طعنهی ترامپ با انتشار پستی در تروث سوشال به گزارشهای جعلی سیانان، درباره نیروی دریایی رژیم جمهوری اسلامی
ترامپ:
سیانان: نیروی دریایی ایران قدرتمند است.
در همین حال... در کف اقیانوس.
⚡️@bardegi57
ترامپ:
سیانان: نیروی دریایی ایران قدرتمند است.
در همین حال... در کف اقیانوس.
⚡️@bardegi57
👏10
داستان ما و تنگه و آمریکا و پولهای بلوکه شده، داستان پیچیده و اخبار و دروغ و وعدهست. داستانی که گفتم شاید سیاست از این ستون به اون ستون فرجه پشتش باشه، اما هیچ چیزی به جر سراب نیست.
درحال حاضر تنها اهرم ایران در برابر دنیا تنگه هرمزه. تنگهای که بسته بودنش ضررهای بیشتری از منافعش داره اما برای اینکه ایران بتونه از تنها اهرمش تا حدودی استفاده کنه حداقل باید ۲ ماه دیگه این تنگه بسته بمونه.
چنین اتفاقی تا حد زیادی امکان نداره به چند دلیل. اول باعث اجماعسازی علیه ایران خواهد شد، دوم باعث از بین رفتن مزیت تنگه میشه چون وقتی از یک کارت زیاد استفاده کنی، اهمیت اون کارت از بین میره و در نهایت ضربه اقتصادی که ایران میخوره بیشتر از باقی کشورهاست.
پس ایران رفته سراغ اینکه در ازای باز کردن تنگه، چیزی دریافت کنه که تا حدودی براش صرفه داشته باشه. طرف مقابل هم این رو خوب فهمیده و یک ظرف عسل به اسم پول مقابل ایران قرار داده تا حواس ایران پرت این پول بشه.
اما برخلاف تصور ایران، چه امتیازی داده بشه، چه توافق خوبی بسته بشه، چه پولی دریافت بشه، طرف مقابل با استفاده از این ظرف عسلهایی که به ایران داده (که خیلی بعیده) دنبال تغییر رفتار و گارد ایران برای زدن ضربه بعدیه.
همین الان یک لحظه به این فکر کنید که آمریکا بگه من دیگه کارم با ایران تموم شده، ناوهام رو میبرم، نیروهام رو میبرم و خداحافظ. تنگه میتونه بسته بمونه؟ ایران توانایی داره کار خاصی بکنه و به کسی ضربه بزنه؟ پس چرا آمریکا باید امتیاز خاصی بده؟ اون هم در حالی که میتونه همین فردا بره و هیچ امتیازی هم نده و همه چیز به حالت قبل برگرده.
هدف آمریکا، ساختن یک لبنان جدید برای اسرائیله. مشروعیتزدایی از درگیری نظامی و اقتصادی با ایران. ایران درگیر ظرف عسل و توافقه، اما آمریکا به نیروهای ایرانی حمله میکنه. ایران درگیر یک پول فرضی در قطره، اما اسرائیل به حزب الله حمله میکنه. حتی بعد از این تفاهمنامه باز کردن تنگه که قبل از خبری شدنش گفتم یک تفاهمنامه تاکتیکی علیه ایرانه، اگه امضا بشه ایران سرمست تفاهم و توافقه درحالی که طرف مقابل درحال طراحی یک شبکه فشار جدید در ایران خواهد بود.
پس پشت این ظرف عسل، پشت این پنیر در تلهموش، پشت این ستون، هیچ چیزی به جز سراب نیست. سرابی وقتکُشی برای رد کردن این پیچهای خطرناک درحالی که زمان شدیدا به ضرر ایرانه.
اهمیت بازیگردانی اسرائیل و اهمیت وجههی تبلیغاتی حزبجمهوریخواه در آستانهی یک انتخابات مهم مواردی هستن که نباید نادیده گرفته بشن.
این شل کردن و سفت کردنها به این دلیله که طرف مقابل با کمترین هزینه، بیشترین دستاورد رو برای خودش بسازه و تا درگیری نظامی بعدی، هم اقتصاد خودش رو قویتر کنه و تازهتفستر بشه و هم ایران ضعیفتر و مستهلکتر.
اختلاف ایران و اسرائیل و آمریکا، اختلافهای بنیادین و ریشهایه. چنین اختلافاتی با یک تفاهمنامه و چند میلیارد دلار پول و موارد این چنینی از بین نخواهد رفت. حدفاصل جنگ ۱۲ روزه و جنگ ۴۰ روزه رو نگاه کنید تا بفهمید منظورم چیه. اون موقع هم همین حرفها و سرمستیها بود، اما ناگهان ضربه زده شد.
این شرایط و این فضا به من میگه که آمریکا درحال صاف کردن جادهی اسراییل برای درگیری بعدیه. میخواد بدون حضور خودش و با کمترین هزینه، اسراییل رو راحت کنه برای اقدامات بعدی. تا پایان سال یا نهایت ۱۲ ماه آتی، دوباره درگیری خواهیم داشت و در این بین ضربات داخلی مثل اقتصاد و درگیریهای محدود رو در دستور کار قرار میدن.
اما ما نه سرباز و فرماندهایم و نه تئوریسین سیاسی و نظامی. چی برای ما مهمه؟ اقتصاد. بریم ببینیم اقتصاد ایران به کدوم سمت حرکت میکنه؟
⚡️@bardegi57
درحال حاضر تنها اهرم ایران در برابر دنیا تنگه هرمزه. تنگهای که بسته بودنش ضررهای بیشتری از منافعش داره اما برای اینکه ایران بتونه از تنها اهرمش تا حدودی استفاده کنه حداقل باید ۲ ماه دیگه این تنگه بسته بمونه.
چنین اتفاقی تا حد زیادی امکان نداره به چند دلیل. اول باعث اجماعسازی علیه ایران خواهد شد، دوم باعث از بین رفتن مزیت تنگه میشه چون وقتی از یک کارت زیاد استفاده کنی، اهمیت اون کارت از بین میره و در نهایت ضربه اقتصادی که ایران میخوره بیشتر از باقی کشورهاست.
پس ایران رفته سراغ اینکه در ازای باز کردن تنگه، چیزی دریافت کنه که تا حدودی براش صرفه داشته باشه. طرف مقابل هم این رو خوب فهمیده و یک ظرف عسل به اسم پول مقابل ایران قرار داده تا حواس ایران پرت این پول بشه.
اما برخلاف تصور ایران، چه امتیازی داده بشه، چه توافق خوبی بسته بشه، چه پولی دریافت بشه، طرف مقابل با استفاده از این ظرف عسلهایی که به ایران داده (که خیلی بعیده) دنبال تغییر رفتار و گارد ایران برای زدن ضربه بعدیه.
همین الان یک لحظه به این فکر کنید که آمریکا بگه من دیگه کارم با ایران تموم شده، ناوهام رو میبرم، نیروهام رو میبرم و خداحافظ. تنگه میتونه بسته بمونه؟ ایران توانایی داره کار خاصی بکنه و به کسی ضربه بزنه؟ پس چرا آمریکا باید امتیاز خاصی بده؟ اون هم در حالی که میتونه همین فردا بره و هیچ امتیازی هم نده و همه چیز به حالت قبل برگرده.
هدف آمریکا، ساختن یک لبنان جدید برای اسرائیله. مشروعیتزدایی از درگیری نظامی و اقتصادی با ایران. ایران درگیر ظرف عسل و توافقه، اما آمریکا به نیروهای ایرانی حمله میکنه. ایران درگیر یک پول فرضی در قطره، اما اسرائیل به حزب الله حمله میکنه. حتی بعد از این تفاهمنامه باز کردن تنگه که قبل از خبری شدنش گفتم یک تفاهمنامه تاکتیکی علیه ایرانه، اگه امضا بشه ایران سرمست تفاهم و توافقه درحالی که طرف مقابل درحال طراحی یک شبکه فشار جدید در ایران خواهد بود.
پس پشت این ظرف عسل، پشت این پنیر در تلهموش، پشت این ستون، هیچ چیزی به جز سراب نیست. سرابی وقتکُشی برای رد کردن این پیچهای خطرناک درحالی که زمان شدیدا به ضرر ایرانه.
اهمیت بازیگردانی اسرائیل و اهمیت وجههی تبلیغاتی حزبجمهوریخواه در آستانهی یک انتخابات مهم مواردی هستن که نباید نادیده گرفته بشن.
این شل کردن و سفت کردنها به این دلیله که طرف مقابل با کمترین هزینه، بیشترین دستاورد رو برای خودش بسازه و تا درگیری نظامی بعدی، هم اقتصاد خودش رو قویتر کنه و تازهتفستر بشه و هم ایران ضعیفتر و مستهلکتر.
اختلاف ایران و اسرائیل و آمریکا، اختلافهای بنیادین و ریشهایه. چنین اختلافاتی با یک تفاهمنامه و چند میلیارد دلار پول و موارد این چنینی از بین نخواهد رفت. حدفاصل جنگ ۱۲ روزه و جنگ ۴۰ روزه رو نگاه کنید تا بفهمید منظورم چیه. اون موقع هم همین حرفها و سرمستیها بود، اما ناگهان ضربه زده شد.
این شرایط و این فضا به من میگه که آمریکا درحال صاف کردن جادهی اسراییل برای درگیری بعدیه. میخواد بدون حضور خودش و با کمترین هزینه، اسراییل رو راحت کنه برای اقدامات بعدی. تا پایان سال یا نهایت ۱۲ ماه آتی، دوباره درگیری خواهیم داشت و در این بین ضربات داخلی مثل اقتصاد و درگیریهای محدود رو در دستور کار قرار میدن.
اما ما نه سرباز و فرماندهایم و نه تئوریسین سیاسی و نظامی. چی برای ما مهمه؟ اقتصاد. بریم ببینیم اقتصاد ایران به کدوم سمت حرکت میکنه؟
⚡️@bardegi57
❤2👌1
🔹مارک لوین تحلیلگر برجسته آمریکایی :
ایران ظاهراً میلیاردها دلار پیشپرداخت میخواهد. آیا کسی با این موافق است؟
⚡️@bardegi57
ایران ظاهراً میلیاردها دلار پیشپرداخت میخواهد. آیا کسی با این موافق است؟
⚡️@bardegi57
😁16👎2
تصاویر رسیده سرنشینان طرفدار رژیم ایران.
لطفا از کسانی که در انگلستان هستند، خواهشمندیم ،ویدو بهتر یا تصاویر بهتر برای شناسایی این تروریست ها در صورت امکان ارسال کنند
⚡️@bardegi57
لطفا از کسانی که در انگلستان هستند، خواهشمندیم ،ویدو بهتر یا تصاویر بهتر برای شناسایی این تروریست ها در صورت امکان ارسال کنند
⚡️@bardegi57
💩18❤2🖕1
💢تایید میکنم خونه ی من ۵۰۰ متر فاصله داره تا پایگاه صدا خیلی نزدیک بود با لرزش زیاد
💢داداش بچه ها میگن امشب یه ماشینو زدن بندرعباس ظاهرا ترور بوده خیابون خلیج فارس نزدیک پایگاه هوایی میشه
⚡️@bardegi57
💢داداش بچه ها میگن امشب یه ماشینو زدن بندرعباس ظاهرا ترور بوده خیابون خلیج فارس نزدیک پایگاه هوایی میشه
⚡️@bardegi57
🔥6👍1
✅ترامپ: کار ایران رو یکسره و سناریویی ونزوئلا را در آن کشور پیاده می کنم
همانند سناریوی ونزوئلا را در ایران پیاده خواهیم کرد. ما از آن چه ایران درباره توافق پیشنهاد میکند، رضایت نداریم. ایران اینترنت را متصل کرد زیرا که در پرتگاه قرار گرفته بود. ایران میخواهد توافق کند و چارهای جز این پیش رو ندارد. ایران بر این شرط بسته که من میخواهم بهدلیل انتخابات میاندورهای به جنگ پایان دهم اما من به این اعتنایی نمیکنم.
