ترور ژنرال هارولد پرایس و بمبگذاریها در تهران از سوی سازمان مجاهدین خلق ۱۰ خرداد ماه ۱۳۵۱ - در روز دهم خرداد ماه ۱۳۵۱ سازمان تروریستی مجاهدین خلق چهار ترور با بمب در تهران انجام داد که به کشته شدن دو ایرانی بیگناه و زخمی شدن و از کارافتادگی سه ایرانی و یک ژنرال امریکایی انجامید. این ترورها در پهنه پشت آرامگاه رضا شاه بزرگ، انجمن فرهنگی ایران و آمریکا در خیابان وزرا، انجمن فرهنگی ایران و انگلیس، خیابان شاهرضا خیابان صبای شمالی اداره اطلاعات امریکا و به ویژه سوءقصد به جان ژنرال هارولد پرایس در قیطریه خیابان دولت انجام شد. با این ترورها سازمان تروریستی مجاهدین خلق کوشش کردند که سیاست خارجی اعلیحضرت محمدرضا شاه پهلوی آریامهر را که بر پایه صلح و پیوندهای دوستی میان ملتهای جهان بنیاد شده بود را بلرزانند. به باور مجاهدین خلق کشور ایران نبایستی که با اروپا و امریکا و چین و شوروی همکاری دوستانه و بین المللی داشته باشد بلکه ایران میباید با کوبا، فلسطین، کره شمالی و دیگر کشورهای واپس مانده تروریستی پیوند برقرار سازد. تا به امروز این قاتلان سازمان مجاهدین خلق که این ترورها را انجام دادند در کتابها و فیلمهایی که این سازمان تروریستی تهیه میکند همانند قهرمانان به نوشتار کشیده میشوند و به روی اکران میآیند.
بامداد چهارشنبه دهم خرداد ماه ساعت ۷ و ۲۲ دقیقه دو تن از تروریستهای سازمان مجاهدین خلق وحید افراخته و محمد یزدانیان خودروی ژنرال نیروی هوایی امریکا هرولد پرایس را که مانند هر روز از خیابان دولت چهارراه قنات میگذشت با ترکاندن بمب ویران ساختند. در این ترور ژنرال پرایس رییس مستشاری آمریکا در ایران هر دو پای خود را از دست داد و راننده استوار رحمت اله سلطانی به سختی زخمی شد. یک بانوی ایرانی که با دختر نوجوانش از جلوی خودرو میگذشتند کشته و دو رهگذر دیگر نیز با ترکش بمب زخمی شدند. بمبی که مجاهدین با آن خودروی ژنرال پرایس ویران ساختند، از بمبهای کنترل از راه بود که آن را تروریستهای سازمان مجاهدین در قیطریه کنار یک تیر چراغ برق نهاده و خود سد گام دورتر چشم به راه رسیدن خودروی ژنرال پرایس ایستاده بودند. هنگامی که خودروی ژنرال پرایس به تیر چراغ برق رسید بی اعتنا به اینکه چهار رهگذر در آن پیرامون هستند، کلید انفجار را زدند و متواری شدند. این نخستین بمب با کنترل از راه دور بود که از سوی تروریست مجاهد دیگری به نام اصغر منتظری حقیقی ساخته شده بود. این کشتار از سوی سید محمد کاظم ذوالانوار برنامه ریزی شده بود. سید کاظم ذوالانوار از هموندان کمیته مرکزی مجاهدین بود که از سوی رضا رضایی بنیاد گذاشته شده بود. در این ترور ۲ تن کشته و ۴ تن به سختی زخمی شدند و به خانههای پیرامون نیز آسیب بسیار رسید. گربهای که مادر چهار بچه شیرخوار بود نیز در این ترور کشته شد.
پرونده انفجار خودروی ژنرال پرایس از سوی کلانتری ۲ به دادسرای تهران فرستاده شد. بازپرس دادسرای تهران عدم صلاحیت خود را در رسیدگی به این پرونده صادر کرد و آن را به دادرسی ارتش فرستاد و نوشت که این پرونده، پرونده ایست که در آن تروریستها دست داشتند، بمبگذاری کردهاند و سبب کشته شدن جانگداز دو شهروند ایرانی بانو صفیه حیدری ۳۵ ساله و دخترش حلیمه ۱۵ ساله و زخمی و از کارافتادگی ژنرال هارولد پرایس و راننده اش شدند. بانو صفیه حیدری بانویی کارگر بود که در این روز با حلیمه در راه خانهای بود که دخترش پیشتر در آنجا کارهای رفت و روب و شستن پوشاک را انجام میداد، تا شاید حلیمه بتواند دوباره در آن خانه کار خود را از سرگیرد. در روز ۱۰ خرداد ماه بانو صفیه و حلیمه در پیچ کوچه اعزازیها با خودروی مستشاری روبرو شدند، اندکی ایستادند تا خودرو بگذرد که مجاهدین در آن سوی خیابان دکمه انفجار را فشار دادند. صفیه حیدری و دخترش حلیمه تکه تکه شدند و گوشت و ارگانهای درون بدن آنها بر روی دیوارها و شاخه درختها پرتاب شد. هم چنین دختر هفده سالهای به نام فاطمه که در خانه مهندس مهدی نژاد کار میکرد برای خریدن شیر از خانه بیرون آمد هنوز چند گامی بیشتر برنداشته بود که تروریستهای مجاهد بمب را ترکاندند و ترکشهای بمب به پای فاطمه خورد. مهندس مهدی نژاد با سدای سهمناک بمب بیرون آمد و فاطمه را که از پاهایش خون میریخت به « بیمارستان کیان » در قلهک برد. پسر جوان دیگری به نام مصطفی سیاوشی کمی بالاتر از فاطمه به سختی به دست و پایش ترکشهای بمب خورد و در خون خود غلتید و به بیمارستان رضا پهلوی در تجریش برده شد.
همسر و فرزندان صفیه حیدری در سوگ همسر و مادر نشستند. آیین سوگواری بانو صفیه حیدری بسیار اندوهناک بود. توران، مهدی، سعادت و حمید چهار فرزند بازمانده در مرگ مادر و خواهرشان اشک میریختند و شیون میکردند. مهدی پسر بزرگ صفیه ۲۰ سال دارد و در پمپ بنزین کار میکند درباره مادرش گفت: ما در فریدن اسپهان زندگی میکردیم.
بامداد چهارشنبه دهم خرداد ماه ساعت ۷ و ۲۲ دقیقه دو تن از تروریستهای سازمان مجاهدین خلق وحید افراخته و محمد یزدانیان خودروی ژنرال نیروی هوایی امریکا هرولد پرایس را که مانند هر روز از خیابان دولت چهارراه قنات میگذشت با ترکاندن بمب ویران ساختند. در این ترور ژنرال پرایس رییس مستشاری آمریکا در ایران هر دو پای خود را از دست داد و راننده استوار رحمت اله سلطانی به سختی زخمی شد. یک بانوی ایرانی که با دختر نوجوانش از جلوی خودرو میگذشتند کشته و دو رهگذر دیگر نیز با ترکش بمب زخمی شدند. بمبی که مجاهدین با آن خودروی ژنرال پرایس ویران ساختند، از بمبهای کنترل از راه بود که آن را تروریستهای سازمان مجاهدین در قیطریه کنار یک تیر چراغ برق نهاده و خود سد گام دورتر چشم به راه رسیدن خودروی ژنرال پرایس ایستاده بودند. هنگامی که خودروی ژنرال پرایس به تیر چراغ برق رسید بی اعتنا به اینکه چهار رهگذر در آن پیرامون هستند، کلید انفجار را زدند و متواری شدند. این نخستین بمب با کنترل از راه دور بود که از سوی تروریست مجاهد دیگری به نام اصغر منتظری حقیقی ساخته شده بود. این کشتار از سوی سید محمد کاظم ذوالانوار برنامه ریزی شده بود. سید کاظم ذوالانوار از هموندان کمیته مرکزی مجاهدین بود که از سوی رضا رضایی بنیاد گذاشته شده بود. در این ترور ۲ تن کشته و ۴ تن به سختی زخمی شدند و به خانههای پیرامون نیز آسیب بسیار رسید. گربهای که مادر چهار بچه شیرخوار بود نیز در این ترور کشته شد.
