❌🆘در باره ی پولهای بلوکه شده و فریب آمریکا
بخونید!!! چشمهاتون رو باز کنید 🆘❌
در جریان جنگ و حملات موشکی و پهپادی و همچنین به دلیل بستهشدن تنگه هرمز، صادرات نفت امارات و کشورهای عربی به شدت مختل شد. از آنجا که تمام فروش نفت این کشورها به دلار است، وقتی نفت نفروختند، با کمبود شدید نقدینگی دلار مواجه شدند.
فروش اوراق قرضه آمریکا: امارات و عربستان برای جبران این کمبود دلار، مجبور شدند نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار از اوراق قرضه دولتی آمریکا را در بازارهای جهانی بفروشند (یا اصطلاحاً تا حدی دامپ کنند) تا دلار نقد به دست آورند.
تهدید بزرگ علیه دلار (بمب خبری): رئیس بانک مرکزی امارات به واشنگتن رفت و به مقامات آمریکایی اعلام کرد که چون جنگِ دستپختِ آمریکا باعث قطع درآمد دلاری آنها شده، اگر واشنگتن به آنها خط اعتباری اضطراری دلار (Swap Line) ندهد، امارات مجبور خواهد شد سیستم پترودلار را رها کند و نفت خود را به «یوان چین» بفروشد. این بزرگترین تهدید علیه هژمونی دلار در دهههای اخیر بود.
اصل ماجرا چیست؟
برخلاف تصور عمومی، پولهای نفتی و بلوکهشده ایران مستقیماً به دست تهران نمیرسد. در جریان توافقات صلح و طرح ایجاد «صندوق بازسازی ۳۰۰ میلیارد دلاری ایران»، یک کلاهبرداری و دستبهدست کردن هوشمندانه مالی توسط آمریکا و کشورهای عربی (مانند امارات و قطر) در حال اجراست تا از داراییهای خود ایران علیه خودش استفاده شود.
این چرخه مالی چطور کار میکند؟
این ترفند پیچیده شامل ۴ ضلع اصلی است که همگی به نفع اعراب و آمریکا و به ضرر ایران تمام میشود:
قفل ماندن دلار نقد ایران: آمریکا اجازه نمیدهد پولهای بلوکهشده و درآمدهای نفتی ایران به صورت نقد به تهران برسد. این ارزهای نقد در بانکهای عربی باقی میمانند.
حل مشکل نقدینگی اعراب: کشورهای عربی که به دلیل جنگ و توقف فروش نفت با بحران شدید کمبود دلار مواجه شده بودند، از این دلارهای نقد ایران در بانکهای خود به عنوان پشتوانه و نقدینگی استفاده میکنند.
پرداخت وام بدون خرج از جیب خود: اعراب به جای دادن پول نقد، به ایران وام و خط اعتباری برای بازسازی میدهند. آنها برای این کار حتی یک دلار هم از جیب خود خرج نمیکنند؛ بلکه از همان پولهای بلوکهشده ایران به عنوان ضمانت و منبع وام استفاده میکنند.
حفظ و نجات پترودلار: اگر اعراب مجبور میشدند میلیاردها دلار نقد را به ایران بدهند، ذخایر ارزیشان خالی میشد و سیستم پترودلار (میخکوب بودن ارزهای عربی به دلار) فرو میپاشید. با این ترفند، دلارها در سیستم آنها قفل میماند و پترودلار از فشار بیشتر نجات پیدا میکند.
نتیجه نهایی
کشورهای عربی با این بازی با یک تیر چند نشان میزنند: بدون خرج کردن از جیب خود و بدون آسیب به پترودلار، مشکل نقدینگیشان را حل میکنند و در نهایت با ورود به پروژههای بازسازی ایران در قالب وام، سود و بهره آن را هم به جیب شرکتهای خود بازمیگردانند..
پ.ن. ❌🆘
نه تنها کشورهای عربی بلکه آمریکا میتونه هر کشوری را وارد ساختار صندوق بازسازی کنه مثل دقیقا طرح بازسازی غزه
هدف یکسان است و کاملا شبیه به هم
بخونید!!! چشمهاتون رو باز کنید 🆘❌
در جریان جنگ و حملات موشکی و پهپادی و همچنین به دلیل بستهشدن تنگه هرمز، صادرات نفت امارات و کشورهای عربی به شدت مختل شد. از آنجا که تمام فروش نفت این کشورها به دلار است، وقتی نفت نفروختند، با کمبود شدید نقدینگی دلار مواجه شدند.
