IndyPersian
74.2K subscribers
51.7K photos
43K videos
32 files
74.5K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
♦️ محمد رادمهر، فرماندار میناب در استان هرمزگان، اعلام کرد که نیروهای امدادی موفق شدند پیکر یکی از پنج ملوانی را که در پی حمله شبانه ایالات متحده به شناور ایرانی در محدوده تنگه هرمز مفقود شده بودند، پیدا کنند.

خبرگزاری مهر به نقل از رادمهر گزارش داد که تیم‌های جست‌وجو و نجات همچنان در تلاش برای یافتن چهار ملوان دیگر هستند که سرنوشت آن‌ها نامشخص است. پیش از این نیز فرماندار میناب تایید کرده بود که در جریان درگیری‌های پنجشنبه‌شب، ۱۰ ملوان دیگر مجروح و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
@indypersian
2🔥2😁1💔1😭1
♦️ تصاویر ماهواره‌ای که بین ۶ تا ۸ می (۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت) ثبت شده‌اند، از وقوع یک نشت نفت گسترده در نزدیکی جزیره خارگ، اصلی‌ترین پایانه صادرات نفت ایران، خبر می‌دهند. این لکه نفتی که در تصاویر ماهواره‌های کوپرنیک به‌صورت توده‌ای خاکستری و سفید دیده می‌شود، منطقه‌ای به وسعت تقریبی ۴۵ تا ۹۵ کیلومتر مربع را در غرب این جزیره پوشانده است.

لوییس گودارد، از موسسه تحلیلی «دیتا دسک»، این حادثه را احتمالا بزرگ‌ترین نشت نفتی از زمان آغاز جنگ اخیر توصیف کرده است. لئون مورلند، پژوهشگر رصدخانه درگیری و محیط‌زیست (CEOBS)، نیز تاکید کرد که ماهیت لکه با نفت کاملا همخوانی دارد، هرچند منشا دقیق و علت وقوع آن هنوز مشخص نیست.

جزیره خارگ که مرکز صادرات ۹۰ درصد نفت ایران است، در جریان این جنگ هدف حملات نیروهای آمریکایی قرار گرفته و اکنون تحت محاصره دریایی شدید قرار دارد. در حالی که نیروهای نظامی آمریکا و نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل هنوز واکنشی به این تصاویر نشان نداده‌اند، کارشناسان هشدار می‌دهند که تداوم این وضعیت می‌تواند منجر به یک فاجعه زیست‌محیطی بی‌سابقه در زیست‌بوم حساس خلیج‌فارس شود.
@indypersian
🤬13😱65🔥1👏1
♦️ اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت در واکنش به درگیری‌های پنجشنبه‌شب در تنگه هرمز، اقدامات ایالات متحده را «ماجراجویی‌های هوس‌بازانه و رفتار شرورانه» دانست.

بقایی در واکنش به پیام ترامپ که اقدام نظامی آمریکا علیه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی را به «سیلی آرام» تشبیه کرده بود، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «توطئه شبانه و رذیلانه و واژگان ساده‌لوحانه‌ای چون سیلی آرام، هرگز نمی‌توانند ننگ عمیق ناشی از خودشیفتگی، طمع و محاسبات غلط بی‌پروا و بی‌مسئولیتی فراقانونی را پاک کنند.»

بقایی با بازنشر بخشی از کتاب «تاریخ بی‌خردی؛ از تروا تا ویتنام» نوشت: «توییت‌های گسسته و متوهمانه دیگر هیچ تاثیری بر واقعیت ندارند؛ هرچند طبق معمول، هر چه بیشتر در گرداب حماقت فرو می‌روند، در توجیه آن خلاق‌تر می‌شوند.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که ایالات متحده در درگیری پنجشنبه‌شب در تنگه هرمز، جمهوری اسلامی را به اقدام نظامی علیه نیروهای این کشور متهم کرده و هدف قرار دادن مواضعی در ایران را پاسخی به این اقدام دانسته است.
@indypersian
😁16🤬93😱1😡1
♦️ مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس بار دیگر سیاست خارجی تهران را مبتنی بر «گسترش رابطه دوستانه با احترام متقابل و بر اساس منافع مشترک» دانست.

پزشکیان نوشت: «سیاست استعمار و استثمار جایی در جهان آینده نخواهد داشت. همانقدر که مدارا در فرهنگ مردم ما ریشه دارد، مبارزه با ظلم در تاریخ این سرزمین می‌درخشد. این هویت برای اعتلای نام ایران تداوم خواهد یافت.»

پزشکیان به‌طور مستقیم به حوادث اخیر اشاره نکرد اما به‌نظر می‌رسد با توجه به درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در تنگه هرمز و افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی برای پذیرش پیشنهادهای واشنگتن و از سر گیری مذاکرات، این پیام در راستای گفته‌های پیشین مجتبی خامنه‌ای، رهبر جدید جمهوری اسلامی مبنی بر کوتاه نیامدن از کنترل کامل تنگه هرمز باشد.
@indypersian
😁19🤬182🗿2
⭕️نیویورک عاشق باله است؛ شبی پرستاره در جشن افتتاح فصل بهار ۲۰۲۶ باله شهر نیویورک

📌در طول این فصل، نزدیک به ۱۰۰ رقصنده و ارکستر ۶۲ نفره باله شهر نیویورک در مجموع ۴۸ باله را اجرا خواهند کرد

♦️در شهری که فرش قرمزها معمولا به سینما و مُد اختصاص دارند، نیویورکی‌های هنردوست آغاز نمایش‌های فصل بهار ۲۰۲۶ را در یکی از فرهنگی‌ترین بناهای این شهر در مرکز لینکلن جشن گرفتند.

باله شهر نیویورک بخشی زنده از فرهنگ اجتماعی شهر به شمار می‌رود؛ رویدادی که در آن ستاره‌های موسیقی، سینما، مد، فعالان اجتماعی و حامیان هنر در کنار رقصندگان و نوازندگان، آغاز فصل تازه باله شهر نیویورک را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید...
@indypersian
12🗿1
♦️ شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر قطر، صبح جمعه ۱۸ اردیبهشت وارد واشنگتن شد تا در دیداری با جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، پیرامون موضوعات مختلف از جمله جنگ با ایران گفتگو کند.

نخست‌وزیر قطر روز گذشته در گفتگو با روزنامه «العربی الجدید» اعلام کرده بود که «احتمال بالایی» برای دستیابی ایران و آمریکا به یک توافق وجود دارد. هم‌زمان، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، صبح جمعه در ایتالیا اعلام کرد که واشنگتن انتظار دارد امروز پاسخ تهران به پیش‌نویس توافق برای پایان دادن به جنگ را دریافت کند.

روبیو هنگام ترک رم گفت: «ما منتظر پاسخ ایران هستیم و باید دید محتوای آن چیست.» وی ابراز امیدواری کرد که این پاسخ بتواند طرفین را وارد یک «فرآیند جدی برای مذاکره» کند.

نخست‌وزیر قطر که ریاست دستگاه دیپلماسی این کشور را نیز بر عهده دارد، همواره به عنوان میانجی کلیدی ایالات متحده در پرونده‌های دشواری چون غزه، افغانستان و جمهوری اسلامی عمل کرده است. قطر همچنین میزبان مقر فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در منطقه است.
@indypersian
🤔63🗿3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️کاخ سفید روز جمعه ۱۸ اردیبهشت به مناسبت روز مادر میزبان ضیافتی در باغ رز (Rose Garden) بود. این مراسم با حضور مهمانان، خانواده‌ها و چهره‌های مختلف برگزار شد و در آن از نقش مادران در جامعه قدردانی شد.
ضیافت روز مادر یکی از برنامه‌های نمادین سالانه در کاخ سفید است که با هدف قدردانی از مادران و نقش آن‌ها در تربیت نسل‌ها برگزار می‌شود.
@indypersian
23🥴2👍1😁1🤬1
♦️ عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در تماسی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، هاکان فیدان، آخرین تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

عراقچی در این تماس گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات و آنچه «نقض مکرر آتش‌بس توسط ایالات متحده» خوانده، ارائه کرده است. او همچنین اختلال در تردد دریایی تنگه هرمز را نتیجه «قانون‌گریزی و ماجراجویی‌های نظامی آمریکا» دانست.

هم‌زمان، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که نیروهایش از ورود دو نفتکش دیگر ایرانی که قصد شکستن محاصره بنادر ایران را داشتند، جلوگیری کرده و آن‌ها را از کار انداخته‌اند. این اقدامات فشارها بر آتش‌بس لرزان کنونی را بیش از پیش افزایش داده است.
@indypersian
🤬16😁41👏1😡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز جمعه ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد که از زمان آغاز محاصره بنادر ایران، نیروهای آمریکایی در مجموع مسیر ۵۷ شناور تجاری را تغییر داده و ۳ شناور دیگر را نیز از کار انداخته‌اند.

سنتکام همچنین تایید کرد که در حال حاضر سه ناوشکن آمریکایی شامل «یواس‌اس تراکستون» (USS Truxton)، «یواس‌اس رافائل پرالتا» (USS Rafael Peralta) و «یواس‌اس میسون» (USS Mason) در دریای عرب مستقر هستند تا بر اجرای این محاصره نظارت کنند. این ناوشکن‌ها بخشی از نیروی ضربت دریایی هستند که وظیفه دارند مانع از ورود یا خروج هرگونه محموله از بنادر ایران شوند.
@indypersian
👍195
♦️ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت، اعلام کرد که روسیه و اوکراین بر سر یک آتش‌بس سه روزه که از شنبه آغاز می‌شود و همچنین تبادل متقابل ۲۰۰۰ اسیر (۱۰۰۰ نفر از هر طرف) به توافق رسیده‌اند. ترامپ در پیامی ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه، «آغازی بر پایان این جنگ طولانی، مرگبار و سخت» باشد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، نیز با تایید این خبر اظهار داشت که کی‌یف چراغ سبز مسکو را برای انجام این تبادل بزرگ دریافت کرده است. او تاکید کرد که برقراری رژیم آتش‌بس در روزهای ۹ تا ۱۱ مه (۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت) ضروری است.

روسیه پیش از این به مناسبت ۹ مه، سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، یک آتش‌بس دو روزه یک‌جانبه اعلام کرده بود، اما اکنون با توافق جدید، این مدت به سه روز افزایش یافته و شامل تبادل گسترده اسرا نیز می‌شود. این تحول دیپلماتیک که با نقش‌آفرینی مستقیم واشنگتن حاصل شده، امیدها را برای کاهش تنش‌ها در جبهه‌های نبرد تقویت کرده است.
@indypersian
23
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، ویدیویی از هدف قرار گرفتن دو نفتکش «سی‌استار ۳» و «سِودا» را منتشر کرد. به گفته سنتکام، این دو نفتکش خالی، قصد داشتن به بنادر ایران نزدیک شوند اما با شلیک جنگنده‌ای که از ناو «جورج دبلیو بوش» بلند شده بود، از کار افتادند. پیش از این نیز نفتکش دیگری به نام «حَسنا» از سوی جنگنده‌ای از ناوگان آبراهام لینکلن از کار افتاده بود.

سنتکام تاکید کرده است که با جدیت با هر نوع نقض محاصره دریایی بنادر ایران مقابله خواهد کرد.

در حالی‌که جمهوری اسلامی به‌دلیل محاصره دریایی امکان صادرات نفت از مسیر دریای عمان را از دست داده و مخازن نفت در کشور در آستانه پر شدن قرار دارند، ورود این نفتکش‌ها به بنادر ایران، می‌توانست فضایی اضافه برای ذخیره‌سازی ایجاد کند تا دولت مجبور به متوقف کردن استخراج نفت نشود. توقف استخراج نفت و راه‌اندازی دوباره، موجب هزینه مضاعف تعمیر و راه‌اندازی می‌شود.
@indypersian
👍214😁2🤔1🤬1
♦️ وزارت امور خارجه ایالات متحده روز جمعه ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد که نمایندگان اسرائیل و لبنان در روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت برای انجام دو روز «مذاکرات فشرده» در واشنگتن گرد هم می‌آیند. هدف از این نشست، دستیابی به یک توافق جامع صلح و تدابیر امنیتی پایدار است که بتواند به دهه‌ها تنش در مرزهای شمالی اسرائیل و جنوب لبنان پایان دهد.

این سومین دور از گفتگوهای مستقیم دیپلماتیک میان دو طرف در هفته‌های اخیر است. دور قبلی این مذاکرات در تاریخ ۲۳ آوریل با حضور و میانجی‌گری مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در کاخ سفید برگزار شد که منجر به تمدید سه هفته‌ای آتش‌بس شکننده میان دو کشور شد. اولین دور این گفتگوها نیز در ۱۴ آوریل انجام شده بود که به چندین دهه قطع رابطه دیپلماتیک پایان داد و اولین آتش‌بس ۱۰ روزه را رقم زد.

@indypersian
13👍4😁2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️حساب رسانه‌ای شاهزاده رضا پهلوی با انتشار تصاویری از تجمع مونیخ با اعلام فراخوان «یک ملت در گروگان» روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت (۱۰ می) خواستار تجمع ایرانیان سراسر جهان شد.

دفتر ارتباطات شاهزاده رضا پهلوی نوشت: این تجمعات در اعتراض به خاموشی سراسری اینترنت، بازداشت‌های گسترده، و ادامه اعدام شهروندان ایرانی برگزار می‌شود.
@indypersian
🫡5745😁10👍9🤬7🥱5
♦️ در پی دستور مستقیم دونالد ترامپ برای پایان دادن به دهه‌ها پنهان‌کاری، مقامات دولت آمریکا روز جمعه اولین مجموعه از اسناد خروج از حالت محرمانه مربوط به اشیاء ناشناس پرنده (UFO) که اکنون با نام رسمی «پدیده‌های ناهنجار ناشناخته» (UAP) شناخته می‌شوند را منتشر کردند. این اسناد که توسط پنتاگون، اف‌بی‌آی و ناسا ارائه شده‌اند، شامل تصاویر، ویدیوهای بحث‌برانگیز و مصاحبه با شاهدان عینی است که بسیاری از آن‌ها تاکنون برای عموم غیرقابل دسترس بودند.

آنا کلی، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهوری بر ارائه حداکثر شفافیت به مردم متمرکز است تا آن‌ها خودشان درباره این اطلاعات قضاوت کنند. مردم آمریکا درخواست کردند و رئیس‌جمهوری ترامپ آن را عملی کرد؛ از آن لذت ببرید!»

ترامپ نیز در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» با کنایه به دولت‌های پیشین بابت شفافیت نداشتن، از مردم خواست با این فایل‌ها «خوش بگذرانند». او تاکید کرد که با انتشار این مدارک و ویدیوها، اکنون این مردم هستند که می‌توانند درباره واقعیت این پدیده‌ها تصمیم بگیرند.
@indypersian
23👍14😁2😱2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه، تصاویری تولید شده با هوش‌منصوعی از مجتبی خامنه‌ای در میان مردم را منتشر کرد. در هفته‌های اخیر بارها تولیدات تصویری ساخته هوش‌مصنوعی از مجتبی خامنه‌ای منتشر شده است که او را در تاکسی، اتاق جنگ یا در حال سخنرانی نشان می‌دهد. با گذشت حدود ۷۰ روز از معرفی او به عنوان سومین رهبر نظام جمهوری اسلامی، هنوز نه تنها در انظار عمومی دیده نشده بلکه حتی صدا و ویدیوی جدید نیز از مجتبی خامنه‌ای منتشر نشده است. در این مدت گمانه‌زنی‌های متعددی درباره وضعیت جسمی سومین رهبر جمهوری اسلامی مطرح بوده است که عمده آنها بر زخمی شدن شدید او در جریان حمله هوایی در نخستین روز عملیات مشترک آمریکا و اسرائیل علیه مواضع رژیم ایران متمرکز است.

@indypersian
😁55🥴14🤬4👀21
♦️به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه این کشور، در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود، آخرین تحولات منطقه‌ای و پیامدهای امنیتی و اقتصادی ناشی از تنش‌های اخیر را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. در این گفتگو، دو طرف بر لزوم تداوم تلاش‌های مشترک برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه تاکید کردند.

@indypersian
🤬16👏3
♦️به گزارش «واشنگتن‌پست»، معدن‌کاران در میانمار موفق به کشف یک یاقوت سرخ بسیار کمیاب و غول‌پیکر شده‌اند که از نظر وزن، دومین یاقوت بزرگی است که تاکنون در این کشور کشف شده است. این سنگ قیمتی ۱۱ هزار قیراطی (معادل ۲.۲ کیلوگرم) در نزدیکی شهر «موگوک» پیدا شده؛ منطقه‌ای که به دلیل استخراج یاقوت‌های سرخ تیره و باکیفیت که در جهان به «خون کفتری» (Pigeon Blood) شهرت دارند، شناخته می‌شود. اگرچه وزن این سنگ حدود نیمی از رکورد کشف‌شده در سال ۱۹۹۶ است، اما کارشناسان معتقدند به دلیل رنگ سرخ ارغوانی منحصربه‌فرد، شفافیت بالا و کیفیت بازتاب نور، ارزش مادی بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد.
میانمار تامین‌کننده حدود ۹۰ درصد یاقوت‌های جهان است، اما تجارت این سنگ‌ها همواره با مناقشات سیاسی و حقوق بشری گره خورده است. سنگ‌های قیمتی یکی از منابع اصلی درآمد برای دولت نظامی میانمار و همچنین گروه‌های مسلح قومی به شمار می‌روند که برای خودمختاری می‌جنگند. در همین راستا، سازمان‌های حقوق بشری مانند «گلوبال ویتنس» از جواهرسازان بین‌المللی خواسته‌اند تا خرید سنگ از میانمار را متوقف کنند، چرا که سود حاصل از این صنعت سوخت لازم برای ادامه جنگ‌های داخلی و تقویت قدرت نظامیان را تأمین می‌کند. با وجود تغییرات سیاسی ظاهری در میانمار، ارتش همچنان کنترل بخش‌های کلیدی این معادن را در دست دارد و کشف این یاقوت عظیم در میانه بحران‌های امنیتی، بار دیگر توجه جهانی را به ثروت‌های پنهان در مناطق درگیر جنگ جلب کرده است.

@IndyPersian
17👍4🥰4🤯1
♦️آمارهای موسسه اطلاعاتی «اس‌اندپی گلوبال» (S&P Global) نشان می‌دهد که در پی تشدید درگیری‌ها میان تهران و واشنگتن، طی سه روز گذشته هیچ کشتی تجاری متعلق به شرکت‌های کشتیرانی رسمی از تنگه هرمز عبور نکرده است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، جرمی دومبال، مدیر بخش دریایی این موسسه، هشدار داده است که حتی در صورت فروکش کردن تنش‌ها، بازگشت ترددها به حالت عادی به صورت قطره‌چکانی خواهد بود؛ چرا که بازگرداندن اعتماد به خطوط کشتیرانی بین‌المللی مستلزم پاسخ به پرسش‌های کلیدی درباره امنیت و عملیات‌های دریایی در منطقه است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که اگرچه در هفته گذشته بیش از هزار کشتی موقعیت خود را در شعاع ۲۰۰ مایلی این تنگه ثبت کرده‌اند، اما عبور و مرورهای فعلی عمدتا منحصر به «ناوگان سایه»، شناورهای متعلق به ایران برای تجارت محلی و قایق‌های کوچک بوده است. کارشناسان تأکید می‌کنند که وضعیت فعلی نشان‌دهنده یک تغییر رفتار جدی در صنعت حمل‌ونقل دریایی است؛ به طوری که علیرغم حضور فیزیکی تعداد زیادی از کشتی‌ها در منطقه، عملا فعالیت‌های تجاری در سطح بین‌المللی در این گلوگاه حیاتی به صفر رسیده و بازار جهانی در انتظار تضمین‌های امنیتی پایدار است.

@IndyPersian
🔥4💯1
♦️عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، روز جمعه در گفتگو با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه، درباره روند مذاکرات با واشنگتن، ایالات متحده را دارای «رویکرد مخرب» دانست. به گزارش فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه، عراقچی با اشاره به «تحرکات ماجراجویانه اخیر آمریکا» در خلیج‌فارس، «رویکرد مخرب طرف آمریکایی» را موجب تضعیف روند دیپلماسی و تعمیق بدگمانی نسبت به نیات آمریکا خواند.

@IndyPersian
😁16🤬41👏1🥱1🥴1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️طالبان و بازگشت شلاق به خیابان؛ زنان افغانستان زیر سایه محتسبان زن


📌پلیس‌های زن طالبان اغلب زنان مسنی‌اند که مسلح نیستند و تنها چوب‌دستی دارند


♦️سکوت مقام‌ها و نیروهای طالبان در قبال این وضعیت به معنی تایید ضمنی این سیاست‌ها تلقی می‌شود و با تداوم حاکمیت طالبان در افغانستان، به نظر هم نمی‌رسد که محدودیت‌ها و فشارها بر زنان و دختران کاهش یابد. حتی شواهد موجود نشان می‌دهد که این فشارها و سختگیری‌ها هر روز تشدید و دامنه آن گسترده‌تر می‌شود.
بررسی اقدام‌های طالبان نشان می‌دهد که این گروه در تلاش است زنان و دختران را، همانند دوران نخست حاکمیت خود، به فضای بسته خانه‌ها محدود کند و نقش آنان را به فرزندپروری و کار منزل تقلیل دهد. این رویکرد زنان را عملا از حضور در عرصه‌های اجتماعی، آموزشی و اقتصادی حذف می‌کند و آنان را به حاشیه می‌راند.

بیشتر بخوانید...
🖌واجد روحانی
@indypersian
😡31😢94💔3👏2😁1🥱1👀1