ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
114K photos
132K videos
4.46K files
81K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
🔴 کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” وارد صدوهجدهمین هفته شد
۸ اردیبهشت, ۱۴۰۵

۵۶زندان در سراسر کشور در این کارزار شرکت دارند
روز سه‌شنبه ۸اردیبهشت ۱۴۰۵ کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” وارد هفته صدوهجدهم شد.زندانیان شرکت کننده در کارزار با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن موج اعدام زندانیان سیاسی در شروع سال و همین طور با اشاره به اذیت‌و آزار و تحقیر زندانیان سیاسی توسط عوامل آخوندی تاکید کردند:« بسیار مهم و ضروری است که در این روزهای پر التهاب و سرنوشت‌ساز مردم آزادی‌خواه ایران و تمامی فعالان و مدافعان “نه به اعدام” در مقابله با سرکوب‌های حکومت سکوت نکنند و صدای اسیران در زندان و محکومان به اعدام باشند.»

در بخشی از بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام آمده است:

سیاست‌های ظالمانه و ضد حقوق بشری حاکمیت ذیل عنوان “آرایش جنگی” را محکوم می‌کنیم

تداوم کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در ۵۶ زندان مختلف در هفته صد وهجدهم

کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در صدو هجدهمین هفته با خانواده زندانیان اعدام‌های اخیر ابراز همدردی می‌کند و به جانباختگان راه آزادی و برابری درود می‌فرستد....



👈بیشتر بخوانید
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 سلام
ساکن شهر نقده - واقع در استان آذربایجان غربی - هستم و این فیلم کوتاه رو براتون ارسال میکنم. طی جنگ اخیر این کلانتری مورد حمله قرار گرفته و کارخانه ای که من درش کار میکردم هم در نزدیکی این کلانتری آسیب دیده و ما دیگه سر کار نمیریم. جمهوری اسلامی حرف از اقتدار میزنه و ادای یک قهرمان رو درمیاره ولی در عمل نه تنها که جون ملت رو به خطر انداخته بلکه کسب و کار و درآمد مردم رو هم ازشون گرفته. امیدوارم هر چه زودتر این حکومت فاسد سقوط کنه تا هم امنیت ملی و هم معیشت و کسب و کارمون نجات پیدا کنه.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 منوچهر سخایی؛ خلاصه‌ای از هنر و آرمانخواهی!
۸ اردیبهشت, ۱۴۰۵

کسی که روزی با منوچهر سخایی هم کلام شده باشد می داند که این چهره مردمی هنرایران، آمیزه ای زیبا و بی تکلف از هنر و آرمانخواهی بود. او آرمان آزادی را آرمانی دست یافتنی می دید که باید برایش قیمت داد.

استاد منوچهر سخایی کاشانی متولد ۱۳۱۴ شمسی در تهران، از قدیمی‌ترین چهره‌های موسیقی پاپ است. او از بازماندگان نسلی است که با اجرای ترانه‌های عاشقانه و ملی در بستر ملودی‌های ایرانی، با ارکستراسیون غربی و کلام فارسی، در اواخر دهه ۳۰ شمسی محبوبیت خیره کننده‌ای برای سبک موسیقی به ارمغان آوردند....


👈بیشتر بخوانید
🔴 «علی فالح کاظم الزیدی» که به عنوان نامزد پست نخست‌وزیری عراق معرفی شده ، کیست؟

بر اساسا گرازهای منتشر شده ، علی الزیدی، تاجر و مالک بانک جنوب است که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد؛ زیرا به قاچاق دلار به ایران و پولشویی برای سپاه پاسداران می پردازد
آمریکا درخواست او برای دریافت مجوز جهانی معامله دلار را رد کرده است!
وزارت خزانه‌داری آمریکا از لغو تحریم‌های بانک او خودداری کرده است.
الزیدی مالک کانال تلویزیونی دجله است (که آن را از برادران جمال و محمد کربله خریداری کرده) و نبیل جاسم را به عنوان مدیر این کانال منصوب کرده است.

این گزارش می گوید ، علی الزیدی زمینی بسیار گرانقیمت به ارزش میلیون‌ها دلار در منطقه سبز بغداد به دست آورده و آن را به کانال تلویزیونی دجله اختصاص داده است.
او سرمایه‌گذار اصلی هایپرمارکت در تمام شهرهای عراق است و قراردادهای هنگفت و خیالی از وزارت تجارت عراق دریافت کرده است.
در این گزارش آمده است ،‌ وی همچنین مدیرکل شرکت غذایی وزارت تجارت را منصوب کرده و با وجود ده‌ها پرونده فساد به ارزش میلیاردها دلار، حمایت سیاسی گسترده‌ای از او به عمل آورده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 سفارت آمریکا در بغداد با اعلام جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای کسب اطلاعات منجر به دستگیری یا کشتن حیدر مزهر الساعدی سرکرده شبه نظامیان انصار الاوفیا وابسته به نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران نوشت:
تروریست‌های «انصارالله الاوفیاء» (HAAA) حملاتی را در نقاط مختلف عراق و منطقه انجام داده‌اند،
از جمله کمین ۸ آوریل/نیسان که دیپلمات‌های آمریکایی را نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف قرار داد.ت
روریست‌های انصارالله الاوفیاء همچنان حاکمیت عراق را تضعیف می‌کنند و امنیت و جان شهروندان عراقی و آمریکایی را به طور یکسان تهدید می‌نمایند.
ما هیچ حمله‌ای به منافع آمریکا را تحمل نخواهیم کرد و انتظار داریم تمام اقدامات لازم برای برچیدن و نابودی شبه‌نظامی‌های تروریستی وابسته به ایران در عراق انجام شود.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
2
🔴 فرهاد فلاح و چهره واقعی فرهنگ‌سازی حکومتی!

