سپاس از توجه تان ....
#زن_زندگی_گاییدی
#زن_زندگی_دربیار
#زن_زندگی_آخ
#لای_خطوط_رید
#لای_خطوط_زائید
#لای_خطوط_بگارفت
#زن_زندگی_گاییدی
#زن_زندگی_دربیار
#زن_زندگی_آخ
#لای_خطوط_رید
#لای_خطوط_زائید
#لای_خطوط_بگارفت
🤣13👍4 3👏1
چطوری دوباره زن زندگی لاپایی رو چربش کنیم!
یکی از بازیکنان بدیم بره پوستر زن زندگی لاپایی رو از روی دیوار برداره پاره کنه بندازه سطل اشغال اینطوری دوباره زن زندگی لاپایی رو چرب کردیم !
.... و خاک بر سر کسانیکه فریب این سناریوهای تخمی و نخ نما را بخورند .
ببینید چطوری اوباش زن زندگی لاپایی از این کاه خبری دست ساز و سناریو شده کوه خواهند ساخت .
پروژه سوروسی زن زندگی لاپایی پرونده اش خیلی وقت است بسته شده و قرار نیست دوباره باز شود .
یکی از بازیکنان بدیم بره پوستر زن زندگی لاپایی رو از روی دیوار برداره پاره کنه بندازه سطل اشغال اینطوری دوباره زن زندگی لاپایی رو چرب کردیم !
.... و خاک بر سر کسانیکه فریب این سناریوهای تخمی و نخ نما را بخورند .
ببینید چطوری اوباش زن زندگی لاپایی از این کاه خبری دست ساز و سناریو شده کوه خواهند ساخت .
پروژه سوروسی زن زندگی لاپایی پرونده اش خیلی وقت است بسته شده و قرار نیست دوباره باز شود .
👍17 4🤣2👏1
رنسانس ایرانی🌱IRCF
دانلد ترامپ رکورد طولانی ترین دوره ریاست جمهوری آمریکا را خواهد شکست !!! در این میان او نیاز به یک جاده صاف کن داشت تا سیاست هایی که او و حزب اش قادر به انجام آن نبودند را به سرانجام رساند ( دولت در سایه ) !! نقش کلیدی و راهبردی جرالد کوشنر داماد ترامپ در…
هشداری که سالها پیش دادیم و امروز نتیجه اش مشخص شد !
بایدن دولت در سایه تیم ترامپ بود .
و ترامپ در حقیقت تا به اکنون و نزدیک به ده سال قدرت اول آمریکا را در دست داشته !
بایدن دولت در سایه تیم ترامپ بود .
و ترامپ در حقیقت تا به اکنون و نزدیک به ده سال قدرت اول آمریکا را در دست داشته !
👍6 3
این گفته از مانوک دست به دست می شود !
«یک السیسی ایرانی با کودتا وارد بازی میشه و به فروپاشی نظام کمک میکنه و بعد قدرت انتقالی رو به یک شخص دیگه واگذار میکنه!
حالا زنده یاد مانوک نگفته اون شخص آخر که قدرت بهش واگذار میشه کیه پس این واگذاری قدرت میتونه یک صد و پنجاه سالی به درازا بشکه تا ترامپ اللهی ها و مانوک بازان خودشان را ارضا کنند !!
قدرت از السیسی ایرانی به اصغر از اصغر به ممد از ممد به جعفر و ....
یعنی مثلا مانوک ترس داشته بگه قدرت از السیسی ایرانی به پاشاه ایران واگذار میشه !!؟؟
بعید می دانیم ...
تلاش نا فرجام ترامپ اللهی ها با سو استفاده از مانوک ، ماله کشی برای ترامپ زن جنده است .
«یک السیسی ایرانی با کودتا وارد بازی میشه و به فروپاشی نظام کمک میکنه و بعد قدرت انتقالی رو به یک شخص دیگه واگذار میکنه!
حالا زنده یاد مانوک نگفته اون شخص آخر که قدرت بهش واگذار میشه کیه پس این واگذاری قدرت میتونه یک صد و پنجاه سالی به درازا بشکه تا ترامپ اللهی ها و مانوک بازان خودشان را ارضا کنند !!
