کمپین معلولان
11K subscribers
5.58K photos
1.58K videos
420 files
3.49K links
کمپین معلولان ۱۳۹۵_۱۴۰۳. سه دستاورد عمده: #تصویب_لایحه_معلولان و اختصاص ردیف و افزایش بودجه سالانه. پیروزی در دیوان عدالت اداری و پرداخت معوقات ماده ۲۷ #قانون_معلولان برای تعدادی از شاکیان
Download Telegram
با سلام و احترام

سالهاست کانون هموفیلی ایران در تلاش است که بتواند توجه دولت و مجلس را به موضوع Disability در مفهوم رایج جهانی ان جلب نماید . اما اینرسی واژه معلول آنقدر سنگینی داشته است و عملا این قشر از جامعه ایران از بسیاری از حقوق خود محروم بوده اند که نه دولت و نه فضای اجتماعی و رسانه ای کشور مایل به اختلاط بیماران دیر درمان و صعب العلاج با معلولین نبوده اند . شخصا اعتقاد م این است که سازمان بهزیستی در ایران هنوز نتوانسته است چارچوب های سنتی این سازمان را درهم بشکند و دقیقا در چارچوب تعریفی که در قانون جامع معلولین ارایه شده است عمل نماید

اما واقعیت این است هر انسانی نتواند به صورت مستقل در حوزه اجتماعی مشارکت نماید و از فرصت های موجود در جامعه بهره مند گردد عملا باید در مفهموم معلولیت بگنجد لذا اعتقاد من بر این است که در تعریف معلول با اشاره به بیماران صعب العلاج تابوی اختلاط مفهوم بیمار و معلول باید شکسته شود تا این تعریف جامع گردد.

بیمار در مفهوم رایج آن بی تردید در حوزه وزارت بهداشت است اما بیمار دیر درمان و صعب العلاج یم نیاز دو وجهی به حوزه بهداشت و درمان و رفاه اجتماعی دارد . این ضرورت در سالعای اخیر مکررا از طریق سازمان بهداشت جهانی یاد اوری گردیده است . اگر حمایت های بهداشتی و درمانی توم با حمایت های رفاهی و اجتماعی به این بیماران ارایه نشود عملا دولت یک مراقبت نباتی ( گیاهی ) از این بیماران با هزینه های سر سام آور انجام می دهد و نتیجه لازم را نمی گیرد

بیمار امید به زندگی اش کاهش مییابد در حالیکه میلیو ن ها تومان خرج زنده ماندن بیمار می شود اما او شغل ندارد . ازدواج نمی تواند بکند . حمایت تحصیلی ندار تفریح خمایت شده ندارد و ووو

ما بارها دولت و نمایندگان مجلس را دعوت به تفکر و تدبر در این حو.زه کرده ایم اما ضمن تایید از اقدام خود داری می کنند . برای مثال خیلی سخت نیست بتوانیم بفهمیم یک بیمار دیر درمان مثلا هموفیلی یا دیالیزی یا ام اس نمی تواند مثل بقیه مردم 30 سال کار کند

خق بازنشستگی پی شاز موعد یک خواسته به خق بیماران صعب الغلاج است که مرجع آن همین قانون معلولین است

متاسفانه مفهموم واژه معلول در افکار عمومی و مدیران کشور و حوزه قانون نگذاری بسیار محدود است . مضحک است که یک فردی که یک دست ندارد معلول است

اما یکفرد با نداشتن دو کلیه معلول نیست .این نگاه ها آزار دهنده است وحتی معلولیت با مستمندی در ایران تقاطع دارد

کمی فکر کنیم یک استاد دانشگاه که معلولیت دارد باید از بهزیشی ماعیانه 50 هزار تومان بگیرد یا سبد غذایی بگیرد ...

این نگاه سرشار است در شیوه قانون نویس در این حوزه ... این نگاه وزارت رفاه را هم تسخیر کرده است
واقعا وزارت رفاه اندیشه و برنامه ای برا رفاه 80 میلیون نفر دارد ؟

اصلا رفاه را تا کنون معنی کرده است . وزارت رفاه هم یکهو آخرسال از توزیع نخود لوبیا سر در می اورد . نداشتن درک عمیق از رفاه شهروند عملا حوزه قانونگذاری در این رابطه را تخریب می کند .

دولت و مجلس باید باور داشته باشند مسئول همه شهرمندان کشوند . باید این احساس مسئولیت را حس کنند که برای شهروندانی که توانایی کمتری دارند امتیازاتی قائل شوند که امکان داشتن فرصت های برابر را تضمین کنند . این نگاه تا در قانون نگذاری نباشد نمی توانند قانون جامع بنویسند . کرامت انسانی باید خفظ شود . بیماری که 20 سال می تواند کار کند مانند انسان سالمی که 30 سال می تواند کار کند برای دولت ارزشمند باشد و برای انها احترام قایل باشند
✍️ آقای احمد قویدل ,مدیرعامل کانون هموفیلی ایران
https://goo.gl/efjzWR
#بیماریهای_دیردرمان #صعب_العلاج #معلولیت
📡 @dscampaign
#حمایت_معنوی جناب آقای #دکترنحوی_نژاد معاونت محترم توانبخشی #سازمان_بهزیستی از #کمپین در حاشیه جلسه بررسی #لایحه_معلولان بهمراه آقای #سهیل_معینی و خانم یاوری چهارشنبه96/05/04

@dscampaign
جنگ شادی، امضای طومار، به همت جمعیت توانیابان همدان، در پایتخت تاریخ و تمدن سرزمین آمادای در هفته گرامی داشت هفته بهزیستی. تیر ۹۶
سالن بوعلی
@tavanyaban
به بهانه 26 ژوئیه 27 سالگرد تصویب قانون آمریکائیان دارای #معلولیت و اهمیت قوانین #معلولان
امروز در ایستگاه مترو تجریش جهت دسترسی به سکو جهت رفتن به خانه بدلیل نبودن آسانسور باید از پله برقی استفاده میکردم . از یکی از مسئولین کمک خواستم که ویلچرم را از عقب نگه دارد تا ویلچر از پشت برنگردد که آن مسئول از یکی از خدماتی ها خواست که کمک کند ، که خدمه از کمک کردن طفره میرفت و میگفت اگر اتفاقی بیافته من جوابگو نیستم ( جالب است که خودم نمی ترسم 😀) . به هر حال به سکو به سلامت رسیدم و سوار مترو شدم. البته در طول مسیر برای رسیدن به خانه ، سوالهای زیادی در ذهنم ایجاد شد، مثلا آیا ما حق زندگی داریم؟ و چرا ما نباید با دیگر شهروندان برابر باشیم؟و آیا مسئولین نباید در عمل امکاناتی مثل آسانسور و دیگر امکانات برای رفا حال افراد دارای معلولیت که شهروندان این شهر نا برابر هستند ، ایجاد کنند؟ و آیا مگر افراد دارای معلولیت مالیات پرداخت نمی کنند که با دیکر شهروندان برابر نیستند؟ و آیا من دچار معلولیت هستم یا شهر من؟ . . . ولی یک چیز را واضح میدانم و آن این است که من یک انسان هستم که حق زندگی دارد و # ما همه شهروندان همین شهر هستیم #
🗣 #پیام_شما
دختری 24 ساله کم شنوام البته از نظر دیگران معلوم نمیشه که کم شنوام منظورم خیلی زرنگ و زود پاسخگویی هستم . مشکل من اینجاشه هرجا میرم برای کارمم یجورایی از من سوء استفاده میکنن لامصب..
نمونه سه سال مربی کار دستی مهد بودم 200 تا بچه هم بودن و من باید در دو هفته 200 تا کاردستی( برجسته یا سه بعدی) بر همشون آماده میکردم اونم فقط خودم تنها . ماهی 100 تومن میدادن , همه مربیای شنوا رو بیمه کردن جز من با اینکه خیلی از کار من راضی بودن! گفتن فقط بهت لطفی کردم ک بیای اینجا کار کنی چون ناشنوا هستی....
آخه مگ من مثل بقیه شنوا ها زندگی ندارم ؟؟ مگ ما ناشنواها چیکاره ایم ک شنواها اینقدر بخودشون حق میدن ک همچیز خوب.... ازدواج , کار , زندگی خوب , آرامش , خیال و.... داشته باشن و ما ناشنوا دغدغه زندگی معمولی هم باعث بشه آمار طلاق در ناشنواها از همه جا بالاتر و ما دخترا و پسرا هم کلا از ازدواج بترسیم .
آیا این درست است ؟؟؟
راضیه پاچناری
https://goo.gl/iez8xP
#ناشنوایان #تبعیض
📡 @dscampaign
📢همایش آموزشی نحوه شستشوی زخم و استفاده از پانسمان هیدروکلویید📡

مرکز ضایعات نخاعی با همکاری انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران و مشارکت جامعه معلولین ایران همایش آموزشی نحوه شستشوی زخم و استفاده از پانسمان هیدروکلویید را در تاریخ 7 مرداد 96 روز شنبه ساعت 10 صبح برگزار می کند .

جانبازان عزیز نخاعی می توانند از طریق تلفن زیر در این همایش ثبت نام نمایند
88313917
زمان تماس : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 15
دیگر عزیزان دچار آسیب نخاعی نیز می توانند از طریق تلفن زیر در انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان تهران در این همایش شرکت نمایند
88001361
با کلیک نمودن بر روی عدد یک با آقای سالاری تماس برقرار نمایند
زمان تماس : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 15

گروه علمی پیک آسیب نخاعی
♿️@scipeik
#همایش #آموزشی #زخم #بستر #شستشو #آسیب #نخاعی
https://goo.gl/4v9ja4

📡 @dscampaign
کاروان ایران در پایان هشتمین روز از رقابت های المپیک تابستانی ناشنوایان در سامسون ترکیه با یک پله صعود و با کسب ۲۶ مدال در جایگاه هشتم قرار گرفت
irna.ir/fa/News/82611400/
#ناشنوایان

📡 @dscampaign
😳بخوانید مورد عجیب بیماران عصبی ,عضلانی را 👇
✍️حسین غیاثی
https://goo.gl/BY4rxY
#بیماران_عصبی_عضلانی #معلولیت #معلولان
📡 @dscampaign
وقتی یه معلول از اختلاس 633میلیاردی و وثیقه 20میلیارد تومنی باخبر میشه!

پ.ن:بودجه چند میلیون مددجوی معلول بهزیستی فقط 1000 میلیارد تومن است.
#معلولان #اختلاس #بهزیستی
📡 @dscampaign
از عزیزان و علاقمندان خواهشمندیم در #نظرسنجی_کمپین شرکت نموده و با پر کردن فرم,در هر چه مفید و تاثیرگذارتر شدن کمپین ما را راهنمائی بفرمایند. با تشکر از مشارکت شما

لینک نظرسنجی 👈https://goo.gl/forms/62PV8PlCiE3w1K5g2

#نظرسنجی_کمپین
📡 @dscampaign
🗣#پیام_شما
سلام من پرنیانم از سیرجان
من و همسرم هر دو معلول هستیم من جسمی حرکتی و همسرم نابینا خودم شدید بودم که بحول و قوه خانم دکتر حسینی برام رد کردن متوسط هر دو مون 5بیکاریم امسال بهزیستی شهر ما یه سری ماشین دادن به معلولان که به ما ندادن وقتی اعتراض کردم گفتن باید ده سال پیش ثبت نام میکردی وقتی گفتم ثبت نام کردم گفتن تو سری دوم ماشینها اسمت رو رد کردیم و بهت میدیم سری دوم هم گفتن شانس نداشتی قرعه کشی کردن تو بد شانس بودی 😭

رفتم بازرسی استان کرمان شکایت کردم گفتن قبلا از بهزیستی مسکن مهر گرفتی
اول که ثابت کردم نتونستم خونه رو بگیرم بعد هم ثابت کردم به کسانی ماشین دادن که هر دو نفر کارمند بودن و جالب این بود که مسکن مهر هم از بهزیستی گرفتن و از سر بی نیازی دادن اجاره و این در حالی که همه وسایل زندگی من تو یه اتاق تو روستا هستن و دیگه چیزی ازشون باقی نمونده همه رو موش خورده بقیه هم شکستن و خدا رو شاهد میگیرم که هنوز من حتی استفاده نکردم ازشون چون هرگز شوهرم نتونست خونه کرایه کنه 😭

تو مدرسه ای که مادرم مستخدمه با همسرم و دختر سه ساله ام تو یه اتاق زندگی میکنم و این یعنی درد یعنی ظلم بارها التماس کردم برای کار تلفن چی برای همسرم کسی جوابگو نبود رییس بهزیستی راحت برگشت و گفت ما مسول ازدواج تو نیستیم سالما بیکارن شما چه توقعی داری الان دو ماهه حلقمو فروختم و برای اعتراض به ماشینا میرم کرمان و بر میگردم ولی نتیجه نداد گفتم بابا ما هر دومون معلولیم بچه داریم و بیکار چرا نباید به من ماشین بدین گواهینامه هم دارم شما حق ما رو ضایع کردین میگن بد شانسی اخه شما بگین مگه بهزیستی فروشگاه رفاه که برنج بخری برلیانس ببری بگن خوش شانس بود نباید تحقیق کنن نباید اولویت بندی کنن بخدا اگه ماشین رو به منم میدادن میتونستم بفروشم با پولش یه خونه رهن کنم و به ارزوم برسم که قبل از مرگم تنها یه شب زندگی مستقل رو تجربه کنم دخترم زینب بتونه تو خونه راحت بازی کنه وسیله های جهازم رو که با کلی ارزو با یتیمی به سختی خریدم رو بچینم و لذت ببرم یا میتونستم پولش رو بذارم تو بانک با سودش زندگیم رو بچرخونم اخه خدا تو کجایی تا کی ظلم اقای حسن پور چرا نمیشنوی من که با اعصا اومدم بهت رای دادم خدا کجایی تا کی دخترم سختی بکشه
yon.ir/s0zS2
#دومعلولی #حق_مسکن #حق_اشتغال #حق_حیات
📡 @dscampaign
دوازدهمین جشنواره ورزشی #معلولان

۷ تا ۱۲ مرداد ۹۶ آقایان #بابلسر بانوان #تنکابن
#جشنواره_ورزشی
📡 @dscampaign
🗣 #پیام_شما
باسلام بهمه دوستان من 34سال هست ازدواج کردم 30سال هست که از سه فرزند معلولم نگهداری میکنم البته اولین فرزندم که پسر است الحمدلله سالم است وسه فرزند بعدیم معلول شد از سن 10سالگی نمایان شد قبلش هر چی دکتر میبردم میگفتن سالمه دیر راه افتادن دیر صحبت کردن به مدرسه که میخواستن برن گفتن دیر اموز هستن کلا بچه‌ها م از سن 12سالگی بشستن زمین ومن دیگه راه رفتن بچه‌ها مو ندیدم برای دختر اولم 5سال برای ویلچر رفتم ندادن که ندادن که اخر مدد کار بهزیستی یکی از شخصی که فوت شده بود گیر اورد زنگ زد بیا ببر اون هم دسته نداشت چون دخترم نمیتوانست خودشو نگهداره چند بار زمین خورد اونو با چادر می بستیم ببینید چه وضعی باید بچمو بیرون میبردم برای سه تا شون تقاضای م س ت م ر ه کردم به یکی شون میدادن تا 10سال هر سه ماه 9هزار تومان بعد شد 12تومان بعد 15 تا24هزار که هر سه ماه میدادن دختر بزرگم در سن 22سالگی فوت کرد رفتم اطلاع دادم چون شب عید نوروز بود 16فروردین رفتم گفتن چرا دیر اعلام کردی نمیدونم توی این فاصله چی به ما داده بودن بالاخره بعد یک هفته زنگ زدن بیا رفتم بهم گفتن حقوق! دخترم قطع شد گفتم مگر به این حقوق میدادین گفتن داره ماه 30تومان برای سه تا بچها ریخته میشه یعنی سه ماه 90هزار تومان بعد گفتم اگر همچین پولی به حساب بچه‌ها ریخته میشد من میتونستم تو محله خودمون الان 10تا خونه داشته باشم بالاخره هی مارو پیچوندن نگذاشتن هیجا حرف بزنیم الان که دوتا معلول تو خونه دارم 27ساله 23ساله برای مسکن مری میگن خودمون خبر میدیم برای هر چی میریم جواب که نمیدن هیچی میگی امدی گدای درو از روت میبندن مگر خدا اگر دلش میخواد! یک نگاهی به ما بکنه فامیل ها هم تا تونستن سر مارا کلاه گذاشتن حالا که چیزی نداریم فکر میکنن جزام داریم باهامون قطع رابطه کردن خونمون از مون گرفتن برای بدهی پدر شوهرم که یک ساله بدن الا 19ساله حالا میگم حقمون بدین میگن میخواستی ندی دیگه ازاین دنیا خسته شدم فقط از خدا میترسم وگرنه تا بحال صد با خود کشی میکردم کاش تو یک کشور کافر بدنیا امده بودم لااقل انسان که هستن کشور ما از مسلمونی چیزای که به نفع خودشونه قبول دارن شرمنده سرتونم درداوردم ببخشید دلی پر دردی دارم خواستم یکی بشنوه این یکی از دردامه تابقیه* ***
📡 @dscampaign
نرخ بیکاری معلولان ۳ و نیم برابر بیشتر از سایر افراد/ بی توجهی دستگاه

سخنگوی فراکسیون حمایت از حقوق معلولان گفت: تمامی مطالبات معلولان باید در لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان دیده شود

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی مثبت طرح سی بی آر ( توانبخشی مبتنی بر جامعه )، گفت: هدف از اجرای این طرح فاصله گرفتن افراد معلول از خانه نشینی و موسسه ها و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌ و اجتماع است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت اجرای طرح " سی بی آر " در شهرهای محروم و مناطق حاشیه نشین، افزود: تعداد زیادی از معلولان در شهرهای محروم و حاشیه ها زندگی می کنند که دسترسی لازم به امکانات توانبخشی را ندارند از این رو نیاز است این طرح در مناطق محروم و حاشیه نشینی نیز عملیاتی و اجرایی شود تا شاهد بهبود وضعیت نامناسب معلولان باشیم.

دیدگاه و نگرش جامعه به معلولان و موضوع معلولیت باید اصلاح شده و تغییر یابد

ذوالقدر با بیان اینکه دیدگاه و نگرش جامعه به معلولان و موضوع معلولیت باید اصلاح شده و تغییر یابد، تصریح کرد: نگاه به معلولان نباید اقلیتی باشد بلکه این قشر جزیی از جامعه بوده و حقوق شهروندی آنها باید رعایت شده و در اولویت توجه قرار گیرد، بی شک معلولان دارای استعداد و توانمندی هایی هستند که باید با حمایت در جهت تبدیل استعدادهای بالقوه آنها به بالفعل اقدام کرد.

حضور معلولان در جامعه به عنوان فرد تاثیرگذار و موثر باید مورد توجه قرار گیرد / انتقاد از بی توجهی برخی دستگاه ها نسبت به اعمال سهم ۳ درصدی استخدام معلولان/ نرخ بیکاری معلولان 3 و نیم برابر بیشتر از سایر افراد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه حضور معلولان در جامعه به عنوان فرد تاثیرگذار و موثر باید مورد توجه قرار گیرد با انتقاد از بی توجهی برخی دستگاه ها نسبت به اعمال سهم ۳ درصدی استخدام معلولان، گفت: هر چند خودکفایی و استقلال فردی مهمترین اصل در زندگی معلولان است اما متاسفانه طبق اظهارات رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان، نرخ بیکاری در میان این قشر 3 و نیم برابر بیکاری سایر افراد عادی بوده و حتی برخی از آنها با مدرک دکتری نیز در استخدام‌ با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: اشتغال معلولان نیازمند فرهنگ سازی، برنامه ریزی منسجم و مناسب و اقدام جدی دستگاه ها بوده و در حقیقت توجه به اشتغال پایدار گامی موثر در افزایش اعتماد به نفس، دوری از انزوا و تامین استقلال و رفاه آنها است.

لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس در حال بررسی است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با یادآوری اینکه لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس در حال بررسی است، گفت: در این لایحه به افزایش سهمیه اشتغال معلولان توجه شده و نمایندگان در تلاش برای تحقق این امر هستند البته تحقق چنین قوانینی ضمانت اجرایی می طلبد.

در نشست های آتی فراکسیون تمامی مطالبات و مشکلات معلولان مانند مسکن، اشتغال، آموزش و .. را بررسی و پیگیری خواهیم کرد

سخنگوی فراکسیون حمایت از حقوق معلولان با بیان اینکه این فراکسیون تمامی مشکلات مرتبط با معلولان را بررسی و پیگیری می کند، تصریح کرد: فراکسیون مذکور برای حمایت از حقوق معلولان تشکیل شده و در واقع تشکیل آن مطالبه معلولان بوده است بر این اساس به دنبال پیگیری مشکلات مربوط با اشتغال و معیشت این قشر خواهیم بود و در نشست های آتی که با حضور رییس سازمان بهزیستی و نماینده معلولان برگزار می شود تمامی مطالبات و مشکلات آنها مانند مسکن، اشتغال، آموزش و .. را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای تعجیل در تامین مسکن معلولان

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای تعجیل در تامین مسکن معلولان، گفت: در این زمینه باید تمهیدات لازم از سوی دستگاه های متولی و مسئول اتخاذ شود.

هزینه خدمات توانبخشی بالا بوده و معلولان توان پرداخت آن را ندارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه هزینه خدمات توانبخشی بالا بوده و معلولان توان پرداخت آن را ندارند، گفت: گران بودن خدمات فیزیوتراپی معضلی است که معلولان با آن مواجه هستند این در حالی است که این موضوع در طرح تحول سلامت نیز مغفول مانده در این رابطه نیاز است بیمه ها خدمات توانبخشی را تحت پوشش قرار دهند.

تمامی مطالبات معلولان باید در لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان دیده شود

سخنگوی فراکسیون حمایت از حقوق معلولان با تاکید بر اینکه تمامی مشکلات معلولان باید در لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان دیده شود، تصریح کرد: طبق این قانون زمینه های لازم برای تامین حقوق معلولان باید فراهم و ضمانت اجرایی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.