فوت ۳ نفر و مسمویت ۹۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کرمانشاه
مدیرعامل بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه:
▪️90 نفر که همگی براثر قارچ سمی مسموم شده بودند از هشتم اردیبهشت ماه تاکنون به بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کردهاند
▪️هشت نفر برای پیوند کبد به بیمارستان شیراز اعزام شدهاند
▪️تاکنون 3 نفر جان خود را از دست داده اند
▪️با افزایش باران در فصل بهار رشد قارچ در طبیعت افزایش مییابد که خانوادهها ناآگاهانه از این قارچها استفاده کرده و دچار مسمومیت میشوند /تسنیم
@dowrehamysartakht
مدیرعامل بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه:
▪️90 نفر که همگی براثر قارچ سمی مسموم شده بودند از هشتم اردیبهشت ماه تاکنون به بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کردهاند
▪️هشت نفر برای پیوند کبد به بیمارستان شیراز اعزام شدهاند
▪️تاکنون 3 نفر جان خود را از دست داده اند
▪️با افزایش باران در فصل بهار رشد قارچ در طبیعت افزایش مییابد که خانوادهها ناآگاهانه از این قارچها استفاده کرده و دچار مسمومیت میشوند /تسنیم
@dowrehamysartakht
اطلاعیه 🎺🎺🎺🎺
به اطلاع میرساند ساعت ۱۶:۳۰و ۱۹:۳۰ امروز مراسم جشنواره سنگ سفیداز شبکه استانی زاگرس پخش خواهد شد.لطفا به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهید.
@dowrehamysartakht
به اطلاع میرساند ساعت ۱۶:۳۰و ۱۹:۳۰ امروز مراسم جشنواره سنگ سفیداز شبکه استانی زاگرس پخش خواهد شد.لطفا به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهید.
@dowrehamysartakht
🔻سنگ سفید در سرمقاله روزنامه باختر قرار گرفت؛
انسجام و همکاری مردم روستاهای سنگ سفید و سرتخت و منطقه دینور مورد تایید بازدیدکنندگان جشنواره شیره سیب
ارسال آقای هادی باباخانی
@dowrehamysartakht
انسجام و همکاری مردم روستاهای سنگ سفید و سرتخت و منطقه دینور مورد تایید بازدیدکنندگان جشنواره شیره سیب
ارسال آقای هادی باباخانی
@dowrehamysartakht
🚨پیام های بهداشتی در خصوص مصرف قارچ
🔸1- قارچ های سمی بسیار شبیه به قارچ های خوراکی هستند واشتباه در تشخیص آنها منجر به مسموم شدن یا حتی مرگ افراد می شود.
🔸2- برای تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی ، به هیچ وجه نباید آن را با گذاشتن در دهان امتحان کنید
🔸3- اگر با #کودکان به دامان طبیعت می روید ، به آنها درباره قارچ های سمی بگویید و از مصرف هر نوع قارچ وحشی منع کنید.
🔸4- برخی از قارچ های سمی عوارض شدیدی در کودکان ایجاد می کنند و حتی منجر به مرگشان می شوند
🔸5- اگر قارچ های وحشی را نمی شناسید ، هرگز به آنها دست نزنید و آنها را نخورید
🔸6- از مصرف قارچ های قهو ه ای رنگ ، کوچک و قارچ هایی که قسمت زیر چتر آنها سفید رنگ است خودداری کنید
🔸7- قبل از مصرف قارچ ها مواظب باشید که به آنها آلرژی حساسیت نداشته باشید . ممکن است شما به قارچی حساسیت داشته باشید ، ولی دیگران این آلرژی را نداشته باشند
🔸8- در صورتی که مطمئن نیستید قارچی سمی است یا نه ، هرگز آن رانخورید
🔸9- اگر سلامتی خود را دوست دارید ، نه تنها باید از خوردن قارچ های وحشی نا آشنا خودداری کنید، بلکه به آنها دست هم نزنید ، زیرا خطر #مسمومیت_پوستی نیز در برخی گونه قارچ ها وجود دارد
🔸10- اگر به قارچ وحشی نا آشنایی دست زدید ، دست خود را به #چشم و #دهان و #پوست خود نزنید
🔸11-علایم مسمومیت با قارچ عبارت است از درد معده ، تعریق، گر گرفتگی، استفراغ، تب بالا ، نبض تند، ضربان نامنظم قلب ،کاهش فشار خون، سردرد ، ضعف، سرگیجه، غش ، تاری دید ، مشکلات قفسه سینه و تنفس ، سستی و بی حالی ، تشنگی بیش از حد، از دست دادن هماهنگی بدن ، توهم ، سرگیج ، گیجی ، هذیان، تشنج کما و حتی مرگ
📌واحد آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
@dowrehamysartakht
🔸1- قارچ های سمی بسیار شبیه به قارچ های خوراکی هستند واشتباه در تشخیص آنها منجر به مسموم شدن یا حتی مرگ افراد می شود.
