دیده بان انقلاب
13.3K subscribers
69.1K photos
55.7K videos
1.04K files
53.3K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
توقع نداشته باشید این دولت برای شما کاری بکنه

🔺مدنی‌زاده، وزیر اقتصاد: قرار نیست توافق با آمریکا، اقتصاد ایران رو به شرایط کاملا عادی برگردونه.

🔹حتی اگر جنگ هم نمی‌شد، با چند صد هزار میلیارد تومان کسری بودجه روبه‌رو بودیم؛ الان شرایط سخت‌تر هم شده.

🔹دولت چهاردهم بعد از جنگ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی گرفته و آثار تورمی اون در ماه‌های آینده نمایان می‌شه

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تاریخ تکرار میشود اگر فراموشش کنیم

اگر یزید قابل مذاکره بود امام حسین (ع) به میدان نمیرفت
👍3
۲۱ فروردین:
ما دوتا پیش‌شرط داریم که باید قبل مذاکرات عملی بشن.
۲۸ خرداد:
ما اصلاً پیش‌شرط نداشتیم، اونا محور خود مذاکراته.


خیلی حرفه ها! اونم تو دنیای اینترنت که همه‌چی ثبت میشه..

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔻#بررسی_تفاهم‌نامه |

🔴محدود شدن ایران در پیگیری پرونده انتقام

🔹️یکی از پیامدهای پنهان در متن تفاهم‌نامه اسلام‌آباد، ایجاد محدودیت بر سیاست قصاص قاتلان شهدا به ویژه شهید سلیمانی و رهبر انقلاب است. بند ۱ و ۲ این سند، ایران را متعهد به «عدم آغاز هرگونه عملیات نظامی» و «خودداری از تهدید یا استفاده از زور» علیه آمریکا و متحدانش می‌کند. این تعهدات حقوقی، فراتر از جلوگیری از یک جنگ، عملاً به معنای امضای سندی برای پذیرش محدودیت در قصاص عاملان و آمران شهادت فرماندهان مقاومت، از حاج قاسم سلیمانی تا رهبر انقلاب است.

🔹️به عبارت دیگر، با امضای این تفاهم‌نامه، جمهوری اسلامی به صورت رسمی و در قالب یک سند بین‌المللی، حداقل در لایه سیاسی تضمین لازم را به مقامات آمریکایی که در ترور دست داشته‌اند، اعطا می‌کند.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
به صرف تهدید جان امام ما، ریختن خون او واجب شد، امروز که جای خود دارد

حسین عباسی‌فر، فعال اجتماعی:

🔹در زمان خوارج، امیرالمؤمنین به خوارج امر کردند که قاتل ابن خباب و همسرش را تحویل دهید، خوارج گفتند که ما همه قاتل آنها هستیم. حضرت علی (ع) فرمودند اگر کل دنیا هم بگویند قاتل آن دو هستند کل دنیا را قصاص خواهم کرد.

🔹قصاص حکم خداوند است، خون تقاص خون است و خارج شدن آمریکا از منطقه یا هر چیز دیگری قصاص محسوب نمی‌شود.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌6
دولت اگر از کاری که کرده انقدر مطمئن هست پس چرا داره دهان منتقدان رو میبنده و صداها رو خفه میکنه؟

_ احضار خواهران شهدای در مشهد
_ بستن کانال های انقلابی منتقد مذاکره
_ قطع کردن خط تلفن خانم طالبی دارستانی
_ دستور جمع کردن تجمعات شبانه ملت مبعوث

از چی میترسید که نگران شدید و جلوی آزادی بیان رو میگیرید؟
👍6
پوستر جدید سایت رهبر انقلاب

💢مِثْلِي لا يُبَايِعُ مِثْلَهُ

🔹رهبر شهید انقلاب: اولین و بزرگترین درس محرّم این است که نشان داد که کسى در حدّ عظمتِ شخصیّتِ حسین‌‌بن‌‌على، فرزندانش را، زنان و دختران و ناموس الهى و حرم پیغمبر را، همه را برداشت آورد به قربانگاه.

🔹این درسی است که هر انسان مؤمن به خدا و اسلام را باید به تکلیفش آشنا کند که آنجایى که پاى دفاع از اسلام در میان است، حتّى عزیزترین جانها هم باید خودشان را آماده‌‌ى قربانى شدن کنند. ۱۳۶۷/۰۵/۲۴



شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
4
متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😭1
متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا

بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم

ملّت پرشور و باوفای ایران
همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند و البته این رئیس‌جمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد.

بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت.

  از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد.

والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته
سید مجتبی حسینی خامنه‌ای

۲۸/خرداد/۱۴۰۵

آقایان مذاکره کننده منتظر تحقق وعده ها هستیم

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
6💔2😭1
بازم سازشکاران نظرشون رو به ملت و رهبر تحمیل کردند
بازم تندروها درست گفتند
👍12
رهبرم شما ملت مبعوث را دارید
ما تا پای جان پشتیبان شما هستیم
13🥴1
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
10🔥1
حالا فهمیدید که نظر رهبر انقلاب با نظر پزشکیان و قالیباف یکی نبود؟ حالا باز قراره مخالفان و منتقدان این تفاهم‌نامه را محاکمه کنید و بهشون انگ بی بصیرتی بزنید؟ کاش یکبار از بزرگانتان بپرسید وقتی رهبر انقلاب مخالف بوده پس چرا رئیس جمهور انقدر اصرار به امضای تفاهم کرده که حتی حاضر شده بخاطرش‌ تعهد بده.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍11🤔1
‏در روزهای اخیر پزشکیان، قائم‌پناه و سعید آجرلو مشاور قالیباف خیلی تلاش کردند تا بگویند در شعام «یک نفر» مخالف همه نظر داده است.

«آن یک نفر» نشان داد که ایستادگی بر حق و بر اصول را بر تهمتِ لجبازی و تنهایی بین مسؤولان ترجیح می‌دهد. و خُب همین ویژگی‌اش ما را علاقمند او کرده است.

حتی فرماندهان نظامی هم نظر موافق داده اند!!!!!!!!!


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍152
💬 بنده علی‌الاصول [درباره تفاهم‌نامه‌] نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی از طرف خود و اعضا در پاسداشت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه آن را صادر کردم. | ۲۸/خرداد/۱۴۰۵


واص_بی_بصیرت

شبکه خب
ری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
9
🔴 وقتی اشعث، مالک را ضدولایت می‌خواند!

🔹یکی از برداشت‌های نادرست در تحلیل تاریخ صدر اسلام این است که گمان شود یاران اصلی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام صرفاً مطیعانی خاموش و فاقد تحلیل بودند؛ گویی هرچه می‌شنیدند بی‌چون‌وچرا تکرار می‌کردند و هیچ اظهارنظری نداشتند. اما مراجعه به منابع تاریخی نشان می‌دهد که بسیاری از نزدیک‌ترین اصحاب امام، انسان‌هایی بصیر، تحلیل‌گر و دارای مواضع روشن بودند. آنان نه بی‌تفاوت بودند و نه فاقد نظر؛ بلکه در عین وفاداری عمیق به ولایت، درباره مسائل مهم سیاسی و اجتماعی دیدگاه داشتند و آن را صریح بیان می‌کردند.

🔸یکی از روشن‌ترین نمونه‌ها در ماجرای «تحمیل حکمیت مذاکره» در میانه جنگ صفین توسط خوارج دیده می‌شود. پس از آنکه اشعث بن قیس کندی در سخنانی گفته بود مردم از جنگ خسته شدند و این جمله را جاسوس عمروعاص به او رساند و سپاه معاویه قرآن‌ها را بر سر نیزه کردند، گروهی از سپاه عراق که بعداً به خوارج مشهور شدند ـ به تحریک چهره‌هایی چون اشعث ـ امام علی علیه‌السلام را وادار به پذیرش حکمیت کردند؛ در حالی که خود حضرت با این اقدام موافق نبودند.

🔹در میان فرماندهان سپاه، کسی که بیش از همه با این تصمیم مخالفت کرد مالک اشتر بود. او به خوبی می‌دانست که این حکمیت در حقیقت یک فریب سیاسی است و می‌تواند پیروزی نزدیک سپاه امام را به شکست تبدیل کند.

🔸با این حال، جالب آن است که همین مخالفت دلسوزانه مالک، دستاویزی برای اتهام‌زنی شد. اشعث و همفکرانش تلاش کردند به لشکریان چنین القا کنند که مالک اشتر با تصمیم امیرالمؤمنین مخالف است و حتی در برخی منابع تاریخی آمده که سعی کردند از برچسب «ضدولایت» برای او استفاده کنند!

🔹گزارش‌هایی در منابعی مانند تاریخ طبری نشان می‌دهد که اشعث برای تثبیت فضای روانی حکمیت، اصل حکمیت و متن حکمیت را پیش از امضای نهایی توسط امام، در میان لشکریان منتشر کرد که علی با معاویه صلح کرد تا کسی جرأت مقابله نداشته باشد.

