اخبار سوریه
86.7K subscribers
26.1K photos
10.4K videos
338 files
852 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
🛑بچه‌ها همه در موضع شلیک هستند...

🔺هیچ یک از دوستان از شب گذشته در دسترس نیستند... همه در موضع، آماده شلیک هستند؛ دفترچه اهداف به همه پایگاه‌های موشکی و پهپادی با آخرین به‌روزرسانی داده شده است؛ در واقع هر پایگاه دارای چند دفترچه با مختصات و گرا است که بر اساس تشخیص خود عمل خواهند کرد.

🔺پایگاه‌های جدید با دستورات جدید آماده شلیک شده‌اند؛ موشک‌های جدید با حجم شلیک انبوه از مناطقی که این بار حتی با بمباران‌های سنگین نیز از مدار فعالیت خارج نخواهند شد؛ تمام پایگاه‌ها روزانه تا زمان تسلیم دشمن فعالیت شبانه‌روزی خواهند داشت، شلیک‌های 24 ساعته...

🔺دشمن هیچ راهی ندارد، اینکه فکر می‌کند چیزی بیش از مرحله نخست نبرد در آستین دارد، نه اینگونه نیست. دشمن 50 سال ساخت، آماده‌سازی کرد، تمرین کرد، هدف گذاری کرد و در نهایت نتیجه‌اش شد 40 روز جنگ و آن شکست فضاحت‌بار... حالا در 14 روز دقیقاً می‌خواهد تا چه میزان توان خود را بازیابی کند؟

🔺واقعیت‌های میدان با مزخرفات فضای مجازی زمین تا آسمان متفاوت است... با هیاهو و جنجال در مقابل ایران کسی به پیروزی نخواهد رسید، شاید قرار است دنیا گوشه دیگری از قدرت بی‌همتای ملت ایران و نیروهای مسلح قدرتمند ما را به چشم ببینند، چیزی را که دشمن هیچ وقت محاسبه نکرده بود؛

🔺هر ثانیه که می‌گذرد، ما به قلب حادثه نزدیک می‌شویم، هیچ هیات ایرانی به اسلام آباد نرفته، تا جایی که اخبار منتشر شده، روز چهارشنبه هم نخواهد رفت. ترامپ بی‌اعتبار بود، اما حالا به شکلی بی‌اعتبار شده که فکرش را هم نمی‌کرد و من چند شب پیش نوشتم که مهمترین تلاش ما این روزها، بی‌اعتبار کردن این گوریل بدریخت است؛

🔺اجازه بدهید در مورد پهپادها هم بنویسم؛ در دور نخست نبرد ایران خیلی از پهپادهای رادارگریز و پنهان‌کار خود استفاده نکرد؛ اما این بار قرار است انبوهی از پهپادهای رزمی و شناسایی رادارگریز وارد معرکه شوند؛ قرار است صدها فروند پهپاد رزمی به صورت همزمان آسمان منطقه را پوشش دهند و برتری هوایی دشمن را سلب کنند؛

🔺در این دور از نبرد، پهپادهای انهدامی در کنار پهپادهای رزمی-شناسایی به سمت مواضع دشمن هجوم خواهند برد، بمباران هوایی توسط پهپادهای رزمی و انهدام گسترده توسط پهپادهای انهدامی... برنامه‌ریزی به شکلی صورت گرفته که به صورت کامل ابتکار عمل از دشمن گرفته شود؛ وعده داده بودم که جهانیان گوشه دیگری از قدرت و برنامه‌ریزی ایرانی را به چشم خواهند دید؛

🔺ترامپ شاید بخواهد با اعلام اینکه محاصره دریایی را برخواهد داشت؛ هم بهای جهانی نفت را کنترل کند و هم جنگ را اندکی به تاخیر بیندازد، اما در هر صورت تلفاتی که با شروع جنگ خواهد داد بی‌سابقه خواهد بود. او همیشه تلاش کرده تا بدون جنگ کارش را پیش ببرد، اما این بار همه چیز متفاوت است؛

🔺ما قرار نیست همیشه در حال جنگ باشیم، یک بار هزینه داده‌ایم و باید کار را همین الان تمام کنیم، باید دشمن را از پای درآورده و او را از منطقه خود برانیم؛ این مهمترین، بنیادی‌ترین و اصلی‌ترین هدف ایران در این نبرد است؛ ما دنبال شکست دادن امریکا در جهان نیستیم، در پی راندن او از محیط پیرامونی خودمان هستیم؛

🔺در هر صورت، بچه‌ها همه در موضع هستند، موشک‌ها سوختگیری شده، پهپادها هدف‌دهی شده و همه چیز آماده یک دور تازه از نبرد است. این را خود امریکایی‌ها بهتر می‌دانند اما نمی‌دانند که قرار است چه اتفاقاتی روی دهد، گفته بودم که همیشه دنبال جتجال با ترور هستند و ما باید مراقب باشیم اما همین یک کار را خود بلد هستند....

🇮🇷@SyrianKhabar
⚫️ایران باز هم ترامپ را تحقیر کرد... تبلیغات مذاکره‌ای ترامپ پوچ بود

▪️حاضر نشدن ایران در مذاکرات ادعایی ترامپ در اسلام‌ آباد و اعلام رسمی این موضوع به طرف پاکستانی توسط ایران، یک خفت بزرگ و بی‌سابقه برای ترامپ ارزیابی می‌شود. حضور نیافتن ایران از پیش هم قابل پیش‌بینی بود. ترامپ فکر می‌کرد که ادامه محاصره دریایی و دزدی دریایی با حمله به کشتی‌های ایرانی، تهران را ناچار به تغییر راهبرد خواهد کرد، اما ایرانی‌ها فکر دیگری دارند... ما دستکم تا یک سال دیگر به راحتی قدرت مقاومت داریم اما آیا جهان نیز تا یک سال دیگر می‌تواند بسته ماندن تنگه هرمز را تحمل کند؟ فقط تا 100 روز دیگر، میزان نفتی که از بازارهای جهانی حذف خواهد شد رقمی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون بشکه است که اگر با 600 میلیون بشکه فعلی جمع شود، عدد بزرگ حدود دو میلیارد بشکه را نشان می‌دهد که جهان برای جبران آن نیاز به یک دهه زمان دارد...

🇮🇷@SyrianKhabar
ساعتی پیش موشک قدرتمند و قاره پیمای خرمشهر ۴ که در طول نبرد میهنی سوم با سر دو تنی و خوشه‌ای خود ضربات سنگین و بی سابقه‌ای را به سازمان رزم دشمن و زیرساخت‌های آنها وارد کرده بود، در میان مردم تهران در میدان انقلاب حاضر شد و به افتخار مقاومت تاریخی این ملت برافراشته گردید.

حضور این موشک تنها ساعتی پیش از به پایان رسیدن آتش بس کذایی در حالی که آدرس اهداف مدنظر روی آن هک شده بود هشدار صریح و روشن ایران به دشمن را در پی دارد که که نیروهای مسلح کشور آماده ادامه نبرد در هر شرایطی هستند. نقش بستن تاسیسات گازی راس لفان قطر روی بدنه این موشک، پیامی روشن به تروریست‌های آمریکایی بود که با شعله ور شدن جنگ اولین جایی که هدف قرار می‌گیرد زیرساخت‌های اقتصادی دشمن است.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
اگر دیدید تا ساعتی دیگر ترامپ قمارباز گفت که با پیشنهادات «پاکستان» برای برداشتن آنچه محاصره دریایی می‌خواند موافقت خواهد کرد، تعجب نکنید.
چه عرض کردم خدمتتان؛ گوریل بدریخت و قمارباز آمریکایی همان چیزی را که ساعتی پیش خدمت شما گفتم اعلام کرد! اعلام تمدید آتش بس بنا به درخواست فرمانده و نخست وزیر پاکستان! ترامپ کذاب در مزخرف نامه خودش آورده است که:

«براساس واقعیت این که دولت ایران به شدت دچار فروپاشی شده است (آره جون ملانیا)، امری که غیرمنتظره نبود و بنا به درخواست مارشال عاصم منیر و نخست‌وزیر شهباز شریف از پاکستان، از ما خواسته شده است که حمله به کشور ایران را تا زمانی که رهبران و نمایندگان آن کشور بتوانند پیشنهادی یکپارچه ارائه دهند، متوقف کنیم. بنابراین من دستور داده‌ام که نیروهای نظامی ما محاصره را ادامه دهند و از نظر دیگر آماده و قادر به عمل باقی بمانند و آتش‌بس را تا زمانی که پیشنهاد آنها ارائه و مذاکرات به پایان برسد، ادامه خواهیم داد، خواه این مذاکرات به نتیجه برسند یا نه....

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
چه عرض کردم خدمتتان؛ گوریل بدریخت و قمارباز آمریکایی همان چیزی را که ساعتی پیش خدمت شما گفتم اعلام کرد! اعلام تمدید آتش بس بنا به درخواست فرمانده و نخست وزیر پاکستان! ترامپ کذاب در مزخرف نامه خودش آورده است که: «براساس واقعیت این که دولت ایران به شدت دچار…
🔵چرا نباید آتش بس اعلام شده توسط ترامپ را تایید کرد؟!

🔹وقتی من به عنوان یک روزنامه نگار و شهروند عادی که از پشت پرده‌ها هم خیلی خبر ندارم می‌توانم رفتار ترامپ و اراذل و اوباش حاکم بر آمریکا را این گونه تشخیص دهم این مسئله نباید برای مقامات عالی رتبه کشور موضوع خیلی پیچیده و سختی باشد! در واقع مثل روز روشن بود که تمام نیت ترامپ بر ادامه محاصره به عنوان تنها ابزار موجود در اختیارش (ابزاری که در فکر سخیف و ز فندقی خودش فکر می‌کند می‌تواند آن را در قبال تنگه هرمز به ما قالب کند) خواهد بود - در این مورد در پادکستی که انشاالله در ساعت آینده خدمت شما ارائه خواهم کرد، توضیح لازم و کافی را خواهم داد - چرا که ورود به جنگ در ساعت مشخصه پایان آتش بس هیچ غافلگیری را در پی ندارد و از طرف دیگر تروریست‌های آمریکایی در جنگ حتی با غافلگیری هم چیزی به دست نخواهند آورد.

🔹اما اینکه فرمانده ارتش پاکستان و نخست وزیر این کشور چنین پیشنهادی هم داده باشند از آن دست دروغ‌های ترامپی است که نیاز به توضیح و تشریح ندارد؛ در واقع پاکستانی‌ها در جایگاهی نیستند که بخواهند برای ترامپ تعیین تکلیف کنند و از او بخواهند که آتش بس برقرار کند یا نکند. اما واضح هست که ایران به هیچ عنوان نباید آتش بس را بپذیرد و باید با قدرت با پایان زمان آتش بس برای حمله به ناوهای آمریکایی در شمال اقیانوس هند وارد عمل شده و ه را که آمریکا فکر می‌کند می‌تواند به لحاظ نظامی انجام دهد را بی‌اعتبار کند.

🔹همانگونه که گفتم امشب حتماً در این زمینه توضیحاتی ارائه خواهم کرد و به شما خواهم گفت که چرا نچه که ترامپ در سر دارد نه می‌تواند اجرایی شود و نه توانایی گسترش آن را دارد ولی واقعیت آن است که همین آتش بس یک جانبه نیز بیش از آنکه به ضرر ایران باشد به ضرر خود غرب و کشورک‌های مزدور و منافق عرب حاشیه خلیج فارس است. ایران بخش بزرگی از تجارتش را خواه ناخواه زمینی انجام خواهد داد و نیازمندی‌هایش را از طریق کشورهای همسایه برطرف خواهد کرد ولی این سوال وجود دارد که مزدوران بی‌اختیار آمریکا چه خواهند کرد؟!

🔹در این زمینه آیا جهان می‌تواند همچنان با بسته بودن تنگی هرمز کنار بیاید؟! آیا چینی‌ها اجازه تداوم دزدی دریایی به آمریکا را خواهند داد؟! آیا هندی‌ها که این روزها به شدت گرفتار و دچار بحران‌های شدید به ویژه در حوزه تامین گاز و اوره هستند می‌توانند تحمل کنند؟! آیا دیگر کشورها مانند بنگلادش مالزی اندونزی تایلند تایوان کره ژاپن و حتی استرالیا که بخشی از منظومه نظامی و به قول معروف متحدان آمریکا به شمار می‌روند توانایی تحمل چند ماه بحران انرژی را خواهند داشت؟!

🔹در یکی از گزارش‌های پیشین به وضوح خدمت شما اعلام کردم که حتی ۴ هفته بسته بودن تنگه هرمز که حالا ایران بهانه‌های لازم و کافی را برای بسته نگه داشتن آن را دارد، می‌تواند چه اثرات مرگباری بر قیمت انرژی داشته باشد من فکر می‌کردم که ترامپ ابله نهایت امشب برای کنترل قیمت ت خام دوباره دست به بازی خواهد زد و می‌گوید که محاصره دریایی را برمی‌دارد اما در عمل چنین نخواهد کرد؛ او آنقدر احمق و کودن هست که حتی همین بازی را که در آن خبره و استاد است انجام نداد تا برای مدت زمان نامعلومی (که البته به باور من بسیار کوتاه خواهد بود و آن گوریل احمق فکر کرده که دیگران هم مثل خودش نادان هستند) بازار گرفتار حساب و کتاب کمبود نفت گاز و محصولات پتروشیمی بماند...

🔹در هر صورت این توضیحات را دادم تا به خوبی بدانید و آگاه باشید که ما با چه شرایطی مواجه هستیم و همه این مسائل و موارد شناور بوده و هیچ کدام قطعیت ندارد؛ این عدم قطعیت در رفتارها و در مسیر عملیات حتماً با درجه بالایی از هوشیاری و هوشمندی باید مدیریت شود و به آن واکنش نشان داد. باز هم توضیح دادم که تروریست‌های آمریکایی در یک بازه زمانی ۱۴ روزه نمی‌توانند خودشان را برای یک عملیات نظامی سنگین و گسترده آماده کنند و ما هم به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی روی دهد.

🔹مانند همیشه ما به تصمیم بزرگان کشور و تصمیم گیران مملکت احترام گذاشته و ز آنچه آنها انجام می‌دهند حمایت خواهیم کرد. با این حال گر به نقطه نظرات و دیدگاه‌های افراد معمولی مانند ما که بی هیچ حزب و جناح و گروه و باندی متصل نیستیم توجه کنند و آن را در لب تصمیم‌گیری‌های خود بگنجانند، جای دوری نخواهد رفت... من بر این باور هستم که به هیچ عنوان نباید آتش بس اعلام شده توسط ترامپ را تایید کرد چرا که این یعنی آنکه او زمان آغاز و پایان جنگ را مشخص می‌کند و هرگاه دوست داشته باشد جنگ را آغاز می‌کند و این یک نقطه ضعف جدی برای ما خواهد بود.

✔️از ما گفتن بود و امیدوارم که دیگران هم توجه و دقت داشته باشند.

🇮🇷@SyrianKhabar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
به نظر من این موزه که ایران با آتش بس اعتراف نکند می‌تواند بهترین موضع باشد؛ نان را تایید و نه آن را رد کند و به هیچ عنوان هیچ واکنشی نسبت به آن نشان ندهد... این مسئله می‌تواند هم دست آمریکا ببندد و همانگونه که در پست قبل تشریح کردم ابتکار عمل را رسماً از آنها گرفته و قدرت ابتکار عمل را به کشورمان بدهد. در حال حاضر سکوت می‌تواند بهترین حربه باشد و نگه داشتن طرف پاکستانی و آمریکایی در وضعیت معلق گزینه‌ای ایده‌آل است که به نیروهای مسلح ما این امکان را می‌دهد که هر لحظه که تشخیص دادند برای حمله به ناوگان دریایی تروریست‌های آمریکایی وارد عمل شوند. ایران هیچ تعهدی را به صورت رسمی و اعلامی بر عهده نگرفته و ین مسئله بحرانی جدی را برای تروریست‌های آمریکایی ایجاد خواهد کرد.

🇮🇷@SyrianKhabar
سخنگوی قرارگاه خاتم الانبیاء:

نیروهای قدرتمند و توانمند ما در حالت آمادگی کامل هستند و مدت‌هاست که انگشتانشان روی ماشه است؛

ایران بلافاصله و با قدرت به اهداف از پیش تعیین شده حمله خواهد کرد اگر هرگونه تجاوز یا اقدامی علیه آن صورت گیرد و به آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی درسی سخت‌تر و قوی‌تر از قبل خواهیم داد.

🇮🇷@SyrianKhabar
Audio
⚫️گزارش جنگ شماره ۵۹؛ از آتش بس ترامپ تا ماموریت ما

▪️همان گونه که پیش بینی می‌شد سرانجام رئیس جمهور کذاب و قمارباز آمریکا به صورت یک جانبه و از طرف خودش اعلام آتش بس کرد. در حالی که مقامات سیاسی ایران هنوز هیچ موضعی در مورد این آتش بس اعلامی از طرف ترامپ قمارباز نگرفته‌اند بخش نظامی کشور تاکید کرد که آمادگی ۱۰۰ دارد تا به هر جسارت و شرارت دشمن پاسخ دهد.

▪️در این گزارش به بررسی و تبیین محیطی که در آن ترامپ آتش بس را اعلام کرد پرداخته‌ایم و نکات و موارد متعددی در مورد آینده این آتش بس، وظیفه ما در قبال آن و تاثیرات آن بر محیط پیرامونی ما به ویژه بهای نفت، واکنش کشورها و در نهایت وضعیت جنگ را در خلال آن نقد و بررسی کرده‌ایم.

🇮🇷@SyrianKhabar
درست در ساعتی که آتش بس میان ایران و آمریکا پس از دو هفته به پایان رسید، صدای انفجارهایی سنگین أربیل در شمال عراق را لرزاند. گفته می‌شود مقرهای احزاب تروریستی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی در این منطقه هدف حمله قرار گرفته است.

🇮🇷@SyrianKhabar
گوریل آمریکایی اگر به جای مزخرف نوشتن در شبکه اجتماعی خودش وقت می‌گذاشت و با این قدرت تخیل این سطح از دروغگویی و چرت و پرت را تحویل دیگران می‌داد راحت می‌توانست قصه‌های تخیلی را سر هم کند...‌ شما در نظر بگیرید یک نفر چقدر می‌تواند مزخرف می‌نویسد!

همین چند دقیقه پیش هم یک شکر دیگر خورده و این بار مدعی شده که مردم ایران با او تماس می‌گیرند و چیزهایی در مورد تنگه هرمز می‌گویند که آدم حیرت می‌کند. با این حال این ‌موضع‌گیری‌ها و این اظهار نظرها و نوشته‌ها نشان می‌دهد وضعیت ترامپ بسیار وخیم است... اوبا بلاحت اتی خودش تنگه‌ هرمز را که باز بود بست و حالا می‌خواهد با تحریم و تهدید و جنگ آن را دوباره باز کند!

🆔@SyrianKhabar
پس از آنکه کشتی متخلف تلاش کرد تا بدون توجه به دستورات نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز برای خودش حرکت کند، یک قایق موشک‌انداز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک کشتی کانتینربر در ۱۵ مایل دریایی شمال‌شرق عمان نزدیک شد و به آن شلیک کرد که باعث خسارت سنگین شد..

🇮🇷@SyrianKhabar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انفجاری یک میدان نفتی در شمال عراق و در نزدیکی اربیل را به این روز درآورده است.‌ گفته می‌شود این آتش سوزی نتیجه انفجار است که هنوز دلیل آن مشخص نیست.

🇮🇷@SyrianKhabar
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بودن در میدان و جنگیدن در جایی که خداوند برای ما مقدر کرده نعمتی است افزون و نعمتی است برون از حد و حساب به شهادت که مرگی تاجران است با خدای خویش، در تاریخ پرفراز و نشیب نیم قرن گذشته ایران همیشه بخش بزرگی از حقیقت ما بوده است... ایرانیان برای حفظ وام میهن برای شرافت و کرامت و شهامت و عزت و شرف خود در میدان ایستادند جنگیدند و تاریخ سازی کردند.‌

آنچه در این ۱۰ دقیقه می‌بینید را شاید پیش از این هم دیده باشید اما حقیقت آن است که با هم دیدن آنها در قالب حماسه‌سرایی از نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌تواند مزه دیگری داشته باشد و حال و هوا را خوش‌تر کند... ما به احترام تک تک این فرزندان ایران که پای لانچر ایستادند و بسیاری از آنها حتی خونی از آنها بر این خاک به یادگار نماند ایستاده کلاه از سر برمی‌داریم و تعظیم می‌کنیم که خدای ایران پشت و پناه شما باد.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
پس از آنکه کشتی متخلف تلاش کرد تا بدون توجه به دستورات نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز برای خودش حرکت کند، یک قایق موشک‌انداز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک کشتی کانتینربر در ۱۵ مایل دریایی شمال‌شرق عمان نزدیک شد و به آن شلیک کرد که باعث خسارت…
از قرار معلوم بچه‌های قایقران نیروی دریایی سپاه به قصد کشت این کشتی را هدف قرار داده بودند چرا که با خاموش کردن سیستم ناوبری خود می‌خواستند مخفیانه تنگه هرمز را ترک کنند اما با اصابت چند تیر موشک به پل فرماندهی این کشتی که خسارت بسیار سنگینی هم به آن وارد شد، حتماً بقیه ماست‌ها را کیسه خواهند کرد...

🇮🇷@SyrianKhabar
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی متعلق به یونان به نام «Euphoria» را هدف قرار داد که اکنون در سواحل ایران پهلو گرفته است و همچنین دو کشتی متخلف «MSC Francesca» و «Epaminondas» متعلق به شرکت حمل و نقل جهانی MSC را هم که سامانه‌ها و دستگاه‌های ناوبری خود را خاموش و قصد عبور پرخطر از تنگه هرمز را داشتند توقیف کرده و به سواحل ایران منتقل کرد.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی متعلق به یونان به نام «Euphoria» را هدف قرار داد که اکنون در سواحل ایران پهلو گرفته است و همچنین دو کشتی متخلف «MSC Francesca» و «Epaminondas» متعلق به شرکت حمل و نقل جهانی MSC را هم که سامانه‌ها و دستگاه‌های ناوبری خود…
🔻اگر خاطرتان باشد در گزارش‌های بیشین و به ویژه پادکستی که بامداد امروز منتشر کردم به این موضوع به صراحت اشاره کرده و پرداختم که با توجه به حضور صدها کشتی در خلیج فارس و حتی در آن سوی تنگه هرمز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان ایران به راحتی می‌تواند تمام اقدامات تروریست‌های آمریکایی را به صورت روزانه تلافی کرده به کشتی‌های متعلق به شرکت‌های صهیونیستی و آمریکایی را توقیف و به سواحل کشور منتقل کند.

🔻دست ایران برای چنین اقداماتی باز و راهکارهای موجود برای پیگیری آن بسیار متنوع و راهگشا است. اگر خاطرتان باشد در گزارش‌های پیشین هم با یادآوری تاریخچه درگیری‌های دریایی ایران و دشمنان و تلاش آنها برای ربودن کشتی‌های ایرانی که از نفتکش (گریس ۱) در جبل الطارق توسط دزدان دریایی انگلیسی آغاز شد، روند را توضیح دادم و گفتم که ایران با اقدامات دقیق و حساب شده دشمن را ناچار به پذیرش شکست و عقب نشینی کرد.

🔻امروز هم همین اتفاق می‌تواند روی دهد و ایران با استفاده از توانمندی‌های دریایی خود و قدرت موشکی و کنترل بر مسیرهای تجاری به راحتی می‌تواند پاسخ دزدی‌های دریایی تروریست‌های صلیبی آمریکایی را بدهد. حمله به یک کشتی که می‌شود برابری کرد با حمله به کشتی ایرانی توسط آمریکایی‌ها در چند روز پیش و توقف ۲ کشتی دیگر و انتقال آنها به سواحل کشور، پیامی روشن و واضح به جنایتکاران دزد آمریکایی است که فکر نکنند در این منطقه می‌توانند خباثت کنند و پاسخی نگیرند، دست ایران پر و قدرت اجرایی‌اش زیاد است.

🇮🇷@SyrianKhabar