ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
114K photos
132K videos
4.46K files
80.9K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چالش
-اورانیوم ایران کجاست؟ گروسی از اصفهان می‌گوید؛ واقعیت چیست؟


گزارش تازه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پرده از واقعیتی نگران‌کننده برمی‌دارد: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، اورانیوم غنی‌شده ایران همچنان در مجتمع اصفهان باقی مانده و ۱۸ کانتینر که پیش از آغاز درگیری‌ها به تونلی منتقل شده‌اند، ظاهراً بدون دست‌خوردگی پلمب مانده‌اند.
این در حالی است که رافائل گروسی با لحنی هشدارآمیز، خواستار بازرسی فوری از تأسیسات نطنز، فردو و اصفهان شده و بر ضرورت خروج اورانیوم با غلظت بالا از ایران تأکید کرده است. هم‌زمان، رایزنی‌ها با روسیه و سایر بازیگران برای انتقال این ذخایر به خارج از کشور ادامه دارد؛ اقدامی که به‌گفته آژانس می‌تواند از شدت تنش‌ها بکاهد.
اما در پس این تحرکات دیپلماتیک، یک پرسش جدی شکل می‌گیرد: آیا این تأخیرها و پنهان‌کاری‌ها نشانه مدیریت بحران است یا مقدمه بحرانی بزرگ‌تر؟



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🙏1
Audio
🔴 #پادکست - تفسیر سیاسی روز
نسل جوان ایران را نه با روایت‌های حکومتی، بلکه با سهم پررنگش در خیابان، زندان و چوبه‌های دار باید سنجید.


در ادبیات رسمی رسانه‌های حکومتی در ایران، تصویری که از نسل جوان یا نسل زد ترسیم می‌شود عمدتاً مبتنی بر کلیشه‌هایی منفی است؛ نسلی بی‌تفاوت، غیرسیاسی، فاقد انگیزه جمعی، دور از مطالعه عمیق و در بسیاری موارد مسئولیت‌گریز و فاقد مهارت اجتماعی و درگیر خود و گریزان از محیط جمعی و… .



به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
👏1
#ارسالی
🔴تاریخ: ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵
بندرعباس: وضعیت فاجعه بار مردم

الان باورتون نمی‌شه، من بعد از ۱۵ روز التماس و دوندگی بالاخره از اصفهان خودم را رساندم بندر. ولی اینجا اوضاع اصلاً خوب نیست. پمپ‌ها گازوئیل نمی‌دهند، یا اگر بدهند، دلال‌ها هستند که لیتری ۳۰۰ تومان می‌خرند و همان را لیتری ۳ هزار تومان به ما می‌فروشند. تازه اونم به این راحتی نیست؛ باید یک روز کامل تو صف بخوابی تا شاید نوبتت بشود.
ماشین‌هایمان هم که همه قدیمی‌ هستند، کولر درست‌حسابی ندارند. تو این گرما، وسط خاک و کثیفی، واقعاً کار کردن جون آدم را می‌گیره. با این همه صادراتی که قبلاً از اینجا انجام می‌شد، انگار حتی هزار تومان هم خرج بندرعباس نکردند.
ما هم فقط به امید اینکه یک روزی اوضاع بهتر بشه، داریم دوام میاریم. آخرش هم معلوم نیست چی به دستمان می‌رسد. البته می‌دونیم آدم‌هایی هستند که حتی نون شب هم ندارند، دل ما بیشتر برای اونها می‌سوزه.
خلاصه اینکه هرچی گفتم عین واقعیت است اما ته دلم می‌دونم اگرقراره این اوضاع عوض بشه، خود ما هستیم که باید دست به کار بشویم و شرایط مان خودمان تغییر بدهیم.





📡
@IranAzadie
1
#ارسالی
🔴تاریخ: ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵
خوزستان: وضعیت دردناک مردم

در مورد وضعیت این روزهای داخل ایران اینکه زندگی خیلی بیشتر از اینکه فکرش را بکنید سخت شده است .در حوزه درمان مشکلات زیادی هست..داروها با قیمت چند برابر باید خریداری بشه...وبعضی داروها اصلا گیر نمیاید.ویزیت پزشکان متخصص از 800 هزار تا 1میلیون و ۳۰۰هزاراست .بیمارستان‌های دولتی براحتی پذیرش نمیکنندو خصوصی هم سرسام آور گران است.مواد غذایی کلا همه چیز چند برابر شده .خواستم بگویم خصوصا روغن و برنج دیدم که لبنیات و خشکبار و حبوبات هم سر به فلک کشیده.دو کیلو شیرینی را باید یک ملیون بخری.مرغ که در بین گوشت‌ها ارزانترین بود دیروز گرفتم دوتا مرغ متوسط یک ملیون و 600 هزار تومان.
در این بین بیکاری بشدت افزایش پیدا کرده، از آشناهای ما در صنایع فولاد بیکارهستند و باید بدنبال بیمه بیکاری بروند.
تأمین اجتماعی که از حقوق بازنشستگان عاجزاست الان با خیل عظیم پرداخت بیمه بیکاری مواجه هست که باید ببینیم آیا در عمل میتواند؟
اجاره ها چند برابرو فشار بر روی مردم طاقت فرساست.وضعیت آموزشی بسیار اسفناک است.کلاسها انلاین و بدون کیفیت، دانشگاه‌ها که شهریه کلاس‌های حضوری را از دانشجو گرفته حالا نصف و نیمه انلاین برگزار میشود که موجب اعتراض دانشجویان واقع شده.پلاستیک بسیار گرون شده،گاها باید برای خرید با خودت کیف دستی ببری.
گرونی پلاستیک بدلیل اینکه تولیدات پتروشیمی مختل شده و مثلا شوینده ها بدلیل نبود ظروف پلاستیک بسیار گران شدند.اینجا همه منتظر یک اتفاق هستند.زندگی اصلا عادی نیست.



📡
@IranAzadie
1
🔴 شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه ای اعلام کرد :
خواهران مجاهد شهید اکبر دانشورکار در کرج و معصومه آژینی خواهر مجاهد شهید محمود آژینی از شهیدان سربه‌دار ۶۷ دستگیر شدند.

در این بیانیه فراخوان برای آزادی خانواده‌های مجاهدین داده شده که

خانم اکرم دانشورکار و خانم اعظم دانشورکار، خواهران مجاهد شهید اکبر دانشورکار که در ۱۰فروردین ۱۴۰۵ سربه‌دار شد در جریان پیگیری‌های مکرر و مراجعات روزانه به قزلحصار، پزشکی قانونی و دادگستری برای تحویل‌گرفتن پیکر برادرشان اکبر، در روز دوشنبه ۲۹فروردین ۱۴۰۵ دستگیر شدند.

قضاییه جلادان برای ارعاب خانواده سایر شهیدان، در یک پرونده‌سازی پوشالی برای اکرم و اعظم پرونده‌یی با عناوین اتهامی «اجتماع و تبانی در امنیت داخلی و اختلال در نظم عمومی» تشکیل داده و آنها را به زندان قرچک در ورامین فرستاده است.

گناه این ۲خواهر ۲۰روز پیگیری و مراجعات برای تحویل گرفتن پیکر برادر مجاهدشان اکبر و اطلاع از محل دفن احتمالی اوست.

اکرم دانشورکار ۵۴ساله هم‌چنین در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام همراه با پدر و مادرش، علیه اعدام و برای نجات جان برادرش فعال بود.

علاوه بر این خانم معصومه آژینی ۶۳ساله خواهر مجاهد شهید محمود آژینی از سربه‌داران قتل‌عام ۶۷ نیز در روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ در حالی‌که به‌خاطر جنگ از تهران به حومه گرگان رفته بود دستگیر شد و از محل کنونی او اطلاعی در دست نیست.

از این پیش‌تر معصومه به‌خاطر دادخواهی برادر شهیدش در سال ۱۳۹۸ دستگیر و به مدت یک سال در زندان فردیس کرج در حبس بود. وی بعد از آن هم مستمراً تحت کنترل و فشار اطلاعاتی‌های رژیم قرار داشت و بارها احضار و تهدید شده بود.

مقاومت ایران کمیسرعالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه ملل متحد را به اقدام فوری برای آزادی خانواده‌ها و هواداران مجاهدین فرامی‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ (۳۰ آوریل ۲۰۲۶)



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 نعره وحشت‌آلود اژه‌ای و پاسخ کوبنده سخنگوی مجاهدین

اژه‌ای وحشت‌زده از سرباز کردن دوباره قیام و انقلاب مردم باردیگر در صدد دفاع از اعدام‌های پیاپی پرداخت.

اژه‌ای در جلسه‌ای درجمع مقامات دستگاه قضاییه و سرکوبگر گفت: «این کسانی که دارند به‌عنوان پیاده‌نظام دشمن احیانًا در داخل و خارج کمک می‌کنند این‌ها تحت تعقیب قرار بگیرند این‌ها سریع شناسایی بشوند. این‌ها سریع محاکمه بشوند.

البته طبیعی است طبق قانون بر اساس انصاف، بر اساس عدل. این درست اون چیزی است که دشمن نمی‌خواهد این افراد پست لعین تصور شون هستش که حالا فرض کنید قوه قضاییه به اهوای اون‌ها حرکت می‌کنه، ما می‌گیم اعدام نشه تو کی هستی که می‌گی اعدام نشه؟ تو غلط کردی که می‌گی یک فرد مجرمی که دستش به خون عزیزان ما مردم عزیز ما آلوده هستش به ناامنی در زمان جنگ تلاش کرده ما هر مجازاتی را که طبق قانون بشه مجازات میدیم. هیچ اعتنایی هم به این حرفها و به این بحثهایی که بعضی از این مستکبرین فکر می‌کردند که هنوز بحمدالله قدرت استکباری شون شکست یعنی قدرتی که خودشون برای خودشون فکر می‌کردند بنابراین از شما باز میگم این را تأکید دارم و می‌خوام که پرونده‌ها را سریع دقیق واقعاً برسید و احکام زودتر صادر بشه طبق قانون اجرا بشه و در همه مراحل هم اطلاع‌رسانی بشه.»....


👈بیشتر بخوانید
🔴 بیگدلی: استراتژی آمریکا از فشار نظامی به فشار شدید اقتصادی تغییر کرده است

🔺بیگدلی، تحلیل‌گر حکومتی، در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت که ایالات متحده پس از جنگ ۴۰روزه، راهبرد خود را از درگیری نظامی مستقیم به فشار اقتصادی و محاصره دریایی تغییر داده است؛ تغییری که به گفته او می‌تواند از جنگ نظامی نیز فرساینده‌تر و خطرناک‌تر باشد.
بیگدلی با اشاره به محاصره دریایی و مسدود ماندن تنگه هرمز گفت این وضعیت به نقطه کانونی منازعه تبدیل شده و نه‌تنها صادرات نفت ایران، بلکه ذخیره‌سازی، جریان ارز و ثبات بازار داخلی را تحت فشار قرار داده است. او هشدار داد که ادامه این وضعیت می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد و زیرساخت‌های انرژی کشور وارد کند.
وی افزود که آمریکا به این جمع‌بندی رسیده است که جنگ واقعی صرفه ندارد و به‌جای آن، با چند ناو سنگین در دریای عمان، می‌تواند «گلوگاه اقتصادی ایران» را تحت فشار نگه دارد. به گفته او، این راهبرد در عین کم‌هزینه بودن برای آمریکا، بسیار فرساینده برای ایران است.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
🔴 بازداشت خواهران علی اکبر دانشورکار پس از پیگیری برای تحویل پیکر برادرشان

اکرم و اعظم دانشورکار، خواهران علی‌اکبر دانشورکار که در ۱۰ فروردین ۱۴۰۵ اعدام شد، در پی پیگیری‌های مستمر برای تحویل گرفتن پیکر برادرشان بازداشت شدند.
این دو خواهر طی روزهای گذشته با مراجعه مداوم به زندان قزلحصار، پزشکی قانونی و مراجع قضایی، خواستار اطلاع از محل دفن و تحویل پیکر برادرشان بودند. در نهایت، روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.
بر اساس گزارش‌ها، پرونده‌ای با اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی» و «اخلال در نظم عمومی» علیه آن‌ها تشکیل شده است.
اکرم دانشورکار، ۵۴ ساله، پیش‌تر نیز همراه با خانواده‌اش در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» برای توقف اجرای حکم برادرش فعالیت داشت.
گزارش‌ها حاکی از آن است که معصومه آژینی، ۶۳ ساله و از بستگان یکی از اعدام‌شدگان دهه ۶۰، نیز در ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ بازداشت شده و تاکنون اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری او در دست نیست. او پیش‌تر نیز به‌دلیل فعالیت‌های دادخواهانه با بازداشت و حبس مواجه شده بود.

جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
🔴 مرگ مشکوک حسام علاءالدین بـر اثـر شکنجــه در بـازداشتگاه؛ پس از اتهام استفاده از استارلینک

حسام علاءالدین، شهروندی حدوداً ۴۰ ساله و پدر دو دختر دوقلو، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده است.

او به‌همراه برادرش و با اتهام «استفاده از اینترنت جهانی» بازداشت شده بود؛ اتهامی که به استفاده از استارلینک نسبت داده شده و ابهامات زیادی درباره مبنای آن وجود دارد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که این شهروند پیش از بازداشت، زندگی عادی داشته و مرگ او در بازداشت، نگرانی‌هایی جدی درباره وضعیت سایر بازداشت‌شدگان ایجاد کرده است.

با گذشت زمان از این رویداد، تاکنون هیچ مقام رسمی درباره علت بازداشت یا چگونگی مرگ او توضیحی ارائه نکرده است.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر، موارد متعددی از مرگ‌های مشکوک در بازداشتگاه‌ها مطرح شده و نگرانی‌ها درباره امنیت و وضعیت زندانیان افزایش یافته است.

جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 به پای صحبت‌های این مادر دادخواه بنشینید؛ مادری که فرزند دلبندش را تنها سه روز پس از ازدواج از دست داد. جمهوری اسلامی، مهدی کبوک را در ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۴ با شلیک مستقیم گلوله به قتل رساند. او از ناحیه چشم و سر به‌شدت زخمی شد و سرانجام در بیمارستان جان باخت.

این مادر  داغدار می‌گوید نام فرزندش شنیده نشد؛ و چه بسیار نام‌هایی که هرگز شنیده نشدند. بازگویی درد و رنجی که این مادر متحمل شده، در عین آن‌که اشک بر چشمان ما می‌آورد، یادآور این حقیقت است که باید پیش قدم شد و از کشتار دی‌ماه سخن گفت. کشتاری که متاسفانه جامعه جهانی توجه لازم را به آن نکرد  و این ما هستیم که باید با صدایی رسا، دادخواهی خود را به گوش جهانیان برسانیم.

جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 به مناسبت درگذشت عبدالله موحد، کشتی‌گیر مشهور و مدال‌آور ایرانی

🔹مصاحبه با پهلوان مسلم اسکندر فیلابی



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 سازمان مجاهدین خلق از نام آبدارچی قهرمانی که سه قاضی دیوانعالی را به درک واصل کرد، پرده‌برداری کرد:
قهرمان ملی مجاهد شهید فرشید اسدی ،
«فرهیخته‌ترین آبدارچی جهان»


🔹 سخنگوی مجاهدین خلق:
جانور گوشخوار حرام‌لقمه و به‌قول قرآن «بوزینهٔ سرافکنده»!
مطمئن باش که پاسخ غلط‌های اضافی خود را در جوشش خون سربداران خواهی گرفت و به دژخیمان مقیسه و رازینی و لاجوردی و کچویی خواهی پیوست

🔻درود بر قهرمان ملی مجاهد شهید فرشید اسدی
«فرهیخته‌ترین آبدارچی جهان»

🔻درود بر قهرمان ملی مجاهد شهید علی‌اکبر اکبری
که لاجوردی سرجلاد اوین را کیفر داد

🔻درود بر قهرمان ملی مجاهد شهید کاظم افجه‌ای
که دژخیم کچویی زندانبان اوین را کیفر داد




دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ترامپ: رژیم ایران بدون کنار گذاشتن برنامه هسته‌یی با دردسری بزرگ‌تر روبه‌رو می‌شود

🔻 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت در اظهاراتی هم‌زمان درباره برنامه هسته‌یی و وضعیت داخلی ایران هشدار داد که جمهوری اسلامی یا باید از دستیابی به سلاح هسته‌یی صرف‌نظر کند یا با «دردسری بسیار بزرگ‌تر از وضعیت کنونی» مواجه خواهد شد.
🔻 ترامپ در مصاحبه‌یی با شبکه فاکس نیوز تأکید کرد که حاضر نیست در قبال توقف برنامه هسته‌یی، امتیازی به تهران بدهد و گفت: «ما باید تضمین داشته باشیم که آنها هرگز سلاح هسته‌یی نخواهند داشت». او مدعی شد در صورت دستیابی ایران به این سلاح، «از آن استفاده خواهد کرد».
🔻 رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنین با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران، آن را «در حال فروپاشی» توصیف کرد و مدعی شد تورم به حدود ۱۰۰درصد رسیده و ارزش پول ملی «عملاً از بین رفته است». به‌گفته او، محاصره نفتی باعث شده ایران روزانه صدها میلیون دلار زیان ببیند.
🔻 ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد که توان نظامی رژیم ایران به‌شدت تضعیف شده و گفت نیروی دریایی، هوایی و سامانه‌های دفاعی ایران «نابود شده‌اند» و بازسازی آنها ممکن است دهه‌ها طول بکشد.
🔻 ترامپ در ادامه سخنان خود تأکید کرد که مسیر مذاکره هم‌چنان باز است، اما در عین‌حال گفت رهبران جمهوری اسلامی در شرایطی قرار دارند که با «فشار شدید داخلی و خارجی» مواجه‌اند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 رافائل گروسی: ابهام درباره تأسیسات جدید هسته‌یی ایران و سرنوشت ۴۴۰ کیلو گرم اورانیوم غنی‌شده

🔻 رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در کنفرانس مطبوعاتی خود در تاریخ ۹ اردیبهشت و در یازدهمین نشست بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌یی با اشاره به برنامه هسته‌یی رژیم ایران گفت: «نگرانی درباره اورانیوم غنی‌شده: حدود ۴۴۰کیلو گرم اورانیوم غنی‌شده نزدیک به سطح تسلیحاتی که پیش‌تر توسط آژانس، مهر و موم شده بود، اکنون در شرایط نامشخصی قرار دارد و تا زمان بازگشت بازرسان، امکان تأیید وضعیت آن وجود ندارد».
🔻 وی در ادامه با اشاره به این‌که رژیم ایران تنها چند روز پیش از آغاز حملات، یک تأسیسات غنی‌سازی جدید را اعلام کرده بود، اما به‌دلیل شروع جنگ، بازرسان آژانس نتوانستند از آن بازدید کنند؛ بنابراین هنوز مشخص نیست این سایت عملیاتی بوده یا صرفاً یک سازه خالی، وی تأکید کرد که این تأسیسات جدید ظاهراً در حملات هوایی هدف قرار نگرفته است.
🔻 گروسی در ادامه با بیان این‌که برجام به دلیل تغییرات گسترده در برنامه هسته‌یی ایران، دیگر نمی‌تواند پایه مذاکرات جدید باشد و باید یک چارچوب کاملاً متفاوت طراحی شود تأکید کرد که هر توافق آینده باید دارای یک سازوکار نظارتی و بازرسی «بسیار قوی» باشد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
🔴 بیانیه روزنامه‌نگاران: اینترنت آزاد یک حق است

♦️ اینترنت آزاد؛ حق عمومی یا امتیاز فروشی؟

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در بیانیه ای اعلام کرد: «دسترسی به اینترنت آزاد، باکیفیت و همگانی یک امر تشریفاتی و لوکس نیست بلکه حق عمومی است…». این بیانیه در رسانه حکومتی دنیای اقتصاد درتاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ منتشر شده است. در ادامه افزایش محدودیت‌های اینترنتی در ایران، «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران» با انتشار بیانیه‌ای به سیاست‌های اخیر در حوزه اینترنت واکنش نشان داد. این بیانیه، اینترنت آزاد را یک حق اساسی برای همه شهروندان دانسته و نسبت به طرح‌هایی مانند «اینترنت‌های خاص» هشدار داده است.

در این متن آمده که اینترنت آزاد نه یک کالای لوکس بلکه بخشی از حقوق پایه شهروندی است. این انجمن، حکومت سرکوب‌گر را موظف به تأمین دسترسی برابر به اینترنت برای همه اقشار جامعه دانسته است. هرچند که حکومت آخوندی حاضر به امتیاز دادن به مردم در شرایط بحرانی که بسر می‌برد نیست اما بیانیه انجمن صنفی خبرنگاران تهران اعتراضی است علیه سرکوب و نقض آزادی بیان که سال های متمادی است که حکومت آخوندی آن را رویه خود کرده است.

👈 اینجا بخوانید
👍1
🔴 تلویزیون BFMTV فرانسه: ۶مخالف ایرانی تا لحظه اعدام در برابر رژیم ایستادند

🔻 تلویزیون BFMTV در گزارشی به تاریخ ۸ اردیبهشت با اشاره به اعدام ۶مجاهد خلق در زندان‌های رژیم آخوندی، اعدام آنها را به‌عنوان نمادی از «ایستادگی تا آخرین لحظه» معرفی کرد.
🔻 در این برنامه که با اجرای یک خبرنگار این شبکه و گفتگو با السا ویدال، سردبیر سیاسی بین‌الملل، انجام شده، ویدئو ۶زندانی محکوم به اعدام در زندان زندان قزلحصار را نشان می‌دهد که پیش از اجرای حکم، با خواندن یک سرود اعتراضی، رژیم را به چالش می‌کشند.
🔻 این افراد که بین ۳۳ تا ۶۶سال سن داشتند، عمدتاً از میان قشر تحصیل کرده مانند مهندسان و اساتید دانشگاه بودند و
بین ۳۱مارس تا ۸آوریل ۲۰۲۶ اعدام شدند.
🔻 این ۶مرد، «وحید بنی‌عامریان» و «بابک علی‌پور» ۳۳ و ۳۴ساله؛ «عبدالحسن منتظر» ۶۶ساله، «پویا قبادی» ۳۳ساله، «اکبر دانشورکار» ۵۷ساله و «محمد تقوی» ۵۶ساله بودند. بیشتر آنها مهندس یا استاد دانشگاه بودند که به جرم تشکیل شورش مسلحانه و همکاری با گروه مخالف «سازمان مجاهدین خلق» متهم شده بودند.
🔻 از جمله آنها وحید بنی‌عامریان بود که طبق گزارش عفو بین‌الملل پیش از اعدام تحت شکنجه قرار گرفته بود.
🔻 به گفته ویدال، این زندانیان با آگاهی کامل از سرنوشت خود، در آخرین لحظات با خواندن سرودی درباره «آزادی» و «سقوط ستمگر» ایستادگی کردند.
🔻 وحید در ویدئویی خطاب به پاسداران و سیستم قضایی ایران گفته بود: «شما ما را اعدام می‌کنید تا در جامعه بذر ترس بپاشید، اما من پیش از مرگ به شما یادآوری می‌کنم که ما از نسل جوانانی هستیم که بیش از هر چیز، تشنه‌ آزادی هستند».
🔻 در این گزارش هم‌چنین به تشدید سرکوب در ایران اشاره شد؛ به‌طوری که بنا بر برآوردها، در سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۶۰۰ اعدام ثبت شده و ده‌ها هزار نفر کشته یا بازداشت شده‌اند،
🔻 این گزارش با تأکید بر پیام اصلی این ویدئو جمع‌بندی می‌کند: حتی در آستانه مرگ، این ۶زندانی با اقدام نمادین خود، «ترس را به چالش کشیدند» و به نمادی از مقاومت در برابر سرکوب تبدیل شدند.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
👍2
🔴 هشدار باب بلکمن عضو مجلس عوام انگلستان درباره نقش سپاه در هدایت حملات با «عوامل یک‌بارمصرف»

🔻 باب بلکمن، عضو مجلس عوام انگلستان، با استناد به ارزیابی پلیس ضدتروریسم این کشور هشدار داد که سپاه پاسداران از مجرمان جوان به‌عنوان «عوامل یک‌بارمصرف» برای اجرای حملات استفاده می‌کند؛ روشی که شناسایی و مقابله با شبکه‌های پشت‌پرده را دشوارتر می‌سازد.
🔻 او در سخنانی در پارلمان، در روز پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت، با اشاره به حملات اخیر علیه جوامع یهودی در شمال لندن، تأکید کرد که بازداشت عاملان میدانی کافی نیست، زیرا هدایت این اقدامات از سوی شبکه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی و از طریق واسطه‌ها یا عوامل ثالث انجام می‌شود.
🔻 او هم‌چنین پیشنهاد کرد سفارت جمهوری اسلامی در لندن بسته و مأموران وابسته به این رژیم از خاک انگلستان اخراج شوند.
🔻 در پاسخ، نماینده دولت بریتانیا اعلام کرد که مقابله با نفرت مذهبی و تضمین امنیت جوامع هدف در اولویت قرار دارد و دولت در حال تدوین قوانین سخت‌گیرانه‌تر در قالب «لایحه جرم و پلیس» برای مقابله با چنین تهدیدهایی است.
🔻 این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نگرانی‌ها در اروپا نسبت به فعالیت شبکه‌های نیابتی وابسته به رژیم آخوندی و استفاده از روش‌های غیرمستقیم برای پیشبرد اهداف امنیتی و سیاسی رو به افزایش است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1