سال نو مبارک دوستان
سال ۲۰۲۰ از جزیره ساموآ آغاز به رفتن کرده و ظرف چند ساعت بخشی از تاریخ هر کشور پس از کشور دیگر خواهد بود.
سال ۲۰۲۱ باید سال بازیابی تعادل ما برای از سرگیری مبارزه برای آزادی، عدالت و صلح برای همه ملتها باشد.
با شاد بودن شروع کنید.
@AmirTaheri4
سال ۲۰۲۰ از جزیره ساموآ آغاز به رفتن کرده و ظرف چند ساعت بخشی از تاریخ هر کشور پس از کشور دیگر خواهد بود.
سال ۲۰۲۱ باید سال بازیابی تعادل ما برای از سرگیری مبارزه برای آزادی، عدالت و صلح برای همه ملتها باشد.
با شاد بودن شروع کنید.
@AmirTaheri4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"آمریکا اگر قصد حمله نظامی داشته باشد، نیازی به پایگاه در منطقه ندارد"
گفتگو با امیر طاهری، روزنامهنگار ارشد
جمهوری اسلامی در حال حاضر با وضعیتی که در داخل و خارج از مرزهایش دارد، در یک قفسی افتاده که دستاورد و حاصل اعمال ۴۲ ساله خودش می باشد و امریکا نیازی به گزینه نظامی نداره مگر اینکه خود رژیم آغازگر و محرک آن باشد.
@AmirTaheri4
گفتگو با امیر طاهری، روزنامهنگار ارشد
جمهوری اسلامی در حال حاضر با وضعیتی که در داخل و خارج از مرزهایش دارد، در یک قفسی افتاده که دستاورد و حاصل اعمال ۴۲ ساله خودش می باشد و امریکا نیازی به گزینه نظامی نداره مگر اینکه خود رژیم آغازگر و محرک آن باشد.
@AmirTaheri4
⚡️سلیمانی یک سال بعد: قربانی یا قهرمان؟
در شرایطی که واقعیات بروفق مراد جمهوری اسلامی نیست، ساختن اسطوره میتواند راهی برای گریز از واقعیت باشد
ایران این روزها شاهد کارناوال بزرگی است که رهبران جمهوری اسلامی به بهانه سالگرد «شهادت» سردار قاسم سلیمانی بهراه انداختهاند. هدف این کارناوال اسطورهسازی پیرامون یک شخصیت اسرارآمیز است که طی ۴۰ سال، با بهرهگیری از نبوغ خود در زمینه روابطعمومی، سیمای خود را بهعنوان یک «قهرمان» در بسیاری اذهان آسانگیر تثبیت کرده بود.
در شرایطی که واقعیات بر وفق مراد گردانندگان جمهوری اسلامی نیست، ساختن یک اسطوره میتواند راهی برای گریز از واقعیات باشد. اسطوره میتواند شکافهای درون رژیم را پر کند و در سختترین لحظات نومیدی، بارقهای از امید به قلب هواداران انقلاب بتاباند. با این حال میتوان گفت که برنامه اسطورهسازی برای سلیمانی، آغاز خوبی نداشته است و احتمالا در میانمدت، با شکست روبهرو خواهد شد. اما چرا؟
علت این است که برنامه جاری، اصول کلاسیک اسطورهسازی را در نظر نمیگیرد. اصل اول، تبیین یک نقش روشن و بارز آن هم در یک زمینه محدود، اما شخصی برای قهرمان اسطورهای است. مثلا آشیل میتواند یک قهرمان اسطورهای باشد، زیرا جنگجویی استثنایی است، اما در هیچ زمینه دیگری درخششی ندارد. برعکس، اولیس که همهفنحریف است، میتواند تحسینبرانگیز باشد، اما قهرمان اسطورهای بهشمار نمیآید.
اصل دوم عرضه اطلاعات محدود اما روشن درباره کارکرد قهرمان است. آشیل در جنگ تنبهتن هکتور را میکشد. رستم در نبرد رودررو اسفندیار را به خاک میافکند، اما آگامنون که در امور گوناگون شرکت دارد یا کیکاووس که خود را با هر رنگی تطبیق میدهد، قهرمان اسطورهای نیستند.
بنابر اصل سوم، قهرمان اسطورهای میباید بهعنوان کسی که فداکاری و قهرمانی او مستقیما به سود مخاطبان اسطوره بوده است، معرفی شود. پیروزی آشیل به سود یونانیانی است که مخاطب اسطوره او هستند. ایرانیان رستم را منجی میهن خود میدانند.
هیچ یک از اصول بالا در ساختن اسطوره سردار سلیمانی رعایت نشده است. نخستین مشکل، بحران هویت سلیمانی است. آیا سلیمانی یک فرمانده نظامی بود؟ اگر آری چرا در دههاهزار مطلب که درباره او عرضه شده است، نشانی از دستاوردهای مشخص نظامی او نیست؟
سردار غلامرضا کرمی، قدیمیترین دوست، همکار سپاهی و همشهری او، میگوید: «سلیمانی در سرکوب اشرار بلوچ شرکت داشت.» اما کوچکترین اطلاعات قابل ارزیابی ارائه نمیدهد. از سوی دیگر، کرمی میگوید: «آنچه از او همواره به یاد دارم، لبخند دلنشین اوست. هیچچیز برایم بهجز آن لبخند ایشان مهم نیست.» کرمی تنها یک مطلب شخصی را به یاد دارد. سلیمانی برای کسانی که به او خدمت کرده بودند، بستههای اسکناس نو هم میفرستاد.
بحران هویتسازی برای سلیمانی جنبه مهم دیگری هم دارد. آیا او یک قهرمان اسلامی است یا یک قهرمان ملی ایرانی؟ در نخستین ماههای پس از «شهادت»، سلیمانی بهعنوان قهرمان اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت؛ این روزها اما سلیمانی، «قهرمان ملت ایران» خوانده میشود. هم آیتالله علی خامنهای، رهبر انقلاب و هم حجتالاسلام حسن روحانی، رییسجمهوری، در تازهترین مرثیهخوانیهای خود برای سلیمانی، او را «قهرمان ملت ایران» خواندهاند. خامنهای با اشارهای تلویحی نشان میدهد که تبدیل سلیمانی از «قهرمان اسلام» به «قهرمان ایران»، با الهام از تجلیل عنوان «سردار شهید» از سوی اردشیر زاهدی، داماد پیشین شاه فقید، صورت گرفته است. خامنهای میگوید: «حتی کسانی که انتظار نداشتیم» سلیمانی را «قهرمان ملی» خواندند.
از سوی دیگر اما آیتالله سید حسن خادمیان میگوید: «سلیمانی نه تنها قهرمان اسلام بود، بلکه تمامی زندگی خود را با مطالعه دقیق زندگی حضرت فاطمه شکل داده بود.» او میگوید که حضرت زهرا(ع) الگوی سردار سلیمانی بوده و لحظهبهلحظه زندگی او را مطالعه میکرده است. البته از آنجا که حضرت زهرا در ۱۸ سالگی بدرود حیات گفت، مطالعه زندگی او نباید چندان وقتگیر بوده باشد.
اگر سونامی تبلیغاتی این روزها را تقطیع کنیم، خواهیم دید که سلیمانی همهکاره بود و همهجا حاضر، بیآنکه در هیچ زمینه و هیچ مقطعی کار مشخصی انجام داده باشد. سردار محمد باقرزاده میگوید: «سلیمانی در زلزله بم حاضر بود و در جمعآوری پول برای کمک به آسیب دیدگان فعالیت کرد.» محمدعلی قویدل هم میگوید: :سلیمانی سردار دلها بود» اما نمیگوید چهکار کرد که شایسته این لقب باشد.
سرمقالهنویس کیهان میگوید: «حاج قاسم به ازدواج بیوههای شهدا کمک میکرد تا تنها نمانند و در این زمینه با کسانی که مخالف ازدواج بیوه شهدا بودند، مبارزه میکرد.» از سوی دیگر یوسف افضلی، گرداننده برنامه «حاج قاسم» درباره طرحهای چندین میلیارد دلاری برای بازسازی حرمها در عراق و سوریه میگوید: «بزرگترین و ماندگارتری
@AmirTaheri4
در شرایطی که واقعیات بروفق مراد جمهوری اسلامی نیست، ساختن اسطوره میتواند راهی برای گریز از واقعیت باشد
ایران این روزها شاهد کارناوال بزرگی است که رهبران جمهوری اسلامی به بهانه سالگرد «شهادت» سردار قاسم سلیمانی بهراه انداختهاند. هدف این کارناوال اسطورهسازی پیرامون یک شخصیت اسرارآمیز است که طی ۴۰ سال، با بهرهگیری از نبوغ خود در زمینه روابطعمومی، سیمای خود را بهعنوان یک «قهرمان» در بسیاری اذهان آسانگیر تثبیت کرده بود.
