفروشد، به آن‌ها سامانه‌های پدافندی تحویل دهد (به ویژه به اولاد فاسد و خائن زاید در امارات) حق استفاده از تنگه هرمز را نخواهند داشت. ایران باید سیاست کنترل رقابت تسلیحاتی در منطقه را در پیش گرفته و به این کشورک‌ها حالی کند در برابر قدرت آفندی ایران، هیچ توانی برای پدافند وجود نخواهد داشت.

ایران فقط با استفاده از 10 درصد از توان تهاجمی خود باعث شد تا 100درصد از توان پدافندی این کشورک‌های جعلی و استعمارساخته مصرف شود و حتی تروریست‌های صلیبی و یهودی نیز توان دفاع از خود را نداشته باشند. در این زمینه، کره جنوبی به همراه ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی، به ویژه فرانسه و انگلیس باید تحت فشار شدید قرار بگیرند، میان همکاری با ایران و بهره اقتصادی از خلیج فارس و تنگه هرمز و مسلح کردن دوباره این کشورک‌های جعلی برای جنگ‌افروزی دوباره، باید یکی را انتخاب کنند.

این را لطفا مسوولان و تصمیم‌گیران کشور مدنظر قرار دهند.

🇮🇷@SyrianKhabar
🔵همه نگاه‌ها به این نقطه دوخته شده است

🔹آیا باید منتظر خبری از اینجا بود؟ دنیا و به عبارت بسیار بهتر، اقتصاد جهانی / غرب ممکن است تا ساعتی دیگر با یک بمب دیگر منفجر شود. نبض باب المندب برای بسته شدن بیش از هر زمانی می‌زند. تروریست‌های امریکایی سال گذشته در همین روزها حملات ویرانگر و خونینی را علیه یمن عزیز انجام دادند تا به زعم گوریل امریکایی، بابت المندب را به دست بیاورد اما هیچ کاری از پیش نبرد. حالا هم همه نگاه‌ها به باب المندب است. بسته شود، دنیا زیباتر خواهد شد.

🇮🇷@SyrianKhabar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴برخورد روباه بخت برگشته با بمب خوشه‌ای تروریست‌های آمریکایی

🔻چند خبر در مورد بمب‌های خوشه‌ای که تروریست‌های آمریکایی در مناطق مختلف کشور رو ریخته و باعث شهادت ده‌ها و زخمی شدن صدها شهروند ایرانی شدن را منتشر کردیم و شما به خوبی در جریان تلفاتی که این بمب‌ها به غیرنظامیان وارد کرده‌اند هستید. ارتش جنایتکار و تروریست آمریکا این بمب‌ها را روی مناطق مسکونی فرو ریخته و در برخی مناطق ضررهای سنگینی به مردم روستایی وارد کرده است ‌

🔻دوستان ما که با این بمب‌ها برخورد داشته روایت‌های متفاوت و متعددی از آن ارائه کرده‌اند. مکانیزم‌های فعال شدن این بمب‌ها نیز متفاوت بوده، بعضی تایمری هست بعضی مغناطیس و برخی هم سیم تله که حتی با برخورد پرنده‌هایی مثل کبک هم منفجر می‌شود.

🔻در این ویدیو شاهد روباه بخت برگشته‌ای هستید که به سیم یکی از این بمبلت‌ها برخورد می‌کند و با انفجار آن روباه که تکه پاره می‌شود. احشام بسیاری از روستاییان در مناطق مختلف کشور به ویژه جنوب ایران بر اثر برخورد با این بمب‌های کوچک، اما قدرتمند و غیر قابل شناسایی تلف شدند که این نشان می‌دهد میان تروریست‌های آمریکایی و یهودی هیچ تفاوتی در جنایت کردن وجود ندارد...‌

🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️عیسی کوتوله حاکم جزایر اشغالی دیلمون

▪️شاید خیلی‌ها حواسشان نباشد و یادشان نباشد که چرا من به آل خلیفه میگویم «کوتوله‌»... این عکسی از شیخ عیسی کوتوله است که حالا توله‌اش حمد حاکمه مجمع الجزایر اشغالی دیلمون ایران است.... حالا این عکسش است و فکر کنم در سفری که به انگلیس یا آمریکا رفته گرفته شده است... تو‌له‌اش که الان حاکم منامه است، شاید دو سه سانت از خودش بلندتر بود و نکته جالب آنکه چنان توهمی از قدرت داشت و تصاویری از او منتشر می‌شد که آدم حیرت می‌کرد...

یادم هست در تمام حکام شیخک نشین‌های حوزه خلیج فارس او را مسخره می‌کردند و بهش می‌گفتند عیسی کوتوله... وقتی می‌خواستند عکس دسته جمعی بگیرند می‌گفتم الان حاکم قبلی قطر (بابا بزرگ حاکم فعلی) یا عبدالله سعودی او را بغل می‌کنند. حالا شیخ جابر که حاکم کویت بود اگر یک پس گردنی می‌خورد ۵۰ متر آن طرف‌تر می‌افتاد و از بس که زن‌باره بود، دیگر چیزی ازش باقی نمانده بود...‌

▪️خلاصه گفتم حکمت این کوتوله بودن آل خلیفه را بهتر بدانید و هرچند حاکم فعلی رفت به زعم خودش زن بلندقد بگیرد که توله‌هایش دو سه سانتی از خودش بلندتر شوند اما آنها نیز اندازه بابا بزرگشان شدند و در جنگ یمن پوتین لژدار می‌پوشیدند؟! و هر وقت می‌خواستند عکس بگیرند عکاس باید روی زمین می‌خوابید‌ تا مشخص نشود این دو نفر چقدر کوتوله هستند...

این مسئله برای آنها به عقده تبدیل شده و تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا با تصاویر آنچنانی و گرفتن ژست و آویزان کردن مدال این عقده را لاپوشانی کنند. اما اگر خدا بخواهد دوران آل خلیفه و ظلمی که به شیعیان این مجمع الجزایر کرده‌اند به زودی به پایان خواهد رسید و مردم آنجا بعد از ده‌ها سال بر سرنوشت خود حاکم خواهند شد. ان‌شاءالله

🆔@SyriaKhabar
اخبار سوریه
⚫️عیسی کوتوله حاکم جزایر اشغالی دیلمون ▪️شاید خیلی‌ها حواسشان نباشد و یادشان نباشد که چرا من به آل خلیفه میگویم «کوتوله‌»... این عکسی از شیخ عیسی کوتوله است که حالا توله‌اش حمد حاکمه مجمع الجزایر اشغالی دیلمون ایران است.... حالا این عکسش است و فکر کنم در…
شاید در این عکس بهتر مشخص باشد.... همین پدر سوخته مزدور با کمک افسران انگلیسی خون شیعیان این منطقه را در شیشه کرد... با خیانت پهلوی دوم پاره تن ایران از ایران جدا شد تا این کوتوله لعنتی بتواند این منطقه را به عنوان سکویی برای حمله به ایران تبدیل کند! ما چیزی به اسم استقلال «بحرین» و جدا شدن آن از ایران نداریم و به هر شکل ممکن باید این جزایر بار دیگر به ایران و خاک اصلی کشور ملحق شوند تا به نقطه‌ای جهت ضربه زدن به ایران تبدیل نگردد...

از طرف دیگر ساکنان این جزایر که در طول چند دهه گذشته تحت ظلم و ستم قرار گرفته و در همین ساعت‌هایی که من این کلمات را می‌نویسم ده‌ها نفر از آنها توسط شکنجه‌گران انگلیسی، یهودی، البته سعودی و افغانی در بیدادگاه‌های این کوتوله‌ها در حال شکنجه شدن هستند. من با سیاست جمهوری اسلامی در مورد تعامل مثبت با کشورک‌های جعلی آن سوی خلیج فارس به شدت مخالفم؛ این‌ها اگر به حال خود رها شوند بار دیگر به خطری بزرگ و نقطه‌ای برای حمله دوباره به ایران تبدیل خواهند شد.

باید همان کاری را که پدران ما در دوره ساسانی انجام دادند و این دزدهای سر گردنه که حالا به نوکران بی‌جیره و مواجب صلیبی‌ها و یهودی‌ها تبدیل شده‌اند را ادب کنیم... باید مانند پدربزرگمان شاپور دوم ساسانی، شاپور بزرگ، شاپور ذوالاکتاف دودمان آنها را بر باد دهیم. این اراذل و اوباش از هر جهت سزاوار نابودی و انهدام هستند. این‌ها شانس آوردند که من و امثال من در این کشور کاره‌ای نیستیم...

@SyrianKhabar
سامانه مجید نیروی زمینی ارتش، شکارچی قهار پهپادها و هواگردهای دشمن... دشمن در تمام طول دوره جنگ تلاش کرد تا این سامانه را پیدا کرده و منهدم کند اما فقط در سه مورد موفق به این کار شد. از نبرد میهنی دوم تا نبرد میهنی سوم، وزارت دفاع با کمک قرارگاه پدافند حضرت خاتم الانبیاء تلاش فراوانی برای توسعه این سامانه کردند؛ چه از لحاظ کیفیت و چه کمیت. این سامانه هر کجا بود، هواگردهای دشمن احتیاط می‌کردند... باید منتظر روزهای پس از جنگ و روایتگری پدافند از کار بزرگی که کرده‌اند بود....

🇮🇷@SyrianKhabar
🔴هشدار شدیداللحن وزیر دفاع چین به امریکا: به شناورهای ما نزدیک نشوید

🔻یک پیام روشن و شفاف از چینی‌ها کافی بود تا طرف امریکایی بداند در آب‌های بین‌المللی دیگر کاره‌ای نیست، کشورها آماده دفاع از منافع خود هستند. اوضاع امریکا چنان خراب است که دیگر کسی برای ترامپ ارزش و اهمیتی قائل نیست.

♦️«دونگ جون» وزیر دفاع چین روز دوشنبه نسبت به تلاش آمریکا برای انسداد این گذرگاه هشدار داد و گفت واشنگتن باید از دخالت در روابط دوجانبه چین با ایران خودداری کند. وزیر دفاع چین در این باره گفت: «ما با ایران توافق‌های تجاری و انرژی داریم و انتظار داریم دیگران در امور ما دخالت نکنند.» این مقام ارشد چینی در ادامه افزود که تنگه هرمز همچنان به روی چین باز است.

🔻هشدار چین نه در سطح سیاسی که در سطح نظامی صادر شده و پیامی به امریکای ترامپ است که چین حاضر است برای حفظ منافع ملی خود از ابزار نظامی استفاده کند. هر چند اقدام ترامپ رفتاری از روی شکست و ناکامی است، اما باید دید چینی‌ها در ای زمینه به صورت دقیق چه کاری خواهند کرد.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
ایران فقط با استفاده از 10 درصد از توان تهاجمی خود باعث شد تا 100درصد از توان پدافندی این کشورک‌های جعلی و استعمارساخته مصرف شود و حتی تروریست‌های صلیبی و یهودی نیز توان دفاع از خود را نداشته باشند
⭕️بارها عرض کردم که نیروهای مسلح کشورمان فقط از بخش کوچکی (این را نه بر مبنای شعار که با اطلاع کامل عرض می‌کنم) از توان آفندی خود استفاده کرده‌اند، توان آفندی ما به شکلی ویرانگر است که اگر حتی از نیمی از آن استفاده می‌کردیم، اتفاقاتی می‌افتاد که....

⭕️اما می‌دانم که در مرحله دوم جنگ زمان استفاده از آن است. بدون شک، جنگ مرحله دومی دارد. دشمن باید تسلیم شود، راهِ دومی وجود ندارد، مسیر دومی نیست؛ یک مسیر پیشِ روی ما است و آن هم شکست قطعی دشمن و پیروزی قطعی ملت بزرگ ایران است....

⭕️من اگر جای دشمن بودم، من اگر جای آن‌ها بودم از همان مرحله نخست درس می‌گرفتم، از همان موشک‌ها یاد می‌گرفتم؛ باید بدانند که خداوند پیروزی را برای ملت بزرگ ایران تضمین کرده است، آن‌ها راه فراری ندارند. نور بر تاریکی و خیر بر شر پیروز است، این اراده ایزدی در برابر چشمان همه جهانیان به ثمر خواهد نشست...

🇮🇷@SyrianKhabar
Audio
🔲گزارش جنگ شماره ۴۹؛ جبهه متحد شرق در برابر غرب/ شکل‌گیری نظم نوین جهانی بر دوش ایرانیان

در ادامه سلسله گزارش‌های جنگ این بار به بررسی ابعاد و پیامدهای نبرد بزرگ میهنی سوم ایرانیان با دشمن یهودی و صلیبی پرداخته‌ایم. همان گونه که پیش از این گفتم این نبرد بخشی از نبرد بزرگ جبهه شرق در برابر جبهه غرب است؛ نبردی که در آن جبهه متحد شرق توانست جبهه غرب را شکست داده و عملاً از میدان بیرون کند. این نبرد برای ما که در میدان هستیم هنوز ابعادش شناخته شده و قابل فهم نیست در حالی که حادثه‌ای بزرگ و تاریخی شکل گرفته که نیاز به توضیح دقیق دارد.‌

در این گزارش توضیح دادم که چگونه نظم چند قطبی با حماسه آفرینی و میدان‌داری ایرانیان شکل گرفت و مردم جهان چرا این روادید مهم را مدیون حماسه آفرینی ایرانیان است. حضور موثر و هدفمند ایران در میدان و برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده در طول یک دهه گذشته در کنار روسیه و چین جهان را به مرحله‌ای رسانده که در آن دیگر غرب عملاً از دور خارج شده است.

✔️تلاش خواهم کرد تا در سلسله گزارش‌های دیگر بعاد جدید و تازه‌ای از این جنگ را برای شما واکاوی کنم تا بهتر بدانید که چه حادثه عظیم و بزرگی روی داده و چگونه ایرانیان جهان را با همت خود تغییر دادند...

🇮🇷@SyrianKhabsar
مقاومت اسلامی لبنان بر اساس آخرین گزارشی که از عملیات‌های امروز داده، تا این لحظه 43 عملیات مختلف انجام داده که جای تقدیر دارد. نبردهای امروز در بنت جبیل هم که دیگر می‌دانید چقدر سخت و سنگین بود و باوجود هزینه بالای دشمن، اما رزمندگان و جوانان مقاومت با قدرت در میدان ایستاده و اجازه پیشروی به دشمن را ندادند. جنایت‌های که یهودِ عنود در بنت جبیل کردند، به ویژه ورزشگاه شهر را که در آنجا سید شهید مقاومت گفته بود که «صهیونیست‌ها از خانه عنکبوت هم سست‌تر هستند» را طبق یک کینه و عقده‌ی قدیمی تخریب کردند... این‌ها مشتی جنایتکارِ کینه‌ای هستند که لنگه ندارند.

🇮🇷@SyrianKhabar
هرچند در طول هفته‌های گذشته مقاومت اسلامی لبنان به صورت گسترده‌ای از پرتابه‌های FPV علیه دشمن یهودی استفاده کرده اما به نظر می‌رسد ر یکی دو روز گذشته این استفاده و این بهره‌گیری از ابزار کاربردی ارد مرحله تازه‌ای شده که صدای جنایتکاران کودک‌کش را درآورده است.

از قرار معلوم یکی از این پرتابه‌ها با دقت به یک مخفیگاه تروریست‌های کودک‌کش یهودی در شهر اشغالی کریات شمونه اصابت کرده و تلفات قابل توجهی هم به صهیونیست‌ها وارد آورده است ‌ یکی از شبکه‌های تلویزیونی این رژیم گفته بود که روز دوشنبه حزب الله ۴۰ پهپاد به سمت مواضع این رژیم پرتاب کرده که تعداد کمی از آنها رهگیری شده است؛ اما آنها از این FPV خیلی ترسیده‌اند.

به نظر می‌رسد این یکی از همان پرتابه‌هایی باشد که با فیبر نوری هدایت شده و می‌تواند ده‌ها کیلومتر پرواز کند؛ میراث جنگ در اوکراین که حالا علیه خود صهیونیست‌ها در حال به کارگیری است. این پرتابه‌ها به هیچ عنوان قابل رهگیری نیستند و با توجه به سر جنگی ۵ کیلوگرمی شدید الانفجار هر هدفی را در شمال اراضی اشغالی منهدم می‌کنند.

شاید آنچه که دشمن را به شدت ترسانده ناامن شدن تمام مناطق شمالی برای تحرکات و حتی نقطه ایستایی تروریست‌ها باشد. یگان‌های توپخانه خمپاره واحدهای پشتیبانی و زرهی دشمن همه به راحتی از این به بعد منهدم خواهند شد...


🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️یک چشمه دیگر از زیبایی‌های بی‌انتهای مقاومت

▪️از زیبایی‌های جبهه مقاومت از آنچه که در این جبهه می‌گذرد، از عشق و ایثار و اینکه جبهه مقاومت مرز جغرافیایی ندارد و همه مرزهایش عشق و ایمان و مبارزه با دشمن است هر چه بگوییم کم است... پس از آنکه حزب‌الله از شهید مسیحی خود یاد کرد حالا نوبت به ۲ شهید دیگر است؛

شهید هادی محمد عبدالرحمن (ابوفاطمه) از مجاهدان فلسطینی حاضر در سازمان رزم مقاومت اسلامی لبنان؛

شهید ابراهیم حسن آل مبیریک از مجاهدان حجاز که برای جهاد در راه خدا و انجام وظیفه شرعی در نبرد با تروریست‌های یهودی، فراریان خیبر و جلادان صهیونیست به شهادت رسیدند.

▪️و این چنین است که به یاد صحبت‌های آن رهبر شهید آن حکیم فرزانه می‌افتم که می‌گفت: جبهه مقاومت روز به روز گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود... امروز قلب بیش از ۷ میلیارد انسان با مقاومتی از جنس عاشورا می‌تپد به این همان پیامی است که در محرم سال ۶۱ هجری مخابره شد و ۱۴۰۰ سال بعد ایرانیان آن را به گوش جهانیان رساندند...

🇮🇷@SyrianKhabar
برخی منابع از هلی‌برن شکست خورده تروریست‌های یهودی به شهر صور در جنوب لبنان خبر می‌دهند؟! کانال‌های سوری نزدیک به مقاومت این خبر را کار کرده و می‌گویند در انتظار تفاصیل هستیم...!

🇮🇷@SyrianKhabar
پایگاه‌های موشکی - پهپادی هوافضا و نیروی دریایی سپاه و دیگران پایگاه‌های ارتش به سطح آمادگی قبل از جنگ رسیدند... در واقع آتش بس فرصتی بود تا یگان‌های رزمی کشور به ویژه یگان‌های آفندی آثار حملات هوایی دشمن را به صورت کامل پاکسازی و خود را برای یک نبرد جانانه دیگر آماده کنند....

در این مورد زیاد توضیح نمی‌دم و اگر دوباره جنگ شروع شد خودتان خواهید دید که در حوزه موشکی و پهپادی و همچنین در سطح پدافندی چه اتفاقاتی افتاده و دشمن چگونه این بار پیش از ورود به آسمان ایران جارو خواهد شد. دیدم که رسانه‌های صهیونیستی به ویژه نخست وزیر رژیم برای آغاز دوباره جنگ بال بال می‌زند اما نمی‌داند که ین دفعه خر داغ می‌کنند...‌

🇮🇷@SyrianKhabar
اما یک خبر مهم دیگر که شاید برای دشمن مهم باشد: این بار آسمان ایران عقاب‌ها هم منتظر شکار هستند...

🇮🇷@SyrianKhabar
کشتی ایرانی فرهان که یک کشتی کوچک است نخستین کشتی ایرانی است که دقایقی پیش با عبور از آب‌های سرزمینی و اقتصادی کشورمان‌ وارد آب‌های بین‌المللی شد. مقصد این کشتی که به نظر مشخص نیست اما با توجه به تهدیدهای گوریل آمریکایی مبنی بر محاصره دریایی ایران و اجازه ندادن به عبور کشتی‌های ایرانی، باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد. به نظر نمی‌رسد تا فاصله ۵۰۰ کیلومتری از سواحل ایران تروریست‌های آمریکایی جرأت کنند مزاحمتی برای کشتی ایرانی ایجاد کنند، تا فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری نیز ایران می‌تواند از منافع خودش دفاع کند‌ هر اتفاقی که قرار است روی دهد به نظرم در فاصله بیش از این است... اگر در روزهای آمریکایی بخواهند ر فاصله تا ۵۰۰ کیلومتر به کشتی‌های ایرانی تعرض کنند، آن وقت همه چیز مانند کلاس سردرگم برای آمریکایی‌ها پیچیده خواهد شد. ایران پیامی روشن و واضح به تروریست‌های صلیبی داده که توانایی و انگیزه و قدرت دفاع از خودش را دارد و در شلیک به کشتی‌های آمریکایی لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

🇮🇷@SyrianKhabar
🔴برای بار هزارم این موضوع دقت کنید...

🔻هر خبری را که رسانه‌های غربی به ویژه رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی و حتی انگلیسی منتشر می‌کنند به هیچ عنوان باور نکنید به ویژه اینکه در مورد ایران باشد. باز هم تاکید می‌کنم و خدمت شما می‌گویم هیچ خبری را که رسانه‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی منتشر می‌کنند به هیچ عنوان باور نکنید. در بازی رسانه‌ای و جنگ روانی و باورپذیری اخبار غرب گرفتار نشوید؛ این روزها و این ساعت‌ها سطح خبرپراکنی آنها چند برابر می‌شود و راست و دروغ را به شکلی با هم منتشر می‌کنند که شما نه راست را بتوانید تشخیص بدهید و نه دروغ را پیدا کنید. نتیجه این سیاست سردرگم کردن شما به عنوان مخاطب بوده و این را به یاد داشته باشید که تمام رسانه‌ها در طرف مقابل در اختیار نهاد قدرت است و هیچ رسانه مستقل وجود ندارد....

🇮🇷@SyrianKhabar
مرکز تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که یک حمله به یک کشتی کانتینری در نزدیکی سواحل عمان، نه چندان دور از تنگه هرمز رخ داده است و طبق گزارش، کشتی دو بار هدف قرار گرفته و آتش‌سوزی در عرشه آن رخ داده است.

🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️چگونه باید در تنگه هرمز عوارض گرفت؟! نگاهی به نظام کنترلی در تنگه هرمز

▪️شنیده‌ام طرحی در مجلس با عنوان طرح «تنگسیر» (به یاد شهید دریابان علیرضا تنگسیری فرمانده دلاور و نامدار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» پیشنهاد شده که بر اساس آن قرار است ساز و کار مدیریت ایران بر تنگه هرمز نهایی گردد.

▪️باز هم شنیدم که پیشنهاد شده به ازای هر بشکه نفت صادراتی یک دلار از نفتکش‌ها به عنوان عوارض تامین امنیت دریافت گردد! اینکه قرار است از کشتی‌های کانتینر بر و دیگر کشتی‌ها و شناورهایی که می‌خواهند از این نقطه رفت و آمد کنند چه دریافتی و عوارضی گرفته شود تا این لحظه چیزی نمی‌دانم.

✔️اما نکات مهم این است که باید مد نظر قرار داد؛

۱) گرفتن یک دلار به ازای هر بشکه نفت خروجی بسیار اشتباه است؛ در واقع باید عوارض به نسبت بهای نفت دریافت گردد. مثلاً اینگونه تصویب شود اگر نفت بین یک تا ۵۰ دلار است یک دلار، اگر بین ۵۰ تا ۷۵ است، یک و نیم دلار، اگر بهای نفت ۱۰۰ دلار است ۲ دلار و اگر بالاتر از آن است ۳ دلار دریافت گردد.

۲) دلیل این امر این است که هزینه استخراج نفت در خاورمیانه بسیار پایین است و در پرداخت ۳ دلار از نفت ۱۱۰ دلاری اصلاً عددی نیست و به جایی بر نمی‌خورد. تازه به نظر من این عدد بسیار هم اندک است و باید عوارض دیگری هم دریافت گردد.

۳) در مورد کشتی‌های ورودی و خروجی هم باید به نسبت بندری که وارد آن می‌شوند و نقطه‌ای که می‌روند عوارض متفاوت باشد. با توجه به اینکه بیشترین خسارت وارد به ایران از پایگاه‌های آمریکا در کشورک امارات صورت گرفته سطح عوارض دریافتی از کشتی‌ها و شناورهایی که به بنادر امارات حتی فجیره می‌آیند و می‌روند، باید بالاتر از عوارض دریافتی از کشتی‌های به مبدا و مقصد عراق باشد.

