کمپین معلولان
❇️📢با تصویب شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات قرضالحسنه اشتغالزایی افزایش یافت ❇️سقف تسهیلات قرضالحسنه اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ایثارگران، مشاغل خانگی و موارد مشابه از ۱۵۰ میلیون ریال به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش…
👈شورای پول و اعتبار بر اساس تبصره (۱۶) و همچنین طبق بند (پ) ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به تکالیف قوانین بودجه سنواتی در خصوص اعطای تسهیلات قرضالحسنه اشتغال، تسهیلات پرداختی از دو محل را افزایش داد.
👈مقرر شد تا سقف تسهیلات قرضالحسنه اشتغالزایی برای کلیه موارد از جمله مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ایثارگران، مشاغل خانگی و موارد مشابه از ۱۵ میلیون به ۲۰ میلیون تومان افزایش یابد. همچنین افزایش سقف فردی تسهیلات قرضالحسنه ضروری (درمان، تحصیل، ودیعه مسکن و ... ) از دو میلیون به ۱۰ میلیون تومان تصویب شد.
⚠️این در حالیست که طبق گزارش کمپین در بسیاری از شهرها هنوز بخشنامه و دستورالعمل آن به اداره ات کل استانها ابلاغ نگردیده و روئسای محترم اظهار بی اطلاعی میکنند.
⁉️چرا باید آنهمه بی برنامه گی در تمام عرصه های فعالیت #سازمان_بهزیستی مشهود و محسوس باشد؟
⁉️مسئول اینهمه ضعف و ناکارآمدی کیست؟ چه کسی پاسخگوست؟
✅شما هم گزارشگر کمپین باشید🎤
https://goo.gl/WfpKmQ
#وام_اشتغال #مددجویان_بلاتکلیف #سازمان_بهزیستی #اتوماسیون_ناکارآمد
📡 @dscampaign
👈مقرر شد تا سقف تسهیلات قرضالحسنه اشتغالزایی برای کلیه موارد از جمله مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ایثارگران، مشاغل خانگی و موارد مشابه از ۱۵ میلیون به ۲۰ میلیون تومان افزایش یابد. همچنین افزایش سقف فردی تسهیلات قرضالحسنه ضروری (درمان، تحصیل، ودیعه مسکن و ... ) از دو میلیون به ۱۰ میلیون تومان تصویب شد.
⚠️این در حالیست که طبق گزارش کمپین در بسیاری از شهرها هنوز بخشنامه و دستورالعمل آن به اداره ات کل استانها ابلاغ نگردیده و روئسای محترم اظهار بی اطلاعی میکنند.
⁉️چرا باید آنهمه بی برنامه گی در تمام عرصه های فعالیت #سازمان_بهزیستی مشهود و محسوس باشد؟
⁉️مسئول اینهمه ضعف و ناکارآمدی کیست؟ چه کسی پاسخگوست؟
✅شما هم گزارشگر کمپین باشید🎤
https://goo.gl/WfpKmQ
#وام_اشتغال #مددجویان_بلاتکلیف #سازمان_بهزیستی #اتوماسیون_ناکارآمد
📡 @dscampaign
⁉️آیا می دانید #شهرداری_تهران برای معلولان چه کرده است؟
✅پرداخت کمک هزینه تحصیلی به معلولان، فعالیت پایانه ویژه حمل و نقل معلولان در شهر تهران و سرویس ویژه دانش آموزان معلول از جمله فعالیت های شهرداری برای خدمت به شهروندان معلول است.
🔸گروه اجتماعی- رفع مشکلات معلولان از جمله آن اقداماتی است که مختص شهرداری تهران در دوره 12 ساله مدیریت قالیباف است. نشستند محاسبه کردند و دیدند شهرداری ماهانه نزدیک به 2 میلیون تومان به شهروندان یارانه می دهد، یارانه ای برای استفاده از بزرگراه ها، بوستان ها، مراکز تفریحی و ... یارانه ای که معلولان امکان استفاده از آن را ندارند.
🔻باید کاری می کردند. به این نتیجه رسیدند که اقداماتی انجام دهند، آن هم به صورت رایگان. مثل ساماندهی معابر برای معلولان، راه اندازی کانون معلولان در 354 محله شهر تهران، ایجاد 22 بوستان دوستدار معلول و راه اندازی سامانه حمل و نقل شهری ویژه معلولان و جانبازان یا نصب بالابر و فراهم کردن جای پارک برای آنها.
اما شاید مهم ترین این اقدامات، راه اندازی کانون معلولان بود؛ کانونی که از سال 89 تشکیل شد و توانست جایگاه خود را میان معلولان و جانبازان بازکند و به همین وسیله درخواست آنها را به گوش مسئولان برساند.
🔻راه اندازی این کانون، گام مهمی برای اقدامات بعدی بود. اقدامی که ایجاد بوستان های ویژه و سامانه حمل و نقل شهری برای معلولان و جانبازان را در پی داشت.
همچنانکه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری می گوید: «ما برای حمایت از معلولان تلاش کردیم با تشکیل کانون معلولان امکان حضور مستمر این افراد در برنامه ها را فراهم کنیم و به طور مستقیم از نظرات آنان در راستای بهبود شرایط بهره مند شویم.»
🔻کانون های معلولان حالا بیش از 8 هزار نفر عضو دارند و کارگاه های آموزشی سلامت محور، ارائه خدمات مشاوره ای روان شناختی، پزشکی و پیراپزشکی، کلاس ها و دوره های مهارتی و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی برگزار می کنند.
🔻شورای راهبری معلولان شهرداری هم در همین راستا تشکیل شد؛ شورایی که هدف از تشکیلش جلب مشارکت سازمان ها در حمایت از معلولان و معرفی توانمندی های این افراد به این سازمان ها بود. هدفی که یکی از نتایج آن مناسب سازی فضاهای شهری، رفع مشکلات حمل و نقل معلولان و اقداماتی از این دست بود.
🔻در ادامه هم طرح بوستان دوستدار معلول اجرا شد؛ بوستان هایی که حالا در 22 منطقه شهر ایجاد شده و امکان استفاده راحت از خدمات را برای معولان فراهم می کنند.
🔻اما ارائه خدمات به معلولان و جانبازان کافی نبود. باید دیگر شهروندان هم با نحوه برخورد با معولان و شرایط جسمی شان آشنا می شدند. برای همین هم تدوین کتاب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و بروشورهای مختلف آموزشی از قبیل «مناسب سازی چرا»، «چگونه با افراد دارای معلولیت برخورد کنیم»، «بوچیا ورزش جهانی» و... تهیه و تدوین شد.
🔻اینها البته همه فعالیت های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری نیست؛ برگزاری جشن ازدواج 110 زوج معلول در برج میلاد، گردهمایی هزار نفره دبیران و اعضای کانون های معلولان محلات شهر تهران، همکاری در برگزاری جشنواره سلامت محله و معلولان، نشست تخصصی با عنوان معلولان و زندگی شهری و همچنین کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با معلولیت و ناتوانی و شیوه های ارتباط مطلوب با افراد دارای معلولیت ویژه رانندگان پایانه حمل و نقل جانبازان و معلولان بخشی از اقدامات شهرداری است.
🔻این فعالیت ها بی هدف و بی برنامه نبود؛ برای برنامه ریزی شهرداری به افرادی احتیاج داشت که به این مجموعه کمک فکری بدهند و درد جامعه معلول و جانباز را بشناسند. گروه مشاوران معولان برای همین تشکیل شده بود.
✅محمدباقر قالیباف در این رابطه گفت: «این گروه در تمام برنامه های شهرداری سهم معلولان را نیز همانند پیوست های فرهنگی و اجتماعی در نظر می گیرد.»
✅قالیباف از کارهای دیگری هم گفت؛ اینکه «پرداخت کمک هزینه تحصیلی به معلولان، فعالیت پایانه ویژه حمل و نقل معلولان در شهر تهران و سرویس ویژه دانش آموزان معلول از جمله فعالیت های شهرداری برای خدمت به شهروندان معلول است. امسال به سبب بازگشت به تحصیل معلولان که به سبب مشکل رفت و آمد ترک تحصیل کرده بودند هزینه های این بخش را تا دو برابر افزایش داده ایم.
https://goo.gl/7kf8Zx
#شهرداری_تهران #بوستانها #سامانه #کانون_محلات #قمربنی_هاشم
#مناسب_سازی #معلولان #قالیباف
📡 dscampaign
✅پرداخت کمک هزینه تحصیلی به معلولان، فعالیت پایانه ویژه حمل و نقل معلولان در شهر تهران و سرویس ویژه دانش آموزان معلول از جمله فعالیت های شهرداری برای خدمت به شهروندان معلول است.
🔸گروه اجتماعی- رفع مشکلات معلولان از جمله آن اقداماتی است که مختص شهرداری تهران در دوره 12 ساله مدیریت قالیباف است. نشستند محاسبه کردند و دیدند شهرداری ماهانه نزدیک به 2 میلیون تومان به شهروندان یارانه می دهد، یارانه ای برای استفاده از بزرگراه ها، بوستان ها، مراکز تفریحی و ... یارانه ای که معلولان امکان استفاده از آن را ندارند.
🔻باید کاری می کردند. به این نتیجه رسیدند که اقداماتی انجام دهند، آن هم به صورت رایگان. مثل ساماندهی معابر برای معلولان، راه اندازی کانون معلولان در 354 محله شهر تهران، ایجاد 22 بوستان دوستدار معلول و راه اندازی سامانه حمل و نقل شهری ویژه معلولان و جانبازان یا نصب بالابر و فراهم کردن جای پارک برای آنها.
اما شاید مهم ترین این اقدامات، راه اندازی کانون معلولان بود؛ کانونی که از سال 89 تشکیل شد و توانست جایگاه خود را میان معلولان و جانبازان بازکند و به همین وسیله درخواست آنها را به گوش مسئولان برساند.
🔻راه اندازی این کانون، گام مهمی برای اقدامات بعدی بود. اقدامی که ایجاد بوستان های ویژه و سامانه حمل و نقل شهری برای معلولان و جانبازان را در پی داشت.
همچنانکه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری می گوید: «ما برای حمایت از معلولان تلاش کردیم با تشکیل کانون معلولان امکان حضور مستمر این افراد در برنامه ها را فراهم کنیم و به طور مستقیم از نظرات آنان در راستای بهبود شرایط بهره مند شویم.»
🔻کانون های معلولان حالا بیش از 8 هزار نفر عضو دارند و کارگاه های آموزشی سلامت محور، ارائه خدمات مشاوره ای روان شناختی، پزشکی و پیراپزشکی، کلاس ها و دوره های مهارتی و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی برگزار می کنند.
🔻شورای راهبری معلولان شهرداری هم در همین راستا تشکیل شد؛ شورایی که هدف از تشکیلش جلب مشارکت سازمان ها در حمایت از معلولان و معرفی توانمندی های این افراد به این سازمان ها بود. هدفی که یکی از نتایج آن مناسب سازی فضاهای شهری، رفع مشکلات حمل و نقل معلولان و اقداماتی از این دست بود.
🔻در ادامه هم طرح بوستان دوستدار معلول اجرا شد؛ بوستان هایی که حالا در 22 منطقه شهر ایجاد شده و امکان استفاده راحت از خدمات را برای معولان فراهم می کنند.
🔻اما ارائه خدمات به معلولان و جانبازان کافی نبود. باید دیگر شهروندان هم با نحوه برخورد با معولان و شرایط جسمی شان آشنا می شدند. برای همین هم تدوین کتاب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و بروشورهای مختلف آموزشی از قبیل «مناسب سازی چرا»، «چگونه با افراد دارای معلولیت برخورد کنیم»، «بوچیا ورزش جهانی» و... تهیه و تدوین شد.
🔻اینها البته همه فعالیت های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری نیست؛ برگزاری جشن ازدواج 110 زوج معلول در برج میلاد، گردهمایی هزار نفره دبیران و اعضای کانون های معلولان محلات شهر تهران، همکاری در برگزاری جشنواره سلامت محله و معلولان، نشست تخصصی با عنوان معلولان و زندگی شهری و همچنین کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با معلولیت و ناتوانی و شیوه های ارتباط مطلوب با افراد دارای معلولیت ویژه رانندگان پایانه حمل و نقل جانبازان و معلولان بخشی از اقدامات شهرداری است.
🔻این فعالیت ها بی هدف و بی برنامه نبود؛ برای برنامه ریزی شهرداری به افرادی احتیاج داشت که به این مجموعه کمک فکری بدهند و درد جامعه معلول و جانباز را بشناسند. گروه مشاوران معولان برای همین تشکیل شده بود.
✅محمدباقر قالیباف در این رابطه گفت: «این گروه در تمام برنامه های شهرداری سهم معلولان را نیز همانند پیوست های فرهنگی و اجتماعی در نظر می گیرد.»
✅قالیباف از کارهای دیگری هم گفت؛ اینکه «پرداخت کمک هزینه تحصیلی به معلولان، فعالیت پایانه ویژه حمل و نقل معلولان در شهر تهران و سرویس ویژه دانش آموزان معلول از جمله فعالیت های شهرداری برای خدمت به شهروندان معلول است. امسال به سبب بازگشت به تحصیل معلولان که به سبب مشکل رفت و آمد ترک تحصیل کرده بودند هزینه های این بخش را تا دو برابر افزایش داده ایم.
https://goo.gl/7kf8Zx
#شهرداری_تهران #بوستانها #سامانه #کانون_محلات #قمربنی_هاشم
#مناسب_سازی #معلولان #قالیباف
📡 dscampaign
Forwarded from عکس نگار
سکوت حق تو نیست
عدم پرداخت هزینه جلسات توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی توسط سازمانهای بیمه گر، هر ساله فرصت امکان رشد و بهبودی را از بسیاری از کودکان و بزرگسالان نیازمند به این خدمات می گیرد و امکان زندگی بهتر و توانمند بودن را از آنها سلب میکند.
میدانید خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی "هیچ بیمه ای" ندارند.
این حق هر کودک است در صورت لزوم از این خدمات استفاده کند.
سلامت و زندگی سالم و جلوگیری از معلولیت حق تمام فرزندان و زنان و مردان این کشور است.
ما جامعه توانخواهان و جامعه توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی خواهان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات توانبخشی هستیم و از بیماران تحت درمان حمایت می کنیم.
من ۵ نفر را دعوت به حمایت میکنم و از ایشان میخواهم با هشتک #بیمه_کاردرمانی_گفتاردرمانی و عکس فوق از حق فرزندان ایران حمایت کنند.
#بیمه_کاردرمانی_گفتاردرمانی
#سکوت_حق_تو_نیست
#دکتر_سیدحسن_هاشمی
#بیمه #قانون #ایران #توانبخشی #کاردرمانی #گفتاردرمانی #توانمند #توانایی_دارم #درمان #امید #ویلچر #معلولین #معلولیت #حمایت #توانایی #ژنتیک #توانیابان #دیستروفی #اوتیسم #فلج_مغزی #کمپین #بهزیستی
#disability #Rehabilitation #Occupational_therapy #insurance
https://t.me/joinchat/BpzV0kDeRAhtNYaRcpxhqg
عدم پرداخت هزینه جلسات توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی توسط سازمانهای بیمه گر، هر ساله فرصت امکان رشد و بهبودی را از بسیاری از کودکان و بزرگسالان نیازمند به این خدمات می گیرد و امکان زندگی بهتر و توانمند بودن را از آنها سلب میکند.
میدانید خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی "هیچ بیمه ای" ندارند.
این حق هر کودک است در صورت لزوم از این خدمات استفاده کند.
سلامت و زندگی سالم و جلوگیری از معلولیت حق تمام فرزندان و زنان و مردان این کشور است.
ما جامعه توانخواهان و جامعه توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی خواهان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات توانبخشی هستیم و از بیماران تحت درمان حمایت می کنیم.
من ۵ نفر را دعوت به حمایت میکنم و از ایشان میخواهم با هشتک #بیمه_کاردرمانی_گفتاردرمانی و عکس فوق از حق فرزندان ایران حمایت کنند.
#بیمه_کاردرمانی_گفتاردرمانی
#سکوت_حق_تو_نیست
#دکتر_سیدحسن_هاشمی
#بیمه #قانون #ایران #توانبخشی #کاردرمانی #گفتاردرمانی #توانمند #توانایی_دارم #درمان #امید #ویلچر #معلولین #معلولیت #حمایت #توانایی #ژنتیک #توانیابان #دیستروفی #اوتیسم #فلج_مغزی #کمپین #بهزیستی
#disability #Rehabilitation #Occupational_therapy #insurance
https://t.me/joinchat/BpzV0kDeRAhtNYaRcpxhqg
✅🚌🚍130 #اتوبوس جدید با امکانات استفاده معلولان در شیراز رونمایی میشود
🔸شهردار شیراز از رونمایی ۱۳۰ اتوبوس جدید در این کلانشهر مجهز به امکانات سوار شدن معلولان خبر داد.
🔸به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علیرضا پاکفطرت عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: مراسم رونمایی از اتوبوسهای جدید شهری شیراز ساعت 18 عصر روز چهارشنبه 18 مردادماه 96 در بلوارشهیدچمران (خیابان شاهد) با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان شهری و شهروندان شیرازی برگزار میشود.
🔸وی بیان کرد: شهرداری شیراز از یک و نیم سال گذشته قرارداد خرید 285 دستگاه اتوبوس را امضا کرده بود که در مرحله نخست 130 دستگاه آن آماده استفاده شده است و در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
🔸پاکفطرت با بیان اینکه کلانشهر شیراز نخستین شهری است که اتوبوسهایی با امکان استفاده معلولان را وارد چرخه خدمترسانی میکند تصریح کرد: این اتوبوسها براساس یک برنامه مشخص و تدوین شده در نقاط مختلف شهر شیراز فعال میشود.
🔸شهردار شیراز به فعالیتهای شهرداری شیراز در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: اجرای طرحهای معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز به ویژه در زمینه هوشمندسازی امروز در کشور الگو شده و کاهش تصادفات را به دنبال داشته است.
🔸پاکفطرت با ارائه آماری از وضعیت تصادفات درون شهری کشور تصریح کرد: براساس آخرین آمارپلیس راهور، در یکسال گذشته تصادفات منجر به فوت شهرها در کل کشور هفت درصد رشد داشته و این در حالی است که در شهر شیراز با 22 درصد کاهش همراه بوده است.
🔸شهردار شیراز با بیان اینکه در این حوزه از فرماندهی انتظامی فارس و پلیس راهور فارس تجلیل شده است گفت: این نشان از برنامهریزی و سرمایهگذاری خوب در حوزه حمل و نقل است و امیدواریم روز به روز توسعه یابد.
https://goo.gl/VdEaKH
#اتوبوس_معلولان #شهردار_شیراز
📡 @dscampaign
🔸شهردار شیراز از رونمایی ۱۳۰ اتوبوس جدید در این کلانشهر مجهز به امکانات سوار شدن معلولان خبر داد.
🔸به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علیرضا پاکفطرت عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: مراسم رونمایی از اتوبوسهای جدید شهری شیراز ساعت 18 عصر روز چهارشنبه 18 مردادماه 96 در بلوارشهیدچمران (خیابان شاهد) با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان شهری و شهروندان شیرازی برگزار میشود.
🔸وی بیان کرد: شهرداری شیراز از یک و نیم سال گذشته قرارداد خرید 285 دستگاه اتوبوس را امضا کرده بود که در مرحله نخست 130 دستگاه آن آماده استفاده شده است و در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
🔸پاکفطرت با بیان اینکه کلانشهر شیراز نخستین شهری است که اتوبوسهایی با امکان استفاده معلولان را وارد چرخه خدمترسانی میکند تصریح کرد: این اتوبوسها براساس یک برنامه مشخص و تدوین شده در نقاط مختلف شهر شیراز فعال میشود.
🔸شهردار شیراز به فعالیتهای شهرداری شیراز در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: اجرای طرحهای معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز به ویژه در زمینه هوشمندسازی امروز در کشور الگو شده و کاهش تصادفات را به دنبال داشته است.
🔸پاکفطرت با ارائه آماری از وضعیت تصادفات درون شهری کشور تصریح کرد: براساس آخرین آمارپلیس راهور، در یکسال گذشته تصادفات منجر به فوت شهرها در کل کشور هفت درصد رشد داشته و این در حالی است که در شهر شیراز با 22 درصد کاهش همراه بوده است.
🔸شهردار شیراز با بیان اینکه در این حوزه از فرماندهی انتظامی فارس و پلیس راهور فارس تجلیل شده است گفت: این نشان از برنامهریزی و سرمایهگذاری خوب در حوزه حمل و نقل است و امیدواریم روز به روز توسعه یابد.
https://goo.gl/VdEaKH
#اتوبوس_معلولان #شهردار_شیراز
📡 @dscampaign
Forwarded from کمپین معلولان
🔰من یک #ناشنوا هستم از وقتی به دنیا امده ام با دنیای سکوت و نااگاهی مواجه شدم و نسبت به همسن و سالهای خودم اگاهی و بینش هم به دنیا خیلی کمتر بود و این موضوع زمانی که سنم کم بود انقدر برایم مهم نبود اما با ورود به دبیرستان و دانشگاه متوجه این عقب ماندگی ناشنوایان نسبت به جامعه شنوایان شدم .
🔻یکی از مشکلات بزرگ جامعه ناشنوایان و من؛تماشای تلویزیون است.تلویزیون تنها موضوع سرگرمی برایمان است نه تلفن نه رادیو ؛ فقط میتوانم تلویزیون را ببینم ولی بدون اینکه چیزی از آن متوجه شوم و بعد از تماشای تلویزیون بیشتر عصبی میشوم . زمانی که کوچکتر بودم خواهر و برادرم برایم فیلم هارا تعریف میکردند ولی با ازدواج انها دیگر چیزی از فیلم های تلویزیون متوجه نمیشدم. ناراحت شدنم موقع تماشای تلویزیون بیشتر از لذتش بود.
🔻چرا انقدر بی عدالتی !؟ از خالقم خیلی شکایت دارم اگر قرار بود که ناشنوا بشوم چرا سرنوشتم را در این مملکت مقرر کرد!؟ مملکتی که حتی حاضر نیستند برای فیلم ها زیر نویس بگذارند در حالی که در بعضی از کشور های خارجی حتی حیواناتشان کانال بخصوص دارند یعنی ارزش ما در این مملکت از حیوانات انها کمتر است!
🔻جناب مهندس ضرغامی موافقت کردند که فیلم های شبکه پنج زیرنویس بگذارند ولی این فقط برای مدتی کوتاهی بودچون مردم اعتراض کردند. ای مردمی که اعتراض کردید میخواهم برای پنج دقیقه گوشهایتان را بگیرید و تماشا کنید و بعدش فقط صادقانه احساستان را بگویید.
🔶جامعه ناشنوایان بدلیل روابط اجتماعی پایین همیشه از جامعه و بروز بودن دور هستند. نه گوش دادن به رادیو،نه رفتن به سینما ،نه حرف زدن با تلفن ؛تنها تلویزوین است که ان هم چیزی متوجه نمیشوند.
🔶لذا از شما رییس محترم تقاضا داریم که حداقل برای فیلم ها زیرنویس بگذارند تا هم با فرهنگ جامعه بیشتر اشنا شویم هم اینکه به گنجینه لغاتمان بیفزاییم تا از آنها در جامعه استفاده کنیم و با این کار انسان دوستانه مقداری از مشکلاتمان را کم میکنید تا هم برای ایندمان بیشتر امیدوار باشیم و مسیر صعودی را طی کنیم.
با تشکر
✍️یک #ناشنوا از جامعه بزرگ #ناشنوایان
https://goo.gl/AEYCr9
#حقوق_ناشنوایان #زیرنویس #مترجم #صداوسیما
📡 @dscampaign
🔻یکی از مشکلات بزرگ جامعه ناشنوایان و من؛تماشای تلویزیون است.تلویزیون تنها موضوع سرگرمی برایمان است نه تلفن نه رادیو ؛ فقط میتوانم تلویزیون را ببینم ولی بدون اینکه چیزی از آن متوجه شوم و بعد از تماشای تلویزیون بیشتر عصبی میشوم . زمانی که کوچکتر بودم خواهر و برادرم برایم فیلم هارا تعریف میکردند ولی با ازدواج انها دیگر چیزی از فیلم های تلویزیون متوجه نمیشدم. ناراحت شدنم موقع تماشای تلویزیون بیشتر از لذتش بود.
🔻چرا انقدر بی عدالتی !؟ از خالقم خیلی شکایت دارم اگر قرار بود که ناشنوا بشوم چرا سرنوشتم را در این مملکت مقرر کرد!؟ مملکتی که حتی حاضر نیستند برای فیلم ها زیر نویس بگذارند در حالی که در بعضی از کشور های خارجی حتی حیواناتشان کانال بخصوص دارند یعنی ارزش ما در این مملکت از حیوانات انها کمتر است!
🔻جناب مهندس ضرغامی موافقت کردند که فیلم های شبکه پنج زیرنویس بگذارند ولی این فقط برای مدتی کوتاهی بودچون مردم اعتراض کردند. ای مردمی که اعتراض کردید میخواهم برای پنج دقیقه گوشهایتان را بگیرید و تماشا کنید و بعدش فقط صادقانه احساستان را بگویید.
🔶جامعه ناشنوایان بدلیل روابط اجتماعی پایین همیشه از جامعه و بروز بودن دور هستند. نه گوش دادن به رادیو،نه رفتن به سینما ،نه حرف زدن با تلفن ؛تنها تلویزوین است که ان هم چیزی متوجه نمیشوند.
🔶لذا از شما رییس محترم تقاضا داریم که حداقل برای فیلم ها زیرنویس بگذارند تا هم با فرهنگ جامعه بیشتر اشنا شویم هم اینکه به گنجینه لغاتمان بیفزاییم تا از آنها در جامعه استفاده کنیم و با این کار انسان دوستانه مقداری از مشکلاتمان را کم میکنید تا هم برای ایندمان بیشتر امیدوار باشیم و مسیر صعودی را طی کنیم.
با تشکر
✍️یک #ناشنوا از جامعه بزرگ #ناشنوایان
https://goo.gl/AEYCr9
#حقوق_ناشنوایان #زیرنویس #مترجم #صداوسیما
📡 @dscampaign
Forwarded from کمپین معلولان
Forwarded from کمپین معلولان
Forwarded from Behzisti.ir
🔶 معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور: زنان و دختران رانده شده از خانه با ۱۲۳ تماس بگیرند
☑️ @Behzisti_org
☑️ @Behzisti_org
کمپین معلولان
🔴یک هفته از ماجرای فوت ۲ نفر و مسمومیت شدید ۱۸ نفر از مددجویان #خیریه_قشقایی گذشت و همچنان هیچ خبری از نتیجه آزمایشات بگوش نمیرسد. 🔻 ریاست سازمان بهزیستی هیچ موضعگیری نکرده و وزیر کار ,رفاه و تعاون هیچ اظهار نظری نداشته,هیچکدام اظهار تاسف نکردند و تسلیتی…
🔴وقتی سازمان بهزیستی اولین #ناقض_حقوق_معلولان است
👈عدم افزایش مستمری تعداد زیادی از #معلولان_دهلرانی
👈به گزارش نسیم دهلران؛ ابتدای سال جاری بود که معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی از فروردین ماه خبر داد.
🔻حسین نحوی نژاد- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور- در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک علمی آموزشی، پژوهشی و توانبخشی با انجمن مددکاری ایران افزود: این افزایش سه برابری و ترمیم مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از محل هدفمندی رایانهها صورت پذیرفته است.
🔻تعداد معلولان شهرستان دهلران 2 هزار و سیصد نفر می باشند که این افزایش می تواند شامل حال آنها شود.
🔻بر اساس این گزارش؛ تعداد از معلولان شهرستان دهلران با مراجعه به خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نسیم دهلران از عدم افزایش مستمری خود در سال جاری خبر دادند و درخواست پیگیری نمودند.
🔻به گفته آن ها تعداد زیادی از معلولان دهلرانی از عدم واریز افزایش مستمری محروم شده اند که حکایت ها نشان از بی توجهی اداره بهزیستی دهلران در نحوه ثبت سیستمی مشخصات افراد معلول خبر می دهد.
🔻حال معلولان دهلرانی در انتظار رفع این مشکل اساسی به سر می برند و باید دید مسئولان شهرستان این مشکل را با وجود گذشت بیش از چهار ماه، کی می خواهند رفع نمایند؟
⁉️چه کسی پاسخگوست؟
👈شما هم گزارشگر باشید.
https://goo.gl/x9Vo2z
#مستمری #معلولان_دهلرانی #سازمان_بهزیستی
📡 @dscampaign
👈عدم افزایش مستمری تعداد زیادی از #معلولان_دهلرانی
👈به گزارش نسیم دهلران؛ ابتدای سال جاری بود که معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی از فروردین ماه خبر داد.
🔻حسین نحوی نژاد- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور- در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک علمی آموزشی، پژوهشی و توانبخشی با انجمن مددکاری ایران افزود: این افزایش سه برابری و ترمیم مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از محل هدفمندی رایانهها صورت پذیرفته است.
🔻تعداد معلولان شهرستان دهلران 2 هزار و سیصد نفر می باشند که این افزایش می تواند شامل حال آنها شود.
🔻بر اساس این گزارش؛ تعداد از معلولان شهرستان دهلران با مراجعه به خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نسیم دهلران از عدم افزایش مستمری خود در سال جاری خبر دادند و درخواست پیگیری نمودند.
🔻به گفته آن ها تعداد زیادی از معلولان دهلرانی از عدم واریز افزایش مستمری محروم شده اند که حکایت ها نشان از بی توجهی اداره بهزیستی دهلران در نحوه ثبت سیستمی مشخصات افراد معلول خبر می دهد.
🔻حال معلولان دهلرانی در انتظار رفع این مشکل اساسی به سر می برند و باید دید مسئولان شهرستان این مشکل را با وجود گذشت بیش از چهار ماه، کی می خواهند رفع نمایند؟
⁉️چه کسی پاسخگوست؟
👈شما هم گزارشگر باشید.
https://goo.gl/x9Vo2z
#مستمری #معلولان_دهلرانی #سازمان_بهزیستی
📡 @dscampaign
Forwarded from بانک اطلاعات مناسبسازی | بام
جای خالی افراد کمتوان در برنامه نجفی برای تهران
دیروز «کلیات برنامه پیشنهادی شهرداری تهران» توسط دکتر محمدعلی نجفی (یکی از کاندیداهای مسئولیت شهردار تهران) منتشر شد. در این برنامه سعی بر آن شده بود تا با طرح مفاهیمی همچون توسعه پایدار شهری، مشارکت و سرمایه اجتماعی، هدف اصلی برنامه «ارتقای کیفیت زندگی شهروندان» معرفی شود اما در بخشهای متعدد برنامه جز عبارات کلی و تیتروار، هیچ برنامه مشخصی برای این هدف بهخصوص در مورد شهروندان آسیبپذیر همچون افراد دارای معلولیت و سالمندان ارائه نشده است.
فرمت ارائه برنامه، به اسلایدشویی خلاصه میماند که برای سخنرانی آماده شده اما به تنهایی گویا نیست. در هیچ کجای برنامه و تقریباً برای هیچ کدام از معضلات شهر، تعریف صریح مسأله، اسناد و مصوبات بالادستی قبلی و راهکار پیشنهادی شهردار آینده روشن نیست. برای مثال در بخش تقویت سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی، در یکی از تیترهای «اهم چالش ها و مسائل» نوشته شده است: «مشارکت های مردمی و تشکلهای مردم نهاد». در اینجا هیچ روشن نیست چالش موردنظر چه بوده و در راهبرد و سیاست مرتبط هم روش برخورد مشخص نیست. آیا در همین بخش به شورایاریها، کانونهای محلی شهرداری نظیر کانون معلولان و سالمندان و تشکلها و NGOهای مرتبط پرداخته شده است؟
یا به عنوان مثالی دیگر «توانمندسازی زنان، کودکان و معلولان» در سیاستهای توسعه فرهنگی و اجتماعی بدون هیچ توضیح اضافی رها شده است. باید بگویم که این تنها باری است که به افراد دارای معلولیت در این متن اشاره میشود اما این توانمندسازی به چه معنا است؟ آموزشهای مرتبط؟ فعالیتهای فرهنگی و ترویجی؟ تقویت نهادهای مرتبط؟ ارائه راهکارهای حمایتی؟ برنامه پیشنهادی دکتر نجفی برای این سؤالات هیچ پاسخ روشنی ندارد.
همچنین به موضوع بسیار مهم روند رو به رشد سالمندی و افراد دارای محدودیت حرکتی مطلقاً اشاره نشده است در حالی که ساختن شهری برای همگان و مناسبسازی و دسترسپذیری برای اقشار گوناگون در تمامی توصیههای بینالمللی به کلانشهرها، سیاستهای توسعه پایدار و قوانین داخلی، به کرات نام برده شده و هیچ کلانشهر موفقی در هیچ کشور پیشرفته یا در حال توسعهای را نمیتوانیم بیابیم که برنامه روشنی برای این موضوع نداشته باشد. در برنامه مورداشاره تنها ردپای کلی و غیرمستقیمی که در این باره مییابیم «تهیه و اجرای تمامی طرح های موضوعی و موضعی ذیل طرح جامع شهر تهران» است که در صورت اجرا (آن هم به دلیل اشاره به مناسبسازی در متن طرح راهبردی – ساختاری توسعه و عمران شهر تهران مصوب ۱۳۸۶) ممکن است موردتوجه قرار بگیرد.
در بخش حمل و نقل و ترافیک هم با عناوینی بسیارخوب و مدرن اما کلی نظیر «انسانمحور نمودن نظام حمل و نقل و ترافیک» تمامی راهبردها و سیاستها، شاخصهای کلی را مطرح میکنند اما به فراگیر بودن آن اشاره نمیشود و برنامه جدید و مشخصی برای «افزایش سهم حمل و نقل عمومی» و اجتماعی شدن آن از طریق تسهیل عبور و مرور سالمندان و افراد دارای محدودیت حرکتی استنباط نمیشود.
مانی رضویزاده – عضو مؤسس انجمن باور و مدیر پروژه بانک اطلاعات مناسبسازی (بام)
http://shahredigar.ir/updates/1042
♿️ @monasebsazi
دیروز «کلیات برنامه پیشنهادی شهرداری تهران» توسط دکتر محمدعلی نجفی (یکی از کاندیداهای مسئولیت شهردار تهران) منتشر شد. در این برنامه سعی بر آن شده بود تا با طرح مفاهیمی همچون توسعه پایدار شهری، مشارکت و سرمایه اجتماعی، هدف اصلی برنامه «ارتقای کیفیت زندگی شهروندان» معرفی شود اما در بخشهای متعدد برنامه جز عبارات کلی و تیتروار، هیچ برنامه مشخصی برای این هدف بهخصوص در مورد شهروندان آسیبپذیر همچون افراد دارای معلولیت و سالمندان ارائه نشده است.
فرمت ارائه برنامه، به اسلایدشویی خلاصه میماند که برای سخنرانی آماده شده اما به تنهایی گویا نیست. در هیچ کجای برنامه و تقریباً برای هیچ کدام از معضلات شهر، تعریف صریح مسأله، اسناد و مصوبات بالادستی قبلی و راهکار پیشنهادی شهردار آینده روشن نیست. برای مثال در بخش تقویت سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی، در یکی از تیترهای «اهم چالش ها و مسائل» نوشته شده است: «مشارکت های مردمی و تشکلهای مردم نهاد». در اینجا هیچ روشن نیست چالش موردنظر چه بوده و در راهبرد و سیاست مرتبط هم روش برخورد مشخص نیست. آیا در همین بخش به شورایاریها، کانونهای محلی شهرداری نظیر کانون معلولان و سالمندان و تشکلها و NGOهای مرتبط پرداخته شده است؟
یا به عنوان مثالی دیگر «توانمندسازی زنان، کودکان و معلولان» در سیاستهای توسعه فرهنگی و اجتماعی بدون هیچ توضیح اضافی رها شده است. باید بگویم که این تنها باری است که به افراد دارای معلولیت در این متن اشاره میشود اما این توانمندسازی به چه معنا است؟ آموزشهای مرتبط؟ فعالیتهای فرهنگی و ترویجی؟ تقویت نهادهای مرتبط؟ ارائه راهکارهای حمایتی؟ برنامه پیشنهادی دکتر نجفی برای این سؤالات هیچ پاسخ روشنی ندارد.
همچنین به موضوع بسیار مهم روند رو به رشد سالمندی و افراد دارای محدودیت حرکتی مطلقاً اشاره نشده است در حالی که ساختن شهری برای همگان و مناسبسازی و دسترسپذیری برای اقشار گوناگون در تمامی توصیههای بینالمللی به کلانشهرها، سیاستهای توسعه پایدار و قوانین داخلی، به کرات نام برده شده و هیچ کلانشهر موفقی در هیچ کشور پیشرفته یا در حال توسعهای را نمیتوانیم بیابیم که برنامه روشنی برای این موضوع نداشته باشد. در برنامه مورداشاره تنها ردپای کلی و غیرمستقیمی که در این باره مییابیم «تهیه و اجرای تمامی طرح های موضوعی و موضعی ذیل طرح جامع شهر تهران» است که در صورت اجرا (آن هم به دلیل اشاره به مناسبسازی در متن طرح راهبردی – ساختاری توسعه و عمران شهر تهران مصوب ۱۳۸۶) ممکن است موردتوجه قرار بگیرد.
در بخش حمل و نقل و ترافیک هم با عناوینی بسیارخوب و مدرن اما کلی نظیر «انسانمحور نمودن نظام حمل و نقل و ترافیک» تمامی راهبردها و سیاستها، شاخصهای کلی را مطرح میکنند اما به فراگیر بودن آن اشاره نمیشود و برنامه جدید و مشخصی برای «افزایش سهم حمل و نقل عمومی» و اجتماعی شدن آن از طریق تسهیل عبور و مرور سالمندان و افراد دارای محدودیت حرکتی استنباط نمیشود.
مانی رضویزاده – عضو مؤسس انجمن باور و مدیر پروژه بانک اطلاعات مناسبسازی (بام)
http://shahredigar.ir/updates/1042
♿️ @monasebsazi
کمپین معلولان
📜 #متن_طومار_کمپین پیگیری تصویب لایحه #حمایت_از_حقوق_معلولان توسط سرپرست مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان به نمایندگی از جامعه حامیان حقوق معلولان استان کرمان به #محمد_مهدی_زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تقدیم…
✅ بررسی طومار کمپین پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان کرمان
👈طومار کمپین پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان کرمان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دست بررسی است.
http://kerman.farsnews.com/news/13960515001666
🔸به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی #محمدمهدی_زاهدی نماینده مردم #کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، طومار کمپین پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان که توسط سرپرست مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان به نمایندگی از جامعه حامیان حقوق معلولان استان کرمان به محمدمهدی زاهدی تحویل شده بود به مجلس رسید و در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دست بررسی است.
🔸این طومار که خواسته معلولان استان کرمان و سراسر کشور است، به محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تحویل شد و وی این طومار را به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کرد تا با بررسیهای لازم در این کمیسیون لایحه حمایت از حقوق معلولان که ابعاد جدیدتری از مباحث مبتلا به معلولان را تحت پوشش قرار میدهد به صحن علنی مجلس برسد.
🔸در متن این طومار معلولان خواستار پوشش خلاءهای قانونی هستند که بحث اشتغال، خدمات درمانی و رفاه عمومی، اجتماعی و تحصیل آنها را تحتالشعاع قرار داده است.
✅ @daftarzahedi
#طومارکرمان #کمیسیون_بهداشت #دکترزاهدی #تصویب_لایحه #رعدکرمان
📡 @dscampaign
👈طومار کمپین پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان کرمان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دست بررسی است.
http://kerman.farsnews.com/news/13960515001666
🔸به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی #محمدمهدی_زاهدی نماینده مردم #کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، طومار کمپین پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان که توسط سرپرست مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان به نمایندگی از جامعه حامیان حقوق معلولان استان کرمان به محمدمهدی زاهدی تحویل شده بود به مجلس رسید و در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دست بررسی است.
🔸این طومار که خواسته معلولان استان کرمان و سراسر کشور است، به محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تحویل شد و وی این طومار را به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کرد تا با بررسیهای لازم در این کمیسیون لایحه حمایت از حقوق معلولان که ابعاد جدیدتری از مباحث مبتلا به معلولان را تحت پوشش قرار میدهد به صحن علنی مجلس برسد.
🔸در متن این طومار معلولان خواستار پوشش خلاءهای قانونی هستند که بحث اشتغال، خدمات درمانی و رفاه عمومی، اجتماعی و تحصیل آنها را تحتالشعاع قرار داده است.
✅ @daftarzahedi
#طومارکرمان #کمیسیون_بهداشت #دکترزاهدی #تصویب_لایحه #رعدکرمان
📡 @dscampaign
خبرگزاری فارس
خبرگزاری فارس - بررسی طومار کمپین پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان کرمان
طومار کمپین پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان کرمان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دست بررسی است.
Forwarded from 🔵جامعه معلولین ایران (Kamran Arvan)
@iransdpchannel
برگزاری دومین کنفرانس ملی صندلی چرخدار ؛
جامعه معلولین ایران با همکاری مرکز ضایعات نخاعی و با هماهنگی ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی توانبخشی و با مشارکت انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان ،پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان ،انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران ، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد ، مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران و انجن برنا دومین کنفرانس ملی صندلی چرخدار را در تاریخ پنج شنبه 9 شهریور ساعت ١۴ الی ١٨ در سومین نمایشگاه بین المللی توانبخشی و در سالن همایش چهل سرای مصلی امام خمینی (ره) برگزار می کند.
از علاقه مندانی که در این خصوص دارای مقاله هستند تا اول شهریور می توانند مقاله خود را به دفتر جامعه ارایه دهند .
نشانی جامعه ؛ تهران خیابان مطهری ، بعد از چهارراه سهروردی ، روبروی کوچه یوسفیان ، پلاک ۵۵
تلفن ؛ ۴-٨٨۴۵۵٠٠٢
"شرکت برای عموم آزاد است"
"دنیایی بهتر برای همه با یاری یکدیگر"
@iransdpchannel
برگزاری دومین کنفرانس ملی صندلی چرخدار ؛
جامعه معلولین ایران با همکاری مرکز ضایعات نخاعی و با هماهنگی ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی توانبخشی و با مشارکت انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان ،پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان ،انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران ، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد ، مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران و انجن برنا دومین کنفرانس ملی صندلی چرخدار را در تاریخ پنج شنبه 9 شهریور ساعت ١۴ الی ١٨ در سومین نمایشگاه بین المللی توانبخشی و در سالن همایش چهل سرای مصلی امام خمینی (ره) برگزار می کند.
از علاقه مندانی که در این خصوص دارای مقاله هستند تا اول شهریور می توانند مقاله خود را به دفتر جامعه ارایه دهند .
نشانی جامعه ؛ تهران خیابان مطهری ، بعد از چهارراه سهروردی ، روبروی کوچه یوسفیان ، پلاک ۵۵
تلفن ؛ ۴-٨٨۴۵۵٠٠٢
"شرکت برای عموم آزاد است"
"دنیایی بهتر برای همه با یاری یکدیگر"
@iransdpchannel
کمپین معلولان
video5877263046329499693_-569948704727098714.mp4
🔴مسکن نامهربان اتشی به جان معلولان #مسکن_معلولان_هشتگرد
👈در شرایطی که وام مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته مسکن مهر معلولان هشتگرد هنوز اندر خم افزایش ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان است و پروژه به کندی پیش میرود.
🔻به گزارش ایسنا، ماجراهای مسکن مهر معلولان هشتگرد که سال گذشته اخبار آن با کلاهبرداری شش میلیارد تومانی از این تعاونی منتشر شد حالا و در شرایطی که پروژه تا حدود اندکی پیش رفته دچار مشکل آب و برق شده و از سوی دیگر تسهیلات ۲۵ به ۳۰ میلیون تومانی آن نیز در بانک بلوکه شده است.
🔻مدیرعامل تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران در این خصوص اظهار کرد: ماههای گذشته شرایط اداری و اجرایی تا حدودی برای پیشرفت پروژه ۵۶۰ واحدی مسکن مهر معلولان هشتگرد مهیا شده بود ولی متاسفانه به دلیل برداشت واریزی اعضا از طرف شرکت عمران و هزینه در پروژههای دیگر و جلوگیری از پرداخت وام مسکن، کار ما تقریبا متوقف شده است.
🔻داوود نیاکان تصریح کرد: ۲۰۰ واحد آماده شده که به دلیل نبود انشعابات بیش از یک سال بلاتکلیف مانده است و مابقی پروژه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با متوقف شدن پرداخت از طرف شرکت عمران و بانک مسکن به بهانههای نامتعارف و غیرمنتظره پروژه تقریبا متوقف شده و هیچ مسوولی از طرف بانک و شرکت عمران پاسخگوی مشکلات به وجود آمده از طرف خودشان نیست.
🔻وی با بیان اینکه دستگاههای مربوطه در حال اتلاف زمان هستند گفت: شبکه آب در حال انجام است و شرکت برق ترانسهای برق را وصل نمیکند. علت این مساله را هم نبود تجهیزات و بودجه عنوان میکنند. گازرسانی نیز نیمه کاره رها شده است.
🔻نیاکان خاطرنشان کرد: تسهیلات ما نیز ماجراهای خاص خود را دارد. همه میدانند که وام مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته اما تسهیلات ما هنوز ۲۵ میلیون تومان است و رقم افزایش یافته به ۳۰ میلیون تومان در بانک بلوکه شده است، چرا که مسوولان بانک مسکن یک شبه از پیمانکار صورتهای مالی حسابرسی شده میخواهند تا ادامه تسهیلات را بپردازند؛ در حالی که اکثر پیمانکاران در دریافت تسهیلات ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان هیچ مشکلی نداشتهاند. هماکنون حدود یک ماه است تعاونی معلولین پیگیر حل این مشکل در بانک شده ولی متاسفانه از طرف بانک هیچ اقدامی جهت حل مشکلات صورت نگرفته است.
🔻وی با بیان این که معلولان واقعا بعد از گذشت ۱۰ سال از آغاز به کار پروژه مسکن مهر هشتگرد خسته شدهاند، افزود: تا کنون هیچ اتفاق خاصی برای بازگرداندن مبلغ شش میلیارد تومان مفقودی توسط شرکت "پ" که پیمانکار قبلی پروژه ما بود صورت نگرفته است. البته بانک مسکن مطالبات خود را پیگیری میکند ولی تعاونی به دلیل نداشتن هیچگونه قراردادی با پیمانکار نمیتواند شکایت حقوقی داشته باشد بلکه شرکت عمران وظیفه دارد که پیگیر استرداد مبالغ اضافی دریافتی پیمانکار خلع ید شده است.
🔻نیاکان تاکید کرد: پروژه ما ابتدا ۱۰۲۰ واحد بود اما با گذشت این همه سال متاسفانه فقط ۵۶۰ واحد آن در حال اجرا است و مابقی (۴۶۰ واحد) به دلیل مشکلات به وجود آمده از طرف پیمانکار خلع ید شده و عدم توجه شرکت عمران به نیاز معلولان، در مرحله فوندانسیون باقی مانده که در این صورت مابقی اعضا وضعیت نامشخص دارند. امیدواریم با همکاری و همدلی مسوولان به خصوص مدیران دستگاههای خدمات رسان شاهد اتمام کار ۵۶۰ واحد و ادامه ساخت مابقی پروژه ۴۶۰ واحدی باشیم باشیم و خوشحالی را به جمع معلولان بیاوریم.
🔸مدیرعامل تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران خاطر نشان کرد: دولت یازدهم قول داده مسکن مهر را تا پایان سال جاری به اتمام برساند که امیدواریم با تزریق به موقع تسهیلات بانکی به پروژه ما در این فصل سال که مناسب کار است این اتفاق رخ دهد.
https://goo.gl/AfdtkQ
#مسکن_مهر_معلولان #هشتگرد
📡 @dscampaign
👈در شرایطی که وام مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته مسکن مهر معلولان هشتگرد هنوز اندر خم افزایش ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان است و پروژه به کندی پیش میرود.
🔻به گزارش ایسنا، ماجراهای مسکن مهر معلولان هشتگرد که سال گذشته اخبار آن با کلاهبرداری شش میلیارد تومانی از این تعاونی منتشر شد حالا و در شرایطی که پروژه تا حدود اندکی پیش رفته دچار مشکل آب و برق شده و از سوی دیگر تسهیلات ۲۵ به ۳۰ میلیون تومانی آن نیز در بانک بلوکه شده است.
🔻مدیرعامل تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران در این خصوص اظهار کرد: ماههای گذشته شرایط اداری و اجرایی تا حدودی برای پیشرفت پروژه ۵۶۰ واحدی مسکن مهر معلولان هشتگرد مهیا شده بود ولی متاسفانه به دلیل برداشت واریزی اعضا از طرف شرکت عمران و هزینه در پروژههای دیگر و جلوگیری از پرداخت وام مسکن، کار ما تقریبا متوقف شده است.