در شرایطی که واقعیات بر وفق مراد گردانندگان جمهوری اسلامی نیست، ساختن یک اسطوره میتواند راهی برای گریز از واقعیات باشد. اسطوره میتواند شکافهای درون رژیم را پر کند و در سختترین لحظات نومیدی، بارقهای از امید به قلب هواداران انقلاب بتاباند. با این حال میتوان گفت که برنامه اسطورهسازی برای سلیمانی، آغاز خوبی نداشته است و احتمالا در میانمدت، با شکست روبهرو خواهد شد. اما چرا؟
علت این است که برنامه جاری، اصول کلاسیک اسطورهسازی را در نظر نمیگیرد. اصل اول، تبیین یک نقش روشن و بارز آن هم در یک زمینه محدود، اما شخصی برای قهرمان اسطورهای است. مثلا آشیل میتواند یک قهرمان اسطورهای باشد، زیرا جنگجویی استثنایی است، اما در هیچ زمینه دیگری درخششی ندارد. برعکس، اولیس که همهفنحریف است، میتواند تحسینبرانگیز باشد، اما قهرمان اسطورهای بهشمار نمیآید.
اصل دوم عرضه اطلاعات محدود اما روشن درباره کارکرد قهرمان است. آشیل در جنگ تنبهتن هکتور را میکشد. رستم در نبرد رودررو اسفندیار را به خاک میافکند، اما آگامنون که در امور گوناگون شرکت دارد یا کیکاووس که خود را با هر رنگی تطبیق میدهد، قهرمان اسطورهای نیستند.
بنابر اصل سوم، قهرمان اسطورهای میباید بهعنوان کسی که فداکاری و قهرمانی او مستقیما به سود مخاطبان اسطوره بوده است، معرفی شود. پیروزی آشیل به سود یونانیانی است که مخاطب اسطوره او هستند. ایرانیان رستم را منجی میهن خود میدانند.
هیچ یک از اصول بالا در ساختن اسطوره سردار سلیمانی رعایت نشده است. نخستین مشکل، بحران هویت سلیمانی است. آیا سلیمانی یک فرمانده نظامی بود؟ اگر آری چرا در دههاهزار مطلب که درباره او عرضه شده است، نشانی از دستاوردهای مشخص نظامی او نیست؟
سردار غلامرضا کرمی، قدیمیترین دوست، همکار سپاهی و همشهری او، میگوید: «سلیمانی در سرکوب اشرار بلوچ شرکت داشت.» اما کوچکترین اطلاعات قابل ارزیابی ارائه نمیدهد. از سوی دیگر، کرمی میگوید: «آنچه از او همواره به یاد دارم، لبخند دلنشین اوست. هیچچیز برایم بهجز آن لبخند ایشان مهم نیست.» کرمی تنها یک مطلب شخصی را به یاد دارد. سلیمانی برای کسانی که به او خدمت کرده بودند، بستههای اسکناس نو هم میفرستاد.
بحران هویتسازی برای سلیمانی جنبه مهم دیگری هم دارد. آیا او یک قهرمان اسلامی است یا یک قهرمان ملی ایرانی؟ در نخستین ماههای پس از «شهادت»، سلیمانی بهعنوان قهرمان اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت؛ این روزها اما سلیمانی، «قهرمان ملت ایران» خوانده میشود. هم آیتالله علی خامنهای، رهبر انقلاب و هم حجتالاسلام حسن روحانی، رییسجمهوری، در تازهترین مرثیهخوانیهای خود برای سلیمانی، او را «قهرمان ملت ایران» خواندهاند. خامنهای با اشارهای تلویحی نشان میدهد که تبدیل سلیمانی از «قهرمان اسلام» به «قهرمان ایران»، با الهام از تجلیل عنوان «سردار شهید» از سوی اردشیر زاهدی، داماد پیشین شاه فقید، صورت گرفته است. خامنهای میگوید: «حتی کسانی که انتظار نداشتیم» سلیمانی را «قهرمان ملی» خواندند.
