IndyPersian
74.3K subscribers
51.6K photos
42.9K videos
32 files
74.4K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد همزمان با برگزاری مذاکرات در سوئیس، به مقام‌های جمهوری اسلامی درباره هرگونه اقدام برای بستن تنگه هرمز هشدار داده است.
او در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت این هشدار شنبه شب به تهران منتقل شده و تاکید کرد در صورت چنین اقدامی، ایران با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد.
ترامپ همچنین گفت به مقام‌های ایرانی گفته‌ام که اگر تنگه هرمز بسته شود، «دیگر کشوری نخواهند داشت و حتی امکان بازگشت به کشور خود را هم از دست خواهند داد.»
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مسئله تنگه هرمز و امنیت عبور و مرور نفتکش‌ها، به یکی از محورهای اصلی تنش و مذاکرات میان تهران و واشینگتن تبدیل شده است.

@indypersian
😁56🔥16👍10🥴105🥱5🤬1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه ۳۱ خردادماه پیش از آغاز مذاکرات، اعلام کرد واشینگتن طی ماه‌های اخیر بیش از هر کشور دیگری برای توقف درگیری‌ها در لبنان تلاش کرده و این روند را ادامه خواهد داد.
او با تأکید بر اینکه «صلح آسان نیست» گفت رسیدن به توافق نیازمند تلاش و «بده‌بستان» میان طرف‌هاست و افزود هدف آمریکا تنها صلح با ایران نیست، بلکه دستیابی به ثبات در کل منطقه دنبال می‌شود.
ونس همچنین مذاکرات جاری را «آغاز یک گفتگوی فنی» توصیف کرد که قرار نیست همه اختلافات را یک‌باره حل کند، اما فرصتی فراهم می‌کند تا طرف‌ها برای نخستین‌بار درباره مسائل اصلی به‌صورت مستقیم گفتگو کنند.
به گفته او، حضور رهبران سیاسی برای تعیین چارچوب مذاکرات و حمایت از تیم‌های فنی است و با وجود چالش‌های پیش‌رو، طرف‌ها با انگیزه برای ادامه مسیر آماده هستند.
@indypersian
🤬46😁117🥱5🥴2🔥1🫡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، عصر یکشنبه ۳۱ خرداد و همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات تهران و واشنگتن در سوییس به نقل از یک «منبع مطلع» نوشت: «هیئت ایرانی با عکس مشترک با هئیت آمریکایی مخالفت کرد.»

تسنیم با اعلام این ادعا و به‌نقل از این «مقام مطلع» افزود: «هیئت آمریکایی و برگزارکنندگان جلسه مذاکره بنا داشتند که در بدو جلسه چند جانبه، صحنه دست دادن و مراسم عکس مشترک میان هیات ایرانی و آمریکایی اتفاق بیفتد.
 رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایرانی و تیم مذاکره‌کننده با این تشریفات مخالفت کرده و اعلام کردند که در مراسم عکس با هیئت آمریکایی حضور نخواهند داشت.

تیم مذاکره کننده ایالات متحده به ریاست جی‌دی ونس و رسانه‌های آمریکایی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.
@indypersian
🥴49😁25👏7🥱43💔2🤬1🌚1🗿1😡1
♦️خبرگزاری‌های فارس و تسنیم وابسته به سپاه پاسداران اندکی پیش از ساعت ۱۸.۳۰ روز یکشنبه به وقت تهران از پایان دور نخست مذاکرات چهارجانبه میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، قطر، پاکستان و واشنگتن خبر دادند.

دولت قطر نزدیک به سه ساعت پیش اعلام کرده بود مذاکرات میان‌های هیئت‌های عالی‌رتبه چهار کشور آغاز شده است.

@indypersian
🤬35😁126🔥1
♦️تصویری که از محل برگزاری نشست چهارجنبه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، قطر و ایالات متحده آمریکا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را در حال صحبت با شهباز شریف، وزیر امور خارجه ایران در سالنی نشان می‌دهد که جی‌دی ونس، معاون و جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ در آن حضور دارند.

این تصویر در حالی منتشر می‌شود که دولت پاکستان ساعاتی پیش و پس از پایان ملاقات با نمایندگان تهران و واشنگتن اعلام کرد که این کشور موفق شده است برای نخستین بار پس از ۴۷ سال ایران و آمریکا را به‌ یکدیگر «نزدیک» کند.

@indypersian
😁29🤬22😡42🔥2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، یکشنبه ۳۱ خردادماه در نشست چهارجانبه هیات‌های مذاکره‌کننده آمریکا، جمهوری اسلامی، قطر و پاکستان در بورگن‌اشتوک سوئیس گفت که دوحه همچنان به حمایت از روند میانجی‌گری‌ها متعهد خواهد ماند.

او افزود: «قطر همچنان به این همکاری متعهد خواهد ماند و تا رسیدن به راه‌حل نهایی از این میانجی‌گری‌ها حمایت خواهد کرد.»نخست‌وزیرقطر همچنین تاکید کرد که دوحه همواره شریک تلاش‌ها برای تحقق صلح، رفاه و آینده‌ای بهتر برای منطقه خواهد بود.

@indypersian
🤬41😁43🍾1
♦️ایال زمیر، فرمانده کل ارتش اسرائیل عصر یکشنبه ۳۱ خرداد بار دیگر تاکید کرد با وجود «برقرای آتش‌بس» با حزب‌الله، نیروهای نظامی این کشور در جنوب لبنان می‌مانند و برای از بین‌ بردن تهدیدها «عملیاتی» هستند.
به گزارش رویترز، زمیر گفت حزب‌الله لبنان در موقعیت بسیار ضعیفی قرار دارد.

@indypersian
👍587👏4🤬1
♦️دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۳۱ خردادماه و همزمان با آغاز دور جدید گفتگوها میان تهران و واشنگتن گفت مسعود پزشکیان باید مراقب حرف زدنش باشد و رفتارش را اصلاح کند و گرنه کنترل بقیه کشور (ایران) را هم به دست می‌گیریم.

این سخنان در پاسخ به پرسش خبرنگار فاکس‌نیوز درباره اظهارات روز گذشته پزشکیان مطرح شد که گفته بود «کسی نمی‌تواند ما را از حق غنی‌سازی‌ محروم کند.»
@indypersian
😁34👏14🥴85👍4🗿4🌚3🔥1😡1
♦️در حالی که شبکه سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از منابع «دیپلماتیک» گزارش کرد دور نخست مذاکرات میان جمهوری اسلامی و آمریکا بر جنگ لبنان، تنگه هرمز و ذخایر هسته‌ای ایران متمرکز بوده و دو طرف گفتگوهای صریحی داشتند، صداوسیما این گزارش را رد کرد.

شبکه خبر به نقل از خبرنگار صداوسیما گزارش کرد که دور نخست مذاکرات، صرفا بر مساله لبنان و وضعیت تنگه هرمز متمرکز بوده و دو طرف هیچ صحبتی درباره ذخایر اورانیوم ایران نکرده‌اند.
@indypersian
🤬23😁53😡2🔥1
♦️دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۳۱ خردادماه با انتشار پیامی در تروث سوشال نوشت کی‌یر استارمر از مقام نخست وزیری بریتانیا، استعفا خواهد داد.

ترامپ در این پیام نوشت: «کی‌یر استارمر از سمت نخست‌وزیری بریتانیا استعفا خواهد داد. او در دو موضوع بسیار مهم - مهاجرت و انرژی (باز کردن دریچه‌های نفت دریای شمال!) - شکست سختی خورد. برایش آرزوی موفقیت دارم!»

موقعیت استارمر از حدود یک ماه پیش و با شکست حزب کارگر در انتخابات شهرداری‌ها متزلزل شد. پس از آن و نزدیک دو هفته پیش بحران در کابینه حزب کارگر با استعفای چند مقام ارشد ازجمله وزیر دفاع تشدید شد و سرانجام با پیروزی قدرتمندانه اندی برنهام در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس عوام، احتمال کناره‌گیری استارمر از قدرت تقویت شد.
@indypersian
👏41👍8😁3😡1
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد همزمان با برگزاری مذاکرات در سوییس، به مقام‌های جمهوری اسلامی درباره هرگونه اقدام برای بستن تنگه هرمز هشدار داده است.
او در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت این هشدار شنبه شب به تهران منتقل شده و تاکید کرد در صورت چنین اقدامی، ایران با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد.
ترامپ همچنین گفت به مقام‌های ایرانی گفته‌ام که اگر تنگه هرمز بسته شود، «دیگر کشوری نخواهند داشت و حتی امکان بازگشت به کشور خود را هم از دست خواهند داد.»
@indypersian
👍32😡10🥴7🔥1🤬1
♦️همزمان با برگزاری نخستین دیدار حضوری مقام‌های آمریکا و جمهوری اسلامی در بورگن‌اشتوک سوئیس، شبکه سی‌بی‌اس نتایج یک نظرسنجی جدید را منتشر کرد که نشان می‌دهد ۶۹ درصد آمریکایی‌ها معتقدند جنگ با ایران ارزش هزینه‌های آن را نداشته است.

بر اساس این نظرسنجی، بیش از سه‌چهارم آمریکایی‌ها خواهان پایان یافتن درگیری با ایران هستند. همچنین ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان گفته‌اند این جنگ مشکلات بیشتری ایجاد کرده است تا اینکه حل کند. در مقابل، ۲۱ درصد معتقدند این درگیری مشکلات بیشتری را حل کرده و ۲۱ درصد نیز گفته‌اند نه به حل مشکلات کمک کرده و نه مشکلات بیشتری به وجود آورده است. این نظرسنجی همزمان با آغاز مذاکرات حضوری میان هیئت آمریکا و جمهوری اسلامی پس از توافق آتش‌بس منتشر شده است.

@indypersian
🤬277👍2👨‍💻2🔥1😡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دقایقی پس از آنکه دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت به مذاکره‌کنندگان ایران هشدار داده است که در صورت بستن تنگه هرمز، کشوری برایشان باقی نخواهد ماند که به آن بازگردند، خبرنگار صداوسیما در ژنو گفت معلوم نیست هیئت ایرانی به اتاق مذاکره بازخواهد گشت یا اینکه قید مذاکره را می‌زند.
دقایقی پیش، پرس تی‌وی از اعتراض هیئت جمهوری اسلامی به طرف آمریکایی خبر داده  و نوشته بود مذاکره‌کنندگان به ریاست قالیباف در حال بررسی گزینه‌های مناسب برای اعتراض به این تهدید هستند.
@indypersian
😁51🥴103🤬3🔥1🥱1
♦️در حالی که رسانه‌های داخلی ایران می‌گویند مذاکرات هیئت‌های جمهوری اسلامی و آمریکا پس از تهدیدهای ترامپ در ژنو متوقف شده است، قالیباف با انتشار پیامی در اکس به رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد.

قالیباف در این پیام نوشت: «با خودشان فکر نمی‌کنند که اگر تهدیدهایشان نتیجه‌ای داشت، به استیصال امروز نمی‌رسیدند؟ ما تهدیدهای آمریکایی‌ها را به جایی حساب نمی‌کنیم.»

ترامپ دو روز پیش از این گفته بود که آمریکا از سر استیصال توافق پایان جنگ با ایران را امضا نکرده بود بلکه این ایران بود که مستاصل شده ود.

قالیباف در همین پیام بدون نام بردن از دونالد ترامپ نوشت: «بهتر است مراقب اظهارنظرهای خود باشند، نیروهای مسلح ما آماده‌اند تا به نحوی دیگر پاسخشان را بدهند. هر چه حرف بزنند، این ماییم که عمل می‌کنیم.»


@indypersian
😁36🥴8🤬53🥱2
♦️خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران عصر یکشنبه ۳۱ خردادماه به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تهدید ترامپ، محل مذاکرات را ترک کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، همزمان با برگزاری مذاکرات در سوییس به فاکس نیوز گفت به مقام‌های جمهوری اسلامی درباره هرگونه اقدام برای بستن تنگه هرمز هشدار داده و گفته است که اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری برایتان باقی نخواهد ماند که به آن برگردید.

ترامپ  گفت این هشدار شنبه شب به تهران منتقل شده و تاکید کرد در صورت چنین اقدامی، ایران با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد.
@indypersian
😁56🥱106👍6🤬1🥴1
♦️لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، یکشنبه ۳۱ خردادماه گفت با وجود حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک با جمهوری اسلامی، انتظار دارد این مذاکرات به نتیجه نرسد.

گراهام در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس با اشاره به دیدار چند ساعته خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت در صورت شکست مذاکرات، واشینگتن کنترل تنگه هرمز را در دست خواهد گرفت، از کشتی‌های عبوری عوارض دریافت خواهد کرد و برای گسترش توافق‌های ابراهیم تلاش خواهد کرد. او همچنین هشدار داد که اگر جمهوری اسلامی با این اقدام مخالفت کند، با واکنش سخت آمریکا روبه‌رو خواهد شد.

این سناتور آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به جمهوری اسلامی گفت: «به ایرانی‌ها می‌گویم، وقتی شما از حزب‌الله برای حمله به اسرائیل استفاده کنید، فکر می‌کنم سیاست جدید این خواهد بود که ما به شما حمله خواهیم کرد.»

@indypersian
🔥43😁16👍123👏3🤬2🗿1
♦️وزرای خارجه عربستان سعودی، پاکستان، ترکیه و مصر، یکشنبه ۳۱ خردادماه در نشستی در قاهره بر ضرورت پیشرفت سریع مذاکرات میان آمریکا و جمهوری اسلامی که هم‌اکنون در سوئیس در جریان است، تاکید کردند.

چهار کشور در بیانیه‌ای مشترک خواستار پایان موفق مذاکرات و دستیابی به توافقی «ماندگار با قابلیت راستی‌آزمایی» شدند؛ توافقی که مورد پذیرش تهران و واشنگتن باشد و در عین حال نگرانی‌های امنیتی منطقه، به‌ویژه امنیت و ثبات کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز در بر بگیرد.

@indypersian
😁19🥴8😇3😡21
یک منبع دیپلماتیک شامگاه یکشنبه ۳۱ خرداد و پس از گزارش رسانه‌های ایرانی مبنی بر ترک محل مذاکرات از سوی هیئت ایرانی، این خبر را تکذیب کرد.

باراک داوید، خبرنگار آکسیوس و کانال ۱۲ اسرائیل با انتشار این خبر در اکس نوشت: «یک دیپلمات حاضر در مذاکرات سوئیس ادعا می‌کند که هیئت ایرانی آنجا را ترک نکرده و مذاکرات بین ایالات متحده و ایران همچنان ادامه دارد.»

تنها دقایقی پس از انتشار این «ادعا» خبرگزاری ایرنا به نقل از یک مقام هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی گزارش کرد که مقام‌های ایرانی پس از دیدار دوم با هیئت قطری، محل مذاکرات را ترک کردند.
😁35🤬6🤔2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی روز یکشنبه ۳۱ خرداد و همزمان با مذاکرات میان نمایندگان تهران و واشنگتن گفت به‌دلیل اتحاد و حضور مردم و مقاومت نیروهای مسلح و هواوفضا در جنگ،، مواضع ترامپ ۱۸۰ درجه تغییر کرد و آمریکایی‌ها مجبورند حق ایران به عنی‌سازی اورانیوم را هم بپذیرند.
@indypersian
😁52🥴13🤬4👍32🤔2🗿2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد که صبح یکشنبه دیدارهای دوجانبه‌ای با هیئت‌های پاکستانی و قطری به‌عنوان میانجی‌های روند مذاکرات برگزار خواهد شد.
او در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفت محور اصلی این رایزنی‌ها، پیگیری اجرای مفاد تفاهم‌نامه و توقف درگیری‌ها در تمامی جبهه‌ها، از جمله لبنان است.
بقایی با انتقاد از عملکرد واشنگتن افزود: «آمریکا نتوانسته یا نخواسته این بخش از تعهدات را اجرا کند» و تأکید کرد که اسرائیل همچنان به نقض این تعهدات ادامه می‌دهد.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه، ادامه این نقض‌ها می‌تواند روند اجرای توافق و کاهش تنش‌ها در منطقه را با چالش جدی مواجه کند.
@indypersian
😁18👍2🤬2🗿21