بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
🔴واحد خلوصی، فعال حقوق بشر آزاد شد

سه شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۹۹، واحد خلوصی درخشان، فعال حقوق بشر و یکی از شهروندان بهایی محروم از تحصیل که در تاریخ ۲۲ اسفندماه به مرخصی اعزام شده بود روز جاری در تماس با دادسرای اوین از صدور حکم آزادی زودهنگام خود مطلع شد. واحد خلوصی شهریورماه ۹۴ جهت تحمل دوران محکومیت ۵ ساله خود بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.
وی در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۹۸ پس از تحمل حدود ۴ سال و نیم حبس برای نخستین بار از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی اعزام شد.

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
اطلاعیه کمیته حمایت از بیانیه 14 نفر
پیام محمد نوری زاد
هشداری به جمهوری اسلامی


جمهوری اسلامی در طول بیش از 4 دهه حکومت جاهلانه و جنایتکارانه اش لحظه ای در دگراندیش ستیزی و آزار، اذیت، شکنجه و کشتار دگراندیشان و مخالفان سیاسی و عقیدتی، و فعالان حرکت های مدنی و صنفی درنگ نکرده است. این حکومت حتی در فاجعه بحران کرونا در میهنمان از شکنجه و اعدام اسیران سیاسی و عقیدتیِ در بندش دست نکشیده است.
محمد نوری زاد، فعال سیاسی و مدنی و از تدوین کنندگان بیانیه 14 نفر، و یکی از نمادهای مبارزه و مقاومت آزادیخواهانه و عدالت جویانه در میهنمان در تازه ترین پیام اش از زندان به گوشه ای دیگر از ستمگری هائی که حکومت اسلامی در قبال خانواده وی روا می دارد پرداخته است. در این پیام محمد نوری زاد ضمن اشاره به ادامه آزار و اذیت خانواده اش توسط ماموران این حکومت اعلام می کند که در اعتراض به رفتارغیر انسانی و غیرقانونی حکومت اسلامی با خانواده او، دست به خودکشی خواهد زد. جمهوری اسلامی که یکی از روش های ددمنشانه اش گروگان گیری خانواده زندانیان سیاسی ست علی فرزند محمد نوری زاد را به دلیل اعتراض وی به سرنگون کردن هواپیمای مسافربری توسط سپاه پاسداران، به سه سال و نیم زندان محکوم کرده است.
هموطنان عزیز، مردم آزادۀ جهان
پیام محمد نوری زاد بیانگر این واقعیت چهل ساله است که جمهوری اسلامی حتی خانواده دگراندیشان و مخالفان سیاسی و عقیدتی خود را تحمل نکرده است و آنان را مورد توهین، تحقیر، آزار، اذیت و شکنجه قرار داده و به اسارت و گروگان گرفته است.
ما نگران وضعیت محمد نوری زاد هستیم و اعلام می کنیم هر اتفاق ناگواری که برای محمد نوری زاد و خانواده او رخ بدهد مسؤلیت اش به عهده علی خامنه ای و حکومت اسلامی ست.

هموطن عزیز !

آیا زمان آن نرسیده است که اپوزیسیون حکومت اسلامی در خارج و در داخل کشور، پس ازتاخیری چندین ساله ، متحد و همصدا خواستار آزادی همۀ زندانیان سیاسی و عقیدتی ، و فعالان مدنی و صنفی شود. ما، یعنی اپوزیسیون حکومت اسلامی نیزدر قبال این فجایع مسؤل هستیم، سکوت، بی عملی و پراکندگی ما دست حکومت اسلامی را برای ارتکاب جنایت های بیشتر باز گذاشته است. فریاد خود را علیه ستمگران حکومت اسلامی رساتر کنیم و دست در دست هم، بیاری آزادگان جهان و مردم میهنمان حکومت اسلامی را مجبور کنیم محمد نوری زاد، زندانیان بیانیه 14 نفر، و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی، و دگراندیش را آزاد کند. حکومت اسلامی می باید دست از توهین و تحقیر، آزار، اذیت، گروگان گیری و زندانی کردن خانواده زندانیان سیاسی و عقیدتی بردارد.