♦️ وقتی مروج اعدام، مسئول تربیت کودکان می‌شود

اظهارات اخیر فرهاد فلاح درباره اعدام در ملأ عام، بار دیگر نگاه‌ها را به ساختار قدرت در ایران جلب کرده است. در این میان نام فرهاد فلاح یکی از عوامل سرکوب حکومتی مطرح شده که دیدگاه‌های خائنانه و ضد بشری او واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخته است.

فرهاد فلاح و ترویج اعدام
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فرهاد فلاح از اجرای اعدام در تجمعات عمومی در حساب ایکس خودسخن گفته است. او در حساب ایکس خود نوشت: «… جاسوس های دستگیرشده [بخوانید نیروهای آزادیخواه] را در تجمعات شبانه و با حضور مردم اعدام کنید…». این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از کشورها سال‌ها است مجازات اعدام را لغو کرده‌اند. در فضای بین‌المللی، اعدام به‌عنوان یک مجازات غیرانسانی شناخته می‌شود. با این حال، فلاح چنین رویکردی را به‌عنوان راهکاری برای برخورد با مخالفان مطرح کرده است. مردم ایران از وجود این افراد که مایه شرم و تاسف هست از فعالیت در پلاتفرم‌هایی همچون ایکس متعجب هستند و چرا اجازه می‌دهند که نفرت پراکنی دراین رسانه صورت گیرد.

👈 بیشتر بخوانید
👍1
🔴 ناوشکن آمریکایی مانع حرکت نفتکش به سوی بندر رژیم ایران شد

فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد ناوشکن موشک‌انداز «رافائل پرالتا» در جریان اجرای محاصره دریایی بنادر رژیم ایران ، مسیر نفتکش «ام‌تی استریم» را پس از تلاش این شناور برای حرکت به سوی یکی از بنادر تحت کنترل رژیم ایران مسدود کرده است.

بر اساس اعلام سنتکام، این اقدام روز ۲۶ آوریل انجام شده و بخشی از عملیات ایالات متحده آمریکا برای اعمال فشار دریایی بر مسیرهای بندری و نفتی رژیم ایران است.

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که این شناور یک نفتکش حامل نفت خام بوده و فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا جزئیات بیشتری درباره محل دقیق رهگیری یا چگونگی تشخیص مقصد نهایی آن منتشر نکرده است.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
🔴 بحران ذخیره نفت؛ بلومبرگ از نزدیک‌شدن رژیم ایران به بن‌بست صادراتی خبر داد

بلومبرگ به نقل از مؤسسه کپلر گزارش داد رژیم ایران با بحران فزاینده ذخیره‌سازی نفت روبه‌رو شده و ظرفیت خالی باقی‌مانده برای نگهداری نفت خام، تنها حدود ۱۲ تا ۲۲ روز دیگر دوام خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، محاصره دریایی ایالات متحده آمریکا علیه بنادر رژیم ایران ، صادرات نفت را به‌شدت کاهش داده و بارگیری نفت خام از بنادر تحت کنترل رژیم ایران حدود ۷۰ درصد افت کرده است.

کپلر می‌گوید صادرات نفت خام رژیم ایران از میانگین حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز در ماه مارس، به حدود ۵۶۷ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. همزمان، تردد نفتکش‌ها از مسیر تنگه هرمز تقریباً متوقف شده و این مؤسسه اعلام کرده هیچ نفتکشی را مشاهده نکرده که توانسته باشد محاصره دریایی ایالات متحده آمریکا در اطراف این منطقه را با موفقیت دور بزند.

بلومبرگ نوشت اگر این روند ادامه پیدا کند، رژیم ایران ممکن است تا اواسط ماه مه ناچار شود تولید نفت خود را روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش دهد؛ آن هم در شرایطی که به گفته گلدمن ساکس، پیش‌تر نیز تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه از تولید روزانه نفت خام خود را کاهش داده است.

