♦️علی باقری کنی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ششک خرداد در حاشیه مجمع بینالمللی امنیتی در مسکو با اشاره به مذاکرات نمایندگان تهران و واشنگتن گفت: «ذخایر اورانیوم غنیشده ایران در دستور کار مذاکرات نیست».
به گزارش ریانووستی، باقری کنی همچنین با بیان اینکه تماسهای غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن ادامه دارد، افزود: ایران و ایالات متحده هنوز در مورد رفع انسداد تنگه هرمز به توافق نرسیدهاند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی تروث نوشت: «اورانیوم غنیشده (گردوغبار هستهای) یا باید فورا به ایالات متحده تحویل داده شود تا به آمریکا منتقل و نابود گردد، یا اینکه ترجیحا در بستر همکاری و هماهنگی با جمهوری اسلامی، در همان محل یا در مکان قابلقبول دیگری، در حضور و با نظارت کمیسیون انرژی اتمی یا نهاد معادل آن نابود شود.»
مقامهای آمریکایی به سیانان گفتهاند، اختلافها بر سر نحوه پرداختن به برنامه هستهای ایران و لغو تحریمها، نهایی شدن توافق برای پایان جنگ را به تاخیر انداخته است.
@indypersian
به گزارش ریانووستی، باقری کنی همچنین با بیان اینکه تماسهای غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن ادامه دارد، افزود: ایران و ایالات متحده هنوز در مورد رفع انسداد تنگه هرمز به توافق نرسیدهاند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی تروث نوشت: «اورانیوم غنیشده (گردوغبار هستهای) یا باید فورا به ایالات متحده تحویل داده شود تا به آمریکا منتقل و نابود گردد، یا اینکه ترجیحا در بستر همکاری و هماهنگی با جمهوری اسلامی، در همان محل یا در مکان قابلقبول دیگری، در حضور و با نظارت کمیسیون انرژی اتمی یا نهاد معادل آن نابود شود.»
مقامهای آمریکایی به سیانان گفتهاند، اختلافها بر سر نحوه پرداختن به برنامه هستهای ایران و لغو تحریمها، نهایی شدن توافق برای پایان جنگ را به تاخیر انداخته است.
@indypersian
😁26❤4
♦️دولت کرهجنوبی روز چهارشنبه ششم خردادماه اعلام کرد سفیر جمهوری اسلامی در سئول را در اعتراض به حمله به یک کشتی احضار خواهد کرد.
مقامهای کرهجنوبی جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نکردهاند، اما تاکید کردهاند امنیت کشتیرانی و آزادی تردد دریایی برای سئول اهمیت حیاتی دارد.
این خبر در حالی اعلام شد که حدود چهار هفته پیش یک کشتی باری کره جنوبی در تنگه هرمز هدف حمله پهپادی قرار گرفت و بهشدت آسیب دید.
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد بسیار بعید است این حمله از جایی بهجز ایران انجام شده باشد.
@indypersian
مقامهای کرهجنوبی جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نکردهاند، اما تاکید کردهاند امنیت کشتیرانی و آزادی تردد دریایی برای سئول اهمیت حیاتی دارد.
این خبر در حالی اعلام شد که حدود چهار هفته پیش یک کشتی باری کره جنوبی در تنگه هرمز هدف حمله پهپادی قرار گرفت و بهشدت آسیب دید.
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد بسیار بعید است این حمله از جایی بهجز ایران انجام شده باشد.
@indypersian
😁19❤3👍2
⭕️فاکسنیوز: مذاکرات با ایران در شرایطی غیرعادی و با «رهبری نامرئی» انجام میشود
📌مجتبی خامنهای توافق احتمالی با ترامپ را در سازوکار بیسابقه شبکه پیکهای محرمانه امضا خواهد کرد
♦️ خبرگزاری فاکسنیوز در گزارشی به تشریح شرایط بسیار غیرعادی و پیچیده مذاکرات جاری میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا پرداخته است. طبق ادعاهای مطرحشده در این گزارش، برخی مقامها و کارشناسان مبارزه با تروریسم میگویند مجتبی خامنهای، رهبر جدید جمهوری اسلامی، همچنان مخفی است و ارتباط او با طرف آمریکایی از طریق شبکههای مخفی پیکهای ارتباطی انجام میشود. به طوری که پیامها با تاخیر چندروزه ردوبدل میشوند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌مجتبی خامنهای توافق احتمالی با ترامپ را در سازوکار بیسابقه شبکه پیکهای محرمانه امضا خواهد کرد
♦️ خبرگزاری فاکسنیوز در گزارشی به تشریح شرایط بسیار غیرعادی و پیچیده مذاکرات جاری میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا پرداخته است. طبق ادعاهای مطرحشده در این گزارش، برخی مقامها و کارشناسان مبارزه با تروریسم میگویند مجتبی خامنهای، رهبر جدید جمهوری اسلامی، همچنان مخفی است و ارتباط او با طرف آمریکایی از طریق شبکههای مخفی پیکهای ارتباطی انجام میشود. به طوری که پیامها با تاخیر چندروزه ردوبدل میشوند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
Fox News
‘Designated target’ Mojtaba Khamenei to sign Trump deal in ‘unprecedented’ courier setup
Experts say the U.S. is negotiating with an invisible counterparty as Mojtaba Khamenei reportedly remains in hiding and relies on secret couriers.
😁24❤6👍2😢1
♦️وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ششم خردادماه با صدور بیانیهای معترضان و مخالفان حکومت را به پیگرد قانونی تهدید کرد.
این بیانیه که با عنوان «سخنی با ولینعمتان و هشداری به دشمنان» در رسانههای داخلی ایران منتشر شده، ادعا میکند که «دشمن شکست خورده در جنگ نظامی، بدنبال تولید دستآورد برای خویش، گرچه از طریق جنگ نرم، میباشد.»
وزارت اطلاعات در این بیانیه علاوه بر اسرائیل و آمریکا، بریتانیا و اروپا را به همراهی با این دو قدرت متهم و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را بهعنوان «غلامان متمول» مسئول تامین مالی «جنگ ترکیبی تمام عیار» علیه «مردم قهرمان ایران» معرفی کرده است.
این بیانیه در حالی صادر میشود که اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در سومین هفته جنگ در حمله اسرائیل کشته شد و دولت هنوز جانشینی برای او معرفی نکرده است.
در بیانیه وزارت اطلاعات که همزمان با افزایش گمانهزنیها درباره توافق احتمالی میان تهران و واشنگتن صادر شده، آمده است: «دشمن شکست خورده در جنگ نظامی، بدنبال تولید دستاورد برای خویش، گرچه از طریق جنگ نرم، میباشد. اکنون دشمن، هدف براندازی و تجزیه کشور را که در ابتدای جنگ اخیر آشکارا اعلان کرده و با حمله نظامی نتوانست محقق سازد، از راههای دیگری پی میجوید. لذا و طبق اطلاعات موثقِ حاصل از مجاری مختلف، دشمن کینهتوز نه تنها در صدد اجرای شگردهای گوناگون جنگ ترکیبی علیه ایران عزیز میباشد، بلکه با توقف جنگ سخت، قطعا تمرکز بیشتر و سنگینتری بر انواع شیوههای جنگ نرم، جنگ شناختی و توطئههای جنگ ترکیبی خواهد داشت.»
وزارت اطلاعات در این بیانیه معترضان و مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از ایران را تهدید کرد و نوشت: «مزدوران ضد انقلاب و تروریستهای مقیم خارج کشور و حامیان آنها نیز از آتشی که میافروزند در امان نخواهند بود.»
در حالی که اعتراضات سراسری دیماه ۱۴۰۴ با هزاران کشته یکی از بزرگترین و مرگبارترین سرکوبهای نیم قرن اخیر جهان به شمار میرود، وزارت اطلاعات ادعا کرد «طبق اطلاعات موثق و متواتر، امروز اولویت محورهای جنگ ترکیبی دشمن، انجام تحریکات اجتماعی حول محورهای اقتصادی و برخی کمبودها، و تلاش برای پیشگیری از خدمترسانی دولت خدمتگزار و طراحی برای تولید و تهییج معترضین و کشاندن آنها به خیابانها، در برابر نهادهای حاکمیتی و امت خداجویی است که تجمعات خیابانی را به «سنگر سراسری مقاومت ملی» تبدیل نمودهاند.»
وزارت اطلاعات در همین بیانیه هرگونه ارتباط با رسانههای مخالف که آنها را «تروریستی» توصیف کرده است و «ایجاد اغتشاش و اختلاف مذهبی و قومی» و «ارتباط با کانالهای ارتباطی» اسرائیل در شبکههای اجتماعی، مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.
@indypersian
این بیانیه که با عنوان «سخنی با ولینعمتان و هشداری به دشمنان» در رسانههای داخلی ایران منتشر شده، ادعا میکند که «دشمن شکست خورده در جنگ نظامی، بدنبال تولید دستآورد برای خویش، گرچه از طریق جنگ نرم، میباشد.»
وزارت اطلاعات در این بیانیه علاوه بر اسرائیل و آمریکا، بریتانیا و اروپا را به همراهی با این دو قدرت متهم و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را بهعنوان «غلامان متمول» مسئول تامین مالی «جنگ ترکیبی تمام عیار» علیه «مردم قهرمان ایران» معرفی کرده است.
این بیانیه در حالی صادر میشود که اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در سومین هفته جنگ در حمله اسرائیل کشته شد و دولت هنوز جانشینی برای او معرفی نکرده است.
در بیانیه وزارت اطلاعات که همزمان با افزایش گمانهزنیها درباره توافق احتمالی میان تهران و واشنگتن صادر شده، آمده است: «دشمن شکست خورده در جنگ نظامی، بدنبال تولید دستاورد برای خویش، گرچه از طریق جنگ نرم، میباشد. اکنون دشمن، هدف براندازی و تجزیه کشور را که در ابتدای جنگ اخیر آشکارا اعلان کرده و با حمله نظامی نتوانست محقق سازد، از راههای دیگری پی میجوید. لذا و طبق اطلاعات موثقِ حاصل از مجاری مختلف، دشمن کینهتوز نه تنها در صدد اجرای شگردهای گوناگون جنگ ترکیبی علیه ایران عزیز میباشد، بلکه با توقف جنگ سخت، قطعا تمرکز بیشتر و سنگینتری بر انواع شیوههای جنگ نرم، جنگ شناختی و توطئههای جنگ ترکیبی خواهد داشت.»
وزارت اطلاعات در این بیانیه معترضان و مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از ایران را تهدید کرد و نوشت: «مزدوران ضد انقلاب و تروریستهای مقیم خارج کشور و حامیان آنها نیز از آتشی که میافروزند در امان نخواهند بود.»
در حالی که اعتراضات سراسری دیماه ۱۴۰۴ با هزاران کشته یکی از بزرگترین و مرگبارترین سرکوبهای نیم قرن اخیر جهان به شمار میرود، وزارت اطلاعات ادعا کرد «طبق اطلاعات موثق و متواتر، امروز اولویت محورهای جنگ ترکیبی دشمن، انجام تحریکات اجتماعی حول محورهای اقتصادی و برخی کمبودها، و تلاش برای پیشگیری از خدمترسانی دولت خدمتگزار و طراحی برای تولید و تهییج معترضین و کشاندن آنها به خیابانها، در برابر نهادهای حاکمیتی و امت خداجویی است که تجمعات خیابانی را به «سنگر سراسری مقاومت ملی» تبدیل نمودهاند.»
وزارت اطلاعات در همین بیانیه هرگونه ارتباط با رسانههای مخالف که آنها را «تروریستی» توصیف کرده است و «ایجاد اغتشاش و اختلاف مذهبی و قومی» و «ارتباط با کانالهای ارتباطی» اسرائیل در شبکههای اجتماعی، مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.
@indypersian
🤬35🥱10❤9👍1😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️سخنگوی سازمان آتشنشانی تهران روز چهارشنبه ششم خردادماه از وقوع آتشسوزی در پشتبام یک مجتمع تجاری در خیابان شوش خبر داد.
به گفته این سازمان، آتشنشانان موفق شدند حریق را پیش از سرایت به انبارهای مجتمع مهار و افراد حاضر در ساختمان را در همان دقایق اولیه تخلیه کنند.
این حادثه بدون مصدومیت پایان یافت.
@indypersian
به گفته این سازمان، آتشنشانان موفق شدند حریق را پیش از سرایت به انبارهای مجتمع مهار و افراد حاضر در ساختمان را در همان دقایق اولیه تخلیه کنند.
این حادثه بدون مصدومیت پایان یافت.
@indypersian
❤7😱4🤔3
♦️همزمان با ادامه مذاکرات میان جمهوری اسلامی و آمریکا، علیاکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بینالملل، روز چهارشنبه ششم خرداد گفت که تنگه هرمز «تضمین توافق» با آمریکا است.
ولایتی با انتشار پیامی در اکس نوشت: «خط قرمز ایران روشن است...این بار کاغذها و امضاها تضمین نیستند، ضامن عینی بقای توافق، تنگه هرمز است.»
مشاور بینالملل رهبر جمهوری اسلامی اضافه کرد: «جغرافیا دروغ نمیگوید و قاضی نهایی عهدنامه، روی کاغذ نیست.»
او همچنین با اشاره به حملات بیگانگان در به ایران در دوران تاریخی نوشت: «تاریخ گواهی میدهد همه مهاجمانی که با سودای سلطه آمدند، از اسکندر تا چنگیز و ترامپ، همگی در هاضمه تمدن غنی ایران هضم شدند.»
پیش از این علی باقری کنی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه در حاشیه مجمع بینالمللی امنیتی در مسکو با بیان اینکه تماسهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا ادامه دارد، گفته بود که «ایران و ایالات متحده هنوز در مورد رفع انسداد تنگه هرمز به توافق نرسیدهاند.»
@indypersian
ولایتی با انتشار پیامی در اکس نوشت: «خط قرمز ایران روشن است...این بار کاغذها و امضاها تضمین نیستند، ضامن عینی بقای توافق، تنگه هرمز است.»
مشاور بینالملل رهبر جمهوری اسلامی اضافه کرد: «جغرافیا دروغ نمیگوید و قاضی نهایی عهدنامه، روی کاغذ نیست.»
او همچنین با اشاره به حملات بیگانگان در به ایران در دوران تاریخی نوشت: «تاریخ گواهی میدهد همه مهاجمانی که با سودای سلطه آمدند، از اسکندر تا چنگیز و ترامپ، همگی در هاضمه تمدن غنی ایران هضم شدند.»
پیش از این علی باقری کنی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه در حاشیه مجمع بینالمللی امنیتی در مسکو با بیان اینکه تماسهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا ادامه دارد، گفته بود که «ایران و ایالات متحده هنوز در مورد رفع انسداد تنگه هرمز به توافق نرسیدهاند.»
@indypersian
🤬21❤7🥴2👍1🤯1😱1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️صدها هزار زائر مراسم حج روز چهارشنبه ششم خرداد و همزمان با عید قربان، مراسم رمی جمرات، یکی از ارکان اصلی حج را به جای آوردند.
زائران در این مراسم، به سوی نماد شیطان در صحرای منا، سنگ پرتاب میکنند.
مقامهای عربستان سعودی از ۲۲ سال پیش و برای امنیت و سلامت زائران، دیوارهایی را به جای نمادهای شیطان در صحرای منا ساختند.
@indypersian
زائران در این مراسم، به سوی نماد شیطان در صحرای منا، سنگ پرتاب میکنند.
مقامهای عربستان سعودی از ۲۲ سال پیش و برای امنیت و سلامت زائران، دیوارهایی را به جای نمادهای شیطان در صحرای منا ساختند.
@indypersian
🥱36😁8🗿8🥴4😐3❤1🙈1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️لندن روز دوشنبه چهارم خرداد با ثبت دمای ۳۴.۸، گرمترین روز تاریخ خود را تجربه کرد.
آخرین رکورد دمای مشابه لندن به سال ۱۹۴۴ باز میگردد؛ زمانی که این شهر گرمای ۳۲.۸ درجه سانتیگراد را تجربه کرد.
دمای هوا درتعطیلات آخر هفته گذشته و روز دوشنبه عید پاک، از ۳۰ درجه سانتیگراد گذشت.
اداره هواشناسی بریتانیا هشدار کهربایی برای بخشهایی از انگلستان صادر کرده است و پیشبینی میشود که با تشدید گرما، دما به رکورد جدیدی برای ماه مه برسد.
موج گرمای کمسابقه، بریتانیا را در روزهای اخیر حتی از بعضی سواحل گردشگری جنوب اروپا نیز گرمتر کرد.
کارشناسان هواشناسی میگویند چنین دماهایی در اواخر بهار برای بریتانیا کمسابقه است؛ کشوری که معمولا با آبوهوای خنک و بارانی شناخته میشود.
@indypersian
آخرین رکورد دمای مشابه لندن به سال ۱۹۴۴ باز میگردد؛ زمانی که این شهر گرمای ۳۲.۸ درجه سانتیگراد را تجربه کرد.
دمای هوا درتعطیلات آخر هفته گذشته و روز دوشنبه عید پاک، از ۳۰ درجه سانتیگراد گذشت.
اداره هواشناسی بریتانیا هشدار کهربایی برای بخشهایی از انگلستان صادر کرده است و پیشبینی میشود که با تشدید گرما، دما به رکورد جدیدی برای ماه مه برسد.
موج گرمای کمسابقه، بریتانیا را در روزهای اخیر حتی از بعضی سواحل گردشگری جنوب اروپا نیز گرمتر کرد.
کارشناسان هواشناسی میگویند چنین دماهایی در اواخر بهار برای بریتانیا کمسابقه است؛ کشوری که معمولا با آبوهوای خنک و بارانی شناخته میشود.
@indypersian
😁15❤7👍2🤯2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️سازمان هوانوردی و فضا ایالات متحده (ناسا)، روز سهشنبه پنجم خرداد جزئیات جدیدی از برنامه استقرار یک پایگاه فضائی دائم در کره ماه را اعلام کرد.
مدیران این سازمان فدرال اعلام کردند برنامه ساخت این پایگاه از سه سال دیگر آغاز خواهد شد و به شرکتهایی که بتوانند در کار ساخت و ارسال خودروها و دیگر وسایل حمل و نقل به ماه کمک کنند، پاداش خواهند داد.
جرد ایزاکمن، مدیر ناسا در یک نشست مطبوعاتی در واشنگتن گفت قرار است در مرحله اول فرودگر (ماه نشین) «بلو اوریجین مارک وان اندیورنس» (Blue Origin Mark One Endurance) محمولههای متعددی را به نقطه تماس در قطب جنوب ماه منتقل کند.
در ادامه مرحله اول، رباتها
ماموریتهای سریعی را «بررسی منطقه، آزمایش فناوریها و آمادهسازی برای عملیات روی سطح ماه» آغاز خواهند کرد.
به گفته مدیران ناسا، مرحله دوم با انتقال وسایل حملونقل، تا سال ۲۰۲۹ طول میکشد و پس از آن ناسا شروع به ساخت زیرساختهای نیمه دائمی خواهد کرد و مرحله ۳ با هدف دستیابی به حضور پایدار روی کره ماه انجام خواهد شد.
@indypersian
مدیران این سازمان فدرال اعلام کردند برنامه ساخت این پایگاه از سه سال دیگر آغاز خواهد شد و به شرکتهایی که بتوانند در کار ساخت و ارسال خودروها و دیگر وسایل حمل و نقل به ماه کمک کنند، پاداش خواهند داد.
جرد ایزاکمن، مدیر ناسا در یک نشست مطبوعاتی در واشنگتن گفت قرار است در مرحله اول فرودگر (ماه نشین) «بلو اوریجین مارک وان اندیورنس» (Blue Origin Mark One Endurance) محمولههای متعددی را به نقطه تماس در قطب جنوب ماه منتقل کند.
در ادامه مرحله اول، رباتها
ماموریتهای سریعی را «بررسی منطقه، آزمایش فناوریها و آمادهسازی برای عملیات روی سطح ماه» آغاز خواهند کرد.
به گفته مدیران ناسا، مرحله دوم با انتقال وسایل حملونقل، تا سال ۲۰۲۹ طول میکشد و پس از آن ناسا شروع به ساخت زیرساختهای نیمه دائمی خواهد کرد و مرحله ۳ با هدف دستیابی به حضور پایدار روی کره ماه انجام خواهد شد.
@indypersian
🔥11👏6❤3
♦️محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات با آمریکا، در پیامی به مناسبت عید قربان به روسای مجالس کشورهای اسلامی نوشت: «همکاری برای قو یشدن بدون دخالت خارجی، نقش مؤثری در حل بحرانهای منطقهای دارد.»
این پیام در حالی صادر میشود که همزمان با ادامه مذاکرات میان تهران و واشنگتن برای پایان جنگ، کشورهای اسلامی منطقه میگویند برای بازگردندان ثبات و آرامش به منطقه تمام تلاش خود را به کار بستهاند.
@indypersian
این پیام در حالی صادر میشود که همزمان با ادامه مذاکرات میان تهران و واشنگتن برای پایان جنگ، کشورهای اسلامی منطقه میگویند برای بازگردندان ثبات و آرامش به منطقه تمام تلاش خود را به کار بستهاند.
@indypersian
🥱36🤬15❤5🥴3😱1
⭕️هنوز بیش از ۶۰ درصد ایرانیان اینترنت ندارند
📌رسانههای داخلی نیز از ادامه اختلال در گوگلپلی خبر دادند و نوشتند کاربرانی که به اینترنت وصل شدند، هنوز امکان دانلود یا بهروزرسانی اپلیکیشنها را ندارند
♦️پس از ۸۸ روز قطعی گسترده اینترنت بینالملل در ایران، جمهوری اسلامی از روز سهشنبه ۵ خرداد، بخشی از دسترسی کاربران را دوباره برقرار کرد. اقدامی که رسانههای دولتی آن را «بازگشت اینترنت» اعلام کردند، اما بررسیهای ایندیپندنت فارسی، دادههای بینالمللی و پیامهای رسیده از ساکنان شهرهای مختلف ایران نشان میدهد آنچه اکنون برقرار شده، تنها دسترسی محدود، کند و ناپایداری است که حتی با وضعیت اینترنت پیش از اعتراضها و جنگ اخیر هم فاصله زیادی دارد.
بیشتر بخوانید...
🖋امیرحسین میراسماعیلی
@indypersian
📌رسانههای داخلی نیز از ادامه اختلال در گوگلپلی خبر دادند و نوشتند کاربرانی که به اینترنت وصل شدند، هنوز امکان دانلود یا بهروزرسانی اپلیکیشنها را ندارند
♦️پس از ۸۸ روز قطعی گسترده اینترنت بینالملل در ایران، جمهوری اسلامی از روز سهشنبه ۵ خرداد، بخشی از دسترسی کاربران را دوباره برقرار کرد. اقدامی که رسانههای دولتی آن را «بازگشت اینترنت» اعلام کردند، اما بررسیهای ایندیپندنت فارسی، دادههای بینالمللی و پیامهای رسیده از ساکنان شهرهای مختلف ایران نشان میدهد آنچه اکنون برقرار شده، تنها دسترسی محدود، کند و ناپایداری است که حتی با وضعیت اینترنت پیش از اعتراضها و جنگ اخیر هم فاصله زیادی دارد.
بیشتر بخوانید...
🖋امیرحسین میراسماعیلی
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
هنوز بیش از ۶۰ درصد ایرانیان اینترنت ندارند
پس از ۸۸ روز قطعی گسترده اینترنت بینالملل در ایران، جمهوری اسلامی از روز سهشنبه ۵ خرداد، بخشی از دسترسی کاربران را دوباره برقرار کرد. اقدامی که رسانههای دولتی آن را «بازگشت اینترنت» اعلام کردند،
❤13👍9💯2🤔1
♦️فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) که هدایت عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه را بر عهده دارد، چهارشنبه ششم خرداد اعلام کرد که از زمان آغاز محاصره دریایی ایران، مسیر ۱۰۹ کشتی تجاری را تغییر داده است.
سنتکام با انتشار عکسی از یک بالگرد سیهاوک در شبکه اجتماعی اکس نوشت این بالگرد پس از گشتزنی در دریای عرب، در حمایت از عملیات محاصره دریایی ایران، به ناوشکن «دلبرت دی. بلک» نزدیک شد. به گفته سنتکام، این اقدام با هدف اجرای محدودیتهای دریایی و جلوگیری از عبور کشتیها در منطقه انجام شده است.
@indypersian
سنتکام با انتشار عکسی از یک بالگرد سیهاوک در شبکه اجتماعی اکس نوشت این بالگرد پس از گشتزنی در دریای عرب، در حمایت از عملیات محاصره دریایی ایران، به ناوشکن «دلبرت دی. بلک» نزدیک شد. به گفته سنتکام، این اقدام با هدف اجرای محدودیتهای دریایی و جلوگیری از عبور کشتیها در منطقه انجام شده است.
@indypersian
❤13😁5👍4🥱2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ دیدار مخالفان جنگ در واتیکان؛
پدرو سانچز به ملاقات پاپ لئو چهاردهم رفت
♦️پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه ششم خردادماه در واتیکان با پاپ لئو چهاردهم، پیشوای کلیسای کاتولیک جهان دیدار کرد.
نخست وزیر اسپانیا و پاپ، در ماههای گذشته و از زمان آغاز حمله آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران، از مخالفان جدی جنگ بودند.
واتیکان اعلام کرد در جریان ملاقات سانچز با پاپ لئو چهاردهم، دو طرف بر «تحکیم روابط دوجانبه، لزوم گفتگو میان کلیسا و دولت و همچنین دغدغههای مشترک در مواجهه با مخاصمات جهانی، مهاجران و فوریت ترویج صلح از راه چندجانبهگرایی و احترام به حقوق بینالملل» تاکید کردند.
اسپانیا یکی از بزرگترین و پرجمعیتترین کشورهای کاتولیک اروپا به شمار میرود و از قرن ۱۶ میلادی به بعد در جریان جنگهای استعماری، سرزمینهای بسیاری را به تبعیت از کلیسای کاتولیک واداشت.
@indypersian
پدرو سانچز به ملاقات پاپ لئو چهاردهم رفت
♦️پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه ششم خردادماه در واتیکان با پاپ لئو چهاردهم، پیشوای کلیسای کاتولیک جهان دیدار کرد.
نخست وزیر اسپانیا و پاپ، در ماههای گذشته و از زمان آغاز حمله آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران، از مخالفان جدی جنگ بودند.
واتیکان اعلام کرد در جریان ملاقات سانچز با پاپ لئو چهاردهم، دو طرف بر «تحکیم روابط دوجانبه، لزوم گفتگو میان کلیسا و دولت و همچنین دغدغههای مشترک در مواجهه با مخاصمات جهانی، مهاجران و فوریت ترویج صلح از راه چندجانبهگرایی و احترام به حقوق بینالملل» تاکید کردند.
اسپانیا یکی از بزرگترین و پرجمعیتترین کشورهای کاتولیک اروپا به شمار میرود و از قرن ۱۶ میلادی به بعد در جریان جنگهای استعماری، سرزمینهای بسیاری را به تبعیت از کلیسای کاتولیک واداشت.
@indypersian
🤬38🥴9😁3❤2😱1🗿1
⭕️عربستان سعودی برای محافظت از زائران در گرمای شدید از پهپادها کمک میگیرد
📌مقامهای سعودی همچنین از هوش مصنوعی برای تحلیل و نظارت بر تصاویر هزاران دوربین نصبشده در داخل و اطراف شهر مقدس مکه استفاده میکنند
♦️همزمان با حضور میلیونها زائر در مراسم حج، در حالی که دمای هوا در مکه این هفته به حدود ۴۵ درجه سانتیگراد رسیده است، متولیان بخش بهداشت و درمان عربستان سعودی برای رساندن دارو و تجهیزات به درمانگاههایی که به زائران گرمازده خدمات ارائه میدهند، بهطور فزایندهای از پهپاد استفاده میکنند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌مقامهای سعودی همچنین از هوش مصنوعی برای تحلیل و نظارت بر تصاویر هزاران دوربین نصبشده در داخل و اطراف شهر مقدس مکه استفاده میکنند
♦️همزمان با حضور میلیونها زائر در مراسم حج، در حالی که دمای هوا در مکه این هفته به حدود ۴۵ درجه سانتیگراد رسیده است، متولیان بخش بهداشت و درمان عربستان سعودی برای رساندن دارو و تجهیزات به درمانگاههایی که به زائران گرمازده خدمات ارائه میدهند، بهطور فزایندهای از پهپاد استفاده میکنند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
عربستان سعودی برای محافظت از زائران در گرمای شدید از پهپادها کمک
همزمان با حضور میلیونها زائر در مراسم حج، در حالی که دمای هوا در مکه این هفته به حدود ۴۵ درجه سانتیگراد رسیده است، متولیان بخش بهداشت و درمان عربستان سعودی برای رساندن دارو و تجهیزات به
🗿8❤3👍1🥰1😱1
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» گزارشی از روزنامه اورشلیم پست را بازنشر کرد، گزارشی که حدود یک ماه پیش منتشر شده و به افزایش شدید آزار و تعرض جنسی علیه زنان بازداشتشده در زندانها و بازداشتگاههای جمهوری اسلامی میپردازد.
در این مقاله که به نقل از «مدیا لاین» منتشر شده، آمده است همزمان با تشدید فضای امنیتی و سرکوب داخلی در دوره آتشبس، موارد نقض حقوق بشر در ایران به شکل قابلتوجهی افزایش یافته است؛ از جمله قطع گسترده اینترنت، بازداشت فعالان، ناپدیدسازی اجباری، تهدید روزنامهنگاران، افزایش اعدامها و گزارشهای متعدد از شکنجه و تعرض جنسی در بازداشتگاهها.
در بخشی از این گزارش، زنی جوان روایت میکند که در جریان بازجویی مورد تعرض جنسی قرار گرفته و ماموران درشتاندام با باتوم او را شکنجه کردهاند. او گفته رفتار ماموران بهقدری خشونتآمیز بوده که آثار جسمی و روانی آن همچنان با او مانده است.
همچنین زنی معترض به نام «کاملیا» که اخیرا از بازداشت آزاد شده، به «مدیا لاین» گفته نیمهشب گروهی از نیروهای مسلح و نقابدار به خانهاش یورش بردند و او را مقابل شریک زندگیاش بازداشت کردند. به گفته او، شریکش پس از اعتراض به رفتار ماموران بهشدت کتک خورده و خودش نیز در زمان انتقال و بازداشت تحت آزار جنسی قرار گرفته است.
کاملیا همچنین گفته دو هفته را در اتاقی ۲۰ متری همراه با ۸ زن دیگر سپری کرده؛ از جمله دختری ۱۶ ساله که با اصابت ساچمه به صورتش زخمی شده بود اما بدون درمان مناسب در بازداشت نگهداری میشد و تنها زخمهایش را پانسمان کرده بودند.
در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت سه زندانی سیاسی زن، شریفه محمدی، پخشان عزیزی و وریشه مرادی اشاره شده که پس از تایید حکم اعدامشان، در خطر اجرای حکم قرار دارند.
@indypersian
در این مقاله که به نقل از «مدیا لاین» منتشر شده، آمده است همزمان با تشدید فضای امنیتی و سرکوب داخلی در دوره آتشبس، موارد نقض حقوق بشر در ایران به شکل قابلتوجهی افزایش یافته است؛ از جمله قطع گسترده اینترنت، بازداشت فعالان، ناپدیدسازی اجباری، تهدید روزنامهنگاران، افزایش اعدامها و گزارشهای متعدد از شکنجه و تعرض جنسی در بازداشتگاهها.
در بخشی از این گزارش، زنی جوان روایت میکند که در جریان بازجویی مورد تعرض جنسی قرار گرفته و ماموران درشتاندام با باتوم او را شکنجه کردهاند. او گفته رفتار ماموران بهقدری خشونتآمیز بوده که آثار جسمی و روانی آن همچنان با او مانده است.
همچنین زنی معترض به نام «کاملیا» که اخیرا از بازداشت آزاد شده، به «مدیا لاین» گفته نیمهشب گروهی از نیروهای مسلح و نقابدار به خانهاش یورش بردند و او را مقابل شریک زندگیاش بازداشت کردند. به گفته او، شریکش پس از اعتراض به رفتار ماموران بهشدت کتک خورده و خودش نیز در زمان انتقال و بازداشت تحت آزار جنسی قرار گرفته است.
کاملیا همچنین گفته دو هفته را در اتاقی ۲۰ متری همراه با ۸ زن دیگر سپری کرده؛ از جمله دختری ۱۶ ساله که با اصابت ساچمه به صورتش زخمی شده بود اما بدون درمان مناسب در بازداشت نگهداری میشد و تنها زخمهایش را پانسمان کرده بودند.
در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت سه زندانی سیاسی زن، شریفه محمدی، پخشان عزیزی و وریشه مرادی اشاره شده که پس از تایید حکم اعدامشان، در خطر اجرای حکم قرار دارند.
@indypersian
❤40💔7👍4👏3🥱3🤬2😭1
♦️صادق خان، شهردار مسلمان لندن، تصاویری از حضور خود در شهر مکه و مراسم حج را در صفحه فیسبوکش منتشر کرد؛ تصاویری که او را با لباس احرام در میان میلیونها زائر از کشورهای مختلف نشان میدهد.
خان در توضیح این تصاویر نوشت که حضور در حج برای او «افتخار و نعمتی بزرگ» بوده و این سفر را تجربهای عمیقا دگرگونکننده توصیف کرد. او نوشت: «حج نماد برابری، وحدت و انسانیت مشترک ماست.»
شهردار لندن با اشاره به پوشیدن لباس ساده احرام تاکید کرد که ایستادن در کنار میلیونها مسلمان از سراسر جهان، یادآور این حقیقت است که همه انسانها در برابر خدا برابر هستند. او همچنین حج را سفری برای فروتنی، بخشش و تولدی دوباره از مسیر خودسازی دانست.
صادق خان در بخش دیگری از پیامش نوشت که حج تنها مجموعهای از مناسک فیزیکی در گرمای شدید صحرای عربستان نیست، بلکه فرصتی معنوی و کمنظیر برای تامل عمیقتر در ایمان و ارتباط با خداوند به شمار میرود.
او همچنین اعلام کرد مردم لندن و تمام کسانی را که در سراسر جهان با مشکلات و سختی روبهرو هستند، در دعاهای خود فراموش نخواهد کرد.
@indypersian
خان در توضیح این تصاویر نوشت که حضور در حج برای او «افتخار و نعمتی بزرگ» بوده و این سفر را تجربهای عمیقا دگرگونکننده توصیف کرد. او نوشت: «حج نماد برابری، وحدت و انسانیت مشترک ماست.»
شهردار لندن با اشاره به پوشیدن لباس ساده احرام تاکید کرد که ایستادن در کنار میلیونها مسلمان از سراسر جهان، یادآور این حقیقت است که همه انسانها در برابر خدا برابر هستند. او همچنین حج را سفری برای فروتنی، بخشش و تولدی دوباره از مسیر خودسازی دانست.
صادق خان در بخش دیگری از پیامش نوشت که حج تنها مجموعهای از مناسک فیزیکی در گرمای شدید صحرای عربستان نیست، بلکه فرصتی معنوی و کمنظیر برای تامل عمیقتر در ایمان و ارتباط با خداوند به شمار میرود.
او همچنین اعلام کرد مردم لندن و تمام کسانی را که در سراسر جهان با مشکلات و سختی روبهرو هستند، در دعاهای خود فراموش نخواهد کرد.
@indypersian
🤬65🥴14❤8🗿8🌚6😁3🤔1😱1😨1
⭕️ساخت پایگاههای ناسا روی ماه تا ۲۰۳۰؛ برنامه آمریکا برای زندگی دائمی انسان روی قمر زمین
📌ناسا میگوید این پروژه طی چند دهه اجرا خواهد شد و از سال ۲۰۳۲، به پایگاهی دارای سکنه در قطب جنوب ماه تبدیل خواهد شد
♦️بیش از ۵۰ سال پس از آخرین باری که انسان بر سطح ماه قدم گذاشت، ناسا در تدارک بازگشت به ماه است، البته این بار قصد ماندن دارد.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌ناسا میگوید این پروژه طی چند دهه اجرا خواهد شد و از سال ۲۰۳۲، به پایگاهی دارای سکنه در قطب جنوب ماه تبدیل خواهد شد
♦️بیش از ۵۰ سال پس از آخرین باری که انسان بر سطح ماه قدم گذاشت، ناسا در تدارک بازگشت به ماه است، البته این بار قصد ماندن دارد.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
ساخت پایگاههای ناسا روی ماه تا ۲۰۳۰؛ برنامه آمریکا برای زندگی دائمی
بیش از ۵۰ سال پس از آخرین باری که انسان بر سطح ماه قدم گذاشت، ناسا در تدارک بازگشت به ماه است، البته این بار قصد ماندن دارد. به گزارش ایبیسی نیوز، ناسا روز سهشنبه نخستین از طرح کلیاش برای ساخت
❤12👍1🤯1
♦️الی کوهن، وزیر انرژی اسرائیل و عضو کابینه سیاسی-امنیتی این کشور، اعلام کرد تلآویو در حال پیشبرد طرحهای راهبردی برای ایجاد مسیرهای جدید انتقال انرژی است؛ طرحهایی که به گفته او میتوانند وابستگی به تنگه هرمز و تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه مسیرهای تجاری منطقه را کاهش دهند.
به گفته وزیر انرژی اسرائیل، در روزهای اخیر گفتگوهایی درباره احداث زیرساختهای جدید انرژی برای انتقال نفت و گاز به اروپا از طریق اسرائیل انجام شده است. او افزود این طرحها بخشی از پروژههای بزرگ اقتصادی و ژئوپلیتیکی در منطقه محسوب میشوند.
کوهن همچنین از مذاکرات درباره ایجاد خطوط انتقال انرژی از مسیر کشورهای خلیج فارس خبر داد و گفت عربستان سعودی و امارات متحده عربی، بهعنوان بازیگران مهم بازار انرژی، علاقهمند به مشارکت در این پروژهها هستند.
او در ادامه به طرح ایجاد یک کریدور زیرساختی میان هند و اروپا اشاره کرد؛ مسیری که قرار است از کشورهای خلیج فارس و اسرائیل عبور کند و به اروپا متصل شود. به گفته او، استفاده از ظرفیت مصر نیز میتواند سرعت اجرای این پروژهها را افزایش دهد.
@indypersian
به گفته وزیر انرژی اسرائیل، در روزهای اخیر گفتگوهایی درباره احداث زیرساختهای جدید انرژی برای انتقال نفت و گاز به اروپا از طریق اسرائیل انجام شده است. او افزود این طرحها بخشی از پروژههای بزرگ اقتصادی و ژئوپلیتیکی در منطقه محسوب میشوند.
کوهن همچنین از مذاکرات درباره ایجاد خطوط انتقال انرژی از مسیر کشورهای خلیج فارس خبر داد و گفت عربستان سعودی و امارات متحده عربی، بهعنوان بازیگران مهم بازار انرژی، علاقهمند به مشارکت در این پروژهها هستند.
او در ادامه به طرح ایجاد یک کریدور زیرساختی میان هند و اروپا اشاره کرد؛ مسیری که قرار است از کشورهای خلیج فارس و اسرائیل عبور کند و به اروپا متصل شود. به گفته او، استفاده از ظرفیت مصر نیز میتواند سرعت اجرای این پروژهها را افزایش دهد.
@indypersian
❤21👍6🔥4
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد به یک سند غیررسمی اولیه از چارچوب ۱۴ بندی تفاهم احتمالی میان ایران و آمریکا دسترسی پیدا کرده، سندی که به گفته رسانههای ایرانی، هنوز نهایی نشده اما حاوی جزئیاتی درباره وضعیت تنگه هرمز و حضور نظامی آمریکا در منطقه است.
بر اساس این گزارش، در پیشنویس منتشرشده آمده است که آمریکا متعهد میشود نیروهای نظامی خود را از اطراف ایران خارج کرده و محاصره دریایی را متوقف کند. در مقابل، تهران نیز تعهد میدهد ظرف مدت یک ماه، عبور کشتیهای تجاری از تنگه هرمز را به سطح پیش از جنگ بازگرداند.
طبق مفاد این سند، کشتیهای نظامی مشمول توافق نخواهند بود و مدیریت مسیر حرکت کشتیهای تجاری در تنگه هرمز با همکاری ایران و سلطنت عمان انجام میشود.
صداوسیما همچنین گزارش داد که هنوز چارچوب نهایی تفاهم تدوین نشده و ایران تاکید کرده بدون وجود «سازوکار راستیآزمایی» یا همان مکانیزم اطمینان، هیچ اقدام عملی انجام نخواهد داد.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که اگر دو طرف طی ۶۰ روز آینده به توافق نهایی برسند، این تفاهم میتواند در قالب یک قطعنامه الزامآور در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شود.
@indypersian
بر اساس این گزارش، در پیشنویس منتشرشده آمده است که آمریکا متعهد میشود نیروهای نظامی خود را از اطراف ایران خارج کرده و محاصره دریایی را متوقف کند. در مقابل، تهران نیز تعهد میدهد ظرف مدت یک ماه، عبور کشتیهای تجاری از تنگه هرمز را به سطح پیش از جنگ بازگرداند.
طبق مفاد این سند، کشتیهای نظامی مشمول توافق نخواهند بود و مدیریت مسیر حرکت کشتیهای تجاری در تنگه هرمز با همکاری ایران و سلطنت عمان انجام میشود.
صداوسیما همچنین گزارش داد که هنوز چارچوب نهایی تفاهم تدوین نشده و ایران تاکید کرده بدون وجود «سازوکار راستیآزمایی» یا همان مکانیزم اطمینان، هیچ اقدام عملی انجام نخواهد داد.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که اگر دو طرف طی ۶۰ روز آینده به توافق نهایی برسند، این تفاهم میتواند در قالب یک قطعنامه الزامآور در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شود.
@indypersian
😁30😐7❤6🤔2🌚1
⭕️«چهارچرخ اوراق» برای نان؛ رانندگان تاکسیهای اینترنتی زیر فشار گرانی و اشباع بازار
📌رانندگان تاکسیهای اینترنتی با خودروهای فرسوده وارد این بازار شدند و عملا بخش عمدهای از درآمدشان را صرف تعمیر خودرو و خرید قطعات میکنند
♦️زنجیره تعطیلی واحدهای تولیدی، رکود بازار و از رونق افتادن کسبوکارهای خرد، تعداد زیادی از شاغلان این بخشها و حتی نیروهای متخصص را به جمعیت بیکاران اضافه کرده است. بسیاری از این افراد برای اینکه بتوانند زیر بار تورم و مشکلات معیشتی، دوام بیاورند، به رانندگی در تاکسیهای اینترنتی روی آوردهاند، اما اکنون افزایش تعداد رانندگان در تاکسیهای اینترنتی، همزمان با گرانتر شدن کرایهها و کاهش توان مالی مردم برای استفاده از این خدمات، تعادل بازار را بر هم زده و به گفته فعالان این حوزه، بازار تاکسیهای اینترنتی حالا با نوعی اشباع نیروی کار مواجه شده است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌رانندگان تاکسیهای اینترنتی با خودروهای فرسوده وارد این بازار شدند و عملا بخش عمدهای از درآمدشان را صرف تعمیر خودرو و خرید قطعات میکنند
♦️زنجیره تعطیلی واحدهای تولیدی، رکود بازار و از رونق افتادن کسبوکارهای خرد، تعداد زیادی از شاغلان این بخشها و حتی نیروهای متخصص را به جمعیت بیکاران اضافه کرده است. بسیاری از این افراد برای اینکه بتوانند زیر بار تورم و مشکلات معیشتی، دوام بیاورند، به رانندگی در تاکسیهای اینترنتی روی آوردهاند، اما اکنون افزایش تعداد رانندگان در تاکسیهای اینترنتی، همزمان با گرانتر شدن کرایهها و کاهش توان مالی مردم برای استفاده از این خدمات، تعادل بازار را بر هم زده و به گفته فعالان این حوزه، بازار تاکسیهای اینترنتی حالا با نوعی اشباع نیروی کار مواجه شده است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
«چهارچرخ اوراق» برای نان؛ رانندگان تاکسیهای اینترنتی زیر فشار گرانی
زنجیره تعطیلی واحدهای تولیدی، رکود بازار و از رونق افتادن کسبوکارهای خرد، تعداد زیادی از شاغلان این بخشها و حتی نیروهای متخصص را به جمعیت بیکاران اضافه کرده است. بسیاری از این افراد برای اینکه
❤8👍2😭2