پرونده انفجار خودروی ژنرال پرایس از سوی کلانتری ۲ به دادسرای تهران فرستاده شد. بازپرس دادسرای تهران عدم صلاحیت خود را در رسیدگی به این پرونده صادر کرد و آن را به دادرسی ارتش فرستاد و نوشت که این پرونده، پرونده ایست که در آن تروریستها دست داشتند، بمبگذاری کردهاند و سبب کشته شدن جانگداز دو شهروند ایرانی بانو صفیه حیدری ۳۵ ساله و دخترش حلیمه ۱۵ ساله و زخمی و از کارافتادگی ژنرال هارولد پرایس و راننده اش شدند. بانو صفیه حیدری بانویی کارگر بود که در این روز با حلیمه در راه خانهای بود که دخترش پیشتر در آنجا کارهای رفت و روب و شستن پوشاک را انجام میداد، تا شاید حلیمه بتواند دوباره در آن خانه کار خود را از سرگیرد. در روز ۱۰ خرداد ماه بانو صفیه و حلیمه در پیچ کوچه اعزازیها با خودروی مستشاری روبرو شدند، اندکی ایستادند تا خودرو بگذرد که مجاهدین در آن سوی خیابان دکمه انفجار را فشار دادند. صفیه حیدری و دخترش حلیمه تکه تکه شدند و گوشت و ارگانهای درون بدن آنها بر روی دیوارها و شاخه درختها پرتاب شد. هم چنین دختر هفده سالهای به نام فاطمه که در خانه مهندس مهدی نژاد کار میکرد برای خریدن شیر از خانه بیرون آمد هنوز چند گامی بیشتر برنداشته بود که تروریستهای مجاهد بمب را ترکاندند و ترکشهای بمب به پای فاطمه خورد. مهندس مهدی نژاد با سدای سهمناک بمب بیرون آمد و فاطمه را که از پاهایش خون میریخت به « بیمارستان کیان » در قلهک برد. پسر جوان دیگری به نام مصطفی سیاوشی کمی بالاتر از فاطمه به سختی به دست و پایش ترکشهای بمب خورد و در خون خود غلتید و به بیمارستان رضا پهلوی در تجریش برده شد.
همسر و فرزندان صفیه حیدری در سوگ همسر و مادر نشستند. آیین سوگواری بانو صفیه حیدری بسیار اندوهناک بود. توران، مهدی، سعادت و حمید چهار فرزند بازمانده در مرگ مادر و خواهرشان اشک میریختند و شیون میکردند. مهدی پسر بزرگ صفیه ۲۰ سال دارد و در پمپ بنزین کار میکند درباره مادرش گفت: ما در فریدن اسپهان زندگی میکردیم.
ده سال پیش پدرم درگذشت و مادرمان با چهار فرزند ۱۰ ساله، توران ۷ ساله و حلیمه ۵ ساله و سعادت یک ساله تنها ماند. مادر برای گذراندن زندگی به تهران آمد و در خانهها کار میکرد. پس از دو سال مادر با ابراهیم ازدواج کرد و دارای پسری شد که هم اکنون شش سال دارد و نامش حمید است و از روزی که مادر کشته شده است پیوسته گریه میکند و بی تابی میکند. در خانهای که زندگی میکنیم ما سرایدار هستیم و مادر و ناپدری من همواره کار میکردند و زحمت میکشیدند.
شاهنشاه در سخنان خود در روز چهارم بهمن ماه ۱۳۵۱ در بزرگداشت دهمین سالگرد انقلاب شاه و ملت در کنگره بزرگ ملی به این رویداد سهمناک اشاره کردند و فرمودند:
...یک عده از خدا بی خبر و قاتلین بالفطره با حیله و تمهیدات ناجوانمردانه از پشت به یک عده حمله کردند. سوء قصدکنندگان موقعی که میدیدند نزدیک است که گرفتار شوند اِبا نداشتند هر کس را که در سر راه فرار خود میدیدند با گلوله بزنند، کما اینکه دو طفل ۴ ساله و ۵ ساله نیز زیر رگبارهای مسلسل این عده از بین رفتند. همچنین یک مادر با یک دختر ۲۰ ساله که قلبی پر از آرزو و پر از امید داشت موقعی که از مقابل اتومبیلی که میبایستی منفجر بشود عبور میکردند، آن کسی که روی دگمه فشار میداد با اینکه میدید این دو زن در همان موقع از آن جا عبور میکنند، با این حال دگمه را فشار داد و تکّههای گوشت این زنها روی درخت و دیوار نقش بست....
https://t.me/TwitterMamnoe/56743
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
شاهنشاه در سخنان خود در روز چهارم بهمن ماه ۱۳۵۱ در بزرگداشت دهمین سالگرد انقلاب شاه و ملت در کنگره بزرگ ملی به این رویداد سهمناک اشاره کردند و فرمودند:
...یک عده از خدا بی خبر و قاتلین بالفطره با حیله و تمهیدات ناجوانمردانه از پشت به یک عده حمله کردند. سوء قصدکنندگان موقعی که میدیدند نزدیک است که گرفتار شوند اِبا نداشتند هر کس را که در سر راه فرار خود میدیدند با گلوله بزنند، کما اینکه دو طفل ۴ ساله و ۵ ساله نیز زیر رگبارهای مسلسل این عده از بین رفتند. همچنین یک مادر با یک دختر ۲۰ ساله که قلبی پر از آرزو و پر از امید داشت موقعی که از مقابل اتومبیلی که میبایستی منفجر بشود عبور میکردند، آن کسی که روی دگمه فشار میداد با اینکه میدید این دو زن در همان موقع از آن جا عبور میکنند، با این حال دگمه را فشار داد و تکّههای گوشت این زنها روی درخت و دیوار نقش بست....
https://t.me/TwitterMamnoe/56743
Mashrouteh
@TwitterMamnoe
Telegram
پادشاهیخواهان توئیتر
@TwitterMamnoe
یکی از اولین اعتراضات پادشاهیخواهانه بر ضد جمهوری اسلامی در تبریز و در اوایل رهبری خامنهای اتفاق افتاد. زمانی که مردم در بازار تبریز شعار میدادند «بَه هارداسان پهلوی، ایستَمیروخ رهبری» (ترجمه: پهلوی کجایی، رهبری را نمیخواهیم)؛ اما آن زمان نه اینترنتی بود و نه ماهوارهای.
📻 رادیو تبریز
@TwitterMamnoe
📻 رادیو تبریز
@TwitterMamnoe
وقتی که انسان پوچی جنگ با همنوعان خود را دریابد، به ناچار خواهد فهمید که جز همکاری مسالمت آمیز میان تمام ملت ها راهی برای زیستن وجود ندارد.
برگرفته از کتاب به سوی تمدن بزرگ، به قلم #شاهنشاه_آریامهر محمدرضا شاه #پهلوی
Kian Wilson
@TwitterMamnoe
برگرفته از کتاب به سوی تمدن بزرگ، به قلم #شاهنشاه_آریامهر محمدرضا شاه #پهلوی
Kian Wilson
@TwitterMamnoe
تقدیم به جوانان قدیم.
کاباره مولن روژ - ۱۵ اسفند سال ۱۳۴۲ تهران، خیابان فردوسی جنوبی، مقابل خیابان سوم اسفند (سرهنگ سخایی فعلی)، داخل کوچه ملی آگهی برنامه آفت و شهپر در کاباره مولن روژ که پیشتر کاباره شمشاد نام داشت. کاباره مولن روژ در کنار کاباره شکوفه نو و کاباره باکارا جزو سه کاباره معروف تهران بودند. بعدها کاباره لیدو، کلئوپاترا، خانه خیام، و خیلی دیگر آغاز به کار کردند ولی این سه کاباره معروفترین کاباره های تهران به حساب می آمدند. کاباره مولن روژ در قلب لاله زار از اهمیت خاصی برخوردار بود.
@TwitterMamnoe
کاباره مولن روژ - ۱۵ اسفند سال ۱۳۴۲ تهران، خیابان فردوسی جنوبی، مقابل خیابان سوم اسفند (سرهنگ سخایی فعلی)، داخل کوچه ملی آگهی برنامه آفت و شهپر در کاباره مولن روژ که پیشتر کاباره شمشاد نام داشت. کاباره مولن روژ در کنار کاباره شکوفه نو و کاباره باکارا جزو سه کاباره معروف تهران بودند. بعدها کاباره لیدو، کلئوپاترا، خانه خیام، و خیلی دیگر آغاز به کار کردند ولی این سه کاباره معروفترین کاباره های تهران به حساب می آمدند. کاباره مولن روژ در قلب لاله زار از اهمیت خاصی برخوردار بود.
@TwitterMamnoe
نمیدونم چه رازی هست که از وقتی سرود ملی از (شد جمهوری اسلامی به پا) تبدیل شد به( سرزد ازافق) موجی از دزدی و اختلاس ونابودی صنایع کلید خورد تا پیش از اون توزیع در امد عادلانه تر جامعه اخلاق مدارتر و دزدی ها مخفیانه تر و کوچکتر بود .
Naderr
هنوز روح آریامهر چون عقاب بر فراز پادگانها و ادارهجات و صنایع در پرواز بود و یک نسیمی از دوران خوش طاغوت میوزید و مردم طعم روغن کرمانشاهی و آبجوی شمس و کانادا درای زیر زبونشون بود. ملت هم ضعیف و ذلیل و بخود مشغول نشده بودن.فسادی که همزاد 57ایهاست یک دهه نیاز داشت تا نضج پیدا کنه
Lebo
دهه شصت دزدی در این حد بود که مثلا بقال محل روزی دو تا شیشه شیر و ماهی یه حلب روغن میبرد در خونه آقای مهندس که رییس شعبه بانک تجارت بود، در ازاش مهندس یه وام پنجاه هزارتومنی قرضالحسنه براش ردیف میکرد
Tropical
@TwitterMamnoe
Naderr
هنوز روح آریامهر چون عقاب بر فراز پادگانها و ادارهجات و صنایع در پرواز بود و یک نسیمی از دوران خوش طاغوت میوزید و مردم طعم روغن کرمانشاهی و آبجوی شمس و کانادا درای زیر زبونشون بود. ملت هم ضعیف و ذلیل و بخود مشغول نشده بودن.فسادی که همزاد 57ایهاست یک دهه نیاز داشت تا نضج پیدا کنه
Lebo
دهه شصت دزدی در این حد بود که مثلا بقال محل روزی دو تا شیشه شیر و ماهی یه حلب روغن میبرد در خونه آقای مهندس که رییس شعبه بانک تجارت بود، در ازاش مهندس یه وام پنجاه هزارتومنی قرضالحسنه براش ردیف میکرد
Tropical
@TwitterMamnoe
شاه هیچ معمایی نداشت اما خود بزرگترین معمایی بود که پاسخش را تاریخ در طول ۴۳ سال آشکار نمود.
نحوه ایستادن، نگاهش، میمیک چهرهاش، رفتارهایش و کلمه به کلمه از گفتههایش همه الگوست، الگویی از عشق.
Farhood 𓃬☼
@TwitterMamnoe
نحوه ایستادن، نگاهش، میمیک چهرهاش، رفتارهایش و کلمه به کلمه از گفتههایش همه الگوست، الگویی از عشق.
Farhood 𓃬☼
@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴هموطنانم همه ما آگاهانه در مسیر آزادی کشورما وبازگشت به شکوه گام برمی داریم در این مسیر فراز و نشیب های زیادی هست.دیگر همه به ماهیت این رژیم و مزدورانش و بازیهای پلیدش پی بردیم.در این ویدئو پاسخ بسیاری از شما را دادم نگران نباشید یک مبارز هرگز دلسرد نمیشود.
تا ابد #جاویدشاه
atusa sabagh
@TwitterMamnoe
تا ابد #جاویدشاه
atusa sabagh
@TwitterMamnoe
واقعیت آزموده عصر ما این است که دموکراسی گرسنهها، دموکراسی فقیرها، دموکراسی بیمارها، دموکراسی بیخانمانها، دموکراسی بیسوادها، حتی اگر با موازین فرمایشی مدعیان دفاع از دموکراسی تطابق داشته باشد، چیزی بیشتر از یک کاریکاتور از دموکراسی نیست!
مصاحبه شاهنشاه #آریامهر پهلوی با روزنامه لوموند ۲۴ ژوئن ۱۹۷۴
پ. ن. هیچ چیز شانسی و اتفاقی نبود آن بزرگ مرد یکه و تنهای ایران خوب میدانست مشکل چیست و چگونه باید از میان برداشته شود، دریغ و افسوس که مردم یاری و همراهیش نکردند!
#جاوید_شاه
Radman Pour Mahak
@TwitterMamnoe
مصاحبه شاهنشاه #آریامهر پهلوی با روزنامه لوموند ۲۴ ژوئن ۱۹۷۴
پ. ن. هیچ چیز شانسی و اتفاقی نبود آن بزرگ مرد یکه و تنهای ایران خوب میدانست مشکل چیست و چگونه باید از میان برداشته شود، دریغ و افسوس که مردم یاری و همراهیش نکردند!
#جاوید_شاه
Radman Pour Mahak
@TwitterMamnoe
با دیدن این عکس با دکور آشنای خانه های دهه سی و چهل ، بخاری کلمن و کتری لعابی روی ان و دودکش ،تلویزیون سیاه و سفید ، میز سه گوش سفید و خانمی با مدل موی روز آن سالها با کفش پاشنه دار و ورزش سوئدی ! ، شما یاد چی می افتید ؟ .
@TwitterMamnoe
@TwitterMamnoe
سالن پاتیناژ قصر یخ
تهران - خیابان پهلوی (ولیعصر) - بالاتر از سه راه ایوبی (توانیرفعلی) - کمی بعد از تقاطع پل همت فعلی
اوایل دهه پنجاه
قصر یخ، نام یک مجموعهٔ ورزشی و تفریحی بود که در سال ۱۳۴۰ در خیابان پهلوی نرسیده به میدان ونک افتتاح گردید .
مدیر و بنیانگذار قصر یخ، فریدون باتمانقلیچ برادرزاده سپهبد نادر باتمانقلیچ بود و تأسیسات آن مطابق با آخرین فناوریهای آن زمان و مانند باشگاههای تفریحی آمریکا و اروپا ساخته شده بود.
شهرت قصر یخ در درجهٔ اول به خاطر سالن پاتیناژ آن بود که در سال ۴۲ به جای یکی از استخرهای این مجموعه ساخته شد . این مجموعه دارای بخشهای مختلف دیگری چون باشگاه تیراندازی، استخر روباز، میزهای بیلیارد و پیست مصنوعی اسکی بود . ساختمان قصر یخ هنوز هم پابرجا میباشد و در حال حاضر در اختیار سازمان آموزش علمی کانون سر دفتر داران است .
عکس از آقای جانپور
@TwitterMamnoe
تهران - خیابان پهلوی (ولیعصر) - بالاتر از سه راه ایوبی (توانیرفعلی) - کمی بعد از تقاطع پل همت فعلی
اوایل دهه پنجاه
قصر یخ، نام یک مجموعهٔ ورزشی و تفریحی بود که در سال ۱۳۴۰ در خیابان پهلوی نرسیده به میدان ونک افتتاح گردید .
مدیر و بنیانگذار قصر یخ، فریدون باتمانقلیچ برادرزاده سپهبد نادر باتمانقلیچ بود و تأسیسات آن مطابق با آخرین فناوریهای آن زمان و مانند باشگاههای تفریحی آمریکا و اروپا ساخته شده بود.
شهرت قصر یخ در درجهٔ اول به خاطر سالن پاتیناژ آن بود که در سال ۴۲ به جای یکی از استخرهای این مجموعه ساخته شد . این مجموعه دارای بخشهای مختلف دیگری چون باشگاه تیراندازی، استخر روباز، میزهای بیلیارد و پیست مصنوعی اسکی بود . ساختمان قصر یخ هنوز هم پابرجا میباشد و در حال حاضر در اختیار سازمان آموزش علمی کانون سر دفتر داران است .
عکس از آقای جانپور
@TwitterMamnoe
🛑 بازديد دختران دانشجوى دانشگاه پليس از زندان قزل حصار در سال ١۳۵۰ خورشیدی
#دوران_پهلوی
تاریخ در تصویر
@TwitterMamnoe
#دوران_پهلوی
تاریخ در تصویر
@TwitterMamnoe
ميترا نيكان پور از ايران در كنار چهار فيناليست دختر شایسته جهان در شيكاگو.
ارديبهشت سال 1345
@TwitterMamnoe
ارديبهشت سال 1345
@TwitterMamnoe
یکی از دوستان بهترین لقب را به پاک بانو آتوسا دادند ،،، قهرمان وین ، برازندهترین بانوی قهرمان که به همراه یارانش هیئت فروشنده وطن را مجبور به فرار از درب زبالهدانی گراند هتل وین کردند .
قهرمان وین .
mohsen irani
@TwitterMamnoe
قهرمان وین .
mohsen irani
@TwitterMamnoe
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صحبت از تحریم انتخابات و رای ندادن به دروغگویان و فریبکاران دهر جمهوری اسلامی ، با لهجه شیرین اصفهانی خیلی شنیدن دارد
#رای_نمیدهیم
#نه_به_جمهوری_اسلامی
Azadeh Khorasani👑
@TwitterMamnoe
#رای_نمیدهیم
#نه_به_جمهوری_اسلامی
Azadeh Khorasani👑
@TwitterMamnoe
در مناظره اول جایزه کثیفترین ادبیات سیاسی به همتی و مهرعلیزاده میرسد. فرافکنی، فرارازمسئولیت و مهمتر از همه تشدید شکافهای قومی و باج دادن به قومگرایان!
بماند که کل این هفت نامزد سر سوزنی فهمی از اقتصاد و سیاست و مناسبات بینالملل ندارند و کل این فرآیند شوخی بیمزهای بیش نیست
Behrooz.Hooseini
@TwitterMamnoe
بماند که کل این هفت نامزد سر سوزنی فهمی از اقتصاد و سیاست و مناسبات بینالملل ندارند و کل این فرآیند شوخی بیمزهای بیش نیست
Behrooz.Hooseini
@TwitterMamnoe