پسلرزه تعرفههای جدید ترامپ؛ بورس آمریکا ظرف ۲۰ دقیقه ۲ تریلیون دلار سقوط کرد
🔴 شاخص S&P 500 در کمتر از ۲۰ دقیقه با سقوطی سنگین، ۲ تریلیون دلار از ارزش بازار خود را از دست داد. افت ناگهانی پس از آن رخ داد که دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا اعلام کرد که تعرفههای متقابل گستردهای بر واردات از ۶۰ کشور جهان اعمال خواهد کرد.
🔴 به گزارش CNBC، پس از خبر کاهش ۲ تریلون دلاری ارزش بازار S&P، معاملات آتی این بازار با ۳٫۶ درصد کاهش همراه شد. این افت شدید در حالی رخ داد که والاستریت در روزهای اخیر مقاومت قابل توجهی از خود نشان داده بود و سرمایهگذاران امیدوار بودند تعرفههای اعلامی کمتر از سطح پیشبینیشده باشد.
🔴 ترامپ قبلاً در چندین نوبت اشاره کرد که قصد دارد در قبال شرکای تجاری آمریکا رفتار ملایمتری داشته باشد، حتی درصورتیکه آنها در قبال واردات از آمریکا سیاست مشابهی را اتخاذ نکنند.
🔴 سخنرانی ترامپ دربارهی تعرفهها قبلاً باعث شد معاملات روزانه در S&P 500 با رشد مثبت به پایان برسد و معاملات آتی نیز ۱٫۷ درصد افزایش یافته بود.
🔴 هاوارد لاتنیک، وزیر بازرگانی آمریکا لیست نهایی تعرفهها را به ترامپ ارائه داد و رئیسجمهور شروع به خواندن جزئیات تعرفهها برای هر کشور کرد. در همان لحظات، معاملات آتی بهسرعت روند نزولی را طی کرد و ارزش بازار S&P 500 حدود ۲ تریلیون دلار سقوط کرد. به بیان دیگر، این سقوط معادل ۱۲۵ میلیارد دلار در هر دقیقه بوده است.
در زومیت بخوانید: پسلرزه تعرفههای جدید ترامپ؛ بورس آمریکا ظرف ۲۰ دقیقه ۲ تریلیون دلار سقوط کرد
👨💻 @TheZoomit
در زومیت بخوانید: پسلرزه تعرفههای جدید ترامپ؛ بورس آمریکا ظرف ۲۰ دقیقه ۲ تریلیون دلار سقوط کرد
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😁171🤯57👍28🤬6😢4🗿4🔥2❤1👎1
تیم کوک ۲۴ میلیون دلار از سهامش در اپل را فروخت
🔴 تیم کوک، مدیرعامل اپل، امروز بیش از ۲۴ میلیون دلار از فروش سهام این شرکت، درآمد کسب کرد. طبق اسناد ارائهشده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، کوک ۱۰۸٬۱۳۶ سهم خود در اپل را که در تاریخ یکم آوریل (۱۲ فروردین) به او تعلق گرفته بود، فروخت.
🔴 سهام تیم کوک بخشی از بستهی پاداشی بود که در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد. طبق این طرح، یکسوم از سهام در سال ۲۰۲۳، یکسوم در ۲۰۲۴ و بخش پایانی در سال ۲۰۲۵ قابل برداشت بود. سهام فروختهشدهی امروز به حساب امانی کوک منتقل میشود.
🔴 سهام محدود (RSU) بهعنوان بخشی از پاداش مدیریتی به تیم کوک اعطا میشود تا او را به ادامهی حضور در سمت مدیرعاملی اپل ترغیب کند.
🔴 کوک از سال ۲۰۱۱ سکان هدایت اپل را بر عهده دارد و با توجه به اینکه پاداش سهامش اکنون کامل قابل برداشت است، احتمال دارد اپل بستهی جدیدی از سهام را به او ارائه دهد تا همچنان در این سمت باقی بماند. کوک سهام تشویقی دیگری دریافت میکند که براساس عملکرد اپل به او واگذار میشود.
در زومیت بخوانید: تیم کوک ۲۴ میلیون دلار از سهامش در اپل را فروخت
👨💻 @TheZoomit
در زومیت بخوانید: تیم کوک ۲۴ میلیون دلار از سهامش در اپل را فروخت
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😁146👍45🗿12🔥10👎7❤6🤬3
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥140👎48👍34❤19🗿6😁1🤬1
❤105👍18👎14🔥8🗿6🤬2
همزمان با داغشدن جنگ تجاری ترامپ، سهام اپل ۷٫۵ درصد سقوط کرد
🔴 با داغشدن آتش جنگ تجاری دولت آمریکا، سهام اپل ۷٫۵ درصد کاهش یافت. تلاشهای اپل برای متنوعسازی زنجیرهی تأمین ممکن است با تعرفههای جدید دولت دونالد ترامپ بینتیجه بماند، چراکه تعرفههای جدید، کشورهایی را هدف قرار دادهاند که اپل از آنها برای تأمین قطعات آیفون، آیپد و مک استفاده میکند.
