بانوان کنشگر حقوق مدنی ایران https://t.me/Women_Civil _Rights_Activists
438 subscribers
1.77K photos
1.16K videos
23 files
2.55K links
💠 کانال رسمی بیانیه تکمیلی ۱۴بانوی کنشگر مدنی ایران برای گذار از تمامیت حکومت اسلامی ایران

🟠 لینک کانال پشتیبان بانوان👇
https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists

https://t.me/Women_Civil_Rights_Activists1۴
Download Telegram
Audio
منوچهر:

سلام استاد
آهنگ «حبس» توسط پسرم محمد و دوستش علی، به یاد همه ی زندانیان سیاسی مخصوصا محمد مهدوی فر خوانده شده. این جوانها، این ترانه را به من هدیه دادند. من هم آن را به جنابعالی تقدیم می‌کنم.
به امید آزادی همه ی زندانیان سیاسی ایران زمین🌹❤️

@nooriZADmohammad1331
@MohammadNoorizad
Forwarded from RadioFarda
صدور حکم ممنوعیت سقط جنین در موارد بیماری مادرزادی از سوی دادگاه عالی لهستان، روز جمعه هزاران زن را به خیابان‌های شهرهای این کشور کشاند.

براساس حکم جدید دادگاه عالی لهستان، سقط جنین تنها در موارد تجاوز جنسی، ارتباط با محارم یا به خطر افتادن سلامت مادر مجاز خواهد بود.

دونیا میاتوویچ، کمیسر حقوق بشر کمیسیون اروپا، این روز را «روزی غم‌انگیز برای حقوق زنان» خواند و درحساب توییتری خود از بین بردن تقریبا تمام سقط جنین‌های قانونی در لهستان رابه معنای نقض حقوق بشر دانست.

بیشتر بخوانید

@radiofarda
Forwarded from اتچ بات
💫 بایدن یا ترامپ کدامیک پیروز پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میشوند؟

✍️عباس واحدیان شاهرودی

با پشت سرگذاشتن آخرین دور مناظره میان دو‌کاندیدای دموکرات ها و جمهوری خواهان و در حالیکه ده روز به آغاز رسمی انتخابات مانده بازار حدس و گمانها بشدت داغ گشته است!
شاید در طول تاریخ آمریکا هیچگاه انتخابات ریاست جمهوری تا این حد داغ نبوده است. انتخابی که نه فقط بر مردم آن کشور تاثیر گذارست بلکه برای همه دنیا بویژه ما ایرانیان نیز از اهمیت خاصی برخوردارست!
رژیم جمهوری اسلامی که سالها بلوف غرب ستیزی سر داده و مدام از رهبرانش شنیدیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند بقدری حیاتش را وابسته به این انتخاب می بیند که تمام قوای فیزیکی خارج از مرزها و نیروی سایبری اش را وقف دخالت در آن نموده است!
البته اپوزیسیون ایرانی نیز نگاهش معطوف این جریان است؛ یکی هواخواه بایدن شده و‌یکیَ خواستار ابقای ترامپ می باشد!
برای کشف برنده این انتخابات ناگزیر به واکاوی نقاط قوت و ضعف هر دو‌حزب و کاندیداهای شان هستیم!

جو بایدن💫
جو‌بایدن در دو سه سال اخیر از حیث سلامت جسمانی دچار افت شدیدی شده و عدم تمرکزش و گاها پرت و‌پلا گویی هایش ریشه در همین‌ موضوع دارد!
از سوی دیگر ماجرای فساد مالی و اعتیاد فرزندش و قضیه رشوه گرفتن از اوکراینی ها گاردش را برای ضربه پذیری باز نموده است!
همچنی اصرار بایدن و معاونش در مورد حذف صنایع استراتژیک نفت و گاز و سرمایه گذاری کلان برای بکارگیری انرژیهای پاک سبب افت شدید محبوبیت وی گردید!
پافشاری بر این برنامه از یکسو موجب بیکاری میلیونها آمریکایی شاغل در آن صنایع میگردد و از سوی دیگر هزاران دلار از جیب هر آمریکایی مالیات دهنده باید جهت سرمایه گذاری آن پروژه ها پرداخت شود.

علت خروج ترامپ از معاهده پاریس نیز تا حد زیادی بهمین دلیل بود!
او مردم آمریکا را متقاعد نمود که دیگر نباید هزینه های آلوده کردن زمین و آسیب زدن به لایه ﭐوزن که علاوه بر آمریکا توسط کشورهایی چون چین و هند و روسیه و مکزیک و سایرین انجام میشود را دولت آنان بپردازد!
جو بایدن میخواست با جلب حمایت جهانی بویژه گلوبالیستهای صاحب قدرت و سرمایه که مخالفان سرسخت ترامپیستها هستند ازین حربه بهره ببرد. اما در نظرسنجی های بعد از آخرین مناظره این دو رقیب غلط بودن محاسبات بایدن آشکارتر از پیش شد!
بایدن نتوانست بخوبی از کارتهای آس خویش چون شورش سال گذشته سیاه پوستان در ماجرای قتل فلوید و شیوع مرگبار کرونا و عدم خدمت رسانی مناسب دولت در مهار این ویروس موفق عمل نماید!
حال تنها سلاح موثری که شاید بتواند کفه ترازو را در این ده روز به نفع وی تغییر دهد تمرکز روی سیاستهای ضد مهاجرتی و مشکلات رنگین پوستان و برتری در قدرت رسانه ای دموکراتها است!
وی نسبت به حریف جمهوری خواهش از حمایت قوی تری در بین ابر رسانه ها برخوردار است!
در بخش دوم به بررسی وضعیت ترامپ می پردازیم

@ghalamban1398
🔴محکومیت محمدجواد شکوری مقدم، فعال رسانه ای به ۱۲ سال حبس تعزیری

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/convicted-humanrightsiniran-17/&rhash=1bab6b61543470

❇️حقوق بشر در ایران – امروز یکشنبه ۴ آبان ماه ۱۳۹۹، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه با صدور دادنامه ای، محمد جواد شکوری مقدم، موسس رسانه آپارات را به حبس تعزیری محکوم کرد.
به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از آپارات، امروز یکشنبه ۴ آبان ماه ۱۳۹۹، محمدجوادشکوری مقدم، فعال رسانه ای و موسس رسانه تصویری آپارات، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه با اتهام اشاعه فحشا از طریق منتشر کردن ویدئو در فضای مجازی مجموعاً به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.
براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محمد جواد شکوری مقدم در این پرونده با چند مورد اتهامی که یکی از آنها اشاعه فحشا عنوان شد به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ فقره حبس تعزیری ۱ ساله محکوم شد. به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر اجرای ۱۰ سال حبس تعزیری برای…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/convicted-humanrightsiniran-17/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 حقوق بشر در ایران - امروز دوشنبه ۵ آبان ماه ۱۳۹۹، جمعی از جانبازان بازنشسته از شرکت نفت در اعتراض به عدم اجرای مصوبه حمایتی از آنها در مقابل ساختمان این وزارتخانه در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

🔷 این شهروندان با برگزاری این تجمع اعتراضی پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که در آن خواستار اجرای مصوبه های تصویب شده در مجلس که به لحاظ سقف حقوق، معافیتهای مالیاتی، بتزنشستگی و سایر مطالبلت شهروندی این قشر از جامعه را در بر می گیرد شدند.

🔷 این تجمع اعتراض به علت بی تفاوتی مسئولان مربوطه در شرکت نفت منجر به درگیری فیزیکی بین شهروندان معترض و برخی از کارکنان شد. / نفت ما



❇️ @Humanrights_in_iran

🔷 ارتباط با ادمین

🆔 @Humanrightsinir
Forwarded from اتچ بات
🔴 ابراز نگرانی شدید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در ارتباط با نقض سیستماتیک، مستمر و گسترده حقوق بشر در ایران


جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در ایران در سخنرانی خود در کمیته سوم مجمع عمومی ملل ‌متحد گفت؛ «گزارشی که من ارائه می‌دهم نگرانی‌های شدید مرا در رابطه با وضعیت حقوق‌بشر در ایران برجسته می‌کند. خصیصه ویژه این وضعیت نقضهای سیستماتیک حقوق‌بشر و استمرار مصونیت (مقامات مجرم و مسئول سرکوب) از مجازات است.

این نتایج از تحقیقات من پیرامون سرکوب وحشیانه اعتراضات نوامبر۲۰۱۹ – آبان۹۸ و ژانویه۲۰۲۰ – دی۹۸گرفته شده است: بکارگیری شکنجه و احکام سنگین، اذیت و آزار قربانیان که خواستار عدالت شده‌اند و نبود حسابرسی از آنهایی که مسئول سرکوب بودند. قهر مفرط و مرگباری که نیروهای امنیتی علیه اعتراضات سراسری استفاده کردند بدترین مورد خشونت دولتی در ایران در دهه‌ها محسوب می‌شود. مقامات امنیتی دولتی عمداً از مهمات جنگی علیه معترضان استفاده می‌کردند که اغلب روی سر و ارگانهای حیاتی هدف گیری شده بود.

به‌رغم این بی‌توجهی فاحش به تعهدات نسبت به حق حیات و حق تجمع مسالمت‌آمیز، هیچ اطلاعاتی ارائه نشده است که تحقیقاتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام شده است تا مسببین این نقضها مورد حسابرسی قرار بگیرند. بعد از تقریباً یک سال، هیچ اعلام رسمی در رابطه با تعداد کشته‌شدگان و مجروحان صورت نگرفته است. مضافا بر این، اعضای خانواده قربانیان که خواهان عدالت شدند، با ارعاب مواجه شده و از طرف مقامات مورد اذیت و آزار قرار گرفتند. یا به آنها فشار آوردند که با پذیرفتن پرداخت پول بابت خسارت دست از پیگیری عدالت بردارند.

به همین اندازه گزارشات مستمر از معترضان بازداشت شده نیز، نگران کننده است که چطور با شکنجه وادار به اعتراف شدند، از جمله مواردی از ضرب و شتم فیزیکی، تعرض جنسی، سلول انفرادی و زندانی کردن بستگانشان. بسیار افراد نیز قهراً ناپدید شدند. برخی معترضان مانند امیر حسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی بعد از محاکمه‌های ناعادلانه به اعدام محکوم شدند».

جاوید رحمان به آزادی فوری بازداشت شدگان قیام فراخوان داد و افزود: «در ایران یک روند روشن برای به سکوت کشاندن اعتراضات به وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی بروز کرده است. در ماههای اخیر احکام اعدام علیه افرادی که در اعتراضات شرکت کرده بودند، صورت گرفته است. یک نمونه بارز اعدام خودسرانه نوید افکاری بود.

این نقض فاحش حق حیات و جدیدترین اعدام و یک سلسله از احکام اعدام با وجود ادعاهای شکنجه و اعترافات اجباری و سایر موارد نقض حقوق بوده است. این موارد علاوه بر نگرانی همیشگی نسبت به آمار بالای اعدام در ایران شامل اعدام نوجوانان است. من مصرانه خواهان لغو اعدام نوجوانان هستم.

شرایط نگران‌کننده زندان موجب وخیم‌تر شدن نگرانی‌ها نسبت به ابتلا زندانیان به کرونا شده، که منجر به مرگشان شده است».

@Women_Civil_Rights_Activists
اتچ بات
💫 بایدن یا ترامپ کدامیک پیروز پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میشوند؟ ✍️عباس واحدیان شاهرودی با پشت سرگذاشتن آخرین دور مناظره میان دو‌کاندیدای دموکرات ها و جمهوری خواهان و در حالیکه ده روز به آغاز رسمی انتخابات مانده بازار حدس و گمانها بشدت…
💫 بایدن یا ترامپ کدامیک پیروز پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میشوند؟

✍️عباس واحدیان شاهرودی

بخش دوم :بررسی وضعیت ترامپ و جمهوری خواهان

مردی که با انبوهی از معایب شخصی تا روزهای واپسین دور قبل بسیاری از مقامات هم حزبی اش (جمهوریخواهان) را نیز از خود ناامید کرده بود به یکباره برنده انتخابات شد!
ترامپ توانست در دور پیشین با سوار شدن بر احساسات ملی گرایانه آمریکاییان و با هوشمندانه ترین روشهای تبلیغاتی پوپولیسیتی رغیب اش را شکست دهد!
بر خلاف تصور بسیاری از مخالفانش او نیامده بود تا مانند دیگران شعارهای بی پشتوانه و‌ تهی سر دهد.
از همان آغاز، ریاست وی آکنده از شوک های عجیب بود!
ترامپ همه وعده های انتخاباتیش از جمله خروج از معاهدات پاریس و برجام و آغاز جنگ اقتصادی سنگین با چینی ها بر سر ترازهای اقتصادی و سر شاخ شدن با ناتو بر سر کاهش سهم بودجه و کمکهای آمریکا به این نهاد نظامی و حتی تهدید برای خروج از پیمان سه جانبه نفتا با کانادا و مکزیک و سپس آغاز نمودن پروژه دیوار مکزیک علیرغم همه مخالفتهای داخلی را به اجرا گذاشت!

در داخل نیز لغو قانون بیمه درمانی که اوباما برای اجرا و تصویبش تلاش نموده بود و تنظیم و اجرای قوانین سختگیرانه مهاجرتی برای مسلمانان و رنگین پوستان و ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور حامی تروریست از جمله ایران از دیگر اقدامات جنجال آفرین وی بودند!
انجام بسیاری ازین کارها سبب پیدایش دو‌جبهه سیاسی همزمان در داخل و خارج آمریکا شد؛ ترامپیست ها که چون خود وی احساسات ناسیونالیستی شدید دارند و‌ ضد ترامپیستها که از دموکراتهای آمریکایی تا سران بسیاری از کشورها از جمله هم‌پیمانان گذشته ایالات متحده و جامعه گلوبالیستها در داخل و خارج آمریکا را شامل میشوند!

با اینهمه هیچکسی منکر هوش اقتصادی این مرد نشد. پس از سالها نرخ بیکاری آمریکا به پایین ترین حد خود رسید و رشد اقتصادی کشور و سرانه درآمد آمریکاییان با افزایش چشمگیری مواجه گشتند!
انرژی فوق العاده ترامپ برای جنگیدن همزمان در چند جبهه بزرگ تحسین برانگیزست!
او‌ در حالیکه با اتحادیه اروپا بر سر خروج از دو‌ معاهده بزرگ‌ و‌ سرنوشت ساز چون برجام و‌ پاریس جنگیده بود در نشست سالانه ناتو از تهدید به خروج از آن پیمان نامه نظامی سخن می گفت!
سپس در اواسط دوره در آنسوی دنیا مشغول رایزنی بر سر صلح با کره شمالی و‌ متقاعد کردن "کیم جونگ اون" در جهت خلع سلاح هسته ای گشت تا درس مذاکره کردن به سران جهان بدهد!
ترامپ هرجا پای میگذاشت از سازمان ملل تا نشست سالانه 20 j پشت حریفان را با شوکهایش بلرزه می انداخت!

وی در جهان بعنوان بی اخلاق ترین رییس جمهور در عهد و‌ پیمان معرفی میشود در صورتی که ترامپ حداقل در چشم بسیاری از مردم خودش یک خدمتگزار وطن بشمار میآید!
ترامپ در این مدت با ابر بحرانهایی چون افزایش بدهکاری آمریکا و احتمال پایان یافتن امپراطوری دلار و جایگزین شدن پول های دیجیتالی مشابه بیت کوین روبرو بوده است!
بزعم بسیاری از کارشناسان سیاسی بهترین عملکرد ترامپ در عرصه سیاست خارجی را میشود در تغییر و تحولات خاورمیانه جستجو کرد!
جمع کردن محور شرارت و تروریسم پروری جمهوری اسلامی که با کشتن قاسم سلیمانی تا حد زیادی به نتیجه مطلوب آمریکا ختم گشته و همزمان اجرای کارزار فشار حداکثری تحریمها برای فلج نمودن اقتصاد این نظام توتالیتری از اهم برنامه های وی هستند!
با اینهمه او در بهترین زمان ممکن آس خود را رو نمود.

تغییر کامل نقشه خاورمیانه با پیاده سازی "پیمان نامه ابراهیم"که هدفش ایجاد صلح اعراب و اسراییل است دشمنان منطقه ای را با خشم شدید و دوستان آمریکا را غافلگیر کرده است!
ترامپ با وجود همه دستاوردهایش در عرصه داخلی و خارجی همچنان از جاذبه و دافعه شدید برخوردارست!
بیماری کرونا تا حد زیادی سد راه شتاب برنامه های داخلی وی گردید و دولتش در کنترل این ویروس نمره منفی گرفته است!
از طرف دیگر سیاستهای انقباضی او در تعاملات بین المللی بزعم "جهان وطنی"ها خوش نیامده است و در بین رنگین پوستان و لاتین تبارها که جمعیت نسبتا زیادی در آمریکا بشمار می آیند شاید سبب افت آرای الکترال بویژه در ایالات جنوبی شود!
ترامپ و بایدن برای ریاست جمهوری نیازمند ۲۷۰ رای از مجموع ۵۳۸ رای الکترال هستند.

💫اهمیت انتخابات آمریکا برای ایرانیان جالبست،نه جمهوری اسلامی برای حفظ بقای خود برنامه و توانایی حکومت دارد و نه اپوزیسیون ایران توانسته آلترناتیوی جامع و مدون در راستای رهایی از شر این استبداد ویرانگر پدید آورد و هر کدام چشم امید به یکی از این دو مرد دوختند!
آنچه مسلم است نه روی کار آمدن بایدن ضامن بقای رژیم است و نه ماندن ترامپ در کاخ سفید سبب پیروزی اپوزیسیون میشود!
سرنوشت ما مردم ایران فقط بدست خودمان تعیین میگردد و زمانی که به #همبستگی_ملی دست یابیم نجات خواهیم یافت!

@ghalamban1398
📷عکس روز- شارمین میمندی‌نژاد، موسس خیریه جمعیت امام علی، امروز ۶ آبان ۱۳۹۹، از زندان آزاد شد. به نوشته صحفه توییتر این جمعیت، او با وثیقه دومیلیارد تومانی آزاد شده است.
#شارمین_میمندی‌_نژاد

@Women_Civil_Rights_Activists
Forwarded from اتچ بات
🔴‏چه پندار و‌کرداری کوروش را «کبیر» نمود؟

عباس واحدیان شاهرودی

‏جاودانگی کوروش در پندار نیک و آکنده از نودوستی وی،در اندیشه صلح گستر و آرامش طلبی او برای همه ملتها جای دارد!
‏پادشاهی که از پندارش شعار بی شعور و مرگ آفرین نساخت بلکه با پندار نیک کردار نیکوی خویش را بر آفاق گسترانید!
‏پندار و کردار نیکوی ‏پدر ایران زمین سبب ماندگاری گفتار نیکویش شد!
‏گفتمان کهن کوروش بزرگ هرگز روی کهنگی نیافت چراکه بخوبی راز هستی را دریافته بود.
‏رازی که بر مبنای آن
‏همه انسانها با یکدیگر برابرند و‌ دادگری و راستی را ضامن بقای هر ملک و‌ملتی میداند!
‏اینگونه شد که کوروش حتی در خواب ابدیش بیداری آفرید

‏پدر ایران زمین سبب ماندگاری گفتار نیکویش شد!
‏گفتمان کهن کوروش بزرگ هرگز روی کهنگی نیافت چراکه بخوبی راز هستی را دریافته بود.
‏رازی که بر مبنای آن
‏همه انسانها با یکدیگر برابرند و‌ دادگری و راستی را ضامن بقای هر ملک و‌ملتی میداند!
‏اینگونه شد که کوروش حتی در خواب ابدیش بیداری آفرید.

‏آری ⁧#آبان⁩ همانند ⁧#ایران⁩ میزبان چنین اسطوره ای بود!
‏برای همین است که دشمنان پندار کوروش و چاکران دژخیمان از ⁧#آبان⁩ میترسند!

‏⁧ #هفتم_آبان⁩ زاد روز پدر ایران زمین کوروش کبیر گرامی باد

@ghalamban1398
🔴بازداشت بیژن رضایی توسط نیروهای امنیتی

حقوق بشر در ایران – امروز چهارشنبه ۷ آبان ماه ۱۳۹۹، ماموران امنیتی شیراز، بیژن رضائی، زندانی سیاسی سابق و فعال اینستاگرامی ساکن این شهر را بازداشت کردند. 
به گزارش حقوق بشر در ایران، عصر سه شنبه ۶ آبان ماه ۱۳۹۹، بیژن رضائی، شهروند ساکن شیراز، زندانی سیاسی پیشین و فعال اینستاگرامی، در پی یورش ماموران امنیتی به محل سکونت وی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. این زندانی سیاسی در مرداد ماه ۱۳۹۸ بطور مشروط  و پس از تحمل بیش از 2 سال از مجموع حبس تعزیری ۶ ساله اش آزاد شده بود. 
به نقل از یک منبع نزدیک به بیژن رضائی، در گفتگو با حقوق بشر در ایران: “ماموران امنیتی روز گذشته بیژن رضایی را به اتهام فعالیت در اینستاگرام و پوشش خبری از مراسم چهلم نوید افکاری در فضای مجازی بازداشت کردند. ماموران در هنگام بازداشت محل سکونت بیژن را تفتیش کرده و گوشی تلفن همراه…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/arrested-humanrightsiniran-53/

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴اخبار هفتگی نقض حقوق بشر در ایران

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/weeklynews-humanrightsiniran-6/&rhash=1bab6b61543470

ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر: احدی را نمی توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد.

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/weeklynews-humanrightsiniran-6/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
✍️عباس واحدیان شاهرودی

بیاییم یکبار با جان و دل به توصیه مسئولین خدمتگزار گوش کنیم و در راستای اجابت اش بکوشیم !
بیاییم به توصیه عالیجناب جهانگیری معاون رییس جمهور این مملکت گوش کنیم و دعا کنیم خدا ریشه مسببان این گرانیها، این فقر و بیکاریها این دله دزدیها و اختلاسها، این فسادهای سازمان یافته و این مدیریت ناکارآمد و در یک کلام ریشه این استبداد را از بیخ بکند!
پس هر کسی موافق است ضمن دعا یک حرکتی انجام بده؛ آخه دیگه با چه زبانی این جماعت غارتگر بما بگن که این مملکت رو هواست!
چرا باور نمی کنیم کشورمان بسرعت در حال ویرانی و نابودیست!

@ghalamban1398
همسر نازنین زاغری‌رتکلیف شهروند دو تابعیتی ایرانی‌بریتانیایی، می‌گوید روز سه‌شنبه به‌صورت ناگهانی به همسرش اطلاع داده شده که باید دوشنبه هفته آینده در دادگاهی با ریاست قاضی صلواتی حضور یابد.

ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری چهارشنبه گفته است به همسرش اطلاع داده شده چمدانش را به مقصد زندان جمع کند و هر وقت ماموران سپاه برای بردن وی آمدند، آماده باشد.

درخواست آماده شدن برای رفتن به زندان و حضور در دادگاه در روز دوشنبه در حالی است که اخباری از احتمال به تعویق افتادن دادگاه بدهی بریتانیا به ایران برای شش ماه دیگر منتشر شده و اتفاقا این دادگاه قرار است سه‌شنبه، یک روز بعد از دادگاه خانم زاغری برگزار شود.

@Women_Civil_Rights_Activists
🔴پرده برداری از خودکشی های سریالی در زندانهای ایران

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/suicide-8/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز پنجشنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۹، در طول بیش از ۴۰ سال که از طول عمر جمهوری اسلامی در ایران گذشته آمارهای تکان دهنده ای از خودکشی در زندانهای ایران تا به امروز بر جای مانده است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۹، به بند کشیدن شهروندان در شهرهای مختلف ایران، با عناوین اتهامی واحی از سوی ارگانهای امنیتی همچون سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات با همراهی قوه قضائیه در سایه محرومیت شهروندان از حق دادرسی عادلانه منطبق با اصول مندرج در مفاد آئین دادرسی کیفری و اعلامیه جهانی حقوق بشر که در مقام مقایسه می توان از آن با عنوان هلوکاست حقوق بشر از طرف حکومت جمهوری اسلامی از آن یاد کرد تنها جزئی از دریای بیکران نقض حقوق بشر در ایران توسط حکومت مذکور است. 
این گزارش در برگیرنده گوشه ای از وسعت سرکوب مردم ایران…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/suicide-8/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #چشم_انداز
به ياد هزاران لاله بى صدا كه در آبان ٩٨ در سه روز پى در پى در خيابان ها و آسمان ايران در خون غلطيدند تا اعتراضاتشان تا رسيدن به آزادى ادامه يابد.

▪️پیام عباس واحدیان شاهرودی، یکی از امضاکنندگان بیانیه 14 نفر

برای مشاهده آخرین کلیپ های گزیده و بریده شده از برنامه های زنده شبکه جهانی کلمه به کانال آرشیو این شبکه مراجعه نمایید.
@kalemeh_archive
🔴کلیه ام را فروختم برای پول پیش خانه و امسال بخشی از کبد خود را می فروشم

https://t.me/iv?url=https://humanrightsinir.org/economic-humanrightsiniran/&rhash=1bab6b61543470

حقوق بشر در ایران – امروز جمعه ۹ آبان ماه ۱۳۹۹، این روزها با توجه به سوء مدیریت جاری در کشور برای برخورداری شهروندان ایران از تامین اجتماعی و گذران زندگی راهی به جز فروش اعضای بدن باقی نمانده است. 
به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از رُکنا، امروز جمعه ۹ آبان ماه ۱۳۹۹، افزایش فشارهای اقتصادی و تورم لجام گسیخته در ایران در سایه نبود مدیریت صحیح بر کشور از سوی حکومت جمهوری اسلامی بسیاری از شهروندان ایران را به فکر فروش اعضای بدنشان برای امرار معاش و رفع مشکلات اقتصادی جاری زندگی روزمره آنها انداخته چون راهی به جز این ندارند. وقتی فردی برای پول پیش یک خانه مجبور به فروش کلیه خود می شود این نشان از چیست؟ آگهی‌های آنها در جاهای زیادی وجود دارد. از دیوار مقابل بیمارستانها گرفته تا کوچه‌هایی که مراکز پیوند عضو در آنها وجود دارند. کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی هم…

🔵 با لمس گزینه Instant View ادامه مطالب در این پست را بخوانید

🔆https://humanrightsinir.org/economic-humanrightsiniran/


ادمین
🆔@Humanrightsinir
Forwarded from اتچ بات
💫مردی که در تاریکی استبداد روشنی آفرید و نوری زاد💫

از روزی که بیدار شد در تلاش برای جبران آن سالها که ندانسته به حمایت از حاکمیت ایران خواران می پرداخت پای در معرکه خونین مبارزه گذارد!
دستگیر و شکنجه شد و کثیف ترین ناسزاها را شنید اما عقب ننشست!
بارها به قصد تطمیع بسراغش رفتند ولی برنگشت!
تلخ ترین دوران زندگی محمد نوری زاد آغاز شده بود؛ روزهایی که هم از در و هم از دیوار میخورد؛هم حکومتیان عذابش میکردند و هم بخش بزرگی از مخالفان که بازگشت وی را باورش نداشتند مرتبا آماج ناسزاها و تهمتها قرارش میدادند!
بعنوان یک دوست در طی سالهای اخیر بارها و بارها از او بخاطر تهمتهایی که نثارش می کردند شرمنده شدم!
خیلی ها که گمان داشتند علامه دهر و نیت خوان بزرگی هستند از راه دور درون محمد را می دیدند و حکم صادر میکردند!
ولی او با اتکا به اطلاعات گسترده ای که از مافیای کثیف قدرت از بیت رهبری تا سپاه و نهادهای امنیتی و بنگاههای عظیم اقتصادیشان داشت دست به افشاگریهای بی مانندی میزد !
از آنسوی شناخت نهادهای اطلاعاتی از بستر جامعه سبب شد تا بجای سرشاخ شدن با نوری زادی که معرف نهادهای بین المللی شده بود به تولید محتوای مسموم علیه وی اقدام نمایند!
خب چه چیزی نزد مردم منفورتر از آنست که بدانند یک فعال سرشناس اپوزیسیون مزدور رژیم است!؟
پیشینه محمد در همکاری با جهاد سازندگی و صدا و سیما بهترین دلیل برای پرورش این تهمتها بود!
اینگونه شد که سالها محمد در بین ما علیرغم همه مشکلاتی که سر راهش قرار میدادند هی داد میزد و از غارتگری سران سپاه و بیت و آیت اله ها و آقازاده هایشان میگفت و آن جماعت مزدور شناس با پوزخندهای معنادارشان دقیقا همان کاری با وی کردند که حکومت آرزویش را داشت!

روزهای آخر قبل از دستگیری مان شبی با هم صحبت کردیم وقتی به او گفتم باید بخاطر آینده کشور و مردم بیشتر مراقب خودت باشی، تلخندی زد و گفت:کدوم مردم؟ اگه همین فردا منو بخاطر حملاتم به این قوم ایران خوار پلید مثل فرشید هکی تکه تکه کنن و بسوزنن خیلی از همینا میگن مهره سوخته نظام بود و کشتنش!!!!
وقتی امشب این کلیپ رو خواهر گرامیم (بانو نوری زاد)بیاد محمد برایم ارسال کرد با دیدنش یاد این سخنان تلخش افتادم!
باور کنید ما به محمد نوری زاد و حتی خانواده غمگین وی خیلی خیلی بدهکاریم!
به علی نوری زاد عزیز و برادر دیگرش ابوذر ،به همسر مهربان و دختران گرامی محمد که سالها این خاطرات تلخ را بدانها تحمیل کردیم!
این کلیپ را با دقت دوباره ببنید تا متوجه رنج محمد برای اثبات صداقتش بشوید!

💫بیاد تنهایی او که نوری در شبهای تاریک این دیار بود و هست!
و با آرزوی رهایی مام میهن و گرامیداشت یاد #شهدای_آبان
۹۹/۸/۹
✍️عباس واحدیان شاهرودی

@ghalamban1398
Audio
🔴 صحبتهای‌ محمدحسین سپهری، معلم و از امضاکنندگان #بیانیه‌_۱۴ از زندان وکیل آباد مشهد و اعلام اعتصاب غذا و دارو از تاریخ سه شنبه ۹۹/۸/۱۳

محمدحسین سپهری در این فایل صوتی میگوید من را در اسفندماه فرستادن به بند ۱۰۴ به اتهام فحاشی و به زندانی‌ها گفته بودن این اسمش کرکس سیاهه و به کودکان تجاوز کرده!
و بخاطر این حرف واهی۳ بار کتک خوردم و به کرات فحش شنیدم!
وی می گوید در بند ۱۰۲ توسط ۱۰ نفر به شدت کتک خوردم که بیهوش شدم و بعد از آن گردن، دست، پا و کمرم آسیب دیده و خواهان شکایت ‌وکیلش آقای مکی در مورد وضعیتش شد.

@Women_Civil_Rights_Activists