🔴 قیمت نان در تهران و برخی استانها دو برابر شد
♦️ کارگزاران حکومتی نان را هم از سفره مردم می ربایند؟
همزمان با تشدید بحران معیشتی در ایران، قیمت نان در تهران و شماری از استانهای کشور با افزایش چشمگیر روبهرو شده است. بر اساس گزارشها، نرخ نان در تهران از روز دوشنبه اول تیرماه در سامانه فروش نانواییها بهطور رسمی افزایش یافته و در برخی موارد تا دو برابر قیمتهای پیشین رسیده است. این روند در حالی ادامه دارد که دولت طی روزهای گذشته هرگونه برنامه برای افزایش قیمت نان را رد کرده بود.
در واکنش به این وضعیت، خانم مریم رجوی اعلام کرد رسانههای حکومتی از دو برابر شدن قیمت نان در تهران و بسیاری از استانهای کشور خبر دادهاند. وی تأکید کرد که تحت حاکمیت فاشیسم دینی، تودههای مردم حتی از دسترسی به نان نیز محروم میشوند، در حالی که سرمایههای کشور صرف سرکوب داخلی، جنگافروزی خارجی و پروژههایی میشود که هدف آنها حفظ نظام ولایت فقیه است. وی افزود در شرایطی که مردم ایران با گرسنگی دستوپنجه نرم میکنند، سردمداران حکومت و وابستگانشان از بهترین امکانات در داخل و خارج کشور برخوردارند و راه برونرفت از این وضعیت را شورش و قیام علیه حاکمان دانست.
👈 اینجا بخوانید
♦️ کارگزاران حکومتی نان را هم از سفره مردم می ربایند؟
همزمان با تشدید بحران معیشتی در ایران، قیمت نان در تهران و شماری از استانهای کشور با افزایش چشمگیر روبهرو شده است. بر اساس گزارشها، نرخ نان در تهران از روز دوشنبه اول تیرماه در سامانه فروش نانواییها بهطور رسمی افزایش یافته و در برخی موارد تا دو برابر قیمتهای پیشین رسیده است. این روند در حالی ادامه دارد که دولت طی روزهای گذشته هرگونه برنامه برای افزایش قیمت نان را رد کرده بود.
در واکنش به این وضعیت، خانم مریم رجوی اعلام کرد رسانههای حکومتی از دو برابر شدن قیمت نان در تهران و بسیاری از استانهای کشور خبر دادهاند. وی تأکید کرد که تحت حاکمیت فاشیسم دینی، تودههای مردم حتی از دسترسی به نان نیز محروم میشوند، در حالی که سرمایههای کشور صرف سرکوب داخلی، جنگافروزی خارجی و پروژههایی میشود که هدف آنها حفظ نظام ولایت فقیه است. وی افزود در شرایطی که مردم ایران با گرسنگی دستوپنجه نرم میکنند، سردمداران حکومت و وابستگانشان از بهترین امکانات در داخل و خارج کشور برخوردارند و راه برونرفت از این وضعیت را شورش و قیام علیه حاکمان دانست.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
قیمت نان در تهران و برخی استانها دو برابر شد - ایران آزادی
همزمان با تشدید بحران معیشتی در ایران، قیمت نان در تهران و شماری از استانهای کشور با افزایش چشمگیر روبهرو شده است. بر اساس گزارشها، نرخ
Audio
پاکستان و قطر، دو کشور میانجی مذاکرات میان آمریکا و رژیم ایران، اعلام کردند که در پایان نخستین دور گفتوگوها در سوئیس، دو طرف بر تشکیل یک «کمیته عالی» برای نظارت بر روند مذاکرات و پیگیری توافقهای احتمالی به تفاهم رسیدهاند.
بر اساس بیانیه مشترک میانجیها، این کمیته مسئول هدایت سیاسی مذاکرات خواهد بود و گروههای کاری ویژهای نیز برای بررسی موضوعات هستهای، تحریمها، نظارت بر اجرای توافقها و حل اختلافات تشکیل میشوند. همچنین دو طرف بر سر یک نقشه راه ۶۰ روزه برای دستیابی به توافق نهایی توافق کردهاند و مذاکرات فنی در همین چارچوب آغاز خواهد شد.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
بدون نفت رشد اقتصادی ایران منفی شد
مرکز آمار رژیم ایران در تازهترین گزارش خود اعلام کرد که رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۴ با احتساب درآمدهای نفتی تنها ۰.۲ درصد بوده است؛ رقمی که در مقایسه با رشد ۳.۱ درصدی سال ۱۴۰۳، کاهش چشمگیری را نشان میدهد.