🔸2- برای تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی ، به هیچ وجه نباید آن را با گذاشتن در دهان امتحان کنید
🔸3- اگر با #کودکان به دامان طبیعت می روید ، به آنها درباره قارچ های سمی بگویید و از مصرف هر نوع قارچ وحشی منع کنید.
🔸4- برخی از قارچ های سمی عوارض شدیدی در کودکان ایجاد می کنند و حتی منجر به مرگشان می شوند
🔸5- اگر قارچ های وحشی را نمی شناسید ، هرگز به آنها دست نزنید و آنها را نخورید
🔸6- از مصرف قارچ های قهو ه ای رنگ ، کوچک و قارچ هایی که قسمت زیر چتر آنها سفید رنگ است خودداری کنید
🔸7- قبل از مصرف قارچ ها مواظب باشید که به آنها آلرژی حساسیت نداشته باشید . ممکن است شما به قارچی حساسیت داشته باشید ، ولی دیگران این آلرژی را نداشته باشند
🔸8- در صورتی که مطمئن نیستید قارچی سمی است یا نه ، هرگز آن رانخورید
🔸9- اگر سلامتی خود را دوست دارید ، نه تنها باید از خوردن قارچ های وحشی نا آشنا خودداری کنید، بلکه به آنها دست هم نزنید ، زیرا خطر #مسمومیت_پوستی نیز در برخی گونه قارچ ها وجود دارد
🔸10- اگر به قارچ وحشی نا آشنایی دست زدید ، دست خود را به #چشم و #دهان و #پوست خود نزنید
🔸11-علایم مسمومیت با قارچ عبارت است از درد معده ، تعریق، گر گرفتگی، استفراغ، تب بالا ، نبض تند، ضربان نامنظم قلب ،کاهش فشار خون، سردرد ، ضعف، سرگیجه، غش ، تاری دید ، مشکلات قفسه سینه و تنفس ، سستی و بی حالی ، تشنگی بیش از حد، از دست دادن هماهنگی بدن ، توهم ، سرگیج ، گیجی ، هذیان، تشنج کما و حتی مرگ
📌واحد آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
@dowrehamysartakht
🍏کانال 🍎 سـرتخت🍏 pinned «اطلاعیه 🎺🎺🎺🎺 به اطلاع میرساند ساعت ۱۶:۳۰و ۱۹:۳۰ امروز مراسم جشنواره سنگ سفیداز شبکه استانی زاگرس پخش خواهد شد.لطفا به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهید. @dowrehamysartakht»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سواد از نظر سازمان جهانی یونسکو به چه معناست؟
اگر فکر میکنید با رفتن به مدرسه و دانشگاه باسواد میشوید حتما ببینید
اگر این معیار سواد بود خیلی جلوتر بودیم
ارسال آقای محمد رسول رنجبر
اگر فکر میکنید با رفتن به مدرسه و دانشگاه باسواد میشوید حتما ببینید
اگر این معیار سواد بود خیلی جلوتر بودیم
ارسال آقای محمد رسول رنجبر
آسمان آبی و ابر سپید
برگهای سبز بید
عطر نرگس ، رقص باد
نغمه شوق پرستوهای شاد
📷 آقای دارابی
@dowrehamysartakht
برگهای سبز بید
عطر نرگس ، رقص باد
نغمه شوق پرستوهای شاد
📷 آقای دارابی
@dowrehamysartakht
✳️توانمندسازی روستایی گامی به سوی توسعه روستایی
یادداشت : #شهره_امیری_نویسنده_و_پژوهشگر
🔻آنچه در جامعه امروز حرف می زند مشارکت و انسجام مردم و مسوولان در یک راستا در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری است.
🔻صنعت گردشگری روستایی در کشور و استان ما در آغاز راه قرار دارد یکی از قدمهای گردشگری همراه با عرضه فرآوری محصولات کشاورزی پدیده جشنواره #شیره_سیب_روستای_سنگ_سفید #بخش_دینور بود که تبدیل به یک اتفاق خجسته و مبارک شد و به روشنی مشارکت مردم و مسوولان را نشان داد.
🔻حضور و همکاری و پیگیری در اجرای چنین جشنواره های #گردشگری و #اقتصادی در #روستا با کمک های #بخشدار_فعال_دینور_جناب_آقای #مهندس_مصطفی_رجبی و همچنین حضور #فرماندار روشنفکر و تلاشگر #شهرستان_صحنه_جناب_آقای #نورالدین_فرزادی_پور زمینه ساز تحقق بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی است.
🔻از جمله محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید،به ویژه تولید فرآوری های محصولات کشاورزی و توانمندسازی نیروی کار و تقویت و رقابت پذیری اقتصادی، ایجاد بستر رقابت سالم با فعالیت های اقتصادی، فرهنگی بین مناطق شهرستان و بخش و به کارگیری ظرفیت ها و قابلیت های متنوع در جغرافیای مزیت های منطقه از موارد تحقق اقتصاد مقاومتی است.
🔻لذا بخش مهم و محوری جشنواره دیروز با حضور پررنگ بانوان توانمند به عنوان عنصرهای سازنده جامعه و نقش آفرینان اقتصاد خانواده و جامعه بسیار حائز اهمیت است.
🔻تلاش ها و فعالیت های پر ثمر #سرکار_خانم_فرهادی به عنوان یک #بانوی_ورزشکار_و_کارآفرین جای تقدیر و تشکر دارد که یک نمونه پرافتخار برای بانوان منطقه و استان محسوب می شوند.
🔻 باید بانوان و دختران منطقه از توان فکری و قوای بازوان خود برای بهبود شرایط زندگی و کیفیت سطح زندگی خود بهر ببرند و هویت و جایگاهشان را در جامعه ارزشمندتر نمایند.
🔻همچنین انسجام و هماهنگی مردم محلی در برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره بسیار ارزشمند است و تداعی کننده و اثباتگر مشارکت های اجتماعی سازنده است.
🔻از جمله چنین فعالیت های پرثمر گردشگری در دهستان کندوله نیز چندسالیست بیانگر تلاش و کوشش مردم این بخش و توانمندی مردم روستا است که جا دارد چنین برنامه هایی با برنامه ریزی و مستمر ادامه یابد تا شاهد هدف توانمندی اقتصادی روستاییان باشیم.
منبع کانال دینور
@dowrehamysartakht
یادداشت : #شهره_امیری_نویسنده_و_پژوهشگر
🔻آنچه در جامعه امروز حرف می زند مشارکت و انسجام مردم و مسوولان در یک راستا در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری است.
🔻صنعت گردشگری روستایی در کشور و استان ما در آغاز راه قرار دارد یکی از قدمهای گردشگری همراه با عرضه فرآوری محصولات کشاورزی پدیده جشنواره #شیره_سیب_روستای_سنگ_سفید #بخش_دینور بود که تبدیل به یک اتفاق خجسته و مبارک شد و به روشنی مشارکت مردم و مسوولان را نشان داد.
🔻حضور و همکاری و پیگیری در اجرای چنین جشنواره های #گردشگری و #اقتصادی در #روستا با کمک های #بخشدار_فعال_دینور_جناب_آقای #مهندس_مصطفی_رجبی و همچنین حضور #فرماندار روشنفکر و تلاشگر #شهرستان_صحنه_جناب_آقای #نورالدین_فرزادی_پور زمینه ساز تحقق بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی است.
🔻از جمله محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید،به ویژه تولید فرآوری های محصولات کشاورزی و توانمندسازی نیروی کار و تقویت و رقابت پذیری اقتصادی، ایجاد بستر رقابت سالم با فعالیت های اقتصادی، فرهنگی بین مناطق شهرستان و بخش و به کارگیری ظرفیت ها و قابلیت های متنوع در جغرافیای مزیت های منطقه از موارد تحقق اقتصاد مقاومتی است.
🔻لذا بخش مهم و محوری جشنواره دیروز با حضور پررنگ بانوان توانمند به عنوان عنصرهای سازنده جامعه و نقش آفرینان اقتصاد خانواده و جامعه بسیار حائز اهمیت است.
🔻تلاش ها و فعالیت های پر ثمر #سرکار_خانم_فرهادی به عنوان یک #بانوی_ورزشکار_و_کارآفرین جای تقدیر و تشکر دارد که یک نمونه پرافتخار برای بانوان منطقه و استان محسوب می شوند.
🔻 باید بانوان و دختران منطقه از توان فکری و قوای بازوان خود برای بهبود شرایط زندگی و کیفیت سطح زندگی خود بهر ببرند و هویت و جایگاهشان را در جامعه ارزشمندتر نمایند.
🔻همچنین انسجام و هماهنگی مردم محلی در برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره بسیار ارزشمند است و تداعی کننده و اثباتگر مشارکت های اجتماعی سازنده است.
🔻از جمله چنین فعالیت های پرثمر گردشگری در دهستان کندوله نیز چندسالیست بیانگر تلاش و کوشش مردم این بخش و توانمندی مردم روستا است که جا دارد چنین برنامه هایی با برنامه ریزی و مستمر ادامه یابد تا شاهد هدف توانمندی اقتصادی روستاییان باشیم.
منبع کانال دینور
@dowrehamysartakht
دیدار آقای محسن چنانی با استاندار کرمانشاه در مورد پیگیری جاده سرتخت به قلعه لان و پروژه گاز رسانی به سرتخت.
@dowrehamysartakht
@dowrehamysartakht
⚠️آمار مسمومان ناشی از مصرف قارچ سمی در کرمانشاه به 210 نفر رسید
◼️اعلام 5 نفر فوتی
🚨 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد کل مراجعین به علت مصرف قارچ سمی به مراکز درمانی را از اول اردیبهشت ماه تاکنون 210 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 5 نفر فوت کردهاند.
🔸دکتر صائب مدرسی بیان داشت: از کل مراجعین تاکنون 106 نفر ترخیص شده ، 8 نفر در اورژانس و 41 نفر در بخش های تخصصی بستری هستند .
🔸 وی با بیان اینکه 14 نفر از مراجعین به شیراز اعزام شده اند به فوت 5 نفر از مراجعین اشاره کرد و گفت: از این تعداد 3 نفر در شیراز و 2 نفر در کرمانشاه فوت کرده اند.
🔸دکتر مدرسی با اشاره به اینکه هم اکنون 5 نفر در بخش های ویژه بستری هستند گفت: از این تعداد 3 نفر در بخش ویژه بیمارستان امام خمینی (ره)، یک نفر بخش ویژه بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و یک نفر در بخش ویژه بیمارستان شیراز بستری هستند.
@dowrehamysartakht
◼️اعلام 5 نفر فوتی
🚨 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد کل مراجعین به علت مصرف قارچ سمی به مراکز درمانی را از اول اردیبهشت ماه تاکنون 210 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 5 نفر فوت کردهاند.
🔸دکتر صائب مدرسی بیان داشت: از کل مراجعین تاکنون 106 نفر ترخیص شده ، 8 نفر در اورژانس و 41 نفر در بخش های تخصصی بستری هستند .
🔸 وی با بیان اینکه 14 نفر از مراجعین به شیراز اعزام شده اند به فوت 5 نفر از مراجعین اشاره کرد و گفت: از این تعداد 3 نفر در شیراز و 2 نفر در کرمانشاه فوت کرده اند.
🔸دکتر مدرسی با اشاره به اینکه هم اکنون 5 نفر در بخش های ویژه بستری هستند گفت: از این تعداد 3 نفر در بخش ویژه بیمارستان امام خمینی (ره)، یک نفر بخش ویژه بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و یک نفر در بخش ویژه بیمارستان شیراز بستری هستند.
@dowrehamysartakht