قدرت از السیسی ایرانی به اصغر از اصغر به ممد از ممد به جعفر و ....
یعنی مثلا مانوک ترس داشته بگه قدرت از السیسی ایرانی به پاشاه ایران واگذار میشه !!؟؟
بعید می دانیم ...
تلاش نا فرجام ترامپ اللهی ها با سو استفاده از مانوک ، ماله کشی برای ترامپ زن جنده است .
💯17👏4👌3🤔1 1
آیا باورتان می شود مادرجنده هایی ترامپ اللهی هستند که قالیباف را هم سفید شویی کرده و بزودی عمو خطاب خواهند کرد چون نام توله اش الیاس است و الیاس هم نامی یهودیست و چون ( به زعم آنها ) الیاس رییس دفتر حفاظت خامنه ای بوده و شاید جای خامنه ای را لو داده پس جاسوس یهودیست پس قالیباف هم خوبست و یهود هم منافع اش با منافع ایرانیان همسوست !
باری
ما با چنین خارکصه هایی طرفیم !!
و خااک بر سر مردمی که فریب میخورند و سوت و کف میزنند .
باری
ما با چنین خارکصه هایی طرفیم !!
و خااک بر سر مردمی که فریب میخورند و سوت و کف میزنند .
😡13 4
تلاش مافیای جاکش قوم بنی اسرائیل برای زور تپان نمودن زن زندگی لاپایی به هر قیمتی ، همانگونه که نتانیاهو یابو بارها در انتهای هرپیامش به ملت ایران یک زن زندگی لاپایی می گفت !
بهترین گزینه برای اسرائیل ، بازگشت اصلاحات جورج سوروسی است ، برای همین به اقرار خودشان از کشتن سران اصلاحات در جنگ امتناع کردند .
خرد یارتان
بهترین گزینه برای اسرائیل ، بازگشت اصلاحات جورج سوروسی است ، برای همین به اقرار خودشان از کشتن سران اصلاحات در جنگ امتناع کردند .
خرد یارتان
👍9 3👏2
رنسانس ایرانی🌱IRCF
" آمریکا (ترامپ) از ما (اسرائیل) خواست همه سران اصلاحطلب را حذف نکنیم! " آیا این سخنان برای شما آشنا نیست؟ این همان هشداری است که از نخستین روزهای این جنگ زرگری میان فرزندان ابراهیم در سرزمین کوروش بارها و بارها مطرح کردیم اینکه هدف آمریکا و اسرائیل از این…
این ویدیو بسیار مهم است .
یکی از جاسوسان موساد اینچنین اقرار میکند که ما ( به درخواست آمریکا ) از کشتن سران اصلاحات در جنگ خود داری کردیم !
البته این زنک در اینجا تلاش میکند تقصیر ها را به گردن ترامپ بیاندازد تا نتانیاهو را نجات دهد .
برای فریب امت خایه در مشت پای منبر نشین امام زمانی
یکی از جاسوسان موساد اینچنین اقرار میکند که ما ( به درخواست آمریکا ) از کشتن سران اصلاحات در جنگ خود داری کردیم !
البته این زنک در اینجا تلاش میکند تقصیر ها را به گردن ترامپ بیاندازد تا نتانیاهو را نجات دهد .
برای فریب امت خایه در مشت پای منبر نشین امام زمانی
👍12👏1 1
سالروز درگذشت ابنسینا؛ درمانگر، خردمند و دانشور بزرگ ایران
هجدهم ژوئن سال ۱۰۳۷ ترسایی، ابوعلی حسین بن عبدالله ابنسینا، دانشور بزرگ ایرانی که در باخترزمین او را «آویسِنا» میخوانند، در همدان چشم از جهان فروبست. او یکی از درخشانترین چهرههای دانشی و فرهنگی ایرانزمین و از نامآورترین فرزانگان تاریخ جهان به شمار میآید؛ مردی که اندیشه و نوشتههایش سدهها بر درمانگری، خردورزی و دانشهای گیتی اثر نهاد.
ابنسینا در سال ۹۸۰ ترسایی در نزدیکی بخارا، یکی از بزرگترین کانونهای فرهنگ و دانش ایران در خراسان بزرگ، زاده شد. او از نوجوانی در دانشهای گوناگون، از درمانگری و خردورزی گرفته تا ریاضیات، ستارهشناسی، سنجش، منطق و سخنوری، چنان چیره شد که در جوانی در شمار بزرگترین اندیشمندان روزگار خویش جای گرفت.
آوازهٔ جهانی ابنسینا بیش از هر چیز بهدلیل نسک «قانون در پزشکی» است؛ نوشتهای که برای چندین سده از برجستهترین سرچشمههای آموزش پزشکی در ایران، سرزمینهای اسلامی و اروپا به شمار میرفت. او در این نسک، دانستههای پزشکی روزگار خود را به شیوهای سامانیافته گرد آورد و دربارهٔ نشانگان بیماریها، شیوههای وارسی بیمار، دگرگونیهای نبض، تبها، دگرگونیهای ادرار و بسیاری از ناخوشیهای شناختهشده آن زمان آگاهیهای ارزشمندی به یادگار گذاشت.
ابنسینا افزون بر درمانگری، از بزرگترین خردورزان تاریخ نیز بود. نسک نامدار او، «شفا»، یکی از بزرگترین دانشنامههای جهان کهن به شمار میرود و زمینههایی چون فلسفه، منطق، ریاضیات و دانشهای طبیعی را در بر میگیرد. او بخش بزرگی از سالهای پایانی زندگی خود را در اصفهان و همدان گذراند و سرانجام در همدان دیده از جهان فروبست.
امروزه ابنسینا در تاریخ دانش، یکی از بنیادگذاران پزشکی دانشبنیاد و از بزرگترین فرزانگان جهان ایرانی شناخته میشود؛ دانشمندی که نام او پس از نزدیک به هزار سال، همچنان در فرنشگاهها، کانونهای کاوش و تاریخ دانش جهان زنده و گرامی است.
یادش گرامی
پاینده ایران👑
#جاویدشاه👑
#رنسانس_ایرانی👑
🔥
💎
هجدهم ژوئن سال ۱۰۳۷ ترسایی، ابوعلی حسین بن عبدالله ابنسینا، دانشور بزرگ ایرانی که در باخترزمین او را «آویسِنا» میخوانند، در همدان چشم از جهان فروبست. او یکی از درخشانترین چهرههای دانشی و فرهنگی ایرانزمین و از نامآورترین فرزانگان تاریخ جهان به شمار میآید؛ مردی که اندیشه و نوشتههایش سدهها بر درمانگری، خردورزی و دانشهای گیتی اثر نهاد.
ابنسینا در سال ۹۸۰ ترسایی در نزدیکی بخارا، یکی از بزرگترین کانونهای فرهنگ و دانش ایران در خراسان بزرگ، زاده شد. او از نوجوانی در دانشهای گوناگون، از درمانگری و خردورزی گرفته تا ریاضیات، ستارهشناسی، سنجش، منطق و سخنوری، چنان چیره شد که در جوانی در شمار بزرگترین اندیشمندان روزگار خویش جای گرفت.
آوازهٔ جهانی ابنسینا بیش از هر چیز بهدلیل نسک «قانون در پزشکی» است؛ نوشتهای که برای چندین سده از برجستهترین سرچشمههای آموزش پزشکی در ایران، سرزمینهای اسلامی و اروپا به شمار میرفت. او در این نسک، دانستههای پزشکی روزگار خود را به شیوهای سامانیافته گرد آورد و دربارهٔ نشانگان بیماریها، شیوههای وارسی بیمار، دگرگونیهای نبض، تبها، دگرگونیهای ادرار و بسیاری از ناخوشیهای شناختهشده آن زمان آگاهیهای ارزشمندی به یادگار گذاشت.
ابنسینا افزون بر درمانگری، از بزرگترین خردورزان تاریخ نیز بود. نسک نامدار او، «شفا»، یکی از بزرگترین دانشنامههای جهان کهن به شمار میرود و زمینههایی چون فلسفه، منطق، ریاضیات و دانشهای طبیعی را در بر میگیرد. او بخش بزرگی از سالهای پایانی زندگی خود را در اصفهان و همدان گذراند و سرانجام در همدان دیده از جهان فروبست.
امروزه ابنسینا در تاریخ دانش، یکی از بنیادگذاران پزشکی دانشبنیاد و از بزرگترین فرزانگان جهان ایرانی شناخته میشود؛ دانشمندی که نام او پس از نزدیک به هزار سال، همچنان در فرنشگاهها، کانونهای کاوش و تاریخ دانش جهان زنده و گرامی است.
یادش گرامی
پاینده ایران
#جاویدشاه
#رنسانس_ایرانی
💎
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤🔥11 5👍4🫡2
برگردان پیشنویس پیمان (پروتوکل توافق) ۱۴ بندی بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران که بتاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۶ در کاخ ورسای فرانسه امضا شده است.
به دلیل طولانی بودن، این پیشنویس پیمان را در تویتر بخوانید و اکانت فوق را نیز دنبال کنید.
https://x.com/MEHRABANI_Reza/status/2067926761728319897?s=20
پاینده ایران
#جاویدشاه
به دلیل طولانی بودن، این پیشنویس پیمان را در تویتر بخوانید و اکانت فوق را نیز دنبال کنید.
https://x.com/MEHRABANI_Reza/status/2067926761728319897?s=20
پاینده ایران
#جاویدشاه
🙏7 5
بزودی بایست شاهد اعلان پرچم شیر و خورشید ، بعنوان پرچم رسمی ، توسط رژیم اشغالگر ایران باشیم !!
صد البته پرچم شیر و خورشید بدون تاج
جمهوری اسلامی اکنون وارد مرحله پوست اندازی شده است ، پس شرایط بایست برای استقرار حکومت جدید فراهم شود .
#ایران_را_پس_میگیریم
صد البته پرچم شیر و خورشید بدون تاج
جمهوری اسلامی اکنون وارد مرحله پوست اندازی شده است ، پس شرایط بایست برای استقرار حکومت جدید فراهم شود .
#ایران_را_پس_میگیریم
👍16 5🤔2🔥1🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چه این پیشنویس پیمان به نتیجهی پایانی برسد و یا نرسد، و چه دوباره جنگ بشود و یا نشود، و چه رژیم تسلیم بشود و یا نشود، امضای این پیشنویس یک شکست بزرگ برای تیم شاهزاده و تمام اپوزیسیون دوزاری است. و به ویژه این تیم دوزاری و فشل تحکیم وحدتی و سوروسی، با همه کس و کارشان بهمراه همه دفترچه نویسان پلشتشان و اپوزیسیون دوزاریتر از همشان باید محاکمه و سپس گورشان را گم کنند.
دفتر شاهزاده که زبالهدانی جمهوری اسلامی و آمریکا و اسرائیل است، که هیچ، آن کلا بحث دیگری دارد.
((متن کامل پیشنویس پیمان ۱۴ مادهای به پارسی
https://x.com/MEHRABANI_Reza/status/2067926761728319897?s=20 ))
به ایرانشهر و آتش ورجاوند، بزرگترین آتشها و بسوی ایزدان ایرانشهر باز میگردیم 🔥
پاینده ایران
#جاویدشاه
#ریدم_به_نوفدی
#ریدم_به_مشروطه
#ریدم_به_جمهوریاسلامی
#اپوزیسیون_فاسد_و_دوزاری
#کصمشنگ_و_الدولههای_زمانه
#ریدم_به_جهانغرب_و_ابراهیمیت
نماند به بد یادگار...
🔥
💎
دفتر شاهزاده که زبالهدانی جمهوری اسلامی و آمریکا و اسرائیل است، که هیچ، آن کلا بحث دیگری دارد.
((متن کامل پیشنویس پیمان ۱۴ مادهای به پارسی
https://x.com/MEHRABANI_Reza/status/2067926761728319897?s=20 ))
به ایرانشهر و آتش ورجاوند، بزرگترین آتشها و بسوی ایزدان ایرانشهر باز میگردیم 🔥
پاینده ایران
#جاویدشاه
#ریدم_به_نوفدی
#ریدم_به_مشروطه
#ریدم_به_جمهوریاسلامی
#اپوزیسیون_فاسد_و_دوزاری
#کصمشنگ_و_الدولههای_زمانه
#ریدم_به_جهانغرب_و_ابراهیمیت
نماند به بد یادگار...
🔥
💎
همین شصت روز شصت روز شصت روز گفتن های این زن جنده تا به همین امروز ده سال طول کشید !
کله زرد عَن کُلُفت اینچنین فضا را همچنان برای لای خطوط خوان ها و مفسران آخر هفته و قارگوزان باز میگذارد تا اوسکلان خایه در مشت پای منبر نشین ترامپ الهی وقت خودشان را با تحلیل های آبکی و دوزاری بگذرانند و در انتظار که عمو ترامپ زبل دارد به رژیم ترفند و نارو می زند !!
براستی این کله زرد یانکی خوب کیرتان کرده و خر گیرتان آورده و به اصلاح همه تان را انگشت به کون گذاشته است !!!
خاک بر سرتان کنند اگر همچنان دلبسته و امیدوار به ترامپ و نتانیاهو و کوفت و خر نشسته اید و خروار خروار خاک بر سر تویی که پرچم آمریکا و اسرائیل را در دست میگیری !!
شما ابلهان مایه ننگ و نکبت تاریخ اید و آینده گان از شما بعنوان کصمشنگ ترین و گاوترین و گوساله ترین نسل تاریخ یاد خواهند کرد .
کیر عمو مانوک در آن مغز پوک تان
کله زرد عَن کُلُفت اینچنین فضا را همچنان برای لای خطوط خوان ها و مفسران آخر هفته و قارگوزان باز میگذارد تا اوسکلان خایه در مشت پای منبر نشین ترامپ الهی وقت خودشان را با تحلیل های آبکی و دوزاری بگذرانند و در انتظار که عمو ترامپ زبل دارد به رژیم ترفند و نارو می زند !!
براستی این کله زرد یانکی خوب کیرتان کرده و خر گیرتان آورده و به اصلاح همه تان را انگشت به کون گذاشته است !!!
خاک بر سرتان کنند اگر همچنان دلبسته و امیدوار به ترامپ و نتانیاهو و کوفت و خر نشسته اید و خروار خروار خاک بر سر تویی که پرچم آمریکا و اسرائیل را در دست میگیری !!
شما ابلهان مایه ننگ و نکبت تاریخ اید و آینده گان از شما بعنوان کصمشنگ ترین و گاوترین و گوساله ترین نسل تاریخ یاد خواهند کرد .
کیر عمو مانوک در آن مغز پوک تان
😡7 7👏5🤣5👌2😱1
تنها راه گذار از تمامیت جمهوری اشغالگر اسلامی ، توانمند سازی و تجهیز مبارزان و نیروهای مردمی است .
اینکه بنشیم و خبر خوان شویم و در انتظار منجی و ناجی یا نظاره گر زد و بند های مافیایی فرزندان ابراهیم باشیم، تکرار خطاهای گذشته است .
هیچ رستاخیزی بدون اراده و خواست ملت به سرانجام نخواهد رسید .
اسرائیل ، آمریکا و بی تردید اپوزیسیون فشل که جمله گی ارسالی های رژیم هستند ،همه تلاش شان نگاه داشتن رژیم و ماندگاری سیستم اشغالگر و ایرانستیز حاکم است و در این میان تنها ملت ایران زیان خواهند دید و کشتار خواهند شد .
از هر راه و به هر شکلی می توانیم بایست مبارزان و نیروهای مردمی را تجهیز و ساماندهی نماییم تا در رستاخیز پسین ، مبارزان دست خالی به میدان نروند و نیروهای اهریمنی سرکوبگر را اینبار از میان برداریم .
تکرار خطاهای گذشته در آزمون های تاریخی و سترگی که پشت سر گذاشتیم ، اشتباه است .
به یاد داشته باشید که ما ملت بزرگ ایران تنها یک بار پیروز خواهیم شد و همان یک بار پایان ۱۴۰۰ سال اشغال ایران خواهد بود .
#ارتش_سری
اینکه بنشیم و خبر خوان شویم و در انتظار منجی و ناجی یا نظاره گر زد و بند های مافیایی فرزندان ابراهیم باشیم، تکرار خطاهای گذشته است .
هیچ رستاخیزی بدون اراده و خواست ملت به سرانجام نخواهد رسید .
اسرائیل ، آمریکا و بی تردید اپوزیسیون فشل که جمله گی ارسالی های رژیم هستند ،همه تلاش شان نگاه داشتن رژیم و ماندگاری سیستم اشغالگر و ایرانستیز حاکم است و در این میان تنها ملت ایران زیان خواهند دید و کشتار خواهند شد .
از هر راه و به هر شکلی می توانیم بایست مبارزان و نیروهای مردمی را تجهیز و ساماندهی نماییم تا در رستاخیز پسین ، مبارزان دست خالی به میدان نروند و نیروهای اهریمنی سرکوبگر را اینبار از میان برداریم .
تکرار خطاهای گذشته در آزمون های تاریخی و سترگی که پشت سر گذاشتیم ، اشتباه است .
به یاد داشته باشید که ما ملت بزرگ ایران تنها یک بار پیروز خواهیم شد و همان یک بار پایان ۱۴۰۰ سال اشغال ایران خواهد بود .
#ارتش_سری
👍14💯8 2🫡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تمدن ایرانشهر
مَسُ وَهوُ پیروزگر باد، مِینوی مِهر ایرانزمین
بزرگ و مهتر و پیروز شود، پردیس و مهر ایران
به ایرانشهر و آتش ورجاوند، بزرگترین آتشها و بسوی ایزدان ایرانشهر باز میگردیم 🔥
پاینده ایران
#جاویدشاه
مَسُ وَهوُ پیروزگر باد، مِینوی مِهر ایرانزمین
بزرگ و مهتر و پیروز شود، پردیس و مهر ایران
به ایرانشهر و آتش ورجاوند، بزرگترین آتشها و بسوی ایزدان ایرانشهر باز میگردیم 🔥
پاینده ایران
#جاویدشاه
👍10🫡6 5🔥4❤🔥2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بیداریِ آریایی
هیچ نیرویی توان فریب یک نژاده آریایی را ندارد، مگر اینکه ندانی آریایی چیست و خود را آریایی ندانی.
سامانهی پادشاهی جاودان باد.
اَشِم وُهو...
به ایرانشهر و آتش ورجاوند، بزرگترین آتشها و بسوی ایزدان ایرانشهر باز میگردیم 🔥
پاینده ایران
#جاویدشاه
هیچ نیرویی توان فریب یک نژاده آریایی را ندارد، مگر اینکه ندانی آریایی چیست و خود را آریایی ندانی.
سامانهی پادشاهی جاودان باد.
اَشِم وُهو...
به ایرانشهر و آتش ورجاوند، بزرگترین آتشها و بسوی ایزدان ایرانشهر باز میگردیم 🔥
پاینده ایران
#جاویدشاه
آغاز شاهنشاهی ساسانی
نزدیک به ۱۸۰۰ سال پیش در چنین روزهایی، در سال ۲۲۶ ترسایی، اردشیر پاپکان، بنیانگذار دودمان ساسانی، پس از اردوان پنجم، واپسین شاهنشاه اشکانی، در معبد آناهیتا تاج شاهی بر سر نهاد و شاهنشاهی ساسانی را بنیان گذاشت شاهنشاهیای که بیش از چهار سده بر بخش بزرگی از ایرانزمین فرمان راند و یکی از نیرومندترین دولتهای روزگار باستان شد.
اردشیر در نبرد هرمزدگان بر اردوان پنجم چیره شد و به چند سده فرمانروایی اشکانیان پایان داد. او پس از استوار ساختن فرمانروایی خویش، خود را "شاهنشاه ایران" خواند و بنیاد دولتی یکپارچه را پی ریخت که در سنگنبشتههای ساسانی از آن با نام ایرانشهر یاد شده است.
پیش از بر تخت نشستن، اردشیر فرمانروای پارس بود و پایگاه نیرومندی در فرود ایران داشت. او با بهرهگیری از ناتوانی روزافزون اشکانیان و کشمکشهای درونی آن دودمان، توانست بخشهای گوناگون ایران را زیر فرمان یک دولت مرکزی گرد آورد.
در روزگار ساسانیان، ایرانشهر به یکی از بزرگترین کانونهای فرهنگ، دانش، بازرگانی و توان رزمی جهان بدل شد. ساختار دیوانی نیرومند، راههای بازرگانی گسترده، شکوفایی هنر و معماری، و بالندگی زبان و فرهنگ ایرانی از ویژگیهای این دوره بود.
اردشیر پاپکان پشتیبان آیین زرتشت بود و در روزگار او پیوند میان شاهنشاهی و نهادهای دینی استوارتر شد. این روند در دوران جانشینان وی گسترش یافت و به یکی از پایههای سامان کشورداری ساسانیان بدل گردید.
از یادگارهای برجایمانده از این شاهنشاه میتوان به شهرها، دژها و سازههایی اشاره کرد که در گوشهوکنار ایران ساخته یا بازسازی شدند. شهر " اَردِشیرخُورّه " در پارس و بسیاری از سازههای کهن جنوب ایران هنوز یادآور روزگار بنیانگذار شاهنشاهی ساسانی هستند.
اردشیر پاپکان نه تنها بنیانگذار واپسین شاهنشاهی بزرگ ایرانِ پیش از اسلام بود، بلکه یکی از اثرگذارترین چهرههای تاریخ ایران به شمار میآید؛ مردی که با برپایی دولتی نیرومند، ایران را بار دیگر به یکی از قدرتهای بزرگ جهان باستان بدل ساخت.
- اَردِشیرخُورّه
[ اَ دَ / دِ خ ُرْ رَ ] ( اِخ ) اردشیرخوره. از عمارت و شهرها که [ اردشیر بابکان ] کرد... یکی اردشیر خوره خواند و آن پیروزآباد است از پارس و پیش از آن گور خواندندی. ( مجمل التواریخ و القصص ص 61 ). نام الکه ایست بزرگ از ولایت فارس که شیراز و میمند و صیمکان و برجان سیراف و کازرون و کام فیروز از آن الکه است و رسم کرده اردشیر باشد و بعضی گویند رسم کرده نمرودبن کنعانست. ( برهان قاطع ) ( سروری ) ( شعوری ). - از لغتنامه دهخدا -
پاینده ایران👑
#جاویدشاه👑
#رنسانس_ایرانی👑
🔥
💎
نزدیک به ۱۸۰۰ سال پیش در چنین روزهایی، در سال ۲۲۶ ترسایی، اردشیر پاپکان، بنیانگذار دودمان ساسانی، پس از اردوان پنجم، واپسین شاهنشاه اشکانی، در معبد آناهیتا تاج شاهی بر سر نهاد و شاهنشاهی ساسانی را بنیان گذاشت شاهنشاهیای که بیش از چهار سده بر بخش بزرگی از ایرانزمین فرمان راند و یکی از نیرومندترین دولتهای روزگار باستان شد.
اردشیر در نبرد هرمزدگان بر اردوان پنجم چیره شد و به چند سده فرمانروایی اشکانیان پایان داد. او پس از استوار ساختن فرمانروایی خویش، خود را "شاهنشاه ایران" خواند و بنیاد دولتی یکپارچه را پی ریخت که در سنگنبشتههای ساسانی از آن با نام ایرانشهر یاد شده است.
پیش از بر تخت نشستن، اردشیر فرمانروای پارس بود و پایگاه نیرومندی در فرود ایران داشت. او با بهرهگیری از ناتوانی روزافزون اشکانیان و کشمکشهای درونی آن دودمان، توانست بخشهای گوناگون ایران را زیر فرمان یک دولت مرکزی گرد آورد.
در روزگار ساسانیان، ایرانشهر به یکی از بزرگترین کانونهای فرهنگ، دانش، بازرگانی و توان رزمی جهان بدل شد. ساختار دیوانی نیرومند، راههای بازرگانی گسترده، شکوفایی هنر و معماری، و بالندگی زبان و فرهنگ ایرانی از ویژگیهای این دوره بود.
اردشیر پاپکان پشتیبان آیین زرتشت بود و در روزگار او پیوند میان شاهنشاهی و نهادهای دینی استوارتر شد. این روند در دوران جانشینان وی گسترش یافت و به یکی از پایههای سامان کشورداری ساسانیان بدل گردید.
از یادگارهای برجایمانده از این شاهنشاه میتوان به شهرها، دژها و سازههایی اشاره کرد که در گوشهوکنار ایران ساخته یا بازسازی شدند. شهر " اَردِشیرخُورّه " در پارس و بسیاری از سازههای کهن جنوب ایران هنوز یادآور روزگار بنیانگذار شاهنشاهی ساسانی هستند.
اردشیر پاپکان نه تنها بنیانگذار واپسین شاهنشاهی بزرگ ایرانِ پیش از اسلام بود، بلکه یکی از اثرگذارترین چهرههای تاریخ ایران به شمار میآید؛ مردی که با برپایی دولتی نیرومند، ایران را بار دیگر به یکی از قدرتهای بزرگ جهان باستان بدل ساخت.
- اَردِشیرخُورّه
[ اَ دَ / دِ خ ُرْ رَ ] ( اِخ ) اردشیرخوره. از عمارت و شهرها که [ اردشیر بابکان ] کرد... یکی اردشیر خوره خواند و آن پیروزآباد است از پارس و پیش از آن گور خواندندی. ( مجمل التواریخ و القصص ص 61 ). نام الکه ایست بزرگ از ولایت فارس که شیراز و میمند و صیمکان و برجان سیراف و کازرون و کام فیروز از آن الکه است و رسم کرده اردشیر باشد و بعضی گویند رسم کرده نمرودبن کنعانست. ( برهان قاطع ) ( سروری ) ( شعوری ). - از لغتنامه دهخدا -
پاینده ایران
#جاویدشاه
#رنسانس_ایرانی
💎
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
.. دو هفته هم تمام شد و هیچ اتفاقی نیفتاد !!
لای خطوط خوان ها و قارگوزان و مفسران آخر هفته ، اندکی لای خطوط عمو لیندزی را بمالید ببینیم چه خاکی باید بر سرتان بپاشیم .
یادتان هست چقدر برای این کصپدر چاقال خودتان را جر دادید !!
خااک بر سرتان که بازیچه دست یکمشت بچه باز و فریبکار کله زرد شده اید و نشسته اند به ریشتان قهقهه می زنند .
کیر عمو مانوک در آن مغز پوکتان فلک زده های بدبخت .
ریدم به غرب
ریدم به آمریکا
ریدم به اسرائیل
لای خطوط خوان ها و قارگوزان و مفسران آخر هفته ، اندکی لای خطوط عمو لیندزی را بمالید ببینیم چه خاکی باید بر سرتان بپاشیم .
یادتان هست چقدر برای این کصپدر چاقال خودتان را جر دادید !!
خااک بر سرتان که بازیچه دست یکمشت بچه باز و فریبکار کله زرد شده اید و نشسته اند به ریشتان قهقهه می زنند .
کیر عمو مانوک در آن مغز پوکتان فلک زده های بدبخت .
ریدم به غرب
ریدم به آمریکا
ریدم به اسرائیل
😡9👏6👍3😭3🤔1🤣1