🔺فرانسیسکو آسیش، نماینده پارلمان اروپا: در حالی که رژیم از پوشش جنگ برای سرکوب مردم خود با مصونیت از مجازات استفاده میکند، حملات هوایی به تنهایی نمیتواند این دیکتاتوری را سرنگون کند.
فقط مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آنها میتوانند به تغییر واقعی دست یابند؛ هیچ سطحی از بمباران نمیتواند جایگزین نیروی مردمیشود که در میدان حضور دارند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 خاویر سارسالخوس، رئیس کمیته آزادیهای مدنی، عدالت و امور داخلی پارلمان اروپا در مورد حضور خانم مریم رجوی در کنفرانسی در پارلمان اروپا نوشت:
آینده ایران متعلق به مردم ایران است و تنها آنها باید سرنوشت خود را تعیین کنند.
🔻 ما همچنان از یک ایران دموکراتیک و صلحآمیز حمایت میکنیم. امروز از مریم رجوی در پارلمان اروپا استقبال میکنم.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 روزنامه النهار لبنان گزارش داد: پارلمان اروپا، روز چهارشنبه میزبان یک رویداد برجسته سیاسی و دیپلماتیک بود.
🔻 کنفرانسی بینالمللی با عنوان «ایران: گامی عملی برای توقف اعدامها… اتحادیه اروپا کجا ایستاده است؟» برگزار شد.
🔻 این کنفرانس که به ابتکار گروه «دوستان ایران آزاد» برگزار شد، با مشارکت دهها تن از نمایندگان و تصمیمگیران اروپایی و با حضور مریم رجوی، رئیسجمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، به بررسی راهکارهای مقابله با موج فزاینده سرکوب در داخل ایران و حمایت از مطالبات مردم ایران برای تغییر دموکراتیک اختصاص داشت.
🔻 النهار افزود: مریم رجوی بهعنوان سخنران اصلی این نشست، در سخنان خود به تشریح آخرین تحولات سیاسی و حقوق بشری در ایران پرداخت.
🔻 وی گفت: نبرد سرنوشتساز در ایران میان مردم ایران و دیکتاتوری دینی جریان دارد.
🔻 مریم رجوی تأکید کرد: سکوت رهبران اتحادیه اروپا در قبال اعدامها «غیرقابل توجیه» است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔻 کریس وان دیک، نماینده پارلمان اروپا در مورد کنفرانس روز چهارشنبه در پارلمان اروپا با حضور خانم مریم رجوی نوشت: من اینجا هستم تا مستقیماً در کنار کسانی بایستم که روزانه برای یک ایران آزاد میجنگند.
🔻 رژیم ایران نه تنها برای شهروندان ایرانی، بلکه برای کل جهان، بیرحمترین و غیرانسانیترین رژیم است.
🔻 وی افزود: به کسانی که میگویند این مبارزه ما نیست، میگویم این مبارزه ماست زیرا همه ما انسان هستیم.
🔻 وقتی مردم در هر کجای دنیا رنج میبرند، این موضوع به همه ما مربوط میشود - چه از نظر اخلاقی و چه از نظر اقتصادی.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 حکومتی که راه نجات خود را در چوبههای دار میبیند
♦️ سرکوب برای بقا؛ حکومتی که در بحران، مردم را نه یاری که تهدید میکند
در شرایط و اوضاع استثنایی، به هنگام وقوع زلزله، سیل یا جنگ، هر حکومت و نظام سیاسی تمام توان و ظرفیت خود را به کار میگیرد تا بهترین امکانات را برای مردم فراهم آورده، از رنج آنان کاسته و اجازه ندهد مصیبتهایشان دوچندان شود. اما گویا چنین منطقی بر نظام حاکم در ایران صدق نمیکند؛ بلکه همانطور که در ادامه توضیح خواهم داد، این نظام دقیقاً در تضاد با این رویه عمل میکند.
در جریان بحران سیل طی سالهای اخیر، در حالی که مردم ایران در مناطق سیلزده با خسارات جانی و مالی سنگینی دستوپنج نرم میکردند — خساراتی که ریشه در زیرساختهای فرسوده و بیتوجهی رژیم داشت، چرا که اولویتهای حاکمیت همواره مسائل دیگری بوده است — دغدغه رژیم به هیچ عنوان امدادرسانی به آسیبدیدگان و تأمین نیازهای آنان نبود. بلکه تمام هموغم رژیم این بود که این فاجعه زیستمحیطی به خشم عمومی و در نهایت جرقهای برای قیام تبدیل نشود. از همین رو، به جای نیروهای امدادی، شبهنظامیان مزدور خود را از عراق وارد کرد تا در برابر هرگونه تحول احتمالی ایستاده و آن را سرکوب کنند!
جنگ ویرانگر و سرکوبگری حکومت
در شرایط جنگی کنونی و مصایب و ویرانیهای ناشی از آن نیز، رژیم نه تنها از طریق نهادهای مختلف خود تلاشی برای ثبات اوضاع و تأمین مایحتاج اولیه – بهویژه معیشت، آب، برق، امنیت و خدمات عمومی – انجام نمیدهد، بلکه تمام تمرکزش بر حفظ امنیت خود و ممانعت از هرگونه تحرک مردمی است که بساط حاکمیت را در هم بپیچد. بر همین اساس، نیروهای امنیتی خود را برای مقابله با هرگونه تظاهرات در حالت آمادهباش قرار داده و همانطور که «احمد رضا رادان»، فرمانده کل نیروی انتظامی، صراحتاً اعلام کرد، مردم را تهدید کردهاند که در صورت آمدن به خیابان، با گلوله جنگی روبهرو خواهند شد!
👈 اینجا بخوانید
♦️ سرکوب برای بقا؛ حکومتی که در بحران، مردم را نه یاری که تهدید میکند
در شرایط و اوضاع استثنایی، به هنگام وقوع زلزله، سیل یا جنگ، هر حکومت و نظام سیاسی تمام توان و ظرفیت خود را به کار میگیرد تا بهترین امکانات را برای مردم فراهم آورده، از رنج آنان کاسته و اجازه ندهد مصیبتهایشان دوچندان شود. اما گویا چنین منطقی بر نظام حاکم در ایران صدق نمیکند؛ بلکه همانطور که در ادامه توضیح خواهم داد، این نظام دقیقاً در تضاد با این رویه عمل میکند.
در جریان بحران سیل طی سالهای اخیر، در حالی که مردم ایران در مناطق سیلزده با خسارات جانی و مالی سنگینی دستوپنج نرم میکردند — خساراتی که ریشه در زیرساختهای فرسوده و بیتوجهی رژیم داشت، چرا که اولویتهای حاکمیت همواره مسائل دیگری بوده است — دغدغه رژیم به هیچ عنوان امدادرسانی به آسیبدیدگان و تأمین نیازهای آنان نبود. بلکه تمام هموغم رژیم این بود که این فاجعه زیستمحیطی به خشم عمومی و در نهایت جرقهای برای قیام تبدیل نشود. از همین رو، به جای نیروهای امدادی، شبهنظامیان مزدور خود را از عراق وارد کرد تا در برابر هرگونه تحول احتمالی ایستاده و آن را سرکوب کنند!
جنگ ویرانگر و سرکوبگری حکومت
در شرایط جنگی کنونی و مصایب و ویرانیهای ناشی از آن نیز، رژیم نه تنها از طریق نهادهای مختلف خود تلاشی برای ثبات اوضاع و تأمین مایحتاج اولیه – بهویژه معیشت، آب، برق، امنیت و خدمات عمومی – انجام نمیدهد، بلکه تمام تمرکزش بر حفظ امنیت خود و ممانعت از هرگونه تحرک مردمی است که بساط حاکمیت را در هم بپیچد. بر همین اساس، نیروهای امنیتی خود را برای مقابله با هرگونه تظاهرات در حالت آمادهباش قرار داده و همانطور که «احمد رضا رادان»، فرمانده کل نیروی انتظامی، صراحتاً اعلام کرد، مردم را تهدید کردهاند که در صورت آمدن به خیابان، با گلوله جنگی روبهرو خواهند شد!
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
حکومتی که راه نجات خود را در چوبههای دار میبیند - ایران آزادی
در شرایط و اوضاع استثنایی، به هنگام وقوع زلزله، سیل یا جنگ، هر حکومت و نظام سیاسی تمام توان و ظرفیت خود را به کار میگیرد تا بهترین امکانات
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از فضاحت تاریخی که رضا پهلوی و فاشیستهای سطنت طلب به اسم اپوزیسیون ایران ببار آوردن!
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
اعدام سلطانعلی شیرزادی - توطئه قضاییه جلادان و اطلاعات آخوندها
قضاییه جلادان اعلام کرد سلطانعلی شیرزادی فرزند شیرعلی را به جرم جاسوسی برای اسراییل و عضویت در سازمان مجاهدین اعدام کرده است. این ادعا یک تناقض و دروغ آشکار برای توجیه اعدام است.
سازمان مجاهدین در ۱۲سال گذشته هیچ ارتباطی با این قربانی نداشته است.
سلطانعلی شیرزادی از سال ۱۳۶۶ با مجاهدین در ارتش آزادیبخش کار میکرد اما پس از حملات موشکی در لیبرتی در نیمه آبان ۱۳۹۳ به هتل مهاجر بغداد رفت و خود را به مأموران اطلاعات رژیم تسلیم کرد. اسناد موجود و قابل انتشار است.
کمیساریای پناهندگان ملل متحد و مقامات عراقی در جریان اخراج او از نزد مجاهدین و رفتن به هتل مهاجر هستند و اسناد آن ثبت شده است.
در هتل مهاجر که آن زمان تحت کنترل جلاد قاسم سلیمانی بود، کیانمهر مأمور وزارت اطلاعات با نام مستعار سجاد، سلطانعلی شیرزادی را علیه مجاهدین به خدمت گرفت و او را به اسپانیا فرستاد و بعداً مانند سایر مزدوران از قبیل عیسی آزاده و داوود باقروند ارشد برای آموزش در نزد وزارت اطلاعات به ایران منتقل کرد.
وزارت اطلاعات در قتلعام اشرف در روز ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ نیز یکی از «اعضای سابق» به نام دلیلی داخله را که راهنمای حمله بود و به ایران هم رفته بود، پس از انجام مأموریت کشت و صورت او را هم سوزاند تا شناخته نشود.
گزارش این قتل و جنایت فجیع در کتاب «جنایت علیه بشریت - گزارش مستند حمله به اشرف» با جزئیات توسط سازمان مجاهدین خلق ایران در همان سال منتشر و از تلویزیون ملی ایران سیمای آزادی هم پخش شده است.
یونامی در عراق با جزئیات در جریان این قتل فجیع قرار داشت و از آن عکس و فیلم تهیه کرد. اما نماینده آن عامر القیسی به همین خاطر یعنی اشراف کامل بر جنایت رژیم آخوندی و گزارش کردن آن به ملل متحد در قدم بعد توسط مأموران رژیم در عراق به دستور جلاد سلیمانی کشته شد.
عامر القیسی(سمت راست) نماینده سازمان ملل در استان دیالی در اشرف - ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
قتل فجیع دلیلی داخله متعاقباً توسط وزارت اطلاعات و مأمور آن ایرج مصداقی، طبق سناریوی وزارت به خود مجاهدین نسبت داده شد که با جزئیات و اسناد در کتاب «تواب تشنه به خون» در مرداد ۱۳۹۳ توسط کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت افشا شده است.
سازمان مجاهدین خلق ایران هیچ اطلاعی از ادعای کنونی رژیم تحت عنوان «نیروی اجارهای موساد» مبنی بر ارتباطات سلطانعلی شیرزادی با اسراییل ندارد و خواهان رسیدگی هیأت تحقیق بینالمللی به عملکرد جنایتکارانهٔ رژیم ضدانسانی آخوندی است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
🔴 کارگران زحمتکش ؛ قربانیان خاموش جنگافروزی حکومت ولایت فقیه
♦️ بیکاری گسترده کارگران و وعدههای تکراری در سایه بحران
در حالی که فشارهای اقتصادی بر دوش کارگران زحمتکش هر روز سنگینتر میشود، تازهترین اظهارات کارگزاران حکومتی از ابعاد جدیدی از بحران بیکاری پرده برداشته است. آمارهای اعلامشده نشان میدهد که جنگ و سیاستهای حاکم، زندگی کارگران را به خاکستر تبدیل کرده است. همزمان، وعدههای مطرحشده در نشستهای رسمی، بار دیگر شکاف میان واقعیت معیشتی کارگران و نمایشهای تبلیغاتی را برجسته میکند.
بحران بیکاری کارگران زحمتکش پس از جنگ
بر اساس اظهارات علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، «در جریان جنگ اخیر، ۱۳۰ هزار کارگر بهطور مستقیم شغل خود را از دست دادهاند. همچنین ۶۰۰ هزار نفر دیگر نیز بهصورت غیرمستقیم بیکار شدهاند». این آمار، تصویری تکاندهنده از وضعیت کارگران ارائه میدهد. بسیاری از این کارگران زحمتکش اکنون بدون درآمد ثابت و بدون حمایت مؤثر، با بحران معیشتی روبهرو هستند.
گزارشها نشان میدهد که این موج بیکاری تنها به همین ارقام محدود نمیشود. پیامدهای اقتصادی پس از جنگ، دامنه بیکاری را گستردهتر کرده است. در چنین شرایطی، کارگران بیشترین فشار را تحمل میکنند. این وضعیت نشان میدهد که ساختار اقتصادی حاکم، هیچ حفاظی برای امنیت شغلی کارگران فراهم نکرده است.
وعدههای تکراری برای کارگران
در نشست خبری به مناسبت باصطلاح هفته کارگر، موضوع ساخت مسکن کارگری مطرح شد. دبیرکل خانه کارگر اعلام کرد که برخی پروژههای مسکن بهصورت نمادین کلنگزنی خواهند شد. این در حالی است که بسیاری از کارگران زحمتکش حتی توان تأمین نیازهای اولیه زندگی را ندارند.
👈 اینجا بخوانید
♦️ بیکاری گسترده کارگران و وعدههای تکراری در سایه بحران
در حالی که فشارهای اقتصادی بر دوش کارگران زحمتکش هر روز سنگینتر میشود، تازهترین اظهارات کارگزاران حکومتی از ابعاد جدیدی از بحران بیکاری پرده برداشته است. آمارهای اعلامشده نشان میدهد که جنگ و سیاستهای حاکم، زندگی کارگران را به خاکستر تبدیل کرده است. همزمان، وعدههای مطرحشده در نشستهای رسمی، بار دیگر شکاف میان واقعیت معیشتی کارگران و نمایشهای تبلیغاتی را برجسته میکند.
بحران بیکاری کارگران زحمتکش پس از جنگ
بر اساس اظهارات علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، «در جریان جنگ اخیر، ۱۳۰ هزار کارگر بهطور مستقیم شغل خود را از دست دادهاند. همچنین ۶۰۰ هزار نفر دیگر نیز بهصورت غیرمستقیم بیکار شدهاند». این آمار، تصویری تکاندهنده از وضعیت کارگران ارائه میدهد. بسیاری از این کارگران زحمتکش اکنون بدون درآمد ثابت و بدون حمایت مؤثر، با بحران معیشتی روبهرو هستند.
گزارشها نشان میدهد که این موج بیکاری تنها به همین ارقام محدود نمیشود. پیامدهای اقتصادی پس از جنگ، دامنه بیکاری را گستردهتر کرده است. در چنین شرایطی، کارگران بیشترین فشار را تحمل میکنند. این وضعیت نشان میدهد که ساختار اقتصادی حاکم، هیچ حفاظی برای امنیت شغلی کارگران فراهم نکرده است.
وعدههای تکراری برای کارگران
در نشست خبری به مناسبت باصطلاح هفته کارگر، موضوع ساخت مسکن کارگری مطرح شد. دبیرکل خانه کارگر اعلام کرد که برخی پروژههای مسکن بهصورت نمادین کلنگزنی خواهند شد. این در حالی است که بسیاری از کارگران زحمتکش حتی توان تأمین نیازهای اولیه زندگی را ندارند.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
کارگران زحمتکش ؛ قربانیان خاموش جنگافروزی حکومت ولایت فقیه - ایران آزادی
در حالی که فشارهای اقتصادی بر دوش کارگران زحمتکش هر روز سنگینتر میشود، تازهترین اظهارات کارگزاران حکومتی از ابعاد جدیدی از بحران بیکاری
❤1
Audio
ربایش و قتل فجیع یک کودک بلوچ، فضای شهر گشت سراوان را در شوک و اندوهی عمیق فرو برد. بر اساس گزارشهای محلی، شامگاه ۲۸ فروردین ۱۴۰۵، دختربچهای به نام فاطمهزهرا حسینبر در نزدیکی محل سکونتش ربوده شد. شاهدان گفتهاند که سرنشینان یک خودروی بدون پلاک او را با خود بردند. پس از این حادثه، خانواده و مردم منطقه جستوجوی گستردهای را آغاز کردند، اما تا چند روز هیچ سرنخی از سرنوشت کودک به دست نیامد و نگرانیها بهسرعت افزایش یافت.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
اظهارات اخیر رادان، فرمانده نیروی انتظامی، تصویری عریان از نگاه امنیتی حاکمیت به جامعه ارائه میدهد؛ نگاهی که در آن، هرگونه اعتراض نه یک حق اجتماعی، بلکه مصداق «دشمنی» تلقی میشود. او با استناد به شرایط جنگی، صراحتاً اعلام میکند که دیگر تمایزی میان معترض و دشمن قائل نیستند و با هر دو یکسان برخورد خواهند کرد. این موضعگیری، بهروشنی نشاندهنده عبور از حداقل استانداردهای حقوق شهروندی و حتی قواعد متعارف کنترل اجتماعی است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
قطع طولانیمدت و سراسری اینترنت در ایران، پدیدهای فراتر از یک اختلال فنی یا اقدام موقت امنیتی است و میتوان آن را بحرانی عمیق با پیامدهای اجتماعی و اقتصادی گسترده دانست. در حالی که دسترسی به اینترنت در بسیاری از اسناد بینالمللی بهعنوان یکی از زیرساختهای مهم زندگی مدرن شناخته میشود، محدودسازی گسترده آن میتواند به انزوای یک جامعه از جریانهای جهانی منجر شود. تداوم این وضعیت، کشور را از چرخه تبادلات علمی، اقتصادی و ارتباطی دور میکند و پیامدهای آن بهمراتب فراتر از قطع شبکههای اجتماعی است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اخبار شامگاهی - پنج شنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ ،برابر با ۲۳ آوریل ۲۰۲۶
▫️▫️▫️
▫️▫️▫️
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مذاکرات؛ آشفتگی و بلاتکلیفی در نظام
در روزهای اخیر حملات به قالیباف و تیممذاکره کننده رژیم بالا گرفته است. خضریان نماینده مجلس برای عراقچی خط و نشان کشید، یک نماینده دیگر بخاطر تعطیلی مجلس به قالیباف حمله کرد و نوشت میخواهد خودش راس امور بشود. یکی دیگر از نمایندههای مجلس گفت که در دور قبلی مذاکرات، هیات ایران خط سرخ مجتبی خامنهای را رد کرده است. یکی دیگر از مهرههای رژيم هیات مذاکره، مخصوصا عراقچی را ترسو توصیف کرد.
این وضعیت در رژیم نشان دهنده چیست؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یک کودک ۸ساله…یک خاطره…یک انتخاب و سالها بعد… یک چوبه دار.
روایت فرمانده حامد، فقط داستان یک نفر نیست؛ داستان مسیری است که از یک نسل به نسل دیگر منتقل میشود. داستان پرچمی که سال ۶۰ از دست سردار موسی خیابانی بر زمین افتاد اما بر زمین نماند و با دستان دیگری برافراشته شد.
آیا این چرخه متوقف میشود… یا ادامه پیدا میکند؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از قاچاق نفت تا املاک لوکس در خارج از کشور؛
پرونده خانواده شمخانی تصویری روشن از پیوند قدرت و ثروت در ساختار حاکم است.
در حالی که مردم با فقر دستوپنجه نرم میکنند، منابع ملی در مسیرهای پنهان جابهجا میشود.
این شکاف، یکی از دلایل اصلی نارضایتی و اعتراضات امروز است.
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
نفوذ سپاه درساختار قدرت
قسمت سوم: نفوذ سپاه در وزارت خارجه
سپاه پاسداران که نگهدارنده رژیم ولایت فقیه است، برهمه ارکان رژیم نفوذ و کنترل دارد، دولت، نیروی انتظامی، مجلس و وزارت خارجه. به اعتراف ظریف، این قاسم سلیمانی بود که همواره به او دیکته میکرد که چکار بکند و چکار نکند.
سیاست خارجی رژیم چگونه توسط نیروی تروریستی قدس کنترل و هدایت میشود؟
چگونه این نیرو وارد وزارت خارجه شده و در آنجا گسترش یافته؟
افسران نیروی تروریستی قدس چه مناصبی در وزارت خارجه دارند؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
حضور رضا پهلوی در برلین و ادعاهای او درباره حمایت «دهها میلیون ایرانی»، با موجی از مخالفتها در میان ایرانیان خارج کشور روبهرو شد.
آیا پروژه آلترناتیوسازی در خارج از کشور واقعیت دارد یا یک سراب سیاسی است؟
گفتگو با مهندس حسین یعقوبی، تحلیلگر سیاسی از آلمان
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM