کمپین معلولان
صدای #مطالبات_کمپین از برنامه پرمخاطب #خندوانه و حمایت رسانه ای هنرمند محبوب و گرامی آقای #رامبدجوان از #کمپین #رسانه_ملی #خندوانه #رامبدجوان #مطالبات_کمپین #تصویب_لایحه_معلولان 📡 @dscampaign
هنرمند گرامی آقای #رامبدجوان به عهدش وفا کرد و مطالبات اکثریتی افراد دارای معلولیت را برای اولین بار در رسانه ملی پخش کرد و در قلب میلیونها فرد دارای معلولیت, خانواده هایشان و همچنین حامیان این قشر ماندگار شد.
با تشکر صمیمانه و قدردانی از هنرمند عزیز کشورمان آقای #رامبدجوان و تمام دست اندرکاران برنامه پرمخاطب #خندوانه و شبکه محبوب #نسیم,امیدواریم این حرکت شروعی برای شکستن تابوی حضور افراد دارای معلولیت نه بعنوان ابر قهرمان که برای طرح مطالبات مدنی باشد.
این شروع را به فال نیک میگیریم,به آینده امیدوارتر شده,مصمم تر از پیش با گامهای استوار به فعالیتهایمان ادامه میدهیم و از هر کسی که در این راه یاریمان کند با آغوش باز استقبال میکنیم.
تا باد چنین بادا🌹
کمپین پیگیری تصویب و اجرای لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت
#کمپین #رسانه_ملی #خندوانه #رامبدجوان #تصویب_لایحه #افراددارای_معلولیت
📡 @dscampaign
با تشکر صمیمانه و قدردانی از هنرمند عزیز کشورمان آقای #رامبدجوان و تمام دست اندرکاران برنامه پرمخاطب #خندوانه و شبکه محبوب #نسیم,امیدواریم این حرکت شروعی برای شکستن تابوی حضور افراد دارای معلولیت نه بعنوان ابر قهرمان که برای طرح مطالبات مدنی باشد.
این شروع را به فال نیک میگیریم,به آینده امیدوارتر شده,مصمم تر از پیش با گامهای استوار به فعالیتهایمان ادامه میدهیم و از هر کسی که در این راه یاریمان کند با آغوش باز استقبال میکنیم.
تا باد چنین بادا🌹
کمپین پیگیری تصویب و اجرای لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت
#کمپین #رسانه_ملی #خندوانه #رامبدجوان #تصویب_لایحه #افراددارای_معلولیت
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
🔴حکایتی دیگر از #نقض_حقوق_شهروندی و #نقض_حقوق_معلولان توسط شرکت هواپیمایی #ماهان بنده دارای دکترای تخصصی مدیریت آموزش عالی و عضو هیات علمی دانشگاه هستم. برای انجام کار اداری و بسیار مهمی مجبور به مسافرت به بیرجند شدم. از شرکت ماهان برای پرواز ۱۶:۴۵ دقیقه…
🔴حکایت سوم از #نقض_حقوق_شهروندی توسط شرکتهای هواپیمایی در چند روز گذشته
رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور نسبت به پیاده کردن یک مسافر معلول از هواپیما اعتراض کرد و گفت: عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی در حق این فرد دارای معلولیت ادا نشده است و باید از بروز چنین پیشامدهایی پیشگیری شود.
به گزارش ایرنا ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: هفته گذشته برای شرکت در جلسه مناسب سازی استان کردستان به فرودگاه تهران رفتیم و در آنجا یک مسافر معلول را که حتی کارت پرواز نیز برای او صادر کرده بودند از هواپیما پیاده کردند.
وی ادامه داد: هنگامی که نسبت به این کار اعتراض کردیم ، پرسنل شرکت هواپیمایی مربوطه گفتند که به دلیل کمبود مهماندار و طبق پروتکل ها، فقط می توانیم به دو معلول اجازه پرواز دهیم و چون ظرفیت تکمیل است فرد معلول سوم-که اتفاقا جانباز و از چهره های شناخته شده بود - نمی تواند سوار هواپیما شود.
