اخبار سوریه
86.8K subscribers
26.1K photos
10.4K videos
338 files
852 links
اخبار سوریه، مستقل است. به هیچ نهاد، ارگان و جایی منسوب و یا منصوب نیست. دغدغه‌اش فقط ایران و ایرانی و هدفش بیان واقعیت‌ها بدون روتوش است.
نقد را با روی باز می‌پذیریم اما توصیه را به هیچ عنوان
7016
راه کمک وحمایت از کانال:

5859831072893380
Download Telegram
🔴ناامیدی عمیق صهیونیست‌ها و یهودی‌ها از....

🔻سطح ناراحتی و عصبانیت صهیونیست‌ها از تفاهم نامه‌ای که نه به دار است نه به بار، اما کاغذ پاره‌ای است ه آینده منطقه و جهان را به روشنی نشان می‌دهد را می‌توان در این تیتر نشریه صهیونیستی دید. رسانه دست راستی یهودی که به کانون‌های درت و جریان‌های نفوذ نزدیک است و معمولاً نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنها را منتشر می‌کند. حمله به ترامپ در این نشریه در واقع پیامی روشن و آشکار به رئیس جمهور آمریکا است که در تمام طول سه دهه گذشته تنها کسی بود که حاضر شد منافع آمریکا را به خاطر یهودی‌های بی‌وطن و تروریست‌های صهیونیست به خطر بیندازد!

🔻این تیتر که در آن خطاب به ترامپ گفته شده «می‌توانستی بزرگترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا باشی اما رفوزه شدی» بیش از آنکه پیامی به ترامپ و تهدید او باشد، حکایت ناامیدی و سرخوردگی جریان‌های جنگ طلب و توسعه طلب در سرزمین‌های اشغالی است. اگر از آن دسته کسانی هستید که تحولات فلسطین اشغالی و رژیم اشغالگر را با دقت پیگیری کنید متوجه هستید که همه آنها متفق القول بر این باورند ترامپ آخرین شانس رژیم برای دستیابی به اهداف نامشروعش در غرب آسیا است...

🔻ترامپ چه در دوره اول چه در این دوره آنچه را که از دستش برآمد برای این رژیم کرد با طناب نتان‌یابو با ایران وارد جنگ شد، آمریکا را به مرز نابودی و رکود کشاند، آینده خود و حزبش را به خطر انداخت، تمام متحدان آمریکا را از این کشور ناراحت و دلخور کرد، ولی امروز شما می‌بینید که صهیونیست‌ها از آنچه که او کرده ناراحت هستند! در واقع این ذات یهود است که اگر دستت را تا آرنج در عسل کنی و در حلقشان فرو کنی، باز هم تو را گاز خواهند گرفت!

🔻در واقع این وشه‌ای از شکست تاریخی و فضاحت باری است که صهیونیست‌ها و جریان تروریسم یهودی به دلیل ۸ دهه قتل و ویرانی و کشتار و ترور، باید متحمل می‌شدند... آنها فکر می‌کنند که چون در توهم خود «قوم برگزیده» هستند پس هر غلطی که دوست دارند می‌توانند کنند و کسی را هم یارای برخورد با آنها نیست! اما از آنجایی که چوب خدا صدا ندارد و نظر خداوند به سمت مظلومان و مستضعفان است و عدالتش بر تمام کائنات حاکم است آنها باید این چنین ادب می‌شدند و این گونه دای حقارتشان را جهان می‌شنید.

🔻من باور دارم که صهیونیست‌ها یهودی‌های تروریست اشغالگر فلسطین که برای چند دهه با در دست داشتن ابزار رسانه و دروغگویی و پنهان شدن پشت هلوکاست در حال تحمیق مردم آمریکا و حتی اروپا بوده و از آنها باج‌گیری فکری و مالی می‌کردند، امروز به چنان دریوزگی افتاده‌اند که آن سرش ناپیدا. این حکمت خدای بزرگ است که اجازه نمی‌دهد بساط ظلم و بی‌عدالتی در جهان مخلوق او توسط گروهی بداندیش و شیطان صفت تداوم یابد... اگر این چنین بود که من به عنوان یک مخلوق باور کنید به خالق خودم ناباور می‌شدم.

🔻این عدالت خداوند است که ظالمان را به دست صالحان و شیاطین را به دست مومنان ادب کند. امروز در جامعه آمریکا شناخت از ماهیت صهیونیست‌ها و سطح دروغگویی آن‌ها به شدت افزایش یافته است؛ دوران چپاول فکری مردم جهان توسط این اراذل و اوباش حقیر و ضعیف کش به پایان رسیده و به باور من در پناه قدرت گرفتن مومنان و صالحان ما شاهد روزگار جدیدی هستیم ه خروجی آن را در همین چند کلمه‌ای که بالا آمده، مشاهده می‌کنید.

🔻حالا حمله این باند تروریست و ملعون به یک تروریست ملعون دیگر به باور من بخشی از همان عدالت خداوند است؛ خداوند بر اساس همان خط عدالت جهانی خود و سعادت بشری ظالمان را به ظالمان مشغول کرده و عابدان و عارفان را نجات می‌بخشد. باید به عدالت خداوند ایمان داشت، باید به وعده او در مورد پیروزی مومنان و صالحان باور داشت و با تمام وجود جهت این پیروزی و تحقق وعده الهی در میدان مبارزه ماند...‌

🇮🇷@SyrianKhabar
لیست پهپادهای اوکراینی ک دیروز ب مسکو حمله کردن

«سیچن»
برد تقریبی – تا ۱۴۰۰ کیلومتر.
بخش جنگی – تا ۴۰ کیلوگرم.
سرعت – تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت.

FP-1
برد پرواز – تا ۲۶۰۰ کیلومتر.
حداکثر سرعت – تا ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت.
سرعت کروز – ۱۴۰-۱۸۰ کیلومتر بر ساعت.
حداکثر بار مفید – تا ۶۰ کیلوگرم.

«لوتی»
برد – تا ۲۰۰۰ کیلومتر.
بخش جنگی – ۵۰-۷۵ کیلوگرم.
سرعت – تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت.

«موروک»
برد – تا ۸۰۰ کیلومتر.
بخش جنگی – حدود ۳۰ کیلوگرم.
سرعت – حدود ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت

«بارس»
برد – حدود ۷۰۰-۸۰۰ کیلومتر.
بخش جنگی – تقریبا تا ۱۰۰ کیلوگرم.

🇮🇷@Syriankhabar
هشدار فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به صهیونیست‌ها در مورد غزه.... این پیام نشان می‌دهد که در تل‌آویو یهودی‌ها در تلاش هستند تا به غزه در محاصره، گرسنه و نیمه‌ویران دوباره حمله کنند. این ذات یهود است، مشتی تروریستِ بدذاتِ که کارشان ضعیف‌کشی است... با این حال همه چیز بر خلاف خواست آن‌ها پیش خواهد رفت.

🇮🇷@SyrianKhabar
به نظر جولانی دارد یکی یکی یاران و همراهان سابقش را با آمریکایی‌ها می‌فروشد؛ هر آنچه را که خودش توانست ترور کرده و به اسم داعش اعلام نمود و آنچه را که نتوانست آدرس داد تا آمریکایی‌ها ترور کنند... در طول ساعت‌های گذشته چندین حمله به مناطقی در استان ادلب صورت گرفت که حالا مشخص شده هدفش مواضع و پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌های گروهک‌های تروریستی وابسته به القاعده بوده است.

جولانی یاران سابقش را در حالی به آمریکایی‌ها می‌فروشد که آنها نقش مهمی در بقای او ایفا کرده و هزاران کشته جهت به قدرت رسیدن این زندانی سابق در کمپ بوکا داشتند! یکی از افرادی که ساعتی پیش خبر آمد که در حمله هواگردهای آمریکایی به هلاکت رسیده سامی العریدی از سرکرده‌های گروهک تروریستی حراس الدین است که به همراه تعدادی از نزدیکانش در این حملات کشته شدند.

این حملات همچنان ادامه دارد و باید دید که آیا جولانی آدرس دقیق مخفیگاه‌های این گروهک‌ را به آمریکایی‌ها داده است یا اینکه دارد به صورت یکی یکی این‌ها را می‌فروشد. در هر صورت قیمت فروش این این تروریست‌ها نیز هنوز مشخص نیست شاید ترامپ دنبال آن است تا با این حملات برای خودش اعتباری کسب کند.

این تروریست‌ها نیم قرن جنگیدند و دستگاه‌های اطلاعاتی غربی برخی از آنها را پیدا نکردند اما در سوریه جولانی، همه در حال کشته شدن هستند.

🆔@SyrianKhabar
Audio
🔴گزارش چند شماره ۱۰۲؛ بن‌بست دشمن و ضرورت و هوشیاری ما

🔺در این گزارش نگاهی داشتم به تحولات این روزهای میدان و اثرات آن بر دیپلماسی. واضح است که این روزها مباحث مختلفی در جامعه در حال شکل‌گیری باشد و هر کسی تلاش کند تا نقطه نظر و دیدگاه خودش را به عنوان حقیقت محض و واقعیت موجود ثبت و ضبط کند. این نکات نشان از پویای یک جامعه مدرن و پیشرفته دارد اما باید دقت داشت که گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که می‌تواند بسیاری از دستاوردها را زیر سوال ببرد.‌

🔺این گزارش نگاهی دارد به وضعیت این روزها در سطح منطقه به ویژه اراضی اشغالی، نگاه اعراب مذاکره و تحولات داخلی آمریکا و اثرات میدان بر این تحولات. با توجه به پیام دقیق و حکیمانه رهبر انقلاب در مورد مذاکره با آمریکا باید با یک افق وسیع‌تر و دقیق‌تر تحولات پیش رو را مورد نقد و بررسی قرار داد...‌

🇮🇷@SyrianKhabar
دوستان عزیز سلام

متاسفانه در طول یک هفته گذشته به دلیل ایجاد مشکل برای بانک‌های مختلف از جمله بانک تجارت که محبت‌ها و کمک‌های شما به آنجا واریز می‌شد من نتوانستم کار خیلی خاصی برای عزیزان کنم چرا که برداشت از این بانک عملاً غیر ممکن است. با این حال با توجه به تقاضاهایی که دوستان داشتند و من نیز واقعاً شرمنده آنها شدم، این شماره کارت و شماره شبا از بانک مهر ایران را اینجا می‌گذارم تا اگر دوستی تمایل داشت که به دوستان ما کمک کند از این طریق لطف خودش را به ما برساند.

انشاالله که هرچه زودتر مشکل بانک تجارت هم حل شود چرا که واقعاً در طول چند روز گذشته به جز دو سه مورد که دوستان زحمت کشیده و از خودپرداز واریزی داشتند و من هم نتوانستم از آنها استفاده کنم، عملاً هیچ کاری از دستم بر نیامد. به امید خدا هرچه زودتر سئولین امر بتوانند مشکلات این بانک‌ها را حل کنند..و

شماره کارت:

6063731157282915

شماره شبا

IR260600280201003861962001

نمی‌دانم می‌شود به این کارت و شماره شبا پولی واریز کرد یا نه! هرچند در این شرایط اقتصادی واقعاً هیچ انتظاری ندارم ولی اگر دوستی یا دوستانی توانستند، از این حساب می‌شود استفاده و پول برداشت کرد. خداوند به همه شما خیر و برکت بدهد.

