🔺در شهرهای ایلام، خرمآباد، شهرکرد، ارومیه، کرمان، تهران، یزد و شیراز و ...
موضوع اعتراض: به تعویق افتادن برگزاری امتحانات نهایی تا پس از ایام اربعین و همچنین افزایش فاصله زمانی میان امتحانات نهایی
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اعتراض دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد به حضوری شدن ناگهانی امتحانات
جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد امروز در مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه نسبت به تصمیم ناگهانی مسئولان برای حضوری شدن امتحانات پایانترم دست به تجمع اعتراضی زدند.
به گفته دانشجویان، مسئولان دانشگاه بدون اطلاعرسانی قبلی اعلام کردند که امتحانات بهصورت حضوری برگزار خواهد شد؛ تصمیمی که با اعتراض گسترده دانشجویان مواجه شد.
پس از تجمع و اعتراض دانشجویان، مسئولان دانشگاه اعلام کردند که زمان برگزاری امتحانات به مدت ۲۰ روز به تعویق میافتد. با این حال، دانشجویان تأکید میکنند که تصمیم حضوری شدن امتحانات لغو نشده و تنها زمان اجرای آن به تعویق افتاده است.
دانشجویان معترض با ابراز نارضایتی از این تصمیم، اعلام کردهاند که در صورت لغو نشدن کامل این ابلاغیه، فردا نیز برای ادامه اعتراضات و پیگیری مطالبات خود مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع خواهند کرد.
دوشنبه ۱ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
دیروز (یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵)کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای چندمین بار در اعتراض به ضریب ۲۰ درصدی افزایش حقوق، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این تجمع اینبار در مقابل استانداری کرمانشاه شکل گرفت و معترضان با اعتراض از میزان افزایش حقوق، آن را ناکافی و غیرمتناسب با شرایط معیشتی فعلی عنوان کردند.
دوشنبه اول تیر۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔴 مجتبی خامنهای و میراث پدری ویرانی و جنگ!
♦️ معنای پیام مجتبی خامنهای پس از امضای تفاهمنامه
پیام مجتبی خامنهای که در ۲۸ خرداد و پس از امضای تفاهمنامه منتشر شد، حاوی چند پیام سیاسی مهم است که میتوان آنها را به شرح زیر جمعبندی کرد:
نخستین نکته، تأکید او بر استفاده از واژه «تفاهمنامه» است؛ واژهای که نازلترین سطح یک توافق سیاسی به شمار میرود. به این ترتیب تلاش شد پذیرش این توافق و «زهر خوردن» خود و نظام، کوچک و کماهمیت جلوه داده شود.
نکته دوم آن است که مجتبی خامنهای، مسعود پزشکیان را امضاکننده و مسئول پیامدهای سیاسی و اجتماعی این تفاهمنامه معرفی میکند. این در حالی است که مطابق قانون اساسی رژیم، تصمیمگیری درباره جنگ و صلح از مهمترین اختیارات ولیفقیه است و همه میدانند که بدون امضا و تأیید مجتبی، امضای تفاهمنامه توسط پزشکیان ممکن نبود. زاکانی، شهردار تهران نیز گفته بود که متن تفاهمنامه ۲۵ بار نزد مجتبی برده شد و او اصلاحات لازم را بر آن اعمال کرده بود.
در عین حال، مجتبی خامنهای تلاش میکند خود را مخالف این تفاهمنامه نشان دهد و چنین القا کند که ناچار به نوشیدن این «جام زهر» شده است. اما توضیح نمیدهد که چرا برخلاف میل و خواست خود، چنین تصمیمی را پذیرفته است. نویسنده این وضعیت را با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی خمینی مقایسه میکند؛ جایی که او نیز از «نوشیدن جام زهر» سخن گفت اما علت واقعی را بیان نکرد و بعدها مشخص شد که تهدید جدی و قریبالوقوع سرنگونی توسط ارتش آزادیبخش، عامل اصلی این تصمیم بوده است.
👈 اینجا بخوانید
♦️ معنای پیام مجتبی خامنهای پس از امضای تفاهمنامه
پیام مجتبی خامنهای که در ۲۸ خرداد و پس از امضای تفاهمنامه منتشر شد، حاوی چند پیام سیاسی مهم است که میتوان آنها را به شرح زیر جمعبندی کرد:
نخستین نکته، تأکید او بر استفاده از واژه «تفاهمنامه» است؛ واژهای که نازلترین سطح یک توافق سیاسی به شمار میرود. به این ترتیب تلاش شد پذیرش این توافق و «زهر خوردن» خود و نظام، کوچک و کماهمیت جلوه داده شود.
نکته دوم آن است که مجتبی خامنهای، مسعود پزشکیان را امضاکننده و مسئول پیامدهای سیاسی و اجتماعی این تفاهمنامه معرفی میکند. این در حالی است که مطابق قانون اساسی رژیم، تصمیمگیری درباره جنگ و صلح از مهمترین اختیارات ولیفقیه است و همه میدانند که بدون امضا و تأیید مجتبی، امضای تفاهمنامه توسط پزشکیان ممکن نبود. زاکانی، شهردار تهران نیز گفته بود که متن تفاهمنامه ۲۵ بار نزد مجتبی برده شد و او اصلاحات لازم را بر آن اعمال کرده بود.
در عین حال، مجتبی خامنهای تلاش میکند خود را مخالف این تفاهمنامه نشان دهد و چنین القا کند که ناچار به نوشیدن این «جام زهر» شده است. اما توضیح نمیدهد که چرا برخلاف میل و خواست خود، چنین تصمیمی را پذیرفته است. نویسنده این وضعیت را با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی خمینی مقایسه میکند؛ جایی که او نیز از «نوشیدن جام زهر» سخن گفت اما علت واقعی را بیان نکرد و بعدها مشخص شد که تهدید جدی و قریبالوقوع سرنگونی توسط ارتش آزادیبخش، عامل اصلی این تصمیم بوده است.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
مجتبی خامنهای و میراث پدری ویرانی و جنگ! - ایران آزادی
پیام مجتبی خامنهای که در ۲۸ خرداد و پس از امضای تفاهمنامه منتشر شد، حاوی چند پیام سیاسی مهم است که میتوان آنها را به شرح زیر جمعبندی
جیدی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه ۱ تیر اعلام کرد مذاکرات آمریکا و رژیم ایران در سوئیس «پیشرفت چشمگیری» داشته و به گفته او، رژیم ایران موافقت کرده است بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی را بار دیگر به ایران دعوت کند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
مرکز آمار رژیم ایران اعلام کرد که رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۴ (با احتساب نفت) به تنها ۰.۲ درصد رسیده است. این رقم در مقایسه با رشد ۳.۱ درصدی سال ۱۴۰۳، افتی شدید و قابل توجه به شمار میرود.بر اساس گزارش این مرکز، رشد محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سال ۱۴۰۴ منفی ۰.۳ درصد بوده است؛ یعنی اقتصاد ایران بدون درآمدهای نفتی در سال گذشته کوچکتر شده است.در بخش تولید نیز وضعیت نگرانکنندهتر است: کشاورزی با رشد منفی ۲.۹ درصد، صنعت با منفی ۱.۵ درصد و تأمین آب و برق با منفی ۶.۵ درصد مواجه بودهاند. این سه بخش مستقیماً با معیشت خانوارها، اشتغال و بحران انرژی و خاموشیها مرتبط هستند.
در مقابل پولهای مردم ایران به جیب نیابتیها و تروریستهای سپاه سرازیر می شود و پزشکیان میگوید ۲۰ میلیون بشکه نفت را به سپاه داده که به جنگ افروزی در منطقه ادامه بدهد .
نتیجه روشن است فقیر تر شدن مردم محروم و کوچک و خالی شدن سفره های آنها ....
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
خودکشی دو جوان کُرد به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی
بر اساس خبرهای منتشر شده، یک دختر نوجوان و یک سرباز به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، دست به خودکشی زدند و در نهایت جان باختند.
طی چند روز گذشته، یک دختر نوجوان به نام "کژال رستمی" اهل شاباد ( اسلام آباد غرب ) و جوان دیگری به نام "رضا اسدی" اهل همان شهر که در سرپلذهاب مشغول خدمت سربازی بود، به دلیل مشکلات اقتصادی و شخصی دست به خودکشی زده و در نتیجه جان خود را از دست دادند.
بر اساس گزارشهای موجود در خصوص پدیده خودکشی در میان جوانان، بخش عمدهای از این موارد به دلیل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و یا سختگیری خانوادەها رخ میدهد و نهادهای حکومتی نیز برای کاهش و پیشگیری از این پدیده، هیچ اقدام جدی انجام نمیدهند.
سیاستهای سرکوبگرانه و نا امیدی جوانان از آینده ای روشن در نظام جور وجنایت آخوندهای حاکم بر میهن وضعیتی ایجاد کرده که روزانه با این خبرهای حولناک وصحنه های دلخراش مواجه شویم .
این است کارنامه شوم ۴۷ سال غارت و سرکوب مردم ایران .
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
بر اساس خبرهای منتشر شده، یک دختر نوجوان و یک سرباز به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، دست به خودکشی زدند و در نهایت جان باختند.
طی چند روز گذشته، یک دختر نوجوان به نام "کژال رستمی" اهل شاباد ( اسلام آباد غرب ) و جوان دیگری به نام "رضا اسدی" اهل همان شهر که در سرپلذهاب مشغول خدمت سربازی بود، به دلیل مشکلات اقتصادی و شخصی دست به خودکشی زده و در نتیجه جان خود را از دست دادند.
بر اساس گزارشهای موجود در خصوص پدیده خودکشی در میان جوانان، بخش عمدهای از این موارد به دلیل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و یا سختگیری خانوادەها رخ میدهد و نهادهای حکومتی نیز برای کاهش و پیشگیری از این پدیده، هیچ اقدام جدی انجام نمیدهند.
سیاستهای سرکوبگرانه و نا امیدی جوانان از آینده ای روشن در نظام جور وجنایت آخوندهای حاکم بر میهن وضعیتی ایجاد کرده که روزانه با این خبرهای حولناک وصحنه های دلخراش مواجه شویم .
این است کارنامه شوم ۴۷ سال غارت و سرکوب مردم ایران .
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔴 موج تازه تجمعهای اعتراضی شهرهای مختلف ایران را فرا گرفت
♦️ از دانشآموزان و دانشجویان تا بازنشستگان و کارکنان دولت به خیابان آمدند
در روزهای ۳۱ خرداد و اول تیر ۱۴۰۵، موج تازهای از تجمعهای اعتراضی در شهرهای مختلف ایران شکل گرفت. دانشآموزان، دانشجویان، بازنشستگان و کارکنان بخشهای مختلف دولتی و خدماتی با حضور در خیابانها و مقابل مراکز اداری، نسبت به مشکلات آموزشی، معیشتی و شغلی اعتراض کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
▫️ اعتراض گسترده دانشآموزان در چندین شهر
دانشآموزان در شهرهای ایلام، خرمآباد، شهرکرد، ارومیه، کرمان، تهران، یزد، شیراز و چند شهر دیگر با برگزاری تجمعهای اعتراضی، مخالفت خود را با تصمیم تعویق امتحانات نهایی تا پس از اربعین و افزایش فاصله زمانی میان امتحانات اعلام کردند.
👈 اینجا بخوانید
♦️ از دانشآموزان و دانشجویان تا بازنشستگان و کارکنان دولت به خیابان آمدند
در روزهای ۳۱ خرداد و اول تیر ۱۴۰۵، موج تازهای از تجمعهای اعتراضی در شهرهای مختلف ایران شکل گرفت. دانشآموزان، دانشجویان، بازنشستگان و کارکنان بخشهای مختلف دولتی و خدماتی با حضور در خیابانها و مقابل مراکز اداری، نسبت به مشکلات آموزشی، معیشتی و شغلی اعتراض کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
▫️ اعتراض گسترده دانشآموزان در چندین شهر
دانشآموزان در شهرهای ایلام، خرمآباد، شهرکرد، ارومیه، کرمان، تهران، یزد، شیراز و چند شهر دیگر با برگزاری تجمعهای اعتراضی، مخالفت خود را با تصمیم تعویق امتحانات نهایی تا پس از اربعین و افزایش فاصله زمانی میان امتحانات اعلام کردند.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
موج تازه تجمعهای اعتراضی شهرهای مختلف ایران را فرا گرفت - ایران آزادی
در روزهای ۳۱ خرداد و اول تیر ۱۴۰۵، موج تازهای از تجمعهای اعتراضی در شهرهای مختلف ایران شکل گرفت. دانشآموزان، دانشجویان، بازنشستگان و کار
🔴 سقوط رشد اقتصادی ایران شتاب گرفت
۱ تیر, ۱۴۰۵
بدون نفت رشد اقتصادی ایران منفی شد
مرکز آمار رژیم ایران در تازهترین گزارش خود اعلام کرد که رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۴ با احتساب درآمدهای نفتی تنها ۰.۲ درصد بوده است؛ رقمی که در مقایسه با رشد ۳.۱ درصدی سال ۱۴۰۳، کاهش چشمگیری را نشان میدهد.
بر اساس این گزارش، اگر درآمدهای نفتی از محاسبات کنار گذاشته شود، رشد اقتصادی به منفی ۰.۳ درصد میرسد؛ به این معنا که اقتصاد ایران در سال گذشته عملاً کوچکتر شده است.
آمارها نشان میدهد بخشهای مهم اقتصادی با افت روبهرو بودهاند. بخش کشاورزی ۲.۹ درصد، صنعت ۱.۵ درصد و بخش آب و برق ۶.۵ درصد کاهش داشتهاند؛ بخشهایی که مستقیماً بر اشتغال، معیشت مردم و بحران انرژی تأثیر میگذارند. در مقابل، استخراج نفت و گاز با ۱.۸ درصد رشد، تنها عاملی بوده که مانع منفی شدن رشد کلی اقتصاد شده است.....
👈بیشتر بخوانید
۱ تیر, ۱۴۰۵
بدون نفت رشد اقتصادی ایران منفی شد
مرکز آمار رژیم ایران در تازهترین گزارش خود اعلام کرد که رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۴ با احتساب درآمدهای نفتی تنها ۰.۲ درصد بوده است؛ رقمی که در مقایسه با رشد ۳.۱ درصدی سال ۱۴۰۳، کاهش چشمگیری را نشان میدهد.
بر اساس این گزارش، اگر درآمدهای نفتی از محاسبات کنار گذاشته شود، رشد اقتصادی به منفی ۰.۳ درصد میرسد؛ به این معنا که اقتصاد ایران در سال گذشته عملاً کوچکتر شده است.
آمارها نشان میدهد بخشهای مهم اقتصادی با افت روبهرو بودهاند. بخش کشاورزی ۲.۹ درصد، صنعت ۱.۵ درصد و بخش آب و برق ۶.۵ درصد کاهش داشتهاند؛ بخشهایی که مستقیماً بر اشتغال، معیشت مردم و بحران انرژی تأثیر میگذارند. در مقابل، استخراج نفت و گاز با ۱.۸ درصد رشد، تنها عاملی بوده که مانع منفی شدن رشد کلی اقتصاد شده است.....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
سقوط رشد اقتصادی ایران شتاب گرفت - ایران آزادی
مرکز آمار رژیم ایران در تازهترین گزارش خود اعلام کرد که رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۴ با احتساب درآمدهای نفتی تنها ۰.۲ درصد بوده است؛
🔴 ونس: رژیم ایران با بازگشت بازرسان اتمی به ایران موافقت کرد
♦️ در مذاکرات سوئیس چه میگذرد؟
جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا، از دستیابی به «پیشرفت چشمگیر» در مذاکرات میان واشنگتن و رژیم ایران در سوئیس خبر داد و اعلام کرد که رژیم ایران با بازگشت بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی به ایران موافقت کرده است.
ونس پس از پایان بخش سیاسی مذاکرات در اقامتگاه بورگناشتاک سوئیس، در جمع خبرنگاران گفت دو طرف توانستهاند «شالوده بسیار خوبی» برای رسیدن به یک توافق نهایی ایجاد کنند، هرچند به گفته او هنوز مسیر طولانی تا دستیابی به توافق باقی مانده است.
او با تشبیه روند مذاکرات به ساختن یک خانه گفت: «توافق نهایی خانه است. ما پی آن را بنا کردهایم، اما هنوز خانه را نساختهایم.»
▫️ بازگشت بازرسان آژانس
معاون رئیسجمهور آمریکا، موافقت رژیم ایران با بازگشت بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی را «دستاوردی بزرگ برای مردم آمریکا» توصیف کرد و آن را نخستین گام در مسیر پایان دادن دائمی به آنچه «برنامه تسلیحات هستهای ایران» خواند، دانست.
👈 اینجا بخوانید
♦️ در مذاکرات سوئیس چه میگذرد؟
جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا، از دستیابی به «پیشرفت چشمگیر» در مذاکرات میان واشنگتن و رژیم ایران در سوئیس خبر داد و اعلام کرد که رژیم ایران با بازگشت بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی به ایران موافقت کرده است.
ونس پس از پایان بخش سیاسی مذاکرات در اقامتگاه بورگناشتاک سوئیس، در جمع خبرنگاران گفت دو طرف توانستهاند «شالوده بسیار خوبی» برای رسیدن به یک توافق نهایی ایجاد کنند، هرچند به گفته او هنوز مسیر طولانی تا دستیابی به توافق باقی مانده است.
او با تشبیه روند مذاکرات به ساختن یک خانه گفت: «توافق نهایی خانه است. ما پی آن را بنا کردهایم، اما هنوز خانه را نساختهایم.»
▫️ بازگشت بازرسان آژانس
معاون رئیسجمهور آمریکا، موافقت رژیم ایران با بازگشت بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی را «دستاوردی بزرگ برای مردم آمریکا» توصیف کرد و آن را نخستین گام در مسیر پایان دادن دائمی به آنچه «برنامه تسلیحات هستهای ایران» خواند، دانست.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
ونس: رژیم ایران با بازگشت بازرسان اتمی به ایران موافقت کرد - ایران آزادی
جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا، از دستیابی به «پیشرفت چشمگیر» در مذاکرات میان واشنگتن و رژیم ایران در سوئیس خبر داد و اعلام کرد که رژی
Audio
آمنه بیرقداری کرهرودی، زندانی سیاسی ۶۱ ساله و معلم بازنشسته، از ۲۸ خردادماه بدون ارائه توضیح روشن و بدون رعایت اصل تفکیک جرائم به بند دو زندان زنان وکیلآباد مشهد منتقل شده است؛ بندی که محل نگهداری زندانیان محکوم به جرائم سنگین از جمله قتل، سرقت مسلحانه و جرائم مواد مخدر عنوان میشود.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1