کمیته حمایت از بیانیه 14 کنشگر سیاسی و مدنی
حسن اعتمادی، بهروزستوده، مسعود نقره کار
10 اردیبهشت 1399
29 آپریل 2020
info@14nafar.com
www.14nafar.com
Sedayeshoma@yahoo.com
بیدار بمان نوریزاد

میدانم خیلی خسته ای
میدانم خیلی بی خوابی
خوابت میاید میدانم
اما بدان الان وقت خواب نیست
تو در بزرگراه عشق با سرعت می رانی
لطفا اگر شده زیر پلکهایت چوب کبریت بگذار
و ببین قساوتها و دست اندازها را
بیدار بمان
و به مقصد برس

《صوفی به ره عشق صفا باید کرد عهدی که نموده ای وفا باید کرد》

زمان برای خواب بسیار است
مبادا خوابت ببرد و از جاده خارج بشوی
که واژگون می شوی
همه ما خوابمان میاید
جاده خیلی طولانی شده است
اما مقصد نزدیک است
بیدار بمان
به وقتش فرشته خواب به سراغت خواهد آمد.
الان وقت خواب نیست
بیدار بمان نوریزاد
بیدار بمان

ع . م . ف

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴اخبار هفتگی نقض حقوق بشر در ایران

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/news-55/&rhash=1bab6b61543470

ماده ۱۶ اعلامیه جهانی حقوق بشر: الف) هر زن و مرد بالغی حق دارند بدون هیچ محدودیت از نظر نژاد ، ملیت ، تابعیت یا مذهب با هم دیگر زناشویی و هنگام انحلال آن، زن و شوهر در کلیه امور مربوط به ازدواج دارای حقوق مساوی می باشند. ب) ازدواج باید با رضایت کامل و آزادانه زن و مرد واقع شود. پ) خانواده رکن طبیعی و اساسی اجتماع است و حق دارد از حمایت جامعه و دولت بهره مند شود.

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/news-55/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴 به گزارش حقوق بشر در ایران, روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, اشرف « رقیه » نفریه, فعال توئیتری و دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه خواجه نصیر طوسی, ساکن محله کرشته واقع در علیشاه عوض شهرستان شهریار, پس از بازداشت توسط ماموران پلیس امنیت و انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و پس از آن انتقال به دادسرا و تفهیم اتهام با صدور قرار وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

❇️ @Women_Civil_Rights_Activists
🔴مخالفت دادستانی با عفو و اعزام حامد آئینه وند به مرخصی

با وجود سپری شدن بیش از یک سوم از مدت محکومیت حامد آئینه وند، فعال سیاسی و روزنامه نگار زندانی در اوین، دادستانی تهران با درخواست عفو و مرخصی او مخالفت کرد. آقای آئینه وند پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس قابل اجرا است.

مخالفت دادستانی با درخواست این زندانی در حالی است که آقای آئینه وند بیش از یک سوم از مدت محکومیت خود را سپری کرده است.

حامد آئینه وند در تاریخ ۷ تیرماه ۹۷ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و تا پیش از انتقال به بند عمومی به مدت ۴۴ روز در بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین سپری کرده بود.

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from Azadi | آزادی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴پیام عباس واحدیان شاهرودی به دکتر ‌محمد نوری زاد، تمنا می کنم دوست عزیزم صبرکن و باز هم ‌مقاومت کن طلوع صبح آزادی نزدیک است!

قسم‌ خوردم تا آقایان دست از این خباثت ها بر ندارند و خانواده ما را اذیت کنند ما هم هر جور که بتوانیم سعی خواهیم کرد به نحو بسیار بسیار چشمگیرتری جبران کنیم به همین خاطر از آقای نوری زاد عزیز تمنا دارم باز هم‌ مقاومت بکنند مثل همیشه مثل سالها که در کوران تمام این حوادث و بلاها و بدبختیهایی که سر خانواده ما آوردن و ما دست از مقاومت بر نداشتیم تمنا دارم صبر کن باز هم صبرکن دوست عزیز
ما ایمان داریم به طلوع صبح به صبحی که همه ایرانیان منتظرشن بالاخره خواهد رسید هرچند شب دراز و ممتد شده اما بالاخره رخ خواهد داد و همه ما به چیزی که انتظارش را داریم خواهیم رسید.

برای همه آزاد اندیشان، آزادمردان و آزادزنان ایران آرزوی سلامتی و بهروزی دارم‌ و بهترین روزها و روزگاران را برای شما تمنا دارم.
پیروز و پاینده باد ایران - خدانگهدار
۱۰ اردیبهشت ۹۹

@SepehrAzadi
🌍 روز جهانی کارگر را گرامی بداریم!
در آستانه روز جهانی کارگر خواستار آزادی بی قید و شرط کارگران زندانی و تمام زندانیان سیاسی باشیم!

در حالی به استقبال روز جهانی کارگر میرویم که جامعه بدنبال فریبکاری و دروغگوئی رژیم اسلامی با اتفاق عظیم و هولناک دیگری دست در گریبان است. ویروس کرونا جامعه ایران را مانند کشورهای زیادی از دنیا به تعطیلی کشانده است. اما در ایران تفاوت با سراسر دنیا بر سر فریب و عدم مسئولیت در قبال جان میلیونها انسان و نان سفره بخش وسیعی از مردم است. قشری که نود و نه درصد جامعه را تشکیل میدهد.

سالهاست فقر و فلاکت هدیه حکومت بغایت غیر انسانی برای مردم است. هر صدای حق طلبی را با دستگیری، شکنجه و زندان پاسخ دادند. کارگر را بدلیل مطالبات به حق خود، بدلیل برگزاری روز جهانی کارگر، دستگیر و به زندان انداختند. شلاقش زدند. با احکام و وثیقه های سنگین روبرویش کردند. شکنجه و وادار به اعترافات اجباریش کردند و امروز با پرونده سازی پوشالی روبرویش میکنند. در آستانه اول ماه مه تهدید و احضارش میکنند و خانه اش را به حراج میگذارند.
اینها تماما جواب کارگران اعم از کارگر کارخانه تا معلم ، کارمند و راننده آن جامعه در قبال مطالبات به حق و عدالتخواهی اوست.
اما حق تشکل، آزادی بیان، تجمع و اعتراض و مطالبه حداقل دستمزد مطابق با مبلغ تعیین شده از طرف تشکلات کارگری از خواستهای همین امروز کارگران در خیابانهاست.

از طرف دیگر در شرایطی که کرونا جان تمام شهروندان را در خطر جدی قرار داده است، دستگاه قضائی و حکومت اسلامی هیچ اقدامی جهت حفظ جان زندانیان بعمل نیاورده است. اگر کمبود و نبود امکانات بهداشتی و پزشکی در جامعه را ضربدر تراکم جمعیت، کیفیت بد غذا و آب آشامیدنی، نبود امکانات بهداشتی و حتی شوینده، کمبود و نبود امکان دارو و درمان در زندانها بکنیم با فاجعه ای در فاجعه ای دیگر روبرو خواهیم شد. دهها زندانی به این بیماری مبتلا و یا کشته شده اند.
آزادی کارگر زندانی، زندانی سیاسی و تمام زندانیان خواستی است که امروز روی میز مطالبات جامعه قرار دارد.

ما از تمام شما مردم شریف، آزادیخواه و انساندوست میخواهیم در آستانه اول ماه مه، روز جهانی کارگر به هر شکل و طریق ممکن میتوانید به فشارها و سرکوب فعالین کارگری در ایران اعتراض کنیم و خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری کارگر، معلم و تمام زندانیان سیاسی شویم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

@Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴هنگامه شهیدی را در این مقطع حساس با توجه به بیماری هایش آزاد کنید!