۴) عوارض باید به ریال گرفته شود؛ من دیدم برخی‌ها اصرار دارند که عوارض حتماً باید به یوان چین دریافت گردد اما برای آنکه جایگاه ریال در دنیا تقویت گردد و پول ملی ما به عنوان یک ارز بین المللی مورد احترام واقع شود حتماً عوارض دریافتی باید به ریال باشد ‌ صاحبان کشتی‌ها و صاحبان کالا باید در بازار ایران ریال تهیه کرده و برای تهیه آن نیز ارز معتبر پرداخت کنند؛

۵) ورود و خروج به خلیج فارس باید به صورت کامل کنترل شده و هیچ شناور نظامی خارجی حق ورود به خلیج فارس را به هیچ عنوان پیدا نخواهد کرد. از طرف دیگر این مسئله باید مدنظر قرار بگیرد که ایران به عنوان تامین کننده امنیت در خلیج فارس باید این پهنه آبی را از فعالیت تمام شناورهای نظامی متعلق به کشورک‌های آن سوی خلیج فارس پاکسازی کند.

۶) تنگه هرمز تا زمانی که امارات، قطر، کویت، عربستان و کوتوله‌های آل خلیفه خسارت وارد به ایران را تامین و پرداخت نکنند به روی آنها بسته خواهد ماند. همه آنها دارای ذخایر ارزی قابل توجهی هستند و باید ۳۰۰ میلیارد دلار خسارت وارد به ایران را پرداخت کرده در غیر این صورت سالانه چند برابر این عدد ضرر خواهند کرد.

۷) نظام کنترلی در تنگه هرمز باید علاوه بر هوشمند بودند آینده نگرانه نیز باشد. کارشناسان امر باید در این مورد ورود کرده و با استفاده از تخصص‌های لازم خود شرایط عینی و قابل اجرا را طراحی و مدیریت کنند. به عنوان مثال نباید فرودگاه‌های بین‌المللی آنسوی خلیج فارس را از نظام عوارضی و نظام تامین امنیت خارج دانست.

۸) امنیت در تنگه هرمز و باب المندب دو روی یک سکه هستند؛ اگر سعودی‌ها می‌خواهند نفت خود را از طریق دریای سرخ و باب‌المندب صادر کنند باید عوارض آن را پرداخت کنند نمی‌شود که نفت را از ساحل خلیج فارس استخراج و به این امید که از پرداخت عوارض به ایران در تنگه هرمز می‌شود فرار کرد آن را به دریای سرخ برده و از آنجا راهی بازارها کرد. در این زمینه یمنی‌ها باید نظام عوارضی خود را برقرار کنند.

۹) بلوار نکته مهمتر هرگونه همکاری رژیم‌های فاسد عربی آن سوی خلیج فارس با رژیم صهیونیستی باید ممنوع باشد و هر طرفی که بخواهد با این رژیم همکاری کند حق استفاده از تنگه هرمز را نخواهد داشت. در این مورد باید به رژیم آل نهیان و رژیم آل خلیفه به صورت خاص اشاره کرد و اجازه نداد که آنها این منطقه را به محل فعالیت و تداوم اقدامات خرابکارانه یهودی‌ها تبدیل کنند.

۱۰)؛اما به عنوان نکته آخر ژیم‌هایی که همچنان به تروریست‌های آمریکایی پایگاه داده و فکر می‌کنند آمریکا می‌تواند از خاک آنها استفاده کند حق عبور از تنگه هرمز و حتی باب المندب را نخواهد داشت. این مسئله چنان روشن و شفاف و دقیق است که نیازی به طول و تفسیر ندارد. حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در هر صورت خطرات بنیادینی برای امنیت منطقه و مردم منطقه دارد و باید یک بار برای همیشه پایان داده شود.

✔️البته می‌شود نکات و موارد دیگری را هم مورد اشاره قرار داد ولی اهم آن نکاتی که به نظرم رسید این است...

🇮🇷@SyrianKhabar