تلویزیون آزادی - AZADI TV
1.86K subscribers
43.3K photos
21.3K videos
162 files
17.5K links
پخش زنده تلویزیون آزادی :
https://tvazadi.com/live
توییتر
twitter.com/tvaazadi
اینستاگرام
instagram.com/tvaazadi

شناسه تلگرام برای ارسال پیام‌ها و ویدیوهای شما:
@PvAzadi
Download Telegram
🔺تیراندازی ماموران سپاه پاسداران منجر به زخمی شدن پنج کولبر شد

بر اساس گزارش‌ها، پنج کولبر کُرد به نام‌های کاروان منوچهری، آرام منوچهری، زانیار حاتم‌پناه، سوران وطن‌دوست و صلاح وطن‌دوست، اهل مریوان بر اثر شلیک نظامیان سپاه پاسداران در مرز این شهرستان زخمی شدند.

@TvAzadi
🔺سینا شکیب، دانشجوی بهائی از دانشگاه اخراج شد

سینا شکیب دانشجوی دانشگاه اصفهان به اعتقاد به آئین بهائی از این دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل محروم شد.

به گزارش «تلویزیون آزادی، به نقل از هرانا، سینا شکیب دانشجوی ترم ۴ رشته آمار و کاربردها در دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار دانشگاه اصفهان، به دلیل اعتقاد به آئین بهائی از این دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل محروم شد.

@TvAzadi
🔺تجمع مال‌باختگان تعاونی مسکن اندیشه ایرانیان مقابل دادستانی کل کشور

مال‌باختگان تعاونی مسکن اندیشه ایرانیان در اعتراض به از دست رفتن سرمایه‌هایشان، روز یکشنبه ۵ اردیبهشت مقابل ساختمان دادستانی کل کشور تجمع کردند.

معترضان می‌گویند «نزدیک به ۹ سال است در دادگاه‌ها در حال پیگیری حق خود هستند؛ اما کلاهبرداران با اعمال نفوذ و پرداخت رشوه کلان، رأی دادگاه را به نغع خود برگردانده‌اند.»

@TvAzadi
🔺کرونا در ایران؛ بدتر شدن وضعیت بیمارستان‌ها و نگرانی از ورود قطعی گونه جهش‌یافته در هند

در حالی که مقام‌های بیمارستانی در برخی شهرها از بدتر شدن وضعیت رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا خبر می‌دهند؛ هم‌زمان نیز با افزایش نگرانی‌ها درباره ورود گونه جهش‌یافته در هندی به ایران، چند تن از مقام‌های رژیم ایران گفته‌اند ورود این گونه جهش‌یافته به داخل کشور قطعی خواهد بود.

به گزارش ایران اینترنشنال، کیانوش جهانپور، از مقام‌های وزارت بهداشت ایران، روز یکشنبه  پنجم اردیبهشت به ایرنا گفت: «تاکنون موردی از این ویروس در کشور گزارش نشده اما باید منتظر ورود این ویروس به کشور باشیم.»

همچنین علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «این نکته را که فکر کنیم ویروس هندی وارد کشور نمی‌شود باید از ذهنمان بیرون کنیم.»

او با اشاره به موج کنونی شیوع کرونا در ایران پیش‌بینی کرد: «اگر کرونای هندی روی این پیک سوار شود ما هم سرانجامی مانند هند خواهیم داشت.»

روز شنبه نیز علی‌ زینی‌وند، استاندار کرمان از فرمانداران این استان خواست نظارت‌ها نسبت به شیوع کرونا را جدی بگیرند و گفت: «آمدن موج هندی کرونا به کشور و استان قطعی است.» اما برخی از رسانه‌ها از اهمال در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مرزهای ایران خبر داده‌اند.

خبرگزاری دانشجو روز یکشنبه پنجم اردیبهشت در گزارشی با عنوان «آیا مرزهای ایران به روی کرونای هندی بسته شده است؟» نسبت به اظهارنظر مقام‌های دولتی در این باره ابراز تردید کرد.

در این شرایط سعید نمکی، وزیر بهداشت، با اعلام اینکه ایران توانست «با کمترین عارضه ممکن» از موج چهارم کرونا عبور کند گفت رژیم ایران برای ارائه «کمک‌های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی» به هند آماده است.

نمکی روز یکشنبه در نامه‌ای به وزیر بهداشت هند نوشت رژیم ایران توانسته «تجهیزات و داروهای مورد نیاز» خود و همچنین «زیرساخت‌های مناسب در عرصه واکسن» را فراهم کند.

این در حالی است که برخلاف اظهارات وزیر بهداشت، ایران نه تنها از موج چهارم کرونا عبور نکرده، بلکه وضعیت تجهیزات در بیمارستان‌های ایران بحرانی است.

وضعیت در بیمارستان‌ها در حال بدتر شدن است

حمید عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان «خمینی»، اعلام کرد وضعیت بیمارستان در حال بدتر شدن است و در حال حاضر بیش از ۲۰ بخش به بخش کرونا تبدیل شده‌اند.

او با اشاره به تراکم بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان گفت: «چند ماه پیش بیمار مبتلا به کرونا را راحت درمان می‌کردیم؛ اما الان به دلیل تراکم جمعیت و کمبود تخت، همین بیمار فوت می‌کند.»

هم‌زمان پیام طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه «اگر در دو هفته تعطیلات نوروز محدودیت ایجاد می‌شد مطمئنا وضعیت ما بهتر از شرایط کنونی بود» پیش‌بینی کرد بر شمار مرگ‌ومیرها اضافه شود.

او گفت: «حداقل تا دو ماه آینده آی‌سی‌یوها و بیمارستان‌ها پر خواهد بود و متاسفانه شاهد افزایش میزان مرگ‌ومیرها خواهیم بود.»

در خبری دیگر، منصور آذریان، رئیس بیمارستان «امام علی» کرج گفت روز شنبه به دلیل «سرقت کابل‌های برق»، جریان برق بیمارستان به مدت دو ساعت قطع شد و اکسیژن‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان دچار اختلال شد.

او با اشاره به اینکه در این مدت اکسیژن‌رسانی به صورت دستی انجام شد، حاضر نشد درباره آسیب‌های احتمالی به بیماران جزئیاتی ارائه دهد و گفت اطلاع‌رسانی دراین‌باره برعهده سخنگوی ستاد مقابله با کرونا است.

@TvAzadi
🔺شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز ۱۱۵۰۰ واحد ریزش کرد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۱۵۰۰ واحد کاهش یافته و روی عدد یک میلیون و ۱۸۷ هزار واحد ایستاده است.

کاهش ارزش بورس در حالی ادامه دارد که مسئولان رژیم ایران وعده مثبت شدن رشد این بازار را داده بودند.

طی روزهای گذشته جمعی از سهامداران متضرر و مال‌باختگان بازار بورس در اعتراض به این وضعیت در شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه و اصفهان تجمع کردند.

@TvAzadi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ویدئوگرافیک | اطلاع‌رسانی به قیمت بازداشت، شکنجه و حبس!

برخورد با #رسانه‌ها و خبرنگاران از نقاط سیاه کارنامه ۴۳ ساله رژیم ایران است؛ رژیمی که رسانه‌ها را دشمن خود می‌داند، مگر اینکه وابسته به خودش باشند.

سازمان #گزارشگران_بدون مرز در تازه‌ترین رده‌بندی خود اعلام کرده است که ایران در زمینه آزادی #مطبوعات از میان ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۷۴ام ایستاده است.

#اطلاع‌_رسانی و کار رسانه‌ای در ایران عملا یک جرم تلقی می‌شود و بازداشت، شکنجه و #حبس را در پی دارد، مگر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران در راستای ترویج ایدیولوژی حکومت کار کنند.

برنامه را در یوتیوب ببینید
برنامه را در وبسایت مشاهده کنید

@TvAzadi
-------------
🔻در شبکه‌های اجتماعی #تلویزیون_آزادی را دنبال کنید:

فیسبوک
facebook.com/tvazaadi
اینستاگرام
instagram.com/tvaazadi
توییتر
twitter.com/tvaazadi
تلگرام
t.me/tvazadi
یوتیوب
youtube.com/tvazadi
وب سایت
www.tvazadi.com
پخش زنده
www.tvazadi.com/live
ایمیل
‏info@tvazadi.com
شماره پیامگیر
+447407205123
پیامگیر تلگرام
@PvAzadi
🔺محکومیت میثم جولانی و علی خیرجو به احکام حبس و شلاق

علی خیرجو و میثم جولانی، دو کنشگر مدنی تُرک ساکن اردبیل در دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل هر یک به چهار ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند و حکم به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده است.

دادنامه در شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان اردبیل به مستشاری «ساسان بالاخانی» و «ابراهیم موقر» صادر و از طریق سامانه «ثنا» به این شهروندان ابلاغ شده است.

این دو فعال مدنی پیش‌تر در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو اردبیل به ریاست قاضی «سجاد حبیبی» هر یک به چهار ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بودند.

این شهروندان، در این بخش از پرونده به اتهام «مشارکت در اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال» محاکمه شده بودند.

@TvAzadi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#کلیپ_آزادی | حضور مقامات رژیم ایران در شبکه‌های اجتماعی

در شبکه اجتماعی به خصوص کلاب‌هاوس مقامات رژیم دست از انحصارطلبی و سانسور برنداشته‌اند. آیا این عکس‌العمل مقامات رژیم سعی در ساختن آنچه بودند تخریب نمی‌کند؟

خبرنگار و تحلیلگر سیاسی / آزاد مستوفی

#کلاب_‌هاوس

برنامه چارچوب را در یوتیوب مشاهده کنید

@TvAzadi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تیم ما در #تلویزیون_آزادی همه تلاش خود را به کار بسته است تا برنامه‌هایی با کیفیت و هدفمندی را با موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای شما مخاطبان تهیه کند.

شما همراهان همیشگی می‌توانید خبر‌ها، گزارش‌ها و تحلیل‌های به روز را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، توییتر و فیسبوک و یوتیوب آزادی دنبال کنید.

فراموش نکنید که مشتاقانه منتظر پیشنهاد، انتقاد و نظرهای شما هستیم. آزادی تا رسیدن به آزادی با شما خواهد بود. با ما همراه باشید.

فیسبوک
facebook.com/tvazaadi
اینستاگرام
instagram.com/tvaazadi
توییتر
twitter.com/tvaazadi
تلگرام
t.me/tvazadi
یوتیوب
youtube.com/tvazadi
وب سایت
www.tvazadi.com
پخش زنده
www.tvazadi.com/live
ایمیل
info@tvazadi.com
شماره پیامگیر
+447407205123
پیامگیر تلگرام
@PvAzadi
🔺شهلا جهانبین، فعال سیاسی به وزارت اطلاعات احضار شد

شهلا جهانبین فعال سیاسی و از امضا کنندگان استعفای رهبر رژیم ایران، همسر عباس واحدیان شاهرودی زندانی سابق و فعال سیاسی، به وزارت اطلاعات احضار شد.

شهلا جهانبین که چندی پیش بعد از یک روز آزادی از زندان اوین، به این بهانه که اشتباها آزاد شده،مجددا بازداشت شد، و سپس روز بعد از بازداشتِ مجدد با تبدیل مابقی حبس به ۵ سال تعلیق آزاد شد، طی تماسی فردا یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه به وزارت اطلاعات جهت ارائه پاره ای توضیحات احضار شده است.

@TvAzadi
🔺وزیر امور خارجه ایران: با فشار قاسم سلیمانی، دیپلماسی فدای میدان جنگ شد

به گژارش «تلویزیون آزادی» به نقل از اینترنشنال، وزیر امور خارجه ایران، در جریان یک مصاحبه که روز ششم اسفند انجام شده با اشاره به دخالت‌های قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، گفت دیپلماسی را هزینه عملیات‌های میدانی سپاه پاسداران کرده است.

محمد جواد ظریف در این گفت‌وگوی بیش از سه ساعته با سعید لیلاز، اقتصاددان حامی دولت که در اسفندماه سال گذشته صورت گرفته به سوالاتی درباره سیاست‌های وزارت امور خارجه در زمان تصدی خود پاسخ داده است.

او درباره تحمیل سیاست‌های سپاه پاسداران به وزارت امور خارجه استراتژی رژیم ایران را «جنگ‌ سردی» خواند و گفت: «من دیپلماسی را بیشتر برای میدان هزینه کردم، تا میدان برای دیپلماسی هزینه شده باشد.»

ظریف منظور خود از میدان را عملیات‌های جنگی و نظامی و دخالت نیروهای امنیتی در استراتژی دیپلماتیک کشور دانست.

این مقام دولتی در قسمتی از این مصاحبه به همراهی خود با قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: «هیچ زمان در دوران کار من، نتوانستم به فرمانده میدان [جنگ]بگویم کاری را بکن چون در دیپلماسی نیاز دارم.»

@TvAzadi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
نگاهی به تیترهای #مطبوعات | یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

🔹تهیه شده در تلویزیون آزادی


@TvAzadi
🔺محسن هاشمی: بودجه شهرداری تهران دو برابر شهرداری لندن بود

رئیس شورای شهر تهران در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورا گفته است: «شورای پنجم توانست مطالبات سلبی عمومی در حوزه مدیریت شهری را تا حد زیادی محقق کند، کاهش هزینه اداره شهر به کمتر از نصف ابتدای دوره یکی از این دستاوردهاست.

محسن هاشمی اظهار داشت: بودجه شهرداری تهران در چهار سال قبل دو برابر بودجه شهرداری لندن بود که با احتساب ارزش پول ملی در حال حاضر از دو برابر به یک سوم رسیده است و تعداد کارکنان شهرداری که هر دوره جهش می‌یافت نه تنها افزایش نیافته بلکه طی چهار سال با مصوبه شورا ۲۰ درصد کاهش هم یافته است».

وی افزود: با وضعیت فاجعه بار حمل نقل عمومی و آلودگی هوای تهران، این بودجه در کجا مصرف شده است.


@TvAzadi
🔺گپ و گفت - آینده رهبری در ایران

چندی‌ست انتخابات رهبر آینده در جمهوری‌اسلامی مورد بحث و تحلیل بسیاری از صاحب‌نظران است.

چندین گزینه در این باره مطرح است. اما در میان اسامی مطرح شده، نام صادق لاریجانی، رئیسی و مجتبی خامنه‌ای بیشتر مطرح می‌شود.

با توجه به پرونده‌های فسادی که در چند وقت گذشته درباره صادق لاریجانی مطرح شد و همچنین سابقه‌‌ی سیاه رئیسی در کشتارهای دهه‌ی شصت آهسته آهسته اذهان را بیشتر به سمت مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری‌اسلامی سوق می‌دهد.

برنامه را در یوتیوب ببنید

برنامه را در سایت مشاهده کنید


@TvAzadi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ویدئوگرافیک | اطلاع‌رسانی به قیمت بازداشت، شکنجه و حبس!

برخورد با #رسانه‌ها و خبرنگاران از نقاط سیاه کارنامه ۴۳ ساله رژیم ایران است؛ رژیمی که رسانه‌ها را دشمن خود می‌داند، مگر اینکه وابسته به خودش باشند.

سازمان #گزارشگران_بدون مرز در تازه‌ترین رده‌بندی خود اعلام کرده است که ایران در زمینه آزادی #مطبوعات از میان ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۷۴ام ایستاده است.

#اطلاع‌_رسانی و کار رسانه‌ای در ایران عملا یک جرم تلقی می‌شود و بازداشت، شکنجه و #حبس را در پی دارد، مگر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران در راستای ترویج ایدیولوژی حکومت کار کنند.

برنامه را در یوتیوب ببینید
برنامه را در وبسایت مشاهده کنید

@TvAzadi
-------------
🔻در شبکه‌های اجتماعی #تلویزیون_آزادی را دنبال کنید:

فیسبوک
facebook.com/tvazaadi
اینستاگرام
instagram.com/tvaazadi
توییتر
twitter.com/tvaazadi
تلگرام
t.me/tvazadi
یوتیوب
youtube.com/tvazadi
وب سایت
www.tvazadi.com
پخش زنده
www.tvazadi.com/live
ایمیل
‏info@tvazadi.com
شماره پیامگیر
+447407205123
پیامگیر تلگرام
@PvAzadi
🔺همسران کارگران شهرداری بندرعباس تجمع اعتراضی برگزار کردند

تجمع همسران کارگران شهرداری بندرعباس در اعتراض به حقوق عقب افتاده و پرداخت نشدن حق بیمه

پیش از ظهر روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، تجمع همسران کارگران شهرداری بندرعباس در اعتراض به حقوق عقب‌افتاده و پرداخت نشدن حق بیمه از سوی کارفرما در برابر استانداری هرمزگان برگزار شد.

تجمع کنندگان که در اعتراض به حقوق عقب‌افتاده همسران خود دست به تجمع اعتراضی زده بودند، برای حفظ گمنامی همسران‌شان که با تهدید اخراج از کار روبرو نشوند، خود برای احقاق حقوق عقب‌افتاده، در این تجمع شرکت کرده بودند.

در این تجمع اعتراضی که ۳۰ بانوی هرمزگانی به نمایندگی از ۵۰۰ کارگر که در شهرداری منطقه ۳ بندرعباس مشغول به کار هستند و نزدیک به ۴ ماه است حقوق و حق بیمه دریافت نکرده‌اند حضور داشتند.

یکی از معترضین حاضر در این تجمع اعتراضی گفت: «همسرم یکی از پاکبان‌هایی است که در قالب شرکت پیمانکاری حامی صادق در خورها و کانال‌های سطح شهر زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند، اما بیش از ۴ ماه است که حقوقی دریافت نکرده است و فرزندانم سر گرسنه بر بالشت می‌گذارند.»

@TvAzadi
🔺ماموران امنیتی ۸ شهروند بهایی را در اصفهان بازداشت کردند

در ادامه آزار و حبس بهاییان، صبح امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت نیروهای امنیتی با هجوم گسترده به منازل شهروندان بهایی، ۸ نفر از آن‌ها را بازداشت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، صبح امروز هشت شهروند بهایی در شهرستان «بهارستان» استان اصفهان به دست نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

نیروهای امنیتی از ساعت ۶ صبح تا ۲ عصر به بیش از ۱۳ منزل بهاییان یورش بردند که ضمن تفتیتش منازل، ۸ نفر را بازداشت کردند و با خود بردند. خانواده‌های بازداشت‌شدگان اعلام کرده‌اند که از سرنوشت آن‌ها بی‌اطلاع هستند.

ساناز راسته، آزیتا رضوانی، مژگان پورشفیع، نسرین خادمی، افشین وجدانی، نوشین همت، سارا شکیب و فیروزه راستی‌نژاد، هشت شهروند بهایی اهل بهارستان اصفهان هستند که به دست نیروهای امنیتی در منازل خود بازداشت شده‌اند.

طی ماه‌های گذشته بازداشت یا احضار بهاییان شدت گرفته و ماموران امنیتی در چند نوبت به منازل این شهروندان در شهرهای مختلف هجوم برده‌اند.

@TvAzadi
🔺لشکر ۴ میلیون نفری بیکاران در راه است

@TvAzadi
تلویزیون آزادی - AZADI TV
🔺لشکر ۴ میلیون نفری بیکاران در راه است @TvAzadi
🔺لشکر ۴ میلیون نفری بیکاران در راه است

رزنامه حکومتی فرهیختکان در تیتر یک خود نوشت خیلی زود ۴ میلیون بیکار به جامعه بیکاران ایران اضافه می‌شود.

این روزنامه حکومتی در توضیحاتی نوشت رشد جمعیت در سال های ۱۳۶۰ و عدم تناسب میان نظام آموزشی و نیازهای بازار کار ایران از جمله مهمترین دلایل بیکاری به ویژه بیکاری جوانان در این کشور اعلام می شود.
همچنین خبرگزاری حکومتی «مهر» افزود جنس بیکاری در ایران تغییر کرده و دولت های جمهوری اسلامی طی دو دهۀ اخیر نه مسئلۀ بیکاری جوانان را جدی گرفتند و نه برنامۀ روشنی برای مقابله با آن در دستور کار قرار داده اند.

با استناد به تازه ترین نتایج مرکز آمار ایران بیشترین شمار بیکاران کشور در گروه سنی زیر ۳۰ سال قرار دارند و در این گروه نرخ بیکاری جوانان بین ۲۰ تا ۲۴ سال بیش از همه یعنی به میزان ۷‚۲۸ درصد یعنی حدود سه برابر نرخ بیکاری رسمی کشور است.

مرکز آمار ایران همچنین تصریح کرده است که در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال که طبق قانون کار ایران به عنوان گروه نوجوانان شاغل یا بیکار شناخته می شوند، نرخ بیکاری به ۲‚۲۲ درصد می رسد.

این دو آمار در واقع نشان می دهند که پدیدۀ بیکاری جوانان فارغ التحصیل که شمارشان به بیش از ۵ میلیون نفر بالغ می‌شود تنها نوک کوه یخ بیکاری به ویژه بیکاری جوانان در کشور است.

در این بین آنچه بیش از همه نگران کننده تر است نرخ بالای بیکاری زنان است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری زنان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال ۲‚۳۸ درصد و در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال ۶‚۴۹ درصد است هر چند بیش از ۶۰ درصد فارغ التحصیلان کشور را زنان تشکیل می دهند.

@TvAzadi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥ویدئو ارسالی از اصفهان نشان میدهد کارمندان بخش مخابرات چین در حال ادغام و جایگزین شدن با کارمندان شرکت‌های مخابراتی ایران هستند

یکی از مفاد قرار داد ننگین ۲۵ ساله رژیم ایران با چین در بخش مخابرات ایران است که طبق این قرار داد زیرساخت شبکه مخابراتی و کنترل خطوط اینترنت به دست نیروهای چینی سپرده شود

#نه_به_جمهوری_اسلامی
#وطن_فروشی_نیست

@TvAzadi