دیده بان انقلاب
13.3K subscribers
69.2K photos
55.8K videos
1.04K files
53.4K links
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی

تاریخ تاسیس: ۹۴/۷/۳


دیده بان انقلاب در تلگرام، بله، ایتا ،سروش ،توئیتر :
@didebane_enghelab


اینستاگرام
https://www.instagram.com/didebane_enghelab
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مفت‌بری ممنوع

ایران بهترین شروع تاریخ خود در جام جهانی را ثبت کرده؛ آن هم در بدترین شرایط تدارکاتی، اما از نگاه فردوسی‌پور مسئله اصلی این است که چرا بلژیک آن‌قدر قوی نبوده که این موفقیت را خراب کند.

اگر همین نتایج را یک مربی خارجی گرفته بود، امروز از فوتبال روز دنیا ، تفکر مدرن و شاهکار تاکتیکی حرف می‌زدند.

فردوسی‌پور به‌جای توضیح اینکه ایران چطور مقابل بلژیک امتیاز گرفت، مشغول تقلا برای اثبات این است که چرا بلژیک تیم خوبی نیست؛ تا مبادا روایتش از بی‌عرضه بودن ایرانی‌ها خراب شود.

تا دیروز می‌گفتند ایران شانسی ندارد؛ امروز که نتیجه گرفته، می‌گویند بلژیک بی‌کیفیت بوده است. ظاهراً تنها چیزی که نباید اتفاق بیفتد، موفقیت تیم ملی است.

چرا به همچین بیشرف هایی مجوز میدن

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
⭕️ وضعیت اجرای تفاهم‌نامه‌ی پایان جنگ - روز سوم

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🤯1
🔻آقای پزشکیان، شما در واکنش به چند انتقاد ساده در تلویزیون، منتقدان را تهدید به پاسخ درخور کردید. آیا ترامپ که همزمان با مذاکرات، شما و تمامیت ارضی کشور را تهدید نظامی کرده شایسته پاسخ درخور نیست؟

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‌‌
♻️ مغزه‌هابی که باید تصفیه بشود

امام خمینی: کسی که پنجاه سال مغزش را اونها تربیت کردند، این هرچه قدر هم ضربه از غرب به این مملکتش و کشورش بخورد باز هم از اونها تعریف می‌کند.

ما خودمون می‌خواهیم خودمون رو اداره کنیم. باید تصفیه بشود از این مغزهای پوسیده‌ای که عاشق آمریکا هستند ‌و عاشق غرب هستند؛ باید تصفیه بشوند اینها.


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
2
«وِترِ موتور» یعنی یک تن؛ آخرین تن حق، در برابر تمامی باطل. یعنی امتی آن‌قدر عقب بنشیند، آن‌قدر مصلحت بسنجد، آن‌قدر تماشا کند، تا ولیّ خدا بی یاور بماند...
حضرت اباعبدالله (ع) شهید نشد تا ما به شفاعتش آسوده شویم؛ شهید شد تا هیچ شیعه‌ای، از تنهایی امامش آسوده نباشد.
محرم، سوگ امام کشته‌شده نیست؛ هشدار امام تنهاشده است. «هَلْ مِنْ ناصر» دعوت به یاری نبود؛ فریاد رسوایی امتی بود که امامش هنوز در میان آنان بود، اما دیگر کسی با او نمانده بود.
هرگاه امام حق در میان امت باشد و امت در کنار او نباشد؛ هرگاه همه باشند و او تنها بماند؛ هرگاه ولیّ خدا، دوباره وِترِ موتور شود، کربلا تکرار می‌شود...
کربلای معلی، چهارم محرم ۱۴۴۸

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
رئیس جمهور منت ۱۰ تا ۱۵ روز فروش نفت ایران را بر سر رزمندگان پای لانچر می‌گذارد؟


🔹بهتر نبود تراستی‌های همکار دولت را جمع و جور می‌کردید تا چندین برابر این عدد حیف و میل نشود؟ اگر فقط با ۲۰ میلیون بشکه نفت دنیا را شکست دادند، دهها برابرش کنید تا مجبور نشوید با آن شروط بروید پای میز مذاکره!

صد برابر این پولها توی ادارات و سازمانها حیف و میل میشه هیچکس صداش در نیومد

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👌2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 سخنگوی ستاد بزرگداشت عروج رهبر شهید انقلاب: تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب روز چهارشنبه ۱۷ تیر در شهرهای نجف و کربلا برگزار می‌شود.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😢1
حامد یزدیان نماینده اصفهان: زدن بعضی حرف‌ها از سمت پزشکیان مشکوک است

▪️بیش از ۱۰۰ روز از آغاز جنگ و نزدیک به دو سال از ریاست جمهوری #پزشکیان می‌گذرد و ایشان هنوز نمی‌داند جای کدام حرف در چه جلسه‌ای است، فارغ از اینکه حرف‌هایش سراسر اشتباه و مهمل گویی است. به نظر تئوری اینکه پزشکیان از روی سادگی حرف می‌زند دیگر چندان درست نباشد،زدن بعضی حرف‌ها مشکوک است.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥برداشتن ناگهانی ارز ترجیحی بیشترین سهم را در گرانی محصولات پروتئینی داشت/ گرانی‌ها از دی ماه آغاز شد که ارز ترجیحی حذف شد و ارتباطی به جنگ ندارد

علی شاهمرادی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان:
🔹️یادتان باشد حذف ارز ترجیحی محصولات کشاورزی را ۲ برابر گران نکرد بلکه همه قیمت‌ها ناگهان ۶ برابر شد.

ارز ترجیحی با دستور مستقیم پزشکیان و حمایت قالیباف اجرا شد که منجر به آشوب های دیماه شد

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥برخلاف وعده پزشکیان، معاون وزیر رفاه ادعا کرد: افزایش کالابرگ به اندازۀ تورم ممکن نیست

🔹با وجود تورم سبد غذایی، افزایش مبلغ کالابرگ ضروری است، اما کمبود منابع اجازه نمی‌دهد افزایش کامل متناسب با تورم انجام شود.

🔹️این سخنان درحالی است که پزشکیان زوط گذشته وعده داده بود که مبلغ کالابرگ براساس تورم اصلاح می‌شود.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔴حمید رسایی، نماینده مجلس :
چه کسی قدرت داره مجلس رو تعطیل کنه؟ مگر دبیر شورای عالی امنیت ملی میتونه دهان نمایندگان مجلس رو ببنده!؟

الان که دست آقای قالیباف در دست ونس آمریکایی هست و صلح کردید، پس چرا مجلس رو باز نمی‌کنید؟
هفته آینده با چندتا نماینده ساعت 8 صبح میایم مجلس و اگه باز نبود، همونجا کنار خیابون و با حضور مردم جلسه میذاریم.

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👏3
ترکیب قالیباف و پزشکیان کشور را وارد مذاکرات منطقه‌ای کردند؟/کاری که حتی روحانی و ظریف هم موفق به انجامش نشدند

ایرانی که پیش از این، خط قرمز «عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان» را مطرح کرده بود، و تضمین آن را «قدرت ایران» می‌دانست، با تشکیل «کمیته منازعه با حضور دولت ضدمقاومت لبنان» موافقت کرده است؛ و این متاسفانه یعنی «حزب‌الله» هم مثل «تنگه هرمز» به ابزار داد و ستد تبدیل خواهد شد!

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥حذف ارز ترجیحی از جنگ رمضان برای تولیدکنندگان سخت‌تر بود

حمیدرضا کاشانی، رئیس اتحادیه سراسری:
🔹تولیدکنندگان، به‌ویژه در صنعت دامپروری، در شش ماه گذشته سخت‌ترین روزهای خود را سپری کرده‌اند؛ حذف ارز ترجیحی برای آن‌ها جنگی به وسعت جنگ رمضان بود، اما دولت و وزارت جهاد نتوانستند نقش حمایتی و پدرانه‌ای ایفا کنند و ارتباط مؤثری با این بخش برقرار نشد.

🔹با وجود جنگ فعلی، انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور حداقل یک‌بار مشکلات تولیدکنندگان تخم‌مرغ و دامپروری را بشنود و تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد، اما حتی این حداقل حمایت هم صورت نگرفت؛ امید به سیاست‌های جدید در سال آینده برای حفظ باقی‌ماندهٔ این صنعت باقی است.


ارز ترجیحی با دستور پزشکیان و حمایت قالیباف حذف شد

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صدتا از این نماینده ها اگر داشتیم الان چهار ماه مجلس تعطیل نبود.


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
7
این نظام کیه که هروقت هر سوالی بپرسی میگن تصمیم نظامه و الان هم حتی از رهبری عبور کرده و جلوی نظر رهبری ایستاده؟ اسم نظام رو به همه بگید که بدونیم این مشکلات به چه کسی برمیگرده؟

یعنی این شخص نظام که میگید از رهبر هم بالاتره؟


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فواد ایزدی : ایران از تنگه هرمز عوارض نخواهد گرفت؛ بعد از ۶۰ روز آمریکا از تنگه هرمز عوارض خواهد گرفت!


شبکه
خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😱7
پزشکیان: بدون وا دادن وارد مذاکرات شدیم

رییس‌جمهور:
در روند مذاکراتی که شکل گرفته با عزت و سربلندی و بدون وا دادن وارد شدیم.

هر جا هم خواستند حقوق ما را نادیده بگیرند ما کوتاه نمی‌آییم و سر خم نخواهیم کرد.

در این روند که شروع شده لبنان را به خاطر ایران کوتاه آمدند. گشایش‌های خوبی ایجاد شده است

هر پیامی که باعث شکاف و تفرقه شود آب در اسیاب دشمن ریختن است.

آقای پزشکیان شما از کی گزارش میگیری؟
فقط دیروز ۳ تا از شروط توافق نقض شد.
کجا زندگی میکنی که از هیچی خبر نداری؟

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😡10😱2
راستینه نماینده شهرکرد:

هیات رییسه مجلس را باز کند تا مجبور نشویم جلسه را جلوی در مجلس برگزار کنیم

هرچند درب مجلس باز هم بشه بازم اجازه مطرح شدن خیلی از مسائل رو نمیدن. اما بازم باز بودنش از بسته بودنش بهتره



شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
👍7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 خضریان، نماینده مجلس: در توافق با آمریکا تثبیت نیروهای مسلح این کشور(آمریکا) در منطقه را پذیرفته‌ایم!


شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
😱8
تعلیق ۶۰ روزه تحریم نفتی؛ امتیاز واقعی یا گلابی سمی؟
حرف ونس درست است یا برجامیون؟


📍وقت بگذارید و بخوانید

🔹به گفته عباس عراقچی وزیر خارجه، تحریم‌های نفتی آمریکا به مدت ۶۰ روز تعلیق شده. اما چرا این اتفاق، خطرناک است؟

🔹پیش‌تر جی‌دی‌ونس معاون ترامپ اعلام کرده بود که تعلیق تحریم، امتیازی برای ایران محسوب نمی‌شود زیرا؛

🔹اولا تحریم‌ها از کارایی افتاده‌اند و ثانیا در دوره تعلیق، آمریکا فرصت می‌یابد شبکه مالی مرتبط با فروش نفت ایران را شناسایی کرده و بعد از ۶۰ روز تحریم موثرتری انجام دهد.

🔹در واکنش، برخی طرفداران دولت پزشکیان مدعی شده‌اند که این حرف‌های ونس در داخل آمریکا مصرف سیاسی داشته و واقعیت ندارد. اما تجربه گذشته، اتفاقا ادعای ونس را تایید می‌کند.

اولا گزاره تحریم‌ها از کارایی افتاده‌اند درست است
🔹زیرا طبق آمار موسسه کپلر، با وجود فشار حداکثری ۲ و اعمال بیش از ۱۰۰۰ تحریم جدید علیه ایران، دولت فعلی ترامپ نتوانسته جلوی صادرات نفت ایران به چین را بگیرد.

🔹سال گذشته رقم فروش نفت ایران حدود ۱.۶ میلیون بشکه در روز بود. اگرچه این رقم هنوز فاصله اندکی تا رسیدن به رکورد فروش در دوره قبل از تحریم‌ها دارد اما این فاصله نیز به خاطر خرابکاری دولت در افزایش تولید نفت و شکست طرح افزایش ضربتی تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز بوده؛

🔹وگرنه ایران هر چه نفت تولید کند، چینی‌ها خریدارند و حتی در سال ۲۰۲۴ به بزرگترین صادرکننده نفت از طریق دریا به چین تبدیل شده‌اند.

🔹حتی چینی‌ها اخیرا تحریم ۵ پالایشگاه بزرگ خود به دلیل خرید نفت ایران را به رسمیت نشناختند و عدم رعایت تحریم آمریکا را به نهادهای مرتبط با خود ابلاغ کردند.

ثانیا اینکه تعلیق تحریم، منجر به شناسایی شبکه فروش نفت ایران شده نیز قبلا در ماجرای برجام تجربه شده
🔹به گونه‌ای که سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت در دولت روحانی در مصاحبه با خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸، به لو رفتن شبکه صرافی‌های ایران در آن دولت و در زمان اجرای برجام و تعلیق تحریم‌ها ادغان کرده است.

🔹همانطور که در نمودار می‌بینید، میزان فروش نفت ایران قبل از آغاز برجام ۱.۴ میلیون بشکه در روز بوده، اما با خروج آمریکا از برجام دوباره به ۱.۴ میلیون بشکه سابق برنمی‌گردد و به زیر ۲۰۰ هزار بشکه سقوط می‌کند.

🔹حالا چرا این اتفاق حتی قبل از شیوع کرونا افتاد؟ زیرا در دوره برجام، آمریکا با استفاده از شفافیت ایجادشده ناشی از تعلیق تحریم‌ها توانست راه‌های دور زدن تحریم توسط ایران را شناسایی و تحریم‌ها را موثرتر اعمال کند.

🔹در نتیجه‌ی این اتفاق، افزایش فروش نفت ایران در دوره برجام با سقوط فروش در دوره بعد از آن کاملا خنثی شد.

🔹از طرفی این تعلیق ۶۰ روزه به قدری زمان کمی است که در آن، ایران فقط می‌تواند به چینی نفت بفروشد که همین الان هم می‌فروشد و فرصتی برای تنوع‌سازی بازار، مثلا فروش نفت به اروپا را ندارد، زیرا تا ایران بازاریابی کند و محموله‌ها برسند و پول برگردد، عملا ۶۰ روز تمام شده و یا نفت صادر نمی‌شود یا پولش بلوکه می‌شود.

🔹در نتیجه تجربه، شواهد و آمار و ارقام نشان می‌دهد که حرف ونس درست به نظر می‌رسد و تعلیق تحریم‌ها برای کوتاه‌مدت، با توجه به نیت خبیثانه آمریکا، هزینه‌اش برای ایران بیشتر از فایده‌اش خواهد شد. / خط انرژی

شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب
@didebane_enghelab
1