با این حال، فشار مالی این بحران بلافاصله خود را نشان نخواهد داد. کپلر می‌گوید محموله‌های نفتی رژیم ایران معمولاً حدود دو ماه زمان نیاز دارند تا به بنادر چین برسند و خریداران نیز پس از آن چند ماه برای تسویه پرداخت‌ها زمان دارند. به همین دلیل، با وجود فشار سنگین بر زیرساخت نفتی، اثر کامل این بحران بر درآمدهای رژیم ایران احتمالاً سه تا چهار ماه دیگر آشکار خواهد شد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😱1
🔴 ناو آبی‌خاکی «یو‌اس‌اس باکسر» در مسیر خاورمیانه؛ تکمیل آرایش گسترده نیروهای آمریکایی در منطقه

ناو تهاجمی آبی‌خاکی «یو‌اس‌اس باکسر» وابسته به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، به همراه گروه آماده‌باش آبی‌خاکی خود و یگان یازدهم تفنگداران دریایی، در مسیر انتقال به خاورمیانه قرار دارد؛ اقدامی که بخشی از آرایش گسترده نظامی آمریکا در محدوده فرماندهی مرکزی محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش‌های ردیابی ناوگان، این ناو که پیش‌تر در نزدیکی گوام و سایپان دیده شده بود، اکنون در محدوده دریای سولو و مسیر عبور از نزدیکی فیلیپین قرار گرفته است. گروه همراه «باکسر» شامل ناوهای «کامستاک» و «پورتلند» نیز هست و با خود حدود دو هزار و پانصد تفنگدار دریایی آمریکا را حمل می‌کند.

این جابه‌جایی در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده آمریکا طی هفته‌های اخیر حضور نظامی خود در خاورمیانه را به‌طور چشمگیری افزایش داده است. ورود یا نزدیک شدن «یو‌اس‌اس باکسر» به منطقه، می‌تواند ظرفیت آمریکا برای عملیات سریع زمینی، دریایی و هوایی را تقویت کند و مکمل استقرارهای گسترده‌تر در فرماندهی مرکزی باشد.

«یو‌اس‌اس باکسر» از کلاس ناوهای تهاجمی آبی‌خاکی است و توان حمل نیرو، بالگرد، هواگردهای عمودپرواز و تجهیزات عملیات آبی‌خاکی را دارد. حضور چنین شناوری در مسیر خاورمیانه، پیام روشنی از افزایش آمادگی عملیاتی آمریکا در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای ارسال می‌کند.




دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
🔴 رویترز: ۶نفت‌کش حامل نفت رژیم ایران مجبور به بازگشت شدند

🔻 به گزارش رویترز داده‌های ردیابی کشتی نشان می‌دهد که در روزهای اخیر، ۶نفت‌کش حامل نفت رژیم ایران به دلیل محاصره آمریکا مجبور به بازگشت به ایران شده‌اند.
🔻 این امر تأثیر جنگ بر رفت و آمد در تنگه هرمز، یک مسیر اصلی صادرات جهانی نفت را برجسته می‌کند.
🔻 رویترز خاطر نشان کرد: قبل از آغاز جنگ آمریکا علیه ایران در ۲۸فوریه، معمولاً روزانه بین ۱۲۵ تا ۱۴۰کشتی از این تنگه عبور می‌کردند، اما طبق داده‌های ردیابی کشتی کپلر، تنها ۷کشتی در روز گذشته این کار را انجام داده‌اند و هیچ‌کدام نفت را به مقصد بازار جهانی حمل نکردند.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
🔴 کشورهای نوردیک: رژیم ایران توان غنی‌سازی را محدود نکرده و با آژانس همکاری کامل ندارد
🔻 در کنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی سازمان ملل متحد، کشورهای نوردیک شامل فنلاند، ایسلند، نروژ، سوئد و دانمارک در بیانیه مشترکی اعلام کردند.
🔻 کشورهای نوردیک بر حمایت بی‌دریغ خود از اجرای کامل معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای که سنگ بنای ساختار خلع سلاح و منع گسترش هسته‌ای است، تأکید می‌کنند...
🔻 به‌رغم وضعیت جدی در منطقه، رژیم ایران تمایلی به محدود کردن توانمندی خود برای غنی‌سازی اورانیوم و کاهش ذخایر خود نشان نداده است، این رژیم همچنین از همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از جمله اجرای تمام تعهدات پادمانی خود، خودداری می‌کند.
🔻 کشورهای نوردیک تأکید کردند: ضروری است که رژیم ایران در راستای تعهدات خود در NPT هرگز به سلاح هسته‌ای دست نیابد.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😱1
🔴 رویترز: ترامپ پیشنهاد جدید رژیم ایران را با تیم امنیت ملی بررسی کرد

🔻 خبرگزاری رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه درپیشنهاد جدید رژیم ایران برای حل جنگ با تهران را با دستیاران ارشد امنیت ملی خود در میان گذاشت.
🔻 این درحالی است که جنگ در بن‌بست است و عرضه انرژی از منطقه کاهش یافته است.
🔻 نیویورک تایمز نیز نوشت:‌ ترامپ از پیشنهاد جدید رژیم ایران راضی نیست. پیشنهاد جدید شامل:‌بازگشایی تنگه هرمز، پایان جنگ و محاصره دریایی آمریکا، اما بدون پرداختن به برنامه هسته‌ای رژیم ایران مانند تعلیق غنی‌سازی و تحویل اورانیوم غنی‌شده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1