IndyPersian
74.2K subscribers
51.7K photos
43.1K videos
32 files
74.5K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
♦️دو خبرگزاری تسنیم و فارس که هر دو به سپاه پاسداران وابسته‌اند، پنجشنبه‌شب، ۱۷ اردیبهشت و همزمان با گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در جزیره قشم و بندرعباس، به نقل از یک «مقام آگاه نظامی» اعلام کردند که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی، یگان‌های آمریکایی در محدوده تنگه هرمز را هدف حمله موشکی قرار دادند. این مقام مدعی شد که این نیروها به یک نفتکش ایرانی «تجاوز» کرده بودند و پس از این حمله موشکی «متحمل خسارت شده» و عقب‌نشینی کرده‌اند.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام واکنشی به این ادعا نشان نداده است.


@indypersian
😁244🥴3👍2👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️صدا و سیمای جمهوری اسلامی پنجشنبه شب ۱۷ اردیبهشت به نقل از یک «مقام آگاه نظامی» گزارش داد که پس از آنچه «تعرض ارتش متجاوز آمریکا به یک نفت‌کش ایرانی» خوانده شد، یگان‌های آمریکایی در محدوده تنگه هرمز هدف حمله موشکی قرار گرفتند.

این مقام مدعی شد نیروهای آمریکایی پس از «تحمل خسارت» ناچار به عقب‌نشینی و فرار شدند.

مقام‌های آمریکایی و ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، تاکنون واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند.

@indypersian
😁17🥴10🥱4🤩21👍1🤬1
♦️خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت وقوع هرگونه انفجار در شهرستان سیریک را تکذیب کرد.
بر اساس این گزارش، صداهای شنیده‌شده در نزدیکی تنگه هرمز مربوط به هشدارهای نیروی دریایی سپاه پاسداران به برخی کشتی‌ها برای «تردد غیرمجاز» است.
سیریک شهرستانی در شرق استان هرمزگان و در سواحل دریای عمان است. این منطقه در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد.

@indypersian
😁101👍1🤬1
♦️به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین ساعت بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشت، صدای چند انفجار و فعالیت پدافند در غرب تهران شنیده شد.

@indypersian
😁156🔥5
♦️ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، پنجشنبه شب ۱۷ اردیبهشت و همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره شنیده شدن صدای انفجار در بندرعباس و جزیره قشم، در اکس نوشت که تکرار اشتباهات با پاسخ شدیدتر و کوبنده‌تری روبه‌رو خواهد شد و باید به «نظم جدید دریایی ایران» احترام گذاشته شود.

@indypersian
😁19🔥6🤬5🥱52
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️تصاویر رسیده به ایندیپندنت فارسی، صدای انفجار و فعالیت پدافند هوایی در غرب تهران را بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشت نشان می‌دهد.

@indypersian
🔥13👏3😢3😁2
♦️شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشت‌ماه گزارش داد ارتش آمریکا مسئولیت حمله به بندر قشم و بندرعباس را بر عهده گرفته است.

بر اساس گزارش فاکس‌نیوز، یک مقام ارشد آمریکایی گفته است پایان آتش‌بس با جمهوری اسلامی اعلام نشده و وضعیت آتش‌بس همچنان ادامه دارد

جزئیات بیشتری درباره ابعاد این حملات و خسارت‌های احتمالی منتشر نشده است.
@indypersian
🥰20😁1210🤬7👍4😐2🍾2
♦️رسانه‌های ایران، از جمله خبرگزاری مهر، بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشت از شنیده شدن صدای انفجار در میناب و بندرعباس خبر دادند.

@indypersian
🥰17🔥8😁6👍4😢3💯2🍾1
♦️روزنامه اسرائیل هیوم بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد که جمهوری اسلامی و آمریکا در تنگه هرمز به یکدیگر حمله کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه یک ناو جنگی آمریکا مانع عبور یک نفتکش ایرانی از تنگه هرمز شد، نیروهای جمهوری اسلامی به سمت این ناو موشک شلیک کردند و آمریکا نیز متقابلا حمله کرد.

همزمان فاکس‌نیوز اعلام کرد ارتش آمریکا حملاتی را به بندر قشم و بندرعباس انجام داده است.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، نیز گزارش داد در جریان این درگیری‌ها بخش‌هایی از منطقه تجاری بندری در جزیره قشم هدف قرار گرفت.

رسانه‌های جمهوری اسلامی پیش‌تر از شنیده شدن صدای انفجار در بندرعباس، قشم و برخی مناطق اطراف تنگه هرمز خبر داده بودند.

@indypersian
20😁6🍾2👍1
♦️سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا اعلام کرد ارتش ایالات متحده آمریکا با نقص آتش‌بس یک نفتکش ایرانی در مسیر جاسک به تنگه هرمز و همچنین یک کشتی دیگر در نزدیکی فجیره را هدف قرار داده است.
بر اساس این بیانیه، آمریکا همزمان با همکاری برخی از کشورهای منطقه، مناطفی در سواحل بندر خمیر، سیریک و قشم را هدف حملات هوایی قرار داده است.
سخنگوی قرارگاه خاتم‌الانبیا همچنین اعلام کرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ، شناورهای نظامی آمریکا در شرق تنگه هرمز و جنوب چابهار را هدف قرار داده‌اند.

@indypersian
😁31🔥4👍32🤬1🥱1🗿1
♦️خبرگزاری مهر بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشت‌ماه به نقل از محمد رادمهر، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، گزارش داد یک پایگاه دریابانی در این شهرستان هدف حمله قرار گرفته است.

به گفته رادمهر، این حمله ساعت ۰۰:۱۰ توسط اسرائیل و آمریکا انجام شده است.

همزمان فاکس‌نیوز گزارش داد آمریکا حملاتی را به جزیره قشم و بندرعباس در جنوب ایران انجام داده است.

@indypersian
🔥28😁85😢2👍1🍾1
♦️فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد نیروهای آمریکایی حملات «بدون تحریک» جمهوری اسلامی را در جریان عبور ناوشکن‌های نیروی دریایی آمریکا از تنگه هرمز رهگیری کرده‌اند.

بر اساس بیانیه سنتکام، نیروهای جمهوری اسلامی چندین موشک، پهپاد و قایق تندرو را به سمت یواس‌اس تراکستون، یواس‌اس رافائل پرالتا و یواس‌اس میسون شلیک کردند، اما هیچ‌یک از ناوهای آمریکایی هدف اصابت قرار نگرفتند.

سنتکام اعلام کرد آمریکا در پاسخ، پایگاه‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی، مراکز فرماندهی و کنترل و تاسیسات اطلاعاتی و شناسایی مرتبط با این حملات را هدف قرار داده است.

در این بیانیه تاکید شده است که آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست، اما آماده حفاظت از نیروهای خود در منطقه باقی خواهد ماند.

رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی پیش‌تر گزارش داده بودند پس از جلوگیری یک ناو آمریکایی از عبور یک نفتکش ایرانی در تنگه هرمز، میان نیروهای جمهوری اسلامی و آمریکا درگیری رخ داده و همزمان حملاتی به قشم و بندرعباس انجام شده است.

@indypersian
🔥218🥰3🍾2👍1🗿1
♦️جنیفر گریفین، خبرنگار فاکس‌نیوز، در شبکه اجتماعی اکس به نقل از یک مقام ارشد ایالات متحده از حملات نظامی این کشور به بندر قشم و بندرعباس خبر داد. این مقام آمریکایی تاکید کرد که این اقدام به معنای شروع دوباره جنگ یا پایان آتش‌بس نیست. این حملات دو روز پس از شلیک موشک‌های بالستیک ایران به بندر فجیره امارات صورت می‌گیرد. گزارش‌ها همچنین از حمله به ایستگاه بازرسی دریایی بندر کرگان در میناب حکایت دارد.

@indypersian
🤬2011😁6🤔3🥱1🍾1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ویدیوی رسیده به ایندیپندنت فارسی، صدای انفجارهای ناشی از حملات آمریکا به بندرعباس را در بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشت نشان می‌دهد.
همزمان خبرگزاری‌های دولتی ایران از شنیده شدن انفجارهای جدید در سیریک در شرق استان هرمزگان خبر می‌دهند.

@indypersian
14
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️پیش‌نویس قطعنامه مشترک درباره حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز، گفت جمع‌آوری مین‌ها از یک آبراه بین‌المللی «درخواستی ساده» است و جمهوری اسلامی نمی‌تواند برای عبور کشتی‌ها عوارض غیرقانونی دریافت کند.

والتز همچنین گفت: «اگر کشوری با چنین درخواست ساده‌ای مخالفت کند، آیا واقعا خواهان صلح است؟» او افزود ادامه تهدیدها در تنگه هرمز باعث افزایش هزینه انرژی و غذا برای مردم جهان شده و مانع رسیدن کمک‌ها به کشورهای نیازمند می‌شود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت جمهوری اسلامی اقتصاد جهانی و همسایگان خود را تحت فشار قرار داده و اکنون زمان انتخاب برای کشورهای شورای امنیت است؛ اینکه در کنار «حکومتی که اقتصاد جهان را خفه می‌کند» بایستند یا از آزادی کشتیرانی و قوانین بین‌المللی حمایت کنند.

او تاکید کرد آمریکا در کنار آزادی کشتیرانی، قوانین بین‌المللی و شرکای منطقه‌ای خود ایستاده است و از شورای امنیت خواست بر اساس قطعنامه ۲۸۱۷ سازمان ملل اقدام کند.

این تحرکات همزمان با ارائه پیش‌نویس قطعنامه مشترک آمریکا و کشورهای خلیج فارس انجام شده که بر حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی و مخالفت با هر اقدامی که مانع عبور کشتی‌ها در تنگه هرمز شود، تاکید دارد.

@indypersian
👍157😡1
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پی حمله‌ها به بنادر جنوبی ایران و شنیده شدن صدای انفجار در غرب تهران به ای‌بی‌سی گفت که ارتش آمریکا در اقدامی دفاعی به رژیم ایران یک «نوازش دوستانه» داده است و آتش‌بس همچنان در حال اجراست. او گفت حمله‌های متقابل به ایران فقط یک نوازش دوستانه بوده است.
@indypersian
😁48🤬5🥰3🔥2🤔1
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی در تروث سوشال نوشت: «سه ناوشکن کلاس‌جهانی آمریکایی با موفقیت کامل و در حالی که زیر آتش بودند، از تنگه هرمز عبور کردند. هیچ آسیبی به این سه ناوشکن وارد نشد، اما خسارت سنگینی به مهاجمان ایرانی وارد شد. آنها به‌طور کامل نابود شدند، همراه با شمار زیادی قایق کوچک که برای جایگزینی نیروی دریایی کاملا نابودشده ایران استفاده می‌شوند. این قایق‌ها به‌سرعت و با کارآمدی کامل به قعر دریا فرستاده شدند.»
ترامپ افزود: «موشک‌هایی به سمت ناوشکن‌های ما شلیک شد، اما به‌آسانی رهگیری و منهدم شدند. همچنین پهپادها به پرواز درآمدند، اما در آسمان سوزانده شدند.»
رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: یک کشور عادی اجازه می‌داد این ناوشکن‌ها عبور کنند، اما ایران یک کشور عادی نیست. این کشور توسط دیوانه‌ها اداره می‌شود و اگر فرصتی برای استفاده از سلاح هسته‌ای داشته باشند، بدون تردید از آن استفاده خواهند کرد — اما آنها هرگز چنین فرصتی نخواهند داشت. همان‌طور که امروز آنها را از پا درآوردیم، اگر خیلی سریع توافقشان را امضا نکنند، در آینده بسیار شدیدتر و خشن‌تر آنها را درهم خواهیم کوبید.»
ترامپ در پایان تاکید کرد: «سه ناوشکن ما، همراه با خدمه فوق‌العاده‌شان، اکنون به محاصره دریایی ما بازخواهند گشت؛ محاصره‌ای که واقعا یک «دیوار فولادی» است.»

@indypersian
🤝2215🔥5👍3🤬3🤨1
♦️ کانال تلگرامی اسکان‌نیوز حدود ساعت یک‌و‌نیم صبح جمعه، از وقوع چهار انفجار در غرب تهران خبر داد. در ساعات گذشته گزارش‌های دیگری نیز از انفجار درغرب تهران و فعالیت ممتد پدافند هوایی منتشر شده بود.

@indypersian
18🤔1
♦️به گزارش بلومبرگ، مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، فروش صدها موشک رهگیر پیشرفته پدافند هوایی و دیگر تسلیحات به شرکای آمریکا در خاورمیانه را در قالب قراردادهایی به ارزش ۲۵.۸ میلیارد دلار تأیید کرد؛ رقمی که سه برابر مبلغی است که دولت آمریکا هفته گذشته هنگام اعلام اولیه این توافق‌ها منتشر کرده بود.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روبیو اول مه با استفاده از اختیارات اضطراری، فروش این تسلیحات به بحرین، اسرائیل، کویت، قطر و امارات متحده عربی را تصویب کرد. یک دستیار کنگره آمریکا نیز که نخواست نامش فاش شود، تأیید کرد که قانونگذاران در جریان اقدام وزارت خارجه قرار گرفته‌اند.
@indypersian
23🔥2🤬1
♦️به گزارش وال استریت ژورنال، عربستان سعودی و کویت محدودیت‌هایی را که پس از آغاز عملیات آمریکا برای بازگشایی تنگه هرمز بر استفاده ارتش آمریکا از پایگاه‌ها و حریم هوایی این دو کشور اعمال شده بود، لغو کردند.
به نوشته وال استریت ژورنال، این اقدام مانعی را که تلاش دونالد ترامپ برای عبور دادن کشتی‌ها از این آبراه حیاتی با مشکل روبه‌رو کرده بود، برطرف کرده است.این در حالی است که عربستان سعودی ادعاهای قبلی رسانه ها مبنی بر اینکه چنین محدودیت هایی اعمال شده را تایید یا تکذیب نکرده است.
به گزارش این روزنامه آمریکایی، مقام‌های آمریکایی گفتند دولت ترامپ اکنون در پی ازسرگیری عملیاتی است که هدف آن هدایت کشتی‌های تجاری با پشتیبانی دریایی و هوایی بود؛ عملیاتی که این هفته پس از ۳۶ ساعت متوقف شد. با این حال هنوز مشخص نیست این عملیات چه زمانی از سر گرفته خواهد شد، هرچند مقام‌های پنتاگون گفته‌اند این کار ممکن است از همین هفته آغاز شود.
عملیات آمریکا برای باز نگه داشتن تنگه متکی به ناوگانی عظیم از هواپیماها بود که وظیفه حفاظت از کشتی‌های تجاری در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایران را بر عهده داشتند؛ موضوعی که پایگاه‌ها و حریم هوایی عربستان سعودی و کویت را برای اجرای این ماموریت به عنصری حیاتی تبدیل می‌کرد.

@indypersian
20🤔2👍1