فروش اوراق قرضه آمریکا: امارات و عربستان برای جبران این کمبود دلار، مجبور شدند نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار از اوراق قرضه دولتی آمریکا را در بازارهای جهانی بفروشند (یا اصطلاحاً تا حدی دامپ کنند) تا دلار نقد به دست آورند.
تهدید بزرگ علیه دلار (بمب خبری): رئیس بانک مرکزی امارات به واشنگتن رفت و به مقامات آمریکایی اعلام کرد که چون جنگِ دستپختِ آمریکا باعث قطع درآمد دلاری آنها شده، اگر واشنگتن به آنها خط اعتباری اضطراری دلار (Swap Line) ندهد، امارات مجبور خواهد شد سیستم پترودلار را رها کند و نفت خود را به «یوان چین» بفروشد. این بزرگترین تهدید علیه هژمونی دلار در دهههای اخیر بود.
اصل ماجرا چیست؟
برخلاف تصور عمومی، پولهای نفتی و بلوکهشده ایران مستقیماً به دست تهران نمیرسد. در جریان توافقات صلح و طرح ایجاد «صندوق بازسازی ۳۰۰ میلیارد دلاری ایران»، یک کلاهبرداری و دستبهدست کردن هوشمندانه مالی توسط آمریکا و کشورهای عربی (مانند امارات و قطر) در حال اجراست تا از داراییهای خود ایران علیه خودش استفاده شود.
این چرخه مالی چطور کار میکند؟
این ترفند پیچیده شامل ۴ ضلع اصلی است که همگی به نفع اعراب و آمریکا و به ضرر ایران تمام میشود:
قفل ماندن دلار نقد ایران: آمریکا اجازه نمیدهد پولهای بلوکهشده و درآمدهای نفتی ایران به صورت نقد به تهران برسد. این ارزهای نقد در بانکهای عربی باقی میمانند.
حل مشکل نقدینگی اعراب: کشورهای عربی که به دلیل جنگ و توقف فروش نفت با بحران شدید کمبود دلار مواجه شده بودند، از این دلارهای نقد ایران در بانکهای خود به عنوان پشتوانه و نقدینگی استفاده میکنند.
پرداخت وام بدون خرج از جیب خود: اعراب به جای دادن پول نقد، به ایران وام و خط اعتباری برای بازسازی میدهند. آنها برای این کار حتی یک دلار هم از جیب خود خرج نمیکنند؛ بلکه از همان پولهای بلوکهشده ایران به عنوان ضمانت و منبع وام استفاده میکنند.
حفظ و نجات پترودلار: اگر اعراب مجبور میشدند میلیاردها دلار نقد را به ایران بدهند، ذخایر ارزیشان خالی میشد و سیستم پترودلار (میخکوب بودن ارزهای عربی به دلار) فرو میپاشید. با این ترفند، دلارها در سیستم آنها قفل میماند و پترودلار از فشار بیشتر نجات پیدا میکند.
نتیجه نهایی
کشورهای عربی با این بازی با یک تیر چند نشان میزنند: بدون خرج کردن از جیب خود و بدون آسیب به پترودلار، مشکل نقدینگیشان را حل میکنند و در نهایت با ورود به پروژههای بازسازی ایران در قالب وام، سود و بهره آن را هم به جیب شرکتهای خود بازمیگردانند..
پ.ن. ❌🆘
نه تنها کشورهای عربی بلکه آمریکا میتونه هر کشوری را وارد ساختار صندوق بازسازی کنه مثل دقیقا طرح بازسازی غزه
هدف یکسان است و کاملا شبیه به هم
قالیباف ۱۹ اسفند: قطعاً دنبال آتشبس نیستیم
۲۰ اسفند: پایان جنگ از مسیر مذاکره با آمریکا امکانپذیر نیست
۲۰ اسفند: باید توی دهان متجاوز زد تا درسی بگیرد که دیگر هیچگاه به فکر تجاوز به ایران نیفتد
۵ فروردین: باید چرخه جنگ مذاکره صلح جنگ را بشکنیم
۶ فروردین: چرخه شوم جنگ آتشبس جنگ باید شکسته شود
۱۹ فروردین: بعد از ۳ نقض کلیدی، آتشبس و مذاکره بیمعناست
۲۱ فروردین: آمریکا عقبنشینی تاریخی کرد و طرح ۱۰ مادهای پذیرفته شد
۲۱ فروردین: پیششرط ایران برای مذاکره ؛ آتشبس در لبنان و آزادسازی پولهای بلوکه شده است
++ (طرح ۱۰ مادهای ایران رد شد/ پولها آزاد نشد/ آتشبس لبنان ۱۰۰۰ بار نقض شد/ رفتیم مذاکره🙂)
۳۰ فروردین: آتشبس رو قبول کردیم چون شروط ما رو پذیرفته بودن!!
++ (همون موقع هم فریب بود 🙂)
۱ اردیبهشت: زیر سایه تهدید مذاکره نمیکنیم
++ (کردیم🙃)
۲۱ اردیبهشت: آمریکا راهی جز پذیرش طرح ایران ندارد
۳۰ اردیبهشت: دشمن دنبال دور جدید جنگ است!!!!🙂🙂🙂
بله عزیزان! مسیر دهه ۹۰ تکرار شد چون ملتی که تاریخ رو فراموش کنه، محکوم به تکرارش میشه...
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
۲۰ اسفند: پایان جنگ از مسیر مذاکره با آمریکا امکانپذیر نیست
۲۰ اسفند: باید توی دهان متجاوز زد تا درسی بگیرد که دیگر هیچگاه به فکر تجاوز به ایران نیفتد
۵ فروردین: باید چرخه جنگ مذاکره صلح جنگ را بشکنیم
۶ فروردین: چرخه شوم جنگ آتشبس جنگ باید شکسته شود
۱۹ فروردین: بعد از ۳ نقض کلیدی، آتشبس و مذاکره بیمعناست
۲۱ فروردین: آمریکا عقبنشینی تاریخی کرد و طرح ۱۰ مادهای پذیرفته شد
۲۱ فروردین: پیششرط ایران برای مذاکره ؛ آتشبس در لبنان و آزادسازی پولهای بلوکه شده است
++ (طرح ۱۰ مادهای ایران رد شد/ پولها آزاد نشد/ آتشبس لبنان ۱۰۰۰ بار نقض شد/ رفتیم مذاکره🙂)
۳۰ فروردین: آتشبس رو قبول کردیم چون شروط ما رو پذیرفته بودن!!
++ (همون موقع هم فریب بود 🙂)
۱ اردیبهشت: زیر سایه تهدید مذاکره نمیکنیم
++ (کردیم🙃)
۲۱ اردیبهشت: آمریکا راهی جز پذیرش طرح ایران ندارد
۳۰ اردیبهشت: دشمن دنبال دور جدید جنگ است!!!!🙂🙂🙂
بله عزیزان! مسیر دهه ۹۰ تکرار شد چون ملتی که تاریخ رو فراموش کنه، محکوم به تکرارش میشه...
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
❤2
رویای ۳۰۰ میلیارد دلاری؛ ادعایی که با آمارهای رسمی همخوانی ندارد
🔸هنوز دادههای مربوط به سال ۲۰۲۵ منتشر نشده، اما بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی اداره تحلیل اقتصادی آمریکا، ارزش موجودی تجمعی سرمایهگذاری مستقیم آمریکا در سراسر خاورمیانه تا پایان سال ۲۰۲۴، با حدود ۹ میلیارد دلار افزایش، به تنها ۹۲ میلیارد دلار رسیده است.
🔸با این حساب، این ادعا که آمریکا بخواهد یا حتی بتواند فقط در ایران ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری کند، با واقعیتهای موجود و آمار رسمی همخوانی ندارد.
🔸از سوی دیگر، دونالد ترامپ از آغاز دوره ریاستجمهوری خود، جذب سرمایهگذاری خارجی به آمریکا و بازگرداندن سرمایه و تولید به خاک ایالات متحده را یکی از محورهای اصلی سیاست اقتصادیاش قرار داده است.
🔸بنابراین، نهتنها آمار رسمی از چنین سرمایهگذاری عظیمی در ایران پشتیبانی نمیکند، بلکه رویکرد و اولویتهای اعلامشده دولت ترامپ نیز با چنین فرضی سازگار نیست.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔸هنوز دادههای مربوط به سال ۲۰۲۵ منتشر نشده، اما بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی اداره تحلیل اقتصادی آمریکا، ارزش موجودی تجمعی سرمایهگذاری مستقیم آمریکا در سراسر خاورمیانه تا پایان سال ۲۰۲۴، با حدود ۹ میلیارد دلار افزایش، به تنها ۹۲ میلیارد دلار رسیده است.
🔸با این حساب، این ادعا که آمریکا بخواهد یا حتی بتواند فقط در ایران ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری کند، با واقعیتهای موجود و آمار رسمی همخوانی ندارد.
🔸از سوی دیگر، دونالد ترامپ از آغاز دوره ریاستجمهوری خود، جذب سرمایهگذاری خارجی به آمریکا و بازگرداندن سرمایه و تولید به خاک ایالات متحده را یکی از محورهای اصلی سیاست اقتصادیاش قرار داده است.
🔸بنابراین، نهتنها آمار رسمی از چنین سرمایهگذاری عظیمی در ایران پشتیبانی نمیکند، بلکه رویکرد و اولویتهای اعلامشده دولت ترامپ نیز با چنین فرضی سازگار نیست.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
#پلاکارد؛ اگر قیمت محصول دلاری هست، چرا حقوق کارگر با دلار حساب نمیشه!؟
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌3
توافق اسلامآباد به نتیجه برسد یا نرسد مسئله بازدارندگی همچنان برقرار است.
چون دشمنی که از هیچ جنایتی چشم پوشی نکرده؛ میخواهد دیر یا زود کار نیمهتمام خودش را تمام کند. بنابراین؛
مقاومت بدون بازدارندگی
مذاکره بدون بازدارندگی
جنگ بدون بازدارندگی
صلح بدون بازدارندگی
امکان پذیر نیست.
✍مهدی پناهی
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
چون دشمنی که از هیچ جنایتی چشم پوشی نکرده؛ میخواهد دیر یا زود کار نیمهتمام خودش را تمام کند. بنابراین؛
مقاومت بدون بازدارندگی
مذاکره بدون بازدارندگی
جنگ بدون بازدارندگی
صلح بدون بازدارندگی
امکان پذیر نیست.
✍مهدی پناهی
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
اگر ایران تغییر رفتار ندهد ارتش و برنامه هستهای آنها نابود خواهد شد/ عمل مهم است نه کلمات
جیدی ونس، معاون ترامپ:
🔹شما چیزهایی درباره ۳۰۰ یا ۲۴ میلیارد دلار میشنوید، اما واقعیت اینه که آمریکا یک سنت هم بهشون نمیده مگر اینکه اونا کاملا رفتارشون رو تغییر بدن و مطیع باشن و این وضعیت برد-برد هستش. اما اگر رفتارشون رو تغییر ندن، بازم برنامه هستهای و نیروی نظامیشون نابود میشه.
🔹اگر حزبالله به سمت اسرائیل موشک یا پهپاد شلیک کند، اسرائیل حق دفاع از خود را کنار نمیگذارد.
🔹ایرانیها هم حق دفاع از خود را در کشورشان کنار نمیگذارند، اما ما قطعاً انتظار داریم که بهعنوان بخشی از توافق نهایی، آنها نتوانند موشکهایی بسازند که بتواند بهطور گسترده کل جهان را تهدید کند؛ و این همان چیزی است که رئیسجمهور ایالات متحده دیروز گفت.
🔹ببینید، مسئله بسیار ساده است: شما نمیتوانید به یک کشور چه اسرائیل باشد چه ایران بگویید که اجازه ندارد هیچگونه ابزاری برای دفاع از خود داشته باشد.
🔹چه این مفاد مکتوب باشند و چه شفاهی، به همین دلیل است که ما این توافق را به این شکل ساختار دادیم، زیرا ما به کلمات اعتماد نداریم، به عمل اعتماد داریم. کلمات مهم نیستند.
🔹در طول سه ماه گذشته، دو سوم از تسلیحات دفاعیای که از اسرائیل محافظت کردهاند، توسط دستهای آمریکایی ساخته شده و با پول مالیاتدهندگان آمریکایی تأمین شدهاند.
🔹مشکل اسرائیل ترامپ نیست؛ و هر کسی در اسرائیل که فکر میکند بزرگترین مشکلش رئیسجمهور ایالات متحده است، باید بیدار شود و واقعیت شرایطی را که آن کشور در آن قرار دارد درک کند.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
جیدی ونس، معاون ترامپ:
🔹شما چیزهایی درباره ۳۰۰ یا ۲۴ میلیارد دلار میشنوید، اما واقعیت اینه که آمریکا یک سنت هم بهشون نمیده مگر اینکه اونا کاملا رفتارشون رو تغییر بدن و مطیع باشن و این وضعیت برد-برد هستش. اما اگر رفتارشون رو تغییر ندن، بازم برنامه هستهای و نیروی نظامیشون نابود میشه.
🔹اگر حزبالله به سمت اسرائیل موشک یا پهپاد شلیک کند، اسرائیل حق دفاع از خود را کنار نمیگذارد.
🔹ایرانیها هم حق دفاع از خود را در کشورشان کنار نمیگذارند، اما ما قطعاً انتظار داریم که بهعنوان بخشی از توافق نهایی، آنها نتوانند موشکهایی بسازند که بتواند بهطور گسترده کل جهان را تهدید کند؛ و این همان چیزی است که رئیسجمهور ایالات متحده دیروز گفت.
🔹ببینید، مسئله بسیار ساده است: شما نمیتوانید به یک کشور چه اسرائیل باشد چه ایران بگویید که اجازه ندارد هیچگونه ابزاری برای دفاع از خود داشته باشد.
🔹چه این مفاد مکتوب باشند و چه شفاهی، به همین دلیل است که ما این توافق را به این شکل ساختار دادیم، زیرا ما به کلمات اعتماد نداریم، به عمل اعتماد داریم. کلمات مهم نیستند.
🔹در طول سه ماه گذشته، دو سوم از تسلیحات دفاعیای که از اسرائیل محافظت کردهاند، توسط دستهای آمریکایی ساخته شده و با پول مالیاتدهندگان آمریکایی تأمین شدهاند.
🔹مشکل اسرائیل ترامپ نیست؛ و هر کسی در اسرائیل که فکر میکند بزرگترین مشکلش رئیسجمهور ایالات متحده است، باید بیدار شود و واقعیت شرایطی را که آن کشور در آن قرار دارد درک کند.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دبه کردن ها شروع شد
#مهم
🔴جی دی ونس: دوره 60 روزه امروز به وقت ایران آغاز شد.
🔺توافق از دیروز آغاز شد و امروز شمارش دوره 60 روزه را آغاز خواهیم کرد.
🚨ما انتظار داریم که به عنوان بخشی از توافق نهایی، ایران موشکهایی که تمام جهان را تهدید میکنند، در اختیار نداشته باشد.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
#مهم
🔴جی دی ونس: دوره 60 روزه امروز به وقت ایران آغاز شد.
🔺توافق از دیروز آغاز شد و امروز شمارش دوره 60 روزه را آغاز خواهیم کرد.
🚨ما انتظار داریم که به عنوان بخشی از توافق نهایی، ایران موشکهایی که تمام جهان را تهدید میکنند، در اختیار نداشته باشد.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💢 ترامپ: هنوز به خروج از خلیج فارس فکر نکردهایم
🔹دونالد ترامپ در پاسخ به این سوال که ارتش ایالات متحده در چه بازه زمانی خلیجفارس را ترک میکند اعلام کرد، هنوز به این موضوع فکر نکرده است و احتمالا مدتی در آنجا میمانند.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔹دونالد ترامپ در پاسخ به این سوال که ارتش ایالات متحده در چه بازه زمانی خلیجفارس را ترک میکند اعلام کرد، هنوز به این موضوع فکر نکرده است و احتمالا مدتی در آنجا میمانند.
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مِثْلِی لَا يُبَايِعُ مِثْلَه
ملتی مثل ما با سردمداران فاسد بیعت نمیکنند
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
ملتی مثل ما با سردمداران فاسد بیعت نمیکنند
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
💔1