✔️از همه شما التماس دعای فراوان دارم

🇮🇷@SyrianKhabar
حتماً برای رزمندگان لبنانی دعای فتح و سلامتی کنید، دعا به هیچ عنوان فراموش نشود! خداوند حاضر و ناظر بوده و دعاهای ما حتماً در پیروزی این دلاورمردان تاثیرگذار است.... ان‌شاءالله

🇮🇷@SyrianKhabar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
⚫️دردسری که باز هم برای بنده درست شد!!!

▪️ای کسانی که رفته‌اید و به اسم کانال اخبار سوریه کانال زده‌اید و مردم آزاری می‌کنید جان هر کسی دوست دارید اسم کانال خودتان را عوض کنید! امروز تماس گرفتند که شما عکس یک بنده خدایی را در کانال کار کرده‌اید و از شما شکایت کرده است! پلیس فتا تماس گرفته و محکم و با اقتدار می‌گوید که این کانال شماست و عکس فلانی را کار کردید و من هرچه توضیح می‌دهم که برادر جان من در مورد مسائل داخلی که چیزی نمی‌نویسم چه برسد در مورد مسائل محلی و استانی! حالا از کدام استان و کدام شهرستان تماس گرفته بماند!

▪️می‌پرسم آدرس کانال چیست؟! آدرس را می‌گوید تاکید می‌کنم برادر جان این آدرس کانال من نیست کانال اخبار سوریه آدرسش این است و تاکید می‌کند چه فرقی دارد! وقتی می‌فهمد که چقدر خراب کرده و ضایع شده بدون اینکه بخواهد ادامه بدهد تلفن را قطع می‌کند ولی این سوال برای من می‌ماند: چرا می‌روید به اسم کانال اخبار سوریه کانال درست می‌کنید و بعد با آبروی مردم بازی می‌کنید عکس مردم را منتشر می‌کنید تا بروند و شکایت کنند؟!

▪️به پیر به پیغمبر این کار درستی نیست! گفت عکس چه فردی را هم کار کرده و من هرچه اصرار می‌کردم تاریخ بده چه تاریخی چه زمانی می‌گوید قبل از جنگ! و من هرچه فکر می‌کنم که چه دلیلی دارد قبل از جنگ من عکس یک فرد خاص آن هم در فلان استان را کار کنم عقلم به جایی نمی‌رسد! ای کاش دوستان ما در پلیس فتا پیش از آنکه پیامک بدهند و زنگ بزنند کمی بررسی کنند و وارسی کنند! اما از آنهایی که به اسم کانال اخبار سوریه کانال ساخته‌اند تقاضای اکید دارم که اسم کانال خودشان را عوض کنند...

@SyrianKbabar
مخلوط کردن راست و دروغ و بی‌اطلاعی از تحولات پشت پرده و رویدادها باز می‌شود تا هر کسی از راه برسد اظهار و فضلی کند که بیش از آنکه فضل باشد جهالت است! آنچه در این چند خط آمده یک قسمت درست و دو قسمت اشتباه است و نمی‌شود شما برای اینکه ناآگاهی خود را تسری دهید، ضرورتی ندارد یک درست عینی را بردارید و دو اشتباه را به آن منگنه کنید و به خورد مخاطب بدید تو گویی که ر سه حرفی که می‌زنی درست است...

متاسفم که جامعه گرفتار مشتی جاهل شده که چنان اعتماد به نفسی دارند که آدم را حیرت زده می‌کند! امروز داشتم یک ویدیو می‌دیدم که می‌گفت هرچه احمق‌تر اعتماد به نفس بالاتر! وقتی این مطالب را می‌بینم حیرت می‌کنم که چگونه همچین چیزی ممکن است!

🇮🇷@SyrianKhabar
بیانیه صادر شده از اتاق عملیات مقاومت اسلامی:‏
     
به نام خداوند بخشنده مهربان
﴿به کسانی که به آنها جنگ اعلام شده به خاطر ظلمی که بر آنها رفته اجازه داده شده است و خداوند بر یاری آنها تواناست﴾‏
خداوند بزرگ و بلندمرتبه راست گفته است.

دشمن اسرائیلی بار دیگر با ادعاهای دروغین بهانه‌جویی می‌کند تا نقض آتش‌بس که هرگز به آن پایبند نبوده است، از جمله تخلفاتی که از دیشب تا امروز انجام می‌دهد را توجیه کند.

و مقاومت اسلامی تأکید می‌کند که از عصر جمعه ۱۹-۰۶-۲۰۲۶ به آتش‌بس پایبند بوده است حتی پس از نقض آن توسط دشمن از همان لحظات اولیه، اما دست خود را روی ماشه نگه داشته است به خاطر عهدشکنی و خیانت دائمی دشمن.

دوباره، و تحت پوشش آتش‌بس، دشمن دیشب تلاش نفوذ به سمت ارتفاع علی الطاهر را انجام داد که با وجود تلاش‌های مکرر برای تصرف آن، همچنان برایش دست‌نیافتنی باقی ماند.

و هنگامی که نیروی پیاده‌نظام نفوذی وابسته به لشکر کوماندو در ارتش دشمن به کمینی از مجاهدان مقاومت رسید، مجاهدان با سلاح‌های مناسب به مقابله پرداختند و تعداد مشخصی کشته و زخمی در صفوف آنها به جا گذاشتند. سپس دشمن به انجام حملات شدید در داخل و خارج منطقه عملیات پرداخت و مانند همیشه غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار داد تا شکست نظامی خود را پنهان کند.

مقاومت اسلامی اعلام می‌کند که در کنار پایبندی به آتش‌بس، در مقابله با هر تلاشی که دشمن برای تصرف زمین‌ها و گسترش اشغال خود انجام دهد، کوتاهی نخواهد کرد و مجاهدانش با آمادگی کامل در کمین خواهند بود تا دفاعی کربلایی از زمین، مردم و وطن خود داشته باشند، وفادار به عهد خود با خدا و مردم عزیزشان هرچقدر هم که فداکاری لازم باشد.

🇮🇷@SyrianKhabar
اخبار سوریه
احتمال بسته شدن تنگه هرمز و ممنوع شدن رفت و آمد در آن بسیار زیاد است! در حالی که در طول ۷۲ ساعت گذشته رفت و آمد در این تنگه در حال افزایش است، به دلیل عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش (پایان جنگ در لبنان و عقب نشینی تروریست‌های یهودی) احتمال دارد به زودی شاهد…
✴️به دستور قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا تنگه هرمز بسته شد...

🔸وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ(۱۲ توبه)

🔸نظر به بدعهدی‌ و پیمان‌شکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهم‌نامه پایان جنگ، و در واکنش به نقض بی‌وقفه و مستمر آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بی‌رحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام می‌دارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد.

🔸متذکر می‌گردد اين گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و در صورت ادامه تجاوز گام‌های بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.

🇮🇷@SyrianKhabar
روز گذشته برخی از دوستان به من گفتند که به احتمال زیاد تنگه هرمز مسدود خواهد شد و من هم خبرش را نوشتم هرچند دیدم برخی آمدند و یک صدای ضبط شده را منتشر کردند مبنی بر اینکه این صدا مربوط به دستور نیروی دریایی سپاه پاسداران مبنی بر بسته شدن تنگه هرمز است اما وز گذشته همه پیگیری‌های من نشان داد که چنین موضوعی صحت ندارد.

ولی به من تاکید کردند که حتماً در صورت تداوم بدعهدی آمریکا در اجرای تفاهمنامه و ناتوانی در اجرای تعهداتش اولین گام بسته شدن تنگه هرمز است که حالا خبر آمده که بسته شده است. بیان یه قرارگاه حضرت خاتم به خوبی نشان می‌دهد که ایران همان میزان که در امر مذاکرات و رسیدن به یک تفاهم و توافق جدی است، در اجرا کردن تمام مفاد تعهدات نیز کوتاه نخواهد آمد...

@Syriankhabar
اخبار سوریه
مخلوط کردن راست و دروغ و بی‌اطلاعی از تحولات پشت پرده و رویدادها باز می‌شود تا هر کسی از راه برسد اظهار و فضلی کند که بیش از آنکه فضل باشد جهالت است! آنچه در این چند خط آمده یک قسمت درست و دو قسمت اشتباه است و نمی‌شود شما برای اینکه ناآگاهی خود را تسری دهید،…
حالا متوجه شدی چرا می‌گویند برخی جاهل هستند و نمی‌دانند؛ جهالت ارتباط عمیقی با ناآگاهی مفرط و کم حوصلگی و خودباوری دارد به شکلی که کر می‌کنند آنچه که می‌گویند درست است و بدون پرسش و بدون پیگیری آن را منتشر می‌کنند متاسفانه دست به دست می‌چرخد و باعث گسترش جهالت می‌گردد! متاسفانه خیلی‌ها هم این مطالب را برمی‌دارند و دست به دست می‌چرخانند و عده‌ای هم که نمی‌دانند، فکر می‌کنند که این جماعت درست می‌گویند!

همانگونه گفتم از دیروز می‌دانستم که قرار است تنگه هرمز بسته شود و مقدمات آن نیز فراهم شده بود ولی مان گونه که شما دیدید عده‌ای بدون هیچ دلیلی اعلام کردند که تنگه بسته شده در حالی که روز گذشته ایران داشت آخرین هشدارها و پیام‌ها را به طرف آمریکایی منتقل می‌کرد که اگر نتواند سگ هارش را زنجیر کند، تنگ بسته خواهد شد و تا زمانی که رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان خارج نشده مجدد از نمی‌گردد!

🇮🇷@SyrianKhabar
✴️تثبیت معادله تنگه هرمز و جنوب لبنان

🔸ایران در حال تثبیت معادله تنگی هرمز در برابر تعهدات کامل آمریکا است؛تنگه هرمز به عنوان ابزار واقعی ایران ر راستای معادل سازی با آمریکا به کار می‌رود و برای دومین بار از زمان برقراری آتش بس اولیه پس از پایان جنگ ایران تنگه هرمز را مسدود کرده و اجازه رفت و آمد ر آنجا را نمی‌دهد. ایران با باز کردن تنگه هرمز به تعهداتش عمل کرد و با پذیرش تمام معادلات مطرح شده نشان داد که اراده کافی برای به نتیجه رساندن آنچه را که امضا کرده دارد و حالا توپ در زمین آمریکا است.

🔸در واقع آنچه که ایران انجام داد کاملاً قابل انتظار و قابل فهم بود؛ شاید برخی‌ها فکر می‌کردند که ایران آنقدر دستپاچه و به هم ریخته است که حاضر است برای به دست آوردن برخی اهداف کوتاه مدت اهداف بلند مدت و راهبردی خودش را کنار بگذارد. اما امروز مشخص شد که این موضوع درست نیست و لبنان در قلب معادلات منطقه‌ای ایران قرار دارد و شما تردید نداشته باشید که در تداوم مذاکرات و گفتگوها، موضوع بازسازی جنوب لبنان مورد گفتگو قرار بگیرد و دشمن نتواند از آن تخطی کند.

🔸نکته خیلی مهمی که در مورد لبنان وجود دارد و شاید کسی با آن توجه نکرده اما دشمن صیونی به خوبی آن را می‌داند بر باد رفتن قطعنامه ۱۷۰۱ و همچنین آتش بس دو سال پیش میان حزب الله و رژیم است؛ امروز رژیم به خوبی بر این امر واقف است که اگر قرار است تفاهمی صورت بگیرد موضوع تخلیه جنوب لبنان توسط مقاومت مطرح نیست و به هیچ عنوان این موضوع در ضمن تعهدات ایران و حزب الله نیامده است. خیلی شفاف و ساده باید بگویم که در تفاهم صورت گرفته میان ایران و آمریکا صرفاً به خروج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان اشاره شده و مسئله بازگشت ارتش لبنان به جنوب لیتانی مطرح نیست.

🔸این همان مسئله کلیدی و راهبردی است که رژیم صهیونیستی را دچار آشفتگی و آزردگی و وحشت کرده است، آنها می‌دانند آنچه که در حال روی دادن است با آنچه که در طول این سال‌ها برایش هزینه کردند و تاوان دادند بسیار متفاوت است. در حالی که آمریکا باید صهیونیست‌ها را به عنوان متحد اصلی خودش در منطقه تسلیم کند، ایران در این فکر است تا متحد اصلی خودش را قدرت بخشیده و او را فراتر از تعهدات دولت مزدور لبنان در عرصه سیاسی نظامی و اجتماعی این کشور و منطقه حفظ کند.

🔸مسلم است که نه آمریکا و نه رژیم صهیونیستی و نه حتی کشورهای مزدور عرب مانند سعودی و اولاد زاید پدر درجه بعدی تروریست‌های القاعده حاکم بر سوریه چین مسئله‌ای را نه دوست دارند و نه برایشان قابل پذیرش است. با این حال ایران به عنوان پیروز این نبرد و حزب الله به عنوان بخش بزرگ و مهمی از این پیروزی باید بابت هزینه‌هایی که دادند و پیروزی بزرگی که به دست آورده‌اند سهم خودشان را به عینه و روشن دریافت کنند. ایران با کنترل تنگه هرمز و اشراف بر آن به همه نشان داد که کسی نمی‌تواند از این به بعد قولی بدهد و عمل نکند و تعهدی بدهد و بدعهدی کند..

🇮🇷@SyrianKhabar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔲دست پر و موقعیت برتر هیئت ایرانی در سفر به سوئیس

انتشار این خبر که نتانیاهو و وزیر جنگ کریه المنظر و وقیحش دستور توقف آتش در لبنان را داده‌اند یک گام رو به جلو است اما مسلماً تا زمانی که دشمن تروریست یهودی در جنوب لبنان حضور دارد، چیزی به اسم توافق به سرانجام نخواهد رسید و این موضوعی است که هم ترامپ می‌داند و هم صهیونیست‌ها می‌دانند و هم ما بر آن اشراف داریم.

اعلام بسته بودن تنگی هرمز همزمان با سفر هیئت ایرانی به سوئیس با این موضع‌ «ایران می‌خواهد بداند آمریکا تا چه اندازه بر پیشرفت تفاهم‌نامه و اجرای تعهداتش پایبند است» از موضع قدرت صورت می‌گیرد در واقع با بسته شدن تنگه هرمز و ممنوعیت رفت و آمد در آن، دست هیئت ایرانی پر و قدرت چانه زنی آنها به شدت بالا می‌روند. آنهایی که از سفر هیئت ایرانی انتقاد می‌کنند که در بالا یک نمونه از آن را به عنوان مثال آوردم، واقعا چیزی از مسائل راهبردی نمی‌دانند!

در نظر بگیرید معاون ترامپ در حالی قرار است راهی سوئیس شود که نگه هرمز بسته شده و مهم‌ترین وعده ترامپ در مورد بهبود وضعیت بازارهای انرژی عملاً بر باد رفته است. صرف توقف آتش با توجه به بدعهدی و جنایت پیشگی رژیم صهیونیستی در لبنان به هیچ عنوان موضع نهایی و اصلی ایران نیست؛ صهیونیست‌ها باید از لبنان خارج شوند و باید بدون هیچ پیش شرط یا بدون هیچ حرف اضافه‌ای آنجا را ترک کنند و این موضوعی است که بازی را برای آنها به نقطه صفر باز می‌گرداند...‌

🇮🇷@SyrianKhabar