کما اینکه از چهل و نه درصد سهامی که کارخانهها عرضه میکنند، اگر در عرض پنج سال تمام چهل و نه درصد را شما کارگران و کارمندان آن کارخانه یا کارگاه نخرید، من میل دارم اولین اشخاصی که بقیه سهام را خریداری میکنند زارعین آزاد و زحمتکش این مملکت باشند. اضافه بر این تصمیم داریم که کارخانههای دولتی را با حفظ یک درصد سهام که نماینده حق مدیریت است، مابقی سهام آنها را به همه ملت ایران عرضه کنیم، یعنی هیچکس از یک مقدار معین سهم بیشتر فروخته نشود، زیرا هر چه بیشتر افراد این کشور قادر به ابتیاع و خرید سهام باشند و سهامداران کارخانهها تا اقصی نقاط این کشور حتی تا دورافتادهترین دهات و مناطق کوهستانی گسترش یابند و طبقات زحمتکش مملکت با داشتن این سهام احساس مالکیت دستجمعی کنند در این صورت کارخانهها و کارگاههای تولیدی که ثروت و پشتوانه اقتصاد کشور هستند، از وضع و موقعیت شکوفایی برخوردار خواهند شد. اضافه بر چند مطلبی که ذکر شد، مطالب دیگری در گزارش وزیر کار درباره تشویق سندیکاها برای مهارت کارگران وجود داشت، مهارت کارگرانی که امروز و فردا باید خود را برای اداره کردن صنایع پیشرفته و پیچیده ایران آماده کنند. این مهارتها را چه در خارج و چه در داخل کشور حتماً باید به دست بیاورند تا وقتی شما پای جدیدترین ماشین آلات میایستید با مهارتی که خواهید داشت محصول کارتان قابل رقابت با پیشرفتهترین کشورهای دنیا باشد و آن موقعی است که مزد شما مساوی با مزد آنها خواهد بود به اضافه بیست درصد سود و شرکت در سهام کارخانه، به اضافه سودی که از داشتن سهام کارخانه به دست شما خواهد رسید، ولی زندگی شما کارگران و ملت ایران فقط منحصر به این جنبههای مادی که مساوی با پیشرفتهترین ممالک دنیاست نیست، بلکه جنبه معنوی زندگی شما و قدمهایی که به سوی تمدن بزرگ برمیداریم نیز شایان اهمیت است. یکی از آنها تحصیل رایگان تا سطح دانشگاههای ایران میباشد که هنوز به خاطر آنکه آنقدر بزرگ است درست هضم نشده و در اطرافش صحبت نشده است.
دیگری پیش بینی تمدن آینده کشور در محیطی مناسب است و از جمله این پیش بینیها یکی خرید تمام زمینهای محدوده شهرهای ایران است که جمعیت آنها از بیست الی بیست و پنج هزار نفر به بالا است تا برای شما در آن جا بیمارستان درست کنند، فضای سبز درست کنند، زمین ورزش درست کنند، خانههای بسیار و ساختمانهای بهداشتی درست بکنند، خلاصه در راهی قدم بردارند که آینده را همیشه برای شما گشوده نگاه خواهد داشت. اصول سیاست ما در قسمت خانهسازی و مالکیت خانه بر دو اصل است، یکی خانههای سازمانی، دیگری خانههای شخصی. فلسفه من در این مورد مبتنی بر این است که هر کسی، هر کارگاهی، هر کارخانهای که کارگری را استخدام میکند، موقعی که به او نشان میدهد که کار تو این است، این ماشینت، این مقررات کارِت، در همان موقع باید بگوید این هم مسکنت. این هم محل ورزشت، این هم محل تفریح و استراحتت. اگر لازم باشد در آینده برای اینکه زودتر به این نتیجه برسیم و از طرف دیگر فشار زیادی به مؤسسات اقتصادی مان وارد نیاوریم، دولت با شرایط خیلی سهل، هم برای فعالیتهای ساختمانی وام خواهد داد، هم برای کسانی که بخواهند سهم کارخانههای دولتی را بخرند وامهایی خواهد پرداخت تا آنها سهام کارخانه مورد نظر را بخرند و برای چند سالی با احساس مالکیت سهم که به نام آنها ثبت خواهد شد، به غیر از مدت استهلاک قیمت سهم، در واقع بعد از چند سال بطور مجانی این سهام به دست آنها خواهد رسید، ولی هر کارگر روزی بازنشسته میشود، در آن روز که او خانه سازمانی را تخلیه میکند تا به یک کارگر جوانتر، به کسی که تازه وارد فعالیت شده سپرده شود، خود او کجا برود؟ طبیعی است که به خانه شخصی خودش، به خانه شخصی که با کمک بانک رفاه با شرایط خوب و سهل ساخته میشود خواهد رفت. اینها مزایایی است که شما به دست آوردهاید، و علت آن محیط مناسبی است که اجتماعی ایران بر اساس برقراری آرمانهای بزرگ ملی از آن برخوردار شده است. شعارهایی که داده میشود همیشه جنبه ملی خود را محفوظ میدارد و هیچوقت توخالی نیست، زیرا تجربه آن را به ثوبت رسانده است. این وضع و این ثبات و آرامش را شما کارگران و کشاورزان ایران و سایر طبقات زحمتکش این مملکت فراهم کردهاید. در واقع موفقیتهایی که به دست آوردهاید بر اثر خوبی و پاکی و وطن پرستی خودتان است.
با ترسیم این دورنمای جالب با این مطلب به سخنان خود خاتمه میدهم که سعی کنید هر روز در حرفهای که دارید خود را ماهرتر و فنی تر نمایید تا در پناه خداوند به تمام آرزوهای شخصی و ملی خودتان برسید.
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
دیگری پیش بینی تمدن آینده کشور در محیطی مناسب است و از جمله این پیش بینیها یکی خرید تمام زمینهای محدوده شهرهای ایران است که جمعیت آنها از بیست الی بیست و پنج هزار نفر به بالا است تا برای شما در آن جا بیمارستان درست کنند، فضای سبز درست کنند، زمین ورزش درست کنند، خانههای بسیار و ساختمانهای بهداشتی درست بکنند، خلاصه در راهی قدم بردارند که آینده را همیشه برای شما گشوده نگاه خواهد داشت. اصول سیاست ما در قسمت خانهسازی و مالکیت خانه بر دو اصل است، یکی خانههای سازمانی، دیگری خانههای شخصی. فلسفه من در این مورد مبتنی بر این است که هر کسی، هر کارگاهی، هر کارخانهای که کارگری را استخدام میکند، موقعی که به او نشان میدهد که کار تو این است، این ماشینت، این مقررات کارِت، در همان موقع باید بگوید این هم مسکنت. این هم محل ورزشت، این هم محل تفریح و استراحتت. اگر لازم باشد در آینده برای اینکه زودتر به این نتیجه برسیم و از طرف دیگر فشار زیادی به مؤسسات اقتصادی مان وارد نیاوریم، دولت با شرایط خیلی سهل، هم برای فعالیتهای ساختمانی وام خواهد داد، هم برای کسانی که بخواهند سهم کارخانههای دولتی را بخرند وامهایی خواهد پرداخت تا آنها سهام کارخانه مورد نظر را بخرند و برای چند سالی با احساس مالکیت سهم که به نام آنها ثبت خواهد شد، به غیر از مدت استهلاک قیمت سهم، در واقع بعد از چند سال بطور مجانی این سهام به دست آنها خواهد رسید، ولی هر کارگر روزی بازنشسته میشود، در آن روز که او خانه سازمانی را تخلیه میکند تا به یک کارگر جوانتر، به کسی که تازه وارد فعالیت شده سپرده شود، خود او کجا برود؟ طبیعی است که به خانه شخصی خودش، به خانه شخصی که با کمک بانک رفاه با شرایط خوب و سهل ساخته میشود خواهد رفت. اینها مزایایی است که شما به دست آوردهاید، و علت آن محیط مناسبی است که اجتماعی ایران بر اساس برقراری آرمانهای بزرگ ملی از آن برخوردار شده است. شعارهایی که داده میشود همیشه جنبه ملی خود را محفوظ میدارد و هیچوقت توخالی نیست، زیرا تجربه آن را به ثوبت رسانده است. این وضع و این ثبات و آرامش را شما کارگران و کشاورزان ایران و سایر طبقات زحمتکش این مملکت فراهم کردهاید. در واقع موفقیتهایی که به دست آوردهاید بر اثر خوبی و پاکی و وطن پرستی خودتان است.
با ترسیم این دورنمای جالب با این مطلب به سخنان خود خاتمه میدهم که سعی کنید هر روز در حرفهای که دارید خود را ماهرتر و فنی تر نمایید تا در پناه خداوند به تمام آرزوهای شخصی و ملی خودتان برسید.
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
ordinary man
من این نگاه های سرشار از امید را دوست دارم
من تمام قد به احترام کسانی که هم میهن شان را دوست دارند
و هم در مورد فردای ایران الهام بخش و با امید سخن میگویند می ایستم
باور دارم ملتها برای نبرد به امید احتیاج دارند
#پاینده_ایران
#جاویدشاه
Azadeh Khorasani👑
با این عکسهایی که من هر روز می بینم، اصلا نگران تامین بودجه مالی در آینده #ایران نیستم.
با آشنایی روحیه توریستهای حداقل المانی میدانم که بمحض آزادی ایران و یک حاکمیت مردم سفر ایرانگردی خود را رزرو میکنند.
#پاینده_ایران زیبای ما که باید در حفظ اش کوشید
تنگه بوچیر پارسیان #هرمزگان
@TwitterMamnoe
من این نگاه های سرشار از امید را دوست دارم
من تمام قد به احترام کسانی که هم میهن شان را دوست دارند
و هم در مورد فردای ایران الهام بخش و با امید سخن میگویند می ایستم
باور دارم ملتها برای نبرد به امید احتیاج دارند
#پاینده_ایران
#جاویدشاه
Azadeh Khorasani👑
با این عکسهایی که من هر روز می بینم، اصلا نگران تامین بودجه مالی در آینده #ایران نیستم.
با آشنایی روحیه توریستهای حداقل المانی میدانم که بمحض آزادی ایران و یک حاکمیت مردم سفر ایرانگردی خود را رزرو میکنند.
#پاینده_ایران زیبای ما که باید در حفظ اش کوشید
تنگه بوچیر پارسیان #هرمزگان
@TwitterMamnoe
Sir Morgan Freeman
گمان کنم این زن را دیده بودم. دهه ٨٠ با یک ماشین پژو میپیچید تو خیابان فرشته و از جلوی صف سفارت رد میشد هر صبح. بیشتر رد و یا پذیرش درخواست ویزا با نظر و مشورت ایشان صورت میگرفت. حالا همان پول های بی ارزش که دلیل رد بسیاری از درخواستها بود را روی کالبدش پرت کردند
𝕭𝖆𝖗𝖆𝖓𝖉𝖆𝖆𝖟 𝖓𝖊𝖜𝖘✊
#پیگیری_یک_خبر
سخنگوی سازمان اورژانس:
فردی که از برج کامرانیه سقوط کرد، زنی ۵۱ ساله و دبیر اول سفارت سوئیس در تهران است...
@TwitterMamnoe
گمان کنم این زن را دیده بودم. دهه ٨٠ با یک ماشین پژو میپیچید تو خیابان فرشته و از جلوی صف سفارت رد میشد هر صبح. بیشتر رد و یا پذیرش درخواست ویزا با نظر و مشورت ایشان صورت میگرفت. حالا همان پول های بی ارزش که دلیل رد بسیاری از درخواستها بود را روی کالبدش پرت کردند
𝕭𝖆𝖗𝖆𝖓𝖉𝖆𝖆𝖟 𝖓𝖊𝖜𝖘✊
#پیگیری_یک_خبر
سخنگوی سازمان اورژانس:
فردی که از برج کامرانیه سقوط کرد، زنی ۵۱ ساله و دبیر اول سفارت سوئیس در تهران است...
@TwitterMamnoe
از بهمن ماه ۵۷ تا اردیبهشت ۵۹، هزاران نفر به جرم «ساواکی»، «سلطنت طلبی»، «طاغوتی» بودن اعدام شدن، اما «مرکز اسناد حقوق بشر» فقط نگران کشتار اعضای سازمان «مجاهدین خلق ایران»است، همان سازمانی که با خمینی همکاری کرد تا «انقلاب اسلامی» پیروز بشود. این است «حقوق بشر»!
پژواک
@TwitterMamnoe
پژواک
@TwitterMamnoe
آدم در همان نگاه اول به این هنر نفسش بند میاد. ببینید ٧ قرن پیش ایرانی چطور به عشق نمادها و نشانههای ایران چند چلیپا، نماد چهار ستاره شاهنشاهی و هشت پر، نماد خورشید ساخته یکی از دیگری زیباتر و پر از رمز و نقش. یکی ستاره ورند، یکی درفش کوویان، خسرو و شیرین، شیر و خورشید ...
Sir Morgan Freeman
@TwitterMamnoe
Sir Morgan Freeman
@TwitterMamnoe
بنابر توافقنامهای که در زمان پادشاه فقید بین #ایران و بریتانیا بسته شد، ۵۰ درصد از درآمد حاصل از بهرهبرداری گاز طبیعی میدان گازی رهام « Rhum » بغل گوش انگلستان٫ به ایران تعلق دارد؟
میدان گازی رهام یا رام (به انگلیسی: Rhum) یک میدان گازی فراساحل مشترک بین ایران و انگلیس است
که در ۴۰۰ کیلومتری شهر ابردین در آبهای ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد.
قرارداد اکتشاف این میدان در سال ۱۹۷۳ منعقد شد در سال ۱۹۷۷ به کشف میدان انجامید ولی به دلیل مشکلات فنی پیچیده استخراج گاز از این میدان، استخراج آن تا سال ۲۰۰۶ به طول انجامید (مشکلات فنی و طبیعی بسیاری،
از جمله فشار زیاد گاز). کارشناسان بیپی معتقدند این میدان ۱۳۵ میلیون بشکه نفت خام و ۸۰۰ بیلیون فوت مکعب گاز طبیعی را در خود جای داده است.بنابر آمار دیگری، این میدان توانایی تولید ۳۰۰ میلیون فوت مکعب استاندارد در روز را دارد که میتواند ۵ درصد ازنیاز روزانه انگلستان را تأمین کند.
بنابر موافقتنامهای که در زمان پادشاه فقید بین ایران و بریتانیا بسته شد،درآمد حاصل از بهرهبرداری گاز طبیعی این میدان به صورت ۵۰ درصد سهم شرکت ملی نفت ایران و ۵۰ درصد بریتیش پترولیوم سهمبندی شده است.سود حاصل از فروش گاز این میدان برای ایران حدود روزی یک میلیون دلار برآورد میشود
@TwitterMamnoe
میدان گازی رهام یا رام (به انگلیسی: Rhum) یک میدان گازی فراساحل مشترک بین ایران و انگلیس است
که در ۴۰۰ کیلومتری شهر ابردین در آبهای ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد.
قرارداد اکتشاف این میدان در سال ۱۹۷۳ منعقد شد در سال ۱۹۷۷ به کشف میدان انجامید ولی به دلیل مشکلات فنی پیچیده استخراج گاز از این میدان، استخراج آن تا سال ۲۰۰۶ به طول انجامید (مشکلات فنی و طبیعی بسیاری،
از جمله فشار زیاد گاز). کارشناسان بیپی معتقدند این میدان ۱۳۵ میلیون بشکه نفت خام و ۸۰۰ بیلیون فوت مکعب گاز طبیعی را در خود جای داده است.بنابر آمار دیگری، این میدان توانایی تولید ۳۰۰ میلیون فوت مکعب استاندارد در روز را دارد که میتواند ۵ درصد ازنیاز روزانه انگلستان را تأمین کند.
بنابر موافقتنامهای که در زمان پادشاه فقید بین ایران و بریتانیا بسته شد،درآمد حاصل از بهرهبرداری گاز طبیعی این میدان به صورت ۵۰ درصد سهم شرکت ملی نفت ایران و ۵۰ درصد بریتیش پترولیوم سهمبندی شده است.سود حاصل از فروش گاز این میدان برای ایران حدود روزی یک میلیون دلار برآورد میشود
@TwitterMamnoe
از خاوران تا آبان یک پارادوکس زیرکانه است چرا از مدرسه رفاه تهران تا به امروز نه؟ خون میهن پرستان قیام شاهرخی چه شد؟ پس بهتر است بگوییم از رفاه تا به امروز!
Kian Wilson
من که میگم از سینما رکس تا به امروز ...این هشتگ رو مجاهدین و اصلاح طلبان پروموت می کنن
Irani e agah
@TwitterMamnoe
Kian Wilson
من که میگم از سینما رکس تا به امروز ...این هشتگ رو مجاهدین و اصلاح طلبان پروموت می کنن
Irani e agah
@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#معماری_مازندران
#پل_ورسک
۱۵ اردیبهشت،افتتاح #پل_وررسک
احداث #پل_ورسک که از شاهکارهای مهندسی و از زیباترین پلهای جهان است،آبان ۱۳۱۳ آغاز و در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۱۵ با صرف هزینه ۲۶۰ هزار تومان با طراحی و نظارت شرکت دانمارکی کامپساکس و پیمانکاری شرکت پیتزاگالی ایتالیا افتتاح شد.۱۱/۱
Mazandaran - Iran
@TwitterMamnoe
#پل_ورسک
۱۵ اردیبهشت،افتتاح #پل_وررسک
احداث #پل_ورسک که از شاهکارهای مهندسی و از زیباترین پلهای جهان است،آبان ۱۳۱۳ آغاز و در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۱۵ با صرف هزینه ۲۶۰ هزار تومان با طراحی و نظارت شرکت دانمارکی کامپساکس و پیمانکاری شرکت پیتزاگالی ایتالیا افتتاح شد.۱۱/۱
Mazandaran - Iran
@TwitterMamnoe
✴️ احداث پل ورسک
#معماری_مازندران
#پل_ورسک
۱۵ اردیبهشت،افتتاح #پل_وررسک
احداث #پل_ورسک که از شاهکارهای مهندسی و از زیباترین پلهای جهان است،آبان ۱۳۱۳ آغاز و در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۱۵ با صرف هزینه ۲۶۰ هزار تومان با طراحی و نظارت شرکت دانمارکی کامپساکس و پیمانکاری شرکت پیتزاگالی ایتالیا افتتاح شد.۱۱/۱
#پل_ورسک که از مهمترین آثار فنی و مهندسی راه آهن ونماد راه آهن سراسری ایران است،در مسیر راه آهن سراسری شمال-جنوب به طول ۸۶ متر،در ارتفاع ۱۱۰ متری وبر روی دره ای با دهانه ۶۶متر ساخته شد.
پل ورسک باابزار آلات بسیارساده مانند:دینامیت،دریل دستی،ملات سیمان،شن شسته شده وآجرساخته شد۱۱/۲
در زمان #رضاشاه و در اردیبهشت ۱۳۱۲ شرکت دانمارکی -سوئدی کامپساس قرارداد احداث راهآهن شمال - جنوب ایران را امضاء کرد. تا قبل از آن برخی شرکتهای آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در ساخت راهآهن از میان کوههای البرز ناکام مانده بودند۱۱/۳
از شگفتیهای #پل_ورسک، عدم استفاده از هیچ سازه فلزی در ساخت آنست و این بنا از ملات غیر مسلح ساخته شده است.
برای ساخت آن، ابتدا ۲ پایه بتنی در ۲ طرف کوه ایجاد و به هم متصل گردید، سپس دال قوسی روی آن اجرا و بعد نمای آجری روی آن اجرا شد.۴/۱۱
مهندسان پس از تهیه عکسهای هوایی از کوههای البرز متوجه شدند که راهآهن باید از روستای عباسآباد که بعدها به ورسک تغییر نام داد،عبور میکرد و قطار پس از عبور از روستای ورسک باید با طی مسافت 10 Km و نیز ۶۰۰ متر صعود،از کوهستان عبور و به سمت تونل گدوک حرکت میکردکه حرکت۱۱/۵
در چنین شیب تندی برای قطار ناممکن بود.پس آنان مسیر را به شکل ۳ پله بر روی دامنه کوه اجرا کردند که به ۳ خط طلا معروف شد. طراحی این خطوط با کم کردن شیب و افزایش ضریب قدرت لوکوموتیوها در نظر گرفته شده و به این ۳خط طلایی راه آهن که بالای یکدیگر قرار دارند،۳ خط طلا میگویند۱۱/۶
نظارت بر احداث این پل به مهندس ورسک (لادیسلاوس فون رابسویچ) سپرده شد.
در کار ساخت این پل ، شرکت دانمارکی سوئدی کامپساکس به مدیرعاملی یورگن ساکسیلد، مهندس ناظر ارشد این شرکت ، لادیسلاو فون رابسویچ اتریشی و با پیمانکاری، شرکت پیتزاگالی ایتالیا مشارکت داشتند.۱۱/۷
تا اینجا میتوان به یک اشتباه رایج در مورد پل ورسک پی بردو آن انتساب ساخت این پل به آلمانیها است.
چزاره دله آنی از شرکت ایتالیایی پیتزاگالی و مسئول اصلی ساخت پل ،وقتی به محل ساخت پل ورسک رسید گفت:ما در پایین دره ایستاده بودیم،تقریبا هیچ راه دسترسی به محل اجرای کار وجود نداشت۱۱/۸
هیچ خانه مناسبی برای اسکان یافت نمیشد و دره تاریک ورسک پیش روی ما بود، جایی که باید پلی در بالای آن میساختیم.......
به این ترتیب او مسوول ساخت پلی شد که خیلی زود شهرتی جهانی پیدا کرد و به عنوان نماد راهآهن سراسری ایران شناخته شد۱۱/۹
و بسیار جای تاسف است که سازنده این پل، حداقل به مدت ۸۵ سال در ایران ناشناخته مانده است!
شرکت پیتزاگالی برای مدیریت عملیات خود، قطعه ۸ را به چهار قطعه فرعی تقسیم کرد. چزاره مسوولیت سختترین بخش شامل چهار تونل و پل ورسک را به عهده داشت .۱۱/۱۰
نام وِرِسک از روستای ورسک گرفته شدهاست که در مجاورت محل ساخت پل قرار داشته و در آن زمان حدود ۲۰ خانوار جمعیت داشت.ورسک به دلیل وجود درختچههای ورس که در قسمت پشت پل بهطور انبوه وجود دارد،به این نام معروف شدهاست.
#پل_ورسک در مهرماه ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.۱۱/۱۱
Mazandaran Iran
@TwitterMamnoe
#معماری_مازندران
#پل_ورسک
۱۵ اردیبهشت،افتتاح #پل_وررسک
احداث #پل_ورسک که از شاهکارهای مهندسی و از زیباترین پلهای جهان است،آبان ۱۳۱۳ آغاز و در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۱۵ با صرف هزینه ۲۶۰ هزار تومان با طراحی و نظارت شرکت دانمارکی کامپساکس و پیمانکاری شرکت پیتزاگالی ایتالیا افتتاح شد.۱۱/۱
#پل_ورسک که از مهمترین آثار فنی و مهندسی راه آهن ونماد راه آهن سراسری ایران است،در مسیر راه آهن سراسری شمال-جنوب به طول ۸۶ متر،در ارتفاع ۱۱۰ متری وبر روی دره ای با دهانه ۶۶متر ساخته شد.
پل ورسک باابزار آلات بسیارساده مانند:دینامیت،دریل دستی،ملات سیمان،شن شسته شده وآجرساخته شد۱۱/۲
در زمان #رضاشاه و در اردیبهشت ۱۳۱۲ شرکت دانمارکی -سوئدی کامپساس قرارداد احداث راهآهن شمال - جنوب ایران را امضاء کرد. تا قبل از آن برخی شرکتهای آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در ساخت راهآهن از میان کوههای البرز ناکام مانده بودند۱۱/۳
از شگفتیهای #پل_ورسک، عدم استفاده از هیچ سازه فلزی در ساخت آنست و این بنا از ملات غیر مسلح ساخته شده است.
برای ساخت آن، ابتدا ۲ پایه بتنی در ۲ طرف کوه ایجاد و به هم متصل گردید، سپس دال قوسی روی آن اجرا و بعد نمای آجری روی آن اجرا شد.۴/۱۱
مهندسان پس از تهیه عکسهای هوایی از کوههای البرز متوجه شدند که راهآهن باید از روستای عباسآباد که بعدها به ورسک تغییر نام داد،عبور میکرد و قطار پس از عبور از روستای ورسک باید با طی مسافت 10 Km و نیز ۶۰۰ متر صعود،از کوهستان عبور و به سمت تونل گدوک حرکت میکردکه حرکت۱۱/۵
در چنین شیب تندی برای قطار ناممکن بود.پس آنان مسیر را به شکل ۳ پله بر روی دامنه کوه اجرا کردند که به ۳ خط طلا معروف شد. طراحی این خطوط با کم کردن شیب و افزایش ضریب قدرت لوکوموتیوها در نظر گرفته شده و به این ۳خط طلایی راه آهن که بالای یکدیگر قرار دارند،۳ خط طلا میگویند۱۱/۶
نظارت بر احداث این پل به مهندس ورسک (لادیسلاوس فون رابسویچ) سپرده شد.
در کار ساخت این پل ، شرکت دانمارکی سوئدی کامپساکس به مدیرعاملی یورگن ساکسیلد، مهندس ناظر ارشد این شرکت ، لادیسلاو فون رابسویچ اتریشی و با پیمانکاری، شرکت پیتزاگالی ایتالیا مشارکت داشتند.۱۱/۷
تا اینجا میتوان به یک اشتباه رایج در مورد پل ورسک پی بردو آن انتساب ساخت این پل به آلمانیها است.
چزاره دله آنی از شرکت ایتالیایی پیتزاگالی و مسئول اصلی ساخت پل ،وقتی به محل ساخت پل ورسک رسید گفت:ما در پایین دره ایستاده بودیم،تقریبا هیچ راه دسترسی به محل اجرای کار وجود نداشت۱۱/۸
هیچ خانه مناسبی برای اسکان یافت نمیشد و دره تاریک ورسک پیش روی ما بود، جایی که باید پلی در بالای آن میساختیم.......
به این ترتیب او مسوول ساخت پلی شد که خیلی زود شهرتی جهانی پیدا کرد و به عنوان نماد راهآهن سراسری ایران شناخته شد۱۱/۹
و بسیار جای تاسف است که سازنده این پل، حداقل به مدت ۸۵ سال در ایران ناشناخته مانده است!
شرکت پیتزاگالی برای مدیریت عملیات خود، قطعه ۸ را به چهار قطعه فرعی تقسیم کرد. چزاره مسوولیت سختترین بخش شامل چهار تونل و پل ورسک را به عهده داشت .۱۱/۱۰
نام وِرِسک از روستای ورسک گرفته شدهاست که در مجاورت محل ساخت پل قرار داشته و در آن زمان حدود ۲۰ خانوار جمعیت داشت.ورسک به دلیل وجود درختچههای ورس که در قسمت پشت پل بهطور انبوه وجود دارد،به این نام معروف شدهاست.
#پل_ورسک در مهرماه ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.۱۱/۱۱
Mazandaran Iran
@TwitterMamnoe
Telegraph
احداث پل ورسک
1. #معماری_مازندران #پل_ورسک ۱۵ اردیبهشت،افتتاح #پل_وررسک احداث #پل_ورسک که از شاهکارهای مهندسی و از زیباترین پلهای جهان است،آبان ۱۳۱۳ آغاز و در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۱۵ با صرف هزینه ۲۶۰ هزار تومان با طراحی و نظارت شرکت دانمارکی کامپساکس و پیمانکاری شرکت پیتزاگالی…
یه مصاحبه تو یوتیوب هست فقط با غلامرضا پهلوی. بسیار ادم متشخصیه. از پدر و برادرش هم به نیکی یاد میکنه. در مورد این رژیم هم میگه که سران این حکومت جاسوس های شرق و غرب هست که کاملا هم درسته. هیچ حکومت خارجی وقتی در بالاترین نهادهای تصمیم گیری ایران نفوذ داره تن به تغییر رژیم نمیده
simo
@TwitterMamnoe
simo
@TwitterMamnoe
تودهایها و جمهوریخواهان میگویند که در دوران پهلوی دموکراسی وجود نداشت. تقیزاده و حسین علاء که از مخالفان تغییر سلطنت به پهلوی بودند در دوران پهلوی صاحب عالیترین پستهای حکومتی شدند. حسین علاء دو بار نخستوزیر شد و تقیزاده رییس مجلس سنا شد. این اگر دموکراسی نیست پس چیست!؟
📻 رادیو تبریز
@TwitterMamnoe
📻 رادیو تبریز
@TwitterMamnoe
چراغ چرخ گردونم اسیر خوار خورشیدی
امیر گوی چوگانم که دل #میدان من باشد
@PahlaviReza
mehranDaryasri
@TwitterMamnoe
امیر گوی چوگانم که دل #میدان من باشد
@PahlaviReza
mehranDaryasri
@TwitterMamnoe
این که پادشاه در نظام پادشاهی مشروطه، مقامی تشریفاتی است و حق دخالت و تصمیمگیری در امور را ندارد، سخن بیپایهای است و بیشتر جراید حزب توده چنین مطلبی را تبلیغ میکردند. رجال مطرح مشروطه هم تأکید کردهاند که شاه باید در امورات وارد شود و منشأ خیر و صلاح برای کشور و مردم باشد.
📻 رادیو تبریز
@TwitterMamnoe
📻 رادیو تبریز
@TwitterMamnoe
ندید بگید، آیا اکانت @PahlaviReza از مبارزان در #وین قدر یک ریتوییت حمایت کرده است؟
جوابش خیر هست، اما چرا؟ از #کنگلس کمتر هستند که حمایتش کرد؟ مورد تایید امیردله و قمیکلا نیستند؟ مثل فاندگیران با اصل توافق مشکل ندارند و فقط نگران حقوق بشرند؟
Keivan Esfandiyar
@TwitterMamnoe
جوابش خیر هست، اما چرا؟ از #کنگلس کمتر هستند که حمایتش کرد؟ مورد تایید امیردله و قمیکلا نیستند؟ مثل فاندگیران با اصل توافق مشکل ندارند و فقط نگران حقوق بشرند؟
Keivan Esfandiyar
@TwitterMamnoe
🔴 پاول فریگنز: “محمد رضا شاه پهلوی، کشور کهنسال خویش را با سرعت به سمت پیشرفت قرن بیستم سوق می دهد”
🔹به روزی افتاده ایم که تاریخ پرافتخار این سرزمین را باید در کتاب های بیگانگان جستجو کنیم!
#قضاوت_تاریخ
تاریخ در تصویر
@TwitterMamnoe
🔹به روزی افتاده ایم که تاریخ پرافتخار این سرزمین را باید در کتاب های بیگانگان جستجو کنیم!
#قضاوت_تاریخ
تاریخ در تصویر
@TwitterMamnoe