✅بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ نحل/36
🔰در شانزدهم آذرماه 1332 اتفاقی رخ داد که آن باید برای جامعه و دانشگاه های ما الگوبرداری و تطبیق سازی شود و آن نفرت جامعه از طاغوت و سلطه ی بیگانه است که بروز عملی و عینی آن در دانشگاه و توسط دانشجویان رخ داد. آن نفرت و آن حرکت عملی همان اجتناب از طاغوت بود. طاغوتی که همواره خود را در پس پرده ی #پرستیژ فکری و علمی پنهان میکند ولی چنانچه موقعیت مناسب فراهم باشد حتی به احمد قندچی و امثالهم هم رحم نخواهند کرد.
🔶اما الگوی #خزان_غمناک 64 سال پیش برای امروز ما چیست؟
الگو همان اجتناب از طاغوت است که امروز باید در دانشگاه ما بروز عملی پیدا کند. چراکه امروز اجتناب از طاغوت وارد مرحله جدیدی شده و ما گام را فراتر از صرف مخالفت با نیکسون و امثالهم را گذاشته ایم.
امروز اجتناب از طاغوت در زمینه فکر و اقتصاد است؛
🔷امروز اجتناب از طاغوت یعنی تلاش برای تولید مدل های علمی جدید و فرار از زیر یوغ علوم غیرتوحیدی؛
در دانشگاه، اجتناب از طاغوت یعنی عدم پذیرش #utilitarianism (فایده گراییِ) لیبرالیسم بنتام و احیای نظام معیشت قرآنی!
یعنی اثبات #حباب بودن سود حاصل از ربایی که خداوند متعال وعده به محاق بردن آن را داده!
یعنی بتی بنام نظام اقتصادی غرب را بشکنیم و تبر را بردوش چندی از اقتصاددانان لیبرال عصر حاضر، یعنی #استیگلیتز و فرگوسن و مایک ملونی بگذاریم!
و خلاصه اجتناب از طاغوت را صرفا درپشت خاکریزها و تیر و تفنگها نبینیم چرا که اگر به "واجتنبوا الطاغوت" دراین زمینه ها توجه نکردیم، لاجرم باید منتظر باشیم که سی و اندی سال بعد از مخالفتهای صریح امام با لیبرالیسم، وزیر جمهوری اسلامی رسما از لیبرالیسم دفاع کند! و متاسفانه همه به صورت نتیجه و وزیر محترم معترضند و کسی حاضر به اصلاح ریشه ی مسئله و علمی که طرف بحثشان خوانده، نیست.
اما تمام اینها، وظیفه ی ما دانشجویان 16 آذری در حوزه تولید فکر است و مسئله ی دیگر اجتناب از طواغیت و مبارزه ی باآن در عرصه ی قدرت است.
🔸بحمدالله دیگر نیکسون ها در خاک ایران نمیتوانند قدم بگذارند تا "شریعت رضوی" ها را به خاک و خون بکشند، اما در کشورهای دیگر چطور؟ مگر غیر این است که جنگ ما #جنگ_عقیده ست و جغرافیا و مرز نمیشناسد؟! در عربستان شیخ نمر و امثالهم را تحت فشار گذاشته و میگذارند، در بحرین شیخ عیسی قاسم ها و در افریقا زکزاکی ها و در آذربایجان شیخ طالع باقرزاده ها واهالی نارداران و در پاکستان ترور در مساجد و در یمن حوثی ها و در شرق آسیا، اقوام مسلمان میانمار و در فلسطین...
و ما ادراک فلسطین؛ درمورد فلسطین، قدم اول اجتناب از طاغوت خارجی نیست، قدم اول اصلاح خودمان است، چندسالیست که کمپین "BDS" برای بایکوت محصولات صهیونیزم در بعضی ملتهای اروپایی به راه افتاده ولی ما جوانان 16 آذری در نسبت بااین بایکوت روزه سکوت گرفته ایم.
🔸اما رنج و درد دانشجوی 16 آذری ازآنجایی فزونی میگیرد که اگرچه دیگر عمال نیکسون ها حاکم نیستند ولی همچنان پس از گذشت حدود چهل سال از انقلاب اسلامی،بعضا، از دست تربیت یافتگان شرق و غرب آسوده نیستیم؛ چون رنج مردممان را میبینیم!
چون درمیان این همه فوت و جوان ازدست دادگی پس از یک زلزله، از آب خون آلود ماهی گرفتن بعضی را میبینیم!
اشرافیت و درمیان مردم نبودن را میبینیم، از ماشین چندصد میلیونی دست تکان دادن برای زلزله زده ها را میبینیم!
و خلاصه رنج و دردمان بخاطر این است که سطح و شایستگی انقلابمان را میبینیم و آن را با عملکرد ذخایر نظام(!) مقایسه میکنیم.
💢 و درمیان این همه درد، دیگر #بایکوت کردنمان در مراسم روز دانشجویی که باحضور رئیس جمهور محترم برگزار شد را فراموش میکنیم؛ مراسمی که برای نطق چهار تشکل گسترده دانشجویی، فقط یک نماینده در نظر گرفته شد، آن هم در یک چارچوب خاص!
✅درپایان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، ضمن تلاش برای #اجتناب و مبارزه ی با طاغوت در عرصه فکری و علمی و در عرصه سیاسی و بین المللی، در داخل هم، برای کسانی که قصد دارند با برنامه هایی مشابه #مهندسی_فضای مراسم روز دانشجوی اخیر(بایکوت تشکلهای انقلابی)، صدای دانشجوی 16 آذری را قطع کنند، پیامی دارد و آن این است که لطفا تلاش بیهوده نکنید، خاموش نمیشود!
چراکه فرمود:
"يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ"
وَالسَّلام عَلی مَنِ اِتَّبَعَ الهُدی
#واحد_سیاسی
🔹بازتاب بیانیه در رسانه ها:
📎http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960916000442
📎 http://snn.ir/651116
_____________________
#واحد_روابط_عمومی
#دانشگاه_شهید_بهشتی
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🆔 @JadSbu
🆔 @Akhbar_Jad
وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ نحل/36
🔰در شانزدهم آذرماه 1332 اتفاقی رخ داد که آن باید برای جامعه و دانشگاه های ما الگوبرداری و تطبیق سازی شود و آن نفرت جامعه از طاغوت و سلطه ی بیگانه است که بروز عملی و عینی آن در دانشگاه و توسط دانشجویان رخ داد. آن نفرت و آن حرکت عملی همان اجتناب از طاغوت بود. طاغوتی که همواره خود را در پس پرده ی #پرستیژ فکری و علمی پنهان میکند ولی چنانچه موقعیت مناسب فراهم باشد حتی به احمد قندچی و امثالهم هم رحم نخواهند کرد.
🔶اما الگوی #خزان_غمناک 64 سال پیش برای امروز ما چیست؟
الگو همان اجتناب از طاغوت است که امروز باید در دانشگاه ما بروز عملی پیدا کند. چراکه امروز اجتناب از طاغوت وارد مرحله جدیدی شده و ما گام را فراتر از صرف مخالفت با نیکسون و امثالهم را گذاشته ایم.
امروز اجتناب از طاغوت در زمینه فکر و اقتصاد است؛
🔷امروز اجتناب از طاغوت یعنی تلاش برای تولید مدل های علمی جدید و فرار از زیر یوغ علوم غیرتوحیدی؛
در دانشگاه، اجتناب از طاغوت یعنی عدم پذیرش #utilitarianism (فایده گراییِ) لیبرالیسم بنتام و احیای نظام معیشت قرآنی!
یعنی اثبات #حباب بودن سود حاصل از ربایی که خداوند متعال وعده به محاق بردن آن را داده!
یعنی بتی بنام نظام اقتصادی غرب را بشکنیم و تبر را بردوش چندی از اقتصاددانان لیبرال عصر حاضر، یعنی #استیگلیتز و فرگوسن و مایک ملونی بگذاریم!
و خلاصه اجتناب از طاغوت را صرفا درپشت خاکریزها و تیر و تفنگها نبینیم چرا که اگر به "واجتنبوا الطاغوت" دراین زمینه ها توجه نکردیم، لاجرم باید منتظر باشیم که سی و اندی سال بعد از مخالفتهای صریح امام با لیبرالیسم، وزیر جمهوری اسلامی رسما از لیبرالیسم دفاع کند! و متاسفانه همه به صورت نتیجه و وزیر محترم معترضند و کسی حاضر به اصلاح ریشه ی مسئله و علمی که طرف بحثشان خوانده، نیست.
اما تمام اینها، وظیفه ی ما دانشجویان 16 آذری در حوزه تولید فکر است و مسئله ی دیگر اجتناب از طواغیت و مبارزه ی باآن در عرصه ی قدرت است.
🔸بحمدالله دیگر نیکسون ها در خاک ایران نمیتوانند قدم بگذارند تا "شریعت رضوی" ها را به خاک و خون بکشند، اما در کشورهای دیگر چطور؟ مگر غیر این است که جنگ ما #جنگ_عقیده ست و جغرافیا و مرز نمیشناسد؟! در عربستان شیخ نمر و امثالهم را تحت فشار گذاشته و میگذارند، در بحرین شیخ عیسی قاسم ها و در افریقا زکزاکی ها و در آذربایجان شیخ طالع باقرزاده ها واهالی نارداران و در پاکستان ترور در مساجد و در یمن حوثی ها و در شرق آسیا، اقوام مسلمان میانمار و در فلسطین...
و ما ادراک فلسطین؛ درمورد فلسطین، قدم اول اجتناب از طاغوت خارجی نیست، قدم اول اصلاح خودمان است، چندسالیست که کمپین "BDS" برای بایکوت محصولات صهیونیزم در بعضی ملتهای اروپایی به راه افتاده ولی ما جوانان 16 آذری در نسبت بااین بایکوت روزه سکوت گرفته ایم.
🔸اما رنج و درد دانشجوی 16 آذری ازآنجایی فزونی میگیرد که اگرچه دیگر عمال نیکسون ها حاکم نیستند ولی همچنان پس از گذشت حدود چهل سال از انقلاب اسلامی،بعضا، از دست تربیت یافتگان شرق و غرب آسوده نیستیم؛ چون رنج مردممان را میبینیم!
چون درمیان این همه فوت و جوان ازدست دادگی پس از یک زلزله، از آب خون آلود ماهی گرفتن بعضی را میبینیم!
اشرافیت و درمیان مردم نبودن را میبینیم، از ماشین چندصد میلیونی دست تکان دادن برای زلزله زده ها را میبینیم!
و خلاصه رنج و دردمان بخاطر این است که سطح و شایستگی انقلابمان را میبینیم و آن را با عملکرد ذخایر نظام(!) مقایسه میکنیم.
💢 و درمیان این همه درد، دیگر #بایکوت کردنمان در مراسم روز دانشجویی که باحضور رئیس جمهور محترم برگزار شد را فراموش میکنیم؛ مراسمی که برای نطق چهار تشکل گسترده دانشجویی، فقط یک نماینده در نظر گرفته شد، آن هم در یک چارچوب خاص!
✅درپایان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، ضمن تلاش برای #اجتناب و مبارزه ی با طاغوت در عرصه فکری و علمی و در عرصه سیاسی و بین المللی، در داخل هم، برای کسانی که قصد دارند با برنامه هایی مشابه #مهندسی_فضای مراسم روز دانشجوی اخیر(بایکوت تشکلهای انقلابی)، صدای دانشجوی 16 آذری را قطع کنند، پیامی دارد و آن این است که لطفا تلاش بیهوده نکنید، خاموش نمیشود!
چراکه فرمود:
"يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ"
وَالسَّلام عَلی مَنِ اِتَّبَعَ الهُدی
#واحد_سیاسی
🔹بازتاب بیانیه در رسانه ها:
📎http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960916000442
📎 http://snn.ir/651116
_____________________
#واحد_روابط_عمومی
#دانشگاه_شهید_بهشتی
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🆔 @JadSbu
🆔 @Akhbar_Jad
خبرگزاری فارس
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی: لطفا تلاش بیهوده نکنید، صدای دانشجو خاموش نمیشود
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در بیانیهای اعلام کرد: به کسانی که قصد دارند با برنامههایی مشابه، فضای مراسم روز دانشجوی اخیر را مهندسی و صدای دانشجو را قطع کنند، میگوییم تلاش بیهوده نکنید، صدای دانشجو خاموش نمیشود!