از سوی دیگر اما آیتالله سید حسن خادمیان میگوید: «سلیمانی نه تنها قهرمان اسلام بود، بلکه تمامی زندگی خود را با مطالعه دقیق زندگی حضرت فاطمه شکل داده بود.» او میگوید که حضرت زهرا(ع) الگوی سردار سلیمانی بوده و لحظهبهلحظه زندگی او را مطالعه میکرده است. البته از آنجا که حضرت زهرا در ۱۸ سالگی بدرود حیات گفت، مطالعه زندگی او نباید چندان وقتگیر بوده باشد.
اگر سونامی تبلیغاتی این روزها را تقطیع کنیم، خواهیم دید که سلیمانی همهکاره بود و همهجا حاضر، بیآنکه در هیچ زمینه و هیچ مقطعی کار مشخصی انجام داده باشد. سردار محمد باقرزاده میگوید: «سلیمانی در زلزله بم حاضر بود و در جمعآوری پول برای کمک به آسیب دیدگان فعالیت کرد.» محمدعلی قویدل هم میگوید: :سلیمانی سردار دلها بود» اما نمیگوید چهکار کرد که شایسته این لقب باشد.
سرمقالهنویس کیهان میگوید: «حاج قاسم به ازدواج بیوههای شهدا کمک میکرد تا تنها نمانند و در این زمینه با کسانی که مخالف ازدواج بیوه شهدا بودند، مبارزه میکرد.» از سوی دیگر یوسف افضلی، گرداننده برنامه «حاج قاسم» درباره طرحهای چندین میلیارد دلاری برای بازسازی حرمها در عراق و سوریه میگوید: «بزرگترین و ماندگارتری
@AmirTaheri4
Telegraph
سلیمانی یک سال بعد: قربانی یا قهرمان؟
سلیمانی یک سال بعد: قربانی یا قهرمان؟ در شرایطی که واقعیات بروفق مراد جمهوری اسلامی نیست، ساختن اسطوره میتواند راهی برای گریز از واقعیت باشد جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ برابر با ۱ ژانویه ۲۰۲۱
امیر عبداللهیان: سردار "شهید" #قاسم_سلیمانی امنیت دائمی ایران را تأمین کرد. "(رجانیوز، خبرگزاری رسمی اسلامی، امروز).
این مرد مسئول مراسم عزاداری "حاج قاسم" است.
نمیگوید چگونه او این کار را انجام داده است.
آیا منظور او این است که با توجه به امنیت تا ابد، به سپاه احتیاج نداریم؟
@AmirTaheri4
این مرد مسئول مراسم عزاداری "حاج قاسم" است.
نمیگوید چگونه او این کار را انجام داده است.
آیا منظور او این است که با توجه به امنیت تا ابد، به سپاه احتیاج نداریم؟
@AmirTaheri4
ظریف در تماس تلفنی با همتای قطری خود خواستار اقدام برای جلوگیری از جنگ در منطقه است
اما قطریها چه کاری میتوانند بکنند؟
اگر جنگ در راه است، آیا او نباید به پنج قدرت دارای حق وتوی شورای امنیت #سازمان_ملل تماس بگیرد؟
ممکن است او نمیتواند به آنها تلفن کند، چرا که به تماس او پاسخ نمیدهند.
@AmirTaheri4
اما قطریها چه کاری میتوانند بکنند؟
اگر جنگ در راه است، آیا او نباید به پنج قدرت دارای حق وتوی شورای امنیت #سازمان_ملل تماس بگیرد؟
ممکن است او نمیتواند به آنها تلفن کند، چرا که به تماس او پاسخ نمیدهند.
@AmirTaheri4
سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران، امروز:
"ما کاملاً آماده جنگ هستیم و شکست سختی را به دشمن تحمیل خواهیم کرد. اگر دشمن میخواهد، بگذارید جلو بیاید."
اگر اینقدر اعتماد به نفس دارید، چرا منتظر میمانید که دشمن ابتکار عمل را به دست بگیرد؟
چرا بلافاصله به دنبال پیروزی کامل نمیروید؟
@AmirTaheri4
"ما کاملاً آماده جنگ هستیم و شکست سختی را به دشمن تحمیل خواهیم کرد. اگر دشمن میخواهد، بگذارید جلو بیاید."
اگر اینقدر اعتماد به نفس دارید، چرا منتظر میمانید که دشمن ابتکار عمل را به دست بگیرد؟
چرا بلافاصله به دنبال پیروزی کامل نمیروید؟
@AmirTaheri4
کیهان متعلق به خامنهای میگوید #سلیمانی به "رهبر معظم" ۱۰ سال پیش گزارش داده بود که "حزب الله لبنان با موشکها و داوطلبان شهادت طلبش قادر است رژیم صهیونیستی را دفن کند"
چرا خامنهای دستورش را صادر نکرد؟
یا اینکه حاج قاسم رهبر را دست انداخته بود؟
@AmirTaheri4
چرا خامنهای دستورش را صادر نکرد؟
یا اینکه حاج قاسم رهبر را دست انداخته بود؟
@AmirTaheri4
آیتالله مصباح یزدی، یکی از بزرگان فرقه خمینیستی، درگذشت.
رهبر مدرسه هایدگریت بود، و با پیروان کارل پوپر، به رهبری جلالالدین فارسی و عبدل کریم سروش، مخالفت میکرد.
به گفته رجانیوز آخرین جمله او: کاش میتوانستم پای "مقام معظم" را ببوسم.
@AmirTaheri4
رهبر مدرسه هایدگریت بود، و با پیروان کارل پوپر، به رهبری جلالالدین فارسی و عبدل کریم سروش، مخالفت میکرد.
به گفته رجانیوز آخرین جمله او: کاش میتوانستم پای "مقام معظم" را ببوسم.
@AmirTaheri4
خبرگزاری رسمی ایرنا گزارش داد "علی رمضان العوسی" دانشگاهی برجسته عراقی طرحی را برای دانشگاه جهانی شهید سلیمانی ارائه داده تا "فلسفه و تعالیم حاج قاسم را در دسترس جوانان در سراسر جهان قرار دهد."
(مرد عراقی برای پروژه آبدار خود، چقدر میخواهد؟)
@AmirTaheri4
(مرد عراقی برای پروژه آبدار خود، چقدر میخواهد؟)
@AmirTaheri4
مجلس اسلامی مصوبهای تصویب کرد که دولت را موظف به ارسال سلاح و کمکهای بشردوستانه به حماس و حوثیها میکند تا تحریمهای اعمال شده بر غزه و یمن شمالی را بشکند.
یک ایدهیتر و تمیز!
هر چند، این به معنای مبارزه با تحریم اعمالی سازمان ملل بر یمن، و مواجهه با مصر و اسرائیل در غزه است.
@AmirTaheri4
یک ایدهیتر و تمیز!
هر چند، این به معنای مبارزه با تحریم اعمالی سازمان ملل بر یمن، و مواجهه با مصر و اسرائیل در غزه است.
@AmirTaheri4
جانشین #قاسم_سلیمانی، سردار قاآنی، رئیس سپاه قدس امروز: انتقام از "حاج قاسم" یک روند است، نه یک عمل، که تا نابودی موجودیت صهیونیست (اسرائیل) اتفاق نمیافتد.
منظور او این است كه ما هیچ كاری نمیكنیم همانطور كه "مقام معظم" گفته است اسرائیل در سال ۲۰۴۱ ناپدید میشود.
مرد زبل!
@AmirTaheri4
منظور او این است كه ما هیچ كاری نمیكنیم همانطور كه "مقام معظم" گفته است اسرائیل در سال ۲۰۴۱ ناپدید میشود.
مرد زبل!
@AmirTaheri4
امیر عبداللهیان، مسئول مراسم یادبود #قاسم_سلیمانی، امروز: من به رهبران اروپایی گفتهام آنها باید به سردار سلیمانی مدال میدادند زیرا بدون او، داعش اکنون در شهرهایشان بیداد میکرد.
نمیگوید کدام رهبر اروپایی به حرف او گوش داد.
@AmirTaheri4
نمیگوید کدام رهبر اروپایی به حرف او گوش داد.
@AmirTaheri4
تهران میگوید ملتهای اروپا باید به #قاسم_سلیمانی مدال بدهند که آنها را از خلافت اسلامی (داعش) نجات داده است.
چرا ابتدا از بشار اسد نخواست؟
او به ۱۳۵ نفر از ارتش روسیه از جمله برخی از مزدوران مدال داده است، اما هرگز چیزی به "حاج قاسم" بیچاره نداده است.
@AmirTaheri4
چرا ابتدا از بشار اسد نخواست؟
او به ۱۳۵ نفر از ارتش روسیه از جمله برخی از مزدوران مدال داده است، اما هرگز چیزی به "حاج قاسم" بیچاره نداده است.