🔴 اپل طی سالهای اخیر بخشی از تولیدش را به کشورهایی مانند هند، ویتنام و تایلند منتقل کرده است؛ اما این کشورها علاوهبر چین و تایوان، مشمول تعرفههای سنگین آمریکا خواهند شد.
🔴 حداقل تعرفه برای تمام شرکای تجاری آمریکا ۱۰ درصد تعیین شده است و «تعرفههای متقابل» نیز برای برخی کشورهایی که تأمینکنندگان اپل در آنها فعالیت دارند، اعمال میشود.
🔴 به روایت نیویورک تایمز، اپل در حال حاضر با تعرفهی ۲۰ درصدی در چین روبهرو است که بهطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. تایوان که تأمینکنندهی تراشههای اپل محسوب میشود، با تعرفهی ۳۲ درصدی مواجه خواهد شد.
🔴 در دورهی قبلی ریاستجمهوری ترامپ، اپل موفق شد برای برخی از محصولات خود یا معافیت تعرفهای بگیرد یا بهطور کلی از تعرفهها معاف شود؛ اما ترامپ حالا میگوید که هیچ معافیتی در کار نخواهد بود.
🔴 برآوردهای مورگان استنلی نشان میدهد که اگر معافیتی اعمال نشود، هزینهی واردات محصولات اپل از چین سالانه ۸٫۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. هنوز مشخص نیست که آیا اپل این هزینهها را با افزایش قیمت محصولاتش جبران میکند یا خیر.
🔴 تیم کوک، مدیرعامل اپل، پیشتر گفته بود که ایالات متحده در زمینهی تولید، بهدلیل کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در ابزارسازی پیشرفته، قادر به رقابت با چین و دیگر کشورها نیست.
در زومیت بخوانید: همزمان با داغشدن جنگ تجاری ترامپ، سهام اپل ۷٫۵ درصد سقوط کرد
👨💻 @TheZoomit
در زومیت بخوانید: همزمان با داغشدن جنگ تجاری ترامپ، سهام اپل ۷٫۵ درصد سقوط کرد
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😁162👍40🔥16🗿11🤬9❤6😢4
نمونه عکسهای رسمی و خیرهکننده ویوو X200 اولترا، پرچمدار دوربینمحور چینیها، منتشر شدند
🔴 دوربین اصلی گوشی ویوو X200 اولترا برخلاف مدل قبلی اولترای این برند و سایر اعضای سری X200، از لنز ۳۵ میلیمتری بهره میبرد. فاصلههای کانونی ۳۵، ۵۰، ۸۵ و ۱۳۵ میلیمتری از گزینههای کلاسیک در عکاسی محسوب میشوند و حالا ویوو تصمیم گرفته است این قابلیتها را در پرچمدار جدید خود ارائه دهد.
🔴 هان بوکسیاو، مدیر محصولات ویوو نمونه تصاویر ثبتشده با دوربین X200 اولترا را منتشر کرده است. این تصاویر در چهار فاصلهی کانونی مختلف ثبت شدهاند. دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی LYT-818 و ابعاد 1/1.28 اینچ تصاویر ۳۵ و ۵۰ میلیمتری را ثبت کرده و دوربین پریسکوپی با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP9 برای ثبت تصاویر ۸۵ و ۱۳۵ میلیمتری به کار رفته است.
🔴 به گفتهی هان، چهار تصویر اول ثبتشده با دوربین X200 اولترا تفاوت فاصلهی کانونی این گوشی را به نمایش میگذارند. تصاویر ۵ و ۶ برای نمایش کیفیت زوم در دو دوربین اصلی و پریسکوپی ثبت شدهاند. این تکنیک به گوشی ویوو اجازه میدهد تا بدون افت کیفیت، فاصلهی کانونی بیشتری ارائه دهد.
🔴 همهی تصاویر نمونهی ثبتشده با دوربین X200 اولترا قدرت پردازشی دو تراشهی پردازش تصویر در این دستگاه را نشان میدهند: پردازندهی پیشپردازش VS1 و پردازندهی سیگنال تصویر (ISP) مدل V3 Plus. ویوو قصد دارد پرچمدار جدید خود را در همین ماه همراه با X200s معرفی کند.
در زومیت بخوانید: نمونه عکسهای رسمی و خیرهکننده ویوو X200 اولترا، پرچمدار دوربینمحور چینیها، منتشر شدند
👨💻 @TheZoomit
در زومیت بخوانید: نمونه عکسهای رسمی و خیرهکننده ویوو X200 اولترا، پرچمدار دوربینمحور چینیها، منتشر شدند
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍150🤯51👎39❤13🔥12🗿7🤬1