بر اساس این گزارش، اگر درآمدهای نفتی از محاسبات کنار گذاشته شود، رشد اقتصادی به منفی ۰.۳ درصد میرسد؛ به این معنا که اقتصاد ایران در سال گذشته عملاً کوچکتر شده است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
سهشنبه ۲ تیر ماه ۱۴۰۴ برابر با ۲۳ ژوئن ۲۰۲۶
- ایستگاه خبری
- چالش
- پادکست - تفسیر سیاسی روز
- پادکست - رژیم ایران و آمریکا بر سرتشکیل کمیته عالی میان دو کشور توافق کردند
- پادکست - سقوط رشد اقتصادی ایران شتاب گرفت
- اخبار شامگاهی
- ایران در پنج دقیقه
- نیم نگاه
- گزارش ویژه - آیدا از ماهشهر؛ تقدیر از ایرانیان آزاده
- روایت مردم - فاجعه درمان در اهواز
- چالشهای اجتماعی ـ گرانی نان؛ جرقه در انبار باروت خشم مردم
- مافیای غذا؛ چگونه سفره مردم قربانی رانت و فساد شد؟
- کنفرانس؛ پیش به سوی قیام ...
- فایل صوتی؛ پیش به سوی قیام ...
- کنفرانس؛ توافق ژنو؛ عقبنشینی رژیم یا خریدن زمان؟
- فایل صوتی؛ توافق ژنو؛ عقبنشینی رژیم یا خریدن زمان؟
- کنفرانس؛ آیا بدون حقوق بشر توافقی پایدار است؟
- فایل صوتی؛ آیا بدون حقوق بشر توافقی پایدار است؟
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مروری بر آخرین تحولات ایران و منطقه در ۲۴ ساعت گذشته در برنامه «ایران در پنج دقیقه».
همراه با یاسر مفیدی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امتیاز در ژنو، تکذیب در تهران!
آمریکا یک روایت از نتایج مذاکرات ژنو دارد، رژیم روایتی دیگر! از بازگشت بازرسان آژانس تا پولهای آزادشده و برنامه موشکی، هر امتیازی که بیرون خبرساز میشود، رژيم تکذیب میکند.
تا جایی که یک تحلیلگر خودشان نوشته است که هرنوع پیشرفت درمذاکرات نوعی ننگ و شرمساری برای رژيم است.
چرا رژیم امتیازهایی که داده را تکذیب میکند؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
- آیدا از ماهشهر؛ تقدیر از ایرانیان آزاده
پیام آیدا، تنها یک تشکر نیست؛ ادای احترام به همه کسانی است که سالها در کنار مقاومت مردم ایران ایستادهاند و اجازه ندادهاند صدای آزادیخواهی خاموش شود.
او میگوید اراده مردم را نمیتوان با توطئه، سانسور و مماشات متوقف کرد. راهی که آغاز شده، تا رسیدن به آزادی ادامه خواهد داشت.
قسم به خون یاران، ایستادهایم تا پایان.
#ایران_آزاد #مقاومت_ایران #شورای_ملی_مقاومت #مجاهدین_خلق #آزادی #همبستگی #ماهشهر #IranFreedom #FreeIran #IranResistance
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بیمارستان دولتی باید پناه مردم باشد، اما روایت رسیده از اهواز تصویری متفاوت را نشان میدهد؛ از هزینههای میلیونی برای خدمات اولیه تا ارجاع بیماران کمبضاعت به مراکز خصوصی.
وقتی خانوادهای تحت پوشش بهزیستی برای درمان مجبور به پرداخت دهها میلیون تومان میشود، درمان دیگر یک حق نیست؛ به کالایی تبدیل میشود که بسیاری توان خرید آن را ندارند.
#روایت_مردم #اهواز #درمان #بیمارستان #سلامت #فقر #گرانی #بیمه #نبض_جامعه #ایران_آزادی
▫️▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نان هم گران شد...
از اول تیرماه قیمت انواع نان در تهران، ورامین، تبریز و برخی شهرهای دیگر تا دو برابر افزایش یافت.
نانی که برای بسیاری از خانوادههای ایرانی مهمترین و در بسیاری موارد اصلیترین بخش سفره روزانه است، حالا با قیمتهای جدید به دست مردم میرسد.
در شرایطی که تورم و گرانی بسیاری از کالاهای اساسی را از سفره مردم حذف کرده، افزایش قیمت نان فشار تازهای بر اقشار کمدرآمد و خانوادههای کارگری وارد میکند.
#گرانی_نان
#تورم
#فقر
#معیشت
#سفره_مردم
#نان
#اقتصاد_ایران
#اعتراضات
#ایران
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گرانی فقط نتیجه تورم نیست؛ نتیجه یک شبکه فساد است.
از دلار ۴۲۰۰ تومانی و مافیای نهادههای دامی تا رانت واردات برنج و پرونده چای دبش؛ میلیاردها دلار از منابع کشور به نام حمایت از سفره مردم هزینه شد، اما نتیجه آن چیزی جز گرانی، کمبود و کوچکتر شدن سفره خانوادههای ایرانی نبود. این گزارش، پشت پرده مافیای غذا در حاکمیت ولایت فقیه را بررسی میکند.
#فساد
#تورم
#گرانی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
تفاهمنامه؛ جام زهر یا فرصت بقا؟
آیا تفاهم نامه میان رژیم و آمریکا راه حلی برای خروج از بحران است یا آغازمرحله ای تازه از تناقض ها و چالش های عمیق تر؟ دراین گفتگو به بررسی ابعاد سیاسی و اقتصادی این توافق، پیامدهای آن برای حاکمیت و تاثیرش برآینده تحولات ایران می پردازیم ، از جام زهر تا فرصت تنفس، کدام روایت به واقعیت نزدیک تر است؟
همراه با محمد رضا مرادی ....
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
سه ماه حقوق ۳۵۰ کارگر این کارخانه توسط کارفرما بالا کشیده شده و پرداخت نشده است. کارگران دست به اعتراض زدند.
در پی اعتراض کارگران واحد ریسندگی «سرجینبافت» زنجان به عدم پرداخت سه ماه حقوق و حق بیمه، کارفرما به پشتوانه ارگانهای حکومتی این کارخانه را تعطیل کرد و حدود ۳۵۰ کارگر را در بلاتکلیفی مطلق قرار داد. یکی از کارگران گفته است: «از ابتدای سال جاری تا به امروز، سه ماه است که ما هیچ حقوقی دریافت نکردهایم و حق بیمه ما نیز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. به دلیل همین مشکلات، روز یکشنبه کارگران شیفت عصر واحد ریسندگی دست به اعتراض زدند؛ اما کارفرما در واکنش به این اقدام، کل شرکت را تعطیل کرد و مدعی شد که توان مالی ندارد و موجودی کارخانه صفر است.»
کارفرما یک عمر با استثمار سرمایه اندوخته و درمقابل اعتراض کارگران اعلام میکند توان مالی ندارد. دولت چکاره است؟ فقط در جمهوری اسلامی است که راحت یک کارفرما یک کارخانه را در مقابل اعتراض کارگران تعطیل میکند و کارگران را رها میکند...!
سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
کارگران شرکت ساحل صید کنارک (تحفه) از ادامه تأخیر در پرداخت حق بیمه و بخشی از حقوق خود خبر میدهند.
به گفته آنان، حق بیمه ماههای دی و بهمن هنوز به سازمان تأمین اجتماعی واریز نشده و پس از پرداخت بیمه اسفند، از فروردین تا خرداد نیز هیچ واریزی صورت نگرفته است. این وضعیت باعث شده برخی کارگران هنگام مراجعه به مراکز درمانی، هزینههای درمان را آزاد پرداخت کنند. همچنین بخشی از حقوق اردیبهشتماه نیز پرداخت نشده است. کارگران میگویند در پاسخ به اعتراضاتشان، مسئولان شرکت آنان را به ترک کار تهدید میکنند. آنان خواستار رسیدگی فوری نهادهای مسئول و انعکاس رسانهای مشکلات خود هستند.
سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با گذشت ماهها از قطع آب آشامیدنی در بخش باهوکلات شهرستان دشتیاری، ساکنان چندین روستا همچنان با دشواری جدی در تأمین آب شرب روبهرو هستند. این در حالی است که سد شیرگواز، بهعنوان یکی از منابع اصلی تأمین آب منطقه، از ذخایر کافی برخوردار است و کمبود منابع آبی دلیل این وضعیت نیست.
به گفته اهالی، حدود شش ماه است که خانوارهای این منطقه برای دسترسی به آب سالم با مشکلات فراوان دستوپنجه نرم میکنند. آنان بارها خواستار رسیدگی مسئولان شدهاند، اما تاکنون پاسخ روشنی درباره علت عدم انتقال آب و یا زمان رفع این بحران دریافت نکردهاند.
ادامه این شرایط، زندگی روزمره مردم را با چالشهای متعدد مواجه کرده و هزینههای سنگینی را بر خانوادهها تحمیل کرده است. ساکنان میگویند درد اصلی، نبود آب نیست؛ بلکه محرومیت از آبی است که در پشت سد وجود دارد اما به خانههای مردم نمیرسد.
دسترسی به آب آشامیدنی سالم از ابتداییترین حقوق انسانی است و محروم ماندن شهروندان از این حق، آن هم در منطقهای که منابع آب در دسترس است
سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
در این گفتگو، پیامدهای تعلیق تحریمهای نفتی، بازگشت بازرسان آژانس، شکافهای درونی رژیم و چشمانداز ۶۰ روز آینده بررسی میشود. آیا رژیم از بحران عبور میکند یا وارد مرحلهای تازه از فروپاشی سیاسی میشود؟
گفتگو با بهروز پرتوی، تحلیلگر سیاسی
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM