دیده بان انقلاب
13.4K subscribers
69.2K photos
55.9K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
‏برخی‌‌ها با آب و تاب، برداشت‌های شخصی آقای حدادعادل از پیام اخیر رهبری را بازنشر می‌کنند. همان‌ها که تا چند روز قبل مدعی بودند باید به قالیباف که روزگاری رفیق آقامجتبی بوده و الآن نماینده تامّ‌الإختیار ایشان است اعتماد کنیم.

گویا این عزیزان هنوز وارد دوران «پسا علی‌الأصول» نشده‌اند. دورانی که دیگر روایت‌های درِ گوشی و اخبار پشت‌پرده و فلانی از درون بیت آقا خبر آورده است و فلانی فامیل نزدیک آقاست پس بیشتر از شما از اسرار آقا مطلع هست و ... کمترین اعتباری ندارد.

کافی است یک مرور کوتاه انجام دهیم: عالی‌ترین مسؤولان کشور (پزشکیان و قالیباف) مدعی بودند پروژه مذاکرات و تفاهم را در هماهنگی کامل با رهبر انقلاب جلو می‌بَرند. در مورد قالیباف که گفته میشد نماینده تامّ‌الإختیار آقامجتبی است و اصلاً مگر می‌شود کاری بدون رضایت ولی‌فقیه انجام دهد. قالیباف گوش‌ش به دهان رهبری است. اعتماد کنید.

رهبر انقلاب مردم را خطاب دادند و فرمودند نظرشان با نظر تمام این افراد متفاوت بوده است.

بزرگواران، در دوران «پسا علی‌الأصول» که نباید رفتارهای گذشته را تکرار کنید. دیگر نمی‌شود از عناوین مختلفِ نزدیک بودن به رهبری، از مردم بخواهید بجای توجه به اصول انقلاب و رهبری، عقل و گوش خود را به امثال شما بدهند. شمایی که در بدترین موقع، کذّاب بودن‌تان را خداوند آشکار کرد.

پی‌نوشت: خطاب این نوشته به هیچ وجه شخص آقای حداد عادل نیست. ایشان به عنوان یک شهروند و شخصیت سیاسی حق دارند برداشت خود از پیام رهبری را بیان کنند. منظور ما به کسانی است که می‌خواهند روی نسبت ایشان با رهبری موج‌سواری کنند. دوران موج‌سواری گذشته است گرامیان.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
1
‏مذاکرات هر نتیجه‌ای که داشته باشد کارسازیِ این بزرگواران برای تفاهم در حافظه‌ی تاریخ ثبت شد.


زمستون میره رو سیاهیش به ذغال میمونه


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🥴1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر فکر میکنی مذاکره کار درستی بوده چرا یواشکی رفتی تو هئیت سینه زنی؟
اگر جرات داشتی عادی میومدی تا مردم ازت حمایت کنند

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😐3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ حاج باقر قالیباف! سر بحث مذاکرات به ۴ تا کشور خیلی راحت بدون ماسک و کلاه رفت!
چی شده الان بین مردم خودمون ماسک و کلاه میزنه؟؟

🔻 ایشون خودشم میدونه کسی که مخالف نظر رهبری حرکت کنه بین مردم دیگه محبوبیتی نداره ولی برای حفظ جایگاه اجتماعی ش باید مجلس امام حسین بره و حتی سینه خیز هم به راهش ادامه خواهد داد...

اللهم جعل عواقب امورنا خیرا

قطعا عاقبت بخیر نخواهید شد

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔴آقای عراقچی دارید دقیقا چه کاری می‌کنید؟

🔹سپاه هرگونه عبور از ‌تنگه هرمز از مسیری غیر از کریدور ایران را ممنوع کرده،

🔹آن‌وقت آقای عراقچی با همتای عمانی، از «ترتیبات موقت» برای عبور از کریدور عمانی سخن می‌گوید.

🔹به وزارت خارجه ما باشد، آخرش ترامپ از تنگه عوارض می‌گیرد.

#استیضاح عراقچی باید در اولین جلسه مجلس مطرح شود ...

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 مداحی ضد یزیدیان زمان سیدرضا نریمانی

▪️مالک بیا که دست علی را نفاق بست
▪️دل را معاویه به همین انتخاب بست

ای کاش در همه مجالس امروز، این شعر زیبا و پرمغز را اجرا می‌کردند.

مداحی باید همانطور که یقهٔ یزیدیان ۱۴۰۰ سال پیش رو میگیره، باید یقهٔ یزیدیان زمان حاضر رو هم بگیره، این میشه مداحی زنده و دین زنده.

نه مثل امثال حسین طاهری و میثم مطیعی که کاغذ بدن دستشون انشاء بخونند

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
#مهم


📌زمین لرزه‌های شدید در سراسر کره زمین ادامه دارد. زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.5 ریشتر مجددا فیلیپین و دیگری به بزرگی 5.2 ریشتر پاکستان را لرزاند.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
تجربه به ما نشان داده اگر در مقابل گرگ ایستادگی نکنی وحشی‌تر خواهد شد

استاد حسن رحیم پور ازغدی:
🔹از آقایان مسئولین شنیدم که خودشان هم بر این باورند که جنگ بعدی هم در راه است.

🔹بعضی از مفاد تفاهم نامه سوءتفاهم است. رهبری می‌گوید همین شروط که به عنوان پیش شرط مشخص شده هم عملی نمی‌شود.

🔹سؤال این است که آقای پزشکیان چگونه تعهد می‌کند که آمریکا شروط را انجام بدهد؟ ایشان از طرف ترامپ تضمین می‌دهد؟ از کجا معلوم انجام بشود.

🔹رهبری نظرش این است که بر حسب تجربه مذاکرات نتیجه نخواهد داشت. مذاکره را ما چند بار امتحان کردیم.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
‏چیزی که مطیعی از آن صحبت نمی‌کند:

1️⃣ همسان نبودن نظر مسئولین با نظر امام سید مجتبی خامنه ای

2️⃣ خلاف عقل و شرف و غیرت بودن مذاکره از موضع نابرابر بر طبق بیانات آخرین سخنرانی رهبری شهید

3️⃣ عدم اجرای مفاد همان تفاهم‌نامه ناقص توسط دشمن

و ‏پشت نظامیانی که محبوب همه هستند پنهان می‌شود و اینکه بگوییم هدفش پرت کردن توجهات از مفادی است که در حال بسته شدن است؛ بیراه نیست

مثل یونجه امریکایی!

محمد عقلایی

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
تداوم نقض تفاهم‌نامه| ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای این رژیم امروز جمعه، ۷ تن از نیروهای حزب‌الله را در جنوب لبنان به شهادت رساندند.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
ما ترامپ و ونس را دروغگو که می‌دانیم، هیچ؛ بلکه شقی‌ترین اشقیا زمانه می‌دانیم. ما به مذاکرات نقد می‌کنیم، چرا که نقض تفاهم را می‌بینیم. چرا که اصول زیر پای گذاشته شده رهبری را می‌بینیم.
اما بد نیست که شما نیز عکس این سوال را جواب دهید: چرا با کسانی که مرتب دروغ می‌گویند مذاکره می‌کنید؟


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
خطای محاسباتی به بلندای تاریخ

🔹۵۰ سال پیش می‌گفتند نهضت آقا روح الله شکست می‌خورد، چگونه میخواهد مقابل نظام طاغوتی پهلوی که پشتوانه او کفرجهانی و ابرقدرت‌های عالم هستند، پیروز شود؟!

🔹برخی هم میگفتند پاسخ خون‌هایی که ریخته شده است را آقای خمینی چگونه می‌خواهد بدهد؟!

🔹متحجرهای آن دوران به خیال حفاظت از دماء مسلمین با طاغوت و کفرجهانی سازش کردند!

🔹امروز هم برخی می‌گویند چگونه دربرابر آمریکا، ابرقدرت جهانی که با یک بمب اتم میتواند ما را محو کند،مقاومت کنیم؟
ما با تفاهم و سازش جان مردم را نجات می‌دهیم،ایران را حفظ می‌کنیم!

🔺مگر آن روز که آمریکا و ایادی او را از ایران اخراج کردیم او ابرقدرت نبود؟
مگر سلاح ما آن روز غیر از الله اکبر چیز دیگری بود؟
آن روز ما هیچ نداشتیم، اتکای ما فقط به پروردگار عالم بود لذا پیروز شدیم، آیا امروز خدا مرده یا ما را فراموش کرده است که از آمریکا می‌هراسید اما از خشم پرودگار هراسی ندارید؟!

🔻این جریان ترسو و عافیت طلب به بلندای تاریخ عمر دارد!

🔸روزگاری فرعون ابرقدرت بود،موسی کلیم الله (ع) را از درگیری با فرعون نهی می‌کردند!

🔸روزگاری در عهد نبی اکبرم(ص) روم ابرقدرت بود رسول الله را از درگیری با روم نهی میکردند!

🔸روزگاری هم یزید ابرقدرت بود،اباعبدالله (ع) را از درگیری با یزید نهی می‌کردند!

از نهضت موسی کلیم الله تا نهضت نبی اکرم و نهضت حسینی تا نهضت خمینی قدرت ابرقدرت‌ها پوشالی بود، ابرقدرت حقیقی عالم فقط وجود ذات اقدس الهی است!

امیرحسین شریفی


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 دکتر سید یاسر جبرائیلی:

"معلوم شد تحت ولایت کار نمی کردند"



شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
📌«عبرت‌گیری از عاشورا این است که نگذاریم روح انقلاب در جامعه منزوی و فرزند انقلاب گوشه‌گیر شود.»

رهبر شهید ۱۳۷۱/۰۴/۲۲


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
تهاتر پول بلوکه شده با غله #آمریکا؛ یعنی مفت‌فروشی #امنیت_غذایی به باج‌دهنده‌ای که نظارت کامل بر خرج پول ما دارد. #ذرت، #سویا، #یونجه و #گندم که اروپا هم ازش نمیخرد، قرار است سفره ما را پر کند؛ آن هم بدون نظارت، با محصولات تراریخته و در ازای نابودی کشاورز ایرانی. این نه معامله، که باج‌خواهی نرم است.

علیرضا غلامشاهی


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
پس نگرانی انقلابی ها و دلواپسان بیخودی نبود

🔴 آژانس انرژی
اتمی وارد می‌شود/ ادعای ترامپ و وَنس صحت داشت

به گزارش فارس توجه کنید:

🔹به گزارش خبرنگار فارس، بر اساس شنیده‌ها از متن تفاهمنامه مذاکرات هسته‌ای، نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صرفاً در مرحله پس از توافق نهایی تعریف شده است. بر اساس ماده ۸ این تفاهمنامه، در اجرای توافق جامع، یکی از گزینه‌های پیش‌رو برای مدیریت مواد هسته‌ای، رقیق‌سازی آنها در داخل ایران و زیر نظر آژانس خواهد بود؛ اما این مرحله، منوط به حل چهار موضوع کلیدی است: لغو کامل تحریم‌ها، ترسیم جزئیات بازسازی اقتصادی ایران، تعیین حدود و چارچوب خروج نیروهای آمریکایی از منطقه، و نهایی‌شدن پرونده هسته‌ای.

🔹منابع مطلع می‌گویند تا پیش از حصول توافق نهایی، ماده ۹ تفاهمنامه صراحت دارد که ایران هیچ تغییری در برنامه هسته‌ای خود اعمال نخواهد کرد. تفسیر ضمنی این بند آن است که سطح نظارت‌های فعلی آژانس نیز بدون دگرگونی ادامه می‌یابد؛ به این معنا که ایران همچون گذشته، دسترسی موردی به سایت‌های بوشهر و تهران را برای بازرسان فراهم می‌کند، اما اجازه ورود به سایر تأسیسات از جمله فردو، نطنز و اصفهان را نخواهد داد.

🔹در همین حال، دیپلمات‌های آگاه از روند مذاکرات تأکید دارند که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس که نامزدی دبیرکلی سازمان ملل را نیز در دستور کار دارد، در اظهارات اخیر خود تلاش دارد نقش بیشتری برای آژانس در این مرحله تعریف کند؛ اما موضع قاطع تهران، ادامه روند فعلی و رد هرگونه زیاده‌خواهی پیش از توافق نهایی است.

❇️ پ.ن: این بازرسی، اولاً فقط شامل بوشهر و تهران نیست بلکه فردو، نطنز و اصفهان هم به صورت آنلاین و آفلاین مورد نظارت آژانس خواهند بود. ثانیاً این بازرسی‌ها، حتی بازرسی از سایت بوشهر و تهران، خلاف قانون مجلس و عقلانیت سیاسی است و موجب خسارت بیشتر است. آژانس رسماً جاسوسی می‌کند و تمام اطلاعات را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

داود مدرسی‌یان


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
1👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥دکتر صمصامی:

🔹ما در سه ماهۀ پایانی سال گذشته ۲ جنگ داشتیم، یکی جنگ با دشمن خارجی و دیگری جنگ ارزی که خودمان (دولت) علیه خودمان (بخش تولید و معیشت مردم) انجام دادیم!

