عجیبترین معلم دنیا بود، امتحاناتش عجیب تر...
امتحاناتی که هر هفته میگرفت و هر کسی باید برگهی خودش را تصحیح میکرد، آن هم نه در کلاس، در خانه، دور از چشم همه.
اولین باری که برگهی امتحان خودم را تصحیح کردم سه غلط داشتم. نمیدانم ترس بود یا عذاب وجدان، هر چه بود نگذاشت اشتباهاتم را نادیده بگیرم و به خودم بیست بدهم.
فردای آن روز در کلاس وقتی همهی بچهها برگههایشان را تحویل دادند فهمیدم همه بیست شدهاند به جز من، به جز من که از خودم غلط گرفته بودم.
من نمیخواستم اشتباهاتم را نادیده بگیرم و خودم را فریب بدهم. بعد از هر امتحان آنقدر تمرین میکردم تا در امتحان بعدی نمرهی بهتری بگیرم.
مدتها گذشت و نوبت امتحان اصلی رسید، امتحان که تمام شد، معلم برگهها را جمع کرد و برخلاف همیشه در کیفش گذاشت.
چهرهی همکلاسیهایم دیدنی بود. آنها فکر میکردند این امتحان را هم مثل همهی امتحانات دیگر خودشان تصحیح می کنند. اما این بار فرق داشت، این بار قرار بود حقیقت مشخص شود.
فردای آن روز وقتی معلم نمرهها را خواند فقط من بیست شدم، چون برخلاف دیگران از خودم غلط میگرفتم؛ از اشتباهاتم چشمپوشی نمیکردم و خودم را فریب نمیدادم.
زندگی پر از امتحان است، خیلی از ما انسانها آنقدر اشتباهاتمان را نادیده میگیریم تا خودمان را فریب بدهیم، تا خودمان را بالاتر از چیزی که هستیم نشان دهیم، اما یک روز برگهی امتحانمان دست معلم میافتد، آن روز چهرهمان دیدنی است.
آن روز حقیقت مشخص میشود و نمره واقعی را میگیریم.
راستی در امتحان زندگی از بیست چند شدیم؟
@dowrehamysartakht
امتحاناتی که هر هفته میگرفت و هر کسی باید برگهی خودش را تصحیح میکرد، آن هم نه در کلاس، در خانه، دور از چشم همه.
اولین باری که برگهی امتحان خودم را تصحیح کردم سه غلط داشتم. نمیدانم ترس بود یا عذاب وجدان، هر چه بود نگذاشت اشتباهاتم را نادیده بگیرم و به خودم بیست بدهم.
فردای آن روز در کلاس وقتی همهی بچهها برگههایشان را تحویل دادند فهمیدم همه بیست شدهاند به جز من، به جز من که از خودم غلط گرفته بودم.
من نمیخواستم اشتباهاتم را نادیده بگیرم و خودم را فریب بدهم. بعد از هر امتحان آنقدر تمرین میکردم تا در امتحان بعدی نمرهی بهتری بگیرم.
مدتها گذشت و نوبت امتحان اصلی رسید، امتحان که تمام شد، معلم برگهها را جمع کرد و برخلاف همیشه در کیفش گذاشت.
چهرهی همکلاسیهایم دیدنی بود. آنها فکر میکردند این امتحان را هم مثل همهی امتحانات دیگر خودشان تصحیح می کنند. اما این بار فرق داشت، این بار قرار بود حقیقت مشخص شود.
فردای آن روز وقتی معلم نمرهها را خواند فقط من بیست شدم، چون برخلاف دیگران از خودم غلط میگرفتم؛ از اشتباهاتم چشمپوشی نمیکردم و خودم را فریب نمیدادم.
زندگی پر از امتحان است، خیلی از ما انسانها آنقدر اشتباهاتمان را نادیده میگیریم تا خودمان را فریب بدهیم، تا خودمان را بالاتر از چیزی که هستیم نشان دهیم، اما یک روز برگهی امتحانمان دست معلم میافتد، آن روز چهرهمان دیدنی است.
آن روز حقیقت مشخص میشود و نمره واقعی را میگیریم.
راستی در امتحان زندگی از بیست چند شدیم؟
@dowrehamysartakht
❤4
🌿☘🌿 چشم اندازی بسیار زیبا از کوه حوله و طبیعت سرتخت و سنگ سفید .
ارسالی ؛ خانم آیدیس فضلی
@dowrehamysartakht
@sartakht1404 روبیکا
ارسالی ؛ خانم آیدیس فضلی
@dowrehamysartakht
@sartakht1404 روبیکا
بدترین کارمایی که صددرصد به شما بازخواهد گشت تحقیر و تمسخر دیگران است.
اگر دیگران را تحقیر کنید انسانی را حقیر نکرده اید، بلکه روح الهی او را و آفریدگار و هستی بخش کائنات را مورد تمسخر قرار داده اید.
شک نکنید آنچه در مورد دیگران تصور میکنید، روزی درباره ی خودتان به حقیقت خواهد پیوست.
انسانها بخاطر آنچه گمان میکنند خودشان دارند و دیگران آن را ندارند، آنها را تحقیر میکنند
اما نمیدانند این عمل دارایی شان را یک روز به نحوی، از آنها خواهد گرفت.
داراییهای شما منشاء درونی دارند که در درون شما مانند یک چشمه میجوشند
و بیرون از شما تجلی پیدا میکنند.
تهمت" تحقیر" و تمسخر" دقیقاً همین چشمه ها را خشک میکند.
و آن دارایی که سبب فخرفروشی شما و تحقیر دیگران شده از دست خواهد رفت.
یک اصل کلی وجود دارد که میگوید:
غرور" و خودپسندی"، تمام داشته هایتان را از شما خواهد گرفت و فروتنی" بقای داشته هایتان را تضمین خواهد کرد.
هیچ داشته ای در این جهان ابدی نیست که موجب فخرفروشی شود.
همواره بگو: خدایا مرا نسبت به آنچه به من عطا کردی متواضع ساز. مبادا به خاطر آنچه که دارم به دیگران فخر فروشی کنم.
@dowrehamysartakht
@sartakht1404 روبیکا
اگر دیگران را تحقیر کنید انسانی را حقیر نکرده اید، بلکه روح الهی او را و آفریدگار و هستی بخش کائنات را مورد تمسخر قرار داده اید.
شک نکنید آنچه در مورد دیگران تصور میکنید، روزی درباره ی خودتان به حقیقت خواهد پیوست.
انسانها بخاطر آنچه گمان میکنند خودشان دارند و دیگران آن را ندارند، آنها را تحقیر میکنند
اما نمیدانند این عمل دارایی شان را یک روز به نحوی، از آنها خواهد گرفت.
داراییهای شما منشاء درونی دارند که در درون شما مانند یک چشمه میجوشند
و بیرون از شما تجلی پیدا میکنند.
تهمت" تحقیر" و تمسخر" دقیقاً همین چشمه ها را خشک میکند.
و آن دارایی که سبب فخرفروشی شما و تحقیر دیگران شده از دست خواهد رفت.
یک اصل کلی وجود دارد که میگوید:
غرور" و خودپسندی"، تمام داشته هایتان را از شما خواهد گرفت و فروتنی" بقای داشته هایتان را تضمین خواهد کرد.
هیچ داشته ای در این جهان ابدی نیست که موجب فخرفروشی شود.
همواره بگو: خدایا مرا نسبت به آنچه به من عطا کردی متواضع ساز. مبادا به خاطر آنچه که دارم به دیگران فخر فروشی کنم.
@dowrehamysartakht
@sartakht1404 روبیکا
❤1
زمانش که از راه برسد، میبینی آنچه روزی آرزویش را داشتی، آرام و بیصدا به بخشی از زندگیات تبدیل شده است... خواستههایی که برایشان دعا میکردی، امروز در دستان تو هستند و رویاهایی که دور به نظر میرسیدند، در روزمرگیهایت نفس میکشند.
زمان که از راه برسد، بعضی آدمها رفتهاند، بعضی خاطرهها رنگ باختهاند، اما آنهایی که ماندهاند، شیرینترین دلخوشیهای قلبت شدهاند. آن وقت یاد میگیری خوشبختی را در چیزهای ساده پیدا کنی؛ در یک لبخند، در یک دیدار کوتاه، در آرامش یک غروب دلانگیز...
زمانش که از راه برسد، خواهی فهمید که زندگی، کوتاهتر از آن است که با غصههای بیثمر و دلخوریهای بیپایان هدرش بدهی. میفهمی که آرامش، باارزشتر از هر جدال و نگرانی است.
روزی خواهد رسید که آینهها فقط لبخندت را به تو بازگردانند، زمین با شوق قدمهایت همراه شود و روزگار، به جای رنج و دلتنگی، اتفاقهای خوب را سر راهت قرار دهد.
آن روز، غمها و اندوههای گذرا پشت دیوار محکم بیاعتنایی تو جا میمانند و تو، سبکتر از همیشه، آرامتر از همیشه و عاشقتر از همیشه، زندگی خواهی کرد... و از ته دل خواهی گفت: «صبر ارزشش را داشت...»
امیدوارم روزگار، بهترین اتفاقها را در زمان درست به زندگیتان هدیه کند.
@sartakht1404
@dowrehamysartakht
زمان که از راه برسد، بعضی آدمها رفتهاند، بعضی خاطرهها رنگ باختهاند، اما آنهایی که ماندهاند، شیرینترین دلخوشیهای قلبت شدهاند. آن وقت یاد میگیری خوشبختی را در چیزهای ساده پیدا کنی؛ در یک لبخند، در یک دیدار کوتاه، در آرامش یک غروب دلانگیز...
زمانش که از راه برسد، خواهی فهمید که زندگی، کوتاهتر از آن است که با غصههای بیثمر و دلخوریهای بیپایان هدرش بدهی. میفهمی که آرامش، باارزشتر از هر جدال و نگرانی است.
روزی خواهد رسید که آینهها فقط لبخندت را به تو بازگردانند، زمین با شوق قدمهایت همراه شود و روزگار، به جای رنج و دلتنگی، اتفاقهای خوب را سر راهت قرار دهد.
آن روز، غمها و اندوههای گذرا پشت دیوار محکم بیاعتنایی تو جا میمانند و تو، سبکتر از همیشه، آرامتر از همیشه و عاشقتر از همیشه، زندگی خواهی کرد... و از ته دل خواهی گفت: «صبر ارزشش را داشت...»
امیدوارم روزگار، بهترین اتفاقها را در زمان درست به زندگیتان هدیه کند.
@sartakht1404
@dowrehamysartakht
❤2
آگهی فروش پایه فنس بتنی در روستای سرتخت
تعداد ۱۲۰ عدد پایه فنس بتنی سالم و آماده نصب به همراه سیم فنس جهت استفاده در باغات، زمینهای کشاورزی، دامداریها و محصورسازی اراضی به فروش میرسد:
✅ تعداد: ۱۲۰ عدد
✅ همراه با سیم فنس
✅ مناسب برای باغات و زمینهای کشاورزی
✅ استحکام و دوام بالا
✅ آماده تحویل
شماره تماس: 09185589248 (امیری)
@sartakht1404
@dowrehamysartakht
تعداد ۱۲۰ عدد پایه فنس بتنی سالم و آماده نصب به همراه سیم فنس جهت استفاده در باغات، زمینهای کشاورزی، دامداریها و محصورسازی اراضی به فروش میرسد:
✅ تعداد: ۱۲۰ عدد
✅ همراه با سیم فنس
✅ مناسب برای باغات و زمینهای کشاورزی
✅ استحکام و دوام بالا
✅ آماده تحویل
شماره تماس: 09185589248 (امیری)
@sartakht1404
@dowrehamysartakht
بد شانس ترین خوش شانسِ دنیا
فران سلاک(تولد ۱۹۲۹ در کرواسی) زمانی که در سال ۱۹۶۲ در یک دره بارانی سوار قطار بود، قطار از ریل خارج و در رودخانه سقوط کرد، ۱۷ نفر غرق شدند، وی که دستش شکست، توسط فردی ناشناس نجات یافت.
سال بعد، هنگامِ تنها پرواز زندگیاش، به علت بازشدن درب هواپیما به بیرون پرتاب شد،اما روی انبار کاه افتاد! سقوط هواپیما سبب مرگ ۱۹ نفر شد.
۳ سال بعد(۱۹۶۶) اتوبوسی که سوار آن بود، داخل رودخانه افتاد و چهار مسافر غرق شدند، اما سلاک تا ساحل شنا کرد!
هنگام رانندگی در سال ۱۹۷۰، ماشین وی آتش گرفت، اما قبل از انفجار مخزن سوخت از آن خارج شد.
سه سال بعد، در حادثهای دیگر، ماشین سلاک آتش گرفت، موهایش سوخت، اما آسیب دیگری ندید.
سال ۱۹۹۵ در زاگرب با یک اتوبوس تصادف کرد و جراحات جزئی برداشت!
سال ۱۹۹۶ برای جلوگیری از برخورد با کامیون سازمان ملل در پیچ کوه، به سمت گاردریل تغییر مسیر داد، با بازشدن درب ماشین به بیرون پرتاب(کمربند ایمنی نداشت) و به درختی آویزان شد و شاهد سقوط ماشین خود به درهای ۹۰ متری بود!
در سال ۲۰۰۳، سلاک برنده قرعه کشی به ارزش۹۰۰ هزار یورو شد که با آن خانه و قایق خرید.
+ حالا دوست دارید به جای فران سلاک باشید؟
کانال سرتخت در روبیکا↙️
@sartakht1404
کانال سرتخت در تلگرام ⬇️
@dowrehamysartakht
فران سلاک(تولد ۱۹۲۹ در کرواسی) زمانی که در سال ۱۹۶۲ در یک دره بارانی سوار قطار بود، قطار از ریل خارج و در رودخانه سقوط کرد، ۱۷ نفر غرق شدند، وی که دستش شکست، توسط فردی ناشناس نجات یافت.
سال بعد، هنگامِ تنها پرواز زندگیاش، به علت بازشدن درب هواپیما به بیرون پرتاب شد،اما روی انبار کاه افتاد! سقوط هواپیما سبب مرگ ۱۹ نفر شد.
۳ سال بعد(۱۹۶۶) اتوبوسی که سوار آن بود، داخل رودخانه افتاد و چهار مسافر غرق شدند، اما سلاک تا ساحل شنا کرد!
هنگام رانندگی در سال ۱۹۷۰، ماشین وی آتش گرفت، اما قبل از انفجار مخزن سوخت از آن خارج شد.
سه سال بعد، در حادثهای دیگر، ماشین سلاک آتش گرفت، موهایش سوخت، اما آسیب دیگری ندید.
سال ۱۹۹۵ در زاگرب با یک اتوبوس تصادف کرد و جراحات جزئی برداشت!
سال ۱۹۹۶ برای جلوگیری از برخورد با کامیون سازمان ملل در پیچ کوه، به سمت گاردریل تغییر مسیر داد، با بازشدن درب ماشین به بیرون پرتاب(کمربند ایمنی نداشت) و به درختی آویزان شد و شاهد سقوط ماشین خود به درهای ۹۰ متری بود!
در سال ۲۰۰۳، سلاک برنده قرعه کشی به ارزش۹۰۰ هزار یورو شد که با آن خانه و قایق خرید.
+ حالا دوست دارید به جای فران سلاک باشید؟
کانال سرتخت در روبیکا↙️
@sartakht1404
کانال سرتخت در تلگرام ⬇️
@dowrehamysartakht
❤3
⚫️ اعلامیه
به مناسبت چهلمین روز درگذشت جوانمرگ لیلا (ویدا) سلیمی مجلس یادبودی در روز پنجشنبه ۱۴۰۵/۳/۱۴ از ساعت ۱ تا ۳ بعدازظهر بر سر مزار آن مرحومه واقع در آرامستان کامیاران طبق اعلامیه فوق برگزار میگردد.
روحش شاد و یادش گرامی
کانال سرتخت در روبیکا ↙️
@sartakht1404
کانال سرتخت در تلگرام ⬇️
@dowrehamysartakht
به مناسبت چهلمین روز درگذشت جوانمرگ لیلا (ویدا) سلیمی مجلس یادبودی در روز پنجشنبه ۱۴۰۵/۳/۱۴ از ساعت ۱ تا ۳ بعدازظهر بر سر مزار آن مرحومه واقع در آرامستان کامیاران طبق اعلامیه فوق برگزار میگردد.
روحش شاد و یادش گرامی
کانال سرتخت در روبیکا ↙️
@sartakht1404
کانال سرتخت در تلگرام ⬇️
@dowrehamysartakht
🔴🔴🔴 قابل توجه باغداران محترم روستای سرتخت
بیماری شپشک سیب زنده شده، لطفاً سمپاشی برای مقابله با این بیماری را آغاز کنید.
ارسالی؛ آقای شهرام احمدی
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
بیماری شپشک سیب زنده شده، لطفاً سمپاشی برای مقابله با این بیماری را آغاز کنید.
ارسالی؛ آقای شهرام احمدی
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
⚫️ اعلامیه
به مناسبت چهلمین روز درگذشت جانسوز جوان ناکام شادروان محمدرضا سلیمی سرتختی مجلس یادبودی روز پنجشنبه ۱۴۰۵/۳/۱۴ از ساعت ۱:۳۰ الی ۳ بعدازظهر بر سر مزار آن مرحوم واقع در آرامستان روستای سرتخت طبق اعلامیه فوق برگزار میگردد.
روحش شاد یادش گرامی
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
به مناسبت چهلمین روز درگذشت جانسوز جوان ناکام شادروان محمدرضا سلیمی سرتختی مجلس یادبودی روز پنجشنبه ۱۴۰۵/۳/۱۴ از ساعت ۱:۳۰ الی ۳ بعدازظهر بر سر مزار آن مرحوم واقع در آرامستان روستای سرتخت طبق اعلامیه فوق برگزار میگردد.
روحش شاد یادش گرامی
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
😭4
📢 آگهی خرید گیاه ثعلب
خریدار انواع ثعلب تازه و خشک با بهترین قیمت:
🔹 ثعلب تازه:
هر کیلوگرم ۲ میلیون تومان
🔹 ثعلب خشک و قلوهای:
هر کیلوگرم ۱۰ میلیون تومان
🔹 برای مقادیر بالاتر از ۵۰ کیلوگرم:
هر کیلوگرم ۱۲ میلیون تومان
پرداخت نقدی و تسویه فوری
🔹 موسیر کوهی کیلویی ۲۰۰ هزار تومان خریداریم
✅️آماده خرید در حجمهای مختلف
📞جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
09183091840
09182121213
مجتبی مرادی
@dowrehamysartakht
خریدار انواع ثعلب تازه و خشک با بهترین قیمت:
🔹 ثعلب تازه:
هر کیلوگرم ۲ میلیون تومان
🔹 ثعلب خشک و قلوهای:
هر کیلوگرم ۱۰ میلیون تومان
🔹 برای مقادیر بالاتر از ۵۰ کیلوگرم:
هر کیلوگرم ۱۲ میلیون تومان
پرداخت نقدی و تسویه فوری
🔹 موسیر کوهی کیلویی ۲۰۰ هزار تومان خریداریم
✅️آماده خرید در حجمهای مختلف
📞جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
09183091840
09182121213
مجتبی مرادی
@dowrehamysartakht
اگر نقشهها تغییر نکنند؛
بر اساس آپدیت فصلی مدل هواشناسی کلمبیا با پاییز پر بارش و ترسالی شدید سر و کار داریم.
دمای سطح اقیانوسها در حال گرم شدن است و این پدیده یعنی؛ در پاییز امسال النینویِ قوی در پیش داریم.
@dowrehamysartakht
@sartakht1404 روبیکا
بر اساس آپدیت فصلی مدل هواشناسی کلمبیا با پاییز پر بارش و ترسالی شدید سر و کار داریم.
دمای سطح اقیانوسها در حال گرم شدن است و این پدیده یعنی؛ در پاییز امسال النینویِ قوی در پیش داریم.
@dowrehamysartakht
@sartakht1404 روبیکا
❤2
هنگامی که برای انسان ها آرزوی سعادت می کنی، نیروی درونت به تمامی انسان های پاک طینت متصل می شود و راهی می شوی برای عبور تمامی دعاهای خیری که از تمامی مردم فرستاده شده و آن گاه انرژی دعاها و برکت انسان های روی زمین ، وارد زندگیت می شود!
برای هم دعای خیر کنیم،
آرزو می کنم كه :
مــهر
بركت
عشق
محبت
وسلامتى هميشه همنشین شما باشند
👤 دکتر الهی قمشهای
@dawrehamysartakht
@sartakht1404 روبیکا
برای هم دعای خیر کنیم،
آرزو می کنم كه :
مــهر
بركت
عشق
محبت
وسلامتى هميشه همنشین شما باشند
👤 دکتر الهی قمشهای
@dawrehamysartakht
@sartakht1404 روبیکا
👌1
⚫️ اعلامیه
به مناسبت چهلمین روز درگذشت مادری دلسوز و مهربان مرحومه صغری مرادی مجلس یادبودی در روز جمعه ۱۴۰۵/۳/۱۵ از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۷:۳۰ بر سر مزار آن مرحومه واقع در باغ فردوس کرمانشاه طبق اعلامیه فوق برگزار میگردد.
روحش شاد و یادش گرامی
@dowrehamysartakht
@sartakht1404 روبیکا
به مناسبت چهلمین روز درگذشت مادری دلسوز و مهربان مرحومه صغری مرادی مجلس یادبودی در روز جمعه ۱۴۰۵/۳/۱۵ از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۷:۳۰ بر سر مزار آن مرحومه واقع در باغ فردوس کرمانشاه طبق اعلامیه فوق برگزار میگردد.
روحش شاد و یادش گرامی
@dowrehamysartakht
@sartakht1404 روبیکا
😭4
🌿 پنج جمله تأملبرانگیز از لوئیز هی:
1️⃣ جهان هستی عاشق سپاسگزاری است؛ هرچه بیشتر شکرگزار نعمتهای زندگی باشید، درهای بیشتری از برکت، آرامش و فراوانی به روی شما گشوده خواهد شد.
2️⃣ فرقی نمیکند در کدام نقطه از جهان زندگی میکنید یا روزگار تا چه اندازه بر شما سخت گرفته باشد؛ در وجود هر انسان نیرویی شگفتانگیز نهفته است که میتواند از دشواریها عبور کند و از محدودیتها فراتر رود.
3️⃣ سالها خود را قضاوت کردهاید، سرزنش کردهاید و از خود ایراد گرفتهاید؛ اما چه دستاوردی داشته است؟ این بار خودتان را با همه کاستیها بپذیرید، دوست بدارید و تأیید کنید؛ شاید معجزه از همینجا آغاز شود.
4️⃣ عزتنفس، زیباترین سرمایهای است که میتوان داشت. هر صبح، روبهروی آینه بایستید، با مهربانی به خود لبخند بزنید و با واژههایی سرشار از عشق و امید، جان خود را نوازش کنید.
5️⃣ قرار نیست همه گرههای زندگی را با دستان خود باز کنید؛ کافی است نگاه و اندیشهتان را تغییر دهید، بسیاری از مسائل پیش از آنکه به دنبالش بروید، راه حل خود را پیدا خواهند کرد.
✨ زندگی، بازتاب اندیشههای ماست؛ هرچه زیباتر بیندیشیم، زیباتر خواهیم زیست.
🍃 اندکی بیشتر شکرگزار باشیم، اندکی بیشتر خود را دوست بداریم و اندکی بیشتر به زندگی لبخند بزنیم...
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
1️⃣ جهان هستی عاشق سپاسگزاری است؛ هرچه بیشتر شکرگزار نعمتهای زندگی باشید، درهای بیشتری از برکت، آرامش و فراوانی به روی شما گشوده خواهد شد.
2️⃣ فرقی نمیکند در کدام نقطه از جهان زندگی میکنید یا روزگار تا چه اندازه بر شما سخت گرفته باشد؛ در وجود هر انسان نیرویی شگفتانگیز نهفته است که میتواند از دشواریها عبور کند و از محدودیتها فراتر رود.
3️⃣ سالها خود را قضاوت کردهاید، سرزنش کردهاید و از خود ایراد گرفتهاید؛ اما چه دستاوردی داشته است؟ این بار خودتان را با همه کاستیها بپذیرید، دوست بدارید و تأیید کنید؛ شاید معجزه از همینجا آغاز شود.
4️⃣ عزتنفس، زیباترین سرمایهای است که میتوان داشت. هر صبح، روبهروی آینه بایستید، با مهربانی به خود لبخند بزنید و با واژههایی سرشار از عشق و امید، جان خود را نوازش کنید.
5️⃣ قرار نیست همه گرههای زندگی را با دستان خود باز کنید؛ کافی است نگاه و اندیشهتان را تغییر دهید، بسیاری از مسائل پیش از آنکه به دنبالش بروید، راه حل خود را پیدا خواهند کرد.
✨ زندگی، بازتاب اندیشههای ماست؛ هرچه زیباتر بیندیشیم، زیباتر خواهیم زیست.
🍃 اندکی بیشتر شکرگزار باشیم، اندکی بیشتر خود را دوست بداریم و اندکی بیشتر به زندگی لبخند بزنیم...
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
❤1
بهترین نصیحت دنیا رو داستايفسكى کرده:
با پاى شكسته خود، به راهت ادامه بده،
دستت را بر شانه كسى نگذار!
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
با پاى شكسته خود، به راهت ادامه بده،
دستت را بر شانه كسى نگذار!
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
👍3
شعری از زندهیاد مشفق کاشانی:
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻠﺒﻪ ﺩﻧﺠﯽﺳﺖ
ﮐﻪ ﺩﺭ نقشهی ﺧﻮﺩ ﺩﻭ ﺳﻪ ﺗﺎ ﭘﻨﺠﺮﻩ
ﺭﻭ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ....
ﮔﺎﻩ ﺑﺎ ﺧﻨﺪﻩ
ﻋﺠﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻬﯽ ﺑﺎ ﮔﺮﯾﻪ
ﮔﺎﻩ ﺧﺸﮏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻬﯽ ﺷﺮشر ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺯﻧﺪﮔﯽ
ﻣﺮﺩ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺴﺘﺮ ﻣﺮﮒ
ﺑﻪ ﺷﻔﺎﺑﺨﺸﯽ ﯾﮏ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺯﻧﺪﮔﯽ
ﺣﺎﻟﺖ ﺑﺎﺭﺍﻧﯽ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺗﻮست
ﮐﻪ ﺩﺭ آﻥ ﻗﻮﺱ ﻭ ﻗﺰﺡ ﻫﺎﯼ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺩﺍﺭد.
ﺯﻧﺪﮔﯽ
آﻥ ﮔﻞ ﺳﺮﺧﯽ ﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮ ﻣﯽبویی
ﯾﮏ ﺳﺮآﻏﺎﺯ ﻗﺸﻨﮕﯽ ﺳﺖ
ﮐﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺩﺍﺭد.………. زندگی کن
ﺟﺎﻥِ ﻣﻦﺳﺨﺖ ﻧﮕﯿﺮ
ﺭﻭﻧﻖِ ﻋﻤﺮِ ﺟﻬﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﺻﺒﺎﺣﯽ ﮔﺬﺭﺍﺳﺖ
قصهی ﺑﻮﺩﻥ ﻣﺎ ....
ﺑﺮﮔﯽ ﺍﺯ ﺩﻓﺘﺮ افسانهایِ ﺭﺍﺯ ﺑﻘﺎﺳﺖ
ﺩﻝ ﺍﮔﺮ ﻣﯽشکند....
ﮔﻞ ﺍﮔﺮ ﻣﯽمیرد ....ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﻍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ
ﺭﻧﮓ ﺧﺰﺍﻥ میگیرد ....ﻫﻤﻪ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺗﻮﺳﺖ؛
ﺟﺎﻥ ﻣﻦ ﺳﺨﺖ ﻧﮕﯿﺮ
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻮﭺ ﻫﻤﯿﻦ ﭼﻠﭽﻠﻪهاست...
ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ... ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻠﺒﻪ ﺩﻧﺠﯽﺳﺖ
ﮐﻪ ﺩﺭ نقشهی ﺧﻮﺩ ﺩﻭ ﺳﻪ ﺗﺎ ﭘﻨﺠﺮﻩ
ﺭﻭ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ....
ﮔﺎﻩ ﺑﺎ ﺧﻨﺪﻩ
ﻋﺠﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻬﯽ ﺑﺎ ﮔﺮﯾﻪ
ﮔﺎﻩ ﺧﺸﮏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻬﯽ ﺷﺮشر ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺯﻧﺪﮔﯽ
ﻣﺮﺩ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺴﺘﺮ ﻣﺮﮒ
ﺑﻪ ﺷﻔﺎﺑﺨﺸﯽ ﯾﮏ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺯﻧﺪﮔﯽ
ﺣﺎﻟﺖ ﺑﺎﺭﺍﻧﯽ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺗﻮست
ﮐﻪ ﺩﺭ آﻥ ﻗﻮﺱ ﻭ ﻗﺰﺡ ﻫﺎﯼ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺩﺍﺭد.
ﺯﻧﺪﮔﯽ
آﻥ ﮔﻞ ﺳﺮﺧﯽ ﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮ ﻣﯽبویی
ﯾﮏ ﺳﺮآﻏﺎﺯ ﻗﺸﻨﮕﯽ ﺳﺖ
ﮐﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺩﺍﺭد.………. زندگی کن
ﺟﺎﻥِ ﻣﻦﺳﺨﺖ ﻧﮕﯿﺮ
ﺭﻭﻧﻖِ ﻋﻤﺮِ ﺟﻬﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﺻﺒﺎﺣﯽ ﮔﺬﺭﺍﺳﺖ
قصهی ﺑﻮﺩﻥ ﻣﺎ ....
ﺑﺮﮔﯽ ﺍﺯ ﺩﻓﺘﺮ افسانهایِ ﺭﺍﺯ ﺑﻘﺎﺳﺖ
ﺩﻝ ﺍﮔﺮ ﻣﯽشکند....
ﮔﻞ ﺍﮔﺮ ﻣﯽمیرد ....ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﻍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ
ﺭﻧﮓ ﺧﺰﺍﻥ میگیرد ....ﻫﻤﻪ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺗﻮﺳﺖ؛
ﺟﺎﻥ ﻣﻦ ﺳﺨﺖ ﻧﮕﯿﺮ
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻮﭺ ﻫﻤﯿﻦ ﭼﻠﭽﻠﻪهاست...
ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ... ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
❤2
ثروتمند زندگی کنیم، به جای آن که ثروتمند بمیریم.
چارلی چاپلین تعریف می کند:
با پدرم رفتم سیرک. توی صف خرید بلیت یه زن و شوهر با چهار بچشون جلوی ما بودند كه با هیجان زیادی در مورد شعبده بازیهایی که قرار بود ببینند، صحبت میکردند …
وقتی به باجه بلیت فروشی رسیدند، متصدی باجه، قیمت بلیتها را بهشون اعلام کرد. ناگهان رنگ صورت مرد تغییر کرد و نگاهی به همسرش انداخت. معلوم بود که مرد پول کافی نداشت. و نمیدانست چکار کند و به بچههایی که با آن علاقه پشت او ایستاده بودند، چه بگوید. ناگهان پدرم دست در جیبش برد و یک اسکناس صد دلاری بیرون آورد و روی زمین انداخت. سپس خم شد و پول را از زمین برداشت به شانه مرد زد و گفت:
ببخشید آقا، این پول از جیب شما افتاد!
مرد که متوجه موضوع شده بود، همان طور که بُهت زده به پدرم نگاه میكرد، گفت: متشکرم آقا.
مرد شریفی بود، ولی درآن لحظه برای این که پیش بچه ها شرمنده نشود، کمک پدرم را قبول کرد…
بعد از اینکه بچهها به همراه پدر و مادرشان داخل سیرک شدند، من و پدرم آهسته از صف خارج شدیم و به طرف خانه برگشتیم و من در دلم به داشتن چنین پدری افتخار کردم.
«آن زیباترین سیرکی بود که به عمرم دیدم»!
ثروتمند زندگی کنیم، به جای آنکه ثروتمند بمیریم....
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
چارلی چاپلین تعریف می کند:
با پدرم رفتم سیرک. توی صف خرید بلیت یه زن و شوهر با چهار بچشون جلوی ما بودند كه با هیجان زیادی در مورد شعبده بازیهایی که قرار بود ببینند، صحبت میکردند …
وقتی به باجه بلیت فروشی رسیدند، متصدی باجه، قیمت بلیتها را بهشون اعلام کرد. ناگهان رنگ صورت مرد تغییر کرد و نگاهی به همسرش انداخت. معلوم بود که مرد پول کافی نداشت. و نمیدانست چکار کند و به بچههایی که با آن علاقه پشت او ایستاده بودند، چه بگوید. ناگهان پدرم دست در جیبش برد و یک اسکناس صد دلاری بیرون آورد و روی زمین انداخت. سپس خم شد و پول را از زمین برداشت به شانه مرد زد و گفت:
ببخشید آقا، این پول از جیب شما افتاد!
مرد که متوجه موضوع شده بود، همان طور که بُهت زده به پدرم نگاه میكرد، گفت: متشکرم آقا.
مرد شریفی بود، ولی درآن لحظه برای این که پیش بچه ها شرمنده نشود، کمک پدرم را قبول کرد…
بعد از اینکه بچهها به همراه پدر و مادرشان داخل سیرک شدند، من و پدرم آهسته از صف خارج شدیم و به طرف خانه برگشتیم و من در دلم به داشتن چنین پدری افتخار کردم.
«آن زیباترین سیرکی بود که به عمرم دیدم»!
ثروتمند زندگی کنیم، به جای آنکه ثروتمند بمیریم....
@dowrehamysartakht
@sartakht1404
❤1