تاکنون به توافق با ایران دست نیافتهایم و من از این خشنود نیستم. شاید لازم شود که بازگردیم و کار با ایران را یکسره کنیم و شاید هم نه. ایران در حالی مذاکره میکند که در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.
⚡️@bardegi57
همانند سناریوی ونزوئلا را در ایران پیاده خواهیم کرد. ما از آن چه ایران درباره توافق پیشنهاد میکند، رضایت نداریم. ایران اینترنت را متصل کرد زیرا که در پرتگاه قرار گرفته بود. ایران میخواهد توافق کند و چارهای جز این پیش رو ندارد. ایران بر این شرط بسته که من میخواهم بهدلیل انتخابات میاندورهای به جنگ پایان دهم اما من به این اعتنایی نمیکنم.
تاکنون به توافق با ایران دست نیافتهایم و من از این خشنود نیستم. شاید لازم شود که بازگردیم و کار با ایران را یکسره کنیم و شاید هم نه. ایران در حالی مذاکره میکند که در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.
⚡️@bardegi57
❤9🤮3👏1🍌1
فارس : شنیدهشدن صدای ۳ انفجار از شرق بندرعباس
حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد صدای ۳ انفجار از شرق شهر بندرعباس شنیده شد.
هنوز محل دقیق و منشأ این صداها مشخص نیست و پیگیریها برای مشخص شدن آن ادامه دارد.
همزمان برای دقایقی پدافند شهر بندرعباس نیز فعال شد.
فارس نوشت :
طی ۴ روز اخیر نیروهای مسلح کشورمان یک پهپاد آر کیو ۹ و یک پهپاد اوربیتر دشمن آمریکایی صهیونی را در منطقه هرمزگان منهدم و همچنین سامانههای پدافندی نیز یک اف ۳۵ و یک پهپاد آر کیو ۴ را نیز رهگیری کردند.
⚡️@bardegi57
حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد صدای ۳ انفجار از شرق شهر بندرعباس شنیده شد.
هنوز محل دقیق و منشأ این صداها مشخص نیست و پیگیریها برای مشخص شدن آن ادامه دارد.
همزمان برای دقایقی پدافند شهر بندرعباس نیز فعال شد.
فارس نوشت :
طی ۴ روز اخیر نیروهای مسلح کشورمان یک پهپاد آر کیو ۹ و یک پهپاد اوربیتر دشمن آمریکایی صهیونی را در منطقه هرمزگان منهدم و همچنین سامانههای پدافندی نیز یک اف ۳۵ و یک پهپاد آر کیو ۴ را نیز رهگیری کردند.
⚡️@bardegi57
😁9💩3👏1
شنيده های موثق
ارتش جمهوری اسلامی سیستم پدافندی LY-70 بر پایه کامیون تاترا وارد کرده است .
کجا:؟ چین
⚡️@bardegi57
ارتش جمهوری اسلامی سیستم پدافندی LY-70 بر پایه کامیون تاترا وارد کرده است .
کجا:؟ چین
⚡️@bardegi57
💩8🤬6❤1
بامداد پنجشنبه؛ زیرنویس صدا و سیما: چند صدای انفجار در بندعباس شنیده شد؛ رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی حمله به یک موقعیت نظامی در بندرعباس شد.
همچنین خبرگزاری CBS به نقل از مقامات ایالات متحده میگوید یک سایت نظامی در خاک ایران هدف حمله قرار گرفت.
⚡️@bardegi57
همچنین خبرگزاری CBS به نقل از مقامات ایالات متحده میگوید یک سایت نظامی در خاک ایران هدف حمله قرار گرفت.
⚡️@bardegi57
👏9❤2
#فوری
به گزارش رویترز، ارتش ایالات متحده حملات جدیدی را به یک پایگاه نظامی ایرانی که تهدیدی برای نیروهای آمریکایی و کشتیهای تجاری در تنگه هرمز بود، انجام داد.
ارتش آمریکا همچنین در جریان این حملات چندین پهپاد ایرانی را رهگیری و سرنگون کرد.
⚡️@bardegi57
به گزارش رویترز، ارتش ایالات متحده حملات جدیدی را به یک پایگاه نظامی ایرانی که تهدیدی برای نیروهای آمریکایی و کشتیهای تجاری در تنگه هرمز بود، انجام داد.
ارتش آمریکا همچنین در جریان این حملات چندین پهپاد ایرانی را رهگیری و سرنگون کرد.
⚡️@bardegi57
👏11
باراک راوید اکسیوس :
یک مقام ارشد آمریکایی گفت ایران ۴ پهپاد انتحاری (یکطرفه) به سمت یک کشتی تجاری آمریکایی شلیک کرد.
این مقام افزود ارتش آمریکا این پهپادها را سرنگون کرد و همچنین پیش از شلیک، به یک واحد دیگر پرتاب پهپاد ایرانی روی زمین حمله کرد.
⚡️@bardegi57
یک مقام ارشد آمریکایی گفت ایران ۴ پهپاد انتحاری (یکطرفه) به سمت یک کشتی تجاری آمریکایی شلیک کرد.
این مقام افزود ارتش آمریکا این پهپادها را سرنگون کرد و همچنین پیش از شلیک، به یک واحد دیگر پرتاب پهپاد ایرانی روی زمین حمله کرد.
⚡️@bardegi57
👏11❤1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
ترانهی زیبایی از کلی بوش Kelly Boesch که وایرال شده
من هرگز در قفس زندگی نخواهم کرد...
اگر عجیب به نظرم بیاد مهم نیست
من جایی که باد وحشی میوزه، شکوفا میشم من گم نشدم، من خودِ واقعیم
ستارهای با رنگ متفاوت
⚡️@bardegi57
من هرگز در قفس زندگی نخواهم کرد...
اگر عجیب به نظرم بیاد مهم نیست
من جایی که باد وحشی میوزه، شکوفا میشم من گم نشدم، من خودِ واقعیم
ستارهای با رنگ متفاوت
⚡️@bardegi57
❤3👌1
کاش یه نفر پیدا بشه با دلیل و منطق به من توضیح بده این پتیارهها اگه خیلی کشور و حکومت و پرچمشونو دوست دارن چرا نمیمونن تو همین خراب شده و با قانوناش زندگی نمیکنن؟
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
👍25🖕5🤬1
شیوا رو در حال کمک به مجروحین با ۶ گلوله جنگی کشتند. #شیوا_رحیمی مادر دو فرزند بود.
⚡️@bardegi57
⚡️@bardegi57
💔29❤7🫡3🤬1
این خونِ پرنیا خلجی هست، دختری که تو شمشیری تهران با تیر جنگی کشته شد.
این شیر مرد از کشور زد بیرون و داستانش را برام توضیح داد،گفت وقتی بغلش کردم ببرمش عقب تو دستام جون داد.
نذارید فراموش بشن و خونشون پایمال.
جاویدنام
پرنیاخلجی
⚡️@bardegi57
این شیر مرد از کشور زد بیرون و داستانش را برام توضیح داد،گفت وقتی بغلش کردم ببرمش عقب تو دستام جون داد.
نذارید فراموش بشن و خونشون پایمال.
جاویدنام
پرنیاخلجی
⚡️@bardegi57
😢30🫡5🤬2🤣1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چطور میتونیم به زندگی عادی برگردیم؟ کودک رو در آغوش پدر در تهران نو ۱۸ دی کشتند
جنایتی که این رژیم خونخوار کرد در تاریخ نظیر نداشت
هیچی مارو آروم نمیکنه جز #سقوط_جمهوری_اسلامی
حکومت جنایتکار اسلامی این بچهها را کشت و آنها را تروریست نامید
۱۴۰۰ سال جنایت و تحریف حقیقت
⚡️@bardegi57
جنایتی که این رژیم خونخوار کرد در تاریخ نظیر نداشت
هیچی مارو آروم نمیکنه جز #سقوط_جمهوری_اسلامی
حکومت جنایتکار اسلامی این بچهها را کشت و آنها را تروریست نامید
۱۴۰۰ سال جنایت و تحریف حقیقت
⚡️@bardegi57
❤11💔9🤬4👍1