IndyPersian
74.3K subscribers
51.6K photos
42.9K videos
32 files
74.4K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ ارتش اسرائیل: شبکه تامین مالی حماس را هدف قرار دادیم

♦️ارتش دفاعی اسرائیل با انتشار ویدیویی در اکس اعلام کرد در حمله‌ای که هفته گذشته در جنوب نوار غزه انجام شده، دو نفر از اعضای حماس و جهاد اسلامی فلسطین را که به گفته این نهاد در شبکه انتقال منابع مالی به گروه‌های مسلح فلسطینی نقش داشته‌اند، کشته است.
بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، حسین قدره و محمد فرا در ساختاری فعالیت می‌کردند که مسئول انتقال منابع مالی به نوار غزه بوده است. اسرائیل مدعی است این شبکه تحت هدایت رهبران حماس و با استفاده از ده‌ها پیک و صراف در غزه و ترکیه، بیش از ۵۰۰ میلیون شِکِل را به شاخه نظامی حماس منتقل کرده است.
ارتش اسرائیل همچنین ادعا کرده این منابع مالی برای پرداخت حقوق نیروهای حماس و تامین هزینه عملیات نظامی علیه نیروها و شهروندان اسرائیلی مورد استفاده قرار گرفته است. تل‌آویو می‌گوید عملیات علیه زیرساخت‌های مالی حماس را با هدف تضعیف توان عملیاتی این گروه ادامه خواهد داد.

@IndyPersian
👍62👏128🔥3😁2🤬2🥱1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️صفحه رسمی تیم ملی فوتبال ایران با انتشار ویدیویی ویژه، به استقبال دومین دیدار ملی‌پوشان در جام جهانی رفت؛ مسابقه‌ای که یکشنبه شب برابر بلژیک برگزار خواهد شد و می‌تواند تاثیر مهمی در سرنوشت ایران در این رقابت‌ها داشته باشد.
این ویدیو با تصاویری از ملی‌پوشان و لحظات هیجان‌انگیز فوتبال، بر اهمیت دیدار پیش رو تاکید کرده است.
ایران در حالی خود را برای این مسابقه آماده می‌کند که در روزهای اخیر برخی محدودیت‌ها و مشکلات فنی از جمله تاخیر در اعزام به محل برگزاری مسابقه، مورد انتقاد مسئولان فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.

@IndyPersian
🤬55😁13🥱76🥴5
⭕️پزشکیان: تمام مفاد تفاهمنامه ایران و آمریکا به نفع ماست

♦️مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی در سی‌وسومین همایش سیاست‌های پولی و بانکی با اشاره به نتایج گفتگوهای اخیر میان ایران و آمریکا، مدعی شد که تمامی مفاد تفاهم‌نامه امضا شده میان دو کشور در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده و نتایج و دستاوردهای آن در آینده نزدیک برای افکار عمومی آشکار خواهد شد.

او با اشاره به تغییر رویکرد مقامات آمریکایی اظهار داشت: «دونالد ترامپ که در گذشته ایران را از انجام بسیاری از فعالیت‌ها منع می‌کرد، در سخنرانی اخیر خود همان موارد را از حقوق ملت و مردم ایران دانسته است.»

پزشکیان همچنین از بازگشت منابع مالی بلوکه‌شده ایران خبر داد و گفت: «۶ میلیارد دلار از پول‌های ایران که در قطر نگهداری می‌شد، به کشور بازخواهد گشت.»
او با اشاره به مخالفت اسرائیل با روند مذاکرات، تصریح کرد: «بنیامین نتانیاهو نخستین و اصلی‌ترین ناراضی این مذاکرات است و مخالفت‌های او نشان‌دهنده حرکت مذاکرات در مسیر تامین منافع ملت ایران است.»

رئیس‌جمهوری اسلامی درباره یکی از مهم‌ترین محورهای توافق نیز گفت: «تنها دغدغه و خواسته آمریکا این بود که ایران به سمت تولید بمب اتم نرود، موضوعی که علی خامنه‌ای نیز بارها بر آن تاکید کرده بود و اعلام کرده بود جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.»

پزشکیان افزود: «آمریکایی‌ها گفتند همین موضع را به صورت مکتوب ثبت و امضا کنید و ما نیز همان چیزی را که همواره اعلام کرده بودیم، امضا کردیم.»

@indypersian
😁51🥱106👍4🔥2🤬1
⭕️ورود مقام‌های ارشد ایران، آمریکا و پاکستان به سوییس؛ عراقچی با وزیر خارجه کشور میزبان دیدار کرد

♦️عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در نخستین برنامه رسمی هیأت ایرانی در سوییس با ایگناسیو کاسیس، وزیر خارجه این کشور، دیدار و گفتگو کرد؛ دیداری که همزمان با افزایش تحرکات دیپلماتیک در آستانه مذاکرات حساس تهران و واشنگتن در اقامتگاه بورگن‌اشتوک انجام شد.

خبرنگار الجزیره از نزدیکی محل اقامتگاه بورگن‌اشتوک گزارش داد که قرار است ظهر امروز به وقت محلی، مراسم نمادین امضا و مبادله متن توافق مرحله نخست میان هیأت‌های ایران و آمریکا برگزار شود.

در همین حال، ورود مقام‌های ارشد دو طرف به سوییس ادامه دارد. بر اساس گزارش رویترز، جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، بامداد یکشنبه وارد سوییس شد تا در مذاکراتی که از آن به عنوان گفتگوهای صلح با ایران یاد می‌شود، حضور یابد. وی پیش از این اعلام کرده بود که این رایزنی‌ها ممکن است چند روز ادامه داشته باشد و از مهم‌ترین تلاش‌های دیپلماتیک ماه‌های اخیر میان تهران و واشنگتن به شمار می‌رود.

همچنین عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، صبح امروز وارد سوییس شد تا در نشست‌ها و رایزنی‌های مرتبط با روند مذاکرات شرکت کند.

@indypersian
🤬18🥴12🌚32
♦️اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی که به همراه هیأت ایرانی در سوییس حضور دارد، اعلام کرد بند نخست یادداشت تفاهم میان طرفین که مربوط به توقف جنگ در تمامی جبهه‌ها، از جمله لبنان بوده، تاکنون از سوی آمریکا اجرا نشده است.
بقایی گفت: «آمریکا نتوانسته یا نخواسته بند نخست را اجرا کند و اسرائیل همچنان به نقض تعهد ادامه می‌دهد.»
او با تاکید بر اینکه این موضوع به مهم‌ترین محور رایزنی‌های جاری تبدیل شده، افزود: «این مسئله، موضوع اصلی بحث در گفتگوهای امروز است.»
سخنگوی وزارت خارجه همچنین درباره برنامه مذاکرات امروز توضیح داد: «قرار است یک نشست فشرده و یک‌روزه برگزار شود. صبح دیدارهای دوجانبه با هیأت‌های قطری و پاکستانی به عنوان میانجی انجام خواهد شد و بعدازظهر نیز نشست چهارجانبه میان هیأت‌های ایران، آمریکا، قطر و پاکستان برگزار می‌شود.»

@IndyPersian
😁26😡9🤬71👍1
⭕️همزمان با مذاکرات در سوییس؛ فارس: تنگه هرمز همچنان بسته است

♦️در حالی که نگاه‌ها به مذاکرات ایران و آمریکا در اقامتگاه بورگن‌اشتوک سوییس دوخته شده، خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که تنگه هرمز همچنان بسته است و نیروی دریایی سپاه تا اطلاع ثانوی هیچ‌گونه مجوزی برای عبور شناورها صادر نمی‌کند.

این خبر در ادامه اعلام رسمی روز شنبه قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا و نیروی دریایی سپاه منتشر شده است؛ جایی که در واکنش به آنچه «بدعهدی آمریکا در اجرای تفاهم‌نامه پایان جنگ» و «نقض مستمر آتش‌بس توسط اسرائیل در جنوب لبنان» عنوان شد، بسته شدن تنگه هرمز اعلام گردید.

در پیام رادیویی مخابره‌شده به تمامی کشتی‌ها نیز تاکید شده بود که «تنگه هرمز بسته است» و از شناورها خواسته شده بود از نزدیک شدن به این محدوده خودداری کنند.
قرارگاه خاتم‌الانبیا در بیانیه خود اعلام کرده بود که این اقدام «گام نخست پاسخ به عهدشکنی دشمن» محسوب می‌شود و در صورت ادامه وضعیت موجود، اقدامات بعدی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همزمان با این تحولات، هیأت‌های ایران و آمریکا در سوییس در حال برگزاری مذاکرات و رایزنی‌های سیاسی و فنی هستند. عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، روز یکشنبه با وزیر خارجه سوییس دیدار کرد و مقام‌های ارشد آمریکایی نیز برای شرکت در این مذاکرات وارد این کشور شده‌اند.

@indypersian
😁444🥴4🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست باقر قالیباف و عباس عراقچی برای حضور در نشست‌های برنامه‌ریزی‌شده امروز، راهی ساختمان محل مذاکرات در بورگن‌اشتوک سوییس شد.
بر اساس برنامه اعلام‌شده، هیأت ایرانی ابتدا دیدارهای دوجانبه‌ای با نمایندگان قطر و پاکستان به عنوان میانجی‌های مذاکرات برگزار خواهد کرد و سپس در نشست چهارجانبه با حضور ایران، آمریکا، قطر و پاکستان شرکت می‌کند.
این مذاکرات در شرایطی آغاز می‌شود که تهران اجرایی نشدن بند نخست تفاهم‌نامه درباره توقف جنگ در تمامی جبهه‌ها، به‌ویژه لبنان، را مهم‌ترین محور گفتگوهای امروز عنوان کرده است.
همزمان با آغاز این رایزنی‌ها، منابع نظامی ایران نیز بر تداوم بسته بودن تنگه هرمز تاکید کرده‌اند.

@IndyPersian
😁18😡12🥱85🥴2🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️هواداران ایران و عربستان سعودی در کانادا کنار هم جشن گرفتند؛ «شما ایرانی‌ها را دوست داریم»

♦️همزمان با برگزاری رقابت‌های جام جهانی، ویدیویی از حضور مشترک هواداران ایران و عربستان در خیابان‌های ونکوور کانادا مورد توجه کاربران قرار گرفته است؛ جایی که جمعی از ایرانی‌ها و سعودی‌ها در فضایی صمیمی در کنار یکدیگر به شادی، رقص و جشن پرداختند.

در این ویدیو، هواداران دو کشور در کنار هم دیده می‌شوند، تصویری که فراتر از رقابت‌های فوتبالی، از پیوند میان ملت‌ها و نقش ورزش در نزدیک‌تر کردن مردم حکایت دارد.

برخی از شهروندان سعودی حاضر در این تجمع نیز در گفتگو با حاضران تاکید کردند: «ما سعودی‌ها از مردم ایران متنفر نیستیم، بلکه آن‌ها را دوست داریم و حتی به موسیقی و آهنگ‌های ایرانی گوش می‌دهیم.»

در روزهایی که تیم‌های ملی ایران و عربستان در بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبالی جهان حضور دارند، خیابان‌های شهرهای میزبان جام جهانی به صحنه‌ای از دوستی، همدلی و شور مشترک هواداران تبدیل شده است.

@indypersian
46🤬27👏7🤨5👍4🔥1
⭕️ونس وارد سوییس شد؛ مذاکرات ایران و آمریکا کلید خورد

📌دفتر ونس اعلام کرد او قصد دارد فقط «یک یا دو روز» در سوییس بماند و بخش عمده مذاکرات تفصیلی را به ویتکاف و کوشنر واگذار کند

♦️در حالی که مرحله جدید مذاکرات آمریکا و ایران برای تثبیت توافق موقت پایان جنگ آغاز شده است، جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه وارد سوییس شد تا در گفت‌وگوهایی شرکت کند که محور اصلی آن برنامه هسته‌ای ایران، اجرای آتش‌بس و مسائل مربوط به تنگه هرمز است.

بیشتر بخوانید...

@indypersian
🤬28👏5🌚41😁1
⭕️دژ محرمانه سوییس؛ همه چیز درباره اقامتگاهی که میزبان مذاکرات ایران و آمریکا شده است

♦️هیأت‌های ایران و آمریکا قرار است نخستین دور گفتگوهای فنی خود را در اقامتگاه «بورگن‌اشتوک» سوییس برگزار کنند؛ مجموعه‌ای کوهستانی و فوق‌امنیتی که طی دو دهه اخیر به یکی از مهم‌ترین میزبانان مذاکرات و نشست‌های حساس بین‌المللی تبدیل شده است.

بورگن‌اشتوک بر فراز دریاچه لوسرن و در کانتون نیدوالدن سوییس واقع شده؛ منطقه‌ای آرام و دور از مراکز پرجمعیت که حدود ۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریاچه قرار دارد. موقعیت جغرافیایی خاص این مجموعه باعث شده کنترل کامل ورود و خروج افراد، تامین امنیت هیأت‌ها و حفظ محرمانگی مذاکرات به‌مراتب آسان‌تر از بسیاری از پایتخت‌های جهان باشد.

دسترسی به این اقامتگاه عمدتا از طریق جاده‌های محدود کوهستانی، بالگرد، قایق و قطار کابلی (فونیکولار) انجام می‌شود؛ ویژگی‌ای که آن را به یکی از امن‌ترین نقاط اروپا برای برگزاری نشست‌های دیپلماتیک تبدیل کرده است.

شهرت جهانی بورگن‌اشتوک تنها به چشم‌اندازهای خیره‌کننده آلپ و دریاچه لوسرن محدود نمی‌شود. این مجموعه پیش‌تر میزبان مذاکرات صلح سودان، گفتگوهای مربوط به بحران قبرس و ده‌ها نشست محرمانه میان دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی بوده است.

نام بورگن‌اشتوک بیش از هر زمان دیگری در ژوئن ۲۰۲۴ بر سر زبان‌ها افتاد؛ زمانی که اجلاس بین‌المللی صلح اوکراین با حضور بیش از ۹۰ کشور و سازمان بین‌المللی در همین مجموعه برگزار شد. دولت سوییس برای تامین امنیت آن نشست هزاران نیروی نظامی و امنیتی را به منطقه اعزام کرد و حتی حریم هوایی اطراف اقامتگاه نیز تحت تدابیر ویژه قرار گرفت.

مقام‌های سوییسی بارها اعلام کرده‌اند که یکی از دلایل انتخاب بورگن‌اشتوک برای مذاکرات حساس، امکان ایجاد یک «محیط ایزوله دیپلماتیک» است؛ فضایی که در آن هیأت‌ها به دور از فشار رسانه‌ای، اعتراضات خیابانی و حواشی سیاسی بتوانند بر مذاکرات متمرکز شوند.

@indypersian
🥴1713🤬10🗿4🌚1
⭕️واکسنی که سیستم ایمنی را جوان می‌کند؛ امیدی تازه برای مقابله با سرطان و زوال عقل

📌پژوهشگران بر سلول‌های تی کمک‌رسان تمرکز کرده‌اند که به‌دلیل نقش کلیدی‌شان در هدایت و هماهنگی سایر اجزای سیستم ایمنی برای مقابله با عفونت‌ها، سرطان و بیماری‌ها، اغلب «رهبران ارکستر» دستگاه ایمنی بدن نامیده می‌شوند

♦️دانشمندان در حال آزمایش واکسن جدیدی‌اند که برای جوان‌سازی سیستم ایمنی طراحی شده است تا با بیماری‌هایی مانند سرطان، اچ‌آی‌وی و زوال عقل مقابله کند.
نخستین کارآزمایی بالینی این واکسن روی انسان بر هدف قرار دادن سلول‌های «تی» (T) فرسوده متمرکز خواهد بودÖ نوعی از گلبول‌های سفید خون که به هماهنگ‌سازی پاسخ ایمنی بدن کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید...

✍️ربکا ویتکر

@indypersian
👍16👏116🤬1
⭕️ترامپ یک عکس منتشر کرد و همه سردرگم شدند؛
«دختر فوق‌العاده» اما ناشناس کیست؟


♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، با انتشار تصویری قدیمی از یک زن ناشناس در «تروث سوشال»، موجی از ابهام و گمانه‌زنی را در فضای مجازی به راه انداخت.
ترامپ شامگاه شنبه بدون هیچ توضیحی، عکس زنی بلوند و ناشناس را منتشر کرد و تنها در توضیح آن نوشت: «دختر فوق‌العاده. افتخار من!!! - رئیس‌جمهور ترامپ»
نکته عجیب ماجرا اینجاست که ترامپ هیچ اشاره‌ای به هویت این زن یا منظور خود از عبارت «دختر فوق‌العاده» نکرد، موضوعی که بلافاصله توجه کاربران، خبرنگاران و تحلیلگران شبکه‌های اجتماعی را جلب کرد.

بسیاری از کاربران در ساعات گذشته این سوال را مطرح کرده‌اند که «این زن کیست؟»؛ پرسشی که تاکنون پاسخ قطعی برای آن پیدا نشده است. برخی نیز با اشاره به ظاهر قدیمی عکس معتقدند این تصویر احتمالا متعلق به دهه ۱۹۹۰ میلادی است.
گمانه‌زنی‌های اولیه در فضای مجازی حاکی از آن است که زن حاضر در تصویر ممکن است مارگو کاتسیماتیدیس، همسر جان کاتسیماتیدیس، میلیاردر مشهور نیویورکی و از چهره‌های نزدیک به ترامپ باشد. با این حال هیچ تایید رسمی درباره این موضوع وجود ندارد.

برخی کاربران نیز حدس زده‌اند که منظور ترامپ از عبارت «دختر فوق‌العاده» ممکن است اشاره به آندریا کاتسیماتیدیس، دختر این خانواده و رئیس حزب جمهوری‌خواه منهتن باشد، اما این فرضیه نیز تاکنون تایید نشده است.
در بخش نظرات پست ترامپ، صدها کاربر از هویت زن ناشناس پرسیده‌اند و حتی برخی خبرنگاران آمریکایی نیز به این ماجرا واکنش نشان داده‌اند. با وجود حجم گسترده پرسش‌ها، تا این لحظه نه ترامپ و نه تیم رسانه‌ای او توضیحی درباره هویت فرد حاضر در تصویر یا علت انتشار این پست ارائه نکرده‌اند.
انتشار این پست در شرایطی که ترامپ معمولا از شبکه‌های اجتماعی برای اعلام مواضع سیاسی، حمله به رقبا یا انتشار اخبار مهم استفاده می‌کند، باعث شده این تصویر مرموز به یکی از سوژه‌های داغ فضای مجازی و رسانه‌های آمریکایی تبدیل شود.

فعلا مهم‌ترین سوال بی‌پاسخ کاربران این است: زن ناشناس عکس ترامپ چه کسی است و چرا رئیس‌جمهوری آمریکا ناگهان تصویری از او را با عنوان «دختر فوق‌العاده» منتشر کرده است؟

@indypersian
21🥱13🥴3🤔1🗿1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️نشست چهارجانبه در آستانه آغاز؛ رایزنی ۴۵ دقیقه‌ای عراقچی و وزیر خارجه سوییس پایان یافت

♦️دیدار دوجانبه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با ایگناسیو کاسیس، وزیر خارجه سوییس، پس از حدود ۴۵ دقیقه گفتگو در هتل بورگن‌اشتوک به پایان رسید.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پس از پایان این رایزنی دوجانبه، مقدمات برگزاری نشست چهارجانبه میان ایران، آمریکا، قطر و پاکستان در بخش دیگری از مجموعه بورگن‌اشتوک در حال انجام است و انتظار می‌رود این نشست به‌زودی آغاز شود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که موضوعاتی چون اجرای مفاد تفاهم‌نامه، تحولات لبنان، نقش میانجی‌گران منطقه‌ای و همچنین وضعیت تنگه هرمز در کانون توجه رسانه‌ها و ناظران سیاسی قرار دارد.
قطر و پاکستان که طی ماه‌های گذشته نقش فعالی در انتقال پیام‌ها و تسهیل تماس‌های میان تهران و واشنگتن ایفا کرده‌اند، در نشست امروز نیز به عنوان دو میانجی اصلی حضور خواهند داشت.

@indypersian
🤬387🌚5🥰1🤨1
⭕️وزیر خارجه سوییس: رابطه مبتنی بر اعتماد با ایران در خدمت دیپلماسی و صلح است

♦️ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوییس پس از دیدار با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، بر نقش روابط مبتنی بر اعتماد میان دو کشور در پیشبرد دیپلماسی تاکید کرد.

کاسیس با خوشامدگویی به عراقچی گفت سوییس بستری برای گفتگو و تبادل نظر فراهم کرده است و در شرایط پیچیده کنونی، روابط تهران و برن همچنان در راستای تقویت دیپلماسی، صلح و امنیت در خاورمیانه قرار دارد. او همچنین به نقش سوییس به عنوان حافظ منافع میان ایران و آمریکا اشاره کرد.

سوییس از دهه ۱۳۵۰ و پس از قطع روابط دیپلماتیک تهران و واشنگتن، حافظ منافع آمریکا در ایران بوده است. این کشور در سال‌های گذشته بارها میزبان مذاکرات و رایزنی‌های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی و کشورهای غربی بوده و نقش میانجی‌گرانه‌ای در برخی پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کرده است.

@indypersian
🤬49🌚74😁3
♦️در حالی که اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرده محور اصلی مذاکرات امروز در بورگن‌اشتوک سوییس اجرای بند مربوط به «توقف جنگ در لبنان» خواهد بود، اسرائیل بار دیگر بر ادامه حضور نظامی خود در جنوب لبنان تاکید کرد.

اسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور همچنان در منطقه موسوم به «منطقه امنیتی» در جنوب لبنان باقی خواهند ماند و هیچ محدودیتی برای اقدام علیه آنچه «تهدیدات امنیتی» خوانده می‌شود، ندارند.

کاتز در بیانیه‌ای گفت: «هیچ‌گاه محدودیتی برای نیروهای ارتش اسرائیل در لبنان وجود نداشته و اکنون نیز وجود ندارد. همان‌گونه که بنیامین نتانیاهو و من تاکید کرده‌ایم، اسرائیل از منطقه امنیتی در لبنان عقب‌نشینی نخواهد کرد.»
این منطقه که اسرائیل از آن به عنوان «منطقه امنیتی» یاد می‌کند، حدود ۱۰ کیلومتر در داخل خاک لبنان امتداد دارد و نیروهای اسرائیلی همچنان در بخش‌هایی از آن مستقر هستند.

اظهارات وزیر دفاع اسرائیل تنها ساعاتی پس از آن مطرح شد که مقام‌های ایرانی تاکید کردند بدون پایان جنگ در لبنان و توقف نقض تعهدات از سوی اسرائیل، امکان حرکت به سمت توافقات گسترده‌تر با آمریکا وجود نخواهد داشت.

@indypersian
👏596🤬5😁1🎉1
⭕️خواب بی‌کیفیت حس پیری زودرس ایجاد می‌کند

📌افرادی که بی‌خوابی دارند، ۱۰ برابر بیشتر از دیگران احتمال دارد دچار افسردگی شوند و ۱۷ برابر بیشتر احتمال دارد دچار اضطراب شوند

♦️احساس پیرتر بودن نسبت به سن واقعی‌تان ممکن است بسیار زیان‌بارتر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنید. این [وضعیت] با کیفیت پایین خواب، علائم بی‌خوابی و عملکرد ضعیف‌تر بدن در طول روز مرتبط است.
یک مطالعه «آکادمی آمریکایی پزشکی خواب» که روی نزدیک به سه هزار و ۲۰۰ بزرگسال انجام شد، نشان داد بزرگسالانی که گفتند خود را پیرتر از سن واقعی‌شان احساس می‌کنند، اختلالات بیشتری مرتبط با خواب، سلامت کلی ضعیف‌تر خواب و نظم کمتر در خواب گزارش کردند.

بیشتر بخوانید...

✍️جولیا ماستو

@indypersian
👍18😢85
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️روز یکشنبه ۳۱ خردادماه ویدیویی از دیدار هیات مذاکره‌کننده ایران با مقام‌های پاکستان در منطقه بورگن‌اشتوک سوئیس منتشر شده است.
در این دیدار، محمدباقر قالیباف، رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران، به همراه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، با مقام‌های پاکستانی  دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس گزارش‌ها، این هیات در ادامه روند گفتگوها در نشستی با حضور نمایندگان آمریکا، پاکستان و قطر شرکت خواهد کرد.

قطر و پاکستان که طی ماه‌های گذشته نقش فعالی در انتقال پیام‌ها و تسهیل تماس‌های میان تهران و واشنگتن ایفا کرده‌اند، در نشست امروز نیز به عنوان دو میانجی اصلی حضور خواهند داشت.

@indypersian
🤬504🥱4👍2
♦️مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی در اظهاراتی گفت: «تصور اینکه پنج، شش یا هفت سال همچنان درگیر تورم ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصدی باشیم، برای من به‌عنوان انسانی که در این کشور زندگی می‌کند، بسیار دشوار است.»

پزشکیان افزود: «دشمن تصور می‌کرد در صورت ایجاد کمبود و قحطی، مردم به خیابان‌ها خواهند آمد. خداوند کمک کرد، حمایت‌های لازم صورت گرفت، دولت با قدرت ایستاد و بانک مرکزی نیز با هماهنگی دستگاه‌های مربوط، شرایط را به‌صورت روزانه مدیریت کرد.»
@indypersian
🤬818🥱8🗿3😁2
♦️نشست چهارجانبه هیات‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی، ایالات متحده، قطر و پاکستان آغاز شد؛ نشستی که با هدف کاهش تنش‌ها و پیشبرد روند گفتگوها برگزار می‌شود.
جی‌دی ونس، معاون دونالد ترامپ، پیش از شروع این مذاکرات اعلام کرد: «این گفتگوها لزوما به حل کامل اختلافات منجر نخواهد شد، اما می‌تواند سطح تنش‌ها را کاهش دهد.»
او همچنین با اشاره به نقش کشورهای منطقه افزود که پاکستان و قطر در رسیدن طرف‌ها به این مرحله از مذاکرات، نقش مهم و مؤثری ایفا کرده‌اند.

@indypersian
🤬458👍3🥴2🌚1
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال، از ایران خواست «فورا» نیروهای نیابتی خود در لبنان را از ادامه اقدامات نظامی بازدارد.
ترامپ نوشت: «ایران باید فورا نیروهای نیابتی بسیار پرهزینه خود در لبنان را از ایجاد دردسر متوقف کند. اگر این کار را نکنند، ما بار دیگر به ایران ضربه بسیار سختی خواهیم زد؛ درست مانند هفته گذشته، اما شدیدتر.»
این اظهارات در حالی مطرح شده که تنش‌ها در لبنان و اختلاف بر سر اجرای مفاد توافق اخیر میان تهران و واشینگتن همچنان ادامه دارد و تحولات لبنان به یکی از محورهای اصلی مذاکرات جاری تبدیل شده است.
@indypersian
👍45🗿1711🔥4🥱4🥴2🤬1