@AmirTaheri4
رسانههای اسلامی ناامید از یافتن کاری که #قاسم_سلیمانی واقعا انجام داده،میگویند:
۱-او در سرنگونی طالبان در افغانستان به آمریکا کمک کرد
۲-او کردهای عراق را مجبور به کنار گذاشتن طرح جدایی کرد
۳-او از الحاق بخشهایی از لبنان و اردن توسط اسرائیل جلوگیری کرد
(چطور؟، گفته نمیشود)
@AmirTaheri4
۱-او در سرنگونی طالبان در افغانستان به آمریکا کمک کرد
۲-او کردهای عراق را مجبور به کنار گذاشتن طرح جدایی کرد
۳-او از الحاق بخشهایی از لبنان و اردن توسط اسرائیل جلوگیری کرد
(چطور؟، گفته نمیشود)
@AmirTaheri4
ناامید از نمایش اینکه «تمام جهان» #قاسم_سلیمانی را تحسین میکنند،رسانههای اسلامی گزارش میدهند که عبدالباری عطوان «روشنفکر برجسته عرب»و باربارا اسلاوین «فیلسوف برجسته آمریکایی»،«حاج قاسم»را به عنوان«سردار بزرگی که آمریکا را لرزاند»ستایش میکنند.
خوب، او به اندازه آنها «عالی» بود.
@AmirTaheri4
خوب، او به اندازه آنها «عالی» بود.
@AmirTaheri4
کیهان خامنهای، به حجتالاسلام محمد خاتمی، رئیسجمهور پیشین، به دلیل امتناع از شرکت در مراسم خاکسپاری #قاسم_سلیمانی حمله کرد.
خمینیستها هر کس که "حاج قاسم" به عنوان قدیس نشناسد، بدتر از کافر میدانند.
خاتمی به دلیل ترس از انتقام، پیام تسلیتی صادر کرده است.
@AmirTaheri4
خمینیستها هر کس که "حاج قاسم" به عنوان قدیس نشناسد، بدتر از کافر میدانند.
خاتمی به دلیل ترس از انتقام، پیام تسلیتی صادر کرده است.
@AmirTaheri4
سردار اسد بیگی، ۲۳ سال دستیار #قاسم_سلیمانی میگوید: "حاج قاسم" برای فرماندهان روسی "که با آموزشهای او برنامههای خود را تغییر میدادند" تبدیل به "الگو" شد. "حاج قاسم" همچنین تنها مسلمانی شد که در #کرملین نماز خوانده، پس از چند ساعت وقت گذراندن با #ولادیمیر_پوتین
@AmirTaheri4
@AmirTaheri4
سردار محمد رضا اسد بیگی، دستیار #قاسم_سلیمانی ِدرگذشته، میگوید منصفانه نیست که او را "رستم دوم ایران" یا "قهرمان ملی ایران" خطاب کنیم زیراکه "حاج قاسم" به کل بشریت تعلق داشت و جدا از فراهم کردن امنیت ایران، بسیاری از ملتهای مسلمان را از نابودی نجات داد.
@AmirTaheri4
@AmirTaheri4
کیهانِ خامنه ای برای نشان دادن اینکه سردار #قاسم_سلیمانی هنوز زنده است، امروز در سرمقاله پیشنهاد تغییر نام جانشین او، سردار اسماعیل قاآانی به "اسماعیل سلیمانی" را داد.
به این ترتیب نامی که "شیطان بزرگ" را از ترس لرزاند، همچنان در سراسر کره زمین طنین انداز خواهد شد.
@AmirTaheri4
به این ترتیب نامی که "شیطان بزرگ" را از ترس لرزاند، همچنان در سراسر کره زمین طنین انداز خواهد شد.
@AmirTaheri4
صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی اسلامی به آژانس بینالمللی انرژی اتمی نوشت که ایران قصد دارد غنی سازی اورانیوم تا ۲۰ درصد را از سر بگیرد.
رسانههای اسلامی این اقدام را حرکتی نشان میدهند که باعث میشود تن #جو_بایدن در واشنگتن بلرزد.
چرا؟
غنیسازی اورانیوم به هر درصدی قانونی است.
@AmirTaheri4
رسانههای اسلامی این اقدام را حرکتی نشان میدهند که باعث میشود تن #جو_بایدن در واشنگتن بلرزد.
چرا؟
غنیسازی اورانیوم به هر درصدی قانونی است.
@AmirTaheri4