وی اضافه کرد: اما اکنون این سئوال پیش می آید که این افراد معلولیت خود را هنگام خرید بلیط به شرکت هواپیماییاعلام کرده بودند پس چرا به آنان بلیط فروخته شده و حتی پس از آن چرا کارت پرواز صادر شده است و از سوی دیگر مگر مهمانداران واقعا چه خدماتی طی پرواز به دو معلول دیگر ارائه دادند که به دلیل کمبود مهماندار مانع از سوار شدن مسافر دیگر شدند و اصولا مگر نمی توانستند یک مهماندار دیگر را به راحتی و در جهت رعایت حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی، تامین کنند.
رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور گفت: نکته دیگر این است که فرد دارای معلولیتی که از هواپیما پیاده شد از ساعت 6.20 دقیقه صبح تا ساعت 12.20 دقیقه بعدازظهر روی ویلچر در فرودگاه منتظر ماند تا با پرواز بعدی به کرمانشاه بیاید و از آنجا با ماشین دنبال او رفتیم و او را به کردستان رساندیم.
وی ابراز امیدواری کرد که شرکت های هواپیمایی با اتخاذ تدابیر لازم در جهت حفظ عدالت اجتماعی از بروز چنین مشکلاتی برای افراد دارای معلولیت ، اجتناب کنند.
مومن سرائی در ادامه به فروش بلیط نیم بها برای افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر فقط شرکت هواپیمایی هما اقدام به فروش بلیط نیم بها برای معلولان می کند درحالیکه دیگر شرکت های هواپیمایی نیز در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود می توانند این اقدام را انجام دهند.
وی اضافه کرد: هم اکنون یک میلیون و 300 هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند و مگر در ماه یا سال ، چند نفر آنان با هواپیما سفر می کنند بنابراین شرکت های هواپیمایی می توانند با ارائه بلیط نیم بها برای آنان ، خدماتی را به این قشر ارائه دهند.
#نقض_حقوق_شهروندی #نقض_حقوق_معلولان #هواپیمایی
📡 @dscampaign
رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور نسبت به پیاده کردن یک مسافر معلول از هواپیما اعتراض کرد و گفت: عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی در حق این فرد دارای معلولیت ادا نشده است و باید از بروز چنین پیشامدهایی پیشگیری شود.
به گزارش ایرنا ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: هفته گذشته برای شرکت در جلسه مناسب سازی استان کردستان به فرودگاه تهران رفتیم و در آنجا یک مسافر معلول را که حتی کارت پرواز نیز برای او صادر کرده بودند از هواپیما پیاده کردند.
وی ادامه داد: هنگامی که نسبت به این کار اعتراض کردیم ، پرسنل شرکت هواپیمایی مربوطه گفتند که به دلیل کمبود مهماندار و طبق پروتکل ها، فقط می توانیم به دو معلول اجازه پرواز دهیم و چون ظرفیت تکمیل است فرد معلول سوم-که اتفاقا جانباز و از چهره های شناخته شده بود - نمی تواند سوار هواپیما شود.
وی اضافه کرد: اما اکنون این سئوال پیش می آید که این افراد معلولیت خود را هنگام خرید بلیط به شرکت هواپیماییاعلام کرده بودند پس چرا به آنان بلیط فروخته شده و حتی پس از آن چرا کارت پرواز صادر شده است و از سوی دیگر مگر مهمانداران واقعا چه خدماتی طی پرواز به دو معلول دیگر ارائه دادند که به دلیل کمبود مهماندار مانع از سوار شدن مسافر دیگر شدند و اصولا مگر نمی توانستند یک مهماندار دیگر را به راحتی و در جهت رعایت حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی، تامین کنند.
رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور گفت: نکته دیگر این است که فرد دارای معلولیتی که از هواپیما پیاده شد از ساعت 6.20 دقیقه صبح تا ساعت 12.20 دقیقه بعدازظهر روی ویلچر در فرودگاه منتظر ماند تا با پرواز بعدی به کرمانشاه بیاید و از آنجا با ماشین دنبال او رفتیم و او را به کردستان رساندیم.
وی ابراز امیدواری کرد که شرکت های هواپیمایی با اتخاذ تدابیر لازم در جهت حفظ عدالت اجتماعی از بروز چنین مشکلاتی برای افراد دارای معلولیت ، اجتناب کنند.
مومن سرائی در ادامه به فروش بلیط نیم بها برای افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر فقط شرکت هواپیمایی هما اقدام به فروش بلیط نیم بها برای معلولان می کند درحالیکه دیگر شرکت های هواپیمایی نیز در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود می توانند این اقدام را انجام دهند.
وی اضافه کرد: هم اکنون یک میلیون و 300 هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند و مگر در ماه یا سال ، چند نفر آنان با هواپیما سفر می کنند بنابراین شرکت های هواپیمایی می توانند با ارائه بلیط نیم بها برای آنان ، خدماتی را به این قشر ارائه دهند.
#نقض_حقوق_شهروندی #نقض_حقوق_معلولان #هواپیمایی
📡 @dscampaign
Forwarded from حامیان بیماران نادر ایران
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکسال از #تحصن95 دوم شهریورماه 95 افراد دارای معلولیت گذشت!
با تمام ناکامیهایش , فراز و فرودهایش
با تمام غصه ها ,بغضها و تجربه هایش
با تمام دردمندی های افراد دارای معلولیت و خانواده هایشان
در یکسال گذشته بیش از 100 هزار نفر به آمار میلیونی که شمرده نمیشوند اضافه شد ولی لایحه تصویب نشد که نشد!
اما قصه بعد از تحصن شروع شد اینبار هوشمندانه تر
در این یکسال هزاران نفر از این افراد زیر یک سقف مجازی بنام کمپین گرد هم آمدند ,متحد شدند و خواسته هایشان را فریاد زدند,کمپین شد صدای معلولان خاموش ایران.
کارهای بزرگی به گستردگی مرزهای میهنمان انجام دادیم مانند:
_ارسال نامه به نمایندگان شهرها در مجلس شورای اسلامی
_برگزاری و اخذ امضاء و ارسال طومار به مجلس شورای اسلامی از طریق نمایندگان
_امضای طومار مجازی هزاران نفر از افراد دارای معلولیت و حامیان (پتیشن)
_ارسال نامه به صداوسیمای مراکز استانها
_دعوت از نمایندگان محترم مجلس و حضور در گروه تلگرامی کمپین و از نزدیک در جریان امور افراد دارای معلولیت قرار گرفتن
_دعوت از مدیران ارشد سازمان بهزیستی و حضور در کمپین
_برگزاری اردوی همایشی آموزشی
_و...
_پخش مطالبات کمپین از #رسانه_ملی و برنامه #خندوانه
و اینک در آغاز یازدهمین ماه فعالیت کمپین امیدوارتز و مصمم تر از قبل با نگاه به افق تحقق مفاد کنوانسیون بین المللی حقوق افراد دارای معلولیت ادامه میدهیم...
https://goo.gl/UbQSeb
#تحصن95 #تصویب_لایحه #کمپین #افراددارای_معلولیت
📡 @dscampaign
با تمام ناکامیهایش , فراز و فرودهایش
با تمام غصه ها ,بغضها و تجربه هایش
با تمام دردمندی های افراد دارای معلولیت و خانواده هایشان
در یکسال گذشته بیش از 100 هزار نفر به آمار میلیونی که شمرده نمیشوند اضافه شد ولی لایحه تصویب نشد که نشد!
اما قصه بعد از تحصن شروع شد اینبار هوشمندانه تر
در این یکسال هزاران نفر از این افراد زیر یک سقف مجازی بنام کمپین گرد هم آمدند ,متحد شدند و خواسته هایشان را فریاد زدند,کمپین شد صدای معلولان خاموش ایران.
کارهای بزرگی به گستردگی مرزهای میهنمان انجام دادیم مانند:
_ارسال نامه به نمایندگان شهرها در مجلس شورای اسلامی
_برگزاری و اخذ امضاء و ارسال طومار به مجلس شورای اسلامی از طریق نمایندگان
_امضای طومار مجازی هزاران نفر از افراد دارای معلولیت و حامیان (پتیشن)
_ارسال نامه به صداوسیمای مراکز استانها
_دعوت از نمایندگان محترم مجلس و حضور در گروه تلگرامی کمپین و از نزدیک در جریان امور افراد دارای معلولیت قرار گرفتن
_دعوت از مدیران ارشد سازمان بهزیستی و حضور در کمپین
_برگزاری اردوی همایشی آموزشی
_و...
_پخش مطالبات کمپین از #رسانه_ملی و برنامه #خندوانه
و اینک در آغاز یازدهمین ماه فعالیت کمپین امیدوارتز و مصمم تر از قبل با نگاه به افق تحقق مفاد کنوانسیون بین المللی حقوق افراد دارای معلولیت ادامه میدهیم...
https://goo.gl/UbQSeb
#تحصن95 #تصویب_لایحه #کمپین #افراددارای_معلولیت
📡 @dscampaign
⚠️🔞خورد و خوراکت ردیف است.... چه کسی حاضر است با تو ...!؟
http://yon.ir/VCZ1E
#ازدواج #اشتغال #زندگی_مستقل #معلولیت #معلولان
📡 @dscampaign
http://yon.ir/VCZ1E
#ازدواج #اشتغال #زندگی_مستقل #معلولیت #معلولان
📡 @dscampaign
Telegraph
خورد و خوراکت ردیف است، بیشتر از این نمیتوانیم برای تو کاری بکنیم!
گلایههای یک جوان معلول از جامعه و مسئولان: نیازهای ما را درک نمیکنید! -سازمان بهزیستی برای اشتغال معلولان سالهاست کارگاههای آموزشی دارد ولی به گفتهی میلاد: «این کارها درآمدی ندارند تا فرد بتواند حتی اقساط وامی را که برای همین دورهها گرفته پرداخت کند.»…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#نقض_حقوق_بشر #نقض_کنوانسیون بین المللی حقوق افراد دارای معلولیت #نقض_حقوق_شهروندی
#نقض_کرامت_انسانی #نقض_تعالیم_دینی #نقض_احادیث_بزرگان
#نقض...؟
📡 @dscampaign
#نقض_کرامت_انسانی #نقض_تعالیم_دینی #نقض_احادیث_بزرگان
#نقض...؟
📡 @dscampaign
🎼اجرای کنسرت موسیقی گروه پیام در فرهنگسرای بزرگ ارشاد شهرکرد توسط عزیزان تحت شیمی درمانی / روشندل / اسیب نخاعی .
چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه ساعت ۲۰
#کنسرت #معلولیت #معلولان
📡 @dscampaign
چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه ساعت ۲۰
#کنسرت #معلولیت #معلولان
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
80 سال پیش در آلمان هیتلر معلولان را میسوزاند تا اصلاح نژادی انجام دهد. امروز اما آلمان یکی از کشورهای الگو در زمینه حمایت از حقوق معلولان است. دلیل اینهمه تغییر چیست؟ #کمپین #هیتلر #آلمان @dscampaign
✅قابل توجه مسولان
1 سپتامبر 1939امضای سند کشتار افراد دارای معلولیت توسط هیتلر
1 سپتامبر 2017 آلمان یکی از ایده آل ترین کشورها برای افراد دارای معلولیت
#پارادایم #تغییرنگرش
📡 @dscampaign
1 سپتامبر 1939امضای سند کشتار افراد دارای معلولیت توسط هیتلر
1 سپتامبر 2017 آلمان یکی از ایده آل ترین کشورها برای افراد دارای معلولیت
#پارادایم #تغییرنگرش
📡 @dscampaign
🔴جنگیدن برای طبیعی ترین حقوق
شاید به نظر ما عجیب بیاید که در دمکراتیک ترین کشورهای غربی تا 100 سال قبل سیاه و سفید با هم برابر نبوده باشند و ورود سیاه و حیوان خانگی به برخی مراکز عمومی ممنوع بوده باشد. آری این چنین بود اما امروز همه چیز تغییر کرده و Racist یا نژادپرست، بدترین صفتی است که به کسی می توان نسبت داد.
در کشور ما شاید موضوع نژاد و نژادپرستی در آن معنا هیچوقت رواج نداشته اما گاه حقوق اقلیت هایی همچون معلولان، آنچنان نادیده انگاشته می شود که یادآور همان ممنوعیت های فوق الذکر است. مثلا تا همین چند سال قبل، بانک ها به نابینایان بدون همراه داشتن فردی امین خدمات ارائه نمی دادند! یا بسیاری بیمه ها معلولان را به خاطر معلولیت به صورتی متفاوت و غیرعادلانه بیمه می کنند. امروز اتفاقی از همین دست برای یکی از دوستان نابینا رخ داد. بهتر است شرح واقعه را از زبان خودش بخوانید:
♦️«امروز، جمعه، دهم شهریور ۱۳۹۶، من که نابینام به همراه یکی از دوستان نابینایم به همراه شش نفر از دوستان بینایمان ساعت ده صبح، به پارک آبی آبسار رفتیم ولی از ورود ما نابینایان به پارک آبی جلوگیری شد. پس از کسر هشت بلیت از کارت بنده، سلیمانی ناظر فنی پارک آبسار به صورت حضوری، و کیانی سرپرست فنی پارک آبسار به صورت تلفنی، از ورود من که نابینام و دوست نابینایم، ممانعت به عمل آوردند. نهایتا یک تعهد برای امضا به ما دادند که قرار بود با امضا داخل برویم ولی بعد که اثر انگشت زدیم، مشخص شد در تعهد نوشته بودند: “ما متعهد می شویم از سرسره های پارک آبی استفاده نکنیم و تنها در رودخانه ی آرام و دریاچه باشیم”. به دلیل این تبعیض اقلیتی آشکار، از ورود با محدودیت هایی که برای افراد نابینا قائل شده بودند، سر باز زدیم و خواستار استرداد بلیت هایمان شدیم. هنوز که هنوز است، مبلغ بلیت ها را به کارت ما مسترد نکرده اند. از ساعت ده صبح تا همین لحظه که حدود شش ساعت می گذرد، نه اجازه ی استفاده از امکانات پارک آبی به ما داده شده و نه مبلغ بلیت ها به کارتمان مسترد شده. از ورود افراد نابینا به پارک آبسار ممانعت به عمل آوردند به جرم نابینا بودن.
♦️لازم به ذکر است مجموعه های پارک آبی نظیر موج های آبی و موج های خروشان، ورود افراد نابینا با همراه را بلامانع می دانند و افراد نابینا تجربه های شادی را در مجموعه های موج های آبی و موج های خروشان داشته اند.
سلیمانی، ناظر فنی پارک آبسار، معتقد است به دلیل جلوگیری از بروز حوادثی که در این مجموعه اتفاق می افتد، از ورود افراد نابینا جلوگیری می نماید. وقتی از او پرسیدم آیا حوادثی که نگرانشان است برای افراد نابینا اتفاق افتاده یا برای افراد بینا؟ سلیمانی اظهار کرد حوادث برای افراد بینا اتفاق افتاده. در ادامه پرسیدم آیا این منطقی است که وقتی حادثه برای هر دو قشر از افراد بینا و نابینا ممکن است رخ بدهد، قشر نابینا را به دلیل اقلیت بودنشان محروم کنید و به قشر بینا به دلیل قرار گیری در زمره اکثریت، اجازه ی استفاده بدهید؟ او گفت هر طور هم که باشد، من از ورود افراد نابینا ممانعت به عمل می آورم. به گفته ی سلیمانی ناظر فنی پارک آبسار، کیانی سرپرست فنی پارک آبسار نیز همین عقیده را دارد. در ادامه، با مجموعه ی موج های آبی تماس گرفتم و مکالمه ی من با اپراتور موج های آبی، حاکی از آن است که اداره ی استاندارد، از استفاده ی افراد نابینا از امکانات پارک آبی با وجود همراه ممانعت به عمل نمی آورد. در حال توضیح مسئله به سلیمانی ناظر فنی پارک آبسار بودم که او بدون خداحافظی یا گفتن هیچ حرفی، بطور توهین آمیزی سالن انتظار را ترک کرد»
#تبعیض #تضییع_حقوق #نابینایان #معلولیت #محرومیت #معلولان
📡 @dscampaign
شاید به نظر ما عجیب بیاید که در دمکراتیک ترین کشورهای غربی تا 100 سال قبل سیاه و سفید با هم برابر نبوده باشند و ورود سیاه و حیوان خانگی به برخی مراکز عمومی ممنوع بوده باشد. آری این چنین بود اما امروز همه چیز تغییر کرده و Racist یا نژادپرست، بدترین صفتی است که به کسی می توان نسبت داد.
در کشور ما شاید موضوع نژاد و نژادپرستی در آن معنا هیچوقت رواج نداشته اما گاه حقوق اقلیت هایی همچون معلولان، آنچنان نادیده انگاشته می شود که یادآور همان ممنوعیت های فوق الذکر است. مثلا تا همین چند سال قبل، بانک ها به نابینایان بدون همراه داشتن فردی امین خدمات ارائه نمی دادند! یا بسیاری بیمه ها معلولان را به خاطر معلولیت به صورتی متفاوت و غیرعادلانه بیمه می کنند. امروز اتفاقی از همین دست برای یکی از دوستان نابینا رخ داد. بهتر است شرح واقعه را از زبان خودش بخوانید:
♦️«امروز، جمعه، دهم شهریور ۱۳۹۶، من که نابینام به همراه یکی از دوستان نابینایم به همراه شش نفر از دوستان بینایمان ساعت ده صبح، به پارک آبی آبسار رفتیم ولی از ورود ما نابینایان به پارک آبی جلوگیری شد. پس از کسر هشت بلیت از کارت بنده، سلیمانی ناظر فنی پارک آبسار به صورت حضوری، و کیانی سرپرست فنی پارک آبسار به صورت تلفنی، از ورود من که نابینام و دوست نابینایم، ممانعت به عمل آوردند. نهایتا یک تعهد برای امضا به ما دادند که قرار بود با امضا داخل برویم ولی بعد که اثر انگشت زدیم، مشخص شد در تعهد نوشته بودند: “ما متعهد می شویم از سرسره های پارک آبی استفاده نکنیم و تنها در رودخانه ی آرام و دریاچه باشیم”. به دلیل این تبعیض اقلیتی آشکار، از ورود با محدودیت هایی که برای افراد نابینا قائل شده بودند، سر باز زدیم و خواستار استرداد بلیت هایمان شدیم. هنوز که هنوز است، مبلغ بلیت ها را به کارت ما مسترد نکرده اند. از ساعت ده صبح تا همین لحظه که حدود شش ساعت می گذرد، نه اجازه ی استفاده از امکانات پارک آبی به ما داده شده و نه مبلغ بلیت ها به کارتمان مسترد شده. از ورود افراد نابینا به پارک آبسار ممانعت به عمل آوردند به جرم نابینا بودن.
♦️لازم به ذکر است مجموعه های پارک آبی نظیر موج های آبی و موج های خروشان، ورود افراد نابینا با همراه را بلامانع می دانند و افراد نابینا تجربه های شادی را در مجموعه های موج های آبی و موج های خروشان داشته اند.
سلیمانی، ناظر فنی پارک آبسار، معتقد است به دلیل جلوگیری از بروز حوادثی که در این مجموعه اتفاق می افتد، از ورود افراد نابینا جلوگیری می نماید. وقتی از او پرسیدم آیا حوادثی که نگرانشان است برای افراد نابینا اتفاق افتاده یا برای افراد بینا؟ سلیمانی اظهار کرد حوادث برای افراد بینا اتفاق افتاده. در ادامه پرسیدم آیا این منطقی است که وقتی حادثه برای هر دو قشر از افراد بینا و نابینا ممکن است رخ بدهد، قشر نابینا را به دلیل اقلیت بودنشان محروم کنید و به قشر بینا به دلیل قرار گیری در زمره اکثریت، اجازه ی استفاده بدهید؟ او گفت هر طور هم که باشد، من از ورود افراد نابینا ممانعت به عمل می آورم. به گفته ی سلیمانی ناظر فنی پارک آبسار، کیانی سرپرست فنی پارک آبسار نیز همین عقیده را دارد. در ادامه، با مجموعه ی موج های آبی تماس گرفتم و مکالمه ی من با اپراتور موج های آبی، حاکی از آن است که اداره ی استاندارد، از استفاده ی افراد نابینا از امکانات پارک آبی با وجود همراه ممانعت به عمل نمی آورد. در حال توضیح مسئله به سلیمانی ناظر فنی پارک آبسار بودم که او بدون خداحافظی یا گفتن هیچ حرفی، بطور توهین آمیزی سالن انتظار را ترک کرد»
#تبعیض #تضییع_حقوق #نابینایان #معلولیت #محرومیت #معلولان
📡 @dscampaign
🗣 #پیام_شما
منم یه دل پری دارم که هیچ کس جوابگوی من نبوده. شاید اونی که دیستروفی داره و درد منو میفهمه فقط درکم کنه. چندسالی بود که تنها راه خروج از خونه استفاده از سرویسهای سامانه جانبازان و معلولین بود. من برای درست کردن دندان هام از این سرویس استفاده میکردم و به خودم اجازه ندادم که برای تفریح کردن حق یکی دیگه رو پایمال کنم. شاید هر3ماه یکبار سرویس میگرفتم و کارهای درمانی رو انحام میدادم و در سال شاید به 5تا سرویس هم نمیرسید. ولی همیشه از راننده ها میشنیدم که دوستان برای جمع شدن تو پارک و دورهمی هاشون سرویس میگیرند. بعضی دیستروفی ها وقتی ماهیچه هاشون قدرت نداشته باشه توان حرکتم ندارن. من حتی اگر بخوام اژانس بگیرم و برم جایی توان سوار شدن ماشین رو ندارم و چون وزنم زیاده کسی زورش نمیرسه بغلم کنه. الان که سرویسهامونو قطع کردن 1سالیه پامو از خونه بیرون نزاشتم و تو یه خونه ی 30متری زندانی شدم. من خودم با چشم دیدم که سرویسهای روتین و ثابت به افراد کم بینا داده میشد. شدت کم بینایی جوری بود که طرف حتی عصا هم نداشت درخونه رو باز میکرد و مثل یه ادم سالم سوار سرویس میشد و میرفت سر کار. مگه نه اینکه فرق این سرویسها با ماشینهای دیگه در بالابرشونه .اخه یه کم بینا با یه پراید ساده مشکلش حل میشه این ویلچریهای شدید هستند که احتیاج دارند. خدارو شاهد میگیرم 1ساله دندونمو نصفه درست کردم و دیگه توان رفتن به دندان پزشکی رو ندارم. دندون پزشکی رعد رایگانه ولی نمیتونم برم. اگه اینها اولویت بندی دارن تو سرویس دادن پس چرا راننده ها میگن ما اکثرا پسر و دخترها رو که تو پارکها با هم قرار میزارن میرسونیم و سرویس برای مهمونی رفتن معلولین میدن. من میخدام بدونم ایا این انصافه. حالا که دارن خدمات به معلولین میدن چرا درست کارشون رو انجام نمیدن و نیاز سنجی نمیکنند.
#سامانه #معلولان
📡 @dscampaign
منم یه دل پری دارم که هیچ کس جوابگوی من نبوده. شاید اونی که دیستروفی داره و درد منو میفهمه فقط درکم کنه. چندسالی بود که تنها راه خروج از خونه استفاده از سرویسهای سامانه جانبازان و معلولین بود. من برای درست کردن دندان هام از این سرویس استفاده میکردم و به خودم اجازه ندادم که برای تفریح کردن حق یکی دیگه رو پایمال کنم. شاید هر3ماه یکبار سرویس میگرفتم و کارهای درمانی رو انحام میدادم و در سال شاید به 5تا سرویس هم نمیرسید. ولی همیشه از راننده ها میشنیدم که دوستان برای جمع شدن تو پارک و دورهمی هاشون سرویس میگیرند. بعضی دیستروفی ها وقتی ماهیچه هاشون قدرت نداشته باشه توان حرکتم ندارن. من حتی اگر بخوام اژانس بگیرم و برم جایی توان سوار شدن ماشین رو ندارم و چون وزنم زیاده کسی زورش نمیرسه بغلم کنه. الان که سرویسهامونو قطع کردن 1سالیه پامو از خونه بیرون نزاشتم و تو یه خونه ی 30متری زندانی شدم. من خودم با چشم دیدم که سرویسهای روتین و ثابت به افراد کم بینا داده میشد. شدت کم بینایی جوری بود که طرف حتی عصا هم نداشت درخونه رو باز میکرد و مثل یه ادم سالم سوار سرویس میشد و میرفت سر کار. مگه نه اینکه فرق این سرویسها با ماشینهای دیگه در بالابرشونه .اخه یه کم بینا با یه پراید ساده مشکلش حل میشه این ویلچریهای شدید هستند که احتیاج دارند. خدارو شاهد میگیرم 1ساله دندونمو نصفه درست کردم و دیگه توان رفتن به دندان پزشکی رو ندارم. دندون پزشکی رعد رایگانه ولی نمیتونم برم. اگه اینها اولویت بندی دارن تو سرویس دادن پس چرا راننده ها میگن ما اکثرا پسر و دخترها رو که تو پارکها با هم قرار میزارن میرسونیم و سرویس برای مهمونی رفتن معلولین میدن. من میخدام بدونم ایا این انصافه. حالا که دارن خدمات به معلولین میدن چرا درست کارشون رو انجام نمیدن و نیاز سنجی نمیکنند.
#سامانه #معلولان
📡 @dscampaign
نامه سرگشاده جامعه معلولین ایران در اعتراض به شیوه نامه استخدامی #آموزش_پرورش ۹۶/۰۶/۱۱ (صفحه۱)
#جامعه_معلولین #استخدام #آموزش_پرورش
📡 @dscampaign
#جامعه_معلولین #استخدام #آموزش_پرورش
📡 @dscampaign
کمپین معلولان
نامه سرگشاده جامعه معلولین ایران در اعتراض به شیوه نامه استخدامی #آموزش_پرورش ۹۶/۰۶/۱۱ (صفحه۱) #جامعه_معلولین #استخدام #آموزش_پرورش 📡 @dscampaign
نامه سرگشاده جامعه معلولین ایران در اعتراض به شیوه نامه استخدامی #آموزش_پرورش ۹۶/۰۶/۱۱ (صفحه۲)
#جامعه_معلولین #استخدام #آموزش_پرورش
📡 @dscampaign
#جامعه_معلولین #استخدام #آموزش_پرورش
📡 @dscampaign
📝برنامه اخذ امضای طومار
يكشنبه ١٢ شهريور ١٣٩٦
ساعت ٢٠:٠٠ الي ٢٣:٠٠
سلام و دورود برمسئولين و هنرمندان و ورزشكاران و مردم خون گرم استان بوشهر
♿️کمپین تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان ✅ما شرکت کنندگان در کمپین با امضای ذیل این طومار از مجلس محترم شورای اسلامی در خواست داریم تا تصویب این لایحه مهم را در اولویت کاری سال ۹۶ قراردهد تا زمینه رفاه حداقلی ،درمان،اشتغال،تحصیل و حضور اجتماعی معلولان در فرایند دسترس پذیری شهری فراهم اید...
📝هموطن عزيز با امضا خود در كنار ما باشيد🙏
ادرس :استان بوشهر-خيابان ساحلي روبروي پارك پرندگان -مجتمع زير زميني خليج فارس -گالري هنري آريادخت
معلول توانخواه سركار خانم ترانه فرخي
#طومارکمپین #بوشهر
📡 @dscmpaign
يكشنبه ١٢ شهريور ١٣٩٦
ساعت ٢٠:٠٠ الي ٢٣:٠٠
سلام و دورود برمسئولين و هنرمندان و ورزشكاران و مردم خون گرم استان بوشهر
♿️کمپین تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان ✅ما شرکت کنندگان در کمپین با امضای ذیل این طومار از مجلس محترم شورای اسلامی در خواست داریم تا تصویب این لایحه مهم را در اولویت کاری سال ۹۶ قراردهد تا زمینه رفاه حداقلی ،درمان،اشتغال،تحصیل و حضور اجتماعی معلولان در فرایند دسترس پذیری شهری فراهم اید...
📝هموطن عزيز با امضا خود در كنار ما باشيد🙏
ادرس :استان بوشهر-خيابان ساحلي روبروي پارك پرندگان -مجتمع زير زميني خليج فارس -گالري هنري آريادخت
معلول توانخواه سركار خانم ترانه فرخي
#طومارکمپین #بوشهر
📡 @dscmpaign