بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
437 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
🔴فریاد اعتراض محمد نوری زاد امروز سه شنبه ۹۹/۲/۹ از زندان وکیل اباد مشهد محمد نورى زاد می گوید ؛ در اعتراض به آزار خانواده ام و ملت ايران بزودى خبر خودكشى خود خواسته ام در خواهد پيچيد.... #فرياد_اعتراض_محمد_نوریزاد_باشیم @Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پیام وکیل و حقوق دان شریف و شجاع، محمد نجفی به محمد نوریزاد

شما از آن روز که دم از «آزادی بیان»، «مهربانی»، «شجاعت» و «تحمل پذیرش مخالف را»، زدید، دیگر تنها به خود و خانواده تان تعلق ندارید، شما متعلق به همه ایرانیان هستید و به همین جهت به ما اجازه دهید که نگران باشیم و از شما درخواست کنیم که این سرمایه عظیم را از جامعه ایران نگیرید.

محمد نوریزاد دو روز پیش در یک فایل صوتی اعلام کرده بود که در اعتراض به فشارهای وارده به خانواده اش و حکم ظالمانه سه سال زندان برای فرزندش، خودکشی خواهد کرد.

@Women_Civil_Rights_Activists
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴گفتگویی به مناسبت روز کارگر بهار بهاری و سحر بهشتی خواهر جاوید نام ستار بهشتی

@Women_Civil_Rights_Activists
بنام خداوند جان وخرد
کزاین برتر اندیشه بر نگذرد

در روزگاری دولت ۱۳ میلیون دانش آموز را رها کرده است و تنها معلمان با کمترین امکانات به آموزش آنلاین دانش اموزان مشغولند و حداقل ۷ میلیون خانواده و دانش آموزان کشور فاقد موبایل و اینترنت و وسایل آموزشی هستند.
حکومت و دولت احمدی نژاد از مدارس هوشمند سخن می گفتند مدارسی که حتی میز و صندلی کافی برای دانش آموزان نداشت
و آینده دانش آموزان مبهم است.
در شرایط اسفناک معلمان را به زندان تهدید می کنند و آنها را درسخترین شرایط زندانی می کنند؛ محمد حبیبی عضو ارشد کانون صنفی معلمان اخراج و زندانی است، اسماعیل عبدی بعد از آزادی دوباره در اوین بازداشت می گردد و معلمانی آزاده چون مهندس هاشم خواستار و جناب سپهری و چندین معلم دیگر به خاطر انتقاد و پیشنهاد زندانی هستند و روز معلم که به علت شهادت دکتر خانعلی درسال ۴۰ نامیده شده است؛ مصادره می شود و به نام استاد مطهری جعل می گردد درحالی که مطهری معلم مدرسه نیست و روز ۱۱ اردیبهشت به شهادت می رسد. روز معلم روزی است که هیچ معلمی زندانی نباشد و معلمانی چون حبیبی و عبدی و بهشتی و بداقی و ریگی و خواستار و سپهری معلمان نمونه کشور شوند.

به امید ازادی حبیبی، عبدی، خواستار، سپهری و دهها معلم زندانی دیگر...

علی اکبر باغانی
عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران
تهران ۱۳۹۹/۲/۱۲

@Women_Civil_Rights_Activists
📣 نسخه فارسی گزارش جدید بنیاد عبدالرحمن برومند درباره وضعیت زندان‌ها در بحران کرونا منتشر شد.

🔴 اطلاعاتی که بنیاد برومند در خصوص ۱۳ زندان گردآوری کرده مؤید آن است که تدابیرِ پیشگیرانه دستگاه قضایی ایران به منظور جلوگیری از اشاعه ویروس کووید ۱۹ درزندان‌ها کافی نبوده و به صورت یکدست و دقیق نیز در همه زندان‌ها به اجرا گذاشته نشده است.

🔴 به مدیران استانی زندان‌ها دستور داده شده اقدامات پیشگیرانه از جمله ضدعفونی کردن روزانه و مستمر زندان‌ها و قرار دادن وسایل بهداشتی در دسترس زندانیان انجام گیرد. با این حال، به طور مثال، زندانیان بند زنان زندان ارومیه حتی به صابون و شامپو دسترسی رایگان ندارند. در این بند، بعد از اعلام بحران کرونا تنها یک لیتر مایع ظرفشویی به عنوان جیره ماهانه در اختیار هر اتاق قرار می‌گیرد و هفته‌ای یک بار از مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

🔴 گزارش مستند بنیاد برومند به موضوعاتی چون راستی‌آزمایی اظهارات مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت زندان‌ها و اقدامات صورت گرفته در بحران کووید ۱۹، بررسی وضعیت تعدادی از زندان‌های سراسر ایران، دلایل تراکم جمعیت بالا در زندان‌ها و توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی برای مبارزه با پاندمی و مسئولیت دولت‌ها می‌پردازد.


در این گزارش‌می‌‌خوانید:

⭕️ در چند دهه اخیر بودجه کافی، کنترل جدی اجرای تصمیمات اعلام شده و پاسخگویی لازم برای بهبود وضع زندان‌ها وجود نداشته است. به همین دلیل، ترکیبی از حبس‌های دست جمعی - که از سیاست‌های جرم‌انگاری بی‌رویه و قوانین و احکامِ صدور مجازات‌های سنگین ناشی می‌شود - فقدان منابع و شفافیت، فساد، و بی‌کفایتی مسئولین در اداره کردن زندان‌ها، محیطی بس خطرناک برای زندانیان ایجاد کرده است.

⭕️ در نبود نهادهای مستقل برای نظارت وضعیت افرادی که از آزادی محروم شده‌اند، این افراد برای شکایت از قوه قضاییه راهی ندارند به غیر از شکایت از قوه قضاییه، یعنی همان نهادی که حقوقشان را نقض می‌کند. در نتیجه شکایات زندانیان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

⭕️ برای زندانیانی که در یک محیط بسته با سطح بهداشت غیر استاندارد به سر می‌برند، کارهایی نظیر ضدعفونی کردن روزانه همه بندها با مواد شوینده و ضدعفونی کننده مناسب، ارائه آب کافی (از جمله آب گرم) و صابون، جزء تجملات محسوب نمی‌شود. جامعه بین‌المللی باید به ایران فشار آورد که این اقدامات حداقلی را انجام داده و اجازه ورود به زندان‌ها و نظارت به ناظران مستقل و بی‌طرف بدهد.

⭕️ بسیاری از زندانیان سیاسی و عقیدتی که جایشان در زندان نیست و باید آزاد شوند، از جمله اقلیت‌های مذهبی و قومی، وکلای حقوق بشر، فعالان ضد حجاب اجباری، فعالان کارگری، فعالان دانشجویی، فعالان محیط زیست، و افرادی که در حین تظاهرات مسالمت آمیز دستگیر شده‌اند هنوز پشت میله‌های زندان‌اند. بسیاری از آنهایی که به اتهام ارتکاب جرائم جزئی و غیر خشن بازداشت یا محکوم شده‌اند نیز تا زمان تهیه این گزارش آزاد نشده‌اند و مشکل تراکم جمعیت بیش از حد در زندان‌ها هنوز حل نشده است.

از شما دعوت می‌کنیم این گزارش را مطالعه کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

نسخه آماده دانلود گزارش به فارسی
نسخه آماده دانلود گزارش به انگلیسی

@IranRights بنیاد برومند
🔴 درخواست ابوالفضل قدیانی از محمد نوریزاد؛ به هیچ وجه و تحت هیچ عنوانی اقدام به خودکشی نکن

پیام تأثر بر انگیز دوست عزیز آقای محمد نوریزاد از زندان حاکی از ظلم و ستم روز افزون نظام استبداد دینی است. نوریزاد انسانی صبور، ‌شجاع و مقاوم است از نوری زاد عزیز خواهش می کنم به هیچ وجه و تحت هیچ عنوانی اقدام به این کار نکند و همچنان مانند گذشته صبورانه به مقاومت خود ادامه دهد، این مقاومت و پایداری او و امثال اوست که استبداد را وادار به عقب نشینی می‌کند.

نظام استبداد دینی دست از این کینه توزی و انتقام جویی بردارد آقای نوریزاد و سایر زندانیان سیاسی را بدون قید و شرط آزاد کند چون بهتر از همه می داند که دستگیری آنان خلاف قانون است.

برای نوریزاد و سایر زندانیان سیاسی تندرستی و سرافرازی آرزو می‌کنم.

ابوالفضل قدیانی - ۹۹/۲/۱۲

@Women_Civil_Rights_Activists
علی شریف زاده
حکم موکلم رها احمدی فعال حقوق زنان که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با اتهام اجتماع و تبانی به ۲سال حبس محکوم شده بود در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تایید شد، رها احمدی حدود ۹ماه در بازداشت موقت میباشد و حتی یک روز هم‌ از مرخصی استفاده نکرده است.

@Women_Civil_Rights_Activists
Refigh
Ali Zandvakili
❤️🌈🌹تقدیم به یاران بیانیه ۱۴ و همه زندانیان سیاسی

"نمیشناسیم از بس زخم خورده تنم نمیشناسیم اما منم سلام رفیق 
دلم گرفته از این شهرشهر بی مرام رفیق از این جماعت در فکر انتقام رفیق 
به هرچه درد که دارم قسم قسم به شما که هر چقدر بنویسم نمیرسم به شما 
دلم ‌گرفته از این شهر شهر بی مرام رفیق"

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پیامی برای محمد نوریزاد

تو باید بمانی

محمد نورى زاد در زندان گفته بود؛
در اعتراض به آزار خانواده ام و ملت ايران بزودى خبر خودكشى خود خواسته ام در خواهد پيچيد.
جواد خاکی زندانی سیاسی سابق

@Women_Civil_Rights_Activists
حشمت اله طبرزدی
محمد نوریزاد مبارزی دلاور و شرافتمند است.از ازادی او و همه ی زندانیان سیاسی و عقیدتی تمام قد دفاع میکنم.این رژیم بی رحم، خشن و اپارتاید مذهبی است و مخالفین خود را از راههای گوناگون میکشد.

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴فراخوان حشمت الله طبرزدی - دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران به همه‌ی آزادیخواهان و مبارزان سیاسی و حقوق بشری در درون و خارج در مورد پرونده دکتر محمد نوری زاد

برای مشاهده آخرین کلیپ های گزیده و بریده شده از برنامه های زنده شبکه جهانی کلمه به کانال آرشیو این شبکه مراجعه نمایید.

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴ایرانیان ارجمند، هم میهنان؛

این روزها موج فشار و سرکوب نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی بالا گرفته، بویژه به روی امضاکنندگان بیانیه ۱۴ کنشگر درون میهن که در زندان هستند و خانواده های آنها از جمله محمد نوری زاد که فرزندش علی نوری زاد را به جهت اعتراض دی ماه ۹۸‌ نسبت به انفجار هواپیمای مسافربری توسط سپاه به زندان محکوم نمودند و تداوم این فشارها سبب گشته تا محمد نوری زاد از زندان مشهد پیام بدهد و اعلام کند که در اعتراض به این سرکوب و فشار به روی خانواده، دست به خودکشی خودخواسته خواهد زد.‌

لذا ما امضاکنندگان از این مبارز آزادیخواه زندانی تقاضا داریم که مراقب جان خود باشد، چرا که ایشان امانتی برای مبارزات مردم ایران در راه آزادی و عدالت هستند. بی تردید هرگونه مشکلی که برای محمد نوری زاد و خانواده ایشان و دیگر یاران بیانیه و تمامی زندانیان سیاسی پیش آید جمهوری اسلامی مسئول مستقیم آن است و هشدار می دهیم که بیش از این فشارها و سرکوب های امنیتی را تاب نمی آوریم و خواهان آزادی بی قید و شرط، امضاکنندگان بیانیه ۱۴ از زندان هستیم.
۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

امضاکنندگان:
۱- زرتشت احمدی راغب
۲- شهلا انتصاری
۳- شهلا جهان بین (خانواده عباس واحدیان شاهرودی)
۴- خانواده هاشم خواستار
۵- خانواده محمد نوری زاد
۶- خانواده رضا مهرگان
۷- خانواده محمد حسین سپهری
۸- خانواده فاطمه سپهری

@Women_Civil_Rights_Activists
بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists pinned «‍ ‍ 🔴ایرانیان ارجمند، هم میهنان؛ این روزها موج فشار و سرکوب نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی بالا گرفته، بویژه به روی امضاکنندگان بیانیه ۱۴ کنشگر درون میهن که در زندان هستند و خانواده های آنها از جمله محمد نوری زاد که فرزندش علی نوری زاد را به جهت اعتراض…»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 حقوق بشر در ایران – روز جمعه ۱۲اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، زرتشت احمدی راغب, فعال مدنی ساکن شهرستان شهریار با انتشار ویدئویی به مناسب روز جهانی کارگر ضمن اشاره بر مشکلات جامعه کارگری در ایران به موارد گسترده ای از نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرد.

💠 این فعال مدنی, که باید تیرماه سال جاری توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران توسط محمد مقیسه به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه بشود پرونده سازی های ارگانهای امنیتی برای خود را نمونه ای بارز از اعمال فشارهای امنیتی بر جامعه کارگری ایران دانست و از آن بعنوان ترور اقتصادی کارگران ایران یاد کرد و خواستار رعایت حقوق شهروندی افراد در ایران شد.

🔷 این فعال مدنی, در تاریخ ۷ شهریورماه ۱۳۹۷, به دلیل آنچه که فعالیتهای مسالمت آمیز مدنی و اجتماعی وی در دفاع از زندانیان سیاسی و ملاقات با خانواده های آنها و شرکت در تجمعات اعتراضی بود علیرغم دارا بودن سابقه کاری بالغ بر ۱۷ سال از شغلش در شهرداری فردوسیه « آتش نشانی» از توابع شهرستان شهریار اخراج شد.

@Women_Civil_Rights_Activists
#توفان_توئیتری

حبس ناعادلانه ی #محمد_نوریزاد کارگردان، فیلمنامه نویس و فعال مدنی در زندان وکیل آباد مشهد، دستگیری و حکم صادر شده بر علیه فرزندش #علی_نوریزاد و انبوه آزار و اذیت ها بر خانواده ایشان، وی را متحمل فشارهای روحی، روانی و جسمی بسیاری کرده تا بدانجا که در اعتراض به آزار خانواده‌اش از سوی نهادهای امنیتی و قضایی هشدار دهد دست به خودکشی خواهد زد و امروز نیز بعد از بریدن رگ دستش بقصد خودکشی خوشبختانه از مرگ نجات پیدا کرد. بر ماست که در اعتراض به این ظلم بزرگ در توفان توئیتری مشارکت گسترده داشته و از ایشان حمایت نمائیم.

در تاریخ یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۹
‏ساعت ۲۱:۰۰ به وقت ایران

هشتگ توفان:
#FreeNourizad

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴سعید شیرزاد, زندانی سیاسی پس از اتمام دوران حبس آزاد شد

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/saeedshirzad-4/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, سعید شیرزاد, زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی شهر کرج پس از اتمام دوران محکومیت حبس تعزیری آزاد شد. این زندانی سیاسی در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. 
به گزارش حقوق بشر در ایران, ساعت ۶:۳۰ عصر امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, سعید شیرزاد, زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۴ سالن ۱۰ زندان رجائی شهر کرج پس از اتمام دوران محکومیت حبس تعزیری ۶ ساله خود از این زندان آزاد شد. 
براساس این گزارش, آزادی سعید شیرزاد, در حالی صورت گرفت که این زندانی سیاسی پس از اتمام دوران حبس تعزیری به دستور امین وزیری, معاون دادستان و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و امنیتی از محبوس مانده بود و به مدت ۲ هفته بطور بلاتکلیف بدون هیچگونه حبسی در زندان رجائی شهر کرج نگهداری شد. این زندانی سیاسی, در تاریخ ۸ مهر…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/saeedshirzad-4/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴 حقوق بشر در ایران - امروز شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، محمد نوری‌زاد در زندان وکیل آباد مشهد خودکشی کرد.

💠 "فاطمه ملکی از اقدام به خودکشی همسرش‌، محمد نوری‌زاد، در زندان خبر داده است. او در یک فایل صوتی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده گفته وکیل همسرش صبح روز شنبه ۱۳ اردیبهشت در جریان ملاقات با محمد نوری‌زاد مشاهده کرده که سر و دست او باندپیچی شده است. به گفته خانم ملکی این فعال سیاسی و اجتماعی ظاهرا در روز جمعه با یک شیئ برنده اقدام به زدن رگ خود کرده است.

🔶 محمد نوری‌زاد اخیرا در واکنش به صدور حکم زندان برای پسرش تهدید کرده بود برای نجات خانواده خود از آزار قضایی دست به خودکشی خواهد زد.

🔷 محمد نوری‌زاد از ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در بازداشت به‌سر می‌برد. او یکی از ۱۴ امضاکننده بیانیه درخواست استعفای علی خامنه‌ای است.

🔆 دادگاه انقلاب مشهد در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، وی را به ۱۵ سال حبس، ۳ سال تبعید به ایذه و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.



🌐 حقوق بشر در ایران/ حرکتی جهت آگاهی و عدالت

❇️ @Humanrights_in_iran


✴️ارتباط با ادمین
💠 @Humanrightsinir