🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_هموندانم❤️❤️❤️❤️

#_پست_ویژه🌺🌺🌺

#_جشن_شب_چله_بر_شما_همایون_باد

چنانچه تمایل دارید#_لوگوی_نام زیباتون رو باخط میخی

#_پیشکش_نمائیم

کافی ست پیام دهید

#_سپاس_تیم_کتاب_ایرانشهر


🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_مـــیـــراث_ســـرزمـــیـــنـــم

#گرامی_باد

#جشن_شب_چله🍉🍷

ﻣﯽﺳﺘﺎﯾﻢ آذر ﻣﺰدا را
ﻣﯽزداﯾﻢ ﺳﺮدی چله را
ﻣﯽﺷﺘﺎﺑﻢ ﻣﮋده ﻓﺮدا را.

اگر ایرانی هستید، بی شک شما نیز در خانواده خود «چله نوزاد» و «چله مرگ» داشته‌اید.
این یکی از کهن‌ترین و جالب‌ترین رسوم ایرانیان است که هنگام زاده شدن کسی یا هنگام مرگ کسی «۴۰ روز» را به شادی یا سوگ می‌نشینند. در تصوف نیز که از آیین‌های کهن ایرانی است «چله نشینی» بسیار رایج است. می‌شود ساعت‌ها درباره جایگاه «عدد ۴۰» در تاریخ و فرهنگ ایرانی به گفتگو نشست، بحث را کوتاه کرده و به موضوع ایرانی خودمان پرداخت.
آغاز زمستان به دلایل نجومی و فرهنگی در نزد ایرانیان به عنوان «تولد خورشید / مهر» دانسته شده است. آغاز تابستان نیز بعنوان «مرگ خورشید» دانسته شده است.
بنابراین برای زایش خورشید و مرگ خورشید مراسم «چله زمستان» و «چله تابستان» برگزار می‌کردند که ریشه در تقدس عدد ۴۰ دارد. در ادامه‌ی این ۴۰روز، یک دوره ۲۰روزه نیز داشته‌اند که چون ۲۰ نیم ۴۰ است به آن «چله کوچک» میگفتند. به چهار روز پایانی چله بزرگ و چهار روز آغازین چله کوچک که اوج سرما است نیز «چارچار» می‌گویند

#پاینده_ایران

#آرمان_ماایرانشهر_ماست

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_مـــیـــراث_ســـرزمـــیـــنـــم

#گرامی_باد

#جشن_شب_چله🍉🍷



#پاینده_ایران

#آرمان_ماایرانشهر_ماست

🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌸🍂🌸@Bookirancity

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_چـــکـــامـــه_پـــارســـی🎵


#_مادر

تو هرگز نخواهی مرد
پروانه میشوی
گل میشوی
نسیم میشوی
باران میشوی
بامن زندگی خواهی کرد
وبه زندگی ادامه خواهی داد
ومن خواهم مردباحضورت
درجهان
مادردوستت دارم

#_Zartosht

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🌿

🔴#_نـــقـــاشـــی 🎨

ناامیدی؛ چهره‌ی تلخ گسست و افسردگی در هنر ادوارد مونک
✍🏻تابلوی «ناامیدی» اثر ادوارد مونک، یکی از آثاری است که عمیق‌ترین احساسات انسانی را به تصویر می‌کشد. در این نقاشی، شخصیت‌های اصلی در کنار یک منظره طبیعی قرار دارند، اما رنگ‌های تیره، خطوط متلاطم، و فضای سنگین اثر، حالتی از گسست عاطفی و افسردگی را القا می‌کند.
✍🏻اگر از زاویه روانشناسی به این اثر نگاه کنیم، می‌توانیم آن را مرتبط با حالات روانی مانند اختلال شخصیت مرزی تصور کنیم؛ جایی که احساس بیگانگی از خود یا دیگران و عمق افسردگی، بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی فرد است.
✍🏻مونک در این اثر همانند بسیاری از دیگر کارهایش، به جای نمایش واقعیت ظاهری، عمق عاطفی و درونی خود را به تصویر کشیده است؛ احساسی که در چهره‌ی شخصیت‌ها و حتی در طبیعت پس‌زمینه موج می‌زند. این نقاشی نه تنها یک اثر هنری، بلکه سفری به دنیای تاریک ذهن انسانی است.

🖼 Despair, Edvard Munch,1894, Munch Museum

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸

🌸🍂🌸@Bookirancity