نمونه ای از فساد قضات وابسته همین بس که بخاطر مصالح خود و دوستانشان و مهمتر برای جلوگیری از افشای فسادشان با رانتخواران و مفسدین سیاسی، اقتصادی برخلاف نظر رئیس،
قوه قضاییه در تحقق شعار مبارزه با فساد اقدام به بازداشت و بازگشت گزارشگران فساد از جمله هنگامه شهیدی کردند و مورد غضب دستگاه قضایی قرار گرفتند.

جناب آقای رییسی!
تشویق و ترغیب گزارشگران فساد پیشکش، لطفا دستور دهید با آنان برخورد قهری نشود و هنگامه را در این مقطع حساس از زندان آزادش کنند...!!!

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برادرم محمد نوریزاد،
من، تو، ما خاری هستیم در چشمان حاکمیتی که به عمد در صدد کشتار مردم ایران است.
تو خوب میدانی که چه تهدیدهایی بر فعالین و داغدیدگان روا داشته اند.
مگر فراموش کردی؟
مگر بیاد نداری که تهدیدت کردند که فیلم اتاق خوابت را پخش می کنیم.
مگر نگفتند در جامعه شایعه می کنیم که به دختر خود تجاوز کردی؟
مگر بیاد نداری که فرزندم سحر را بارها و بارها بخاطر موضعگیری‌های من تهدید، بازداشت و ضرب و شتم کردند؟
مگر خواهرم اکرم را به یاد نداری؟ فقط می گفت فرزندم سعید زینالی سالهاست مفقودش کردید حداقل شرافت داشته باشید قبرش را نشان دهید.
مگر شهناز عزیز را فراموش کردی؟
چه می خواست که محکوم به زندان شد؟ جز خونخواهی فرزندش مصطفی کریم بیگی؟
مگر دیگر خواهران و برادرانم را ندیده ای؟
برادرم بمان!
همانطور که خواهرانم باید بمانند.
تا جشن آزادی ایران راهی نیست.
بمان و صبور باش که سحر نزدیک است.
بمان تا مرگ و نیستی حاکم و حاکمان را جشن بگیریم زوالشان نزدیک است."گوهرعشقی"
#ستاربهشتی

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴 هفته بزرگداشت مقام معلم!

✍️صدیقه مالکی فرد

چرا معلمان آگاه به زمانه درزندانند؟!
همسرم آقای سید هاشم خواستار فرهنگی بازنشسته ونماینده معلمان آزاده ایران و دوستانشان از ۲۰ مرداد ۹۸ مدت ۷ماه درزندان انفرادی اطلاعات مشهد وبعداز آن محبوس درزندان وکیلاباد مشهد.
همسرم از ۲۳ بهمن ۹۸ که از زندان انفرادی اطلاعات مشهد به زندان شلوغ وکیل آباد مشهد منتقل شده اند من و فرزندانم موفق به ملاقات با ایشان
نشده ایم.
ملاقات تلفنی هم به علت شیوع بیماری کرونا و آلوده بودن محیط زندان نداریم، همسرم گفته برای ملاقات تلفنی به زندان نیایید. تماس تلفنی که گاهی فقط از دفتر حفاظت زندان و با حضور مامور حفاظت انجام می شود که اکثرا با اعتراض به وضع موجود ؛ همسرم و دوستانش عطای تلفن زدن را به لقایش می بخشند ..الان هم مدت یک هفته است که هیچ خبری از وضعیتشان در زندان نداریم. از سوم اردیبهشت هیچ تماس تلفنی نداشته اند و ما دربی خبری مطلق به سر می بریم.

با توجه به شلوغی زندان وکیل آباد مشهد و نبود امکانات بهداشتی و شیوع بیماری کرونا بارها به دادگاه انقلاب مشهد با وکیلشان و بی وکیلشان برای مرخصی آنها مراجعه کرده ام و کتبا وکیلشان درخواست مرخصی داده اند ولی مثل توپ فوتبال ما را از این مسئول به آن مسئول در دادسرای انقلاب و زندان پاس دادند و آخر گفتند از دست ما کاری ساخته نیست بروید پیش دادستان، با وکیل سه شنبه نامه نوشتیم به دادستان بعد از کلی معطلی آقای دادستان گفت چون اینها زندانی امنیتی هستند باید مشورت کنم دوشنبه هفته آینده برای جواب بیایید دوشنبه رفتم نبودند.

رفتن و آمدن پیش دادستان ادامه داشت تا اینکه آقای دادستان گفت ما در مورد مرخصی دادن حرفی نداریم ولی مرخصی شامل حالشان نمی شود، نمیدانم حتما آقای دادستان فکر می کنند کسانیکه به ناحق و بی گناه به حکمهای سنگین ۱۰ سال زندان و بیشتر محکوم شده اند کرونا نمی گیرند. و از طرفی خانواده های زندانیان هم محکومند که عزیزان خود را نبینند! برای همین است که من متوجه نشده ام زندان کدام طرف میله هاست!؟

قابل توجه آنکه من و همسرم هر دو فرهنگی بازنشسته و دارای پرونده درخشان در امر آموزش و پرورش بین فرهنگیان ایران هستیم

✍️ صدیقه مالکی فرد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ مشهد

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴نامه راحله احمدی به محمد هادی عرفانیان

در میان پلشتی دنیای سود و سرمایه و ترس همیشه گوهرهایی یافت می شوند که به ننگ زمانه آلوده نیستند و می درخشند و می درخشند و نور می دهند
وقتی فرزندانم را برای گناهی که مرتکب نشده بودند و تنها به خاطر صدای دادخواهی من احضار کردند و پرونده برایشان تشکیل دادند، در برهوت انسانیت مرده و حقوق پایمال شده،خودم را تنها می دیدم اما اشتباه می کردم، آسمان هرگز بی ستاره نمی ماند، آقای عرفانیان از شما سپاسگزارم که در سختی و بغرنجی کار، وکالت فرزندانم را قبول کردی.ما همه به یک اعتبار انسانیم، به میزان قیمتی که برای دیگران می دهیم. بازهم سپاسگزارم.
راحله راحمی پور – ۱۰ اردیبهشت

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴بیانیه مشترک سندیکای شرکت واحد و تشکلهای فرهنگیان و کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر

حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه  به همراه تشکلهای مستقل معلمان، تشکل‌های مستقل کارگران و بازنشستگان بطور مشترک و به مناسبت روز جهانی کارگر بیانیه ای را صادر کردند. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, امروز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, با توجه به فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی کارگر سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه به همراه تشکلهای مستقل معلمان، تشکل‌های مستقل کارگران و بازنشستگان با انتشار بیانیه ای نسبت به کاستی ها و محرومیتهای طبقه کارگر در ایران واکنش نشان دادند. تصویب جنجالی حداقل حقوق برای سال ۱۳۹۹ برای کارگران بدون در نظر گرفتن وضعیت وخیم اقتصادی کشور از جمله موارد اشاره شده در این بیانیه می باشد. 
در بخش از این بیانیه آمده است : “هرچند امسال شرایط تجمع و برگزاری مراسم جشن روز جهانی کارگر و معلم به علت شیوع ویروس کرونا…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/statment/
ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴 به یاد عبدالفتاح سلطانی، محمود بهشتی لنگرودی، محمود بهشتی، اسماعیل عبدی و همه معلمان و کارگران زحمتکش دربند

🔵 پیام عبدالفتاح سلطانی، محمودبهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی به مناسبت هفته معلم و روز کارگر از زندان اوین در تاریخ‌ ۱۱ اردیبهشت ۹۷

به نام خداوند جان و خرد

یازدهم و دوازدهم اردیبهشت در تاریخ مبارزات صنفی نقشی پررنگ و برجسته داشته‌اند. یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر و دوازدهم اردیبهشت روز ملی معلمان ایران است. تقارن این دو مناسبت فرصت ارزشمندی است برای ایجاد وحدت و انسجام بین دو قشر که سهم اصلی را در تولیدات اقتصادی و فکری هر جامعه برعهده دارند؛ و نزدیکی این نقش‌ها در حدی است که شاید تفکیک سهم هر یک در تولیدات مذکور مقدور نباشد.

بی‌گمان دردها و دغدغه‌های مشترک این دو قشر شرایط را برای اتحاد هرچه بیشتر آنان جهت رسیدن به هدف مشترک -که همانا ارتقای سطح علمی اقتصادی و فرهنگی جامعه است- هموارتر می‌کند.

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت دکتر ابوالحسن خانعلی (شهید مبارزات صنفی معلمان) است. این روز از دهه‌ی ۴۰ به عنوان روز معلم نامگذاری شد و معلمان مستقل و آزاد اندیش تلاش داشته و خواهند داشت که از فرصت ایجاد شده در جهت حمایت از جایگاهی که همواره مورد بی اعتنایی و بی مهری حکومت‌ها و دولت‌ها قرار گرفته است دفاع کنند و فارغ از برنامه‌های رسمی،
کلیشه‌ای، ملال‌آور و شعارگونه‌ای که هر ساله توسط دولتمردان برگزار می‌شود به تحلیل و تبیین راه‌های غلبه بر مشکلات و نارسایی‌هایی که آموزش و پرورش کشور را به روزمرگی کشانده و پیشتازان مبارزه با جهل و تاریکی را از شان و جایگاه واقعی‌شان دور کرده است بپردازند؛ اما این مهم جز در سایه‌ی اتحاد، همدلی و استمرار مبارزات صنفی قانون‌مند به ویژه در چهارچوب کار تشکیلاتی میسر نخواهد شد.

به باور ما گام اول برای دفاع از شان و جایگاه معلم و همچنین اصلاح وضعیت آموزشی مدارس اصلاح اوضاع اسفبار اقتصادی و معیشتی معلمان است. تا زمانی که دغدغه‌ی اکثریت قریب به اتفاق معلمان تامین حداقل‌های یک زندگی شرافتمندانه باشد؛ هیچ تلاشی برای اصلاح مدرسه و به تبع آن جامعه به نتیجه‌ی مطلوبی نخواهد رسید همانگونه که بهبود تولید داخلی نیز بدون رضایت شغلی کارگران ممکن نخواهد بود.

ما معتقدیم که کلید حل مشکلات جامعه در دست معلمان زحمتکش و کارگران پرتلاش است نه سیاست مردان و سیاست ورزانی که حفظ قدرت یا ثروت دغدغه‎‌ی اصلی و همیشگی آنان بوده است.
به باور ما معلم واقعی معلمی است که در کنار دروس رسمی حقوق شهروندی، نقد و نقدپذیری، همدلی و اتحاد برای رسیدن به اهداف مشترک از جمله توسعه‌ی پایدار و همه جانبه را به جامعه بیاموزد.

ما بر این باوریم که معلمان شجاع متفکر و آزاداندیش به جامعه درس شجاعت، خرد ورزی و آزاد اندیشی می‌آموزند و معلمانی که در برابر هرگونه شرایطی که ناروا بر آنها تحمیل می‌شود تسلیم می‌شوند ترس و تسلیم را به جامعه انتقال خواهند داد.

از دیدگاه ما معلم واقعی کسی است که نسبت به دردهای دانش‌آموزان جامعه حساس باشد و از دیگر سو جامعه‌ای به رشد و بالندگی خواهد رسید که نسبت به دردهای معلمان فرزندان خود بی تفاوت و بی اعتنا نباشد و چه زیبا گفته‌اند که هیچ جامعه‌ای از سطح معلمانش فراتر نخواهد رفت.

محمود بهشتی لنگرودی، عبدالفتاح سلطانی، اسماعیل عبدی
۱۱ اردیبهشت ۹۷ زندان اوین

@Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴پیام شیوا محبوبی بمناسبت اول ماه می، روز جهانی کارگر و فشار بر فعالین کارگری در آستانه روز جهانی کارگر

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴احضار جعفر ابراهیمی, فعال صنفی فرهنگیان به دادسرای فرهنگ و رسانه

حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, شعبه۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه با صدور و ابلاغ احضاریه ای جعفر ابراهیمی, معلم و فعال صنفی فرهنگیان را فراخواند. این احضار مربوط به پرونده ای که در سال ۱۳۹۶ با شکایت اطلاعات سپاه پاسداران بر علیه جعفر ابراهیمی به دلیل فعالیتهای وی در فضای رسانه ای بود صورت گرفته است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از ایلنا, روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, جعفر ابراهیمی, معلم و فعال صنفی فرهنگیان و از اعضای کانون صنفی معلمان, ساکن تهران با دریافت احضاریه ای توسط شعبه  ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. احضار این فعال صنفی فرهنگیان مربوط به شکایت اطلاعات سپاه پاسداران از جعفر ابراهیمی در پرونده ای که از سال ۱۳۹۶ بر علیه وی باز شده صورت گرفته است. 
براساس اعلام حسین تاج, وکیل دادگستری: “در احضاریه‌ای که به دست ما رسیده است،…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/jafarebrahimi-2/

@Women_Civil_Rights_Activists
ترویج فرهنگ تجاوز را محکوم می‌کنیم!
نویسنده: امضا محفوظ

امیر تتلوهنرمند پهنه‌ موسیقی هیپ هاپ و رپ در پیام‌هایی به هواداران خود در رسانه‌های اجتماعی، خواهان بهره‌بردن از دختران زیر سن قانونی برای یک «حرم‌سرا» شده‌است.

این اقدام بلافاصله با صدای اعتراض زنان، کنشگران حقوق کودکان، و فعالان جامعه‌ی مدنی در ایران، ترکیه، و سایر کشورها روبه‌رو شده، و متعاقباً به مسدود شدن حساب کاربری تتلو در «اینستاگرام» انجامیده‌است.

در توجیه رفتار خود، امیرتتلو می‌گوید می‌خواسته، «زیر هجده‌ساله‌ها هم به دیدن من بیایند و به من انرژی بدهند.» برخی هواداران خشمگینِ تتلو در رسانه‌های اجتماعی اکنون با گفتارهای مستهجن و رفتارهای خشن و تهدید در صدد انتقام‌جویی از شاکیان و دلگرمی بخشیدن به هنرمند محبوب خود برآمده‌اند.

ما امضاکنندگان این دادخواست صراحتاً از امیرتتلو می‌خواهیم ضمن بازپس‌گرفتن سخنانش و پوزش رسمی، در مقام یک هنرمند مسئول برای همیشه از ترویج فرهنگ زن‌ستیز و کودک‌ستیز دست بردارد.

https://www.daadkhast.org/petition/55664/

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴دادگاه تجدیدنظر: محکومیت سها مرتضائی به تحمل حبس تعزیری/ همزمان با احضار جهت اجرای حکم حبس

حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, واحد اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران با صدور و ابلاغ احضاریه ای, سها مرتضائی, فعال دانشجوئی محروم از تحصیل را جهت اجرای حکم ۱سال حبس تعزیری احضار کرد. سها مرتضائی در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم توسط دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد. این حکم مربوط به بازداشت سها مرتضائی در جریان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از شورای صنفی دانشجویان کشور, امروز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست احمد زرگر, با صدور دادنامه ای, به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از  فعالیت در احزاب و دسته‌جات سیاسی و صنفی و رسانه‌ای محکوم شد. این فعال دانشجوئی…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/sahamortezaie-4/
ادمین
🆔@Humanrightsinir

@Women_Civil_Rights_Activists