. حساب منتسب به موساد در شبکه اجتماعی اکس در واکنش به انتشار خبر هدف قرار گرفتن ساختمان موساد توسط موشکهای سپاه نوشت: «ایران میگوید که ساختمان موساد را در یک حمله موشکی مورد اصابت قرار داده است. خوشبختانه کسی آنجا نبود. همه آنها در ایران هستند.» #اسرائیل #موساد #ایران #ایندیپندنت_فارسی
👏19👍1😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
انبار متروکه روبروی پلیس راه مورچه خورت (شاهین شهر) 🔥
👍8👏6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سفیر اسرائیل در سازمان ملل خطاب به مردم ایران: مبارزه ما علیه شما نیست، علیه رژیمی است که به شما ظلم میکند.
👍23❤2
بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال علی خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی، بخش مهمی از اختیارات خود را به شورای عالی سپاه واگذار کرده است این اقدام همزمان با پنهان شدن علی خامنهای و خانوادش انجام شده است. بنا بر اطلاعات رسیده، خامنهای برای در امان ماندن از حملات اسرائیل در پناهگاههایی در زیر زمین به سر می برد. بر اساس آیین نامه سپاه پاسداران، شورای عالی سپاه به درخواست رهبر بر عملکرد فرمانده سپاه پاسداران نظارت می کند. پیشتر دو منبع مطلع از داخل ایران به ایراناینترنشنال گفتند ساعاتی پس از آغاز حملات اسرائیل به تهران در بامداد جمعه، علی خامنهای به پناهگاهی زیرزمینی در لویزان، واقع در شمال شرق تهران، منتقل شده است. طبق این گزارش، همه اعضای خانواده رهبر جمهوری اسلامی، از جمله مجتبی، در کنار او به سر میبرند. به گفته منابع ایراناینترنشنال، در جریان عملیاتهای «وعده صادق» یک و دو نیز خانواده خامنهای به پناهگاه منتقل شده بودند.
😁16❤4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویدیویی که امروز [سهشنبه 27 خرداد] در رسانههای اجتماعی منتشر شده، لحظه بمباران پیدرپی ساختمانهای صنایع دفاعی ایران در تهران توسط ارتش اسرائیل در روز یکشنبه 25 خرداد را نشان میدهد.
👍15❤2
سه مقام آمریکایی به رویترز اعلام کردند که ارتش ایالات متحده در پی تشدید درگیریها میان اسرائیل و جمهوری اسلامی، پرواز و استقرار جنگندههای بیشتری از جمله اف-۱۶، اف-۲۲ و اف-۳۵ را به منطقه خاورمیانه گسترش داده است. دو تن از این مقامها تأکید کردند که این افزایش نیروها ماهیتی دفاعی دارد و این جنگندهها تاکنون برای سرنگونی پهپادها و موشکهای پرتابشده مورد استفاده قرار گرفتهاند.
👍18❤2
سه مقام آمریکایی به «اکسیوس» گفتهاند دونالد ترامپ امروز سهشنبه ساعت ۱۳ به وقت واشنگتن جلسهای اضطراری با تیم امنیت ملی خود در اتاق وضعیت کاخ سفید برگزار میکند تا درباره ورود آمریکا به جنگ با جمهوری اسلامی و احتمال حمله به تأسیسات هستهای، بهویژه سایت زیرزمینی فردو، تصمیمگیری کند. این گزارش پس از افشاگری خبرنگار اسرائیلی، باراک راوید، منتشر شد که در آن از برگزاری نشست محرمانه ترامپ با مشاورانش برای بررسی گزینههای حمله به ایران خبر داده بود. به گفته منابع مطلع، این نشست امنیتی در کاخ سفید به درخواست اسرائیل برگزار شده تا درباره پیامدهای احتمالی جنگ میان جمهوری اسلامی و اسرائیل تصمیمگیری شود. در همین حال، مقامات امنیتی اسرائیل معتقدند ترامپ ممکن است بهزودی به این جنگ ملحق شود.
👏20
Forwarded from Reza Pahlavi | رضا پهلوی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هممیهنان،
جمهوری اسلامی به پایان خود رسیده و در حال سقوط است. خامنهای همچون موشی هراسان زیر زمین پنهان شده و کنترل اوضاع را از دست داده است. آنچه آغاز شده برگشتناپذیر است. آینده روشن است و ما با هم از این پیچ تند تاریخ عبور خواهیم کرد.
در این روزهای دشوار، دل من با همه شهروندان بیدفاعیست که آسیب دیدهاند، و قربانی جنگطلبی و توهمات خامنهای شدهاند. من سالها کوشیدم تا میهنمان گرفتار آتش جنگ نشود.
پایان جمهوری اسلامی، پایان جنگ ۴۶ساله آن با ملت ایران است.
دستگاه سرکوب رژیم در حال فروپاشیست. تنها یک خیزش همگانی لازم است تا این کابوس برای همیشه پایان یابد.
اکنون زمان ایستادن است؛ زمان بازپسگیری ایران. همه با هم، از بندرعباس تا بندرانزلی، از شیراز تا اصفهان، از تبریز تا زاهدان، از مشهد تا اهواز، از شهرکرد تا کرمانشاه به صحنه بیاییم؛ پایان این رژیم را رقم بزنیم.
نگران فردای پس از سقوط جمهوری اسلامی نباشیم. ایران دچار جنگ داخلی و بیثباتی نخواهد شد. ما برای آینده ایران و شکوفاییش برنامه داریم. ما برای صد روز نخست پس از سقوط، دوران گذار، و استقرار یک حکومت ملی و دموکراتیک، برای ملت ایران و به دست ملت ایران، آمادهایم.
خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی و دولتی که این روزها بسیاری از آنها به من پیام میفرستند: «برای حفظ رژیمی که سقوط آن آغاز شده و حتمیست روبروی ملت ایران نایستید. خود را فدای رژیم پوسیده نکنید. با ایستادن در کنار ملت، جان خود را حفظ کنید. در گذار از جمهوری اسلامی نقشی تاریخی ایفا کنید؛ و در ساختن آینده ایران سهیم باشید.»
ایران آزاد و آباد پیش روی ماست. باشد که بهزودی در کنار شما باشم.
پاینده ایران!
زندهباد ملت ایران!
@OfficialRezaPahlavi
جمهوری اسلامی به پایان خود رسیده و در حال سقوط است. خامنهای همچون موشی هراسان زیر زمین پنهان شده و کنترل اوضاع را از دست داده است. آنچه آغاز شده برگشتناپذیر است. آینده روشن است و ما با هم از این پیچ تند تاریخ عبور خواهیم کرد.
در این روزهای دشوار، دل من با همه شهروندان بیدفاعیست که آسیب دیدهاند، و قربانی جنگطلبی و توهمات خامنهای شدهاند. من سالها کوشیدم تا میهنمان گرفتار آتش جنگ نشود.
پایان جمهوری اسلامی، پایان جنگ ۴۶ساله آن با ملت ایران است.
دستگاه سرکوب رژیم در حال فروپاشیست. تنها یک خیزش همگانی لازم است تا این کابوس برای همیشه پایان یابد.
اکنون زمان ایستادن است؛ زمان بازپسگیری ایران. همه با هم، از بندرعباس تا بندرانزلی، از شیراز تا اصفهان، از تبریز تا زاهدان، از مشهد تا اهواز، از شهرکرد تا کرمانشاه به صحنه بیاییم؛ پایان این رژیم را رقم بزنیم.
نگران فردای پس از سقوط جمهوری اسلامی نباشیم. ایران دچار جنگ داخلی و بیثباتی نخواهد شد. ما برای آینده ایران و شکوفاییش برنامه داریم. ما برای صد روز نخست پس از سقوط، دوران گذار، و استقرار یک حکومت ملی و دموکراتیک، برای ملت ایران و به دست ملت ایران، آمادهایم.
خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی و دولتی که این روزها بسیاری از آنها به من پیام میفرستند: «برای حفظ رژیمی که سقوط آن آغاز شده و حتمیست روبروی ملت ایران نایستید. خود را فدای رژیم پوسیده نکنید. با ایستادن در کنار ملت، جان خود را حفظ کنید. در گذار از جمهوری اسلامی نقشی تاریخی ایفا کنید؛ و در ساختن آینده ایران سهیم باشید.»
ایران آزاد و آباد پیش روی ماست. باشد که بهزودی در کنار شما باشم.
پاینده ایران!
زندهباد ملت ایران!
@OfficialRezaPahlavi
👎38❤23👏4👍1
بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، با بیان اینکه «مطمئنم که به هدف خواهیم رسید»، گفت پس از پیروزی بر جمهوری اسلامی، «خاورمیانه متفاوتی» به وجود خواهد آمد.
نتانیاهو شامگاه سهشنبه در جریان ادامه حملات اسرائیل علیه جمهوری اسلامی با اسحاق هرتزوگ، رییسجمهور این کشور دیدار کرد و گزارشی امنیتی درباره وضعیت جاری به او ارائه داد.
دفتر نخستوزیری اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو همچنین روز سهشنبه با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون، دیدار کرد و او را در جریان آخرین تحولات امنیتی گذاشت.
نتانیاهو شامگاه سهشنبه در جریان ادامه حملات اسرائیل علیه جمهوری اسلامی با اسحاق هرتزوگ، رییسجمهور این کشور دیدار کرد و گزارشی امنیتی درباره وضعیت جاری به او ارائه داد.
دفتر نخستوزیری اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو همچنین روز سهشنبه با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون، دیدار کرد و او را در جریان آخرین تحولات امنیتی گذاشت.
👍19😁2
تساحی هنگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل، در مصاحبه با کانال ۱۲ گفت: «عملیات ما علیه ایران بدون آسیب زدن به تاسیسات هستهای فردو پایان نخواهد یافت.» او تاکید کرد که این سایت یکی از اهداف اصلی عملیات فعلی است.
تساحی هنگبی افزود: «تاسیسات فردو در عمق ۹۰ متری زمین قرار دارد و هزاران سانتریفیوژ برای غنیسازی اورانیوم را در خود جای داده است. تسلیحات متعارف اسرائیل توانایی نفوذ به این عمق را ندارند و برای انهدام آن، مشارکت آمریکا در حمله هوایی لازم است.»
تساحی هنگبی در ادامه گفت: «نمیدانم آیا آمریکا به عملیات ملحق میشود یا خیر، اما تماس مستمر بین ما و ایالات متحده برقرار است. ما تلاش نمیکنیم آنها را قانع کنیم، بلکه طرح ما بهطور کامل اسرائیلی است.»
تساحی هنگبی افزود: «تاسیسات فردو در عمق ۹۰ متری زمین قرار دارد و هزاران سانتریفیوژ برای غنیسازی اورانیوم را در خود جای داده است. تسلیحات متعارف اسرائیل توانایی نفوذ به این عمق را ندارند و برای انهدام آن، مشارکت آمریکا در حمله هوایی لازم است.»
تساحی هنگبی در ادامه گفت: «نمیدانم آیا آمریکا به عملیات ملحق میشود یا خیر، اما تماس مستمر بین ما و ایالات متحده برقرار است. ما تلاش نمیکنیم آنها را قانع کنیم، بلکه طرح ما بهطور کامل اسرائیلی است.»
Iranintl
مشاور امنیت ملی اسرائیل: عملیات ما بدون حمله به سایت فردو تمام نخواهد شد
تساحی هنگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل، در مصاحبه با کانال ۱۲ گفت: «عملیات ما علیه ایران بدون آسیب زدن به تاسیسات هستهای فردو پایان نخواهد یافت.» او تاکید کرد که این سایت یکی از اهداف اصلی عملیات فعلی است.
❤11👏7
منابع آمریکایی اعلام کردند جلسه اضطراری دونالد ترامپ با اعضای شورای امنیت ملی در اتاق بحران کاخ سفید پس از یک ساعت و ۲۰ دقیقه پایان یافته است. در این جلسه، گزینههای مختلف از جمله حمله مستقیم آمریکا به تأسیسات هستهای جمهوری اسلامی بررسی شده است. به گفته مقامات آمریکایی، استفاده از بمبهای سنگرشکن علیه سایت هستهای فردو که خارج از دسترس بمبهای اسرائیلی است، در صدر این گزینهها قرار دارد. همچنین اجازه سوختگیری هوایی جنگندههای اسرائیلی توسط تانکرهای آمریکایی یکی دیگر از سناریوهای مطرحشده بوده است. یک مقام ارشد آمریکایی تأکید کرده که آمریکا تاکنون در عملیات نظامی دخالت نداشته اما «همه گزینهها روی میز است» و اولویت ترامپ، «نابودی کامل برنامه هستهای جمهوری اسلامی» باقی مانده است.
👍24😁7❤4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شب گذشته ارتش اسرائیل ضمن صدور هشدار فوری به کارکنان و نیز کلیه افرادی که در ناحیه مشخص شده در منطقه ۱۸ تهران قرار دارند، به زیرساختهای نظامی و موشکی جمهوری اسلامی در این منطقه حمله کرد.
👍25❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#Repost @indypersian
——
.
بنا بر ویدیوهای منتشر شده در شبکههای اجتماعی، صبح روز چهارشنبه ۲۸ خرداد، حوالی تاسیسات هستهای پارچین در جنوب شرقی استان تهران در شهرستان پاکدشت هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته است.
ارتش اسرائیل از ساعت ۲۱ سهشنبه تاکنون همچنان بهطور مداوم درحال بمباران مراکز حکومتی، نظامی و هستهای جمهوری اسلامی است و عملیات متوقف نشده است.
——
.
بنا بر ویدیوهای منتشر شده در شبکههای اجتماعی، صبح روز چهارشنبه ۲۸ خرداد، حوالی تاسیسات هستهای پارچین در جنوب شرقی استان تهران در شهرستان پاکدشت هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته است.
ارتش اسرائیل از ساعت ۲۱ سهشنبه تاکنون همچنان بهطور مداوم درحال بمباران مراکز حکومتی، نظامی و هستهای جمهوری اسلامی است و عملیات متوقف نشده است.
👍18❤4
🛑حالا که بحث ورود آمریکا به جنگ و استفاده از جنگنده B2 شده، اطلاعاتی از این جنگنده داشته باشیم:
🔻رادار و پدافند هوایی گریزه
طوری طراحی شده که رادارهای معمولی اصلاً نمیتونه ببینتش. سطح بدنهاش بهگونهای ساخته شده که امواج رادار رو پراکنده میکنه. وقتی B-2 وارد آسمان میشه، پدافند هوایی دشمن عملاً نمیفهمه که بمبافکنی بالای سرشه!
❗️نابودی یه شهر یا یک استان براش شوخیه.
🗣بی2، میتونه 16 بمب هستهای B61 یا B83 رو حمل کنه. یا تا 18 هزار کیلوگرم مهمات متعارف یا هوشمند مانند JDAM و GBU رو با خودش حمل کنه.
🗣یه B-2 به تنهایی میتونه یک شهر بزرگ را کاملاً با خاک یکی کنه و بازم رادار و پدافند هوایی نتونه تشخیصش بده.
🗣بی2، بهطور مداوم موقعیتش رو با استفاده از ماهواره، GPS، و سیستم ناوبری اینرسیایی (INS) تنظیم میکنه. حتی در جنگ الکترونیک سنگین، مسیرشو گم نمیکنه.
🗣بی2 به شبح پرنده معروفه، جوری که شروع به حمله کنه، فقط صدای انفجار و نابودی شنیده میشه.
🗣هر بی2 حدود 2 میلیارد دلار قیمت داره. یعنی هر بار که بلند میشه، انگار یک کشور کوچک داره پرواز میکنه.
🔻رادار و پدافند هوایی گریزه
طوری طراحی شده که رادارهای معمولی اصلاً نمیتونه ببینتش. سطح بدنهاش بهگونهای ساخته شده که امواج رادار رو پراکنده میکنه. وقتی B-2 وارد آسمان میشه، پدافند هوایی دشمن عملاً نمیفهمه که بمبافکنی بالای سرشه!
❗️نابودی یه شهر یا یک استان براش شوخیه.
🗣بی2، میتونه 16 بمب هستهای B61 یا B83 رو حمل کنه. یا تا 18 هزار کیلوگرم مهمات متعارف یا هوشمند مانند JDAM و GBU رو با خودش حمل کنه.
🗣یه B-2 به تنهایی میتونه یک شهر بزرگ را کاملاً با خاک یکی کنه و بازم رادار و پدافند هوایی نتونه تشخیصش بده.
🗣بی2، بهطور مداوم موقعیتش رو با استفاده از ماهواره، GPS، و سیستم ناوبری اینرسیایی (INS) تنظیم میکنه. حتی در جنگ الکترونیک سنگین، مسیرشو گم نمیکنه.
🗣بی2 به شبح پرنده معروفه، جوری که شروع به حمله کنه، فقط صدای انفجار و نابودی شنیده میشه.
🗣هر بی2 حدود 2 میلیارد دلار قیمت داره. یعنی هر بار که بلند میشه، انگار یک کشور کوچک داره پرواز میکنه.
👍17👏6❤2