🔻داوود نیاکان تصریح کرد: ۲۰۰ واحد آماده شده که به دلیل نبود انشعابات بیش از یک سال بلاتکلیف مانده است و مابقی پروژه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با متوقف شدن پرداخت از طرف شرکت عمران و بانک مسکن به بهانههای نامتعارف و غیرمنتظره پروژه تقریبا متوقف شده و هیچ مسوولی از طرف بانک و شرکت عمران پاسخگوی مشکلات به وجود آمده از طرف خودشان نیست.
🔻وی با بیان اینکه دستگاههای مربوطه در حال اتلاف زمان هستند گفت: شبکه آب در حال انجام است و شرکت برق ترانسهای برق را وصل نمیکند. علت این مساله را هم نبود تجهیزات و بودجه عنوان میکنند. گازرسانی نیز نیمه کاره رها شده است.
🔻نیاکان خاطرنشان کرد: تسهیلات ما نیز ماجراهای خاص خود را دارد. همه میدانند که وام مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته اما تسهیلات ما هنوز ۲۵ میلیون تومان است و رقم افزایش یافته به ۳۰ میلیون تومان در بانک بلوکه شده است، چرا که مسوولان بانک مسکن یک شبه از پیمانکار صورتهای مالی حسابرسی شده میخواهند تا ادامه تسهیلات را بپردازند؛ در حالی که اکثر پیمانکاران در دریافت تسهیلات ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان هیچ مشکلی نداشتهاند. هماکنون حدود یک ماه است تعاونی معلولین پیگیر حل این مشکل در بانک شده ولی متاسفانه از طرف بانک هیچ اقدامی جهت حل مشکلات صورت نگرفته است.
🔻وی با بیان این که معلولان واقعا بعد از گذشت ۱۰ سال از آغاز به کار پروژه مسکن مهر هشتگرد خسته شدهاند، افزود: تا کنون هیچ اتفاق خاصی برای بازگرداندن مبلغ شش میلیارد تومان مفقودی توسط شرکت "پ" که پیمانکار قبلی پروژه ما بود صورت نگرفته است. البته بانک مسکن مطالبات خود را پیگیری میکند ولی تعاونی به دلیل نداشتن هیچگونه قراردادی با پیمانکار نمیتواند شکایت حقوقی داشته باشد بلکه شرکت عمران وظیفه دارد که پیگیر استرداد مبالغ اضافی دریافتی پیمانکار خلع ید شده است.
🔻نیاکان تاکید کرد: پروژه ما ابتدا ۱۰۲۰ واحد بود اما با گذشت این همه سال متاسفانه فقط ۵۶۰ واحد آن در حال اجرا است و مابقی (۴۶۰ واحد) به دلیل مشکلات به وجود آمده از طرف پیمانکار خلع ید شده و عدم توجه شرکت عمران به نیاز معلولان، در مرحله فوندانسیون باقی مانده که در این صورت مابقی اعضا وضعیت نامشخص دارند. امیدواریم با همکاری و همدلی مسوولان به خصوص مدیران دستگاههای خدمات رسان شاهد اتمام کار ۵۶۰ واحد و ادامه ساخت مابقی پروژه ۴۶۰ واحدی باشیم باشیم و خوشحالی را به جمع معلولان بیاوریم.
🔸مدیرعامل تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران خاطر نشان کرد: دولت یازدهم قول داده مسکن مهر را تا پایان سال جاری به اتمام برساند که امیدواریم با تزریق به موقع تسهیلات بانکی به پروژه ما در این فصل سال که مناسب کار است این اتفاق رخ دهد.
https://goo.gl/AfdtkQ
#مسکن_مهر_معلولان #هشتگرد
📡 @dscampaign
Forwarded from اخبار ورزش جانبازان و توانیابان
به منظور ثبت اطلاعات ورزشکاران؛
سامانه ثبت نام آنلاین فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین فعال شد
https://goo.gl/so3o2K
@irisfd
سامانه ثبت نام آنلاین فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین فعال شد
https://goo.gl/so3o2K
@irisfd
کمپین معلولان
🔴 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و فراکسیون معلولان: ✅سازمانهای بیمهگر توان ارایه خدمات توان بخشی را ندارند 👈 همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیمه ها منابع کافی برای ارایه خدمات توان بخشی را ندارند، گفت: ارایه خدمات توان بخشی…
🔴جالی خالی حمایت های بیمهای در بخش خدمات توانبخشی/ هزینه های معلولان سرسام آور است
🔻عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود حمایت های بیمه ای در بخش خدمات توانبخشی، گفت: متاسفانه امروزه هزینه های معلولان سرسام آور است.
🔻همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ضرورت تقویت سازمان های بیمه گر در حوزه توانبخشی، افزود: واقعیت آن است که خدمات توانبخشی هزینه بر است و همین امر سبب شده بسیاری از خانواده ها با مشکل مواجه شوند.
🔻نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گاهی فرصت رشد و پیشرفت در فرزندان معلول وجود دارد اما خانواده ها در استفاده از خدمات توانبخشی ناتوانند زیرا پرداخت هزینه ها برای آنها با مشکلاتی همراه است.
🔻این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه نیستند و سازمان های بیمه گر تعهدی برای پوشش دادن این خدمات ندارند به همین سبب هزینه ها دو چندان می شود.
🔻وی یادآور شد: البته ناگفته نماند که خدمات درمانی در حوزه فیزیوتراپی با احتساب ضرایبی تحت پوشش بیمه است اما این حمایت ها در بخش توانبخشی دیده نمی شود.
🔻هاشمی یادآور شد: واقعیت آن اس که برای آنکه بتوان خدمات توانخبشی را تقویت کنیم باید به سمت قراردادهای تکمیلی با بیمه های درمانی حرکت کرد تا تمام خدمات تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
🔶عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: حمایت های بیمه ای هم به نفع معلولان است و هم به نفع سیستم های دولتی چراکه باعث کاهش پیدا کردن هزینه ها می شود.
http://yon.ir/wjmok
#پوشش_بیمه_توانبخشی #دکترهاشمی #بیمه_تکمیلی
#بیمه_کاردرمانی_گفتاردرمانی #سکوت_حق_تو_نیست
📡 @dscampaign
🔻عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود حمایت های بیمه ای در بخش خدمات توانبخشی، گفت: متاسفانه امروزه هزینه های معلولان سرسام آور است.
🔻همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ضرورت تقویت سازمان های بیمه گر در حوزه توانبخشی، افزود: واقعیت آن است که خدمات توانبخشی هزینه بر است و همین امر سبب شده بسیاری از خانواده ها با مشکل مواجه شوند.
🔻نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گاهی فرصت رشد و پیشرفت در فرزندان معلول وجود دارد اما خانواده ها در استفاده از خدمات توانبخشی ناتوانند زیرا پرداخت هزینه ها برای آنها با مشکلاتی همراه است.
🔻این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه نیستند و سازمان های بیمه گر تعهدی برای پوشش دادن این خدمات ندارند به همین سبب هزینه ها دو چندان می شود.
🔻وی یادآور شد: البته ناگفته نماند که خدمات درمانی در حوزه فیزیوتراپی با احتساب ضرایبی تحت پوشش بیمه است اما این حمایت ها در بخش توانبخشی دیده نمی شود.
🔻هاشمی یادآور شد: واقعیت آن اس که برای آنکه بتوان خدمات توانخبشی را تقویت کنیم باید به سمت قراردادهای تکمیلی با بیمه های درمانی حرکت کرد تا تمام خدمات تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
🔶عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: حمایت های بیمه ای هم به نفع معلولان است و هم به نفع سیستم های دولتی چراکه باعث کاهش پیدا کردن هزینه ها می شود.
http://yon.ir/wjmok
#پوشش_بیمه_توانبخشی #دکترهاشمی #بیمه_تکمیلی
#بیمه_کاردرمانی_گفتاردرمانی #سکوت_حق_تو_نیست
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
🔴جالی خالی حمایت های بیمهای در بخش خدمات توانبخشی/ هزینه های معلولان سرسام آور است 🔻عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود حمایت های بیمه ای در بخش خدمات توانبخشی، گفت: متاسفانه امروزه هزینه های معلولان سرسام آور است. 🔻همایون هاشمی در گفت وگو…
🔴پوشش بیمهای خدمات توانبخشی اولویت وزارت بهداشت در گام سوم طرح تحول/ توانمندی معلولان نیازمند حمایت است
🔻نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از مغفول ماندن خدمات توانبخشی از حمایت های بیمه ای، گفت: توانمندی معلولان نیازمند حمایت است.
🔻محمد حسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت حمایت های بیمه ای از خدمات توانبخشی، افزود: با توجه به آغاز طرح تحول سلامت بالغ بر 350 نوع خدمت تحت پوشش بیمه قرار گرفت که اقدام قابل توجهی به شمار می رود.
🔻نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در راستای ارایه خدمات بیمه ای، انتظار بود تا بخش دیگری از خدمات از جمله حوزه توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار گیرد که متاسفانه در این بخش غفلت صورت گرفته است.
🔻این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بسیاری از معلولان نیازمند حمایت ویژه هستند زیرا ادامه درمان و توانمند شدن آنها نیازمند پوشش همگانی و بیمه سلامت است.
🔻وی یادآور شد: طرح تحول سلامت در گام اول منابع طرح را مورد توجه قرار داد تا منابع آن تامین گردد در گام دوم نیز به بحث پیشگیری و سلامت توجه شد تا بتوان در دراز مدت هزینه ها را کنترل کرد و به نظر می رسد این وزارتخانه باید در گام سوم طرح تحول خدماتی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند را مورد حمایت قرار دهند.
🔻نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: واقعیت آن است که اگر خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار نگیرند هزینه های اجتماعی آن به مراتب بیشتر از سرانه بیمه ای خواهد بود.
https://goo.gl/SUxQVe
#پوشش_بیمه_توانبخشی #قربانی #بیمه_تکمیلی
#بیمه_کاردرمانی_گفتاردرمانی #سکوت_حق_تو_نیست
📡 @dscampaign
🔻نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از مغفول ماندن خدمات توانبخشی از حمایت های بیمه ای، گفت: توانمندی معلولان نیازمند حمایت است.
🔻محمد حسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت حمایت های بیمه ای از خدمات توانبخشی، افزود: با توجه به آغاز طرح تحول سلامت بالغ بر 350 نوع خدمت تحت پوشش بیمه قرار گرفت که اقدام قابل توجهی به شمار می رود.
🔻نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در راستای ارایه خدمات بیمه ای، انتظار بود تا بخش دیگری از خدمات از جمله حوزه توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار گیرد که متاسفانه در این بخش غفلت صورت گرفته است.
🔻این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بسیاری از معلولان نیازمند حمایت ویژه هستند زیرا ادامه درمان و توانمند شدن آنها نیازمند پوشش همگانی و بیمه سلامت است.
🔻وی یادآور شد: طرح تحول سلامت در گام اول منابع طرح را مورد توجه قرار داد تا منابع آن تامین گردد در گام دوم نیز به بحث پیشگیری و سلامت توجه شد تا بتوان در دراز مدت هزینه ها را کنترل کرد و به نظر می رسد این وزارتخانه باید در گام سوم طرح تحول خدماتی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند را مورد حمایت قرار دهند.
🔻نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: واقعیت آن است که اگر خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار نگیرند هزینه های اجتماعی آن به مراتب بیشتر از سرانه بیمه ای خواهد بود.
https://goo.gl/SUxQVe
#پوشش_بیمه_توانبخشی #قربانی #بیمه_تکمیلی
#بیمه_کاردرمانی_گفتاردرمانی #سکوت_حق_تو_نیست
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
🔴یک هفته از ماجرای فوت ۲ نفر و مسمومیت شدید ۱۸ نفر از مددجویان #خیریه_قشقایی گذشت و همچنان هیچ خبری از نتیجه آزمایشات بگوش نمیرسد. 🔻 ریاست سازمان بهزیستی هیچ موضعگیری نکرده و وزیر کار ,رفاه و تعاون هیچ اظهار نظری نداشته,هیچکدام اظهار تاسف نکردند و تسلیتی…
🔴مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید!
😏نمره ۲۰ آقای رئیس به عملکرد بهزیستی
🔻رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هیچ دستگاهی مانند بهزیستی نتوانسته برای برنامه ششم اینگونه برنامهریزی داشته باشد و در ارزیابیها بیشترین نمره را بین دستگاهها داشتهایم به طوری که نمره قبولی ما بین ۱۹ و ۲۰ است.
🔻به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری گفت: شاید ما در تصمیمگیریها نقش مهمی نداشته باشیم، اما با کمک رسانه میتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که با توصیه و راهنماییهای خود تغییر نگرش در حوزههای اجتماعی را ایجاد کنیم.
🔻وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه گفت: در ماده 75 این برنامه بحث اقدامات تخصصی و پیشگیری از معلولیتها، ماده 80 در حوزه سلامت اجتماعی و 5 آسیب عمده در بحث اعتیاد، طلاق، حاشیهنشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی، بهزیستی، شیوه نامه اقدام و عمل دارد و تنها دستگاهی است که در ابتدای سال قبل از ابلاغ این برنامه خود را موظف به اجرای آن کرده است.
🔻محسنی گفت: در بحث اورژانس اجتماعی تکلیف شده 140 اورژانس مستقر شود که اکنون به 150 رسیده و 30 مرکز جامع خدمات بهزیستی راهاندازی شود.
🔻رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین در حوزه اعتیاد، مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر و خانههای امن شیوهنامه اجرایی و نحوه نظارت را عملیاتی کردیم.
🔻وی ادامه داد: نیاز به حمایت رسانهها داریم تا مشکلات جامعه هدف را انتقال دهیم، این در حالی است که در قانون احکام دائمی، بهزیستی متولی سلامت اجتماعی شده است.
🔻محسنی افزود: در 30 شهرستان که کمترین شاخص توسعهیافتگی را دارند 30 مرکز جامع تخصصی راهاندازی خواهیم کرد که خدمات بههنگام، پیشگیرانه و توانمندسازی را داشته باشند.
🔻رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: دولت و مجلس بیشترین اعتماد را به بهزیستی داشته اند و ما هم قول میدهیم به این اعتماد پاسخ دهیم و در بحث تأمین 11هزار و 300 مسکن ویژه معلولان تا پایان سال 97 آن را تکمیل کنیم.
🔻وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر نمره دادن به عملکرد بهزیستی در آستانه دادن رأی اعتماد در مجلس در این حوزه گفت: برای قضاوت باید ببینیم در چه وضعیتی بودهایم و اکنون در چه وضعیتی هستم. بهزیستی به عنوان دستگاهی که نیروهای تخصصی دارد، در بحث اسیبها پروتکل و شیوهنامه دارد و برای پیادهسازی آنها مشکلی در اجرا نداریم.
🔻محسنی افزود: برای کاهش طلاق، خودکشی و سایر موارد عملکرد ما روشن است، به نقطه مطلوب نرسیدهایم اما شیب ایجادشده ارزشمند است و ارزیابی نهادهای بیرونی نیز در نمرهگذاری به ما نشاندهنده وضع مطلوب و اعتمادی است که آنها به ما داشتهاند.
🔻رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: فکر میکنم در عرصه درونی و بیرونی جزو دستگاههایی بودهایم که نمره بالاتر از سایر دستگاهها کسب کردهایم و نمره قبولی ما بین 19 و 20 است.
🔻وی گفت: در برنامه ششم توسعه هیچ دستگاه اجرایی را مانند بهزیستی نمیتوانید ببینید که برای تمام بندها برنامه مشخصی نداشته باشد.
https://goo.gl/rTQVSf
⚠️جهت تنویر افکار عمومی از نمره دهی جناب رئیس به سازمان متبوع
کمپین از نظرسنجی در پاسخ به اظهارات وی استفاده میکند.
#نمره20 #بندپی #سازمان_بهزیستی #عملکرد #پروپاگاندا
📡 @dscampaign
😏نمره ۲۰ آقای رئیس به عملکرد بهزیستی
🔻رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هیچ دستگاهی مانند بهزیستی نتوانسته برای برنامه ششم اینگونه برنامهریزی داشته باشد و در ارزیابیها بیشترین نمره را بین دستگاهها داشتهایم به طوری که نمره قبولی ما بین ۱۹ و ۲۰ است.
🔻به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری گفت: شاید ما در تصمیمگیریها نقش مهمی نداشته باشیم، اما با کمک رسانه میتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که با توصیه و راهنماییهای خود تغییر نگرش در حوزههای اجتماعی را ایجاد کنیم.
🔻وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه گفت: در ماده 75 این برنامه بحث اقدامات تخصصی و پیشگیری از معلولیتها، ماده 80 در حوزه سلامت اجتماعی و 5 آسیب عمده در بحث اعتیاد، طلاق، حاشیهنشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی، بهزیستی، شیوه نامه اقدام و عمل دارد و تنها دستگاهی است که در ابتدای سال قبل از ابلاغ این برنامه خود را موظف به اجرای آن کرده است.
🔻محسنی گفت: در بحث اورژانس اجتماعی تکلیف شده 140 اورژانس مستقر شود که اکنون به 150 رسیده و 30 مرکز جامع خدمات بهزیستی راهاندازی شود.
🔻رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین در حوزه اعتیاد، مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر و خانههای امن شیوهنامه اجرایی و نحوه نظارت را عملیاتی کردیم.
🔻وی ادامه داد: نیاز به حمایت رسانهها داریم تا مشکلات جامعه هدف را انتقال دهیم، این در حالی است که در قانون احکام دائمی، بهزیستی متولی سلامت اجتماعی شده است.
🔻محسنی افزود: در 30 شهرستان که کمترین شاخص توسعهیافتگی را دارند 30 مرکز جامع تخصصی راهاندازی خواهیم کرد که خدمات بههنگام، پیشگیرانه و توانمندسازی را داشته باشند.
🔻رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: دولت و مجلس بیشترین اعتماد را به بهزیستی داشته اند و ما هم قول میدهیم به این اعتماد پاسخ دهیم و در بحث تأمین 11هزار و 300 مسکن ویژه معلولان تا پایان سال 97 آن را تکمیل کنیم.
🔻وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر نمره دادن به عملکرد بهزیستی در آستانه دادن رأی اعتماد در مجلس در این حوزه گفت: برای قضاوت باید ببینیم در چه وضعیتی بودهایم و اکنون در چه وضعیتی هستم. بهزیستی به عنوان دستگاهی که نیروهای تخصصی دارد، در بحث اسیبها پروتکل و شیوهنامه دارد و برای پیادهسازی آنها مشکلی در اجرا نداریم.
🔻محسنی افزود: برای کاهش طلاق، خودکشی و سایر موارد عملکرد ما روشن است، به نقطه مطلوب نرسیدهایم اما شیب ایجادشده ارزشمند است و ارزیابی نهادهای بیرونی نیز در نمرهگذاری به ما نشاندهنده وضع مطلوب و اعتمادی است که آنها به ما داشتهاند.
🔻رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: فکر میکنم در عرصه درونی و بیرونی جزو دستگاههایی بودهایم که نمره بالاتر از سایر دستگاهها کسب کردهایم و نمره قبولی ما بین 19 و 20 است.
🔻وی گفت: در برنامه ششم توسعه هیچ دستگاه اجرایی را مانند بهزیستی نمیتوانید ببینید که برای تمام بندها برنامه مشخصی نداشته باشد.
https://goo.gl/rTQVSf
⚠️جهت تنویر افکار عمومی از نمره دهی جناب رئیس به سازمان متبوع
کمپین از نظرسنجی در پاسخ به اظهارات وی استفاده میکند.
#نمره20 #بندپی #سازمان_بهزیستی #عملکرد #پروپاگاندا
📡 @dscampaign
کمپین معلولان via @vote
#دکتربندپی نمره ۲۰ را به عملکرد سازمان بهزیستی داده, شما چه نمره ای به عملکرد بهزیستی در ارتباط با امور افراد دارای معلولیت میدهید؟ @dscampaign
anonymous poll
۱ و ۲ – 138
👍👍👍👍👍👍👍 58%
۹ و ۱۰ – 24
👍 10%
۳ و ۴ – 15
👍 6%
۷ و ۸ – 11
👍 5%
۵ و ۶ – 10
👍 4%
۱۳ و ۱۴ – 9
▫️ 4%
۱۹ و ۲۰ – 9
▫️ 4%
۱۱ و ۱۲ – 8
▫️ 3%
۱۷ و ۱۸ – 7
▫️ 3%
۱۵ و ۱۶ – 6
▫️ 3%
👥 237 people voted so far.
anonymous poll
۱ و ۲ – 138
👍👍👍👍👍👍👍 58%
۹ و ۱۰ – 24
👍 10%
۳ و ۴ – 15
👍 6%
۷ و ۸ – 11
👍 5%
۵ و ۶ – 10
👍 4%
۱۳ و ۱۴ – 9
▫️ 4%
۱۹ و ۲۰ – 9
▫️ 4%
۱۱ و ۱۲ – 8
▫️ 3%
۱۷ و ۱۸ – 7
▫️ 3%
۱۵ و ۱۶ – 6
▫️ 3%
👥 237 people voted so far.
✅تحویل ۴ هزار واحد مسکونی به معلولان/ ساماندهی ۱۰۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت مسکن
❇️قائم مقام مشارکتهای اجتماعی بهزیستی گفت: ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی برای خانوادههای دارای دو معلول در نظر گرفته شده که ۴ هزار واحد دیگر را نیز امسال تحویل میدهیم.
🔸به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، عبداللهزاده در نشست خبری گفت: در سال گذشته در حوزه اشتغال مددجویان توانستیم با کمک خیرین و بانکها بیش از 47 هزار شغل ایجاد کنیم که از این تعداد 13 هزار شغل مربوط به مناطق روستایی است.
🔸وی ادامه داد: در بحث تأمین مسکن طرح نهضت مسکن را برای مددجویان دنبال میکنیم که در این زمینه 100 هزار واحد را ساماندهی کردهایم.
🔸عبداللهزاده گفت: در بحث مسکن معلولان نیز 11 هزار و 300 واحد شناسایی شده که برای اولین بار برای خانوادههای دو معلول اعتبار تخصیص یافته است.
🔸قائممقام توانمندسازی سازمان بهزیستی گفت: 4 هزار واحد مسکونی دیگر امسال تحویل مددجویان خواهد شد و 3 هزار و 800 واحد مسکونی تحت عنوان طرح نهضت مسکن داده میشود.
🔸وی از اختصاص سهمی برای ایجاد مسکن حمایتی و اجتماعی خبر داد و گفت:30 هزار فرصت شغلی بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده و سازمان نیز 17 هزار مورد را در نظر گرفته که در مجموع 47 هزار فرصت شغلی میشود که 30 درصد آن مربوط به مناطق روستایی است.
🔶جلب روشهای نوین فرهنگ مسئولیت اجتماعی
🔹همچنین در این نشست کوزه گر قائم مقام مشارکتهای اجتماعی بهزیستی نیز گفت: در حوزه سلامت اجتماعی طبق قانون متولی، بهزیستی است و نمیتوانیم این مقوله را احیا کنیم مگر اینکه فرهنگ مسئولیت اجتماعی را تقویت کنیم.
🔹وی ادامه داد: امروز در کنار سلامت جسم و روان سلامت جامعه مدنظر است که برای تقویت آن باید یکسری شاخصها کنترل شوند. یکی از این شاخصها فقر است، بیکاری، ناامنی، بیعدالتی و عدم شایستهسالاری به دنبال آسیبهایی که یا قهری و ژنتیکیاند یا بر اثر حوادث به وجود میآیند وجود دارد که باید روی اینها کار کنیم.
🔹کوزهگر گفت: زمانی میتوانیم در کاهش این شاخصها موفق باشیم که مردم به مسئولیت اجتماعی خود آگاه باشند.
🔷قائم مقام مشارکتهای اجتماعی بهزیستی اظهار داشت: به دنبال جلب روشهای نوین فرهنگ مسئولیت اجتماعی هستیم، همچنین میخواهیم صدور پروانه برای NGOها را روانسازی کنیم.
yon.ir/BKhqq
#مسکن_دومعلولی
📡 @dscampaign
❇️قائم مقام مشارکتهای اجتماعی بهزیستی گفت: ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی برای خانوادههای دارای دو معلول در نظر گرفته شده که ۴ هزار واحد دیگر را نیز امسال تحویل میدهیم.
🔸به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، عبداللهزاده در نشست خبری گفت: در سال گذشته در حوزه اشتغال مددجویان توانستیم با کمک خیرین و بانکها بیش از 47 هزار شغل ایجاد کنیم که از این تعداد 13 هزار شغل مربوط به مناطق روستایی است.
🔸وی ادامه داد: در بحث تأمین مسکن طرح نهضت مسکن را برای مددجویان دنبال میکنیم که در این زمینه 100 هزار واحد را ساماندهی کردهایم.
🔸عبداللهزاده گفت: در بحث مسکن معلولان نیز 11 هزار و 300 واحد شناسایی شده که برای اولین بار برای خانوادههای دو معلول اعتبار تخصیص یافته است.
🔸قائممقام توانمندسازی سازمان بهزیستی گفت: 4 هزار واحد مسکونی دیگر امسال تحویل مددجویان خواهد شد و 3 هزار و 800 واحد مسکونی تحت عنوان طرح نهضت مسکن داده میشود.
🔸وی از اختصاص سهمی برای ایجاد مسکن حمایتی و اجتماعی خبر داد و گفت:30 هزار فرصت شغلی بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده و سازمان نیز 17 هزار مورد را در نظر گرفته که در مجموع 47 هزار فرصت شغلی میشود که 30 درصد آن مربوط به مناطق روستایی است.
🔶جلب روشهای نوین فرهنگ مسئولیت اجتماعی
🔹همچنین در این نشست کوزه گر قائم مقام مشارکتهای اجتماعی بهزیستی نیز گفت: در حوزه سلامت اجتماعی طبق قانون متولی، بهزیستی است و نمیتوانیم این مقوله را احیا کنیم مگر اینکه فرهنگ مسئولیت اجتماعی را تقویت کنیم.
🔹وی ادامه داد: امروز در کنار سلامت جسم و روان سلامت جامعه مدنظر است که برای تقویت آن باید یکسری شاخصها کنترل شوند. یکی از این شاخصها فقر است، بیکاری، ناامنی، بیعدالتی و عدم شایستهسالاری به دنبال آسیبهایی که یا قهری و ژنتیکیاند یا بر اثر حوادث به وجود میآیند وجود دارد که باید روی اینها کار کنیم.
🔹کوزهگر گفت: زمانی میتوانیم در کاهش این شاخصها موفق باشیم که مردم به مسئولیت اجتماعی خود آگاه باشند.
🔷قائم مقام مشارکتهای اجتماعی بهزیستی اظهار داشت: به دنبال جلب روشهای نوین فرهنگ مسئولیت اجتماعی هستیم، همچنین میخواهیم صدور پروانه برای NGOها را روانسازی کنیم.
yon.ir/BKhqq
#مسکن_دومعلولی
📡 @dscampaign
🗣 #پیام_شما
سلام وخسته نباشی خدمت برادر عزیز آقای مروتی من مددجوی بهزیستی استان لرستان ومعلولیت شدید هستم ویه گله از مسولین ومددکاران دارم خدمتون عرض کنم که عده ای از مددجویان وام خوداشتغالی پانزد میلیون تومن رو گرفتن وچندین سال هم دارن مستمری نیز میگیرن ویارانه که هم اضافه شده هم میگیرن اما عده ای هم وام نگرفتن اما این امتیازها رو ندارن وچیزی نصیبشون نشده چرا مسولین امر به این موضوع بی توجه هستن وقطعشون نمیکنن مستمری آنها وحق بقیعه این وسط که وام نگرفتن چیه که به آنها چیزی اضافه نشده لطفا آقای مروتی اطلاع رسانی کنید به همه ومسولین که پیگیر جدی باشن نسبت به این موضوع بسیار مهم وراهگشا برای عده ای که چشم انتظار اضافه شدن مستمریشون هستن تا عدالت برقرا بشه
از سال ۹۵تا حالا سبد کالا من قطع شده وکسی هم جوابگو این موضوع نیست دلیل قطع آن رو نمیدونم معلولیتم شدیده وهیچ درآمدی ندارم وتحت پوشش بهزیستی استان لرستان هستم لطفا به مسولین امر اطلاع رسانی کنید وپیگیر این موضوع هم باشید.
با تشکر برادر توانخواه شما علیپور
📡 @dscampaign
سلام وخسته نباشی خدمت برادر عزیز آقای مروتی من مددجوی بهزیستی استان لرستان ومعلولیت شدید هستم ویه گله از مسولین ومددکاران دارم خدمتون عرض کنم که عده ای از مددجویان وام خوداشتغالی پانزد میلیون تومن رو گرفتن وچندین سال هم دارن مستمری نیز میگیرن ویارانه که هم اضافه شده هم میگیرن اما عده ای هم وام نگرفتن اما این امتیازها رو ندارن وچیزی نصیبشون نشده چرا مسولین امر به این موضوع بی توجه هستن وقطعشون نمیکنن مستمری آنها وحق بقیعه این وسط که وام نگرفتن چیه که به آنها چیزی اضافه نشده لطفا آقای مروتی اطلاع رسانی کنید به همه ومسولین که پیگیر جدی باشن نسبت به این موضوع بسیار مهم وراهگشا برای عده ای که چشم انتظار اضافه شدن مستمریشون هستن تا عدالت برقرا بشه
از سال ۹۵تا حالا سبد کالا من قطع شده وکسی هم جوابگو این موضوع نیست دلیل قطع آن رو نمیدونم معلولیتم شدیده وهیچ درآمدی ندارم وتحت پوشش بهزیستی استان لرستان هستم لطفا به مسولین امر اطلاع رسانی کنید وپیگیر این موضوع هم باشید.
با تشکر برادر توانخواه شما علیپور
📡 @dscampaign