🔸اشعث و همراهانش به امیرالمؤمنین علیه‌السلام خبر دادند که مالک حکمیت را نمی‌پذیرد و از دستور امیرالمؤمنین سرپیچی می‌کند(ضدولایت است!)؛ حضرت تصریح کردند: «به خدا سوگند من نیز به این کار راضی نبودم؛ کاش شما هم نمی‌پذیرفتید؛ شما مرا مجبور کردید.» سپس درباره مالک فرمودند که او از مخالفان فرمان امام نیست و دشمن را همان‌گونه می‌شناسد که من می‌شناسم؛ «او در دشمن همان چیزی را می‌بیند که من می‌بینم» و هرگز برخلاف فرمان من عمل نخواهد کرد. حتی در روایات آمده است که حضرت فرمودند: ای کاش در میان شما یک یا دو نفر مانند مالک بودند.

🔹این روایت تاریخی نشان می‌دهد که بصیرت و تحلیل داشتن نه تنها با ولایت‌مداری منافات ندارد، بلکه از نشانه‌های آن است. یاران واقعی امام کسانی بودند که دشمن و ترفندهای او را به درستی و زودتر از دیگران تشخیص می‌دادند، فریب فضاسازی‌ها را نمی‌خوردند و در عین حال در نهایت از فرمان امام تخطی نمی‌کردند.

🔸این نکته تاریخی را از این جهت یادآوری کردم که بدانید برچسب «ضدولایت» زدن به نیروهای بصیر و دغدغه‌مند، پدیده‌ای تازه نیست در ماجرای تحمیل حکمیت به امام علی(ع) توسط خوارج هم سابقه داشته. همان اتهامی که روزی به مالک اشتر زده می‌شد، در دوره‌های مختلف تاریخ نیز تکرار شده است؛ در حالی که حقیقت ولایت‌مداری، جمع میان بصیرت، تحلیل و تبعیت از رهبری است.

#داود_مدرسی_یان

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
علی هم که باشی؛
کاری از دستت ساخته نیست
وقتی بخشی از امت، ابوموسی را می‌خواهد،
و حَکمیت را، و قرآنِ سرِ نیزه را.
علی هم که باشی؛
ناگزیری جمل راه بیندازی
تا مقابل رانت و اشرافیتِ
هم‌سنگرِ بدر و خیبر و خندقت بایستی.
علی هم که باشی؛
گاه ناگزیری تن به برجامِ عمروعاص بدهی تا شاید و فقط شاید، چشم امت را به حقیقتِ معاویه باز کنی. و نه یک بار که مجبوری تجربه را باز هم تجربه کنی تا همه امت قانع شوند.
علی هم که باشی؛
تا امت سراغت را نگیرند، حریف سقیفه نمی‌شوی و محکوم به سکوت هستی.

این امت‌اند که می‌توانند پیامبری را آتش بزنند؛
گوساله‌ای را سجده کنند؛
طوفانی را به سخره بگیرند؛
مُنجیی را به سوی صلیب ببرند؛
و یا با بدن تکه‌تکه‌ی امامی سلفی بگیرند...

علی هم که باشی،
حاضری درون چاه آه بکشی
حتی منتِ امتی را که منتظر رستگاری‌ات
در محراب نشسته‌اند.

من فکر می کنم ،حکمیت زمان امام علی ،هر روز در طول زمان ها تکرار می شود
علی می گوید این بهترین انتخاب برای مردم است و خصوصیات فرد اصلح را می گوید ،مردم کسی دیگری را انتخاب می کنند
علی ،مالک اشتر را برای مذاکره وجنگ با معاویه زمان پیشنهاد می دهد ومردم ابو موسی اشعری را
چقدر باید امام علی خون دل بخورد ومردم گول انتخابشان را
بعد علی را مقصر ،عمکرد خود می دانند
این حادثه ها تکرار می شود ،این زمان هم زمانه علی و فریادهای او که می فرمایند
معاویه با لباس دیانت می آید ،ولی شما حق را بشناسید

@didebane_enghelab
3
.
علی هم که باشی؛
کاری از دستت ساخته نیست
وقتی بخشی از امت، ابوموسی را می‌خواهد،
و حَکمیت را، و قرآنِ سرِ نیزه را.

علی هم که باشی؛
ناگزیری جمل راه بیندازی
تا مقابل رانت و اشرافیتِ
هم‌سنگرِ بدر و خیبر و خندقت بایستی.

علی هم که باشی؛
گاه ناگزیری تن به برجامِ عمروعاص بدهی تا شاید و فقط شاید، چشم امت را به حقیقتِ معاویه باز کنی. و نه یک بار که مجبوری تجربه را باز هم تجربه کنی تا همه امت قانع شوند.

علی هم که باشی؛
تا امت سراغت را نگیرند، حریف سقیفه نمی‌شوی و محکوم به سکوت هستی.

این امت‌اند که می‌توانند پیامبری را آتش بزنند؛
گوساله‌ای را سجده کنند؛
توفانی را به سخره بگیرند؛
مُنجیی را به سوی صلیب ببرند؛
و یا با بدن تکه‌تکه‌ی امامی سلفی بگیرند...

علی هم که باشی،
حاضری درون چاه آه بکشی
حتی منتِ امتی را که منتظر رستگاری‌ات
در محراب نشسته‌اند.

وظیفه امام جامعه صبر است تا کسی از امت جا نماند.

@didebane_enghelab
👍4💔2
✳️بصیرت چیست؟ ⁉️


⛔️ تفاوت گرگ‌ها و موریانه‌ها

1️⃣ - وقتی گرگ حمله می‌کند،با صدای بلند ‌حمله می‌کند؛ و فرصتی برای واکنش دارید.
(فرار یا مقاومت)

2️⃣ -اما وقتی موریانه هجوم می‌آورد،
از همان ابتدا بی سر و صدا و تنها به جان محصولات شما می‌افتد.
زمان می‌برد تا به هدف برسد، اما بالاخره همه محصول تو را نابود می‌کند

⚠️ایستادن در برابر گرگ،
"شجاعت"
می‌خواهد و دفع خطر موریانه
"بصیرت"

✳️بصیرت چیست؟؟؟

⬅️بصیرت، سواد نیست - بینش است.

⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی ممکن است همسرِ پیامبر، در برابرِ راهِ پیامبر ایستاده باشد؛

⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه نگاهت به «شخصیت»ها نباشد؛ بلکه همواره به «شاخص»ها چشم بدوزی؛ پس ملاک حق حقیقت است نه شخصیت

⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی حتی مسجد، می‌تواند «مسجد ضِرار» باشد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن را خراب کند و به زباله دانیِ شهر تبدیل نماید؛

⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه قرآنِ روی نیزه تو را از قرآنِ ناطق، منحرف نکند؛

⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه بتوانی شترِ همسرِ رسول خدا را «پی» کنی و همزمان، حرمت حریم رسول الله (صلی الله علیه و آله) را نگه داری؛

⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی جانباز صفین (شمر) می‌تواند قاتل حسین (علیه السلام) در کربلا باشد؛

⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی‌توانی آغازگر باشی اما تا ضربه نهایی، نباید از پا بنشینی؛

⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه نگذاری فتنه‌گران، شیرت را بدوشند یا بر پشتت سوار شوند؛

⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه «مالک اشتر»ها را به تندروی و «ابوموسی اشعری»ها را به اعتدال، نشناسی؛

⬅️بصیرت; یعنی اینکه بدانی «معاویه»ها، (امریکایها) به سست عنصرهای سپاهِ امیرالمومنین (علیه السلام) " دل بسته‌اند؛نفوذیها لیبرالها غربزدها (سران اصلاحات )کسانی که گفتند قول جان کری سنده وقدرت هسته ای ایران رانابود کردند برای چند صباح حکومت

⬅️بصیرت یعنی اینکه بدانی تاریخ, تکرار می‌شود؛ نه با جزئیاتش؛ بلکه با خطوط کلی‌اش ...

دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍31👏1
چقدر میشود در مورد پیام امشب امام انقلاب بدون غرض و مرض نکته های ناب استخراج کرد

لزوما نظرات شعام مطابق با نظرات رهبری نیست اما مطابق قانون لازم الاجراست!
بین اذن و رضایت رهبری تفکیک قائل شویم!
اذن رهبر میتواند بر اثر شرایطی صادر شود و هم زمان فاقد رضایت ایشان باشد!
توافق بدون هماهنگی و اذن امام انقلاب نبود اما قطعا بدون رضایت ایشان بود

خداکند در ادامه مسیر همه ما بدنبال کسب رضایت نایب امام زمان باشیم قبل از اینکه اجازه ایشان را طلب کنیم☺️


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🤯2🙏1