🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_مـــعـــرفـــی_فـــیـــلـــم📽

Ghostligh 2024


از ساخته های جدید، دیدن این فیلم از
ا سالیوان هم خالی از لطف نیست. فیلمی قابل تامل و شاید در دسته‌ی فیلم‌هایی باشه که عامه اونو حوصله سربر قلمداد می‌کنند.


🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_مـــعـــرفـــی_فـــیـــلـــم📽

The substance2024

فیلم «ماده» اثر کورالی فارژا به نظر من یکی از بهترین(به قول تینیجرها دارک‌ترین و خفن‌ترین) فیلم‌های سال جدید بود که دیدم از نظر؛
کارگردانی، نشانه‌شناسی، سمبولیسم و ارجاعات سینمایی، که میشه تاویل و تفسیرهای زیادی در موردش داشت و نوشت.
نکته اینکه فیلم حاوی برخی صحنه‌های منزجرکننده هست که ممکنه خیلیا نپسندن .
به هر هر حال دیدن فیلم خالی از تلنگر نخواهد بود.

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_چــــکــــامــــه🎵

یه روز بیدار میشی و میبینی
که دیگه هیچ وقتی برای انجام کارایی که دوستشون داشتی نمونده ...

همین حالا انجامشون بده ...

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_کــــتــــاب_ولــــحــــظــــه📚

دعای لحظه خواب ایرانیان باستان:

پروردگارا سپیده دم که فلک بیدار می‌شود، سرزمینم از دروغ و تهمت پاک شود.

پروردگارا اکنون روحم به استراحت می‌رود و تو مراقبش باش...



📕 دو قرن سکوت
✍🏻 #_عبدالحسین_زرین_کوب

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_چــــکــــامــــه🎵

من آموخته ام که مردم فراموش خواهند کرد شما چه گفتید،
فراموش خواهند کرد چه کردید ...
اما هرگز فراموش نمی‌کنند که
چه حسی به آن‌ها منتقل کردید ...



👤 #_مایا_آنجلو

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_صرفا_جهت_اطلاع


📚 #_سی_عادت_ناپسند_اجتماعی :

۱. خیره شدن به دیگران
۲. با دهان‌پر حرف زدن
۳. قطع کردن حرف دیگران
۴. اظهار فضل و دانایی کردن
۵. بلند حرف زدن
۶. خیلی محکم یا شل دست دادن
۷. پرخوری در میهمانی ها
۸. گذاشتن آرنج روی میز
۹. پچ پچ کردن و خندیدن مرموز در حضور دیگران
۱۰. دراز کردن دست از سوی آقایان و اصرار برای دست دادن با خانم هایی که به هر دلیلی مایل نیستند.
۱۱. باد کردن یا صدا در آوردن با آدامس
۱۲. استفاده بی اندازه از تلفن همراه
۱۳. نمایش عمومی احساسات و رومانتیک بودن در حضور دیگران
۱۴. توهین یا کنایه و طعنه زدن به دیگران
۱۵. بهداشت ضعیف و رفتارهای ناپسند بهداشتی در حضور دیگران: مانند خلال دندان، تمیز کردن بینی حتی با دستمال، شانه‌ کردن‌ مو
۱۶. حمله به حریم شخصی و باورهای افراد
۱۷. بی نظمی و زرنگی در نوبت
۱۸. ریختن آشغال روی زمین حتی در جاهای کثیف
۱۹. پوشیدن لباس نامناسب،یا آراسته نبودن
۲۰ خندیدن به خطاها، آسیب دیدن یا مشکل دیگران
۲۱. به کاربردن کلمه های زشت و زننده
۲۲. هنگام گفتگو، نگاه کردن به جایی غیر از چهره مخاطب
۲۳. حل و فصل کردن مشکلات (با فرزند یا همسر یا...) در جمع
۲۴. کشیدن سیگار در جمع
۲۵. سکوت، و کم حرفی غیر عادی یا‌عبوس بودن در جمع
۲۶. مسخره کردن لهجه ها یا شوخی های تحقیر آمیز جنسیتی
۲۷. افراط و تفریط در سلام ‌و احوالپرسی
۲۸. بدگویی از دیگران
۲۹. فضولی کردن
۳۰. بی توجهی به وقت و برنامه دیگران

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_چــــکــــامــــه🎵

خوشبختی مانند پروانه است، اگر دنبالش کنید از شما فرار می‌کند، اما اگر آرام بنشینید روی سرتان خواهد نشست.



👤 #_دیوید_هیوم

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_چــــکــــامــــه🎵

اگر فقط چشمهایمان
روح‌ها را به جای بدن ها می‌دیدند
چه‌قدر عقایدمان از زیبایی متفاوت می‌بود.


🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_چــــکــــامــــه🎵


قبل از اینکه دیگران را قضاوت کنی
خودت را بشناس ...


🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_چــــکــــامــــه🎵


میدانی چیست؟
به نظر میرسد زندگی مشکل نیست،
بلکه مشکلات زندگی‌اند...!


👤 #_حسین_پناهی

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_شــــرح_فــــرتــــور📸

پل "کشته شدگان شهریور ۱۳۲۰" در جلفا . شهریور هزار و سیصد و بیست زمانیست که متفقین تصمیم به اشغال ایران میگیرندارتش شوروی به پشت رود ارس میرسد و چهل و هشت ساعت زمین گیر میشود اما در سمت دیگر پل، ارتش ایران قرار نداشت فقط سه نفر بودند «ژاندارم سرجوخه مصیب محمدی»، «سید محمد راثی هاشمی» و «عبدالله شهریاری» برای چهل و هشت ساعت در برابر ارتش شوروی مقاومت میکنند.
پس از شهادت، فرمانده‌ی شوروی به ارتش دستور میدهد این سه سرباز را با تشریفات نظامی به خاک بسپارند.

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_یـــــــــادمــــــــان🙏



#بابا_بسکی_نازنینم

۸ بهمن زادروز #غلامعلی_بسکی"معروف به بابابسکی"

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_یــــــــــادمـــــــــان🙏

#بابا_بسکی_نازنینم

۸ بهمن زادروز #غلامعلی_بسکی"معروف به بابابسکی"

( زاده ۸ بهمن ۱۳۱۰ سبزوار – درگذشته ۲۳ امرداد ۱۳۹۸ گنبدکاووس) پزشک و هوادار محیط زیست
بسکی پس از پایان تحصیلات متوسطه در دبیرستان اسرار ملاهادی سبزواری، در رشته طب دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۴۵ با درجه تخصص جراحی زنان از همان دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.
او می‌گفت: خوردن گوشت باعث ایجاد بیماری می‌شود و به طبیعت پناه برد و خام‌گیاه‌خواری را در پیش گرفت. وی به‌تأثیر شفابخش گیاهان دارویی اعتقاد داشت و مطالعاتش را بیشتر صرف تحقیق در این مورد کرد.
او همچنین بسیاری از اموالش را صرف امور خیریه ساخت.
فعالیت‌ها:
وی در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در شهر گنبدکاووس تأسیس کرد و در ۱۳۴۹ زندگی شهری را رها کرد و خام گیاه‌خوارِ مطلق شد و زندگیِ‌اش را وقفِ دفاع از محیط زیست و تبلیغ گیاه‌خواری کرد.
تأسیس بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی.
تأسیس مدرسه تیزهوشان گنبدکاووس، خانه ریاضی گنبدکاووس، سرای گاندی (تیز هوشان فقیر در روستاها)
ساخت باغ انگور با روش آبیاری از فاضلاب، از آثار نیکوکاری اوست.
دکتر غلامعلی بسکی در ۸۸ سالگی درگذشت و در روستای تنگ‌راه به‌خاک سپرده شد.

#به_خشنودی_اهورا_مزدا
#به_روان_پاک_و_فروهر_همه_درگذشتگان
#نیکوکار_و_پارسایی_درود_باد

#_پاینده_ایران

#_آرمان_ماایرانشهر_ماست

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_شــــرح_فــــرتــــور📸

#_کریمخان (۱۱۵۷-۱۰۸۶ هجری شمسی) قبل از به قدرت رسیدن، رئیس طایفۀ زند از طوایف لک و از فرماندهان نادرشاه افشار بود. دورۀ حکومت او دورانی آرام در تاریخ ایران به حساب میآید . او شخصی با تدبیر، هوشمند و در پی رفاه و آرامش مردم بود. قناعت، دوری از تشریفات، دادگری و مردم‌دوستی‌اش سبب شد تا لقب «وکیل الرعایا» بگیرد. وی در صفر ۱۱۵۷ هجری شمسی در شیراز درگذشت و پیکرش در عمارت کلاه فرنگی شیراز (موزۀ پارس فعلی) به خاک سپرده شد، اما بعد از چیرگی آقا محمدخان قاجار، وی به دلیل کینه‌اش دستور به نبش قبر داد و به این ترتیب استخوان‌های کریمخان در زیرپلۀ عمارت نگارخانۀ کاخ گلستان خاک شد تا هر روز مورد اهانت قرار گیرد. وضعیت به همین منوال بود تا در زمان پهلوی اول او را به شیراز برگرداندند.

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_شــــرح_فــــرتــــور📸


یه خونه ساخته که ۱۷۰ سال بعدش هر ایرانی و خارجی بره تماشا کنه کیف میکنه


#_خانه_امینی‌ها_در_قزوین


🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_مــــــعــــــمـــــاری🏛


#_حمام_چهار_فصل از آثار تاریخی شهر اراک و مربوط به اواخر دوره قاجار است. این بنا توسط حاج محمدابراهیم خوانساری در زمان احمد شاه قاجار بنا نهاده شده‌است. حمام_اراک در خیابان شهید دکتر بهشتی واقع شده و در تاریخ دهم آبان پنجاه و پنج با شمارهٔ ثبت یکهزارو سیسصدو سی و نه به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.وجود نقاشی‌ها و نگاره‌هایی از چهار فصل سال که در چهار گوشه این حمام وجود دارد علت نامگذاری این حمام بوده‌است. این حمام تنها حمام کشور است که در آن قسمتی مجزا برای اقلیت‌های مذهبی وجود دارد. علت ساخت این قسمت توسط بانی بنا، دیدن شست‌و شوی کودکی کوچک توسط مادری یهودی در فصل زمستان بوده‌است. وی وقتی علت را جویا شد دریافت که یهودیان حق استفاده از حمام عمومی را ندارند، بنابراین تصمیم به ساخت حمامی برای اقلیت‌ها در مجاورت حمام عمومی شهر گرفت.

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_فرتورها_مربوط_به_پست_پایین_میباشد


#_طهران_قدیم

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity