تفکر دوم در این بحث، طالبان را خطری جدید برای جمهوری اسلامی قلمداد میکند. بر اساس این تفکر، ایالات متحده آمریکا در پی اجرای یک نقشه شیطانی است که بر اساس آن، ایران اندک اندک در محاصره دشمنان قرار میگیرد. حضور بیش از ۸۰ گروه مسلح ضدایرانی در پاکستان هرگز نتوانست جمهوری اسلامی را بهطور جدی در خطر افکند. اما اگر طالبان نیز روشهای خصمانه در پیش گیرند، مهار آتش در طولانیترین مرزهای ایران کار آسانی نخواهد بود. از سوی دیگر، گروههای مسلح کرد که در عراق پایگاه دارند، اندک اندک در موضع تهاجمی قرار میگیرند در حالی که ایالات متحده آمریکا مناسبات دیرین خود با کردها را، هم در سوریه و هم در عراق، تقویت میکند.
مبلغان این تفکر که میگویند ایران باید در کنار اکثریت مردم افغانستان که مخالف طالباناند بایستد و بهطور تلویحی، حتی از اعمال زور علیه امارت اسلامی رویگردان نیستند. این نظرات با تمسخر مبلغان مماشات با طالبان روبهرو شده است. در چند مورد، حتی پیشنهاد شده است که هواداران مبارزه با طالبان با تشکیل یک لشکر داوطلب، به کمک رزمندگان پنجشیر بروند.
بعضی مبلغان این فکر که طالبان خطری جدی برای ایران خواهد بود، بهطور تلویحی از یک «دسیسه» عمیقتر چندلایه سخن میگویند. در چارچوب این دسیسه، ایالات متحده آمریکا بقیه نیروها و پایگاههایش را از خاورمیانه ــ یعنی اساسا عراق، سوریه و بحرینــ بیرون خواهد برد. کیهان حتی با یک تیتر جنجالی، از خروج مشاوران نظامی آمریکا از عربستان سعودی سخن میگوید. بدینسان، در مدتی کوتاه، جمهوری اسلامی تمامی هدفهای آمریکایی را در منطقه از دست خواهد داد و این رجزخوانی سرلشکر حسین سلامی که «همه مواضع آمریکا در منطقه در تیررس قرار دارد» بیمعنا خواهد شد. در همان حال، مسیر عادی شدن مناسبات تهران با ریاض و ابوظبی نیز سرعت بیشتری گرفته است. در سفر اخیر مصطفی الکاظمی، نخستوزیر عراق، به تهران، او حتی از احتمال بازگشایی سفارتهای ایران و عربستان سعودی در ریاض و تهران سخن گفت.
اگر این مسیر به هدف برسد، تهران ناچار خواهد شد یک رجز دیگر خود را کنار بگذارد، اینکه مراکز نفتی سعودی و برجهای بلند دبی در تیررس سپاه پاسداران قرار دارد و در نتیجه، به تهران امکان میدهد که تهدید به حمله را بهعنوان یک سلاح بازدارنده به کار برد.
خب، اگر وضعی پیش آید که تهران هیچ عذر و بهانهای برای حمله به عربستان سعودی و امارات متحده عربی نداشته باشد و هدفهای آمریکایی خود را نیز از دست داده باشد، آیا نمیتوان تصور کرد که قرار دادن جمهوری اسلامی در منگنهای مرکب از طالبان و گروههای ضدایرانی در پاکستان از یک سو و کردهای مسلح مستقر در عراق مورد توجه «دشمنان» قرار خواهد گرفت؟ در شرایطی که جمهوری اسلامی با ریزش بزرگ در پایگاه سیاسی خود روبهرو است، در حالی که بحران اقتصادی و فاجعه کرونا کل کشور را تضعیف کرده است، قرار گرفتن رژیم در منگنه تهدید خارجی توام با شورشهلی داخلی ممکن است به سقوط سیستمی جمهوری اسلامی بینجامد.
اما شاید جالبترین جلوه بحث جاری را در تفکر سوم بیابیم. بر اساس این تفکر که گاه حتی در رسانههای زیر کنترل سپاه پاسداران عرضه شده است، تهران میباید طالبان را یک رقیب یا حتی دشمن مسلکی تلقی کند اما روابط خود با رژیم جدید در کابل را در چارچوب عملگرایی شکل دهد. یک روحانی نزدیک به سپاه پاسداران مدعی است که «رهبران و بدنه اصلی طالبان» را «ملایان بیسواد» تشکیل میدهند که برداشتی نادرست از شریعت اسلامی دارند. با این حال، توصیه او پذیرفتن روش عملگرایانه است؛ به عبارت دیگر، طالبان را با آنچه میکنند ارزیابی کنیم نه با آنچه میگویند.
این موضعگیری از چند نظر جالب است. نخست، میپذیرد که فضای سیاسی بهناچار از فضای دینی جداست، دستکم در مناسبات بینالمللی. خب، اگر این را بپذیریم، میتوان پرسید چرا نباید همین روش را در مورد مناسبات با دیگر کشورها، مثلا اسرائیل، به کار برد؟
دومین دلیل جالب بودن این موضعگیری، پذیرفتن تلویحی تعدد برداشتها از شریعت اسلامی است. اگر این نظر را بپذیریم، بهناچار باید بپذیریم که شریعت اسلامی حتی با اتکا به وحی، منزل ممکن است با تعبیرها و تفسیرهای گوناگون عرضه شود و از آنجا که در اسلام هیچ مرجعی برای داوری نهایی، البته بهجز خداوند متعال، وجود ندارد، تفاوت تعبیرها و تفسیرها را حتی اگر نادرست باشند، باید حداقل تحمل کرد.
اگر تحلیل بالا را کمی توسعه بدهیم، میتوان گفت که نسخه عرضهشده از سوی جمهوری اسلامی، و در حال حاضر آیتالله خامنهای، یکی از صدها یا حتی هزاران برداشتی است که میتوان از اسلام ناب محمدی عرضه کرد. وقتی آنچه فکر میکنید یا میگویید به اندازه آنچه میکنید اهمیت ندارد. سرکوب افکار و عقاید متفاوت و متضادهم در سطح خارجی و هم در مقیاس داخلی شکلی دیگر پیدا میکند.
@AmirTaheri4
مبلغان این تفکر که میگویند ایران باید در کنار اکثریت مردم افغانستان که مخالف طالباناند بایستد و بهطور تلویحی، حتی از اعمال زور علیه امارت اسلامی رویگردان نیستند. این نظرات با تمسخر مبلغان مماشات با طالبان روبهرو شده است. در چند مورد، حتی پیشنهاد شده است که هواداران مبارزه با طالبان با تشکیل یک لشکر داوطلب، به کمک رزمندگان پنجشیر بروند.
بعضی مبلغان این فکر که طالبان خطری جدی برای ایران خواهد بود، بهطور تلویحی از یک «دسیسه» عمیقتر چندلایه سخن میگویند. در چارچوب این دسیسه، ایالات متحده آمریکا بقیه نیروها و پایگاههایش را از خاورمیانه ــ یعنی اساسا عراق، سوریه و بحرینــ بیرون خواهد برد. کیهان حتی با یک تیتر جنجالی، از خروج مشاوران نظامی آمریکا از عربستان سعودی سخن میگوید. بدینسان، در مدتی کوتاه، جمهوری اسلامی تمامی هدفهای آمریکایی را در منطقه از دست خواهد داد و این رجزخوانی سرلشکر حسین سلامی که «همه مواضع آمریکا در منطقه در تیررس قرار دارد» بیمعنا خواهد شد. در همان حال، مسیر عادی شدن مناسبات تهران با ریاض و ابوظبی نیز سرعت بیشتری گرفته است. در سفر اخیر مصطفی الکاظمی، نخستوزیر عراق، به تهران، او حتی از احتمال بازگشایی سفارتهای ایران و عربستان سعودی در ریاض و تهران سخن گفت.
اگر این مسیر به هدف برسد، تهران ناچار خواهد شد یک رجز دیگر خود را کنار بگذارد، اینکه مراکز نفتی سعودی و برجهای بلند دبی در تیررس سپاه پاسداران قرار دارد و در نتیجه، به تهران امکان میدهد که تهدید به حمله را بهعنوان یک سلاح بازدارنده به کار برد.
خب، اگر وضعی پیش آید که تهران هیچ عذر و بهانهای برای حمله به عربستان سعودی و امارات متحده عربی نداشته باشد و هدفهای آمریکایی خود را نیز از دست داده باشد، آیا نمیتوان تصور کرد که قرار دادن جمهوری اسلامی در منگنهای مرکب از طالبان و گروههای ضدایرانی در پاکستان از یک سو و کردهای مسلح مستقر در عراق مورد توجه «دشمنان» قرار خواهد گرفت؟ در شرایطی که جمهوری اسلامی با ریزش بزرگ در پایگاه سیاسی خود روبهرو است، در حالی که بحران اقتصادی و فاجعه کرونا کل کشور را تضعیف کرده است، قرار گرفتن رژیم در منگنه تهدید خارجی توام با شورشهلی داخلی ممکن است به سقوط سیستمی جمهوری اسلامی بینجامد.
اما شاید جالبترین جلوه بحث جاری را در تفکر سوم بیابیم. بر اساس این تفکر که گاه حتی در رسانههای زیر کنترل سپاه پاسداران عرضه شده است، تهران میباید طالبان را یک رقیب یا حتی دشمن مسلکی تلقی کند اما روابط خود با رژیم جدید در کابل را در چارچوب عملگرایی شکل دهد. یک روحانی نزدیک به سپاه پاسداران مدعی است که «رهبران و بدنه اصلی طالبان» را «ملایان بیسواد» تشکیل میدهند که برداشتی نادرست از شریعت اسلامی دارند. با این حال، توصیه او پذیرفتن روش عملگرایانه است؛ به عبارت دیگر، طالبان را با آنچه میکنند ارزیابی کنیم نه با آنچه میگویند.
این موضعگیری از چند نظر جالب است. نخست، میپذیرد که فضای سیاسی بهناچار از فضای دینی جداست، دستکم در مناسبات بینالمللی. خب، اگر این را بپذیریم، میتوان پرسید چرا نباید همین روش را در مورد مناسبات با دیگر کشورها، مثلا اسرائیل، به کار برد؟
دومین دلیل جالب بودن این موضعگیری، پذیرفتن تلویحی تعدد برداشتها از شریعت اسلامی است. اگر این نظر را بپذیریم، بهناچار باید بپذیریم که شریعت اسلامی حتی با اتکا به وحی، منزل ممکن است با تعبیرها و تفسیرهای گوناگون عرضه شود و از آنجا که در اسلام هیچ مرجعی برای داوری نهایی، البته بهجز خداوند متعال، وجود ندارد، تفاوت تعبیرها و تفسیرها را حتی اگر نادرست باشند، باید حداقل تحمل کرد.
اگر تحلیل بالا را کمی توسعه بدهیم، میتوان گفت که نسخه عرضهشده از سوی جمهوری اسلامی، و در حال حاضر آیتالله خامنهای، یکی از صدها یا حتی هزاران برداشتی است که میتوان از اسلام ناب محمدی عرضه کرد. وقتی آنچه فکر میکنید یا میگویید به اندازه آنچه میکنید اهمیت ندارد. سرکوب افکار و عقاید متفاوت و متضادهم در سطح خارجی و هم در مقیاس داخلی شکلی دیگر پیدا میکند.
@AmirTaheri4
👍4
با چنین طرز تفکری، جمهوری اسلامی مهمترین سلاح خود یعنی چماق تکفیر را از دست خواهد داد.
در گذشته، جمهوری اسلامی حتی سرسختترین دشمنان تشیع، مثلا اخوان المسلمین، را یا تحمل میکرد یا حتی دوست و متحد میپنداشت. اما اخوان المسلمین و بخش فلسطینی آنان یعنی حماس در راس یک کشورـدولت قرار ندارند. این تفاوت است که مسئله پذیرفتن طالبان را با همه خطرات مسلکی و امنیتی، برای فرقه خمینیه و جمهوری اسلامی پیچیدهتر میکند.
سرانجام، خود این نکته که فضای کوچکی برای برخورد تحلیلهای متفاوت در داخل فرقه خمینیه شکل گرفته، خبر خوبی است. رژیم خمینیگرا در تهران بهشدت ترسیده است. این ترس هم میتواند مثل یک پسگردنی رژیم را به راهی دیگر بکشاند و هم ممکن است رگه جنون همیشگی رژیم را فعالتر سازد و به سرکوب شدیدتر در داخل و ماجراجویی گستردهتر در خارج بینجامد.
@AmirTaheri4
در گذشته، جمهوری اسلامی حتی سرسختترین دشمنان تشیع، مثلا اخوان المسلمین، را یا تحمل میکرد یا حتی دوست و متحد میپنداشت. اما اخوان المسلمین و بخش فلسطینی آنان یعنی حماس در راس یک کشورـدولت قرار ندارند. این تفاوت است که مسئله پذیرفتن طالبان را با همه خطرات مسلکی و امنیتی، برای فرقه خمینیه و جمهوری اسلامی پیچیدهتر میکند.
سرانجام، خود این نکته که فضای کوچکی برای برخورد تحلیلهای متفاوت در داخل فرقه خمینیه شکل گرفته، خبر خوبی است. رژیم خمینیگرا در تهران بهشدت ترسیده است. این ترس هم میتواند مثل یک پسگردنی رژیم را به راهی دیگر بکشاند و هم ممکن است رگه جنون همیشگی رژیم را فعالتر سازد و به سرکوب شدیدتر در داخل و ماجراجویی گستردهتر در خارج بینجامد.
@AmirTaheri4
👍3
چین و روسیه در برخی از مسائل کلیدی اختلاف اساسی دارند و در حال رقابت برای پر کردن خلاء آمریکا در آسیای مرکزی و خاورمیانه هستند.
جمهوری اسلامی بین این دو غول سردرگم است. دلبستگی احساسی خامنهای به روسیه اوضاع را پیچیده میکند.
خدمتگزار دو ارباب بودن، سخت است.
@AmirTaheri4
جمهوری اسلامی بین این دو غول سردرگم است. دلبستگی احساسی خامنهای به روسیه اوضاع را پیچیده میکند.
خدمتگزار دو ارباب بودن، سخت است.
@AmirTaheri4
پس از ۱۶ سال، روسیه وتوی خود بر حق عضویت کامل جمهوری اسلامی در گروه شانگهای کشورهای آسیایی برداشت. این نشان میدهد که مسکو از مدیریت جدید اسلامی تحت ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی و حذف جناح موسوم به "پسران نیویورک" خوشحال است.
@AmirTaheri4
@AmirTaheri4
موضع مبهم گروههای شانگهای در مورد نحوه برخورد با طالبان نشان دهنده اختلافات درون گروه به رهبری روسیه و چین است.
روسیه میخواهد از طالبان فاصله داشته باشد در حالی که چین مشتاق روابط نزدیک با حاکمان جدید در کابل است.
جمهوری اسلامی بین ۲ موضع سرگردان است.
@AmirTaheri4
روسیه میخواهد از طالبان فاصله داشته باشد در حالی که چین مشتاق روابط نزدیک با حاکمان جدید در کابل است.
جمهوری اسلامی بین ۲ موضع سرگردان است.
@AmirTaheri4
اوضاع برای طالبان خوب به نظر نمیرسد. به غیر از پاکستان و قطر که اعلام کردهاند رژیم هبتالله آخوندزاده را به رسمیت میشناسند، به نظر میرسد هیچ کشور دیگری این کار را نمیکند.
دولت ۱۰۰ درصدی طالبان که هفته گذشته معرفی شد برای اکثر کشورها قابل قبول (قابل هضم) نیست.
@AmirTaheri4
دولت ۱۰۰ درصدی طالبان که هفته گذشته معرفی شد برای اکثر کشورها قابل قبول (قابل هضم) نیست.
@AmirTaheri4
امیر طاهری: جنگ علیه ترور؛ شکست یا پیروزی؟
امیر طاهری: جنگ علیه ترور؛ شکست یا پیروزی؟
برگردان فارسی تحلیلی به قلم امیر طاهری، روزنامهنگار و تحلیلگر ارشد بینالمللی با عنوان اصلی زیر در شرقالاوسط:
War on Terror: Not a Bad Record
آیا جنگ علیه تروریسم بینالمللی شکست خورده است؟ آیا ایالات متحده و متحدانش از جنگ علیه تروریسم که دو دهه پیش اعلام کرده بودند، پا پس کشیدهاند؟ اینها برخی از سوالاتی است که مفسران سراسر جهان هفته گذشته همزمان با بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر مطرح کردهاند.
#تحلیل_سیاسی
#امیر_طاهری
#یونیکا
@Unikador
https://www.youtube.com/watch?v=TrDmj3cz1qo
@AmirTaheri4
برگردان فارسی تحلیلی به قلم امیر طاهری، روزنامهنگار و تحلیلگر ارشد بینالمللی با عنوان اصلی زیر در شرقالاوسط:
War on Terror: Not a Bad Record
آیا جنگ علیه تروریسم بینالمللی شکست خورده است؟ آیا ایالات متحده و متحدانش از جنگ علیه تروریسم که دو دهه پیش اعلام کرده بودند، پا پس کشیدهاند؟ اینها برخی از سوالاتی است که مفسران سراسر جهان هفته گذشته همزمان با بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر مطرح کردهاند.
#تحلیل_سیاسی
#امیر_طاهری
#یونیکا
@Unikador
https://www.youtube.com/watch?v=TrDmj3cz1qo
@AmirTaheri4
مراسم تحلیف دولت طالبان بار دیگر به تعویق افتاد.
ابتدا ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) بود، سپس ۲۴ سپتامبر (۲ مهر).
هیچ تاریخ جدیدی تعیین نشده، چرا که جناحها سعی میکنند کابینهای را که قبلاً اعلام شده، تغییر دهند.
اميرالمؤمنين، هبتالله آخوندزاده، در تلاش است تا اجماع برقرار کند.
@AmirTaheri4
ابتدا ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) بود، سپس ۲۴ سپتامبر (۲ مهر).
هیچ تاریخ جدیدی تعیین نشده، چرا که جناحها سعی میکنند کابینهای را که قبلاً اعلام شده، تغییر دهند.
اميرالمؤمنين، هبتالله آخوندزاده، در تلاش است تا اجماع برقرار کند.
@AmirTaheri4
پس از رسيدن گزارش دستگیریهای گسترده در قندهار كه سنگر سنتی طالبان بشمار ميرود، گزارشهایی از اقدامات مشابه در جلال آباد، یکی دیگر از شهرهای عمدتاً پشتون بدست میآید. به نظر میرسد که طالبان نه تنها از سوی اقوام تاجیک و ازبک بلکه از سوی پشتونهای خود نيز با چالشهایی روبرو هستند.
@AmirTaheri4
@AmirTaheri4
خامنهای سردار حمید واحدی را به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی منصوب کرد. مأموریت او که خلبان آموزش دیده شوروی است، تهیه لیست خرید هواپیماهای جنگی است که خامنهای امیدوار است آنها را پس از پایان ممنوعیت فروش تسلیحات به تهران، در ماه دسامبر از روسیه خریداری کند.
@AmirTaheri4
@AmirTaheri4
همه تقصیرها گردن شخص بدنام قبلی!
رئیسی به طور ضمنی، روحانی، رئیسجمهور قبل از خود را، متهم میکند که خرید واکسن کرونا را با پیوند زدن به امضای FATF (معاهده علیه پولشویی) به تأخیر انداخته است.
رئیسی فراموش میکند که این آیتالله خامنهای بود که واردات واکسن را ممنوع کرد.
@AmirTaheri4
رئیسی به طور ضمنی، روحانی، رئیسجمهور قبل از خود را، متهم میکند که خرید واکسن کرونا را با پیوند زدن به امضای FATF (معاهده علیه پولشویی) به تأخیر انداخته است.
رئیسی فراموش میکند که این آیتالله خامنهای بود که واردات واکسن را ممنوع کرد.
@AmirTaheri4
طالبان نام برهانالدین ربانی را از دانشگاه کابل حذف کرد. فرمان تغییر نام توسط مولوی حقانی، فرمانده ترور طالبان که ۱۰ سال پیش دستور ترور ربانی را صادر کرد، امضا شده است.
طالبان حتی در انتقام از کسانی که قبلاً کشته است هم راسخ است.
@AmirTaheri4
طالبان حتی در انتقام از کسانی که قبلاً کشته است هم راسخ است.
@AmirTaheri4
در آخرین سرکوب طالبان در ولایت ننگرهار، دست کم ۴۰ شخص برجسته پشتون بازداشت شدهاند.
این گروه تروریستی خود را جلودار پشتونهای افغانستان و پاکستان معرفی میکند.
با این حال، در حال تلاش برای سرکوب پشتونها به همراه دیگر طیفها در افغانستان است.
@AmirTaheri4
این گروه تروریستی خود را جلودار پشتونهای افغانستان و پاکستان معرفی میکند.
با این حال، در حال تلاش برای سرکوب پشتونها به همراه دیگر طیفها در افغانستان است.
@AmirTaheri4
Forwarded from پادشاهیخواهان توئیتر
متاسفانه دوستی خاله خرسه میکنید.
انداختن تقصیر به گردن مردم ازسمت هرکسی باشه محکومه.
اگر شاهزاده نمیتونه بین تولیدی بابااکبر و تولیدی شاه فقید تمایز قائل بشه مشکل رو گردن مردم نندازید.
شاهزاده میتونست بجای مسیح علینژاد،امیرطاهری @AmirTaheri4 رو انتخاب کنه.
انقدر کار سختی بود؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Mohsen Behzad Karimi
ما از حمایت ضمنی شاهزاده از مصی قمی ناراحتیم اما یک سوال از خودمان نمیپرسیم ؛ در این چهاردهه چیزی غیر از این نخالهها تولید یا حمایت کردیم خودمان؟!
آیا به نظر شما اگر تولید جامعه امثال علی اکبرخان داور و مجید آهی و هویدا بود باز #شاهزاده_رضا_پهلوی به بی مایهها میپرداختند؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
وقتی تصمیمات اشتباه مدام تکرار میشه متوجه میشیم که با یک روند اشتباه مواجهیم.
شما نمیتونید تصمیمات شاهزاده رو انتخاب شخصی و صرفا مربوط به خود ایشون بدونید.
ایشون وقتی تصمیماتش جنبه شخصی داره که رسما از ولایت عهدی کناره گیری کنه.
https://twitter.com/firstzorba/status/1439723641491574787?s=19
Koshi
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Zorba
صرفا جهت اگاهی:
شاهنشاه در روزهای اخر در مصر رسما امیراصلان افشار، معینیان و تیمسار عظیمی را به عنوان مسئول امور سیاسی و مشاورین شاهزاده منصوب فرمودند ولی شاهزاده ایشان را برکنار و شهریار آهی، احمد اویسی و …را جایگزین کردند.
منبع: مصاحبه ویدیویی دکتر افشار با بابک کلهر
Fredom
بعد از سالها امیر اعتمادی رو جایگزین مرحوم امیر اصلان افشار کردن، نشون دهنده ی درایت سیاسی بالای ایشونه.
@TwitterMamnoe
انداختن تقصیر به گردن مردم ازسمت هرکسی باشه محکومه.
اگر شاهزاده نمیتونه بین تولیدی بابااکبر و تولیدی شاه فقید تمایز قائل بشه مشکل رو گردن مردم نندازید.
شاهزاده میتونست بجای مسیح علینژاد،امیرطاهری @AmirTaheri4 رو انتخاب کنه.
انقدر کار سختی بود؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Mohsen Behzad Karimi
ما از حمایت ضمنی شاهزاده از مصی قمی ناراحتیم اما یک سوال از خودمان نمیپرسیم ؛ در این چهاردهه چیزی غیر از این نخالهها تولید یا حمایت کردیم خودمان؟!
آیا به نظر شما اگر تولید جامعه امثال علی اکبرخان داور و مجید آهی و هویدا بود باز #شاهزاده_رضا_پهلوی به بی مایهها میپرداختند؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
وقتی تصمیمات اشتباه مدام تکرار میشه متوجه میشیم که با یک روند اشتباه مواجهیم.
شما نمیتونید تصمیمات شاهزاده رو انتخاب شخصی و صرفا مربوط به خود ایشون بدونید.
ایشون وقتی تصمیماتش جنبه شخصی داره که رسما از ولایت عهدی کناره گیری کنه.
https://twitter.com/firstzorba/status/1439723641491574787?s=19
Koshi
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Zorba
صرفا جهت اگاهی:
شاهنشاه در روزهای اخر در مصر رسما امیراصلان افشار، معینیان و تیمسار عظیمی را به عنوان مسئول امور سیاسی و مشاورین شاهزاده منصوب فرمودند ولی شاهزاده ایشان را برکنار و شهریار آهی، احمد اویسی و …را جایگزین کردند.
منبع: مصاحبه ویدیویی دکتر افشار با بابک کلهر
Fredom
بعد از سالها امیر اعتمادی رو جایگزین مرحوم امیر اصلان افشار کردن، نشون دهنده ی درایت سیاسی بالای ایشونه.
@TwitterMamnoe
👍1👎1
طالبان مراسم معرفي و تحلیف کابینه جدید خود را لغو کردند.
پس از ۲ بار لغو شدن، حالا مشخص شده که فقط قطر و پاکستان در مراسم شرکت ميکنند ، که نشان دهنده انزوای طالبان در صحنه جهانی است.
آنها همچنین ۴ مرد از دیگر اقوام را به عنوان اعضای کابینه منصوب کردهاند.
@AmirTaheri4
پس از ۲ بار لغو شدن، حالا مشخص شده که فقط قطر و پاکستان در مراسم شرکت ميکنند ، که نشان دهنده انزوای طالبان در صحنه جهانی است.
آنها همچنین ۴ مرد از دیگر اقوام را به عنوان اعضای کابینه منصوب کردهاند.
@AmirTaheri4
Forwarded from Amir Taheri امیر طاهری
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
Amir Taheri On Restoring Constitutional Monarchy In Iran امیر طاهری: احیاء پادشاهی پارلمانی در ایران
@AmirTaheri4
@AmirTaheri4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بیان دلنشین استاد امیر طاهری @AmirTaheri4 در باره معنای فرهنگی غرب و ایران ما و ۱۸ زبان مادری این سرزمین کهن تر از تاریخ…
[چهار دهه محرومیت دانشگاه ها از منبع تغذیه علمی فرهنگی سیاسی اساتیدی چون استاد طاهری دردناکه! میراث رضاشاه نصیب اساتید قلابی شده]
DRJJ
@AmirTaheri4
[چهار دهه محرومیت دانشگاه ها از منبع تغذیه علمی فرهنگی سیاسی اساتیدی چون استاد طاهری دردناکه! میراث رضاشاه نصیب اساتید قلابی شده]
DRJJ
@AmirTaheri4
مراقب جناسها باشید
رئیسی در سخنرانی خود در سازمان ملل از کلمه "کپیتال" استفاده کرد اما متوجه نشد که اقدام طرفداران ترامپ که وی به آن اشاره کرد در محل کنگره قانونگذاری آمریکا [که در انگلیسی کپیتال گفته میشود] اتفاق افتاده.
آیا پرسنل تحصیل کرده آمریکای وزارت خارجه اخراج شدند؟
@AmirTaheri4
رئیسی در سخنرانی خود در سازمان ملل از کلمه "کپیتال" استفاده کرد اما متوجه نشد که اقدام طرفداران ترامپ که وی به آن اشاره کرد در محل کنگره قانونگذاری آمریکا [که در انگلیسی کپیتال گفته میشود] اتفاق افتاده.
آیا پرسنل تحصیل کرده آمریکای وزارت خارجه اخراج شدند؟
@AmirTaheri4
رئیسی در سخنرانی خود در سازمان ملل، نقش ابومهدی المهندس، فرمانده شبه نظامیان عراق برای جلوگیری از تبدیل شدن داعش به "همسایه اروپا در مدیترانه"، را در اولویت قرار داد.
رئیسی، سردار سلیمانی درگذشته را در جایگاه دوم قرار داد.
تنزل رتبه سلیمانی "به عنوان منجی بشریت" آغاز شده؟
@AmirTaheri4
رئیسی، سردار سلیمانی درگذشته را در جایگاه دوم قرار داد.
تنزل رتبه سلیمانی "به عنوان منجی بشریت" آغاز شده؟
@AmirTaheri4