بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
438 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
Forwarded from Farsi VOA
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️معرفی برنامه| شطرنج –عباس واحدیان شاهرودی: فلاکت ایران نتیجه تفکر واپسگرایانه خامنه‌ای است
Forwarded from اتچ بات
🔴گزارش رنجگونه فاطمه ملکی از شرایط فعلی همسرش محمد نوری زاد و پسرش علی نوری زاد!

"به نام خدای ناظر"

دوشنبه گذشته ۲۱ مهر برای ملاقات به اوین رفتم. برگه ملاقات را گرفتم و در سالن ملاقات به انتظار نشستم. بیست دقیقه بعد خوشبختانه آقای نوری زاد آمدند؛ با عصا و تکیده تر از قبل، و جویای احوال علی شدند؛ گفتم: فعلا علی در زندان تهران بزرگ است. گفت: شرایطش چگونه ست؟ گفتم؛ شرایط خوبی نیست، از قرنطینه به بند دیگری منتقل شده، ولی شب های سردی دارد، دستگاه گرمایش راه اندازی نشده، و شیشه های شکسته پنجره ها نیز مزید بر علت شده و موشها هم آزادانه جولان می دهند!!!....

متاسفانه در ضمن صحبت متوجه شدم که آقای نوری زاد شب قبل به بیمارستان طالقانی منتقل شده و بعد از آزمایش ها و معاینات، یکی از پزشکان به ایشان گفته ریه شما دچار مشکل شده است! و بی نتیجه ساعت دوازده شب به زندان باز گردانده شدند.

بنظر می رسد آنها با زمینه چینی های مختلف ایشان را به ورطه اعتصاب غذا و دارو می کشانند و با بیمارستان بردن های بی نتیجه، وضع به همین منوال می گذرد و نهایتا او را به کام مرگ در می کشانند.

ایشان گفتند: هفت شب برگه زندان را بابت اعتصاب روزانه نوشته ام، فقط دیشب نتوانستم برگه را پر کنم. بجای گزارش وضعیت خودم، نوشته ام؛ زمانی که ناو وینسنت، هواپیمای مسافربری ما را زد و خودتان هم مقصر بودید، یادتان هست چه بلوایی بپا کردید؟ و حالا شما که خودتان هواپیمای خودمان را زدید و پسر من علی و دیگران برای همدردی با هموطنان خود گرد هم آمدند، باید محاکمه شوند و زندانی؟! به من بگوئید عاملان این کشتار وحشتناک باید در زندان باشند، یا پسر من؟!

گفتم: شما به اندازه کافی گفتی و نوشتی ... که برافروخته شد و گفت: می سوزم وقتی اینطور می گویی. گفتم: شرایط خیلی بحرانی تر از ۱۴ ماهی شده که شما در زندانید و همه واقفند.

خب، بحث با شخصی که همه هست و نیست خود و خانواده اش را برای آرمانهایش گذاشته، و آنگونه شکنجه شده، و با چهره ای بیرنگ مقابل من نشسته، جز زجر مضاعف چیز دیگری نبود. شایسته بود سکوت کنم و فقط گوش باشم برای فریادهای در گلو مانده اش.

گفت: در این مدت فقط توانسته ام یک تابلو بکشم. گفتم شما فقط دست از اعتصاب غذا و دارو بکش. باز عصبانی شد و گفت: اینها باید به گروگانگیری خود پایان دهند، و بجای علی عاملان این جنایت بزرگ را محاکمه و زندانی کنند.

با دلی پر از درد خداحافظی کردم، و از آنجا راهی دادسرای اوین شدم که شاید بتوانم قاضی اجرای احکام آقای براعه را ببینم. یک ساعت و نیم منتظر شدم. وقتی ایشان از اتاقشان برای کاری بیرون آمدند؛ سلام کردم و گفتم؛ به داد آقای نوری زاد برسید. حالشان خوب نیست. چرا به خواسته های ایشان توجه نمی کنید؟ گفتند: می دانم خیلی ضعیف شده اند، ولی دست ما نیست، باید دادستان نظر بدهند. گفتم؛ به ایشان بگویید برایشان گران تمام می شود اگر برای آقای نوری زاد اتفاقی بیافتد. گفتند: تلاش می کنم امروز با دادستان تماس بگیرم...

از آن روز، چشم انتظارم و خبری نشده. از حال آقای نوری زاد هیچ خبری ندارم. تلفن ایشان را هم حدود یک ماهی ست که قطع کرده اند! تلفن بند علی هم یک هفته ایست قطع است! و هنوز موفق به دیدار علی هم نشده ام!

بدانید و آگاه باشید:
علی نوری زاد بی گناه است.
محمد نوری زاد بی گناه است.
بروید در خلوت برای خودتان یک کف محکم بزنید، و یک باریکلای بلند بگویید، و به قدرتتان بنازید که توانسته اید بیگناهان را در بند کنید، و بد نیست معنی چشم انتظاری را هم از مادرانتان بپرسید.

فاطمه ملکی
۲۶ مهر ۹۹

@Women_Civil_Rights_Activists
🏴 سعی کردند مارا دفن کنند
غافل از اینکه ما بذر بودیم

روح‌الله زم توسط عشقی بزرگ هدایت می‌شُد؛ قهرمانان مردم هرگز نمیمیرند

#من_روح‌الله_زم_هستم

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴مسعود اخترانی تهرانی ،طی یک تماس با منبعی مطلع خبر داد با پایان ماه صفر احتمال اجرای غیر منتظره حکم غیر قانونی اعدام #روح_الله_زم میباشد.

فعالین حقوق بشر و رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی و.... زمان نداریم

#savezamslife

@Women_Civil_Rights_Activists
🔹شرح مشکلات زنان زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین

زندان قرچک ورامین ویژه زنان و دارای ۱۲ بند است. متهمان و محکومان از همه نوع در این زندان به سر می‌برند. متهمان و زندانیان سیاسی نیز بدون رعایت اصل تفکیک جرایم به منظور فشار بیشتر به این زندان منتقل می‌شوند. کیفیت بسیار بد غذای زندان، نبود امکانات اولیه رفاهی، مشکل سیستم فاضلاب زندان، آب شور و قطعی مداوم آب شیرین، کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، عدم اعزام‌های پزشکی و تراکم بالای زندانیان موجب بروز مشکلات عدیده برای آنان شده است.

زندان قرچک ورامین ویژه زنان و دارای ۱۲ بند است. هم‌اکنون دست‌کم ۱۶ متهم و زندانی سیاسی بدون رعایت اصل تفکیک جرایم و محروم از امکانات اولیه در این زندان بسر می‌برند. این زندانیان روز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه از بندهای مختلف این زندان به بند ۸ که تا پیش از این به بند مادران شناخته می‌شد منتقل شدند و هم‌اکنون در کنار ۱۰ زندانی از متهمان جرائم عمومی نگهداری می‌شوند. تعدادی از این زندانیان از زمان دستگیری تاکنون به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برند و یک زندانی نیز از مدتی پیش در مرخصی بسر می‌برد.
🔴نیلوفر بیانی، زندانی سیاسی در پرونده جدید تفهیم اتهام شد

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/nilfarbayani-humanrightsiniran/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹، جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام نیلوفر بیانی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین برگزار شد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از امتداد، طی روزهای گذشته، نیلوفر بیانی، فعال محیط زیست و زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین پس از انتقال به شعبه بازپرسی دادسرای اوین در پرونده ای جدی با اتهام نشر اکاذیب تفهیم اتهام شد. این اتهام مرتبط با نامه ای است که نیلوفر بیانی در آن به شکنجه شدن خود در دوران بازجوئی در بند ۲ الف سپاه پرداخته بود. نیلوفر بیانی متهم ردیف دوم پرونده فعالان ۸ فعال محیط زیست دوران حبس تعزیری ۱۰ ساله خود را در بند زنان زندان اوین سپری می کند. 
براساس این گزارش، اتهام نشر اکاذیب که اخیراً نیلوفر بیانی از بابت آن مورد تفهیم اتهام قرار گرفته به نامه ای باز می گردد…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/nilfarbayani-humanrightsiniran/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
🔴حکم ۵ سال زندان مهدی محمودیان به‌خاطر «فراخوان یادبود قربانیان هواپیمای اوکراینی» تأیید شد

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴انتقال سهیل عربی به بند ۲ الف سپاه و بازجوئی در پرونده ای جدید

@Women_Civil_Rights_Activists

حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۹، سهیل عربی، زندانی سیاسی جهت بازجوئی مجدد و تفهیم اتهام به بند۲الف سپاه در زندان اوین منتقل شد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۹، سهیل عربی، زندانی سیاسی از زندان رجائی شهر کرج برای بازجوئی در پرونده ای جدید و تفهیم اتهام به سلول انفرادی در بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی اواخر شهریور ماه سالجاری بدون اعلام قبلی پس از احضار به دفتر رئیس زندان تهران بزرگ به سلول انفرادی در زندان رجائی شهر کرج منتقل شده بود. سهیل عربی در حال تحمل حبس تعزیری ۱۱ ساله خود است.
یک منبع مطلع از وضعیت سهیل عربی به حقوق بشر در ایران گفت: “امروز سه شنبه سهیل عربی از سلول انفرادی در زندان رجائی شهر کرج برای پرونده جدید و بازجوئی به اتهام «…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/soheilarabi-humanrightsiniran-2/
🔴اجتماع خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی مقابل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران.

هیئت اوکراینی و مقامات ایرانی در مورد هواپیمای اوکراینی ساقط شده توسط موشکهای شلیک شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال مذاکره اند.
همچنین صبح امروز هیئت اوکراینی قبل از شروع روز دوم مذاکرات از محل سقوط #هواپیمای_اوکراینی بازدید کردند و با قرار دادن گل به کشته‌شدگان ادای احترام کردند.

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔹اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران: بازداشت فعالان را محکوم می کنیم

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران در پی بازداشت «مهران رئوف»، یکی از فعالان کارگری بیانیه ای صادر کرد.

کارزار «اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران» در بیانیه خود «تداوم بازداشت ها و بگیر و ببند های فعالین کارگری، اجتماعی و سیاسی توسط رژیم جمهوری اسلامی» را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بدن قید شرط همه آنها از زندان شده و تاکید کرده است: «ما همچنان به کمپینهای کارگری و بین المللی خود برای افشای سرکوب گرهای این رژیم و جلب همبستگی بین المللی برای رهایی این فعالین در بند ادامه می دهیم.»

مهران رئوف که در تاریخ ۲۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. ماموران امنیتی در زمان بازداشت وی، اقدام به تفتیش منزل او نموده و برخی از وسایل شخصی ایشان از جمله کامپیوتر و تلفن همراه وی را ضبط کرده و با خود بردند.

بر اساس گزارش منابع کارگری، نیروهای امنیتی، پس از بازداشت آقای رئوف ابتدا او را به دادسرای اوین منتقل کردند اما پس از آن اطلاعی از وضعیت ایشان در دست نیست. از دلایل بازداشت، اتهامات و محل نگهداری این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

بر پایه این گزارش در نیمه شب ۲۵ مهرماه ماموران امنیتی با یورش به خانه «الهام صمیمی» فعال دانشجویی و دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران، کتاب ها، لوازم شخصی و وسایل الکترونیکی شامل موبایل و لپ تاپ وی و دیگر افراد حاضر در منزل از جمله وسایل بستگان و مهمان های او را ضبط و با خود بردند. ماموران در جریان این یورش شبانه، این فعال دانشجویی را به احضار و برخورد امنیتی و قضایی تهدید کردند.

بازداشت مهران رئوف و ضبط وسایل الکترونیک از منزل الهام صمیمی و تهدید او به بازداشت پس از آن صورت گرفت که، ماموران امنیتی در اقدام مشابهی در ۱۵مهرماه، شش نفر از فعالان کارگری و اجتماعی را دستگیر کردند. در جریان این دستگیری ها «شبنم آشوری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه «آگاهنامه»، «الوار قلی وند»، «ندا پیرخضرانانیان»، «لقمان پیرخضرانیان»، «آرش جواهری» و «اندیشه صدری» از فعالین کارگری و اجتماعی در خانه شخصی شان در تهران توسط ماموران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. از میان این افراد تنها «شبنم آشوری» که به شدت بیمار است، در تماسی با خانواده اعلام کرده در زندان اوین بسر می برد.

@Women_Civil_Rights_Activists
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 حقوق بشر در ایران - امروز سه شنبه ۲۹مهر ماه ۱۳۹۹، معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس اعلام کرد: "زن بیوه‌ای به خاطر تامین آب فرزندانش با مردی مجبور به همخوابگی شده و بعد خودکشی کرده است."

💠 لازم به ذکر است محرومیت شهروندان ساکن استان سیستان و بلوچستان از دسترسی به سیستم لوله کشی آب شهری از جمله معضلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنند.

🔶 از سوی دیگر اهالی ساکن این مناطق از گودالهای عمیقی که از آن با عنوان هوتگ یا می شود برای تامین آب آشامیدنی و مصرف روزانه خود استفاده می کنند که آن هم به دفعات کودکان و حتی افراد بزرگ سال مورد حمله گاندوها قرار گرفتند.
❤️دلنوشته ای از معصومه نعمتی در مورد دختر در بندش #آتنا_دائمی

🔺"شش سال است چشمم به در است برای آمدن دخترم ، شش سال پیش سه شنبه بیست و نه مهر ماه ، ماموران اطلاعات سپاه پا به زندگی ما گذاشتند و دخترم را ، آرامشمان را زندگیمان را ربودند و بردند ، با ربودن دخترم همراه با آسمان باریدم و باریدم ، چندین شبانه روز گریستم ، نمیدانستم آرام جانم را کجا بردند ، تا روزی که اولین بار تماس گرفت و گفت مامان غمگین نباش و محکم باش ، صدای محکمش در گوشم پیچید و اراده اش و مقاومتش کمک کرد تا بایستم و همراهش باشم ، روزهای زیادی خسته شدم ، بیمار شدم اما همچنان در کنار دخترم و همراهش هستم . برای آزادی دخترم و همه مردم ایران روزشماری میکنم"

🔺اینستاگرام معصومه_نعمتی مادر #آتنا_دائمی

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴‌‌ عفو بین الملل خواهان آزادی مدافعان محیط زیست شد

سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان و مراد طاهباز #۱۰۰۰ روز است که تنها به خاطر فعالیت‌های صلح آمیزشان در حفاظت از محیط زیست‌ زندانی‌اند.

روند دادرسی در پرونده آن‌ها به طرز فاشحی ناعادلانه بوده و هیچ‌ تحقیق مستقلی در خصوص شکایات مرتبط با شکنجه و بدرفتاری در طول دوره بازداشت صورت نگرفته است.

آن‌ها حتی یک روز را هم نباید در زندان سپری می‌کردند. مقامات ایران باید این دوستداران محیط زیست را بی‌درنگ و بدون قید و شرط آزاد کنند و مسببین شکنجه و سایر بدرفتاری با آن‌ها را پاسخ‌گو نگاه دارند.

@Women_Civil_Rights_Activists