🔹به دلیل افزایش نرخ ارز رسمی، رشد تمام زیرگروه‌های بخش صنعت ما (غیر از دارو) در سال گذشته منفی و اقتصاد گرفتار رکود تورمی شده است.

🔹هنوز هم دولت و وزیر اقتصاد متوجه نشده که چرا این گرانی‌ها اتفاق افتاده و چه باید کرد!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🟢 طرح جامع فریب و خنثی‌سازی استراتژیک

ابتدا به این ده مورد دقت کنید:
۱_ باز شدن تنگه هرمز
۲_ پر شدن ذخایر استراتژیک نفت امریکا و برخی کشورها از نفت کشورهای حاشیه خلیج فارس
۳_ ذخیره سازی کود شیمیایی عبوری از منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و گذر از فصل کشت
۴_ عبور محموله های هلیوم از خلیج فارس
۵_ عبور محموله های گاز مایع خلیج فارس از تنگه هرمز
۶_ برگزاری انتخابات کنگره
۷_ برگزاری جام جهانی
۸_ به روز کردن نقشه های جنگی به قصد تصرف تنگه و پیدا کردن راه حل برای انهدام شهرهای موشکی ایران
۹_ تحویل یا رقیق کردن اورانیوم غنی شده ایران
۱۰_ تنفس برای جهان و غرب و در نهایت حمله مجدد و گسترده به ایران

بر اساس این ۱۰ مورد، اقدامات امریکا را در ۵ فاز می توان بررسی کرد:
فاز اول: خنثی‌سازی اهرم‌های فشار اقتصادی (موارد ۱ تا ۵)
در این مرحله، هدف امریکا سلب سلاح اقتصادی ایران است.
با باز کردن تنگه هرمز و تسهیل عبور محموله‌های نفت، گاز، هلیوم و کود، در واقع در حال تخلیه ریسک است و هدفی که دنبال میکند این است که می‌خواهد تمام کالاهایی که در صورت جنگ باعث بحران جهانی می‌شوند مثل کود شیمیایی که روی کشاورزی جهان اثر می‌گذارد یا هلیوم که در صنایع هایتک حیاتی است را از منطقه خارج کند. با این کار، امریکا سندرم ترس از گرانی نفت و گرسنگی را در کشورهای متحدش می‌کشد تا وقتی حمله می‌کند، هیچ دولتی در اروپا یا آسیا به دلیل ترس از اقتصاد، مانع او نشود.
فاز دوم: مدیریت پنجره‌های سیاسی و اجتماعی (موارد ۶ و ۷)
در این مرحله، هدف، تثبیت جبهه داخلی است.
اقدام احتمالی: استفاده از بازه زمانی انتخابات کنگره و جام جهانی برای ایجاد یک آرامش مصنوعی.
هدف: امریکا نمی‌خواهد در زمان انتخابات با هرگونه شوک نظامی یا اقتصادی روبرو شود. او این زمان‌ها را به عنوان بازه استراحت و بازسازی می‌بیند تا پس از عبور از این رویدادها، با یک جبهه سیاسی یکپارچه و بدون دغدغه انتخاباتی، وارد فاز نظامی شود.
فاز سوم:بازی دیپلماتیک و هسته‌ای (مورد ۹ - نکته کلیدی)
این مورد، پیچیده‌ترین بخش طرح است. چرا امریکا با فشارهای زیاد، می خواهد اورانیوم غنی‌شده ایران، تحویل داده شود یا رقیق گردد؟ دو تحلیل در اینجا میتوان ارائه کرد:
تحلیل اول تله آرامش:ایجاد این تصور در ایران که غرب به دنبال توافق است. با تشویق به رقیق کردن اورانیوم، آمریکا سعی می‌کند زمان خروج از وضعیت بحرانی را طولانی‌تر کند. یعنی می‌خواهد ایران را از لبه دستیابی به بمب دور کند تا امریکا فرصت کافی برای به‌روزرسانی نقشه‌های جنگی (مورد ۸) و تکمیل لجستیکش را داشته باشد.
تحلیل دوم (بهانه قانونی): اگر ایران اورانیوم را رقیق کند اما امریکا ادعا کند که روند به طور کامل و صادقانه انجام نشده، این موضوع تبدیل به یک بهانه قانونی و بین‌المللی برای حمله گسترده می‌شود به عنوان پاسخ به نقض توافقات.
در نتیجه در هر دو حالت، هدف این است که در لحظه حمله، پتانسیل هسته‌ای فعال ایران به حداقل برسد یا به عنوان بهانه‌ای برای حمله استفاده شود.
فاز چهارم:بهینه‌سازی ضربات جراحی (مورد ۸)
در حالی که جهان مشغول جام جهانی است و بحث‌های هسته‌ای در جریان است، امریکا در سکوت کامل روی دیتابیس نظامی خود کار می‌کند.
اقدام احتمالی:استفاده از ماهواره‌های نسل جدید و پهپادهای شناسایی برای یافتن دقیق‌ترین مختصات شهرهای موشکی.
هدف: امریکا می‌خواهد ضربه اول را به گونه‌ای بزند که تمام توان تلافی ایران (موشک‌ها) در همان دقایق اول نابود شود. به‌روزرسانی نقشه‌ها یعنی تبدیل کردن تخمین به قطعیت.
فاز پنجم:اجرای عملیات طوفان نهایی (مورد ۱۰)
پس از اینکه تمام تیک‌های این لیست زده شد، امریکا به وضعیتی می‌رسد که:
۱_اقتصاد: ذخایر نفت و کود پر است ترس از بحران اقتصادی صفر است.
۲_سیاست: انتخابات تمام شده دغدغه داخلی صفر است.
۳_هسته‌ای: اورانیوم رقیق یا منتقل شده تهدید فوری هسته‌ای کاهش یافته یا به بهانه تبدیل شده است.
۴_نظامی: نقشه‌ها به‌روز شده احتمال خطا در حمله به شهرهای موشکی به حداقل رسیده است.
در این لحظه، اقدام احتمالی امریکا حمله مجدد و گسترده است؛ حمله‌ای که نه یک درگیری محدود، بلکه یک عملیات برای تغییر رژیم یا نابودسازی توان دفاعی است، زیرا تمام متغیرهای بازدارنده را یکی پس از دیگری خنثی کرده است.
این ۱۰ مورد را می‌توان به عنوان یک الگوریتم جنگی دید. امریکا در این سناریو، ابتدا محیط را آماده می‌کند (نفت و کود)، سپس زمان را تنظیم می‌کند (انتخابات و جام جهانی)، بعد سلاح دشمن را مدیریت می‌کند (هسته‌ای)، سپس هدف را شناسایی می‌کند (نقشه‌های شهرهای موشکی) و در نهایت ضربه را می‌زند.
به زبان ساده، او ابتدا تمام بهای احتمالی جنگ را پرداخت می‌کند(از طریق ذخیره‌سازی و دیپلماسی کاذب)،تا در لحظه حمله،هیچ هزینه‌ای برایش باقی نماند و بتواند با حداکثر توان ضربه بزند.

✍️ مهدی حیدری
ترامپ قاتل گفته بود :

1️⃣ من می‌خواهم اسرائیل یک حمله دقیق به حزب‌الله انجام دهد و ما می‌توانیم در این کار به آنها کمک کنیم، یا بگذارم که سوریه این کار را انجام دهد.

اکنون دیده‌بان سوریه گزارش می دهد که :

2️⃣ تجمعات نظامی متراکم نیروهای سوری در مرز با لبنان و انتقال تسلیحات سنگین به حومه‌ی شهر "حمص"، جایی که نیروهای نظامی در "النزارية" و"حاويك" و"الفاضلية" و"تلكلخ"، روبروی شهرهای "هرمل" و "عکار" در شمال لبنان، متمرکز شده‌اند.

3️⃣ و همچنین، تقویت و استقرار نیروهای سوری، در دشت "الزبدانی" و "مضایا' در حومه غربی "دمشق" و در کوه‌های "قلمون" که بین "النبك" و"يبرود" و"قارة" و"فليطة" و"الجراجير"، امتداد یافته و به مناطق مرزی روبروی مناطق "بعلبک" و "هرمل" لبنان می‌رسد، در حال انجام است.



اینجوری تفاهم هم خراب نمیشه!!!!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
یکمه دیگه هم درگیر مباحث مداح ها بشین تا این بحث هم از کنترل رسانه ایی خارج بشه ؛ تا مذاکرات هفته بعدی توافق نامه هم در رسانه های انقلابی بره زیر پوشش این بحث ابتر و انرژی این مرحله تون هم تلف اینها بشه؛ و بعد از سخنرانی ترامپ حول ریز مذاکرات، یادتون بیاد که باز گول خوردین.


🔶🔹اسماعیل احمدی


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab