ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی.pdf
822.7 KB
ثبت نام دانشگاه #علمی_کاربردی
شروع دوشنبه ۹۶/۰۵/۰۲
پایان دوشنبه ۹۶/۰۵/۰۹
#کمپین #دانشگاه_علمی_کاربردی
📡 @dscampaign
شروع دوشنبه ۹۶/۰۵/۰۲
پایان دوشنبه ۹۶/۰۵/۰۹
#کمپین #دانشگاه_علمی_کاربردی
📡 @dscampaign
Forwarded from ماجراجویان دارای معلولیت IADT.ir (Saeed Zaroori)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پرواز بیش از ۳۰ ماجراجوی دارای معلولیت و خانواده هایشان در آسمان گیلان- ۲۹ تیر ۹۶
با تشکر از خلبانان: حمید حاتمی، رضا سیمی، هرندی، خسرو مقصودی و پادگان امام خامنه ای زیبا کنار
@iadt_adventure
با تشکر از خلبانان: حمید حاتمی، رضا سیمی، هرندی، خسرو مقصودی و پادگان امام خامنه ای زیبا کنار
@iadt_adventure
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مراکز «فراگیر»، مراکز ویژهی کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان نابینا، ناشنوا، کمتوان جسمیحرکتی هستند
www.kanoonnews.ir
#مراکزفراگیرکودکان #معلولیت #معلولان #کودکان_نوجوانان
📡 @dscampaign
www.kanoonnews.ir
#مراکزفراگیرکودکان #معلولیت #معلولان #کودکان_نوجوانان
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
مراکز «فراگیر»، مراکز ویژهی کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان نابینا، ناشنوا، کمتوان جسمیحرکتی هستند www.kanoonnews.ir #مراکزفراگیرکودکان #معلولیت #معلولان #کودکان_نوجوانان 📡 @dscampaign
آدرس مراکز «فراگیر»، مراکز ویژهی کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان نابینا، ناشنوا، کمتوان جسمیحرکتی سراسر ایران
www.kanoonnews.ir
#مراکزفراگیرکودکان #معلولیت #کودکان_نوجوانان
📡 @dscampaign
www.kanoonnews.ir
#مراکزفراگیرکودکان #معلولیت #کودکان_نوجوانان
📡 @dscampaign
✅امشب مراسم استقبال ساعت 9:30 شب
از دخترورزشکارومعلول اهوازی ست
بزرگوارانی که تمایل دارنددرمراسم استقبال حضورداشته باشند ودراین مراسم شرکت نمایند
مراسم استقبال فرودگاه اهواز..
🕊هاشميه متقيان زماني كه به پارالمپيك ريو راه يافت اولين خانمي بود كه از خوزستان سهميه ميگرفت
اما برخلاف بقيه استانها هيچ تقدير و تشويقي ازش نشد
اونم از منطقه محروم برخواسته
و حتي ويلچرش حرفه اي نبود
با اين حال اولين دختري بود كه رفت پارالمپيك و مقام چهارم بدست اورد
زمان بازگشتش هم ازش استقبال نشد
حالا اينبار در رقابتهاي لندن مقام دوم جهاني اورده
مدال نقره
اين كم اتفاقي براي بانوان ما نيست
كمترين كاري كه ميتونيم انجام بديم يك استقبال پرشوره
يك شب ميتونيم وقت بذاريم بريم بش بگيم بت افتخار ميكنيم
ميتونيم اين حس غرور رو بش بديم...
فعال محیط زیست:
ناصرعبیات
https://goo.gl/y81uT9
#استقبال_قهرمانان #معلولان
📡 @dscampaign
از دخترورزشکارومعلول اهوازی ست
بزرگوارانی که تمایل دارنددرمراسم استقبال حضورداشته باشند ودراین مراسم شرکت نمایند
مراسم استقبال فرودگاه اهواز..
🕊هاشميه متقيان زماني كه به پارالمپيك ريو راه يافت اولين خانمي بود كه از خوزستان سهميه ميگرفت
اما برخلاف بقيه استانها هيچ تقدير و تشويقي ازش نشد
اونم از منطقه محروم برخواسته
و حتي ويلچرش حرفه اي نبود
با اين حال اولين دختري بود كه رفت پارالمپيك و مقام چهارم بدست اورد
زمان بازگشتش هم ازش استقبال نشد
حالا اينبار در رقابتهاي لندن مقام دوم جهاني اورده
مدال نقره
اين كم اتفاقي براي بانوان ما نيست
كمترين كاري كه ميتونيم انجام بديم يك استقبال پرشوره
يك شب ميتونيم وقت بذاريم بريم بش بگيم بت افتخار ميكنيم
ميتونيم اين حس غرور رو بش بديم...
فعال محیط زیست:
ناصرعبیات
https://goo.gl/y81uT9
#استقبال_قهرمانان #معلولان
📡 @dscampaign
Forwarded from 🔵جامعه معلولین ایران (Kamran Arvan)
@Iransdpchannel
قابل توجه اعضای گرامی :
اطلاعیه کاندیداتوری انتخابات در سمت هیات مدیره و بازرسی جامعه معلولین ایران
از متقاضیان کاندیداتوری هیات مدیره و بازرسی در مجمع شهریور 1396 دعوت به عمل می آورد حضوری همراه با در دست داشتن اصل و رونوشت مدارک :
کارت ملی و شناسنامه ، کارت معتبر جامعه معلولین ، آخرین مدرک تحصیلی و یک قطعه عکس ،
تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ساعت 16 مورخ 25 مرداد ماه 1396 ،
به دفتر جامعه معلولین ایران واقع در خیابان مطهری ، بعد از چهارراه سهروردی روبروی کوچه یوسفیان پلاک 55 مراجعه نمایند .
تلفن تماس و هماهنگی : ۴-٨٨۴۵۵٠٠٢ داخلی ٢
" روابط عمومی جامعه معلولین ایران "
"دنیایی بهتر برای همه با یاری یکدیگر"
@iransdpchannel
قابل توجه اعضای گرامی :
اطلاعیه کاندیداتوری انتخابات در سمت هیات مدیره و بازرسی جامعه معلولین ایران
از متقاضیان کاندیداتوری هیات مدیره و بازرسی در مجمع شهریور 1396 دعوت به عمل می آورد حضوری همراه با در دست داشتن اصل و رونوشت مدارک :
کارت ملی و شناسنامه ، کارت معتبر جامعه معلولین ، آخرین مدرک تحصیلی و یک قطعه عکس ،
تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ساعت 16 مورخ 25 مرداد ماه 1396 ،
به دفتر جامعه معلولین ایران واقع در خیابان مطهری ، بعد از چهارراه سهروردی روبروی کوچه یوسفیان پلاک 55 مراجعه نمایند .
تلفن تماس و هماهنگی : ۴-٨٨۴۵۵٠٠٢ داخلی ٢
" روابط عمومی جامعه معلولین ایران "
"دنیایی بهتر برای همه با یاری یکدیگر"
@iransdpchannel
Forwarded from کانون ناشنوایان ایران
#معرفی_نامزدهای_کاندیدای_96
به نام خدا
به اطلاع اعضای محترم كانون ناشنوايان ايران می رساند ؛ فهرست نهايی نامزدهای كانديدای هيات مديره و بازرسان كانون ناشنوايان ايران جهت برای آشنایی بیشتر اعضاء حضور محترمتان معرفی می گردند .
لازم به ذکر است که مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت اول جهت انتخابات هيات مديره و بازرسان كانون ناشنوايان ايران در روز جمعه ١٣ مرداد ماه ١٣٩٦ راس ساعت ١٤ در محل كانون ناشنوايان ايران برگزار میگردد .
با آرزوي موفقيت و سربلندی و شادکامی برای تمام عزيزان ناشنوا🙏
کانون ناشنوایان ایران
@incd_ir
به نام خدا
به اطلاع اعضای محترم كانون ناشنوايان ايران می رساند ؛ فهرست نهايی نامزدهای كانديدای هيات مديره و بازرسان كانون ناشنوايان ايران جهت برای آشنایی بیشتر اعضاء حضور محترمتان معرفی می گردند .
لازم به ذکر است که مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نوبت اول جهت انتخابات هيات مديره و بازرسان كانون ناشنوايان ايران در روز جمعه ١٣ مرداد ماه ١٣٩٦ راس ساعت ١٤ در محل كانون ناشنوايان ايران برگزار میگردد .
با آرزوي موفقيت و سربلندی و شادکامی برای تمام عزيزان ناشنوا🙏
کانون ناشنوایان ایران
@incd_ir
Forwarded from کانون ناشنوایان ایران
فهرست نهايي نامزدهاي كانديداي بازرسين كانون ناشنوايان ايران سال ١٣٩٦
@incd_ir
@incd_ir
Forwarded from کانون ناشنوایان ایران
فهرست نهايي نامزدهاي كانديداي هيات مديره كانون ناشنوايان ايران سال ١٣٩٦
@incd_ir
@incd_ir
Forwarded from Raad Charity
♦️برهان کوهکن با پیراهن مجتمع رعد در مسابقات انتخابی تیم ملی بوچیا به مقام قهرمانی رسید
@Raad_Charity
@Raad_Charity
Forwarded from 🚫گروه منتقل شد.دوستان توانمند بزرگوار به گروه جدید بفرماید
✅گزارشی از جشنواره ی خیریه فرهنگی، هنری از انجمن اصلاح ساختار معلولین خوزستان:
🌷اخلاق محیط زیست به کمک جوامع آسیب دیده می آید🌷
♿️جشنواره خیریه فرهنگی هنری در حمایت از جامعه معلولین خوزستان با همکاری سازمان های مردم نهاد در تالار شرکت ملی حفاری برگزار شد .
💐مدیر جامعه درختکاران گفت : جشنواره فرهنگ محیط زیست از زبان هنر با رویکرد حمایتی از جوامع آسیب پذیر و با نگاه کاملا جدید و خاص پا به عرصه فعالیت های خود گذاشته است و این اتفاق به شکل فصلی در سراسر استان برگزار خواهد شد .
🌺حسن ناصر افزود : جشنواره اهواز ، دومین اجرا از این سلسله برنامه های محیط زیستی و فرهنگی است ، قرار است در این جشنواره تمام رفتارهای انسان شتاب زده قرن ۲۱ را به چالش و اصلاح سوق دهیم .
وی بر ۴ کاری که هر شهروند برای شهری بهتر داشتن میتواند انجام دهد تاکید کرده و گفت : این ۴ فعالیت از سوی هر شهروند می تواتد معجزه کند ، یاد بگیریم تا جایی که می توانیم از بوق وسائل نقلیه استفاده نکنیم ، استفاده از راهنمای وسائل نقلیه را تمرین کنیم تا زبان گفتاری وسائل باعث آرامش در شهر شود ، یاد بگیریم و یادآوری کنیم درختان ثمرداری چون سدر ، بلوط و نخل بکاریم و هر خوزستانی باید تفکیک زباله از مبدا را یاد بگیرد .
🌺ناصر اضافه کرد : تفکیک زباله از مبدا یک اتفاق بزرگ در این استان است ، آنقدر بزرگ که می تواند سلسله اتفاقات را در خوزستان رقم بزند .
وی در خصوص این فستیوال دو روزه گفت : درب بطری بهانه بود ، همان گونه که ویلچر ، عصا و تشک بهانه بود ، همه ما آمده ایم تا واژه ” زباله حذف ” و “طلای کثیف ” ورد زبان همه خوزستانی ها شود .خوزستان با تفکیک زباله از مبدآ دوباره رکورد خواهد زد .
🔸در ادامه همین جشنواره ،مدیر عامل انجمن اصلاح ساختاری معلولین که خود از جامعه معلولان است ، گفت : جمع آوری درب بطری ها بهانه ای بیش نبود ، بهانه ای تا هنری را تلقین کنیم و همراهان محیط زیستی ما با پشتکاری مثال زدنی این بهانه را برای کمک به معلولین استان ، دادند .
♿️مهین افضلان گفت : بعد از فراخوان اعلام شده در جهت تهیه نیازهای معلولین ، تاکنون ۲۰ عدد ویلچر ، ۶ جفت عصای مچی ، ۴ جفت عصای زیر بغل ، ۷ عدد واکر و ۲ عدد تشک مواج مخصوص معلولین ضایعه نخاعی از سوی خیرین تهیه شده است .
🌷افضلان ادامه داد :متاسفانه تا این زمان سمعکی جهت نیازمندان این وسیله تهیه نشده است ، سمعک ها قیمت بالایی دارند و ما منتظر یاری و کمک از سوی دوستان خیر هستیم .
♿️این همایش دو روزه که با برنامه های شاد و متنوع برگزار شد ، شعارهای محیط زیستی ، حقوق و قوانین شهروندی نیز بسیار به همراه داشت که این شعارها در کف سالن ، دیوارها ، صندلی ها و بر روی سن سالن نصب شده بودند و فعالین محیط زیستی مطرح استان نیز حضور داشتند .
🔺شهرام دهکردی دبیر تخصصی منابع طبیعی تشکل های محیطی زیستی خوزستان گفت : جامعه بشری در حال پیشرفت است و محصولات مختلفی در راستای نیاز انسان تولید می شود که بسیاری از این تولیدات به ضرر خود انسانها و محیط زیست است .
🔺دهکردی ادامه داد : مردم طرز استفاده درست از این همه محصول را یاد نگرفته اند و نیز چگونگی جمع آوری زباله های بازمانده از این محصولات را.
و بسیار لازم است تا در این زمینه فرهنگ سازی شود.باید فرهنگ ” بازیافت ” را در بین مردم ترویج دهیم ، هر حرکتی را از خودمان آغاز کنیم .
🌺این فعال محیط زیست اضافه کرد : با جمع آوری درب های بطری و مواد زاید دیگر به اشاعه فرهنگ “بازیافت “کمک کنیم تا آنجایی که ناخودآگاه با دیدن هر درب بطری یا زباله دیگری ، آن را در جای مخصوص زباله های بازیافتی قرار دهیم .
دهکردی بر روی تفکیک ” زباله “خشک از تر تاکید کرده و گفت : از همه شهروندان اهوازی و خوزستانی می خواهیم تا زباله های خشک و تر را از هم جدا کرده و در کاهش ” زباله “کوشا باشند و همان طور که در جمع آوری درب های بطری زبان زد شده ایم ، تفکیک ” زباله “از مبدآ و کاهش آن را نیز شروع کرده و به آبادانی شهر خود کمک کنیم .
سهیلا شریفی با چهره ای شاد و بشاش در حالی که درون ویلچری نشسته است گفت : باور نمی کردم که خیرین و مردم اهواز این چنین استقبالی از فراخوان جمع آوری ” درب های بطری ” انجام دهند . بسیار خوشحال هستم و از اینکه نیاز بعضی از دوستان معلولم با برگزاری این جشنواره شاد برطرف خواهد شد . سر از پا نمی شناسم ، آرزوی بی نیازی برای جامعه معلولین ، البته با کمک و ادامه راه از سوی همه دوستان خیر ، فعالین اجتماعی و مسئولین را دارم .
♦️این شهروند اهوازی در ادامه گفت : بیشتر و عاجزانه از همه مسئولین می خواهم در هر نوع فعالیتی ،معلولین را نیز در نظر بگیرند مخصوصا در رفت و آمد آنها و شرایط برای حضور این افراد در همه اماکن مهیا کنند .
♿️@kar225
🌷اخلاق محیط زیست به کمک جوامع آسیب دیده می آید🌷
♿️جشنواره خیریه فرهنگی هنری در حمایت از جامعه معلولین خوزستان با همکاری سازمان های مردم نهاد در تالار شرکت ملی حفاری برگزار شد .
💐مدیر جامعه درختکاران گفت : جشنواره فرهنگ محیط زیست از زبان هنر با رویکرد حمایتی از جوامع آسیب پذیر و با نگاه کاملا جدید و خاص پا به عرصه فعالیت های خود گذاشته است و این اتفاق به شکل فصلی در سراسر استان برگزار خواهد شد .
🌺حسن ناصر افزود : جشنواره اهواز ، دومین اجرا از این سلسله برنامه های محیط زیستی و فرهنگی است ، قرار است در این جشنواره تمام رفتارهای انسان شتاب زده قرن ۲۱ را به چالش و اصلاح سوق دهیم .
وی بر ۴ کاری که هر شهروند برای شهری بهتر داشتن میتواند انجام دهد تاکید کرده و گفت : این ۴ فعالیت از سوی هر شهروند می تواتد معجزه کند ، یاد بگیریم تا جایی که می توانیم از بوق وسائل نقلیه استفاده نکنیم ، استفاده از راهنمای وسائل نقلیه را تمرین کنیم تا زبان گفتاری وسائل باعث آرامش در شهر شود ، یاد بگیریم و یادآوری کنیم درختان ثمرداری چون سدر ، بلوط و نخل بکاریم و هر خوزستانی باید تفکیک زباله از مبدا را یاد بگیرد .
🌺ناصر اضافه کرد : تفکیک زباله از مبدا یک اتفاق بزرگ در این استان است ، آنقدر بزرگ که می تواند سلسله اتفاقات را در خوزستان رقم بزند .
وی در خصوص این فستیوال دو روزه گفت : درب بطری بهانه بود ، همان گونه که ویلچر ، عصا و تشک بهانه بود ، همه ما آمده ایم تا واژه ” زباله حذف ” و “طلای کثیف ” ورد زبان همه خوزستانی ها شود .خوزستان با تفکیک زباله از مبدآ دوباره رکورد خواهد زد .
🔸در ادامه همین جشنواره ،مدیر عامل انجمن اصلاح ساختاری معلولین که خود از جامعه معلولان است ، گفت : جمع آوری درب بطری ها بهانه ای بیش نبود ، بهانه ای تا هنری را تلقین کنیم و همراهان محیط زیستی ما با پشتکاری مثال زدنی این بهانه را برای کمک به معلولین استان ، دادند .
♿️مهین افضلان گفت : بعد از فراخوان اعلام شده در جهت تهیه نیازهای معلولین ، تاکنون ۲۰ عدد ویلچر ، ۶ جفت عصای مچی ، ۴ جفت عصای زیر بغل ، ۷ عدد واکر و ۲ عدد تشک مواج مخصوص معلولین ضایعه نخاعی از سوی خیرین تهیه شده است .
🌷افضلان ادامه داد :متاسفانه تا این زمان سمعکی جهت نیازمندان این وسیله تهیه نشده است ، سمعک ها قیمت بالایی دارند و ما منتظر یاری و کمک از سوی دوستان خیر هستیم .
♿️این همایش دو روزه که با برنامه های شاد و متنوع برگزار شد ، شعارهای محیط زیستی ، حقوق و قوانین شهروندی نیز بسیار به همراه داشت که این شعارها در کف سالن ، دیوارها ، صندلی ها و بر روی سن سالن نصب شده بودند و فعالین محیط زیستی مطرح استان نیز حضور داشتند .
🔺شهرام دهکردی دبیر تخصصی منابع طبیعی تشکل های محیطی زیستی خوزستان گفت : جامعه بشری در حال پیشرفت است و محصولات مختلفی در راستای نیاز انسان تولید می شود که بسیاری از این تولیدات به ضرر خود انسانها و محیط زیست است .
🔺دهکردی ادامه داد : مردم طرز استفاده درست از این همه محصول را یاد نگرفته اند و نیز چگونگی جمع آوری زباله های بازمانده از این محصولات را.
و بسیار لازم است تا در این زمینه فرهنگ سازی شود.باید فرهنگ ” بازیافت ” را در بین مردم ترویج دهیم ، هر حرکتی را از خودمان آغاز کنیم .
🌺این فعال محیط زیست اضافه کرد : با جمع آوری درب های بطری و مواد زاید دیگر به اشاعه فرهنگ “بازیافت “کمک کنیم تا آنجایی که ناخودآگاه با دیدن هر درب بطری یا زباله دیگری ، آن را در جای مخصوص زباله های بازیافتی قرار دهیم .
دهکردی بر روی تفکیک ” زباله “خشک از تر تاکید کرده و گفت : از همه شهروندان اهوازی و خوزستانی می خواهیم تا زباله های خشک و تر را از هم جدا کرده و در کاهش ” زباله “کوشا باشند و همان طور که در جمع آوری درب های بطری زبان زد شده ایم ، تفکیک ” زباله “از مبدآ و کاهش آن را نیز شروع کرده و به آبادانی شهر خود کمک کنیم .
سهیلا شریفی با چهره ای شاد و بشاش در حالی که درون ویلچری نشسته است گفت : باور نمی کردم که خیرین و مردم اهواز این چنین استقبالی از فراخوان جمع آوری ” درب های بطری ” انجام دهند . بسیار خوشحال هستم و از اینکه نیاز بعضی از دوستان معلولم با برگزاری این جشنواره شاد برطرف خواهد شد . سر از پا نمی شناسم ، آرزوی بی نیازی برای جامعه معلولین ، البته با کمک و ادامه راه از سوی همه دوستان خیر ، فعالین اجتماعی و مسئولین را دارم .
♦️این شهروند اهوازی در ادامه گفت : بیشتر و عاجزانه از همه مسئولین می خواهم در هر نوع فعالیتی ،معلولین را نیز در نظر بگیرند مخصوصا در رفت و آمد آنها و شرایط برای حضور این افراد در همه اماکن مهیا کنند .
♿️@kar225
Forwarded from 🚫گروه منتقل شد.دوستان توانمند بزرگوار به گروه جدید بفرماید
✅خانم افضلان رئیس انجمن اصلاح ساختار توانمندان خوزستان. و یکی از پایه گزارن برنامه فستیوال که به ۲۲ ویلچر ۴ تا عصا بغلی ۶ تا عصا مچی ۷ تا واکر و دوتا تشک مواج به توانمندان محرم تعلق دادن
♿️@kar225
♿️@kar225
🚫گروه منتقل شد.دوستان توانمند بزرگوار به گروه جدید بفرماید
✅خانم افضلان رئیس انجمن اصلاح ساختار توانمندان خوزستان. و یکی از پایه گزارن برنامه فستیوال که به ۲۲ ویلچر ۴ تا عصا بغلی ۶ تا عصا مچی ۷ تا واکر و دوتا تشک مواج به توانمندان محرم تعلق دادن ♿️@kar225
امضای طومار در فستیوال اهدای وسایل توانبخشی(ویلچر,عصا,واکرو...) توسط مدیرعامل انجمن اصلاح ساختاری معلولین #اهواز و جمعی از معلولان1 و 2 تیرماه96
#طومار_کمپین #فستیوال_اهواز
📡 @dscampaign
#طومار_کمپین #فستیوال_اهواز
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
من فرید انصاری دزفولی هستم. فرزندی با معلولیت حاد دارم که الان ۲۶ سال سن دارد. سال ۲۰۰۰ بعلت فرزندم از فرانسه به بریتانیا مهاجرت کردم. دانشگاه سوربن رشته شهرسازی خوانده ام. تخصصم آلودگی محیط زیست شهری است. بعد از رسیدن به بریتانیا در اطراف لندن ساکن…
سلام عصر همگی بخیر
چندین ماه است که کار کمپین را دنبال می کنم و بدون تعارف بسیار کمپین موثر و مفیدی است. وقتی در ماه مارس( اسفند سال گذشته ) در سازمان ملل با خانم کاتالینا دواندس اگولار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور افراد دارای معلولیت ملاقاتی داشتم و از کمپین برایش سخن گفتم بسیار خوشحال شد و گفت آقای انصاری به دوستانمان در ایران بگویید این تنها راه رسیدن به حقوق تان است.
باری امروز هم گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور افراد دارای معلولیت و هم رئیس کمیته کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت سازمان ملل متحد در جریان این کمپین می باشند.
من شخصا از جناب آقای بهروز مروتی و دیگر همکارانش برای راه اندازی چنین کمپینی که جهت احقاق حقوق افراد دارای معلولیت ایران است به نوبه خود تشکر می کنم.
امیدوارم این کمپین تا نائل شدن به خواسته هایش با همیاری و همکاری تک تک شما اعضای محترم استوار و محکم بر خواسته های خود به ایستاد.
حق و حقوق نه دادنی هستند و نه گرفتنی. حقوق انسانی جزو طبیعت انسان است و با انسانها زاده می شوند اما برخی آنان را پایمال می کنند. پس باید از پایمال شدن حقوق انسانی و شهروندی خویش جلوگیری کنیم.
بقول گاندی توانایی انسانها در حقوق انسانیش است و غفلت از آنها انسان ها را ناتوان می کند.
مجددا از همه دست اندر کاران کمپین تشکر می کنم.
امید و موفقیت انسان در حرکت اوست وگرنه هیچ گنجی بدون رنج و لمیدن بدست نیامده است.
✍️فرید انصاری
چندین ماه است که کار کمپین را دنبال می کنم و بدون تعارف بسیار کمپین موثر و مفیدی است. وقتی در ماه مارس( اسفند سال گذشته ) در سازمان ملل با خانم کاتالینا دواندس اگولار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور افراد دارای معلولیت ملاقاتی داشتم و از کمپین برایش سخن گفتم بسیار خوشحال شد و گفت آقای انصاری به دوستانمان در ایران بگویید این تنها راه رسیدن به حقوق تان است.
باری امروز هم گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور افراد دارای معلولیت و هم رئیس کمیته کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت سازمان ملل متحد در جریان این کمپین می باشند.
من شخصا از جناب آقای بهروز مروتی و دیگر همکارانش برای راه اندازی چنین کمپینی که جهت احقاق حقوق افراد دارای معلولیت ایران است به نوبه خود تشکر می کنم.
امیدوارم این کمپین تا نائل شدن به خواسته هایش با همیاری و همکاری تک تک شما اعضای محترم استوار و محکم بر خواسته های خود به ایستاد.
حق و حقوق نه دادنی هستند و نه گرفتنی. حقوق انسانی جزو طبیعت انسان است و با انسانها زاده می شوند اما برخی آنان را پایمال می کنند. پس باید از پایمال شدن حقوق انسانی و شهروندی خویش جلوگیری کنیم.
بقول گاندی توانایی انسانها در حقوق انسانیش است و غفلت از آنها انسان ها را ناتوان می کند.
مجددا از همه دست اندر کاران کمپین تشکر می کنم.
امید و موفقیت انسان در حرکت اوست وگرنه هیچ گنجی بدون رنج و لمیدن بدست نیامده است.
✍️فرید انصاری
با سلام و احترام
سالهاست کانون هموفیلی ایران در تلاش است که بتواند توجه دولت و مجلس را به موضوع Disability در مفهوم رایج جهانی ان جلب نماید . اما اینرسی واژه معلول آنقدر سنگینی داشته است و عملا این قشر از جامعه ایران از بسیاری از حقوق خود محروم بوده اند که نه دولت و نه فضای اجتماعی و رسانه ای کشور مایل به اختلاط بیماران دیر درمان و صعب العلاج با معلولین نبوده اند . شخصا اعتقاد م این است که سازمان بهزیستی در ایران هنوز نتوانسته است چارچوب های سنتی این سازمان را درهم بشکند و دقیقا در چارچوب تعریفی که در قانون جامع معلولین ارایه شده است عمل نماید
اما واقعیت این است هر انسانی نتواند به صورت مستقل در حوزه اجتماعی مشارکت نماید و از فرصت های موجود در جامعه بهره مند گردد عملا باید در مفهموم معلولیت بگنجد لذا اعتقاد من بر این است که در تعریف معلول با اشاره به بیماران صعب العلاج تابوی اختلاط مفهوم بیمار و معلول باید شکسته شود تا این تعریف جامع گردد.
بیمار در مفهوم رایج آن بی تردید در حوزه وزارت بهداشت است اما بیمار دیر درمان و صعب العلاج یم نیاز دو وجهی به حوزه بهداشت و درمان و رفاه اجتماعی دارد . این ضرورت در سالعای اخیر مکررا از طریق سازمان بهداشت جهانی یاد اوری گردیده است . اگر حمایت های بهداشتی و درمانی توم با حمایت های رفاهی و اجتماعی به این بیماران ارایه نشود عملا دولت یک مراقبت نباتی ( گیاهی ) از این بیماران با هزینه های سر سام آور انجام می دهد و نتیجه لازم را نمی گیرد
بیمار امید به زندگی اش کاهش مییابد در حالیکه میلیو ن ها تومان خرج زنده ماندن بیمار می شود اما او شغل ندارد . ازدواج نمی تواند بکند . حمایت تحصیلی ندار تفریح خمایت شده ندارد و ووو
ما بارها دولت و نمایندگان مجلس را دعوت به تفکر و تدبر در این حو.زه کرده ایم اما ضمن تایید از اقدام خود داری می کنند . برای مثال خیلی سخت نیست بتوانیم بفهمیم یک بیمار دیر درمان مثلا هموفیلی یا دیالیزی یا ام اس نمی تواند مثل بقیه مردم 30 سال کار کند
خق بازنشستگی پی شاز موعد یک خواسته به خق بیماران صعب الغلاج است که مرجع آن همین قانون معلولین است
متاسفانه مفهموم واژه معلول در افکار عمومی و مدیران کشور و حوزه قانون نگذاری بسیار محدود است . مضحک است که یک فردی که یک دست ندارد معلول است
اما یکفرد با نداشتن دو کلیه معلول نیست .این نگاه ها آزار دهنده است وحتی معلولیت با مستمندی در ایران تقاطع دارد
کمی فکر کنیم یک استاد دانشگاه که معلولیت دارد باید از بهزیشی ماعیانه 50 هزار تومان بگیرد یا سبد غذایی بگیرد ...
این نگاه سرشار است در شیوه قانون نویس در این حوزه ... این نگاه وزارت رفاه را هم تسخیر کرده است
واقعا وزارت رفاه اندیشه و برنامه ای برا رفاه 80 میلیون نفر دارد ؟
اصلا رفاه را تا کنون معنی کرده است . وزارت رفاه هم یکهو آخرسال از توزیع نخود لوبیا سر در می اورد . نداشتن درک عمیق از رفاه شهروند عملا حوزه قانونگذاری در این رابطه را تخریب می کند .
دولت و مجلس باید باور داشته باشند مسئول همه شهرمندان کشوند . باید این احساس مسئولیت را حس کنند که برای شهروندانی که توانایی کمتری دارند امتیازاتی قائل شوند که امکان داشتن فرصت های برابر را تضمین کنند . این نگاه تا در قانون نگذاری نباشد نمی توانند قانون جامع بنویسند . کرامت انسانی باید خفظ شود . بیماری که 20 سال می تواند کار کند مانند انسان سالمی که 30 سال می تواند کار کند برای دولت ارزشمند باشد و برای انها احترام قایل باشند
✍️ آقای احمد قویدل ,مدیرعامل کانون هموفیلی ایران
https://goo.gl/efjzWR
#بیماریهای_دیردرمان #صعب_العلاج #معلولیت
📡 @dscampaign
سالهاست کانون هموفیلی ایران در تلاش است که بتواند توجه دولت و مجلس را به موضوع Disability در مفهوم رایج جهانی ان جلب نماید . اما اینرسی واژه معلول آنقدر سنگینی داشته است و عملا این قشر از جامعه ایران از بسیاری از حقوق خود محروم بوده اند که نه دولت و نه فضای اجتماعی و رسانه ای کشور مایل به اختلاط بیماران دیر درمان و صعب العلاج با معلولین نبوده اند . شخصا اعتقاد م این است که سازمان بهزیستی در ایران هنوز نتوانسته است چارچوب های سنتی این سازمان را درهم بشکند و دقیقا در چارچوب تعریفی که در قانون جامع معلولین ارایه شده است عمل نماید
اما واقعیت این است هر انسانی نتواند به صورت مستقل در حوزه اجتماعی مشارکت نماید و از فرصت های موجود در جامعه بهره مند گردد عملا باید در مفهموم معلولیت بگنجد لذا اعتقاد من بر این است که در تعریف معلول با اشاره به بیماران صعب العلاج تابوی اختلاط مفهوم بیمار و معلول باید شکسته شود تا این تعریف جامع گردد.
بیمار در مفهوم رایج آن بی تردید در حوزه وزارت بهداشت است اما بیمار دیر درمان و صعب العلاج یم نیاز دو وجهی به حوزه بهداشت و درمان و رفاه اجتماعی دارد . این ضرورت در سالعای اخیر مکررا از طریق سازمان بهداشت جهانی یاد اوری گردیده است . اگر حمایت های بهداشتی و درمانی توم با حمایت های رفاهی و اجتماعی به این بیماران ارایه نشود عملا دولت یک مراقبت نباتی ( گیاهی ) از این بیماران با هزینه های سر سام آور انجام می دهد و نتیجه لازم را نمی گیرد
بیمار امید به زندگی اش کاهش مییابد در حالیکه میلیو ن ها تومان خرج زنده ماندن بیمار می شود اما او شغل ندارد . ازدواج نمی تواند بکند . حمایت تحصیلی ندار تفریح خمایت شده ندارد و ووو
ما بارها دولت و نمایندگان مجلس را دعوت به تفکر و تدبر در این حو.زه کرده ایم اما ضمن تایید از اقدام خود داری می کنند . برای مثال خیلی سخت نیست بتوانیم بفهمیم یک بیمار دیر درمان مثلا هموفیلی یا دیالیزی یا ام اس نمی تواند مثل بقیه مردم 30 سال کار کند
خق بازنشستگی پی شاز موعد یک خواسته به خق بیماران صعب الغلاج است که مرجع آن همین قانون معلولین است
متاسفانه مفهموم واژه معلول در افکار عمومی و مدیران کشور و حوزه قانون نگذاری بسیار محدود است . مضحک است که یک فردی که یک دست ندارد معلول است
اما یکفرد با نداشتن دو کلیه معلول نیست .این نگاه ها آزار دهنده است وحتی معلولیت با مستمندی در ایران تقاطع دارد
کمی فکر کنیم یک استاد دانشگاه که معلولیت دارد باید از بهزیشی ماعیانه 50 هزار تومان بگیرد یا سبد غذایی بگیرد ...
این نگاه سرشار است در شیوه قانون نویس در این حوزه ... این نگاه وزارت رفاه را هم تسخیر کرده است
واقعا وزارت رفاه اندیشه و برنامه ای برا رفاه 80 میلیون نفر دارد ؟
اصلا رفاه را تا کنون معنی کرده است . وزارت رفاه هم یکهو آخرسال از توزیع نخود لوبیا سر در می اورد . نداشتن درک عمیق از رفاه شهروند عملا حوزه قانونگذاری در این رابطه را تخریب می کند .
دولت و مجلس باید باور داشته باشند مسئول همه شهرمندان کشوند . باید این احساس مسئولیت را حس کنند که برای شهروندانی که توانایی کمتری دارند امتیازاتی قائل شوند که امکان داشتن فرصت های برابر را تضمین کنند . این نگاه تا در قانون نگذاری نباشد نمی توانند قانون جامع بنویسند . کرامت انسانی باید خفظ شود . بیماری که 20 سال می تواند کار کند مانند انسان سالمی که 30 سال می تواند کار کند برای دولت ارزشمند باشد و برای انها احترام قایل باشند
✍️ آقای احمد قویدل ,مدیرعامل کانون هموفیلی ایران
https://goo.gl/efjzWR
#بیماریهای_دیردرمان #صعب_العلاج #معلولیت
📡 @dscampaign